UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!  (Luettu 3786797 kertaa)

hurjastelija

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 162
  • Sano mua rehtoriks
Vs: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!
« Vastaus #21840 : 01.11.2019, 12:39:43 »
Äh hitto... Sori tonne periksen etnoketjuun kommenttini, en huomannut että oli pyydetty olla kommentoimatta. Miten menikin ohi vaikka tasan luin tarkasti viestit.
Kiitos poistajalle ja anteeksi toistamiseen aiheuttamani vaiva.  :-*
Irstas sika

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 20765
  • antikomintern
« Vastaus #21841 : 01.11.2019, 15:14:22 »
Äh hitto... Sori tonne periksen etnoketjuun kommenttini, en huomannut että oli pyydetty olla kommentoimatta. Miten menikin ohi vaikka tasan luin tarkasti viestit.

Kaikin mokomin eli ole hyvä. Kuuluu osana jäsenille tarjoamaamme asiakaspalvelupakettiin opastuksen, ohjeistamisen ja muun ohessa myös tuo kommenttien poistaminen tarvittaessa, vaikka ihan kaikki eivät aina riemuitsekaan sen osuessa omalle kohdalleen.

Teemasta keskustelulle on olemassa esimerkiksi ketju Mitä nationalismi/kansallismielisyys/etnonationalismi on, joten pidetään siksikin tuo äänestysketju sen aloittajan toivomassa käytössä, vain äänestyksenä, ja asiaa koskeva keskustelu sitten vaikka tuohon em. ketjuun.

Histon

• Jäsen^^^
  • Liked: 2809
  • Puolinuiva
« Vastaus #21842 : 03.11.2019, 23:32:18 »
Miksi viestini Husu-ketjussa, joissa osoitin @Make M ja @korpisoturi tekemät lukuisat kielioppivirheet poistettiin? Jos ketjussa voi mussuttaa kymmenien sivujen verran Husun kieliopista, niin kai sitten kritiikki kirjoittajien omaakin kielioppia kohtaan on kestettävä?
Halla-aho: ”Perussuomalaisten ohjelmaan tai tavoitteisiin ei kuulu ihmisten geeniperimän tarkkailu tai suomalaisuuden määrittely ja rajaaminen tällaisin kriteerein. Suomeen on vuosisatojen ja -tuhansien aikana tullut kaikenlaista ainesta idästä, lännestä ja etelästä. Oleellista on se, kuka muuttoliikettä kontrolloi."

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #21843 : 03.11.2019, 23:58:39 »
Miksi viestini Husu-ketjussa, joissa osoitin @Make M ja @korpisoturi tekemät lukuisat kielioppivirheet poistettiin? Jos ketjussa voi mussuttaa kymmenien sivujen verran Husun kieliopista, niin kai sitten kritiikki kirjoittajien omaakin kielioppia kohtaan on kestettävä?

Voit päteä ja nussia pilkkua jossain toisaalla, täällä keskustellaan asiasta, ei toisista keskustelijoista. Husustakin pitäisi toki löytyy muutakin valitettavaa kuin tämän kirjallisen ilmaisun taso. Se tosin saattaa joskus liipata liki aihetta, kun kyseinen somalimaahanmuuttaja on tuotteistettu ja haamukirjoitettu vuosien varrella parinkin puolueen ja muutamankin rasismiteemalla ratsastavan tahon keppihevoseksi. Siksi keskustelua siitä tiettyyn rajaan saakka siedetään.

Roope2

• Jäsen^^^
  • Liked: 4059
« Vastaus #21844 : 04.11.2019, 00:08:30 »

@Roope2 jää epäselväksi monikulttuurinen yhteys, haluatko tarkentaa lukijoille asiaa. Tähän ketjuun ei omia veikkauksia tai värinöitä vaan monikulttuurisiksi rikoksiksi vahvistettuja tapauksia.

Oma pointtini ainoastaan on ollut tuoda esille se, kuinka vähän suomalainen media kertoo Ruotsissa tapahtuneista vakavammista rikoksista. Toistaiseksi tietoa on helppo löytää ruotsalaisesta mediasta.

Siirretty tämä ja viisi muuta kommenttia YHDISTETTY: Rikosuutisia pohjoismaista -ketjusta.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2019, 04:39:07 kirjoittanut Pullervo »

Econ101

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 1072
« Vastaus #21845 : 04.11.2019, 00:39:34 »

@Roope2 jää epäselväksi monikulttuurinen yhteys, haluatko tarkentaa lukijoille asiaa. Tähän ketjuun ei omia veikkauksia tai värinöitä vaan monikulttuurisiksi rikoksiksi vahvistettuja tapauksia.

Oma pointtini ainoastaan on ollut tuoda esille se, kuinka vähän suomalainen media kertoo Ruotsissa tapahtuneista vakavammista rikoksista. Toistaiseksi tietoa on helppo löytää ruotsalaisesta mediasta.

Ketjun otsikko on "Rikosuutisia Pohjoismaista". Itse olen ymmärtänyt, että tämä on tarkoittaa rikosuutisia Pohjoismaista eikä monikulttuurisia rikosuutisia Pohjoismaista. Roope2:n listaukset alleviivaavat ja tuovat hyvin esille, miten kahjossa kondiksessa länsinaapuri on - vaikka satapinnaan rikoksista ei tietenkään mene matujen piikkiin. Kuten hän vastauksessaan toteaa, Suomessa raportoidaan heikosti Ruotsin tilanteesta, vaikka tänä vuonna nähty järjetön pommisade on saanut jopa valemedia YLEn heräämään raportoimaan monikulttuurisen onnelan pomminpaukkeesta.
"If something cannot go on forever, it will (eventually) stop."
-Herbert Stein, Richard Nixonin ja Gerald Fordin talouspoliittinen neuvonantaja

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 49951
  • Ei maata ilman kansaa, ei kansaa ilman verilinjaa
« Vastaus #21846 : 04.11.2019, 11:53:56 »
Pohjoismaat-alueen kirjoitusohje on täysin yksiselitteinen ja samanlainen kuin muillakin uutisalueilla: uutisten tulee liittyä aiheisiin monikulttuurisuus ja maahanmuutto. Kyllä tämän ketjun nimenkin voisi toki vaihtaa epäselvyyksien välttämiseksi. Kotimaa-alueellahan se tehtiinkin aiemmin.

Jos haluatte postata yleisiä rikosuutisia Pohjoismaista ilman vahvistettua mokuaspektia, niin käyttäkää Värinäveikkaukset-ketjua mikäli luulette, että niihin liittyy maahanmuutto tai tehkää vaikka Kylänraitille ketju, niin katsotaan mitä siitä tulee.
Äänestys: Etnonationalismi, kyllä vai ei? Eli kannatatko vai etkö? Käy antamassa äänesi!

https://hommaforum.org/index.php/topic,129465.0.html

Econ101

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 1072
« Vastaus #21847 : 04.11.2019, 19:33:09 »
Pohjoismaat-alueen kirjoitusohje on täysin yksiselitteinen ja samanlainen kuin muillakin uutisalueilla: uutisten tulee liittyä aiheisiin monikulttuurisuus ja maahanmuutto. Kyllä tämän ketjun nimenkin voisi toki vaihtaa epäselvyyksien välttämiseksi. Kotimaa-alueellahan se tehtiinkin aiemmin.

Jos haluatte postata yleisiä rikosuutisia Pohjoismaista ilman vahvistettua mokuaspektia, niin käyttäkää Värinäveikkaukset-ketjua mikäli luulette, että niihin liittyy maahanmuutto tai tehkää vaikka Kylänraitille ketju, niin katsotaan mitä siitä tulee.

Ruotsin rikosuutisten osalta voi laittaa lapun luukulle. Siellä lehdistöllä on ilmatiivis ns. valkopikselöinti. Ainakaan lehdistä ei löydy koskaan tekijöiden nimiä, elleivät nämä ole kantasweduja. Tokkopa todisteeksi mokuaspektista riittää tekopaikkakaan. Kovimmat börjet ja henkat kuitenkin chillailevat rinkebyissä. Näillä mennään.

p.s. Nöyrin anteeksipyyntö, etten ollut lukenut ketjun kirjoitusohjetta ja menin kehumaan Roope2:ta. Olen itsekin sortunut ketjuun linkittämään ei verifioituja uutisia ketjuun. Hyväksyn regressiviivisen banaanin, vaikka se olisi lopullinen reissu.
"If something cannot go on forever, it will (eventually) stop."
-Herbert Stein, Richard Nixonin ja Gerald Fordin talouspoliittinen neuvonantaja

Lady Deadpool

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2744
  • Roturomanttinen manosfäärimiesten myötäjuoksija
« Vastaus #21848 : 04.11.2019, 19:39:46 »
Modetiimin kesken mietitään tälle joku järkeävä ratkaisu. Olisi hyvä, että matujen tekosiksi vahvistetut rikokset olisivat omissa ketjuissaan, ja toiset yleiset omissaan - logistisista syistä. Toisaalta osallistujien volyymi ei ole niin korkea, että omat osiot olisivat tarpeen, ehkä. Katsellaan ja palataan astialle.
"Länsimaisen sivilisaation osaksi ei ole tullut tehdä valintaa sodan ja rauhan välillä. Sen on valittava sodan ja tuhoutumisensa välillä." -Jussi Halla-aho Tulevaisuudenkuva (6.2.2006)

Luka Mokonesi

• Jäsen^^^
  • Liked: 1149
« Vastaus #21849 : 04.11.2019, 21:54:28 »
Toivon että ketjua ei nyt aleta ainakaan siivoamaan vanhoista postauksista. Edelliselle sivulle olen postannut pari tapahtumaa, jotka eivät ole varmennettuja (en ole tarkistanut) mutta mokuaspekti/värinä on kuudennen aistini mukaan 99,9%.
"Maapallon elämä on kestänyt suurempia muutoksia kuin mitä ihminen on nähnyt. Maapallo selviää hyvin ihmisestä ja on täällä vielä kauan ihmisen jälkeenkin." -mannym

"Gustafsson on asunut Bangkokissa 57 vuotta, mutta sanoo yhä olevansa farang." -HS-

Histon

• Jäsen^^^
  • Puolinuiva
« Vastaus #21850 : 04.11.2019, 21:57:18 »

Kaikin mokomin eli ole hyvä. Kuuluu osana jäsenille tarjoamaamme asiakaspalvelupakettiin opastuksen, ohjeistamisen ja muun ohessa myös tuo kommenttien poistaminen tarvittaessa, vaikka ihan kaikki eivät aina riemuitsekaan sen osuessa omalle kohdalleen.

Teemasta keskustelulle on olemassa esimerkiksi ketju Mitä nationalismi/kansallismielisyys/etnonationalismi on, joten pidetään siksikin tuo äänestysketju sen aloittajan toivomassa käytössä, vain äänestyksenä, ja asiaa koskeva keskustelu sitten vaikka tuohon em. ketjuun.

Eikö tämä äänestys olisi parempi laittaa Tupaan, jolloin olisi näkyvillä muillekin kuin Peräkammarin vakkareille?
Halla-aho: ”Perussuomalaisten ohjelmaan tai tavoitteisiin ei kuulu ihmisten geeniperimän tarkkailu tai suomalaisuuden määrittely ja rajaaminen tällaisin kriteerein. Suomeen on vuosisatojen ja -tuhansien aikana tullut kaikenlaista ainesta idästä, lännestä ja etelästä. Oleellista on se, kuka muuttoliikettä kontrolloi."

Lady Deadpool

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #21851 : 04.11.2019, 22:12:58 »

Eikö tämä äänestys olisi parempi laittaa Tupaan, jolloin olisi näkyvillä muillekin kuin Peräkammarin vakkareille?

Kerrankin ollaan samaa mieltä. Ylä-vitun-vitonen. Siirretty.
"Länsimaisen sivilisaation osaksi ei ole tullut tehdä valintaa sodan ja rauhan välillä. Sen on valittava sodan ja tuhoutumisensa välillä." -Jussi Halla-aho Tulevaisuudenkuva (6.2.2006)

Porcius

• Jäsen^^^
  • Liked: 2628
  • Asiantuntija ilman papereita
« Vastaus #21852 : 04.11.2019, 22:14:57 »
Saako tästä lähin äänestyksiä ilman kommentointia tehdä tupa-alueelle vai siirretäänkö ne peräkammarista tupaan ylläpidon toimesta?

Mikäli äänestykset siirretään ylläpidon toimesta, minkä kriteerien perusteella siirto tapahtuu? Täyttääkö esimerkiksi ketju Suuri uskontokysely(ei spagettia!) kriteerit siirrolle tupaan tai jonnekin muulle alueelle?
"On helvetin tyhmää mennä helvettiin, kun taivaaseenkin pääsisi"

-Jouko Piho

Lady Deadpool

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #21853 : 04.11.2019, 22:28:45 »
Saako tästä lähin äänestyksiä ilman kommentointia tehdä tupa-alueelle vai siirretäänkö ne peräkammarista tupaan ylläpidon toimesta?

Mikäli äänestykset siirretään ylläpidon toimesta, minkä kriteerien perusteella siirto tapahtuu? Täyttääkö esimerkiksi ketju Suuri uskontokysely(ei spagettia!) kriteerit siirrolle tupaan tai jonnekin muulle alueelle?

Aiheesta riippuen (forumin ydinalueiden ulkopuoliset aiheet kuten uskontoasiat) äänestykset on syytä tehdä jatkossakin sinne Peräkammarin puolelle, tapauskohtaisesti modetiimi sitten katsoo mitä niille kannattaa ja ei kannata tehdä. Vaali yms. gallupit erikseen, saa toteuttaa vapaasti Peräkammarin ulkopuolella.

Etnoäänestyksen siirtoa on pohdittu jo jonkin aikaa - forumia toistuvasti kahtia jakava aihe, mutuilun kultakaivo, aika usein myös yleisen vinkunan moottori. Tuleepa sitten selväksi kerralla vaikka ei tulekaan.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2019, 22:34:51 kirjoittanut Lady Deadpool »

käpykaarti

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 8895
  • Talviteloilla
« Vastaus #21854 : 05.11.2019, 18:47:58 »
Kännykällä kun menen Tupaan, ovat kaikki viestiketjut samanlaisia. Eli tuosta äänestysketjusta ei näe Tupaan tullessa, että se on äänestys. Ainakaan minun kännykällä ja asetuksilla ei näy. Niin minä vaihdan sen.

Suurkiitokset siirrosta.  :)

Edit: En osannut.  :)

« Viimeksi muokattu: 05.11.2019, 18:49:46 kirjoittanut käpykaarti »
Vasara kädessä kaikki näyttää naulalta.

Lady Deadpool

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #21855 : 05.11.2019, 20:03:49 »
^Otsikkoon lisätty sana "äänestys".

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #21856 : 06.11.2019, 04:14:23 »
Ruotsin rikosuutisten osalta voi laittaa lapun luukulle. Siellä lehdistöllä on ilmatiivis ns. valkopikselöinti. Ainakaan lehdistä ei löydy koskaan tekijöiden nimiä, elleivät nämä ole kantasweduja. Tokkopa todisteeksi mokuaspektista riittää tekopaikkakaan. Kovimmat börjet ja henkat kuitenkin chillailevat rinkebyissä. Näillä mennään.

p.s. Nöyrin anteeksipyyntö, etten ollut lukenut ketjun kirjoitusohjetta ja menin kehumaan Roope2:ta. Olen itsekin sortunut ketjuun linkittämään ei verifioituja uutisia ketjuun. Hyväksyn regressiviivisen banaanin, vaikka se olisi lopullinen reissu.

@Econ101

Ei noista nyt mitään banaaneja kellekään jaeta tai vanhoja juttuja poistella eikä täten ole tarvetta heittäytyä marttyyriksi. Tarkoituksena on vain tehdä tätä touhua loogisemmaksi. Ei siitä ole kellekään mitään hyötyä, että jokaista vastaantulevaa ruotsalaista rikosta virallisella uutisalueella pidetään matujen tekemänä (kun alusta lähtien on tarkoituksena ollut keräillä niitä monikulttuurisia uutisia).

Valitus siitä, ettei Ruotsin mediassa mokuaspektia kerrottaisi, on tavallaan täysin turhaa. Toki jos on ihan tarkoituksella vain valtamedian valkopikselöityjen uutisten armoilla, niin ei voi syyttää kuin itseään (ja kyllä sieltäkin silti välillä löytyy myös totuudenmukaisia juttuja).

Kun nimittäin seurailee vaikkapa Samhällsnytt-, Fria Tider- ja Samtiden -sivustoja, löytyy niistä kyllä about päivittäin rikosuutisia, joissa taustat tai nimetkin kerrottu. Voisi itsekin alkaa postailemaan niitä tänne ahkerammin. Twitteriin niitä menee meillä jatkuvasti.

Jos ihmetyttää mitä postaillaan mihinkin, katso Pullervon viesti tuolta Pohjoismaiden monikulttuuristen rikosten ketjusta.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2019, 08:28:37 kirjoittanut Alaric »
Äänestys: Etnonationalismi, kyllä vai ei? Eli kannatatko vai etkö? Käy antamassa äänesi!

internetsi

• Jäsen^^^
  • Liked: 13834
  • Lohjan persut
« Vastaus #21857 : 06.11.2019, 19:53:30 »
Jos loogisuutta haetaan, niin sitten pitääkin kaivaa ja nostaa erikseen paukuttelut ja jytkyttelyt, autogrilleistä oleva ketju jo onkin "hengissä". Loogisuutta myös siihen, jos tuo rikosketju tosiaan pitää olla vahvennettujen matujuttujen ketju.

Näidenkin ulkopuolelle jää muutamia rikostyyppejä, josta kyllä jokainen hompanssi on käryllä siitä, ketkä ovat asialla tietyntyyppisissä rikoksissa. Esimerkkinä vaikka muutaman tunnin takainen ryöstö Norrköpingissä, jossa neljä naamioitunutta ryöstäjää sosialisoi teiniltä takin päältä. Suomessa vastaava olisi aiheuttanut samankokoisissa Kuopiossa tai Porissa hirveän mediahässäkän, mutta Sverigestaniassa se on arkipäivää, ihme kyllä paikallislehdessä oli edes maininta asiasta, maksumuurin takana. Ei tietenkään ole mainintaa tekijöistä, kuten ei koskaan ole vastaavissa tapauksissa, mutta ei todellakaan ole tyypillistä svenille ja åkelle. Tuokin hautautuu dialogipoliisin mappi-Å:hön, joten koskaan ei asiaan tule selvyyttä. Eikä takkiryöstö ole nyt mikään maailman suurin juttu maassa, jossa paukkuu pommit ja paukkuraudat, mutta antaa aika hyvää kuvaa yhteiskunnasta.
N niin kuin nuiva.

pienivalkeapupu

• Jäsen^^^
  • Liked: 1823
  • Elämältä piilopaikan saanut ahistunu pupu
« Vastaus #21858 : 07.11.2019, 22:03:33 »
Mikäs allekirjoittaneen viestissä nettisheriffi Taposeen liittyvässä ketjussa oli niin hapokasta, että se käännytettiin nettiavaruuteen?
Kun ei vaan tajuu

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #21859 : 07.11.2019, 22:16:05 »
Mikäs allekirjoittaneen viestissä nettisheriffi Taposeen liittyvässä ketjussa oli niin hapokasta, että se käännytettiin nettiavaruuteen?

Eipä näytä Taposen ja Huhtelan satumaisia seikkailuja käsittelevästä ketjusta sinulta poistetun mitään ihan viime kuukausina. Jos nyt olet ketjusta varma, niin ei ole koskaan tullutkaan perille.

Kaarisade-ketjusta on sinulta sen sijaan tänään lähtenyt joku yhden rivin ihmettely ruotsin kielen osaamisesta.

pienivalkeapupu

• Jäsen^^^
  • Liked: 1823
  • Elämältä piilopaikan saanut ahistunu pupu
« Vastaus #21860 : 08.11.2019, 11:27:01 »

Eipä näytä Taposen ja Huhtelan satumaisia seikkailuja käsittelevästä ketjusta sinulta poistetun mitään ihan viime kuukausina. Jos nyt olet ketjusta varma, niin ei ole koskaan tullutkaan perille.

Kaarisade-ketjusta on sinulta sen sijaan tänään lähtenyt joku yhden rivin ihmettely ruotsin kielen osaamisesta.

Aah, anteeksi virheeni, juurikin KK ketjua tarkoitin - ja kiitokset vastauksesta.
Kun ei vaan tajuu

Histon

• Jäsen^^^
  • Puolinuiva
« Vastaus #21861 : 12.11.2019, 09:03:48 »
Miksi viestini, jossa osoitin Tanja Vahvelaisen kytköksen Kansallismielisten liittoumaan ja Seikku Kaitaan poistettiin? Liittouman aktiivi Seikku Kaitahan arvelee Vahvelaisen Facebook sivuilla, että "ampumaleirillä" on jotain tekemistä Vahvelaiseen kohdistuvan nuivimisen kanssa.

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #21862 : 12.11.2019, 16:03:37 »
Miksi viestini, jossa osoitin Tanja Vahvelaisen kytköksen Kansallismielisten liittoumaan ja Seikku Kaitaan poistettiin? Liittouman aktiivi Seikku Kaitahan arvelee Vahvelaisen Facebook sivuilla, että "ampumaleirillä" on jotain tekemistä Vahvelaiseen kohdistuvan nuivimisen kanssa.

Viestisi oli käytännössä pelkkää vihjailua, jossa liität henkilön "natseihin" ilman mitään konkreettisia todisteita. Ei, se Seikku Kaidan kirjoittama muutaman sanan fb-viesti vastauksena jonkun muun henkilön viestiin ei hyvällä tahdollakaan riitä tuohon. Kyseessä on melkoisen raskauttava syytös, ja yhtä lailla voisi viestisi perusteella vaikka eräästä PS-kansanedustajastakin sanoa samaa, mutta eihän siinä olisi mitään järkeä.

Ymmärrän, että Puolue on sinulle pyhä instituutio, joka ei voi tehdä mitään väärin ja siksi siitä eronneita/erotettuja pitää mustamaalata kaikin mahdollisin keinoin, mutta jätetäänpä tuollainen skeida silti täältä pois. Voit harrastaa sitä jossain omissa piireissäsi ihan rauhassa. Asia on harvinaisen loppuunkäsitelty.

Yleisesti ottaen: mitä jos keskittyisit tuon ulinan ja paskanheittelyn sijaan ihan vain järkevän sisällön tuottamiseen. Ei varmaan ole liikaa pyydetty. Olet nimittäin jatkuvasti täällä opeketjussa märisemässä milloin mistäkin, ja se alkaa olla hivenen rasittavaa.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2019, 16:22:56 kirjoittanut Alaric »

MW

• Jäsen^^^
  • Liked: 17706
  • Kiltti ja ystävällinen, mutta niin nuiva.
« Vastaus #21863 : 12.11.2019, 23:54:16 »
Huomautin siitä, että en osallistu asiakkaana asuinalueellinani mahdollisesti esiintyvään  kiellettyjen tai salakuljetuttejen tuotteiden kauppaan, millaään tavalla.

Jo poistui viesti. Oottekohan vähän herkkiä? Vai mitä?

Lady Deadpool

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #21864 : 13.11.2019, 00:03:34 »
Huomautin siitä, että en osallistu asiakkaana asuinalueellinani mahdollisesti esiintyvään  kiellettyjen tai salakuljetuttejen tuotteiden kauppaan, millaään tavalla.

Jo poistui viesti. Oottekohan vähän herkkiä? Vai mitä?

Lopeta ketjujen roskaaminen roiskimalla jonninjoutavia sinne sun tänne. Jos haluat chattailla, siirry Peräkammariin. Asia on muuten harvinaisen loppuunkäsitelty.

Risto A.

• Jäsen^^^
  • Liked: 6155
« Vastaus #21865 : 14.11.2019, 19:43:33 »
Onkohan moderaatio nyt vähän liian herkällä?
Pistänyt merkille kiristyvän trendin jo pidemmältä ajalta.
Täysin on-topic ja täysin sisällöllisiä kommentteja lentää roskiin "sisällöttöminä" ja "onelinereina". Moderaation linja ei nyt ihan avaudu. En edes ymmärrä mitä vikaa "onelinereissa" on, silloin kun ne ovat aiheessa ja right on the sweet spot, paitsi jossain akateemisessa merkityksessä, jos tämä olisi akateeminen foorumi. Akatemiassa onelinerit täytyy paisuttaa vähintään yhdeksi A4 plörinäksi.
Jos asian voi ilmaista yhdellä lauseella, sehän on paljon parempi kuin ajan haaskaaminen jaaritteluun.

Vannetta löysemmälle, kahvikupponen ja happihyppely voi auttaa.

Ei mulla muuta, ei tarvitse vastata.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #21866 : 14.11.2019, 19:48:31 »
Vastataan nyt kuitenkin.

Useimmiten yksiriviset ovat ihan sitä silkkaa itseään ja ovat lähinnä kirjoitettu vain siksi, että jotain on haluttu töräyttää ketjuun. Vanhoja kuluneita latteuksia tai muuta vastaavaa skeidaa. Ja nämä ovat sitten niitä roskiin lentäviä. Jos siinä yksirivisessä on jotain oikeasti järkevää ja aiheen kannalta oleellista, niin se säästyy. Useimmiten ei ole.

Chattihenkisempää keskustelua voi harrastaa Peräkammarissa, mutta ei uutisketjuissa, joista olisi kiva löytää jotain asiaakin (tai muuallakaan julkisella puolella).
« Viimeksi muokattu: 14.11.2019, 19:51:11 kirjoittanut Alaric »

Kemolitor

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4111
  • Understanding is a three-edged sword.
« Vastaus #21867 : 15.11.2019, 10:23:43 »
Onkohan moderaatio nyt vähän liian herkällä?
-----
Ei mulla muuta, ei tarvitse vastata.

Vastaan kuitenkin.

Sinulta tuli tällainen viesti EIT:n päätöstä koskevaan ketjuun:

Halla-aho veti tuolla eduskunnassa ässän hihastaan ja heitti:
"Suomi ei voi taata kuolemattomuutta maahanmuuttajille.."

Käytännössähän tässä on siis kyse siitä, että Suomen tulisi taata kuolemattomuus maasta poistettaville ihmisille.
Halloo halloo, sairaala..

Kaksi minuuttia myöhemmin toistit uudestaan tuota kuolemattomuus-juttua samaan ketjuun. Meni roskiin. 15 minuuttia myöhemmin vielä uudestaan toistelit kuolettomuus-asiaa, meni roskiin. Kyllä se yksi kerta riittää, varsinkaan kun noissa kahdessa seuraavassa viestissä ei ollut mitään uutta ensimmäiseen viestiin verrattuna. Omasta mielestäsi varmaankin tuo huomiosi oli niin omaperäinen ja ainutlaatuinen, että sitä piti toistaa vielä kaksi kertaa uudestaan, mutta ei se oikeasti ollut, sama asia oli ketjussa jo todettu paljon aikaisemmin.

Risto A.

• Jäsen^^^
« Vastaus #21868 : 15.11.2019, 13:03:41 »
Onhan se nyt aikamoista, kun EIT ja Suomen ministeriöt vaativat kuolemattomuutta. Olin kuin klapilla päähän lyöty. En usko, että ihmiset oikeasti käsittää tämän älyttömyyden mittakaavaa. Ensimmäinen viesti oli premissi, loput sen premissin mittakaavan avaamista, sitä mukaan kuin se itselleni avautui. Yhden viesti jatkuva editoiminen, tekee viestistä ruman ja sekavan.
Kyllä sellaista pointtia voi toistaa pari kertaa, kun siihen kuitenkin tuli premissiä avaavaa matskua.

Risto A.

• Jäsen^^^
« Vastaus #21869 : 15.11.2019, 13:24:43 »
Toisekseen, moderaation motivaatio tässä on puhtaasti kosmeettinen.
Toinen vaihtoehto on damage control, jotta kuolemattomuus premissin todellinen mittakaava ei avautuisi isommalle yleisölle, joka asettaisi tietenkin Homman moderaation aika foliohattuiseen valoon. Vai mitä?