UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!  (Luettu 3750345 kertaa)

MW

• Jäsen^^^
  • Liked: 17621
  • Kiltti ja ystävällinen, mutta niin nuiva.
Vs: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!
« Vastaus #21540 : 10.07.2019, 23:06:28 »
No tämä oli uutta. Viesti häipyi unisonossa 'send'-nappulan painamisen kanssa.

No, automatiikka.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 20078
  • antikomintern
« Vastaus #21541 : 10.07.2019, 23:36:03 »
No tämä oli uutta. Viesti häipyi unisonossa 'send'-nappulan painamisen kanssa.

No, automatiikka.

@MW Tässä ketjussa: yksilöi valituksesi ja kerro mitä viestiäsi tai edes missä ketjussa ollutta kommenttiasi asiasi koskee ja mikä se asiasi on. Jos noin yleisesti ihmettelet sitä, että joskus joku viestisi poistetaan, niin lue tätä ketjua taaksepäin, niin löydät aika monta vastausta sinulle, jotka varmasti pätevät nytkin.

Paskaketjussa höpötit, mitä sattuu ja vastailit omaan kommenttiisi sitten hetken päästä, kun kukaan muu ei siihen ollut vastannut. Ohjelmavinkkiketjussa keskustelit (taas) ketjun pysyväisohjeen vastaisesti, joten muutin ketjun otsikkoa (taas kerran) ja laitoin sinne uuden ohjeenkin, että keskustelu ohjelmista jossain muussa ketjussa. Ei niitä ohjelmavinkkejä sieltä löydä, jos ketju sotketaan täyteen pankkokamaa. Saksan raiskausketjussa keskustelit maanviljelijöistä jne. Tuossa esimerkkejä vain tältä päivältä. Ei ole mikään pakko spämmätä ketjua kuin ketjua. Sinulle on huomautettu asiasta jo aikaisemminkin, mutta olkoon tämä nyt sääntöjen mukainen julkinen huomatus ja jollei tepsi, niin seuraavaksi sitten määräaikainen kirjoituskielto ja hyvää kesälomaa.

Kun ihmettelet sitä, että roskat heitetään roskikseen heti, eikä niitä pidetä ketjussa esillä viikkoa tai kahta, niin sillä yritetään pitää ketjut siistinä ja ehkäistä muita jatkamasta kommentointia asian ohi meneviin kommentteihin, jolloin säästyy niidenkin siivoamiselta. Ei siinä mitään uutta ole – reagoidaan kun ehditään, joskus hyvinkin nopeasti viestin ilmestymisen jälkeen, joskus viiveellä. Mitään automatiikkaa ei ole, vaan se vie aina jonkun moden aikaa lukea ketjut ja siivota niistä lakien, sääntöjen ja ohjeiden vastaiset kommentit.

Älä teetä tarpeetonta työtä ja tuhlaa moderaation aikaa.

Lisäys: Pari tuossa lainauksessa olevan kommenttisi jälkeistä kommenttia poistettu. Ei tätä ketjua tarvitse paskoa, eikä muiden osallistua sen jatkamiseen.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2019, 23:37:47 kirjoittanut Pullervo »
Kun allah saapuu kaupunkiin
Turkuun, Barcelonaan, Berliiniin,
Brysseliin, Tukholmaan, Pariisiin,
Madridiin, Nizzaan, Manchesteriin,
Pietariin, Lontooseen, New Yorkin World Trade Centeriin...

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #21542 : 11.07.2019, 01:19:58 »
@dothefake Julkinen huomautus sinullekin mm. uutisketjujen sotkemisesta sääntöjen vastaisesti. Eli jos noita parin kolmen sanan roiskaisuja tai muuta roskaa joutuu koko ajan siivoamaan ihan asiaketjuista sinun jäljiltäsi, niin hyvää kirjoitustaukoa ja kesälomaa silloin sinullekin. Modetkin lomailevat kesällä ja varsinkaan silloin tuollaista tarpeettoman ja ylimääräisen työn teettämistä ei kaivata, jos ei juuri muulloinkaan.

dothefake

• Jäsen^^^
  • Liked: 20963
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
« Vastaus #21543 : 11.07.2019, 06:50:03 »
Liha on heikko, täytyy taas koettaa katsoa, mikä on ketjun arvopohja.
Sanokaa Fazer, kun haluatte mamuja.
Suomi, kestitysleirien saaristo.
Olin siellä minäkin.

newspeak

• Jäsen^^^
  • Liked: 5762
« Vastaus #21544 : 12.07.2019, 16:55:16 »
Halusin vain muistuttaa hommalain 3. luvun 2 § olemassaolosta:

Lainaus
Käyttäjät olkoot kohteliaita toisilleen ja erityisesti heille jotka kirjoittavat omalla nimellään.
"Onko paavi kristitty?" "Ei."

Risto A.

• Jäsen^^^
  • Liked: 6053
« Vastaus #21545 : 14.07.2019, 23:28:19 »
Mun mielestä kerroin ehkä tärkeimmät pointit koskaan.
Ei kovin konventionaalia, kuten ei mun muukaan ajattelu, mutta jos ne olisi, eläisimme Utopiassa. Kaikki olisi kaikilla aina hyvin. Ongelmat olisi vain yhtä suurta viihdettä.

Ei siinä.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 48827
  • Ei maata ilman kansaa, ei kansaa ilman verilinjaa
« Vastaus #21546 : 14.07.2019, 23:33:53 »
Mun mielestä kerroin ehkä tärkeimmät pointit koskaan.
Ei kovin konventionaalia, kuten ei mun muukaan ajattelu, mutta jos ne olisi, eläisimme Utopiassa. Kaikki olisi kaikilla aina hyvin. Ongelmat olisi vain yhtä suurta viihdettä.

Ei siinä.

Tänne suuntaan se vaikutti vain tajunnanvirralta ja lisäksi noin kymmeneen eri viestiin pilkottuna parin minuutin välein. Ei näin.

Jos viestin kirjoittamisen jälkeen tulee kohta mieleen jotain uutta, niin sitä viestiä voi muokata, you know.
"Jos olisi sekä menestyviä että epäonnistuneita afrikkalaisia yhteiskuntia hakisin selitystä jostain muualta. Jos afrikkalaiset eivät muodostaisi länsimaissakin sosioekonomista pohjanoteerausta, hakisin selitystä jostain muualta." -Jussi Halla-aho afrikkalaisten geneettisesti selittyvästä älykkyysosamäärästä (3.6.2005)

Risto A.

• Jäsen^^^
  • Liked: 6053
« Vastaus #21547 : 14.07.2019, 23:36:33 »
Tänne suuntaan se vaikutti vain tajunnanvirralta ja lisäksi noin kymmeneen eri viestiin pilkottuna parin minuutin välein. Ei näin.

Jos viestin kirjoittamisen jälkeen tulee kohta mieleen jotain uutta, niin sitä viestiä voi muokata, you know.

Juu. Se oli "mun mielestä". Vähän tuli otettua sellaista viinaa.
Normaalistihan nää pysyy mulla ihan hanskassa.

Olen periksessä loppuillan.

Sorry about the trouble.

premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Viljam Nyman

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 146
« Vastaus #21548 : 18.07.2019, 14:04:46 »
Onko Anter Yasan kritisointi kielletty hommaforumilla?

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #21549 : 18.07.2019, 15:24:34 »
Onko Anter Yasan kritisointi kielletty hommaforumilla?

@Viljam Nyman Kommenttisi siirretty oikeaan ketjuun eli tänne, jonka olisit löytänyt, jos olisit lukenut keskustelupalstan säännöt edes kerran.

Anter Yaşan kritisointi ei ole kielletty – kyse on tyylistä ja tavasta. Homman jäsenten arvostelu on syytä tehdä asiallisesti, "Käyttäjät olkoot kohteliaita toisilleen ja erityisesti heille jotka kirjoittavat omalla nimellään.", kuten säännöissäkin (3. luku 2 §) lukee.

Sinun viestisi sekä vastaukset siihen lähtivät Anter Yaşa -ketjusta, koska et ole sisäsiisti ja provoilet. Jollain toisella alustalla voi ehkä käyttäytyä sinun tavallasi, mutta täällä saat opetella kommentoimaan asiallisesti, että viestisi pysyvät todennäköisemmin esillä. Loputtomiin ei ole ymmärtäväistä tapakasvatusta tarjolla, kun ongelmasi ei nyt ilmene ensimmäistä kertaa.

Jos sinulla on ilmoitettavaa jonkun toisen viestistä, paina "Ilmoita valvojille"-painiketta kyseisen viestin kohdalla. ÄLÄ kirjoita kyseiseen ketjuun moderointiohjeita toiste. Jos joku niitä sinulta sattuisi kaipaamaan, niin osaa varmastikin sitten pyytää sinulta erikseen, mutta älä suotta pidätä hengitystäsi odotellessasi.

writer

• Jäsen^^^
  • Liked: 12011
« Vastaus #21550 : 18.07.2019, 15:42:04 »
Voisiko minun kirjoittamani kommentin palauttaa siihen Anter Yasa ketjuun (vaikka ilman Viljamin kommenttia) sillä siinä oli aika tärkeitä huomioita Al-Taeen tapauksesta ja STT:n, Valtakunnansyyttäjänviraston ja KRP:n epäonnistuneesta toiminnasta Al-Taeen suhteen?

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #21551 : 18.07.2019, 16:00:12 »
Voisiko minun kirjoittamani kommentin palauttaa siihen Anter Yasa ketjuun (vaikka ilman Viljamin kommenttia) sillä siinä oli aika tärkeitä huomioita Al-Taeen tapauksesta ja STT:n, Valtakunnansyyttäjänviraston ja KRP:n epäonnistuneesta toiminnasta Al-Taeen suhteen?

Tuota al-Taeen tapausta on käsitelty enemmän ketjussa Hussein al-Taee (sdp), jossa tämänpäiväisestä uutisesta lainaus. Kommenttisi poistui tosiaan tuon poistetun lainauksen vuoksi, jonka takia kommenttisi olisi vaatinut muokkausta, jonka tekemiseen moderaatiolla ei ollut aikaa tai halua. Laitan kommentistasi oman osuutesi sinulle YV:llä, niin voit käyttää soveltuvin osin.

dothefake

• Jäsen^^^
« Vastaus #21552 : 20.07.2019, 22:00:38 »
Minulta poistettiin taannoin viesti, jossa todistin, ettei noilla niin sanotuilla natseilla ole mitään tekemistä oikeiden natsien kanssa. Edelleen kyrsii, kun eri ketjuissa ihme larppaajia kutsutaan natseiksi. He ovat aivan muuta roskaväkeä. Kantani ei puolusta natseja, vaan historiallista totuutta.
Olin siellä minäkin.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #21553 : 20.07.2019, 22:15:20 »
Minulta poistettiin taannoin viesti, jossa todistin, ettei noilla niin sanotuilla natseilla ole mitään tekemistä oikeiden natsien kanssa. Edelleen kyrsii, kun eri ketjuissa ihme larppaajia kutsutaan natseiksi. He ovat aivan muuta roskaväkeä. Kantani ei puolusta natseja, vaan historiallista totuutta.

Niin on poistettu, monien muiden muassa. Kirjoitit viisi päivää sitten, ettet tiennyt Speden olleen natsi ja kuusi päivää sitten kainaloiden veriryhmätatuoinneista ja saksan kielen taidottomuudesta.

dothefake

• Jäsen^^^
« Vastaus #21554 : 20.07.2019, 22:51:14 »
Onko natsiuden kriteerejä hommalla tietoisesti alennettu. Olisin iloinen, kun kuulisin nykyisen määritelmän.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2019, 22:53:58 kirjoittanut dothefake »
Olin siellä minäkin.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #21555 : 20.07.2019, 23:10:40 »
Onko natsiuden kriteerejä hommalla tietoisesti alennettu. Olisin iloinen, kun kuulisin nykyisen määritelmän.

Jos on jatkossa jotain kysyttävää moderoinnista, esitä kysymyksiä moderoinnista, äläkä tule kertomaan, että jotain on poistettu. Näemme sen valvontalogista kyllä ilman erillistä ilmoitustakin.

Ei noita viestejäsi palauteta ketjuun, eikä tässä nyt tapeta enempää aikaa muuten vain asiasta tai sen vierestä lämpimiksemme jutustellaksemme.

dothefake

• Jäsen^^^
« Vastaus #21556 : 20.07.2019, 23:23:49 »
Erittäin hyvin vastattu, vastaamatta kysymykseeni ollenkaan. Antaa olla.
Olin siellä minäkin.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #21557 : 20.07.2019, 23:39:39 »
Erittäin hyvin vastattu, vastaamatta kysymykseeni ollenkaan. Antaa olla.

Ihan taatusti ainakin sitä lopetat tämän ketjun spämmäämisen tähän tältä erää tai tuhlaat aikaa loman arvoisesti. Jos tunnet tarvetta höpöttää jostain veriryhmätatuoinneista, niin jätä jatkossa tekemättä. Roskaa siivotaan muutenkin tarpeeksi, jota olet ketjuihin suoltanut ihan liikaa sinäkin. Tätä viikonloppua ei vietetä sinun mieliksesi määritellen yhtään mitään.

guest11919

• Vieras
« Vastaus #21558 : 21.07.2019, 18:11:18 »
Alaric, miksi niputat minut J. Lannan kanssa samaan joukkoon, vaikka J. Lanta on se, joka harjoitti keskustelijasta keskustelua?

Sittenpä siirrytään tosiaan siitä keskustelijoista keskustelemisesta, toisten nälvimisestä ja kaiken maailman metaspedeilystä takaisin ketjun aiheeseen.

Erityismaininnat nimimerkeille @J. Lannan haamu ja @Bona

Tästä tulee sellainen vaikutelma, kuin keskustelun tasolla ei olisi mitään merkitystä. Mitä tahansa naisvihamielistä saa roiskia, mutta kun yrittää perätä perusteluja tai osoittaa roiskijoille heikkoudet heidän roiskinnassaan, moderaattori kieltää jatkamasta. Tarkoittiko huomautuksesi nyt siis sitä, etten saa vaatia vainukoiraa ja J. Lantaa pysyttelemään hyvän keskustelun säännöissä, eli esimerkiksi olemaan siirtämättä maalitolppia tai pitäytymään toisen väitteitä käsitellessään siinä, mitä tämä on sanonut omien kuvitelmien sijaan?

Olemme ketjun aiheen ytimessä. Voidaksemme keskustella siitä, miten naiset saadaan äänestämään maahanmuuttoa vastaan, meidän täytyy ensin ratkaista se, johtuuko äänestämättömyys naisten miehiin verrattuna heikoista kognitiivisista kyvyistä vai jostain muusta seikasta. Eihän siitäkään tule mitään, että osa keskustelijoista keskustelee erilaisten lähtökohtaoletusten varassa. Jotta argumentaatio voisi edetä taiteen sääntöjen mukaan, on ensin käytävä läpi lähtökohtaoletukset. Tässä tapauksessa siis se, se käydäänkö keskustelua olettaen naiset tyhmemmiksi kuin miehet tai vähemmän hyveellisiksi kuin miehet.

Noin muuten olen sitä mieltä, että naisvihamielisyys on aivan järjettömissä mitoissa täällä ja sitä vastaan tulisi aloittaa tehokas moderointikampanja.

Haluaisin myös perustaa sellaisen sukupuolten välistä tasa-arvoa käsittelevän ketjun, jossa roisikiminen on kiellettyä ja jossa jokainen keskustelija sitoutuu noudattamaan hyvän argumentaation sääntöjä ja käyttämään väitteidensä tukena tieteellisiätutkimuksia tai niiden luotettavia referaatteja. Onnistuisiko tällainen?

J. Lannan haamu

• Jäsen^^^
  • Liked: 7595
« Vastaus #21559 : 21.07.2019, 18:14:32 »
Bona, se olit sinä joka alkoi minun nimeä tuolla mainitsemaan ja kuvaamaan misogyyniksi ja miksi lie. Ota vastuu, aikuistu ja puhuttele tuota aihetta sille kuuluvalla tavalla äläkä suolla tuota feminististä paskaa joka ketjuun.

Tuossa on yksi esimerkki juuri tuosta sinun olkiukostasi ja häikäilemättömästä tavasta keskustella, itse ensin alat mainitsemaan minua ja sitten uhriudut kun menen samalle tasolle.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

guest11919

• Vieras
« Vastaus #21560 : 21.07.2019, 18:24:31 »

Sinun mielestäsi kuuluisivat ehkä, mutta se ei minua kiinnosta. Saat myös vapaasti laittaa tuollaisia mainitsemiasi uutisia tänne, jos löytyy. Joku toinen sitten ehkä pöyristyy niistä, so what.

Mikäli aiheesta herää enemmän keskustelua, niin siinä vaiheessa ehkä siirto tuohon ketjuun tai sitten ei.

Tässä on nyt hieman ilmassa sellaista (ei pelkästään tässä ketjussa), että yrität ajaa jotain omaa agendaasi ja määritellä miten täällä kuuluisi mistäkin keskustella. Sitäkään ei pidemmän päälle katsella. Voin myös kirjoittaa sinivärillä, mutta koitan pitää sen pankolla minimissä.

Toki minulla on agenda. Se on suoraan 1800-luvulta: naisten oikeus osallistua kaikkeen yhteiskunnalliseen elämään ilman suoranaista estämistä tai vähättelyä ja pilkkaa.

"Agendani" on saada naisvihamielinen kijoittelu loppumaan Hommalla. Onko tällaisen "agendan" ajaminen sallittua vai ei?

Sinä olet mode ja minä en, joten minä en voi suoraan määritellä, miten täällä saa keskustella. Toki yritän vaikuttaa siihen kaikin käytettävissäni olevin keinoin. Olen esimerkiksi ilmoittanut valvojille mm. ismolenton viestejä. Tämä osoottautui tehottomaksi. Viimeksi, kun halusin Tabulan viestin pois foorumilta, en enää ilmoittanut valvojille vaan vastasin viestiin, ja kas, vastaukseni poistui yhdessä Tabulan viestin kanssa ennen kuin ehdin huokaista "tasa-arvo". Tavoite saavutettu, ja jos sen saavuttamiseksi täytyy kikkailla, syy on jossain muualla kuin minussa.

Lisäksi olen pitäessäni lomia ilmoittanut, kenen takia pidän loman.

Vielä olen joskus kampanjaluonteisesti vaatinut perusteluja tai hyvää argumentaatiota tai pyytänyt käyttäjiä pidättäytymään tiettyjen naisia halventavien immaisujen käytöstä. Nämä "kampanjat" ovat osoittaneet miulle, miten aikaa vievää tämä työ on. Esimerkiksi silloin, kun pyysin Hamsteria tukemaan väitteitään tieteellisellä tutkimuksella, prosessi vei useamman päivän. Sehän päättyi siihen, että Hamsteri nurkkaan ajettuna jäi kolmen kuukauden lomalle. Haulla löytynee, jos kiinnostaa.

Ovatko keinoni foorumin sääntöjen vastaisia? Onko argumenttivirheen osoittaminen tai perustelujen tai tutkimusviitteiden pyytäminen foorumin sääntöjen mukaista vai ei? Olen aina noudattanut moderaation ohjeistusta.

Mitä tuohon Golimarin juttuun tulee, niin toki olisin voinut käyttää ilmoita valvojille -nappia. Mutta ensin täytyy saada selville, oliko tuossa Golimarin mielestä jotain arvokastakin sisältöä vai oliko kyse vain erittäin huonosti hoidetusta menopaissista kärsivälle naiselle irvailu ajatuksella, että naisten vaivat ovat jotenkin itsessään naurettavia? Jos vastaus olisi tullut Golimarilta ja se olisi tukenut oletustani, tokihan sitten mode olisi puuttunut? Vaiko ei? Mitä oikeastaan tarkoitat sanoessani, ettei sinua kiinnosta? Sinua ei kiinnosta tasa-arvo, sinua ei kiinnosta puuttua naisten vähättelyyn pankolla, sinua ei kiinnosta...? Entä löytyykö moderaatiosta modea, jota kiinnostaa?

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #21561 : 21.07.2019, 18:53:52 »
Alaric, miksi niputat minut J. Lannan kanssa samaan joukkoon, vaikka J. Lanta on se, joka harjoitti keskustelijasta keskustelua?

Sittenpä siirrytään tosiaan siitä keskustelijoista keskustelemisesta, toisten nälvimisestä ja kaiken maailman metaspedeilystä takaisin ketjun aiheeseen.

Erityismaininnat nimimerkeille @J. Lannan haamu ja @Bona

Tästä tulee sellainen vaikutelma, kuin keskustelun tasolla ei olisi mitään merkitystä. Mitä tahansa naisvihamielistä saa roiskia, mutta kun yrittää perätä perusteluja tai osoittaa roiskijoille heikkoudet heidän roiskinnassaan, moderaattori kieltää jatkamasta. Tarkoittiko huomautuksesi nyt siis sitä, etten saa vaatia vainukoiraa ja J. Lantaa pysyttelemään hyvän keskustelun säännöissä, eli esimerkiksi olemaan siirtämättä maalitolppia tai pitäytymään toisen väitteitä käsitellessään siinä, mitä tämä on sanonut omien kuvitelmien sijaan?

Olemme ketjun aiheen ytimessä. Voidaksemme keskustella siitä, miten naiset saadaan äänestämään maahanmuuttoa vastaan, meidän täytyy ensin ratkaista se, johtuuko äänestämättömyys naisten miehiin verrattuna heikoista kognitiivisista kyvyistä vai jostain muusta seikasta. Eihän siitäkään tule mitään, että osa keskustelijoista keskustelee erilaisten lähtökohtaoletusten varassa. Jotta argumentaatio voisi edetä taiteen sääntöjen mukaan, on ensin käytävä läpi lähtökohtaoletukset. Tässä tapauksessa siis se, se käydäänkö keskustelua olettaen naiset tyhmemmiksi kuin miehet tai vähemmän hyveellisiksi kuin miehet.

Noin muuten olen sitä mieltä, että naisvihamielisyys on aivan järjettömissä mitoissa täällä ja sitä vastaan tulisi aloittaa tehokas moderointikampanja.

Haluaisin myös perustaa sellaisen sukupuolten välistä tasa-arvoa käsittelevän ketjun, jossa roisikiminen on kiellettyä ja jossa jokainen keskustelija sitoutuu noudattamaan hyvän argumentaation sääntöjä ja käyttämään väitteidensä tukena tieteellisiätutkimuksia tai niiden luotettavia referaatteja. Onnistuisiko tällainen?

Sinä itse heitit provoilua ketjun kirjoittajiin liittyen mm. perheettömistä ja työttömistä miehistä, millä ansaitsit erityismaininnan. Turha yrittää olla mikään marttyyri. Aiemminkin sinulta on tässä viime aikoina lähtenyt ad hominemit tulille näihin aiheisiin liittyen, vaikka kyse olisi ollut jostain yleistason keskustelusta eikä mistään sinuun suoraan liittyvästä. Jos joku kirjoittaa jotain naisiin liittyvää vähättelyä, niin se ei ole mikään henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan.

Jos/kun koet, että tuolla on joku väärässä, niin keskustele asiasta äläkä toisista keskustelijoista. Sieltä ketjusta on myös aiemmin jo siirretty perikseen/roskikseen niitä Hamsterien ja muiden typerimpiä viestejä ja annettu sinivärillä Pullervon toimesta ohjeistusta.

Tuulenhenki kirjoitti tuolla ketjussa aiheesta äsken osuvasti:

Mutta vastatakseni kysymykseesi: En oikein tiedä miten tähän ongelmaan pitäisi puuttua, koska mielestäni ei oikeastaan ole mitään ongelmaa. Homma on erittäin hyvin ja tehokkaasti moderoitu foorumi joihinkin toisiin verrattuna. Yksittäisten nimimerkkien misogyyniset viestit pitää joko jättää omaan arvoonsa tai sitten argumentoida järkiperustein niistä terä pois. Pöhköilläkin on sananvapaus, ja meidän (naisten) pitää vaan kestää se, että sananvapauden nimissä jotkut sanovat/kirjoittavat typeryyksiä. Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu.

Mitä itse tuohon antamaani siniväriin tulee, niin tuollainen metakeskustelu, joka siinä oli juuri alkamassa, on aivan turhaa tauhkaa tuolla. Tämä oli ennaltaehkäisevää ohjeistusta ennen kuin koko ketju on sinun ja J:n toimesta paskottu lukukelvottomaksi. Nämä on nähty niin monta kertaa.

Naisvihamielisyys on katsojan silmässä. Täällä on MUUTAMA nimimerkki, jotka kirjoittavat hölmöilyjään ja sen perusteella sanot, että naisvihamielisyys on "järjettömissä mitoissa" :facepalm: Nyt ihan oikeasti. Moderoimme täysin samaan tapaan kuin aiemminkin. Tästä ei mitään feministipalstaa ole tulossa ja piste.

Voin kyllä kuvitella millaisen taakan tuollaisen mainitsemasi sukupuolten välistä tasa-arvoa koskevan ketjun moderointi aiheuttaisi, kun joutuisi tuomaroimaan mikä on "hyvää argumentointia" ja mikä on luotettava lähde tai tutkimus. Ei kiinnosta lisätä moderaation kuormitusta nyt varsinkaan loma-aikana lainkaan eikä ole foorumin ydinaluettakaan, joten anna olla toistaiseksi.

Minä en muuten sitten aio viettää iltaani tässä ketjussa sinun kanssasi kinastellen. Helvetisti parempaakin tekemistä nimittäin löytyy.
"Jos olisi sekä menestyviä että epäonnistuneita afrikkalaisia yhteiskuntia hakisin selitystä jostain muualta. Jos afrikkalaiset eivät muodostaisi länsimaissakin sosioekonomista pohjanoteerausta, hakisin selitystä jostain muualta." -Jussi Halla-aho afrikkalaisten geneettisesti selittyvästä älykkyysosamäärästä (3.6.2005)

Jorma M.

• Jäsen^^^
  • Liked: 9037
  • köyhää suomalaista paskasakkia
« Vastaus #21562 : 21.07.2019, 18:57:29 »

naisvihamielisyys on aivan järjettömissä mitoissa täällä ja sitä vastaan tulisi aloittaa tehokas moderointikampanja.

Moderaatio hyväksynee (?) että tällaisessa ketjussa voi kysyä tarkennusta.

Voiko B avata tätä "järjettömissä mitoissa olevaa naisvihamielisyyttä" joillain esimerkeillä?

guest11919

• Vieras
« Vastaus #21563 : 21.07.2019, 19:00:11 »

naisvihamielisyys on aivan järjettömissä mitoissa täällä ja sitä vastaan tulisi aloittaa tehokas moderointikampanja.

Moderaatio hyväksynee (?) että tällaisessa ketjussa voi kysyä tarkennusta.

Voiko B avata tätä "järjettömissä mitoissa olevaa naisvihamielisyyttä" joillain esimerkeillä?

Luepa tuo Alaricin viesti edeltä. Enpä usko että saan avata.

guest11919

• Vieras
« Vastaus #21564 : 21.07.2019, 19:22:24 »
Juu, tuon työttömiin ja lapsettomiin liittyvän kommentin kyllä myönnän. Vieläkin olen siihen tyytyväinen  :)

Tämä moden selitys lienee pakko hyväksyä, joskin minua hieman epäilyttää, mahtoiko Alaricin alkuperäinen huomautus liittyä siihen lainkaan vai pitikö perustelu kaivaa jälkikäteen. J.:n tyyli oli kuitenkin oleellisesti loukkaavampi ja kohdistui yksinomaan minun henkilööni, kun taas minä en ole kohdistanut J.:n henkilöön vastaavia kommentteja. Käyttämäni ilmaisu manosfäärimies ei siis missään tapauksessa ollut halventava, vaan pyrin ilmaisemaan sillä mahdollisimman täsmällisesti tietyn aatesuunnan. Olen oppinut sanan manosfääri J. Lannalta itseltään, joten arvelin sen käyvän. Sanaa misogyyni en ole liittänyt kehenkään yksittäiseen henkilöön, en J. Lantaan enkä Tabulaan, jos katsotte tarkasti.

Mutta mutta. Nyt meillä on käsillä hieman isompikin ongelma, jos moderaattorin mielestä hyvä argumentaatio on jotain turhaa ja rasittavaa. Koko keskustelu lähti liikkeelle väitteistä, joiden mukaan naisia ei nyt vaan kiinnosta politiikka tai he eivät kykene ajattelemaan laajoja yhteiskunnallisia kysymyksiä. Yhteiskunnallisessa keskustelussa kaikkein oleellisin asia on hyvä argumentaatio. Siksi sitä opetetaan kouluissa, lukiossa yhteiskuntaopissa, etiikassa (katsomusaineet), äidinkielessä ja filosofiassa ja peruskoulussa kolmessa ensin mainitussa. Yhteiskuntaopin opettajat yleensä vastaavat peruskouluissa mm. väittelykerhojen ja -kilpailuiden ylläpidosta. Demokratiassa kun on ajatuksena, että ideaalitilanteessa parhaat argumentit voittavat.

Hyvään argumentointiin on olemassa sellainen seitsemän säännön ohjelma, jota opetetaan tosiaan ihan peruskoulussa ja joka ei ole vaikea omaksua. Eikö voitaisi olettaa, että keskustelijat sitoutuvat niihin? Hommalla on vuodesta miekka kiinnitetty huomiota argumentointivirheisiin ja suvaitsevaiston argumentaatiosta on omia ketjujaankin.

Maahanmuuttokriittisen liikkeen kasvu voi mielestäni tulla ainoastaan naiskannattajien kasvun kautta. Jos naiskannattajien kasvun kautta aate muuttuu yleisesti hyväksyttävämmäksi, on mieskannattajien määrän taas mahdollista nousta. Siksi kysymys ei todellakaan ole Homman kannalta mitätön, vaan ehdottoman tärkeä ja keskeinen. Jos halutaan naisten lukevan Hommaa ja nuivistuvan, on tämä siellä täällä roiskuva naisten vähättely saatava kuriin.

Puhuit Alaric muutamasta nimimerkistä. Ensinnäkin muutamat nimimerkit ovat hyvin tuottavia ja ehtivät tursautella ketjut täyteen. Toinen, ehkä harmillisempi ongelma täällä on sellainen yleinen miesten saunajengityyli, johon puuttuminen koetaan mitä ilmeisimmin hyökkäyksenä. Olen minä omankin ukon saunajuttuja joskus vahingossa kuullut ja selvinnyt avioeroamatta. Sen sijaan muualle kuin saunaan ne jutut eivät sovi. Se tyyli kaikkine rönsyinensä tulisi karsia.

Annan esimerkin. Aikanaan käytin useamman päivän, kun yritin perustella Hommalla, miksei pitäisi kutsua maahanmuuttomyönteistä miestä "neidiksi". Ratapalkkia kului eikä vaikutuskaan ollut aivan toivottava, koska tapa jatkui eikä moderaatiokaan siitä kiinnostunut. Siirretään tilanne vaikka firman palaveriin. Joku mies sanoisi vaikkapa huonon myynnin tehnyttä neidiksi. Sellainen olisi täysin sopimatonta missään isommassa ja tasa-arvolinjauksia noudattavassa firmassa.

Jos naiset halutaan lukemaan Hommaa ja sen pohjalta äänestämään maahanmuuttokriittisiä, kurssia tulisi korjata kautta linjan saunajengityylistä työpaikan palaveri -tyyliin, mitä naisista puhumiseen tulee.

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #21565 : 21.07.2019, 19:25:58 »

Sinun mielestäsi kuuluisivat ehkä, mutta se ei minua kiinnosta. Saat myös vapaasti laittaa tuollaisia mainitsemiasi uutisia tänne, jos löytyy. Joku toinen sitten ehkä pöyristyy niistä, so what.

Mikäli aiheesta herää enemmän keskustelua, niin siinä vaiheessa ehkä siirto tuohon ketjuun tai sitten ei.

Tässä on nyt hieman ilmassa sellaista (ei pelkästään tässä ketjussa), että yrität ajaa jotain omaa agendaasi ja määritellä miten täällä kuuluisi mistäkin keskustella. Sitäkään ei pidemmän päälle katsella. Voin myös kirjoittaa sinivärillä, mutta koitan pitää sen pankolla minimissä.

Toki minulla on agenda. Se on suoraan 1800-luvulta: naisten oikeus osallistua kaikkeen yhteiskunnalliseen elämään ilman suoranaista estämistä tai vähättelyä ja pilkkaa.

"Agendani" on saada naisvihamielinen kijoittelu loppumaan Hommalla. Onko tällaisen "agendan" ajaminen sallittua vai ei?

Sinä olet mode ja minä en, joten minä en voi suoraan määritellä, miten täällä saa keskustella. Toki yritän vaikuttaa siihen kaikin käytettävissäni olevin keinoin. Olen esimerkiksi ilmoittanut valvojille mm. ismolenton viestejä. Tämä osoottautui tehottomaksi. Viimeksi, kun halusin Tabulan viestin pois foorumilta, en enää ilmoittanut valvojille vaan vastasin viestiin, ja kas, vastaukseni poistui yhdessä Tabulan viestin kanssa ennen kuin ehdin huokaista "tasa-arvo". Tavoite saavutettu, ja jos sen saavuttamiseksi täytyy kikkailla, syy on jossain muualla kuin minussa.

Lisäksi olen pitäessäni lomia ilmoittanut, kenen takia pidän loman.

Vielä olen joskus kampanjaluonteisesti vaatinut perusteluja tai hyvää argumentaatiota tai pyytänyt käyttäjiä pidättäytymään tiettyjen naisia halventavien immaisujen käytöstä. Nämä "kampanjat" ovat osoittaneet miulle, miten aikaa vievää tämä työ on. Esimerkiksi silloin, kun pyysin Hamsteria tukemaan väitteitään tieteellisellä tutkimuksella, prosessi vei useamman päivän. Sehän päättyi siihen, että Hamsteri nurkkaan ajettuna jäi kolmen kuukauden lomalle. Haulla löytynee, jos kiinnostaa.

Ovatko keinoni foorumin sääntöjen vastaisia? Onko argumenttivirheen osoittaminen tai perustelujen tai tutkimusviitteiden pyytäminen foorumin sääntöjen mukaista vai ei? Olen aina noudattanut moderaation ohjeistusta.

Agendasi on tietenkin tuo ja sitähän sinä ajat samalla kuormittaen moderointia toisinaan turhilla ilmoituksilla ja tarkoituksellisella riitelyllä. Nuo sekä varamoden leikkiminen ja sensuurivaatimukset ovat melko varma keino päätyä lomalle ennen pitkää.

Voithan sinä niitä "naisvihamielisiksi" katsomiasi viestejä meille ilmoitella, mutta ne poistuvat vain jos ne rikkovat foorumin sääntöjä. Ja nyt kun tosiaan tämäkin keinosi epämiellyttävän keskustelun vaimentamiseen on tässä esille läväytetty, tulemme suhtautumaan hieman eri tavalla tästä lähtien näihin juttuihisi.

Argumenttivirheen osoittaminen tai perustelujen tai tutkimusviitteiden pyytäminen ei ole foorumin sääntöjen vastaista, mutta tuo ensin mainittu menee useimmiten siihen metakeskusteluun, jos viestien sisältö on pelkkää sitä.

Mitä tuohon Golimarin juttuun tulee, niin toki olisin voinut käyttää ilmoita valvojille -nappia. Mutta ensin täytyy saada selville, oliko tuossa Golimarin mielestä jotain arvokastakin sisältöä vai oliko kyse vain erittäin huonosti hoidetusta menopaissista kärsivälle naiselle irvailu ajatuksella, että naisten vaivat ovat jotenkin itsessään naurettavia? Jos vastaus olisi tullut Golimarilta ja se olisi tukenut oletustani, tokihan sitten mode olisi puuttunut? Vaiko ei? Mitä oikeastaan tarkoitat sanoessani, ettei sinua kiinnosta? Sinua ei kiinnosta tasa-arvo, sinua ei kiinnosta puuttua naisten vähättelyyn pankolla, sinua ei kiinnosta...? Entä löytyykö moderaatiosta modea, jota kiinnostaa?

Tarkoitan, ettei kiinnosta hyppiä sinun oikkujesi mukaan sensuroimassa ja siirtelemässä viestejä. Valvontailmoitus tuosta olisi todennäköisesti suljettu saman tien ja sen olisi tehnyt jokainen mode.

Kyseessä on yksi viesti pankolla ja sinä alat tästäkin vetää jotain "naisten vähättely" -korttia esiin. Juuri tällaisen takia tämä sinun agendan ajamisesi on niin vastenmielistä.

"Sinua ei kiinnosta tasa-arvo" on taas sellainen mainitsemasi argumentaatiovirhe ja toivon, että lopetat tuollaiset paskapuheet välittömästi.

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #21566 : 21.07.2019, 19:33:26 »
Juu, tuon työttömiin ja lapsettomiin liittyvän kommentin kyllä myönnän. Vieläkin olen siihen tyytyväinen  :)

Tämä moden selitys lienee pakko hyväksyä, joskin minua hieman epäilyttää, mahtoiko Alaricin alkuperäinen huomautus liittyä siihen lainkaan vai pitikö perustelu kaivaa jälkikäteen. J.:n tyyli oli kuitenkin oleellisesti loukkaavampi ja kohdistui yksinomaan minun henkilööni, kun taas minä en ole kohdistanut J.:n henkilöön vastaavia kommentteja. Käyttämäni ilmaisu manosfäärimies ei siis missään tapauksessa ollut halventava, vaan pyrin ilmaisemaan sillä mahdollisimman täsmällisesti tietyn aatesuunnan. Olen oppinut sanan manosfääri J. Lannalta itseltään, joten arvelin sen käyvän. Sanaa misogyyni en ole liittänyt kehenkään yksittäiseen henkilöön, en J. Lantaan enkä Tabulaan, jos katsotte tarkasti.

Mutta mutta. Nyt meillä on käsillä hieman isompikin ongelma, jos moderaattorin mielestä hyvä argumentaatio on jotain turhaa ja rasittavaa. Koko keskustelu lähti liikkeelle väitteistä, joiden mukaan naisia ei nyt vaan kiinnosta politiikka tai he eivät kykene ajattelemaan laajoja yhteiskunnallisia kysymyksiä. Yhteiskunnallisessa keskustelussa kaikkein oleellisin asia on hyvä argumentaatio. Siksi sitä opetetaan kouluissa, lukiossa yhteiskuntaopissa, etiikassa (katsomusaineet), äidinkielessä ja filosofiassa ja peruskoulussa kolmessa ensin mainitussa. Yhteiskuntaopin opettajat yleensä vastaavat peruskouluissa mm. väittelykerhojen ja -kilpailuiden ylläpidosta. Demokratiassa kun on ajatuksena, että ideaalitilanteessa parhaat argumentit voittavat.

...

Mielipiteenne on rekisteröity. Kiitos osallistumisesta.

guest11919

• Vieras
« Vastaus #21567 : 21.07.2019, 20:04:41 »
Agendasi on tietenkin tuo ja sitähän sinä ajat samalla kuormittaen moderointia toisinaan turhilla ilmoituksilla ja tarkoituksellisella riitelyllä. Nuo sekä varamoden leikkiminen ja sensuurivaatimukset ovat melko varma keino päätyä lomalle ennen pitkää.

Voithan sinä niitä "naisvihamielisiksi" katsomiasi viestejä meille ilmoitella, mutta ne poistuvat vain jos ne rikkovat foorumin sääntöjä. Ja nyt kun tosiaan tämäkin keinosi epämiellyttävän keskustelun vaimentamiseen on tässä esille läväytetty, tulemme suhtautumaan hieman eri tavalla tästä lähtien näihin juttuihisi.

Tuo Tabulan viestiin liittynyt konsti oli omastakin mielestäni jo vähän harmaalla alueella. Minulla kun ei ole tapana provota, varsinkaan modeja. Tämä oli kuitenkin kertaluonteinen tapahtuma ja nyt sen tässä tunnustin. Toivoisin sinun ja muun moderaation ymmärtävän, että jossain on vika, kun täytyy turvautua tällaisiin konsteihin. Siinähän oli kyse ihan puhtaasta haukkumasanan käytöstä, Tabula nimitteli minua hysteerikoksi. Haukkuminen on foorumin sääntöjen mukaan ihan yksiselitteisesti kiellettyä. Jouduin kiinnittämään huomiosi tähän haukkumasanaan vastaamalla viestiin. Valitettavasti kun tuppaa olemaan niin, että "ketjun paskominen" on nykyisin modeille isompi huoli kuin suoranainen säännön rikkominen. Voihan olla, ettei asia ole näin, mutta haluan kertoa, miten olen asian aistinut. Kai silläkin jokin arvo on - olen ollut tällä palstalla vuodesta 2011 (tämä ja edellinen hahmoni) enkä ole koskaan saanut banneja. Olen luottanut moderaatioon ja haluaisin tämän luottamuksellisen suhteen jatkuvan. Omalta osaltani voin luvata, etten enää kikkaile. Mutta riittääkö se?

Lainaus
Argumenttivirheen osoittaminen tai perustelujen tai tutkimusviitteiden pyytäminen ei ole foorumin sääntöjen vastaista, mutta tuo ensin mainittu menee useimmiten siihen metakeskusteluun, jos viestien sisältö on pelkkää sitä.[/color]

Tämä on nyt aika ristiriitaista. Toisessa viestissä lainasit Tuulenhenkeä, jonka mielestä naisvihamieliset väitteet tulee argumentoida kumoon. Argumentointiin kuuluu olennaisesti argumentaatioprosessin laadusta huolehtiminen.

Tarkoitan, ettei kiinnosta hyppiä sinun oikkujesi mukaan sensuroimassa ja siirtelemässä viestejä. Valvontailmoitus tuosta olisi todennäköisesti suljettu saman tien ja sen olisi tehnyt jokainen mode.

Kyseessä on yksi viesti pankolla ja sinä alat tästäkin vetää jotain "naisten vähättely" -korttia esiin. Juuri tällaisen takia tämä sinun agendan ajamisesi on niin vastenmielistä.

"Sinua ei kiinnosta tasa-arvo" on taas sellainen mainitsemasi argumentaatiovirhe ja toivon, että lopetat tuollaiset paskapuheet välittömästi.

Alaric, ikävä sanoa, mutta tuskin kirjoittaisit miehelle "oikkujen mukaan hyppimisestä"."Oikut" liitetään nimenomaan naisiin.

Yhtä asiaa en nyt oikein ymmärrä. Eikö jokainen, joka ilmoittaa valvojille jonkin viestin tai tuo jonkin epäkohdan esille, omaa agendan? Agenda on yleensä laajentaa Homman kannatuspohjaa ja tehdä foorumista parempi. Mitä mieltä olet siitä, että etenkin joskus 2011-2013 yritin helpottaa valvontatyötä ilmoittamalla natsisympparikuvia yms.? Nämä poistettiin silloin aina välittömästi, koska niiden ajateltiin vahingoittavan maahnmuuttokriittisen liikkeen mainetta. Oliko tämä pahasti tehty? Oliko agendani vastenmielinen? Se oli kuitenkin täsmälleen sama kuin tänä päivänä: saada Homma hyväksyttävämmäksi suuren yleisön silmissä ja tehdä maahanmuuttokritiikistä valtavirtaa. Nyt on tullut aika laajentaa erityisesti naisiin.

Nämä keinot meille on annettu: valvontailmoitukset, kumoon argumentointi (jota siis Tuulenhenkeä lainatessasi annoit ymmärtää pitäväsi hyvänä asiana) ja keskustelun herättäminen joko tässä tai muussa sopivassa ketjussa. Näitä keinoja olen käyttänyt - miksi nyt annat ymmärtää sen olevan jotenkin likaista tai väärää? En leiki varamodea - "moderoin" ihan riittävässä palkkatyössäni - enkä yritä sensuroida. Nämä sanavalinnat ovat varsin aggressiivisia huomioiden, että käytän niitä keinoja, joita on erikseen kehotettu käyttämään - ja joiden käyttäminen ei suinkaan ollut vastenmielistä tai kieroilevaa eikä kukaan pitänyt niiden käyttämistä varamoden leikkimisenä silloin, kun moderaatio piti "agendaa" oikeana.

Vielä kysyisin, miten minun tulisi edistää edm. asiaa? Mikä keino olisi sellainen, ettet pitäisi sitä vastenmielisenä? Huomaathan, että olet moittinut minua kaikista niistä keinoista, jotka ovat meille ei-modeille mahdollisia, argumentointi mukaan lukien.

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #21568 : 21.07.2019, 20:17:20 »
Valvontailmoitukset on tarkoitettu Homman sääntöjä rikkovien, väärässä paikassa olevien, turhien ym. viestien ilmoittamiseen.

Ilmoita valvojille -nappia ei ole todellakaan tarkoitettu minkään agendan ajamiseen täällä Homman sisällä. Tätä on silti ollut havaittavissa myös esim. etnonationalismikeskusteluissa molemmin puolin: yritetään saada vasikoinnilla poistettua omien vastustajien epämiellyttäviä viestejä, vaikkei niissä ole mitään poistamisen arvoista.

Tuo on todella raivostuttavaa ja saa kaikki sitä harrastavat tänne ylläpidon suuntaan näyttäytymään melkoisen epäedullisessa valossa.

Natsijuttujen poistaminen on ihan tämän foorumin sääntöjen mukaista. "Naisvihamielisyys" on sitten jo tulkinnanvaraisempaa. Näitä kahta on aivan turha verrata keskenään. Ja edelleen kyse on muutamasta kirjoittajasta, mutta sinä tietenkin paisuttelet asiaa, koska sinulla on nyt jonkinlainen missio päällä.

Oikkujen mukaan hyppiminen taas on ihan hyvä ilmaisu kaikille sukupuolille ja olisin miehellekin kirjoittanut niin. Naisvihamielisyys, vähättely yms. on taas tässäkin katsojan silmässä. Agenda.

Asia on loppuunkäsitelty. Älä enää jatka tästä, koska en todellakaan aio tuhlata tähän enää sekuntiakaan.

guest11919

• Vieras
« Vastaus #21569 : 21.07.2019, 20:29:37 »
Kiitos vastauksesta. Tuo valvontailmoituksiin liittyvä asia oli minulle uusi, en tiennyt, mitä ongelmia siihen liittyy moderaation näkökulmasta.