Ylipäätään muuten ihmettelen sellaista asennetta että joku on jonkun tietyn puolueen "vakiintunut" äänestäjä. En minä keksi mitään syytä vakiinnuttaa omaa äänestyskäyttäytymistäni jonkun puolueen taakse. Kyllä se katsotaan joka vaaleissa erikseen. Sitten jos arvopohja on aina kohdallaan, niin vakiintuuhan se, mutta kun Kokoomuksella ei ole arvopohja kohdallaan, niin ei minulla ole mitään syytä äänestää heitä.
Kokoomuksella on muutamissa viime vaaleissa ollut mainostoimistojen täysin suunnittelema kampanja ja monia kokoomuksen poliitikkoja kuten Katainen ja Stubb voisi kutsua mainostoimistopoliitikoiksi koska he hymyilevät kaikille ja puhuvat kivoja asioita joihin mahdollisimman monet äänestäjät voisivat olla tyytyväisiä eli siksi heiltä tulee lausuntoja joista sekä maahanmuuttokriittinen että monikulttuuriuskovainen löytävät asioita joista voi olla samaa mieltä.
Itse toteutettu politiikka on sitten ollut "monikulttuuri on aina ihanaa" -tyyppistä maailmanhalaamista jossa ei ole ongelmiin puututtu.
Täytyy muistaa että kokoomus ei ole koskaan ollut suurin puolue ja nyt se näyttäisi olevan ulottuvilla mielipidemittausten mukaan joten kokoomus tulee varmasti ajamaan kaksilla lyhdyillä näihin vaaleihin ja jos maahanmuuttokriittiset erehtyvät äänestämään kokoomusta 2011 ja kokoomuksesta tulee suurin puolue he varmistavat kokoomusta äänestämällä että kokoomus tulee jatkossakin olemaan nykyisen kaltainen puolue koska kuka hullu nyt voittavaa kaavaa muuttaisi.
Kokoomuksessa on monia maahanmuuttokriittisiä poliitikkoja ja näyttää että he ovat pikkuhiljaa uskaltautumassa korjaamaan ongelmia (mm. Juha Hakolan ajama kerjäämisen kieltäminen) kun yleiseen tietoisuuteen on levinnyt Helsingin sanomien kyselyn ja Homman kyselyn jälkeisten mediamyrskyjen myötä että suomalaisten enemmistö on täysin kyllästynyt siihen että humanitaarisen maahanmuuton ongelmiin ja systeemin törkeään hyväksikäyttämiseen ei ole puututtu ja kansalaiset näkevät arjessaan että suomi on muuttumassa turvattomammaksi paikaksi.
Kuitenkin kokoomuksen linjan määrittävät edelleen Stubbin ja Kataisen tyyliset poliitikot joiden perusajatus on että maahanmuutto on aina ihanaa ja Vanhalla paikalla ollut Ben Zyskowics jolta on tullut myös maahanmuuttokriittisiä kannanottoja kannattaa varmasti kaksilla valoilla linjaa koska on suomen fiksuimpia poliitikkoja ja näkee että nyt on mahdollisuus tehdä kokoomuksesta pysyvästi suurin puolue.
Joissain aikaisemmissa vaaleissa olen äänestänyt kokoomustakin mutta 2011 vaaleissa en tule niin tekemään koska harjoitettu politiikka on ollut aivan luokatonta ja suoritetut korjaukset mm. turvapaikanhakijoiden toimeentulotuen pieni vähentäminen lähinnä kosmeettisia.
Äänestän alkuperäisiä maahanmuuttokriitikoita enkä halpoja kopioita.
Mitä suuremman äänisaaliin perussuomalaiset Soinin ja Halla-ahon johdolla saavat ja mitä enemmän toimittajien ja maailmanhalaajien leuka loksahtaa vaalivalvojaisissa niin sitä varmemmin humanitaariseen maahanmuuttoon liittyvät ongelmat saadaan korjattua vaalien jälkeen.