HOMMAN KESKUSTELU > Salonki

Monikulttuurinen koulunkäynti

<< < (195/196) > >>

simppali:
Itkua ja tuhinaa koko rahalla..

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/perussuomalainen-kansanedustaja-pahoittelee-twitterissa-julkaisemaansa-kuvaa-se-oli-moka-politiikan-tutkija-pitaa-tapausta-ennenkuulumattoman-torkeana/d074dbf0-6f02-4e67-bc25-3225218bf132


--- Lainaus ---Sunnuntai-iltana Vallin kertoi pahoittelevansa julkaisemaansa kuvaa. Hän sanoo silti pitävänsä kiinni mielipiteistään.

”Pahoittelen eilistä virhettäni, kun laitoin tänne kuvan, josta muutaman henkilön pystyi tunnistamaan. Se oli moka. En kuitenkaan muuta kriittistä mielipidettäni näistä mustista uskonnollisista kokovartalokaavuista työvaatteina julkisissa töissä kuten päiväkodeissa”, Vallin kirjoitti sunnuntaina.
--- Lainaus päättyy ---


--- Lainaus ---Politiikan tutkija Johanna Vuorelma kommentoi Vallinin toimintaa sanomalle, ettei muista aikaisemmin törmänneensä ”näin törkeään” tapaukseen, jossa kansanedustaja jakaa herjaavassa tarkoituksessa yksittäisistä kansalaisista kuvan, josta heidät on tunnistettavissa.

”Niin monella tapaa demokratian ja avoimen yhteiskunnan vastaista”, hän kommentoi Twitterissä.
--- Lainaus päättyy ---

Vallin on oikeassa, hänen ei tarvitse pyydellä anteeksi mitään, säkitetyt islamistit eivät kuulu päiväkoteihin, kouluihin eikä sairaaloihin.

Daami kertoi seuraavan kertomuksen; Sujuvasti suomea puhuva somalitaustainen nuori nainen tuli eräälle osastolle tekemään ns. lopputyötä?? perushoitajan tutkintoon osaston vastaava ilmoitti, että noissa vaatteissa ei ole tälle osastolle asiaa, menivät ylihoitajan pyynnöstä kolmistaan ratkomaan asiaa.

Työharjoitteluun tullut nuori kirosi suomeksi ja oli sanonut on  ..tun hyvä että pääsee edes hetkeksi pois näistä kaavuista..

Skeptikko:
Jodel - The Hyperlocal App
https://shared.jodel.com/qv6eP1hx9fb?channel=other


--- Lainaus ---Ajattelin tässä nyt viiden vuoden opettajan kokemuksella avautua anonyymisti siitä, että mm. ulkomaalaistaustaisten oppilaiden jatkuva lisääntyminen tulee lopulta romuttamaan koko meidän koulujärjestelmän

Korostan, että tämä ei vain johdu yksittäisistä asioista, vaan monen asian summista, joista osa nousee kuitenkin selvästi enemmän esille
...
Tampereen kaltaisessa paikassa monikulttuurisuus on alkanut näkymään entistä vahvemmin kouluissa. Tämä on näkynyt eri kulttuurien kohtaamisessa, mikä aiheuttaa jatkuvia konfliktitilanteita koulussa

Nämä ovat voineet liittyä koulun henkilökuntaan tai toisiin oppilaisiin. Naisopettajat ovat monessa tapauksessa joutuneet muslimioppilaiden riepoteltaviksi sen vuoksi, että ovat naisia. Heitä on huoriteltu ja ohjeita ei ole kuunneltu, koska

Siinä kulttuurissa ainoa nainen, jolta kuunnellaan ohjeita, on monesti vain oma äiti
...
Samat oppilaat luovat jatkuvasti rauhatonta opiskelupiiriä kouluihin. Arvioin itse tämän johtuvan suurelta osin siitä, että kulttuuristen syiden takia opiskelua ei pidetä suuressa arvossa. Tämä vaikuttaa kaikkiin muihin oppilaisiin

Ja heidän opiskelumotivaatioon. Ongelmia tuottaa myös se, että monesti monta vuotta vanhempia oppilaita voidaan laittaa samaan joukkoon noin samanikäisiä oppilaita. Tämä näkyy erityisesti siinä, että monta vuotta vanhemmat pojat voivat

Olla käytännössä jo miehiä teinityttöjen joukossa

Koulujen valitseminen on alkanut muuttumaan siihen suuntaan, että vanhemmat enimmissä määrin muuttavat alueelle, jossa jälkikasvu pääsee rauhalliseen kouluun. Tämä luo painetta siihen, että koulut muodostuvat hyvin suuresti

Tiettyjen kansallisuuksien mukaan. Se tuottaa ongelmia suomalaiseen yhteiskuntaan integroitumiseen. Kun koulut muodostuvat vain tietyistä oppilaista, niin pääsee syntymään enemmässä määrin radikalisoitumista ja omiin nurkkakuntiin jäämistä
...
Ongelmat todennäköisesti syvenevät ajan myötä. Monet taitavat opettajat vaihtavat alaa, koska eivät yksinkertaisesti jaksa mm. palkkauksen vuoksi. En halua olla pessimistinen, mutta uskon siihen, että Suomen parhaat päivät
...
En syytä opettajia, en syytä globalisaatiota, mutta syytän sitä, että ulkomaalaistaustaisilta ei vaadita enemmän meidän normiemme ja meidän kulttuurimme kunnioittamista. Se on tällä hetkellä rapistumassa vain sen vuoksi, että kukaan ei

Yksinkertaisesti uskalla tai halua puuttua siihen rasismin ja muiden leimaantumisten vuoksi. Me tarvitaan tähän yhteiskuntaan rohkeita keinoja parantaa koulujen mahdollisuuksia opetusrauhaan
...
Meidän pitää uskaltaa olla eri mieltä. Suomalaiseen kulttuuriin on monesti kuulunut vaan se, että kaikki niellään, koska ollaan ystävällisiä. Jos haluamme säilyttää yhden maailman parhaista koulujärjestelmistä

Niin meidän on mietittävä muutoksia. Jo kunta- ja valtiotasolta pitää uskaltaa sanoa, että me teemme näin, koska se on oikein. Koska se on mahdollistanut koko kansakunnan nousun kehitysmaasta teknologian huippumaaksi
...
Samaa mieltä. Kielellä ja sanoilla on merkitystä. Rasismia on olemassa. Mutta nykyinen loukkaantumis- sekä cancelkulttuuri on todella myrkyllistä. Sananvapautta pitää suojella kaikin keinoin. Ruotsissa ei uskalleta puhua maahanmuutosta mill

ään tavalla kriittisesti, koska sinut voidaan leimata rasistiksi.

Jokainen voi itse miettiä mitkä puolueet ajavat sananvapautta alas. Ketkä ihmiset lynkkaavat toiset somessa, ja ketkä riitelevät turhanpäiväisistä asioista.

Terveisin hyvin integroitunut maahanmuuttaja. Voin pistää vaikka todistetta kun pääsen kotiin töistä.

Menkää töihin.
...
Toinen kasvatustieteilijä täällä, ja komppaan täysin. Tää on jo joissain Helsingin kouluissa räjähtänyt käsiin kun tilanne kehittynyt 2000 luvun alusta saakka. Ite kävin kunnon lähiökoulun, ja entisenä opiskelijana jälkikäteen mietin et huh
Mikä meno siellä oli, ilman hyvää lukupäätä ja fiksuutta nuoruuden tyhmyyksistä ois voinut kärsiä pitkälle elämään peruskoulun tarjoamien valmiuksien puuttumisen takia.
...
Mua ahdisti aivan saatanasti koulussa koko yläasteen, kun en voinut sanoa mitään ilman että heitetään rasistikorttia. Todistin yhde ison tappelun missä 8-9 jätkää hakkas yhden suomalaisen joka kutsui häntä tönäissyttä poikaa mokkakikkeliksi
...
Tässä on syy, miksi muutin kaupungista pois. Luokanopettajana työn kuva ja työn määrä miltei puolittui. Kuormittavuudesta puhumattakaan. Ja voi luoja, saman palkan saan rauhallisessa maalaiskoulussa. Tsemppiä kaikille kollegoille ♥️
...
En olis ikinä halunnu sanoa näin, mutta äänestämällä perussuomalaisia voidaan saada kehitykseen muutos tai ainakin aluille se.

--- Lainaus päättyy ---

Kannattaa lukea koko pitkä ketju, eikä vain noita joitain poimintojani siitä. Lainaamani pätkät eivät kaikin osin ole alkuperäisessä järjestyksessä, koska olen selkeyden vuoksi yrittänyt laittaa saman kirjoittajan viestejä laittaa peräjälkeen, vaikka välissä olisi jonkun toisen viesti.

Veikko:
Monikulttuurinen koulunkäynti on käytännössä mm. sitä, että ulkomaalaistaustaisten, nimittäin lähi-itäläisten ja afrikkalaisten, takia joudutaan vetämään opetusvaatimusten rima niin alas, että se on liki kehitysvammaisille tarkoitettua sovellettua opetusta.

Tämän vuoksi fiksuin ja muuten koulumyönteinen osa oppilaista turhautuu ja pitkästyy kuoliaaksi, tavalliset oppilaat taas eivät näe mitään järkeä koko koulunkäynnissä ja alkavat vihata sitä. Ja ne heikkotasoiset ulkomaalaistaustaiset eivät edelleenkään opi paljon mitään - eivätkä edes halua oppia.

Tämä jatkuvista järjestyshäiriöistä ja kotikasvatuksesta opittuun uskonnolliseen fanaattisuuteen ja ylimielisyyteen perustuvista naisopettajien huoritteluista ym. puhumattakaan. Koko peruskoulujärjestelmämme on lopullisesti menossa vessasta alas monikulttuurisen koulunkäynnin myötä.

Aallokko:
Keskittymiskyky on rajallinen resurssi, joka kuormittuu helposti jatkuvista keskeytyksistä. Voi vain kuvitella kuinka vaikeaa on keskittyä monikulttuurisesti mölisevän paviaanilauman piinaamassa luokassa. Myös tietenkin opettajan keskittymiskyky ja näin ollen mahdollisuus antaa laadukasta opetusta vähenee.

Kiltit kehitysmaalaisoppilaat, joita niitäkin varmasti on, puolestaan kuormittavat yksinkertaisesti sillä, että heidän tasonsa on todennäköisesti monta luokka-astetta alempi kuin millä luokalla he ikänsä puolesta ovat.

Se miten pärjäät koulussa, avaa tai sulkee monta ovea koko loppuelämän ajaksi. Sääli niitä lapsia ja nuoria, joiden pitää uhrata tulevaisuutensa vain siksi että eräillä "on unelma"!

Kallan:
Nuorisotutkimusseura on aikanaan julkaissut (2. painos 2017; 1. painos vuodelta 2011) kirjan "Arkipäivän rasismi koulussa. Etnografinen tutkimus suomalais- ja maahanmuuttajanuorten ryhmäsuhteista".

Kirjan kuvaus on seuraava:


--- Lainaus ---Miten rasismi ilmenee koulun arjessa? Millaisin ehdoin suomalaisnuoret hyväksyvät kulttuurisesti erilaisiksi mieltämiään nuoria joukkoonsa? Miten maahanmuuttajanuoret vastaavat näihin ehtoihin ja kohtaamaansa rasismiin? Miten koulu tunnistaa nuorten ryhmäsuhteita ja keskinäisiä jännitteitä? Entä miten koulu tunnistaa omia rasismia ylläpitäviä tai purkavia käytäntöjään?

Anne-Mari Souto on väitöstutkimuksessaan tutkinut joensuulaisen koulun monikulttuurisia luokkia. Tutkimus osoittaa, että rasismi jäsentää ja muokkaa monin tavoin nuorten tapoja nähdä ja kohdata toisiaan sekä muodostaa ryhmäsuhteita. Teoksessa käsitellään myös sitä, kuinka koulussa kysymykset rasismista ja sen seurauksista häivytetään näennäisesti neutraalin kulttuurieropuheen alle. ”Maassa maan tavalla” -periaatteeseen vetoaminen on keskeisimpiä tapoja tukahduttaa keskustelua kulttuurisesti joustavista pelisäännöistä. Teos valottaa myös sitä, kuinka sosiaalisesti riskialtista on ”tavallisen suomalaisuuden” normin kyseenalaistaminen nuorten keskuudessa. Hyvin dokumentoitu kuvaus nuorten kouluarjesta haastaa keskusteluun rasismin arkipäiväisyydestä ja moninaisuudesta koulussa.

Teos on tarkoitettu kaikille nuorisotutkimuksesta, nuorista, koulusta, monikulttuurisuudesta ja rasismin tutkimuksesta kiinnostuneille.

Nuorisotutkimusverkosto / Nuorisotutkimusseura, julkaisuja 110, Helsinki, 2. painos 2017. Ensimmäinen painos on vuodelta 2011.
--- Lainaus päättyy ---

Välillä kyllä miettii, että mihin kaikkeen akatemiarahoja oikein tässä maassa tuhlataan, kun tällaistakin julkaistaan. Monikulttuurisuus on rikkaus, mitä nyt "rasismin" määrä on lisääntynyt.
Mielenkiintoista tuossa väitöstutkimuksessa on, että siinä oletetaan kantasuomalaisten olevan rasisteja. Itse tutkimusta lukemalla selviäisi, onko siinä otettu huomioon millään tasolla mamujen omat perseilyt ja niiden vaikutus koulunkäyntiin.

En tiedä onko korona kotiopetuksineen parantanut vai pahentanut tilannetta kantasuomalaisten osalta, jos Ahmed 15v saa tyytyä ölisemään kaupungin vuokra-asunnossaan seinille ja muille abduleille.

Edit: kenties tässä vaikuttaa myös tieteellinen paradigma, mikä ohjaa väitöstutkielman tekijää tahattomasti tai tahallisesti?


--- Lainaus ---Förklaring Thomas Kuhnin (1922-1996) käsite paradigma tuottaa annetuksi koetun näkökulman siitä, miltä maailma näyttää sekä määrittää ehdot sille, miten todellisuutta tutkitaan. Tälläisiä reunaehtoja voivat olla itsestään selvinä pidetyt käsitykset, aikakauden yleiset ennakkoluulot, tiedeyhteisön käytännöt ja ajattelutottumukset ja erilaiset sosiaalipsykologiset seikat. Paradigma on tutkijayhteisön tutkimustyötä ohjaava yleinen, lausumatta oletettu viitekehys, joka rajaa tieteellisen työn käytäntöä.---

Lähde: https://tieteentermipankki.fi/wiki/Filosofia:paradigma
--- Lainaus päättyy ---

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta