^No ei ainakaan "koska Breivik". Tämä

niille, jotka tuomitsevat Homman, koska media ja Tuomiojan Erkki antavat heidän ymmärtää "koska Homma, niin Breivik". Osoitan osalle heistä ymmärrystäni, koska
osa tuosta joukosta on vain yksinkertaisia ja johdateltavissa. Kolme vuotta sitten en olisi itsekään pystynyt nielemään kerralla kaikkea sitä henkistä paskaa, erityisesti koskee mediaa, mikä ympärillämme velloo.
Osa "koska Breivik" -joukosta on vain paskoja, joita vastaan on taisteltava, jotta ymmärtämättömät ja johdateltavat osaisivat valita viisaammin, kenen puheita kuuntelevat ja uskovat.
Minusta pitää vain jatkaa rehellistä keskustelua vaikeistakin aiheista. Se ettei juuri maahanmuutto - tai sen haitat - ole jatkuvasti puheissa, johtuu vain siitä, että haitallinen maahanmuutto ja sen kieltäminen ovat seurausta isommista ongelmista. Tietysti kokoajan pitää myös pitää mielessä ettei olisi purukan vietävissä, mikä ei koske vain Hommaa.
Minusta Homma, Homman säännöt ja moderointitiimi ovat uskomattoman hyvin onnistuneita ja toimivia. Itse en näe tarvetta niiden hienosäätöön enkä remonttiin. Ne toimivat. Ne eivät ole rikki. [Ne ovat tietysti rikki sinä päivänä, kun itse erehdyn johonkin typeryyteen.]
Minusta Homma on tutkivan ja pohtivan kansalaisaktivismin paikka, jossa
perustelemattomat mielipiteet tai tuntemukset olisi syytä selvästi osoittaa (ehdotan punaista väriä niille, vrt. sininen mode-väri) värillä tai sanallisesti.

Samoin sarkasmille voisi varata oman värinsä, koska sen aistiminen näistä sisällöistä on välillä suuri kompastuskivi yhteisymmärryksen löytymiselle, mutta sarkasmi ja muut huumorinlajit ovat välttämättömiä, jotta sarkasmia-aistivat jaksavat tätä paskaa lapata.
Edellä ollut
keskustelu nais-mies-näkökulmista on taas se iänikuinen ratkaisematon nais-mies-vastakkainasettelu, johon itsellä ei ole kovin suurta halua ottaa osaa, mutta yritän ymmärtää sitä ja erityisesti vastakkaista sukupuolta, kun olen varma vastakkaisen sukupuolen vilpittömyydestä. Osoitan suuren kiitollisuuten niitä urhoja ja leidejä kohtaan, jotka pistävät feminismin nimissä tehtävää paskan heittoa kuriin. En kuitenkaan salli erivapauksia sukupuoleen perustuen, kun kyse on rehellisyydestä, joka ei liity soidinmenoihin. Soidinmenot on taistelutanner, jota kukin käy kykyjensä mukaan.
[Ja tämänkin kirjoituksen aiheet on varmaan jo käsitelty ja sanottu eri sanoin kymmeneen kertaan Homman eri ketjuissa pelkästään Homman kolme vuotisen elämän aikana. Kai se vain pitää hyväksyä, että asioita toistetaan ja toistetaan.
Harva jatkaa lukea kovin vanhoja ketjuja ja itse olen syyllistynyt ketjuun mukaan hyppäämiseen ilman edes pinnallista perehtymistä ketjun aiempaan keskusteluun, mikä on henkistä laiskuutta sekä "koska ajanpuute", mikä on sallittu hyvä selitys. On tietysti ketjuja, joissa ei tarvitse paneutua koko ketjuun, kunhan ymmärtää sen luonteen.]
[Erityisen suurta kunnioitusta osoitan niitä hompansseja kohtaan, jotka kykenevät esittämään asiansa lyhyesti ja ytimekkäästi. Ei tällaisia pitkiä jaarituksia.

]