HOMMAN KESKUSTELU > Salonki

Maahanmuuttokritiikin valtavirtaistaminen

<< < (3/33) > >>

Vääräpää:
Mä olen lyönyt koko paskan lekkeriksi sillä, että olen avoimesti sanonut olevani natsi (totta koska olen kansallissosialismin kannattaja) ja rasisti (olen rasisti). Kun sitten hyysärikavereiden kanssa on asioista juteltu, ne on päätyneet melkein aina siihen että puhun järkeä, ja ovat jopa muuttaneet kantojaan, mitä tulee islamiin, maahanmuuttopolitiikkaamme ja maahanmuuttokriittisten vainoamiseen.

Katsos kun siitä huolimatta että olen "natsi" ja "rasisti", en olekaan paha demoni, koska puhunkin vain yhden alkuperäiskansan puolesta ja en vihaa ketään tai mitään, siihen ylellisyyteen minulla ei ole varaa nimittäin.

Niinpä termit "natsi" ja "rasisti" ovatkin kokeneet inflaation ystävieni kseskuudessa. Nyt puhumme vain asiakysymyksistä, tulisesti väitellen edelleen, mutyta ilman turhia ennakkoluuloja ja leimoja.

Itsekin olen oppinut uutta anarkismista ja luonnonsuojelusta ja yhdyn joihinkin ennen kukkahattuiluina pitämiini juttuihin nyt täysin.

Kuten kristityt sanovat Raamatussa: "Koetelkaa kaikki ja pitäkää se mikä hyvää on."

Järkeä saa ja PITÄÄ käyttää.

meckelbu:

--- Lainaus käyttäjältä: Vääräpää - 16.12.2008, 22:53:37 ---Mä olen lyönyt koko paskan lekkeriksi sillä, että olen avoimesti sanonut olevani natsi (totta koska olen kansallissosialismin kannattaja) ja rasisti (olen rasisti). Kun sitten hyysärikavereiden kanssa on asioista juteltu, ne on päätyneet melkein aina siihen että puhun järkeä, ja ovat jopa muuttaneet kantojaan, mitä tulee islamiin, maahanmuuttopolitiikkaamme ja maahanmuuttokriittisten vainoamiseen.
--- Lainaus päättyy ---

Itse olen ajan mittaan päätynyt täysin samaan, eli olen se paha rasisti/natsi/ateisti joka höpöttelee omia juttujaan ja välillä löytää kannatustakin, tämä "En minä oikeastaan ole xxxx, mutta..." alkoi maistua omaan suuhun erittäin typerältä. IMHO turhaa monimutkaistamista jos/kun joutuu selittelemään miksi ei muka ole xxxx sen varsinaisen asian sijasta, ja ehkä vastapuolellekin jää parempi kuva kun ei liikaa änkyttele.

n.n.:
Tuossa työmatkalla ajattelin että täytyisi pistää postaus mieltäkaivelevasta asiasta. Ja sitten joku ehti ensin  ;D
Mutta mamukriittisyyden valtavirtaisuudesta olen eri mieltä. Mamukriittisyys ei ole valtavirtaa paristakin syystä. 1. Valtaosa väestöstä ei tiedä asian vakavuutta ts. minkälaista politiikkaa Suomessa ollaan masinoimassa ja minkälaisiin lopputuloksiin se on maailmalla johtanut. Kuten kaikki varmaan ovat huomaanneet, niin muiden maiden ongelmista ei mediassa paljon ole 2. Valtaosa väestöstä ei tiedä olevansa meidän kanssamme samaa mieltä, kiitos avauspostauksessa käsitellyn natsi-kortin.
Tiedostavien ja mamukriittisten väliin jäävä valtaosa kansaa on ns. mamuneutreja. Harva haluaisi negatiivista maahanmuuttoa, jos tietäisi mihin se vie. Ja koska ihmisen kyky käsitellä asioita nykyisessä tietotulvassa on rajallista, kiinnitetään huomio asioihin jotka koetaan tärkeiksi. Näin ollen TiedostavienTM ensisijainen tavoite on pitää mamu-asia sellaisena, joka vaikuttaa elämämme kannalta toisarvoiselta ja jonka harkinnan voi jättää hyvällä omalla tunnolla muiden vastuulle. Jos joku yrittää muuttaa yleistä mamu-vaikutelmaa, heilahtaa natsi-kortti. Tämän vaikutus on se, että mamuneutri (ihana sanahirviö  8)) haluaa pitää itsensä erossa hörhöjen horinoista.
Jotta mamukriittisyydestä tulisi valtavirtaa pitää ihmiset saada tietoisiksi siitä mikä on oikeasti meidän kantamme ja etääntyä natsi-kortista (kts. Vääräpään esimerkki) eli purkaa hörhövaikutelmaa. Sen jälkeen voidaan keskustella asioiden tärkeydestä, mistä valtaosan kanssa tuskin syntyy hirveää ristiriitaa kun käydään faktoja läpi.
Sitten ollaan valtavirrassa ja silloin tulevat myös poliitikot perässä.
Jos sen sijaan yritetään muuttaa ensin poliitikkoja käy helposti että vaikka omatunto velvottaisi yhteen suuntaan mutta ryhmäkuri toiseen ja kansan tietoisuus on sellaisella tasolla ettei se aiheuta uhkaa mennään ryhmäkurin mukaan.
Minä kun en oikein poliitikkojen omatuntoon jaksa luottaa. kun on Kansan raskas saapas selässä syntyy poliitikoilta yleishyödyllisempiä päätöksiä...

Vääräpää:

--- Lainaus käyttäjältä: meckelbu - 16.12.2008, 23:36:12 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Vääräpää - 16.12.2008, 22:53:37 ---Mä olen lyönyt koko paskan lekkeriksi sillä, että olen avoimesti sanonut olevani natsi (totta koska olen kansallissosialismin kannattaja) ja rasisti (olen rasisti). Kun sitten hyysärikavereiden kanssa on asioista juteltu, ne on päätyneet melkein aina siihen että puhun järkeä, ja ovat jopa muuttaneet kantojaan, mitä tulee islamiin, maahanmuuttopolitiikkaamme ja maahanmuuttokriittisten vainoamiseen.
--- Lainaus päättyy ---

Itse olen ajan mittaan päätynyt täysin samaan, eli olen se paha rasisti/natsi/ateisti joka höpöttelee omia juttujaan ja välillä löytää kannatustakin, tämä "En minä oikeastaan ole xxxx, mutta..." alkoi maistua omaan suuhun erittäin typerältä. IMHO turhaa monimutkaistamista jos/kun joutuu selittelemään miksi ei muka ole xxxx sen varsinaisen asian sijasta, ja ehkä vastapuolellekin jää parempi kuva kun ei liikaa änkyttele.

--- Lainaus päättyy ---
Meckelbulle pojot pointtini tajuamisesta. Kiitos. :)

Pöllämystynyt:

--- Lainaus käyttäjältä: n.n. - 16.12.2008, 23:55:18 ---Mamukriittisyys ei ole valtavirtaa paristakin syystä. 1. Valtaosa väestöstä ei tiedä asian vakavuutta ts. minkälaista politiikkaa Suomessa ollaan masinoimassa ja minkälaisiin lopputuloksiin se on maailmalla johtanut. Kuten kaikki varmaan ovat huomaanneet, niin muiden maiden ongelmista ei mediassa paljon ole 2. Valtaosa väestöstä ei tiedä olevansa meidän kanssamme samaa mieltä, kiitos avauspostauksessa käsitellyn natsi-kortin.

--- Lainaus päättyy ---
Olen osittain eri mieltä. Moni terveellä maalaisjärjellä varustettu kaduntallaajakin kokemusteni mukaan tajuaa, että jotain on pielessä, ainakin pienessä mittakaavassa. Tämä ei välttämättä vielä ole maahanmuuttopolitiikan kritisointia, mutta jotain sen esiastetta kyllä. Se voi esimerkiksi olla ärtymistä johonkin rikkauden ilmenemismuotoon omalla kotiseudulla. Siitä on melko mutkattomasti jalostettavissa tietoinen poliittinen pyrkimys. Jos ei suurin, niin ainakin merkittävä osa suomalaisista vaikuttaisi olevan jo valmiiksi nuivia. Mutta tämä käsitykseni perustuu omiin havaintoihin ja joidenkin muiden, joiden kanssa olen keskustellut. Asiat voivat olla toisinkin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta