Kirjoittaja Aihe: Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?  (Luettu 369376 kertaa)

siviilitarkkailija

• Jäsen^^^
  • Liked: 16626
  • covfefe
    • Profiili
Vs: Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?
« Vastaus #900 : 16.09.2017, 16:34:51 »
Töissä annettiin taannoin käsky ettei saa puhua politiikkaa tai rasistisia mielipiteitä. En tiedä tuliko käsky keskijohdolta vai ylempää.

luultavasti joltain jolla on järkeä. Rasismi ja politiikka tekee bisnekselle pahaa.

Maailma joka olisi puhdas markkinatalous olisi luultavasti paratiisi jossa yksikään työpaikka ei olisi poliittisen loisijan puuhamaa kuten monet kuntien ja valtion virastot. Täynnä mm suomalaisia vastaan rasistisesti suhtautuvaa henkilöstöä joka on valittu virkaansa pelkän poliittisen ansion perusteella.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Vertigo

• Jäsen
  • *
  • Liked: 64
    • Profiili
« Vastaus #901 : 16.09.2017, 20:51:34 »
Sama joukko muuten näkee sateenkaariväen vielä toteutumattomat oikeudet suurimpana epäkohtana maailmassa ja puhuvat sujuvasti tätä kummallista feminististä uuskieltä: Tässä taannoin satuin samaan tilaan kahden edellä kuvattuun ryhmään kuuluvan henkilön kanssa ja siinä vaiheessa aloin kuunnella, mitä puhuivat, kun toinen korjasi sanomaansa: "...mies..tai siis mies-oletettu..." Meinasin heittää väliin jonkun hupaisan kommentin, mutta nielaisin sen, kun näin mimmin ilmeen. Erehdyin selvästi luullessani, että kyse oli vitsailusta. Hipsin sitten vaan ihan kiltisti omaan työhuoneeseeni.

Olisi mielenkiintoista tietää, että ketkä oikeasti tuota miesoletettu-ilmaisua oikein käyttävät. Feministit, jotka eivät suostu ideologisista syistä tunnustamaan sukupuolten olemassaoloa? Jotkut transaktivistit? Ainakaan en ole koskaan kuullut kenenkään homomiehen käyttävän tällaista ilmaisua edes vitsinä (en nyt laske sitä, että olen vitsinä käyttänyt itse sitä Hommaforumilla).

No, jos ihan rehellisiä ollaan, en usko että edes tapaukseni henkilöt puhuvat todellisuudessa sujuvasti tätä kieltä. En usko, että kukaan puhuu. Kyseessä on tietoinen vaikuttamiseen pyrkivä kielipeli, jolla ei ole todellisuuden kanssa välttämättä mitään tekemistä.

Toisaalta diskurssissa samanmielisten kanssa pitää yhteisesti omaksuttujen käsitteiden käytön hallinnalla todistaa muille niin oma fiksuutensa kuin joukkoon kuulumisensa. Luultavasti keskustelu, josta nappasin pätkän, käsitteli ylipäätään jotakin sukupuolisensitiivistä aihetta, ja siinä kontekstissa puhujalle tuli kiire korjata lipsahduksensa uskottavuutensa säilyttääkseen.

Toisessa tilanteessa samoille naisille ei tuota mitään vaikeuksia jättää nuo oletettu-etuliitteet pois ja puhua miehistä kollektiivina, johon voi projisoida jos jonkinlaista ennakkoluuloa. Sukupuoli on tällöin hyvin vahvasti olemassa niin mielessä kuin kielessä. Mutta silloin kuin tavoitellaan vaikuttamista, kieli muuttuu oitis.

Feministejä tädit epäilemättä ovat, mutta muuten en haluaisi taustoja tarkemmin avata. Pyrkimyksenä on turvata sekä oma että työnantajan anonymiteetti ja siksi sekä tämän että toisen kertomani tapauksen kontekstit jäävät tarkentamatta.

Lainaus käyttäjältä: Pentecost
Itse olen joutunut puoliavoimeen konfliktiin vanhojen hesalaisten ystävieni kanssa, jotka kaiketi ystävyydestä eivät ole hyökänneet täysin avoimesti. He ovat juuri tälläisiä hyviä ihmisiä ja sanon sen kaikella vilpittömyydellä, että he uskovat omaan asiaansa ja osittain kannattamansa asiat ovat ihan hyviä.

Vaikka olen samaa mieltä siitä, että useimmiten tämä porukka ihan aidosti uskoo tekevänsä hyvää ja ovat noin lähtökohtaisesti ihan kunnon ihmisiä, niin toisaalta omien havaintojen ja kaiken kuulemani pohjalta olisin myös valmis sanomaan, että se hyväntahtoisuus ihmisiä kohtaan ei välttämättä ulotu kovin kauas oman kuplan rajojen ulkopuolelle. Riittävän eri tavalla ajattelevista voidaan puhua hyvinkin ilkeään ja vastenmieliseen sävyyn.

Semiurbaani

• Jäsen^^^
  • Liked: 32
    • Profiili
« Vastaus #902 : 27.09.2017, 00:34:40 »
Epäilen etten saanut jatkoa erääseen pätkätyöhön kun kritisoin avoimesti toisen työntekijän avointa rasismia. Sikäli aika absurdia kun olen itse maahanmuuttovastainen. Mutta ei vaan kestä kun kaikkia erisävyisiä parjataan ilman perusteita.
"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "

Janne J. M. Muhonen

• Nimellinen
  • Jäsen^^
  • Liked: 76
    • Profiili
    • Janne J. M. Muhonen
« Vastaus #903 : 22.11.2017, 21:02:25 »
Tämän mahdollisesti jo legendaariseksi luettavan ketjun otsikon voi ymmärtää kahdella tavalla: onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi siten, että koet sen itse ongelmana tai siten, että lähipiiri kokee sinun nuivuutesi ongelmana, mutta sinä et.

Harvemmin tulee tarkkailtua sitä, keitä minulla on Facebookissa kavereina, mutta olen viime aikoina huomannut, että jonkinlainen kato käy. Ei ainakaan tähän mennessä varsinaisesta lähipiiristä, kuten sukulaisista, mutta ainakin joskus hyvinäkin tuttavina pitämieni ihmisten osalta.

En koe tätä ongelmana, koska ei kanssani tarvitse olla missään tekemisissä, jos ei halua. En minäkään välttämättä halua olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät halua olla syystä tai toisesta kanssani tekemisissä.

Lähinnä mietityttää se, miten jotkut poliittiset ja aatteelliset näkemyserot johtavat siihen, että toinen henkilö hylätään kokonaan edes yrittämättä keskustella asiasta erikseen. Erikseen sikäli, että ajan oloon muita aikanaan tutustumiseen ja jopa ystävöitymiseen liittyviä ajatuksia on vaihdettu.

Olen päätynyt siihen lopputulokseen, että tietynlaista ajatusmaailmaa edustavat henkilöt ovat asiassaan niin ehdottomia, etteivät he kestä aitoa vuoropuhelua. Lienenkö ajatuksineni yksin?
"Haataisen mielestä kaikkien helsinkiläisten tavoite on se, että somalinkielisten lasten äidinkieli kehittyy rikkaaksi."

- apulaiskaupunginjohtaja Tuula Haatainen, Iltalehti, 12.3.2009.

Saturnalia

• Jäsen^^^
  • Liked: 4744
  • Not my Helsinki
    • Profiili
« Vastaus #904 : 23.11.2017, 10:01:52 »
Ongelma on, mitä tehdä niiden ihmisten kanssa jotka yhä luulevat sinun olevan vihreiden äänestäjä. Koko sosiaalinen suhteeni ja hyvät välini heihin perustuvat ainoastaan siihen, että he luulevat minun olevan saman mielinen heidän kanssaan. Totuutta en viitsi kertoa, koska nuo ihmiset muuttuvat hyvin passiivis-aggressiivisiksi ja selän takana mustamaalaaviksi jos heidän kanssaan on avoin. Se on nähty jo niin monta kertaa. Inhottavaa kun vihreiden äänestäjät yhä bondaavat luullen että olen samaa mieltä, enkä voi kuin kuunnella olkapäänä.
Edes anarkistien väkivalta ei ole ääripää.
Helsingin Sanomat

Skeptikko

• Jäsen^^^
  • Liked: 8548
    • Profiili
« Vastaus #905 : 23.11.2017, 10:42:40 »
Olen päätynyt siihen lopputulokseen, että tietynlaista ajatusmaailmaa edustavat henkilöt ovat asiassaan niin ehdottomia, etteivät he kestä aitoa vuoropuhelua. Lienenkö ajatuksineni yksin?

Ainakin osa näistä punavihertuholaisista todennäköisesti tajuaa jollain tasolla sen, että ovat väärässä, eivätkä pystyisi argumentoimaan kantansa puolesta avoimessa väittelyssä. Siksi väittelyt yritetään kaikin keinoin estää, vaihtaa puheenaihetta, yrittää vaientaa rasisti, fasisti ja natsi -huuteluiden kaltaisilla ad hominem -hyökkäyksillä jne.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Brandis

• Jäsen^^^
  • Liked: 2356
  • Villasukkainen, Silkkihansikkainen
    • Profiili
« Vastaus #906 : 23.11.2017, 11:04:34 »
Totuutta en viitsi kertoa, koska nuo ihmiset muuttuvat hyvin passiivis-aggressiivisiksi ja selän takana mustamaalaaviksi jos heidän kanssaan on avoin. Se on nähty jo niin monta kertaa.

Yritän olla lähipiirini (koostuu lähes yksinomaan vihervasemmistolaista kantaa edustavista) kanssa mahdollisimman avoin todellisista ajatuksistani, etenkin lähimmäisten ihmisten kanssa, mutta totuus on, ettei kaikista ole ottamaan sitä vastaan ja tuo yllä kuvaamasi tapahtuu vääjäämättä.

Kanta maahanmuuttoon on myös hyvin tunnepitoinen ratkaisu ja sillä on tunnepitoinen pohja ja perusteensa, eli kaikenlainen järkeen vetoaminen, kantansa selittely tai edes se omakohtainen tunnepitoinen avautuminen on turhaa, sillä he ovat jo mielipiteensä muodostaneet.
'Oi Suomi, katso, sinun päiväs koittaa,
Yön uhka karkoitettu on jo pois,
Ja aamun kiuru kirkkaudessa soittaa,
Kuin itse taivahan kansi sois.
Yön vallat aamun valkeus jo voittaa.
Sun päiväs koittaa, oi synnyinmaa..'

J. Lannan haamu

• Jäsen^^^
  • Liked: 5584
  • 'Ihmiskunta on kotoisin Karjalasta'
    • Profiili
« Vastaus #907 : 23.11.2017, 11:15:34 »
Koko kuvio jakaa ihmisiä kahtia entistä enemmän. On aivan kuten olisi hyvä ja pahoja ihmisiä. Sen olen muuten huomannut, että minkäänlainen öyhötys tai äänen korottaminen ei kannata. Ikävä ongelma monissa nuivissa on se, että he meuhkaavat ja öyhöttäävät. Tämä on ihan ehdoton no no, jos haluaa vaikuttaa. Ihminen on uskottavampi silloin kun hän on tyyni. Minä käytän ns. naureskelevaa tyyliä, jossa yksinkertaisesti vähättelen ja ihmettelen näiden muiden näkemyksiä, aivan kuten asia (esim. fasismi) ei olisi ongelma ollenkaan.

Mutta muistutan tärkeästä asiasta: They drew the first blood. Ja he myös haluaavat tätä sotaa ja kahtiajakoa enemmän kuin me haluamme rauhaa.
'Mua kapeat sielut kauhistaa: / heiss' ei hyvä ei paha sijaa saa'
'Yksikään voittaja ei usko sattumaan.'

Kim Evil-666

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 27798
  • Saatanalliset säkeet Tervetuloa!
    • Profiili
« Vastaus #908 : 23.11.2017, 11:55:00 »
Oma lähipiirini on varsin suppea ja se on sitä tarkoituksella, silläviihdyn parhaiten omissa oloissani. Nuivuuttani en ole koskaan peitellyt. Olen aina pyrkinyt haastamaan ns. vastapuolen ampumalla alas heidän suvaitsevaista maailmankuvaansa rationaalisin perustein.

Ajattelen niin, että jos ajatusmaailmani on heidän mielestään ongelma, ongelma olkoon heidän. Olen periaatteen mies, eikä luonteeseeni kuulu hiljainen hymistely ja täten hyväksynän osoitus vastapuolen argumenteille. Toki suon heille oikeutensa olla omaa mieltään asioista, mutta pidän tuon oikeuden myös itseni kohdalla. Olen siinä mielessä Linkolalainen, etten hae muiden hyväksyntää ajatusmaailmani kustannuksella. Se olisi itsepetos ja siihen en tule koskaan taipumaan. Vaikeneminen omista mielipiteistään asiayhteydessä, muistuttaa Neuvostoliittoa. Jos ihminen ei omaa rohkeutta käyttää sananvapauttaan, on seurauksena Neuvostoliitto. En tarkoita kuitenkaan sitä, että asioista tulisi suunapäänä olla paasaamassa joka käänteessä.

Varsinainen lähipiirini koostuu kohtuu nuivan ajattelun ihmisistä. Lähipiiri jota edellä kuvailin, koostuu ystävistä/työkavereista. Olen myös huomannut, että mitä enemmän ihmiset haastavat itseään ottamalla asioista selvää muuta kuin Hesarin kautta, se luo pohjan mahdollisen nuivuuden esiin kumpuamiselle. Usein tämä suvaitsevainen maailmankuva johtuu silkasta tietämättömyydestä. Tosisuvakit ovat asia erikseen, heihin ei näytä tehoavan mikään. Onnekseni lähipiiriini ei kuulu "tosisuvakkeja" ensimmäistäkään.

Pointtini on; hiljainen hymistely estää nuivuuden leviämistä varsin tehokkaasti. Se etteivät ihmiset avaa suutaan silloin kun on sen paikka, osaltaan edistää suvaitsevaisen ajatusmaailman valloitusretkeä. Itse kunkin pitää kohdallaan levittää nuivaa ajatusmaailmaa siellä missä vaikuttaa. Sitä tehtävää ei voi ulkoistaa vain muutamalle harvalle yksilölle, se on varmin tapa hävitä peli. Asenteella ja asiallisesti, mutta rohkeasti oman mielipiteensä julki tuoden. Levittäkää nuivaa sanomaa keskuudessanne, ilman sitä se ei koskaan tule kasvamaan riittäviin mittoihin, ei ainakaan ajoissa.
Sävytteisviritteinen ja erittäin Nuiva!
Pohjoinen Perkele!

Ulvokki

• Jäsen^^^
  • Liked: 2222
  • Miedosti resonoiva kottarainen.
    • Profiili
« Vastaus #909 : 23.11.2017, 12:01:30 »
Sameissa vesissä ollaan täälläkin, niissä punavihreissä. Ja löytyy yksi kappale pääministeri Sipilän hillitöntä ihailijaa joka aina keskustelun keskellä vaatii tälle työrauhaa ja kritiikin loppumista. Juuri meinasi sormet tärähtää näppäimille  tömättyäni artikkeliin "Miksi sosiaalidemokraatit flirtailevat oikeistopopulistien kanssa"  että mikäs se semmoinen oikeistopopulisti on. Mutta kiltisti muistin ettei täällä aleta huutelemaan, korkeintaan peukutetaan ja odotetaan että korkeampi toveri avaa keskustelun.

Ilmeisesti tässä on välit yhteen suuntaan nuukahtaneet kun puolustin ihan varovaisesti Katalonian itsenäisyyttä. Ei sellaista mennä tekemään, se on rajat ylittävää solidaarisuutta nyt.

Niin, voiko noille mitään? Ei voi. Suurin osa elää keskiluokkaista konservatiivista elämää johon päälle on liimattu näennäisboheemi näennäis vapaamielinen ajattelu. Kuten ystävättäreni joka kahvipöytäkeskustelussa tokaisee että on miettinyt jos alkaisi lesboksi  :facepalm: Siinä voi vaan mykistyä sitä logiikkaa millä nämä toimivat ja kun on aukoton ryhmä joka tarkkailee toisiaan ja välittää vain oikeita asioita ei sinne ole mahdollista tuoda "vääriä" mielipiteitä edes sivulauseen vertaa.

Pentecost

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 826
  • Totuuden Suurlähettiläs
    • Profiili
« Vastaus #910 : 23.11.2017, 13:02:20 »
Niin, voiko noille mitään? Ei voi. Suurin osa elää keskiluokkaista konservatiivista elämää johon päälle on liimattu näennäisboheemi näennäis vapaamielinen ajattelu. Kuten ystävättäreni joka kahvipöytäkeskustelussa tokaisee että on miettinyt jos alkaisi lesboksi  :facepalm: Siinä voi vaan mykistyä sitä logiikkaa millä nämä toimivat ja kun on aukoton ryhmä joka tarkkailee toisiaan ja välittää vain oikeita asioita ei sinne ole mahdollista tuoda "vääriä" mielipiteitä edes sivulauseen vertaa.

Tuo näennäinen suvaitsevaisuus ja näennäinen ihmisrakkaus ja näennäinen vapaamielisyys ovat tässä juuri se, mikä itseäni rasittaa suunnattomasti. Syykin siihen on selvä. Se on pintapuolinen ja toisiltaan kopioiva ajattelu, jota ei oikeastaan voisi kutsua ajatteluksi ensinkään.

Tälläisiä myötäjuoksijoita on historia pullollaan. He ovat riemurinnoin kannattaneet milloin kommunismia, sosialismia, fasismia kuin kansallissosialismiakin. Jokaisena aikana heille on ollut turhaa - ja jopa vaarallista - sanoa vastaan.

Tiivistäen voisi sanoa, että tälläiset ihmiset ovat yleensä hyvin kaukana omista ihanteistaan, kuten (sanan)vapaudesta, ihmisoikeuksista, solidaarisuudesta jne. Niistä kyllä paasataan, mutta niitä ei toteuteta juuri missään. Näille ihmisille ne ovat vain mainossanoja, joilla markkinoidaan sitä Ainoaa Oikeaa Vaihtoehtoa.
Peräkontissa saa matkustaa, jos katsoo sen parhaaksi vaihtoehdoksi tilanteen huomioon ottaen.

Spesialisti

• Jäsen^^^
  • Liked: 2299
  • Intelligent blue eyes!
    • Profiili
« Vastaus #911 : 23.11.2017, 13:03:18 »
Todistin työpaikalla mielenkiintoista episodia; Lauma toimiston naisia ruokalassa. Yksi niistä on nuivaksi tietämäni eukko, joka alkoi tilittää jonkun matun hänelle tekemästä ilkeydestä. Nainen käytti matusta jotain epäkorrektia substantiivia tyyliin karvaranne tms. Eräällä pöydässä istuvalla ubersuvakilla kilahti ihan toaalisesti. Rasismihuutoa tuli. Sitten se nousi kiivaasti ylös ja melkein itkua vääntäen poistui takaisin toimistolle. En tiedä puhuvatko vielä/enää toisilleen.

Yhdessä toisessa tilanteessa muijat puhuivat kahvipisteellä politiikkaa. En ollut hollilla, mutta työpisteeni oli kuuloetäisyydellä. Kahvit meinasivat lentää näppikselle, kun yksi tättähäärä huusi kovaan ääneen "Ah! Angela Merkel on upeeeea nainen!!"
"Viranomaisilla on erittäin hyvä tilannekuva siitä, mitä tässä maassa tapahtuu. Se on hämmentävän hyvä" -Päivi Nerg

Oto Hascak

• Jäsen^^^
  • Liked: 1383
    • Profiili
« Vastaus #912 : 23.11.2017, 13:06:33 »
Lähinnä mietityttää se, miten jotkut poliittiset ja aatteelliset näkemyserot johtavat siihen, että toinen henkilö hylätään kokonaan edes yrittämättä keskustella asiasta erikseen. Erikseen sikäli, että ajan oloon muita aikanaan tutustumiseen ja jopa ystävöitymiseen liittyviä ajatuksia on vaihdettu.

Minä en juurikaan esittele poliittisia ajatuksiani tai näkemyksiäni maahanmuuttopolitiikasta facessa. Kaverilistalta löytyy Halla-aho, Sebastian Tynkkynen sekä muutama muu nuiva, joidenka postauksista tykkäilen sekä satunnaisesti kommentoin. Kaverilistani on aika pieni eli pitkälti alle kaksisataa. Kaverilistalta on muutama tyyppi karsinut itsensä pois ja heidän taustansa perusteella tulkitsen, että syynä on heidän oma vihervasemmistolaisuutensa.

Pidän tuota vähän outona. Eihän eri mieltä olemisessa ole mitään kummallista..? Muutama tyyppi kaverlistaltani on maailmankatsomukseltaan todella vihervasemmistolainen ja se näkyy heidän toiminnassaan facessa. Ei minulla ole käynyt mielessä, että karsisin heidät pois heidän näkemyksiensä perusteella. Päinvastoin. Eli pikemminkin seuraan aika suurellakin mielenkiinnolla, että mitä he postailevat ja mitä sillä puolella skeneä tapahtuu.

Ajattelija2008

• Jäsen^^^
  • Liked: 5389
    • Profiili
« Vastaus #913 : 23.11.2017, 13:17:48 »
Minulle ei ole nuivuus aiheuttanut ongelmia missään. Tuttavapiirini on pääosin akateeminen ja koostuu järki-ihmisistä. Heitä yleensä ärsyttää se valheellisuus, jonka päälle Suomen kritiikitön maahanmuuttopolitiikka on rakennettu.

Netin kautta sen sijaan törmää ihmisiin, jotka suuttuvat järjen käytöstä. He ovat kai niitä vihervasemmistolaisia ja muita ääriryhmien edustajia.

Beenari

• Jäsen^^^
  • Liked: 3063
  • Banned
    • Profiili
« Vastaus #914 : 23.11.2017, 13:24:40 »
Tiivistäen voisi sanoa, että tälläiset ihmiset ovat yleensä hyvin kaukana omista ihanteistaan, kuten (sanan)vapaudesta, ihmisoikeuksista, solidaarisuudesta jne. Niistä kyllä paasataan, mutta niitä ei toteuteta juuri missään. Näille ihmisille ne ovat vain mainossanoja, joilla markkinoidaan sitä Ainoaa Oikeaa Vaihtoehtoa.

Yleensä noista joukoista nousee sitten sopivissa olosuhteissa kansainvälisiä kuuluisuuksia kuten Che Guevara, Klaus Barbie, Ratko Mladic näin muutaman mainitaseni.
"Perustavoitteemme on Suomen itsenäisyyden ja riippumattomuuden turvaaminen kaikissa olosuhteissa
ja sen myötä huolenpito kansalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Tämä kulkee kaiken muun edellä."
Urho Kaleva Kekkonen vatiopäivien avajaisissa 5.2.1980

Janne J. M. Muhonen

• Nimellinen
  • Jäsen^^
  • Liked: 76
    • Profiili
    • Janne J. M. Muhonen
« Vastaus #915 : 23.11.2017, 18:39:48 »

Minä en juurikaan esittele poliittisia ajatuksiani tai näkemyksiäni maahanmuuttopolitiikasta facessa. Kaverilistalta löytyy Halla-aho, Sebastian Tynkkynen sekä muutama muu nuiva, joidenka postauksista tykkäilen sekä satunnaisesti kommentoin. Kaverilistani on aika pieni eli pitkälti alle kaksisataa. Kaverilistalta on muutama tyyppi karsinut itsensä pois ja heidän taustansa perusteella tulkitsen, että syynä on heidän oma vihervasemmistolaisuutensa.

Pidän tuota vähän outona. Eihän eri mieltä olemisessa ole mitään kummallista..? Muutama tyyppi kaverlistaltani on maailmankatsomukseltaan todella vihervasemmistolainen ja se näkyy heidän toiminnassaan facessa. Ei minulla ole käynyt mielessä, että karsisin heidät pois heidän näkemyksiensä perusteella. Päinvastoin. Eli pikemminkin seuraan aika suurellakin mielenkiinnolla, että mitä he postailevat ja mitä sillä puolella skeneä tapahtuu.

Minun piti itse asiassa kyselläkin aiemmassa postauksessani, että kuinka usein hommalaiset poistelevat vastakkaisella tavalla ajattelevia ihmisiä kavereistaan someyhteisöissä ja nimenomaan siksi, etteivät kestä heidän mielipiteitään. Veikkaan, että tämä määrä on keskimäärin erittäin pieni verrattuna sen toisen skenen edustajien toimintaan, joka taas kääntäen kertoo punavihreiden ehdottomuudesta. Toisaalta tämä taas kertoo epävarmuudesta, kuten yllä kommentoi toveri Skeptikko. Ja kyse on todellakin mielipiteistä.

Kun esittelee näkemyksiään maahanmuutosta sekä monikulttuurisuudesta Facessa, kuten minä - toisin kuin Oto Hascak - teen, saattaa tämä saada aikaan punavihreässä vastaanottajassa jonkinlaisen "äkkiä pois epämiellyttävän asian ääreltä" -reaktion. Helpompi poistaa toinen ihminen esiintuloineen feedistä, jotta on seesteisempää olla ja seurata mieluummin samanoikeamielistä eetosta.
"Haataisen mielestä kaikkien helsinkiläisten tavoite on se, että somalinkielisten lasten äidinkieli kehittyy rikkaaksi."

- apulaiskaupunginjohtaja Tuula Haatainen, Iltalehti, 12.3.2009.

Histon

• Jäsen^^^
  • Liked: 741
  • Puolinuiva
    • Profiili
« Vastaus #916 : 23.11.2017, 19:06:51 »
Pahinta on olla allekirjoittaneen tavoin "puolinuiva", koska nykyisessä tulehtuneessa keskusteluilmapiirissä se tarkoittaa, että olet sekä rasisti että suvakki. Olen ratkaissut ongelman olemalla esittelemättä poliittisia mielipiteitäni sosiaalisessa mediassa. En edes "tykkäile" mitään poliittista Facebookissa. Ammatissani objektiivisuus ja uskottavuus on erittäin tärkeää, ja suvakkihuoranatsiksi leimautumisella olisi vakavia ammatillisia seuraamuksia. Omalla nimelläni ja kasvoillani voin puhua politiikkaa vain perheen ja lähimpien ystävieni kanssa.
Soinin Ploki 3.6.2017: "Marko Junkkari lankesi Lännen Median ansaan ja kirjoitti arvolleen sopimattoman pakinan Soinista ja seteliselkärankaisista. Ajatus siitä, että loikkaisin perustamastani puolueesta on mieletön. Se oli Juudas, en minä, joka meni ja hirtti itsensä.[...]Pidän loikkareita luusereina."

Tavan

• Jäsen^^^
  • Liked: 3909
    • Profiili
« Vastaus #917 : 23.11.2017, 19:52:21 »
Olen huomannut elämässäni Jussinkin linjaaman lainalaisuuden, että ei ole olemassa oikeaa tapaa olla mamukriittinen.

Kun kerran kysyin muutoin hyvin epäpoliittiselta tavis tuttavaltani, mikä voisi olla hänen mielestään liian suurta maahanmuuttoa (ehdotin 100k, miljoona, 100 miljoonaa?), kiihtyi hän kovasti ja hihkaisi, ettei mitään ylärajaa voida asettaa!

Samoin, kun toisessa yhteydessä nostin esiin Japanin kireän mamupolitiikan, sanoi vastapuoli ykskantaan, että Japaninkin on ennen pitkää PAKKO alkaa ottaa paljon mamuja ja sillä sipuli.
The stranger within my gate, he may be true or kind. 
  But he does not talk my talk: I cannot feel his mind.
I see the face and the eyes and the mouth,
  But not the soul behind.

Aksiooma

• Jäsen^^^
  • Liked: 9690
  • Arvokonservatiivi ja 2000 luvun fennomaani
    • Profiili
« Vastaus #918 : 23.11.2017, 20:23:06 »
Lähetä @Tavan sille kaverillesi tämä BPS video. Saa miettiä sitä pitkään.

https://youtu.be/GoSnGXS1WVc
Risto Ryti: "Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi."

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIfxc

Vaniljaihminen

• Jäsen^^^
  • Liked: 2825
  • Höttöhuumepoliisi
    • Profiili
« Vastaus #919 : 23.11.2017, 23:03:39 »

Minun piti itse asiassa kyselläkin aiemmassa postauksessani, että kuinka usein hommalaiset poistelevat vastakkaisella tavalla ajattelevia ihmisiä kavereistaan someyhteisöissä ja nimenomaan siksi, etteivät kestä heidän mielipiteitään. Veikkaan, että tämä määrä on keskimäärin erittäin pieni verrattuna sen toisen skenen edustajien toimintaan, joka taas kääntäen kertoo punavihreiden ehdottomuudesta. Toisaalta tämä taas kertoo epävarmuudesta, kuten yllä kommentoi toveri Skeptikko. Ja kyse on todellakin mielipiteistä.

Kun esittelee näkemyksiään maahanmuutosta sekä monikulttuurisuudesta Facessa, kuten minä - toisin kuin Oto Hascak - teen, saattaa tämä saada aikaan punavihreässä vastaanottajassa jonkinlaisen "äkkiä pois epämiellyttävän asian ääreltä" -reaktion. Helpompi poistaa toinen ihminen esiintuloineen feedistä, jotta on seesteisempää olla ja seurata mieluummin samanoikeamielistä eetosta.

Itselläni on meneillään hieman vaikea tilanne. Näiden "suvakkien" kanssa on niin paljon yhteistä ja niin paljon menetettävää, että ainakin toivon sen tuomiopäivän olevan edelleen hyvin kaukana. Ketään en ole siis poistanut vielä, mutta listat ovat jo valmiina. En osallistu varsinaisesti facessa minkäänlaiseen poliittiseen keskusteluun, heitän jotain varovaisia kysymyksiä toisinaan ja tarkkailen tilannetta. Huomion myös paljon somessa olevien kantaaottamattomien ihmisten reaktioita ja panen mieleen mahdolliset "kaappinuivat". Facebook-kaverini edustavat kyllä itse asiassa kaikennäköistä maailmankatsomusta ja se tarjoaa paljon aineistoa pohdinnalle.

Suvakille on tyypillistä olla somessa hyvin avoin kaikesta, nuivuuden merkki on mystinen hiljaisuus. Tätä mieltä ainakin olen.

Hyvin paljon siitä materiaalista, jota tänne kirjoitan, perustuu ainakin osittain somessa havaitsemiini ilmiöihin. Odotan sitä päivää kyllä, että joku outtaa minut, mutta en usko sen tapahtuvan helposti, sillä minä pidän kyllä huolen siitäkin että someen ja hommalle tulen kirjoittaneeksi keskenään hyvin erilaista aineistoa.
Totta vai taqiyyaa?

vasen_laita

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 80
    • Profiili
« Vastaus #920 : 23.11.2017, 23:21:24 »
Minä ole alkanut hiljalleen tulemaan nuivuuskaapista, liityin PS:ään ja aloin tekemään Laura kampanjaa. Tätä kautta on tullut myös oikein paljon oikein ajattelevia ystäviä. Vanhat punaviherfasistihipit jotain facessa välillä piipittää, mutta kun niillä ei ole mitään argumentteja niin ei juuri haittaa.. Suurinta osaa en ole tavannut 10 vuoteen, joten sillain ei hirveesti väliäkään. Suosittelen aktivoitumista ja kaapista ulostuloa, se voi joissain tapauksissa kirpaista, mutta sellaisia tapauksia voi vaikka kutsua kahville keskustelemaan tai jotain.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vaniljaihminen

• Jäsen^^^
  • Liked: 2825
  • Höttöhuumepoliisi
    • Profiili
« Vastaus #921 : 24.11.2017, 18:32:37 »
Toisaalta kyllä hieman epäilen kaikkea ryhmään liittymistä. Silloin pitää alkaa jakaa kaikki sen ryhmän arvot ja mielestäni siinä pienenee itsenäisen ajattelun mahdollisuudet, kun tulee tilalle joku sosiaalinen ryhmäkuri. Olen nähnyt kyllä, kuinka jollekin alkaa tulla paljon kavereita silloin kun tämä liittyy johonkin organisaatioon. Siinä on etunsa, pääsee bileihin ja muuta, mutta siinä on myös vahva pinnallisuus läsnä. Sellainen ei sovi minulle. Koska kuitenkin saatan pitää ihmisestä paljonkin riippumatta tämän mielipiteistä, valitsen mieluummin väliaikaisen ignoroinnin kuin teen mitään kohtalokasta. Minua kiinnostaa enemmän kaikki se, mitä kuulen näiden puhuvan seinien takana kuin se, mitä ne julistavat avoimesti.

Saatan äänestää Lauraa, mutta kampanjaan mukaan lähteminen.. Jonkun mielestä pelkuruutta, toisten mielestä viisautta, kolmansien mielestä itsekkyyttä.
Totta vai taqiyyaa?

Ida Sofia Arvopohja

• Jäsen
  • *
  • Liked: 77
    • Profiili
« Vastaus #922 : 05.12.2017, 16:06:50 »
Tämän päivän alpakkagate jurppii siinä mittakaavassa, että tekisi kovasti mieli osallistua kulkueeseen. Kotona voi tulla sanomista. Mieheni ei ole typerä, joten tuskin hän alkaa vinkumaan, että "bwaaah, vaimoni on natsi", mutta jotain sananvaihtoa varmaan seuraa. Sekä minä että siskoni olemme aviomiehiämme nuivempia. Äijät laskevat itsensä tolkun ihmisiin.
« Viimeksi muokattu: 05.12.2017, 17:30:24 kirjoittanut Ida Sofia Arvopohja »

-PPT-

• Jäsen^^^
  • Liked: 5795
    • Profiili
« Vastaus #923 : 05.12.2017, 18:21:22 »
Tämän päivän alpakkagate jurppii siinä mittakaavassa, että tekisi kovasti mieli osallistua kulkueeseen. Kotona voi tulla sanomista. Mieheni ei ole typerä, joten tuskin hän alkaa vinkumaan, että "bwaaah, vaimoni on natsi", mutta jotain sananvaihtoa varmaan seuraa. Sekä minä että siskoni olemme aviomiehiämme nuivempia. Äijät laskevat itsensä tolkun ihmisiin.

Hyvä viesti! Täällä hommalla kun sitkeästi elää klisee että mies ei voi olla suvakki muutoin kuin miellyttääkseen naisia.