Syyt siihen, miksi jotkin melko nuivat muslimit antavat hieman käärmeenkielisen vaikutelman selvinnee analogiasta teollisuuteen.
Olen ollut matkatöissä saksankielisissä maissa aika paljon, ja minun käsitykseni laatuopista on, että meillä ei oikein ole hirveän paljon opetettavaa saksalaisille mitä laatuoppiin tulee. Saksalaisilta tulee laatupalautetta, ja valitettavasti on todettava että tuo palaute on aika pitkälle oikean suuntaista.
Yhteenaikaan olinkin sitten pitkään ihan saksalaisessa työporukassa, ja tuli aina silloin tällöin puhetta suomalaisen tuotannon laadusta. Tietysti saksalaisessa porukassa suomalaisesta laadusta tuli sanottua aika kovaa kritiikkiä, ja vähitellen sitä alkoi "kuulua porukkaan", mutta sitten on otettava huomioon että suomalainen topparoikka tulee paikalle aina silloin tällöin.
On hieman hankalaa mennä sanomaan suomalaiselle topparoikalle, että laatu on saksalaisittain ala-arvoista polttamatta siltoja. Suomalaiset pitivät käsittämättömänä, että saksalaiset pitivät kamaa jota pitää rälläköidä ihan kaatopaikan kamana, tai paremminkin suoraan teräskierrätykseen sopivana. Mene siinä sitten härmäläisille sanomaan että juuri tämä on se asia jossa saksalaiset ovat itse asiassa oikeassa ja että meidän on päästävä eroon tästä kulttuurista - samalla kun Suomessa porukka naamat loistaen sanoo että eikö sinustakin tuo sakemannien touhu ole yhtä niuhotusta. Minusta tuli väistämättä eräänlainen käärmeenkieli, joka puhui saksalaisen kanssa yhtä ja suomalaisten kanssa toista, koska molempiin oli jotenkin säilytettävä välit. Samalla yrittää Suomessa jotenkin propagoida laatupalauteen puolesta. Suomalainen sotakorvausteollisuus on itsepäinen.
Esimerkki on vähän karrikoitu mutta tosiasia on, että on hieman hankalaa mennä haukkumaan oma kulttuuria täysin ruttuun ilman että sillat palaa. Husein antaa josku hieman outoja lausuntoja, mutta antaisin Huseinille silti hieman siimaa.