UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Homman nörttipäivystys  (Luettu 613523 kertaa)

J. Lannan haamu

• Jäsen^^^
  • Liked: 6972
Vs: Homman nörttipäivystys
« Vastaus #2940 : 17.08.2018, 22:54:58 »
Eli Discord chatista. En päässyt tuolla Alaricin aiemmalla kutsuilmoituksella sisään, vaati luomaan tunnusta. No loin jonkun tunnuksen ja menin linkistä. Joku huone jossa ei ole mitään 'Suomalaiset' ryhmää. Onko mitään suoraa linkkiä jolla pääsee sinne peruschattiin joko ilman loginia tai loginin kanssa....
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Toni R Jyväskylästä

• Jäsen^^^
  • Liked: 5096
  • Minä olen kaapumies!
« Vastaus #2941 : 31.08.2018, 21:47:39 »
Tarviiko Windows kymppiin DirectX-päivityksiä? Sori, jos on tyhmä kysymys.

Jaska Pankkaaja

• Jäsen^^^
  • Liked: 6074
  • Finlayson, Fazer ja nyt myös Firas
« Vastaus #2942 : 19.09.2018, 09:33:56 »
Androidin ongelma. Kertokaapa wanhalle mikä on vikana kun lentolippujen ostaminen, useiden hotellivaraussivujen käyttön ja nyt lentokenttäappsin käyttö / rekkaus ei onnistu uudella androidpuhelimellani. Homma kaatuu aina siihen että pitäisi painaa jotain isoa väripalkkia ja määhän painan pä märkänä mutta mitään ei tapahdu >:( >:( >:(

Läppärillä nämä aina onnistuvat joten krooninen humalatilani ja peruutetut luottokortit eivä ole syynä asian tilaan..

Aattakee, vituttaa..
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Skeptikko

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 11218
« Vastaus #2943 : 19.09.2018, 12:41:47 »
Androidin ongelma. Kertokaapa wanhalle mikä on vikana kun lentolippujen ostaminen, useiden hotellivaraussivujen käyttön ja nyt lentokenttäappsin käyttö / rekkaus ei onnistu uudella androidpuhelimellani.

Pelkkiä arvauksia: Kokeile toista selainta - esimerkiksi Firefoxia Chromen sijaan. Myös välimuisti kannattaa kokeilla tyhjentää. Jos ei auta, niin voisiko olla asennettuna joku tietoturvasofta joka haittaa?

Esiintyykö muuten muita ongelmia? Itse olen joskus huomannut, että kun on Chromessa ainakin satoja eri tabeja "auki" (100 tabin rajan mennessa rikki tabilaskuri muuttuu luvusta ": D":ksi), niin puhelin ei toimi niin hyvin kuin silloin, kun niitä on vähemmän auki.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2018, 12:43:44 kirjoittanut Skeptikko »
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 11218
Vs: Homman nörttipäivystys - luottokortin skimmaus
« Vastaus #2944 : 28.09.2018, 00:05:18 »
Jos pitää hyvin minimalistisista lompakoista, jotka vievät hyvin vähän tilaa, niin tällaisista ainakin hiilikuituversio ja mahdollisesti myös alumiiniversio tuntuu käytännössä aika tehokkaasti ainakin N Wallet -mallista blokkaavan sisällä olevat RFID-kortit. Näköjään valmistaja nyt mainostaakin jotain noista RFID-blokkaavina. Valmistaja on muuten puolalainen, joten sellaisen ostamalla tuet Brysselin häikäilemättömän monikulttuuristamishyökkäyksen kohteena olevaa maata:

Sattui tulemaan muuten vastaan video, jossa käsitellään mm. alumiininkin kykyä suojata korkeilla taajuuksilla toimivia rfid-kortteja:

EEVblog #889 - Credit Card RFID/NFC Theft Protection Tested - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=kp63MZ6RudE

Lainaus
Do those RFID/NFC shielded wallets and bags actually work to protect your contactless credit cards?
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

migri

• Jäsen^^^
  • Liked: 2796
  • Realismi ja kylmät faktat ovat uutta rasismia.
« Vastaus #2945 : 08.11.2018, 06:02:14 »
Tämä on hyvä katsoa.

Apple under fire for allegations of controversial business practices
https://www.youtube.com/watch?v=_XneTBhRPYk

Itsekin Applen käyttäjä ja sellaisena meinaan pysyä. Minulla tosin on hyvä pääsy näihin halpoihin korjauksiin ja koska käyttäjä ym. kokemus on ollut todella hyvä verrattuna PC maailmaan Applen jutuissa pysyn. Tällaista ei kuitenkaan pidä hyväksyä. Nostaa myöskin esiin joukkokanteen tarpeellisuuden, kuten Macbook Pro:n näppäimistön kohdalla (joka oli/on täysin paska).

Tässä hyvää jatkoa:
Do You Have a Right To Repair Your Phone? The Fight Between Big Tech and Consumers
https://www.youtube.com/watch?v=urPMZwW52Z8
! Varoitus ! About 8:15 alkaen ääni vs. nassu ei oikeen natsaa..
« Viimeksi muokattu: 08.11.2018, 06:12:17 kirjoittanut migri »

Hämeenlinnan Oraakkeli

• Jäsen^^^
  • Liked: 3016
  • لا يوجد إله غيره من الشيطان والنبي محمدا أو خادمته
« Vastaus #2946 : 12.11.2018, 15:43:49 »
käyttääkö täällä kukaan paypalia??

Mitenkä palvelun nostorajaa saa nostettua isommaksi?

Ari-Lee

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 21146
  • Sarkasmoitunut työvoimapulareservi †Syyllinen†
« Vastaus #2947 : 12.11.2018, 15:54:25 »
käyttääkö täällä kukaan paypalia??

Mitenkä palvelun nostorajaa saa nostettua isommaksi?

Olen alkanut käyttämään ja kaikki tähän liittyvä kiinnostaa. PP -tili minulla on ollut jo pitempään.

Lainaus
6.2

Nosto- ja lunastusrajat. Sitoudut noudattamaan pyyntöämme varmentaa henkilöllisyytesi ennen kuin lunastamme sinulle Sähköistä rahaa, jotta voimme pienentää vilpin mahdollisuutta ja muulla tavoin täyttää rahanpesun torjuntaa ja muita lakeja koskevat velvoitteemme. Näet mahdolliset määräaikaiset nostorajasi kirjautumalla Tilillesi ja klikkaamalla Näytä rajat -linkkiä Tiliyhteenvedossa. Voimme kohtuullisen harkintamme mukaan (esimerkiksi, tähän kuitenkaan rajoittumatta, huijausten tai luottoriskin rajoittamiseksi) asettaa rajat rahamäärälle, jonka voit nostaa Palvelumme kautta.

6.3 Nostorajan nostaminen. Nostorajan nostamiseksi sinun on noudatettava vaiheita, joista ilmoitamme sinulle tai joita julkaisemme aika ajoin (ja jotka voimme esittää tilin Yhteenvedossa).

https://www.paypal.com/fi/webapps/mpp/ua/useragreement-full

Lainaus
Proof of address, such as a postal bank statement*, a postal credit card statement,* a mobile phone bill**, an online utility bill or financial statement**, a driving license issued in the last 12 months (different than the one used to confirm your identity), or a National ID Card issued in last 12 months (different than the one used to confirm your identity)

Minkä dokumentin he oikein haluavat? Eivät voi nostaa nostorajaa muuten? Nouseeko nostoraja ajankuluessa, eli onko sidottu aikaan? Pitäisi nostaa paypal tililtä 330€.

MaksuKamu: Tietyn nostorajan täytyttyä Paypal haluaa nähdä asiakirjan joka vahvistaa että antamasi katuosoite on oikea eli skannaus esim. luottokortti- tai puhelinlaskusta.

https://www.maksukamu.com/paypal-vinkkeja/

"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

Hämeenlinnan Oraakkeli

• Jäsen^^^
« Vastaus #2948 : 12.11.2018, 16:02:16 »
Ongelmana on se että tuota klikkaamalla tulee jokin liitä luottkortti sivu.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2018, 16:38:18 kirjoittanut Hämeenlinnan Oraakkeli »

K.L.O

• Jäsen^^^
  • Liked: 3995
  • Ei pettureita takaisin, ikinä!
« Vastaus #2949 : 12.11.2018, 17:09:38 »
Siihen voi liittää tavallisen pankkikortin tai pankkitilin.
En muista, pitääkö siellä olla tilillä euro tai kymmenen silloin kun rekisteröityy. Rahaa ei kuitenkaan menetä.

Kuva passista ja vaikka netpostiin tullut lasku, jossa oma nimi ja osoite.

PayPalin etuna on se, ettei tarvitse päästää rahaa liikkeelle ennenkuin on todennut tavaran kunnolliseksi.

Tosin voivat sulkea tilin, mikäli vihapuhuu, kuten kävi juuri Tommy Robinsonille.  8)

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 14617
  • antikomintern
« Vastaus #2950 : 12.11.2018, 17:21:54 »
OT-mainos PayPaliin liittyen:

Onko kukaan pannut merkille, että omassa profiilissa on nappi Toiminnot > Maksulliset jäsenyydet > Kannatusjäsenyys ?

Homman kannatusjäsenyyden tiedot näkyvät sitten näytöllä ja painamalla Tilaa-nappia, pääsee asian hoitamaan PayPalin kautta.

Ei mulla muuta.
Kun allah saapuu kaupunkiin
Turkuun, Barcelonaan, Berliiniin,
Brysseliin, Tukholmaan, Pariisiin,
Madridiin, Nizzaan, Manchesteriin,
Pietariin, Lontooseen, New Yorkin World Trade Centeriin...

Hämeenlinnan Oraakkeli

• Jäsen^^^
« Vastaus #2951 : 12.11.2018, 17:33:42 »
Siihen voi liittää tavallisen pankkikortin tai pankkitilin.
En muista, pitääkö siellä olla tilillä euro tai kymmenen silloin kun rekisteröityy. Rahaa ei kuitenkaan menetä.

Kuva passista ja vaikka netpostiin tullut lasku, jossa oma nimi ja osoite.

PayPalin etuna on se, ettei tarvitse päästää rahaa liikkeelle ennenkuin on todennut tavaran kunnolliseksi.

Tosin voivat sulkea tilin, mikäli vihapuhuu, kuten kävi juuri Tommy Robinsonille.  8)

Voi hitsi
Sinne on jo liitetty pankkitili ja sinne siirretty 1000€ joka on nostoraja.
Kun koittaa siirtää rahaa  niin käskee nostaa nostorajaa ja tulee sivu jossa englanniksi jotain höpinää eu säädöksistä ja
mahdollisuus liittää luottokortti.

K.L.O

• Jäsen^^^
  • Liked: 3995
  • Ei pettureita takaisin, ikinä!
« Vastaus #2952 : 12.11.2018, 18:45:35 »
...
Voi hitsi
Sinne on jo liitetty pankkitili ja sinne siirretty 1000€ joka on nostoraja.
Kun koittaa siirtää rahaa  niin käskee nostaa nostorajaa ja tulee sivu jossa englanniksi jotain höpinää eu säädöksistä ja
mahdollisuus liittää luottokortti.

Ilmeisesti joudut pankkisi sivuilta korottamaan nostorajaa. Luulen, että tavallisen Visa-Electronin luokittelevat luottokortiksi. Ainakin minulla on aina ollut sellainen liitettynä tiliin. Siihen täytyy sitten myös nostaa sitä nostorajaa pankin sivuilta.

En ole kokeillut isoilla summilla, kun tilaan käärmeöljyä aina pienemmissä pulloissa. Lisäksi pidän siihen liitettyä tiliä tyhjänä kun en käytä PayPalia. Turha varmaan kauheasti varoa, mutta on vähän pitkä matka mennä ryskyttelemään ovea, kun varastavat rahat. 

Ari-Lee

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 21146
  • Sarkasmoitunut työvoimapulareservi †Syyllinen†
« Vastaus #2953 : 12.11.2018, 19:53:46 »
En ole kokeillut isoilla summilla, kun tilaan käärmeöljyä aina pienemmissä pulloissa. Lisäksi pidän siihen liitettyä tiliä tyhjänä kun en käytä PayPalia. Turha varmaan kauheasti varoa, mutta on vähän pitkä matka mennä ryskyttelemään ovea, kun varastavat rahat.

Tismalleen samoilla linjoilla ollaan. Varastaminen PP-tililtä on sula mahdottomuus. Aina siihen asti kunnes sieltä katoaa rahaa. Sitten aletaan ensin syyttelemään PP:a ja omaa pankkia ja luottoyhtiötä, pahaa tätiä, talkkaria, isännöitsijää, ja kaikkia ketkä sanovat, että mitä minä sanoin.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

krauta

• Jäsen^^^
  • Liked: 304
« Vastaus #2954 : 14.11.2018, 10:39:22 »
Jos Facebook keskustelun viestit, mihin olen kommentoinut, tulee gmail postini inboksiin, miten ne viestit voi sieltä poistua, jos Facebook ryhmän ylläpitäjä poistaa langan?
"The problem is not that people are taxed too little, the problem is that government spends too much."
~Ronald Reagan

hulaq

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 3659
  • The sloganist
« Vastaus #2955 : 14.11.2018, 11:15:42 »
Jos Facebook keskustelun viestit, mihin olen kommentoinut, tulee gmail postini inboksiin, miten ne viestit voi sieltä poistua, jos Facebook ryhmän ylläpitäjä poistaa langan?

Ei mitenkään. Onhan se pitkäään tiedetty, että ei kannata kirjoittaa nettiin mitään ikinä mihinkään, jos ei halua niitä näkyville kun ei niitä sieltä ikinä pois saa.
Iudex illius ero

krauta

• Jäsen^^^
« Vastaus #2956 : 14.11.2018, 11:46:14 »

Ei mitenkään. Onhan se pitkäään tiedetty, että ei kannata kirjoittaa nettiin mitään ikinä mihinkään, jos ei halua niitä näkyville kun ei niitä sieltä ikinä pois saa.

Nyt siis mun omat Facebook viestit poistui, mun omasta Gmailista, inboks laatikosta, kun Facebook ryhmän ylläpitäjä poisti viestit facesta…. miten se on mahdollista?
"The problem is not that people are taxed too little, the problem is that government spends too much."
~Ronald Reagan

hulaq

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 3659
  • The sloganist
« Vastaus #2957 : 14.11.2018, 12:33:19 »
Nyt siis mun omat Facebook viestit poistui, mun omasta Gmailista, inboks laatikosta, kun Facebook ryhmän ylläpitäjä poisti viestit facesta…. miten se on mahdollista?

Ootko linkittänyt gmailis facebookkiin ja antanut luvan hallinnoida sitä tiliä? Sittenhän ne poistuu juu.
Iudex illius ero

krauta

• Jäsen^^^
« Vastaus #2958 : 14.11.2018, 14:12:25 »

Ootko linkittänyt gmailis facebookkiin ja antanut luvan hallinnoida sitä tiliä? Sittenhän ne poistuu juu.

En ainakaan tietoisesti, aikaisemmin Facebook viestit näkyi gmailissa sen jälkeenkin jos joku sen poisti, nyt häipyi gmailissa myös.
~Ronald Reagan

MW

• Jäsen^^^
  • Liked: 15405
  • Kiltti ja ystävällinen, mutta niin nuiva.
« Vastaus #2959 : 14.11.2018, 14:49:50 »

En ainakaan tietoisesti, aikaisemmin Facebook viestit näkyi gmailissa sen jälkeenkin jos joku sen poisti, nyt häipyi gmailissa myös.

Tarkistappa kännystä, mitä oikeuksia ihan oletuksena googlella on sinun puhelimeesi, sinuun ja jälkikasvuusi...

krauta

• Jäsen^^^
« Vastaus #2960 : 14.11.2018, 15:00:50 »

Tarkistappa kännystä, mitä oikeuksia ihan oletuksena googlella on sinun puhelimeesi, sinuun ja jälkikasvuusi...

Luin posteja ja facea pc:llä, mutta tosin android puhelin on, mutta ei facen sovellusta puhelimessa, eikä muuallakaan.
~Ronald Reagan

Tagit: