Kirjoittaja Aihe: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!  (Luettu 3997669 kertaa)

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 56191
  • Ei maata ilman kansaa, ei kansaa ilman verilinjaa
Vs: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!
« Vastaus #22020 : 29.01.2020, 22:43:05 »
Snoopy, sinulta jäi tosiaan huomaamatta tuolta linkittämästäsi ketjusta tämä kohta:

Lainaus
Keskusteluketjujen sisällä esitettyjä poistopyyntöjä tai -vaatimuksia ei sen kummemmin noteerata.

Tiedät varmasti mitä tehdä. Tervemenoa virkistävämmille palstoille.
Äänestys: Etnonationalismi, kyllä vai ei? Eli kannatatko vai etkö? Käy antamassa äänesi!

https://hommaforum.org/index.php/topic,129465.0.html

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 40827
  • Mengelen Viisikko joukkotuhoamassa suomalaisia
« Vastaus #22021 : 02.02.2020, 13:52:02 »
Kysymys: Kuka moderoi Peräkammarin ketjuja - jos kukaan - jos valvojan nimeä ei näy lainkaan?

Ongelma: Koronaan valmistautumisketjussa on kaikenlaista zättäystä, joka ei sinne kuulu. Vasikkanappi ei tunnu auttavan.

https://hommaforum.org/index.php/topic,129969.msg3146830.html#msg3146830

Ehdotus: Jos ketjua moderoida, voisiko sen siirtää alueelle, jota moderoidaan. Kyseessä on kuitenkin tarpeellinen ketju, imho.

Muutin jo aloituksen asiallisemmaksi.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2020, 13:54:10 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
“Yle on yhden porukan Homma-sivusto Korona-ketjuineen, jossa pääsee kuka tahansa kommentoimaan mitä huvittaa. ”
— Jäsen Alarik

“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Kansalliset rajat ovat sille este.”
— Soros

kgb

• Globaali kulttuurimarksisti
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4827
  • A spherical bastard
« Vastaus #22022 : 02.02.2020, 20:49:04 »
Voi itku. Ei ole kerta eikä kaksi kun on tultu ihmettelemään että eikö periksessä saa länkyttää kaikkea paskaa, ja nyt vaaditaan tiukempaa moderointia?

Kannattaisiko kenties tehdä aloitukset jo alkuun sen verran asiallisiksi, ettei houkutus olisi niin suuri? Toki on tiedossa, että osa porukasta ei kykene hillitsemään itseään edes periksen ulkopuolella, joten kyseessä voi olla mahdoton tehtävä.

Edit: Näemmä Alaricin aamuöisen ilmoituksen jälkeen ei kukaan ole oikein osannut sitä vakavaa juttua jatkaa, joten olisikohan aika kaivaa suhteellisuussilmälasit takaisin päähän.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2020, 20:51:59 kirjoittanut kgb »
Aivoton ja päätön maan johto on
Aivoton ja päätön maan johto on

Ei kun
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Sitä mieltä minä oon

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #22023 : 02.02.2020, 21:03:31 »
Peräkammari on vähän sellaista aluetta, että sinne on säännöllisesti kehotettu jäseniä menemään harrastamaan kevyttä läpänheittoa asiaketjujen sijaan.

Sitä ei moderoida läheskään samalla tehokkuudella kuin muita alueita esim. offtopicin suhteen eikä se oikein sopisikaan tuollaisen vapaamman alueen meininkiin. Kaikki ylilyönnit ym. toki poistetaan.

Lallin ketju on aiheeltaan mielenkiintoinen ja olen sinne itsekin kirjoittanut. Lisäksi mainitsin aamuyöstä ihan rivijäsenenä ilman siniväriä, että on epäkohteliasta tulla paskomaan niillä täysin aiheen vierestä menevillä "nokkeluuksilla" ketjun aloittajan tahdon vastaisesti sitä ketjua. Aina on olemassa Uuninpankko-ketju, jossa voi jauhaa sydämensä kyllyydestä ja sinne voi siirtää myös sitä jutustelua muista Peräkammarin ketjuista sekä asiaketjuista.

Jos se ei riitä, niin katsotaan sitten tarkemmin, mutta Periksen moderointiin ei varsinaisesti ole tarkoitus panostaa nykyistä enempää. Eli jos tuolta alettaisiin nyt poistelemaan säännöllisesti kaikenlaisia aiheen vierestä meneviä juttuja, niin se olisi sitten loputon suo. Niin kovin rajallista "nuiva-aikaa" käyttää mieluummin paljon hyödyllisempään puuhaan.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2020, 21:13:04 kirjoittanut Alaric »
Äänestys: Etnonationalismi, kyllä vai ei? Eli kannatatko vai etkö? Käy antamassa äänesi!

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 40827
  • Mengelen Viisikko joukkotuhoamassa suomalaisia
« Vastaus #22024 : 02.02.2020, 21:05:22 »
Kannattaisiko kenties tehdä aloitukset jo alkuun sen verran asiallisiksi, ettei houkutus olisi niin suuri? 

Kyllä. Tyhmästä päästä kärsii koko ketju.

Ja nyt kun katselin muita Peräkammarin ketjuja, ei niilläkään ole nimettyä valvojaa.  :P
---
Opin jo melko varhaisessa vaiheessa Hommalla sen, että jos vähänkin tuntuu siltä, että kannattaakohan tämä nyt tehdä näin, niin ei se kannata. Olin jo ehtinyt unohtaa tämän viisauden.
---

Yhteenveto: oma moka, pahoittelut omaisille.
“Yle on yhden porukan Homma-sivusto Korona-ketjuineen, jossa pääsee kuka tahansa kommentoimaan mitä huvittaa. ”
— Jäsen Alarik

“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Kansalliset rajat ovat sille este.”
— Soros

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 20043
« Vastaus #22025 : 03.02.2020, 17:20:37 »
Onko moderointi ollut tietoinen, että Silakkaliike on vaatinut ja mielestään onnistunut vaikuttamaan suurten medioiden kommenttikenttien moderointiin ja sisältöihin? Niissä ei silakoiden mielestä ole enää juurikaan vihapuhetta. Miten Hommaforumin moderointi on ottanut Silakkaliikkeen ohjeistuksen vastaan?

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #22026 : 03.02.2020, 17:28:02 »
Eipä ole ollut moisesta tietoa.

Hommaforumia moderoidaan foorumin omien sääntöjen ja käytäntöjen mukaisesti kommunistien huuteluista huolimatta ;)

Näiden mielestä "vihapuheeksi" laskettavaa materiaalia, öyhötystä ja muuta ikävää monikulttuurisuuden ym. vastaista viestittelyä löytyy siis täältä varmasti myös jatkossa.

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 20043
« Vastaus #22027 : 03.02.2020, 18:05:03 »
Se on oikeastaan hyvä. Pysyy silakoiden ja minunkin maailma järjestyksessä ja paha pahana.
Jatkan tarvittaessa  Silakkaliike-keskustelussa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Histon

• Jäsen^^^
  • Liked: 2964
  • Puolinuiva
« Vastaus #22028 : 05.02.2020, 09:00:01 »
Nyt keskustelijoille tiedoksi ja otettavaksi huomioon jatkossa: Puolenkymmentä jäsentä on tänään laitettu pakkolomalle suoraan tai välillisesti tähän ketjuun liittyen.

Asiasta keskustelu on tarpeellista, toivottavaa ja täysin sallittua. Muista aiheista sitten muissa ketjuissa. Sitä keskustelua vain pitää käydä asiallisesti, vaikka tämä asia herättääkin osin paljon tunteita. Turha vittuilu ja iva eivät tee kommentista yhtään parempaa, moderointitoimia ne jouduttavat, älä ole seuraava sanktioiden kohteeksi joutuva.

Tuosta asiallisuudesta erikseen sellainen juttu, että jos joku porukka on tältä alustalta aina pidetty poissa levittämästä ideologiaansa, niin kansallissosialistit. Sikäli kanssakeskustelijoiden tai puolueeseen tai sen nuorisojärjestöön kuuluvien kutsuminen täällä natseiksi on sellainen asia, jota ei tehdä.

Aloitin keskustelun oikeaan ketjuun asiallisesti, nimittelemättä ja lähdeviittauksin tästä aiheesta (boldaus yllä) ja sain bannin + varoituksen. Mihin forumin sääntöön pohjautuu totaalikielto keskustella aiheesta?

Halla-aho: ”Perussuomalaisten ohjelmaan tai tavoitteisiin ei kuulu ihmisten geeniperimän tarkkailu tai suomalaisuuden määrittely ja rajaaminen tällaisin kriteerein. Suomeen on vuosisatojen ja -tuhansien aikana tullut kaikenlaista ainesta idästä, lännestä ja etelästä. Oleellista on se, kuka muuttoliikettä kontrolloi."

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 23348
  • antikomintern
« Vastaus #22029 : 05.02.2020, 10:44:16 »
Nyt keskustelijoille tiedoksi ja otettavaksi huomioon jatkossa: Puolenkymmentä jäsentä on tänään laitettu pakkolomalle suoraan tai välillisesti tähän ketjuun liittyen.

Asiasta keskustelu on tarpeellista, toivottavaa ja täysin sallittua. Muista aiheista sitten muissa ketjuissa. Sitä keskustelua vain pitää käydä asiallisesti, vaikka tämä asia herättääkin osin paljon tunteita. Turha vittuilu ja iva eivät tee kommentista yhtään parempaa, moderointitoimia ne jouduttavat, älä ole seuraava sanktioiden kohteeksi joutuva.

Tuosta asiallisuudesta erikseen sellainen juttu, että jos joku porukka on tältä alustalta aina pidetty poissa levittämästä ideologiaansa, niin kansallissosialistit. Sikäli kanssakeskustelijoiden tai puolueeseen tai sen nuorisojärjestöön kuuluvien kutsuminen täällä natseiksi on sellainen asia, jota ei tehdä.

Aloitin keskustelun oikeaan ketjuun asiallisesti, nimittelemättä ja lähdeviittauksin tästä aiheesta (boldaus yllä) ja sain bannin + varoituksen. Mihin forumin sääntöön pohjautuu totaalikielto keskustella aiheesta?

4 § 4 Natseista ja rotuopista jauhamiselle löydät varmaankin muita alustoja. Sinua on jo aikaisemmin huomautettu, joten ei olisi tarvinnut jatkaa, eikä tarvitse jatkaa.

Jos ei noista keskustelulle ole totaalikieltoa, niin eipä niistä jatkuvaa jankkaamista mitenkään kyllä suositakaan. Alkaa yleinen viihtyvyys kärsiä, jos samaa roskaa natseista levitetään päivästä toiseen ja ketjusta toiseen.

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #22030 : 05.02.2020, 17:43:51 »
Histonille vielä:

Tämä foorumi taantuu pelkäksi apinalauman mölyämiseksi ja paskanheittelyksi, mikäli esimerkiksi tämän etnoaiheen ympärillä ns. toinen puoli jengistä huutaa "vastustajiaan" natseiksi tai sitten toinen taas vaikka mädättäjiksi/kulttuurimarxisteiksi tai mitä ikinä. Tosin sehän sinulle varmaan passaisi, kun pyrkimyksenä tuntuu olevan lähinnä eripuran kylväminen ja ulina rassismista sekä toisista keskustelijoista.

Tuollainen käytös ei edistä asioita millään lailla, se laskee foorumin viihtyvyyttä ja kumpaakaan huutelua ei ole tarvetta katsella.

Vaikka miten olisi eri mieltä, niin voi silti puhua järkevästi asioista kuin aikuiset. Mikäli se ei onnistu, kuten sinun kohdallasi on ikävän usein nähty, voi myös pitää lärvinsä ummessa tai sitten tulee sanktioita.

Yleisesti ottaen: lopeta se helvetin turhanaikainen märinä. Tuossa bannitapauksessakin sinun vain näköjään piti ohjeesta huolimatta jatkaa sitä paskanjauhantaa, vaikka ihan hyvin tajusit mistä on kyse ja sitten tietenkin tulit valittamaan tänne vielä lisää.

Sinun panoksesi foorumin sisältöön on tällä hetkellä niin onneton, ettei ulosheittämisestäsi koituisi mitään vahinkoa. Päinvastoin. Kannattaa pitää se mielessä kirjoitellessa ja olla koettelematta ylläpidon kärsivällisyyttä.

---

Tässä vielä lisää asiaa foorumin säännöistä

3. Luku - Viestien kirjoittaminen:

Lainaus
2 § Viestien kirjoittaminen

...

Käyttäjät olkoot kohteliaita toisilleen ja erityisesti heille jotka kirjoittavat omalla nimellään. Nimimerkkiä käyttävien jäsenten viestejä ei kuitenkaan pidetä vähempiarvoisina eikä oikeaa nimeä käyttävillä ole erioikeuksia tai -vapauksia nimimerkkikirjoittajia kohtaan.

4. Luku - Sananvapaus ja julkaisuvapaus:

Lainaus
6 § Kunnian loukkaaminen

Loukkaaminen käyttäen loukkaussanoja, valheellisia henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä tai vihjauksia on kielletty. Tässä sanottu pätee kaikkiin yhtäläisesti; forumin nimimerkilliset käyttäjät, omalla nimellään olevat käyttäjät sekä forumin ulkopuoliset henkilöt.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2020, 19:13:27 kirjoittanut Alaric »

Hamsteri

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 3850
  • hamsteri-nationalisti hamsteri
« Vastaus #22031 : 07.02.2020, 07:00:42 »
Sen verran tiukaksi mennyt moderaatiopolitiikka, etten oikein pysty enää kirjoitella. Toisaalta varmaan ihan hyvä, niin ei tule sotkua.

Netin jaskan jauhannan viehätys tulee siitä, että netissä voi höpistä mitä vain, kun taas tosielämässä joutuu filtteröidä 80%. Nettikin alkanut muuttua liikaa työpaikaksi. Alkuaikoina siellä oli vain harrastelijat, mutta nyt kun massat tunkeneet sisään, niin sekin alkaa jotenkin ankeutua. Viimeiset vapauden linnakkeet on 4chanin ja yliksen kaltaisia paikkoja, kun reddittiinkin alkoi iskemään sama kiusa.

Mitä mamuihin tulee niin en usko, että asiat muuttuu paremmksi. Vinkkinä kuitenkin; Pohjois-Irlanti on vielä hyvin Suomen 80-90 luvun kaltainen paikka. Belfastin Queensissa on jonkinverran somppuja. Ei ole tosin levinnyt vielä niin pahaksi kuin Suomessa.

Oli ihan mukavaa höpistä kaikkien kanssa ja olla eri ja samaa mieltä. Ehkä kolmen vuoden päästä voisi taas kirjoitella.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2020, 07:04:05 kirjoittanut Hamsteri »
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Alabama

• Jäsen^^^
  • Liked: 5797
  • Νέμεσις
« Vastaus #22032 : 07.02.2020, 08:38:42 »
[...]

Netin jaskan jauhannan viehätys tulee siitä, että netissä voi höpistä mitä vain, kun taas tosielämässä joutuu filtteröidä 80%. Nettikin alkanut muuttua liikaa työpaikaksi. Alkuaikoina siellä oli vain harrastelijat, mutta nyt kun massat tunkeneet sisään, niin sekin alkaa jotenkin ankeutua. Viimeiset vapauden linnakkeet on 4chanin ja yliksen kaltaisia paikkoja, kun reddittiinkin alkoi iskemään sama kiusa.

[...]

Oli ihan mukavaa höpistä kaikkien kanssa ja olla eri ja samaa mieltä. Ehkä kolmen vuoden päästä voisi taas kirjoitella.

Toivottavasti kuitenkin päätät palata vähän aikaisemmin kuin vasta kolmen vuoden kuluttua. Keskustelu kaipaa monenlaisia mielipiteitä, muuten touhu menee liian tasapaksuksi yhtenäisyysmössöksi. Niin ja hyvä argumentti puoltaa aina itse itseään. Henkilöistä viis!

Väittely virkistää!

Kaikkea hyvää sinulle!  :)

t. nimimerkki "klassinen feministi"

« Viimeksi muokattu: 07.02.2020, 08:40:28 kirjoittanut Alabama »

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #22033 : 08.02.2020, 05:46:48 »
Sen verran tiukaksi mennyt moderaatiopolitiikka, etten oikein pysty enää kirjoitella. Toisaalta varmaan ihan hyvä, niin ei tule sotkua.

Mitä mamuihin tulee niin en usko, että asiat muuttuu paremmksi. Vinkkinä kuitenkin; Pohjois-Irlanti on vielä hyvin Suomen 80-90 luvun kaltainen paikka. Belfastin Queensissa on jonkinverran somppuja. Ei ole tosin levinnyt vielä niin pahaksi kuin Suomessa.

Se on kuule Hamsteri vähän semmoista, että kaikki aiheet eivät täällä liity naisten pahuuteen tai somaleihin, joten viestejä sitten lentää roskikseen, jos haluaa omapäisesti jatkaa tietyllä linjalla.

Joskus ennen on katsottu ketjujen paskomista ehkä enemmän sormien läpi, mutta nyt ovat tiukkismodet ottaneet asiakseen parantaa foorumin laatua.

Tervetuloa takaisin sitten joskus myöhemmin.

l'uomo normale

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 6804
  • Je suis. Sivistysporvari. Ihmisenä ja kuluttajana.
« Vastaus #22034 : 09.02.2020, 02:24:25 »
En löytänyt enää Hommalta kuvakaappauksia Jessikka Aron tweetistä, jossa hän on pahoillaan siitä ettei Ilja Janitskinilta saa enää vahingonkorvauksia. Tweetti olisi minusta hyvä jättää talteen Hommalle muistoksi mielialoista näinä aikoina.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2020, 10:47:31 kirjoittanut l'uomo normale »
And madness and despair are a force.
Socially distancing.

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 23553
« Vastaus #22035 : 09.02.2020, 08:13:47 »
En löytänyt enää Hommalta kuvakaappauksia Jessikka Aron tweetistä, jossa hän on pahoillan siitä ettei Ilja Janitskinilta saa enää vahingonkorvauksia. Tweetti olisi minusta hyvä jättää talteen Hommalle muistoksi mielialoista näinä aikoina.

Saman huomion tein ja ihmettelin. Viesti ei ollut omani, eli omieni perään en itke ja ymmärrän, että Homman moderaatio huolehtii Hommaforumin maineesta, mutta  nyt on kyse palkitun toimittajan tweetistä, jossa hän pahoittelee Janitskinin kuolemaa siitä syystä että nyt hän ja muut eivät enää voi saada ”oikeutta” eli rahaa Janitskinilta.

Jessikka Aron viesti on itsekkäin ja törkein solvaus juuri kuollutta henkilöä kohtaan ikinä, minkä muistan nähneeni. Sen paikka on Aro-ketjussa, sitten ilman meidän kommenttejamme jos ne katsotaan liian rehellisiksi.

Lahti-Saloranta

• Jäsen^^^
  • Liked: 24007
  • Rinteen vaalibussi
« Vastaus #22036 : 09.02.2020, 09:03:20 »
Olisikohan tuon Aron tweetin poiston syynä ollut se että modet pelkäsivät joutuvansa Asta Tuomisen tavoin rosikseen ja mittaviin korvauksiin .
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Vöyri

• Jäsen^^^
  • Liked: 708
    • Botanist on Alp
« Vastaus #22037 : 09.02.2020, 09:33:35 »
Mietin hieman että missähän moderaatiota voi kritisoida noin suht. turvallisin mielin? Minusta olisi järkevää voida kritisoida päätöksiä, ei tietenkään loputonta jankkausta mutta kuitenkin edes jonkinlaisen dialogin kautta. Hieman totalitaristista ja yksipuolista kieltää kritiikki uuden bannin uhalla. Ja nyt taidan ottaa taas riskin kun otan tämän esille... Katsotaan kuinka käy.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #22038 : 09.02.2020, 12:50:14 »
En löytänyt enää Hommalta kuvakaappauksia Jessikka Aron tweetistä, jossa hän on pahoillaan siitä ettei Ilja Janitskinilta saa enää vahingonkorvauksia. Tweetti olisi minusta hyvä jättää talteen Hommalle muistoksi mielialoista näinä aikoina.
En löytänyt enää Hommalta kuvakaappauksia Jessikka Aron tweetistä, jossa hän on pahoillan siitä ettei Ilja Janitskinilta saa enää vahingonkorvauksia. Tweetti olisi minusta hyvä jättää talteen Hommalle muistoksi mielialoista näinä aikoina.

Saman huomion tein ja ihmettelin. Viesti ei ollut omani, eli omieni perään en itke ja ymmärrän, että Homman moderaatio huolehtii Hommaforumin maineesta, mutta  nyt on kyse palkitun toimittajan tweetistä, jossa hän pahoittelee Janitskinin kuolemaa siitä syystä että nyt hän ja muut eivät enää voi saada ”oikeutta” eli rahaa Janitskinilta.

Jessikka Aron viesti on itsekkäin ja törkein solvaus juuri kuollutta henkilöä kohtaan ikinä, minkä muistan nähneeni. Sen paikka on Aro-ketjussa, sitten ilman meidän kommenttejamme jos ne katsotaan liian rehellisiksi.
Olisikohan tuon Aron tweetin poiston syynä ollut se että modet pelkäsivät joutuvansa Asta Tuomisen tavoin rosikseen ja mittaviin korvauksiin .

Kommentteja on sekä siirretty ketjuista toisiin että poistettu ja kyseinen kommentti meni roskikseen siinä yhteydessä. Palautin ko. kommentin ja laitoin sen Jessikka Aron omaan ketjuun, ilman joitakin tuon mauttoman twiitin herättämiä reaktioita, vaikka ne inhimillisesti ottaen ymmärrettäviä olisivatkin.

Ainakin alinna luetellut ketjut ovat nyt olleet käytössä, mutta pääsääntöisesti keskustelut voisi jakaa ketjuihin esimerkiksi näin:
Ilja Janitskinin kuolemaan liittyvä keskustelu mieluiten toiseksi ylimpään ketjuun*,
MV-lehden oikeudenkäyntiin liittyvät asiat taas kootusti toiseksi alimpaan** ketjuun ja
Jessikka Aron touhut noin yleisesti alimpaan*** ketjuun.

RIP-ketju
2020-02-07 Ilja Janitskin on kuollut *
2017-01-08 Ilja Janitskin pyrkii ehdokkaaksi vuoden 2018 presidentinvaaleihin
2016-07-28 IL: Poliisi vaatii MV-sivuston sulkemista / MV katosi netistä **
2016-03-16 YLE: Jessikka Aro - zuurnalistipalkinto ***

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #22039 : 09.02.2020, 18:43:50 »
Mietin hieman että missähän moderaatiota voi kritisoida noin suht. turvallisin mielin? Minusta olisi järkevää voida kritisoida päätöksiä, ei tietenkään loputonta jankkausta mutta kuitenkin edes jonkinlaisen dialogin kautta. Hieman totalitaristista ja yksipuolista kieltää kritiikki uuden bannin uhalla. Ja nyt taidan ottaa taas riskin kun otan tämän esille... Katsotaan kuinka käy.

Lue ohjeet, se kannattaa aina: moderointia/moderaatiota voi kritisoida tässä ja vain tässä ketjussa. Kun kysymys on sitten käsitelty, loppuu se jauhaminen ja jankkaaminen siitä sitten tavalla tai toisella (7. luku 5 § ja 9. luku 1 §), viimeistään kirjoituskiellolla ajantuhlauksesta.

Kritisointia ei ole kielletty, mutta tämän ketjun täyttäminen tapavalittajana ilman mitään uutta moderointiin liittyvää asiaa on silkkaa ajantuhlausta. Ei meillä ole aikaa tai halua käydä mitään "dialogia" tapavalittajan keksimällä keksimistä jutunaiheista, jos ei ole mitään aitoa epäkohtaa moderoinnissa yksilöidä ja osoittaa käsiteltäväksi.

Älä palaa taas pelleilemään tähän ketjuun kuukauden kuluttua tai sitten pidennetään kirjoituskieltoa ihan reippaasti.

Suvakki"trollilta" sangen hyvä saavutus Homma-foorumilla sanoisin... Minusta tuo Alaric-paapan kiukkukohtaus oli ihan tyhmä - ja sitten vielä päätteeksi kielsi keskustelun asiasta tässäkin ketjussa, onko lapsellisempaa käytöstä?

Asiasi oli jo käsitelty loppuun, joten tämä oli sitten moderaation ajantuhlausta, mistä asianmukainen kirjoituskielto. Älä palaa tähän ketjuun kahden viikon kuluttua.

Puuha-Pepe

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 161
  • Persulla on näin pitkä...
« Vastaus #22040 : 09.02.2020, 19:02:08 »

30 päivän banni näköjään. Mikä järki tämmöisessä nillitysketjussa on, jos siinä ei saa nillittää ylläpidosta? :P

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #22041 : 09.02.2020, 19:47:34 »

30 päivän banni näköjään. Mikä järki tämmöisessä nillitysketjussa on, jos siinä ei saa nillittää ylläpidosta? :P

Jos asia on loppuunkäsitelty eli on esim. kerrottu miksi jokin moderointitoimenpide on tehty, niin siitä ei jatketa täällä vinkumista loputtomiin. Vöyrillekin oli sanottu asiasta (ja annettu aiemmin 7 ja 14 pv bannit), mutta silti piti vain jatkaa vielä väkisin ja kokeilla kepillä jäätä vähän vielä pidemmältä. Tämä ei ole mikään vitun peli, jossa pitää päästä sanomaan viimeinen sana. Vöyrikin olisi voinut jatkaa kirjoittamista foorumille aivan normaalisti, mutta eipä näköjään kiinnostanut.

Tämänkaltainen "dialogi" syö meidän kallista aikaamme aivan turhaan. Vuorokaudessa on rajallinen määrä tunteja käytettävissä tämän foorumin kaitsemiseen ja kaikkeen muuhun toimintaan sen ympärillä.

Meillä on aivan helvetisti paljon parempaakin tekemistä, kuin olla täällä vastailemassa teidän kaltaisillenne tyhjästä ruikuttajille, joilla ei tosiasiassa ole mitään oikeaa kysymystä moderointitoimenpiteistä, vaan joiden tekee vain mieli valittaa valittamisen ilosta.

Oikeat kysymykset, jollaisen esim. l'uomo normale yllä teki, ovat tervetulleita, mutta jatkuva ja tyhjänpäiväinen ruikutus ei.

Ja Puuha-Pepe: älä jatka tästä. Minulla meni tämänkin viestin kirjoittamisessa hukkaan aikaa, jonka olisin voinut käyttää paljon hyödyllisemmin.

Lisäys:

Kuten ehkä aiemminkin on tullut todettua, niin tämä foorumi itsessään ei ole mikään sosiaalidemokraattinen julkinen palvelu, johon voi tulla takki auki huutamaan, että minulla on oikeus siihen ja tähän.

Tai voi toki tulla huutamaan, mutta kohta sitä huomaa tekevänsä jossain muualla kuin Hommalla.

Ylläpidämme tätä keskustelupalstaa ilmaiseksi aatteen vuoksi ja siksi, että kansallismielisillä olisi laadukas kokoontumis- ja keskustelupaikka. Käytämme tähän vapaa-aikaamme melkoisen runsaasti joka ikinen päivä. Ja sen ajan haluaa käyttää mieluummin järkevästi.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2020, 05:57:20 kirjoittanut Alaric »

MW

• Jäsen^^^
  • Liked: 17840
  • Kiltti ja ystävällinen, mutta niin nuiva.
« Vastaus #22042 : 19.02.2020, 22:06:30 »
Nyt loppu. Jos asialliset, harvaan laitetut kannustavat ja tukevat viestitkin poistetaan, illmeisesti koska eivät ole esseitä, pitäkää.

Jos se on jonkun moden kaunaa, pitäkää.

Riitti.

Kiitos kaloista.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #22043 : 19.02.2020, 23:21:26 »
Nyt loppu. Jos asialliset, harvaan laitetut kannustavat ja tukevat viestitkin poistetaan, illmeisesti koska eivät ole esseitä, pitäkää.

Jos se on jonkun moden kaunaa, pitäkää.

Riitti.

Kiitos kaloista.

Et kysynyt mitään, mutta pitipä oikein katsoa moderointilogista, että kuinka tuo sinun monesti tässä ketjussa vihjaamasi "jonkun moden kauna", johon tunnut selvästi itse uskovan, oikein pitää faktojen valossa paikkansa: viimeisimmät poistot on sinulta tehnyt kolme eri modea. Usko pois, kyseessä on ihan ylläpidon yhteinen moderointilinja, joka poistaa samat sotkut sinulta kuin muiltakin. Näin täällä jatketaan, nimimerkkiin katsomatta ja siitä välittämättä.

"Asiallisista" sekä "kannustavista ja tukevista" viesteistä muistan itse kotimaan uutisketjusta sinulta tässä taannoin poistaneeni roiskaisusi, jossa "melkein kaipailit natzismia, razzimsia ja fascismia." Muiden poistamat kommentit ovat olleet vastaavaa roskaa ihan väärissä paikoissa, usein juuri uutis- tai muissa asiaketjuissa olevia lyhyitä kommentteja, joissa ei ole mitään järkevää sisältöä käsiteltävään asiaan liittyen. Sellaisiksi ei edelleenkään lasketa kehotusta jollekin ministerille vetää ***tu päähänsä tai jotain muuta tajunnanvirtaa, vaikkapa kuinka "**ttu rupesi tekemään mieli salmiakkia."

Risto A.

• Jäsen^^^
  • Liked: 6802
« Vastaus #22044 : 21.02.2020, 21:50:37 »
Ennen kuin aiotte kiusata mua, niin Sigmund läppäni silakka-ketjussa on täysin vanhan teekkarihuumorin mukaista kansanperinnettä. Miettikää edes neljä kertaa ennen kuin dellaatte.

Ei mulla muuta. Moi.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #22045 : 21.02.2020, 23:19:00 »
Ennen kuin aiotte kiusata mua, niin Sigmund läppäni silakka-ketjussa on täysin vanhan teekkarihuumorin mukaista kansanperinnettä. Miettikää edes neljä kertaa ennen kuin dellaatte.

Ei mulla muuta. Moi.

Nyt alkaa mennä rankasti yli ja aivan suoraan ajantuhlaukseksi. Kirjoitit 21.44 kommentin Silakkaliikeketjuun ja reilu viisi minuuttia myöhemmin tulit tänne Ope-ketjuun valittamaan jo etukäteen, vaikka MITÄÄN moderointitoimia ei ole tehty, vaan siellä se kommentti on Silakkaketjussa.

Kun nyt erikseen tulit ilmiantamaan oman tajunnanvirtakommenttisi, niin tämän jälkeen siirrän sen Pankolle, jossa se ilmeisissä viikonloppufiiliksissä saattaa saada paremmin ansaitsemansa vastaanoton. Asiasta ei nyt tarvitse ainakaan valittaa yhtään enempää, kun teit sen jo etukäteen. Suoraan sanottuna, tällainen on ihan uuden tyylistä moderaation ajantuhlausta, joka ei jää jatkuessaan palkitsematta.

Kiusaamisella viitannet sääntöjen ylläpitämiseen, neuvontaan ja opastamiseen, kommenttien syntaksien ja muiden puutteiden korjaamiseen ja muuhun vaivannäköön, jota ylläpito ja moderaatio täällä harrastaa yhteiseksi hyväksi. Mukavaa viikonloppua myös sinulle.

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 23553
« Vastaus #22046 : 22.02.2020, 00:11:10 »
Älkää lopettako kirjoittelua, urpot! Homma kuolee, jos fiksut  rasistit lopettavat hommailun.
Se o pientä jos moderaatio poistaa kommentteja, kun te vihapäissänne poistatte täältä itsenne.

Radio

• Jäsen^^^
  • Liked: 1130
  • Mayday, mayday. Maantievirus matkalla pohjoiseen!
« Vastaus #22047 : 22.02.2020, 03:18:56 »
^ 10v sitten oli meno täällä tosiaan toisenlaista. Hyvä  kysymys onkin, että miten saadaan keskustelu viriämään ja monipuolistumaan.
Varsinainen aihe: mistään ei voi tietää, onko viesti deletoitu valvojien toimesta kun se ei näy tulleen perille. Olen itse voinut unohtaa lähetyksen varsinkin jos samaan aikaan on ehtinyt tulla uusi viesti. Uudellenlähettämisen yritys on rangaistavaa! Tuskin tahallista.

Onko jokin viestini deletoitu
Ave Caesar! Morituri te salutant (Hail Caesar! We Who Are about to Die Salute You)

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 12697
  • Big Bear Market, Now Here
« Vastaus #22048 : 22.02.2020, 03:40:35 »
On deletoitu viestisi joka käsitteli esim. vaaleanvihreää väriä.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2020, 10:13:21 kirjoittanut Miniluv »
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #22049 : 22.02.2020, 03:52:59 »
^ 10v sitten oli meno täällä tosiaan toisenlaista. Hyvä  kysymys onkin, että miten saadaan keskustelu viriämään ja monipuolistumaan.
Varsinainen aihe: mistään ei voi tietää, onko viesti deletoitu valvojien toimesta kun se ei näy tulleen perille. Olen itse voinut unohtaa lähetyksen varsinkin jos samaan aikaan on ehtinyt tulla uusi viesti. Uudellenlähettämisen yritys on rangaistavaa! Tuskin tahallista.

Onko jokin viestini deletoitu

Sinullakin on useimmiten kyllä niin turhaa läpätystä asiaketjuissa, että onpa helvetin kumma, kun viestit katoavat roskikseen.

Viimeisimmässä poistetussa oli linkki ilman lainausta ja se oli kyllä muutenkin niin typerää settiä, että perikseen se olisi kuulunut eikä hallitusketjuun. Jostain ulosteen väristä yrität alkaa keskustella politiikkaa käsittelevässä ketjussa? Mitä helvettiä?

Täältä on nyt karsittu tuota turhaa paskaa pois ja välillä tämä alkaa näyttää jopa ihan oikealta keskustelulta perusteltuine mielipiteineen eikä pelkästään siltä, että joidenkin on pakko ollut päästä kirjoittamaan vain jotain, jotta nimimerkki näkyy ketjuissa.

OHJE: Paina siinä viestiä kirjoittaessa viestikentän alapuolelta "Liitteet ja muut asetukset" ja täppää sieltä "Palaa viestiketjuun". Silloin näet kyllä viestisi menneen perille ketjuun.

Jos se sitten häviää, sitä ei useimmiten olisi kannattanut kirjoittaa Peräkammarin ulkopuolelle.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2020, 03:59:38 kirjoittanut Alaric »