UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Ammattien maahanmuuttajistuminen  (Luettu 11788 kertaa)

törö

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 22 254
  • Liked: 10096
  • Pienen särkikalan liikehdintää jo vuodesta 2011.
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #30 : 30.03.2010, 08:33:30 »
Matalapalkka-aloilla on varmasti myös maahanmuuttajia, jotka haluavat osoittaa yhteiskuntakelpoisuutensa, kokevat työnteon kunnia-asiana ja niitä, joita keskikaljabaarit eivät yksinkertaisesti houkuttele siinä määrin kuin kantasuomalaisia.

Silti takaraivossa kytee epäilys, että voisiko olla niinkin, että vain maahanmuuttajilla on varaa työskennellä matalapalkka-alalla ja asua Helsingissä?

Monissa tapauksissa tuo on totta.
Muukalaisen matkaopas Suomeen. Sisältää kaiken, mitä suomalaisen rodun ymmärtämiseen tarvitaan, ja toimii myös Töröliikkeen ideologisena pääteoksena.

https://valkoinenkirja.files.wordpress.com/2020/01/valikko-1.pdf

hiltunen

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 342
  • Liked: 35
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #31 : 30.03.2010, 11:04:45 »
Taksikuski, joka ajaa ylinopeutta omalla riskilla jotta pääsisi mahdollisimman nopeasti määränpäähän? Mielummin nyt eikä huomenna!

Jaaha. Selvisipä sekin kuka on sitä asiakaskuntaa joka vittuilee rouvalle kun hän ajaa nopeusrajoitusten mukaan.

Hiltunen voisi suuressa viisaudessaan ottaa laskimen kouraan ja tutkia paljonko aikaa voitetaan kymmenen kilometrin matkalla jos ajetaan 80km/h versus 180km/h. Huomioida siihen sitten pakolliset pysähtymiset yms.

Toivottavasti hra. Hiltuselta on jo viety ajokortti parempaan talteen. Asenne autoiluun tuntuu olevan vähintäänkin huolestuttava.


Niin taitaakin olla. Maahanmuuttajilla taitaa olla peräti geneettinen erityispiirre tämä lakien rikkominen. Miksi ihmeessa mamut saavat ajaa autoa? Välittömästi kortti pois! Jotainhan saattaa pelkääjän paikalla nimensä mukaisesti pelottaa.

Kari Kinnunen

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 6 763
  • Liked: 8423
  • Antaa olla. Ei jaksa enää
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #32 : 30.03.2010, 11:23:01 »
Niin taitaakin olla. Maahanmuuttajilla taitaa olla peräti geneettinen erityispiirre tämä lakien rikkominen. Miksi ihmeessa mamut saavat ajaa autoa? Välittömästi kortti pois! Jotainhan saattaa pelkääjän paikalla nimensä mukaisesti pelottaa.

Virnuileppa siinä. Itse tiedän erään mamun joka onnistui vuodessa romuttamaan kaksi autoa. Kun sanoin hänelle että autolla ajaminen kännissä on Suomessa niiku kielletty ja ilmoitin soittavani poliisille olin rasisti.

Muistapa Hiltunen sekin että taksit kuljettavat koulukyytejä, vammaispalveluita ja vanhuksia. Tuntisit varmasti olosi suvaitsevaiseksi kun antaisit lapsesi 180km/h ajavan värisevän runoilijapojan kyytiin.

Ja kyllä, ei ehkä geneettinen mutta jonkinasteinen asenneongelma länsimaista kulttuuria ja lainsäädäntöä  kohtaan on havaittavissa.

acc

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 880
  • Liked: 2812
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #33 : 30.03.2010, 13:22:11 »
Osa humanitaarisestakin maahanmuutosta päätyy työelämään. Joissakin ammattikunnissa, ainakin pääkaupunkiseudulla, on havaittavissa selvää maahanmuuttajavaltaistumista. Esimerkiksi bussikuskeista taitaa kohta olla jo puolet maahanmuuttajia, myös siivousalalla ulkomaalaiset ovat yliedustettuja. Muitakin aloja on, yleensä kai matalapalkkaisia.

Mistä tämä johtuu?

Mokurintaman The Virallinen Selitys lienee, että maahanmuuttajat ovat ahkerampaa väkeä kuin kantasuomalaiset, heille kelpaavat nekin työpaikat, jotka eivät kantasuomalaisille kelpaa. Bussikuskien tapauksessa väitteessä lienee jotain perääkin, koska heillä on tietääkseni ihan kelpo palkat, mutta työajat ovat varsin epämukavat.

Matalapalkka-aloilla on varmasti myös maahanmuuttajia, jotka haluavat osoittaa yhteiskuntakelpoisuutensa, kokevat työnteon kunnia-asiana ja niitä, joita keskikaljabaarit eivät yksinkertaisesti houkuttele siinä määrin kuin kantasuomalaisia.

Silti takaraivossa kytee epäilys, että voisiko olla niinkin, että vain maahanmuuttajilla on varaa työskennellä matalapalkka-alalla ja asua Helsingissä?



Bussikuskien työolot saattavat olla toisinaan haastavat. Esimerkiksi 4,5 tuntia ajoa tiukan aikataulun mukaan niin, ettei ehdi edes virtsalla käymään. Aikataulut voivat olla täysin epärealistisia. Ja aina riittää matkustajia, jotka valittavat muutaman minuutin myöhästymisestä.


Eräs syy huonoihin työoloihin on, että maahan päästetään väkeä, joka on halukas tekemään töitä matalalla palkalla huonoissa oloissa. Maahanmuutto mahdollistaa huonot työolot ja matalan palkkauksen Suomessa. Maahanmuutto poistaa työnteettäjiltä kannusteen kehittää työoloja ja parantaa palkkausta. Maahanmuutto estää myönteistä kehitystä.

Myös kebab-yrittäjyys on Suomelle haitallista. Toiminta ei voi olla kannattavaa ja tuotteet ovat epäterveellisiä. Olen keskustellut aiheesta erään verotarkastajan kanssa paikassa, jossa on verovirasto ja eräs huomattavan halvalla myyvä kebab-yrittäjä. Verotarkastaja piti varmana veronkiertoa, mutta asiaan ei voida puuttua ja siihen verohallinnolla ei ole edes halua. Hän näki ongelmaksi verohallintomme tarjahalostumisen. Kautta linjan on haloslaisia viranhaltijoita johdossa. Epäkohtiin ei saa puuttua.



Suomi tarvitsee työvoimapulaa. Nyt sen syntyä yritetään lyhytnäköisesti estää. Työvoimapulan olosuhteissa työnostajilla on kannuste kehittää toimintansa kannattavuutta muilla keinoin kuin matalalla palkkatasolla ja työntekijöiden kaltoinkohtelulla. Työvoimapulan olosuhteissa myös turha opiskelu vähenisi. Työpaikkaniukkuuden vallitessa suomalaiset ovat omaksuneet kilpailukeinokseen lisäopiskelun työpaikan saadakseen. Pitää olla vähintäin kaksinkertainen maisteri, kun pelkällä ylioppilastutkinnollakin pärjättäisiin. Samoin pitää olla muodollinen tutkinto, vaikka työkokemus muutoin riittäisi. Turha ajanvietto oppilaitoksissa on tuhlausta.

Työvoiman ylitarjonnan olosuhteissa ihmiset pitävät kynsin hampain kiinni työpaikoistaan, vaikka työpaikka ei olisi heille ja yhteiskunnalle optimaalinen. Työvoimapulan olosuhteissa ihmiset vaihtaisivat herkemmin työpaikkaa ja löytäisivät yhteiskunnan kannalta optimaalisen paikan.

Aitoa työvoimapulaa ei Suomessa ole eikä tule. Reserveinä ovat jo nykyiset työttömät ja työelämän ulkopuolella olevat.
Turha opiskelu ja näennäiskurssitus sitoo työvoimakelpoisia. - Suomessa on myös ikänsä puolesta työelämän ulkopuolelle syrjittyjä työkykyisiä ja -haluisia suomalaisia. Työvoimapulan olosuhteissa heillekin avautuisi mahdollisuuksia. Eräs piiloreservi on työssäolevat.  Varmaan moni tekisi lisätöitä, jos niitä olisi tarjolla kunnollista korvausta vastaan. Ja aina on käytettävissä  myös eräiden töiden siirtäminen maan rajojen ulkopuolelle, jos tekijöitä ei Suomesta löydy.







« Viimeksi muokattu: 15.04.2010, 00:53:24 kirjoittanut acc »
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

PaulR

  • Vieras
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #34 : 30.03.2010, 13:31:14 »
Suomi tarvitsee työvoimapulaa.

Näin.

Olin kuutena yönä viikossa töissä. Että maksettiin laskut, vuokra ja metrokortti.

Mitä jäi käteen?

70kg kirjoja.

Arvoton

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 6 190
  • Liked: 2462
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #35 : 30.03.2010, 20:44:05 »
Onko Suomeen sitten syntymässä uusi alaluokka, joka enimmäkseen näyttää koostuvan tummasävyisistä ihmisistä heidän heikon koulutuksensa yms tekijöiden takia? Jos on, niin eikö ole vaarana, että vaikuttaa siltä kuin Suomi olisi ottanut itselleen orjatyövoimaa Afrikasta ja eikö se aiheuta vain lisää rasismisyytöksiä ja ehkä jonkinlaisen kapinan jossain vaiheessa? Kiintiövarsinaisten palkkaaminen johtaviin virkoihin tosin varmaankin jarruttaisi sellaista kehitystä.

Myös minun silmiini asetelma on näyttänyt tältä jo viime vuodet. Huomattakoon, että mokuttajat ovat lukeneistoa, yleensä hum. tieteistä ja yhteiskunnan viroissa ja toimissa. Myös korkeasti koulutettujen tänne vetäminen on minusta todella kyseenalaista. Silloin ei kovin kehitysmaat kehity.

Tulin baarista talvella mohammed-kyydillä ja se oli virallinen taksi. Siivoojiksi ei enää kantaväestöä oteta. Rekkakuskit, metallimiehet, rakennusmiehet (myös sähköasentajat), elintarviketyöläiset, jne. palkataan usein Baltiasta, Puolasta ja liepeiltä. Tätä menoa parissa vuodessa puoli miljoonaa suomalaissyntyistä on ilman duunia. Milloin alkavat uusien yksiöiden hinnat pudota n. 200 tonnista? Kuka pystyy kohta ostamaan? Deflaatio edessä, koska palkkataso laskee ulomaalaisten takia? Mua vituttaa, koska Suomi näivetetään. Ja kohta puolet yhä hupenevista verovaroista on enää käytössä pakolaisten ja muiden humanitääristen aiheuttaman menoerän jälkeen. Sitä rataaa...

Eestistä sen verran, että täällä peekooseudulla järjestään näkee eestiläisiä joka raksa- ja remonttikohteessa, kuten autokorjaamoissakin. Nyt Eestin talous on kuralla ja työttömyys jotain 20 %. Minusta Suomi näin ollen avittaa sitä maata todella reilusti työllistämällä (kymmeniä?)tuhansia risteilyturismi päälle, joka vie sinne miljardin euroa vuodessa about (jätän tahallani suomalaisen pääoman ja firmojen Eestiin menot tästä yhteydestä pois). Olisi joskus kiva kuulla, että Eestin poika tai tyttö olisi kiitollinen veljeskansan tuesta. Ettei oltaisi vain itsestäänselvä jelppaava isoveli, johon turvata, koska oli Suomen itsekkyyttä panna hanttiin neukuille sodassa, jne. Noi Sofit mulle alkaa myös riittämään.

hiltunen

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 342
  • Liked: 35
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #36 : 31.03.2010, 00:16:00 »
Niin taitaakin olla. Maahanmuuttajilla taitaa olla peräti geneettinen erityispiirre tämä lakien rikkominen. Miksi ihmeessa mamut saavat ajaa autoa? Välittömästi kortti pois! Jotainhan saattaa pelkääjän paikalla nimensä mukaisesti pelottaa.

Virnuileppa siinä. Itse tiedän erään mamun joka onnistui vuodessa romuttamaan kaksi autoa. Kun sanoin hänelle että autolla ajaminen kännissä on Suomessa niiku kielletty ja ilmoitin soittavani poliisille olin rasisti.

Muistapa Hiltunen sekin että taksit kuljettavat koulukyytejä, vammaispalveluita ja vanhuksia. Tuntisit varmasti olosi suvaitsevaiseksi kun antaisit lapsesi 180km/h ajavan värisevän runoilijapojan kyytiin.

Ja kyllä, ei ehkä geneettinen mutta jonkinasteinen asenneongelma länsimaista kulttuuria ja lainsäädäntöä  kohtaan on havaittavissa.


Onhan kai niitä suomalaisiakin rattijuoppoja... Ja jouduimpahan melkein suomalaisen taksikuskin yliajamaksi, reilua ylinopeutta taajama-alueella ja puhui puhelimeen vielä ilman hands-freetä. Islamhan kieltää alkoholin, ja täten todelliset islamin kannattajat eivät syyllisty rattijuoppouteen. Tästä syystä islamilaisia mamuja tulisi taksikuskeiksi hakea moskeijoista.

Vaikka tuskin nyt ylinopeudet johtuvat ihonväristä tai synnyinpaikasta. Ehkä Islam, tuo petojen peto onkin tämän kaiken takana. Tai sosiaaliturvan varassa elävät turvapaikkashoppailijat vahingossa eksyivätkin töihin ja yrittävät kaahata tiensä pakoon. Tai nämä etniset väreilyt saavat kaasujalan runopojalla väreilemään. Ken tietää.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2010, 00:18:29 kirjoittanut hiltunen »

PaulR

  • Vieras
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #37 : 31.03.2010, 00:19:44 »
Islam - alkoholikielto - rukousta viisi kertaa päivässä.

hiltunen

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 342
  • Liked: 35
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #38 : 31.03.2010, 00:21:33 »
Islam - alkoholikieto - rukousta viisi kertaa päivässä.

Niin joo, pikku muhammetti pysäyttää autonsa keskelle motaria kun ruosteisen korollan rukouskello pärähtää ulisemaan. Siinä sitten autot väistelee kumartelevaa rukoilijaa.

Kari Kinnunen

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 6 763
  • Liked: 8423
  • Antaa olla. Ei jaksa enää
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #39 : 31.03.2010, 00:32:15 »

Onhan kai niitä suomalaisiakin rattijuoppoja... Ja jouduimpahan melkein suomalaisen taksikuskin yliajamaksi, reilua ylinopeutta taajama-alueella ja puhui puhelimeen vielä ilman hands-freetä. Islamhan kieltää alkoholin, ja täten todelliset islamin kannattajat eivät syyllisty rattijuoppouteen. Tästä syystä islamilaisia mamuja tulisi taksikuskeiksi hakea moskeijoista.

Vaikka tuskin nyt ylinopeudet johtuvat ihonväristä tai synnyinpaikasta. Ehkä Islam, tuo petojen peto onkin tämän kaiken takana. Tai sosiaaliturvan varassa elävät turvapaikkashoppailijat vahingossa eksyivätkin töihin ja yrittävät kaahata tiensä pakoon. Tai nämä etniset väreilyt saavat kaasujalan runopojalla väreilemään. Ken tietää.

On, valitettavasti on.

Ikävää jos sinulla on tuollaisia kokemuksia suomalaisesta taksista. Saitko rekisteri numeron tai auton taksinumeron talteen? Myöskin paikallinen alue pystyy selvittämään mitä autoja tapahtuma paikalla liikkui. Ilman muuta yhteys poliisiin. Taksi on luvanvaraista toimintaa ja lupa lähtee melkoisen äkkiä.

Islam taas on mielestäni äärimmäisen huono asia. Joskaan mielipiteelläni ei ole mitään tekemistä ammattiautoilun kanssa.

Runoilijapojista sen verran että tuppaa se kaasujalka värisemään kyllä. Tietenkin kun kaverille annetaan kamelin jälkeen alle Volvo V70 d5 niin väriseehän se. Värisee ihan kantiksellakin.

Taksilta nyt kuitenkin oletetaan kuitenkin tietyn asteista vastuullisuutta.
Autot eivät ole leluja.

suomelle

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 687
  • Liked: 1
    • Pelleily riittää suomalaiset poliitikot
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #40 : 31.03.2010, 00:44:27 »
Ehkä oli jo täällä, jopa koneen kertaan, mutta faktoista. Linja.auton, eli (abc)d-ajokortin hinta on peruskurssiltaan noin:

Nykylainsäädäntö vaatii ammatikseen linja- ja kuoma-autoa kuljettavilta ammattipätevyyden (280 h tai nopeutetusti 140 h) Hinta Helsinki, 4200 euroa.

D-kurssin ja ammattipätevyyden suoritusjärjestyksellä ei ole merkitystä.
Ammattipätevyyttä ei vaadita, jos linja-autoa käytetään yksityisesti vain kuljettajan kanssa samassa taloudessa asuvien kuljettamiseksi ja linja-auto on heistä jonkun omistuksessa (esim. naapuria ei siis voi ottaa kyytiin).

Kuinka moni suomalainen saa tuollaisen ajokortin ilmaiseksi? Vastaan itse, ei kukaan. Kuinka moni mamu saa tuollaisen kortin ilmaiseksi? Vastaan taas itse, jokainen.

Olisikos jossain mätää? Ei suinkaan, sillä vihtreä liitto, sekä sosiaalidemokraatit Suomessa pitävät tilannetta aivan normaalina. Ei tapahdu syrjintää. MITÄ HÄ!!!

hiltunen

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 342
  • Liked: 35
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #41 : 31.03.2010, 11:25:25 »
Kuinka moni suomalainen saa tuollaisen ajokortin ilmaiseksi? Vastaan itse, ei kukaan. Kuinka moni mamu saa tuollaisen kortin ilmaiseksi? Vastaan taas itse, jokainen.

Olisikos jossain mätää? Ei suinkaan, sillä vihtreä liitto, sekä sosiaalidemokraatit Suomessa pitävät tilannetta aivan normaalina. Ei tapahdu syrjintää. MITÄ HÄ!!!

Voi hitsin vitsi, himotteli jo kauppakassiksi 52-paikkainen, mutta jäänee varmaan ostamatta kun on pirun kallis ajokortti.

Hippo

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 333
  • Liked: 598
  • Bailando conmigo
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #42 : 31.03.2010, 22:20:48 »
Ainakin naapurien pääkaupungeissa Tukholmassa ja Kööpenhaminassa järjestään kaikki taksikuskit ovat mamuja jostain päin lähi-itää tai Balkania. Koin Köpiksessä erään mamutaksarin mukana elämäni kyydin matkalla lentokentältä hotelliin. Kaveri kiihdytti motarilla vauhdin 180 kilometriin tunnissa ja kun otin vaistomaisesti kiinni Mersun oven yläpuolella olevasta kahvasta sanoi tyyppi maireasti hymyillen "no panic". Kun päästiin motarilta pois ryhtyä hän soittelemaan kavereilleen kännykällä jotain tärkeitä juttuja. Että sellaista ammatin mamuistumista naapureilla, koskahan meillä.

Taksikuski, joka ajaa ylinopeutta omalla riskilla jotta pääsisi mahdollisimman nopeasti määränpäähän? Mielummin nyt eikä huomenna!

Jaa, jaa mutta enpä ole noin törkeätä sääntöjen rikkomista kokenut koskaan Suomessa ammattiautoilijalta. Takaisin tullessa kerroin kokemuksesta kotimaiselle taksikuskille ja kyllä siinä riitti ihmettelemistä.
Me3 muualle mun Twitteristä.

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 32 971
  • Liked: 69977
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #43 : 15.04.2010, 00:38:40 »
Viimeiseksi mainittu on tapahtumassa. Kolmansista maista tulleille on tarjolla julkisen hallinnon tehtäviin valmentava koulutus (kurssi 6 kk)
http://www.mol.fi/toimistot/helsinki/kluuvi/esitteet/kurssit/Afroesite_ee1.pdf

Kurssi on osa kotouttamisrahaston AFRO – Asenneilmapiiriin ja kolmansien maiden kansalaisten aliedustukseen vaikuttaminen positiivisen erityiskohtelun avulla – hanketta.

Yritin etsiä tietoa tästä positiivisen syrjinnän AFRO-hankkeesta, mutta enpä löytänyt paljon muuta kuin tarjouspyynnön tuon kurssin järjestämisestä. Kurssiesitekin on poistettu, mutta löytyy Googlen pikakatselusta. 20 maahanmuuttajaa koulutetaan puoli vuotta, jotta heidän mahdollisuutensa työllistyä julkishallinnon tehtäviin paranisivat.

Sisäministeriön edustaja projektissa on Said Aden. Ilmeisesti sama mies joka toimii Suomen Somaliliiton puheenjohtajana.

JoMonin uutiskirjeessä tällainen maininta:
Lainaus
SM/maahanmuutto-osaston hallinnoima Afro-hanke on käynnistänyt rivakasti. Hankkeen tavoitteena on lisätä näkyviin vähemmistöihin kuuluvien kolmansien maiden kansalaisten edustusta valtion- ja kunnallishallinnon työpaikoilla sekä lieventää heille syrjinnästä aiheutuvia haittoja.

Minun mielestäni ihmisiä ei pidä valita töihin tai kursseille sen perusteella, sattuvatko he kuulumaan näkyviin vähemmistöihin vai enemmistöihin. Henkilökohtaisten ominaisuuksien pitää ratkaista valinnassa, ei taustaryhmän syrjinnän arvioitu määrä.

Viittaako"näkyvä vähemmistö" tosiaan ulkonäön etnisiin piirteisiin, kuten ainakin minä ilmaisun ymmärrän?

Ei ihme, että virkamiehet ovat olleet tästä hissukseen, sillä harva innostuu kantaväestön syrjinnästä näinä aikoina. Lisää julkisuutta näille hankkeille.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Alapo

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 743
  • Liked: 1469
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #44 : 15.04.2010, 06:02:12 »

Bussikuskien työolot saattavat olla toisinaan haastavat. Esimerkiksi 4,5 tuntia ajoa tiukan aikataulun mukaan niin, ettei ehdi edes virtsalla käymään. Aikataulut voivat olla täysin epärealistisia. Ja aina riittää matkustajia, jotka valittavat muutaman minuutin myöhästymisestä.


Tuon neljän ja puolen tunnin työrupeaman jälkeen saattaa seurata neljän tunnin tauko ja sen jälkeen vasta lopputyöpäivä. Käytännössä bussikuskin työ sitoo aika paljon. Virtsatauolle pääsee jos haluaa tai tekee aikaa myöhästymisen uhalla, mutta kaikilla päätepysäkeille ei vain ole vessoja ja viime talvena vessat oli monesti lumikerroksen peittämät tai muuten rikki. Monelle vanhemmalle naiskuskille se oli tuskaa kun ei viitsi tehdä tarpeitaan bussin viereen.
Oman työharjotteluajan aikana vain yksi asiakas valitti siitä että olen myöhässä ja kyseli tiukkaan sävyyn että ollaanko oikeaan aikaan perillä. Oli pakko melko kohteliaasti todeta että jos on loppumatkasta vähän asiakkaita niin ehkä ollaan oikeaan aikaan perillä, mikäli paljon ei olla. Ihmiset kun on tottunu liian hyvään bussiliikenteeseen pk-seudulla niin kun matkustetaan sitä 2-3 pysäkinväliä, monesti alle kilometrin matkoja ja jos bussi pysähtyy lähes joka pysäkille niin ei ole realistista että pysyis millään lailla aikataulussa, rikkoi nopeusrajoituksia tai ei.

Alapo

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 743
  • Liked: 1469
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #45 : 15.04.2010, 06:04:06 »
Ehkä oli jo täällä, jopa koneen kertaan, mutta faktoista. Linja.auton, eli (abc)d-ajokortin hinta on peruskurssiltaan noin:

Nykylainsäädäntö vaatii ammatikseen linja- ja kuoma-autoa kuljettavilta ammattipätevyyden (280 h tai nopeutetusti 140 h) Hinta Helsinki, 4200 euroa.

D-kurssin ja ammattipätevyyden suoritusjärjestyksellä ei ole merkitystä.
Ammattipätevyyttä ei vaadita, jos linja-autoa käytetään yksityisesti vain kuljettajan kanssa samassa taloudessa asuvien kuljettamiseksi ja linja-auto on heistä jonkun omistuksessa (esim. naapuria ei siis voi ottaa kyytiin).

Kuinka moni suomalainen saa tuollaisen ajokortin ilmaiseksi? Vastaan itse, ei kukaan. Kuinka moni mamu saa tuollaisen kortin ilmaiseksi? Vastaan taas itse, jokainen.

Olisikos jossain mätää? Ei suinkaan, sillä vihtreä liitto, sekä sosiaalidemokraatit Suomessa pitävät tilannetta aivan normaalina. Ei tapahdu syrjintää. MITÄ HÄ!!!

Mikäli on työvoimapoliittisessa koulutuksessa niin ihonväristä riippumatta maksettavaksi jää ainoastaan viranomaismaksut. Fakta. Ilan ammattipätevyyttä ei sillä kortilla tee oikein mitään.

Hippo

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 333
  • Liked: 598
  • Bailando conmigo
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #46 : 13.01.2020, 21:15:27 »
Ainakin naapurien pääkaupungeissa Tukholmassa ja Kööpenhaminassa järjestään kaikki taksikuskit ovat mamuja jostain päin lähi-itää tai Balkania. Koin Köpiksessä erään mamutaksarin mukana elämäni kyydin matkalla lentokentältä hotelliin. Kaveri kiihdytti motarilla vauhdin 180 kilometriin tunnissa ja kun otin vaistomaisesti kiinni Mersun oven yläpuolella olevasta kahvasta sanoi tyyppi maireasti hymyillen "no panic". Kun päästiin motarilta pois ryhtyä hän soittelemaan kavereilleen kännykällä jotain tärkeitä juttuja. Että sellaista ammatin mamuistumista naapureilla, koskahan meillä.

Nyt kymmenen vuotta myöhemmin tämä on arkea meillä. Miten kaikki meneekin ennustetun kaavan mukaan. Ehdimmekä pysäyttämään tuhon ajoissa?🤔
Me3 muualle mun Twitteristä.

ejmantyla

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 456
  • Liked: 685
Vs: Ammattien maahanmuuttajistuminen
« Vastaus #47 : 15.01.2020, 07:29:26 »
Islam - alkoholikieto - rukousta viisi kertaa päivässä.

Niin joo, pikku muhammetti pysäyttää autonsa keskelle motaria kun ruosteisen korollan rukouskello pärähtää ulisemaan. Siinä sitten autot väistelee kumartelevaa rukoilijaa.
Muistan jostain lukeneeni, jotain tapahtuneen kun muslimi oli päässyt rattiin euroopassa,oli vissiin niin harvinainen sattumus etten muista mistä on kyse.
Olisko liittynyt johonkin kuorma-autoon?
Saatan muistaa väärin ja sekoittaa asioita.

Tagit: