UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: 2010-07-22 Mäki-Ketelä eroaa!  (Luettu 129242 kertaa)

prestionat

• Jäsen^^^
  • Liked: 0
Vs: 2010-07-22 Mäki-Ketelä eroaa!
« Vastaus #540 : 25.07.2010, 20:49:19 »
Suora demokratia on hieno asia, mutta tavoite, että Suomi siirtyisi suoraan demokratiaan seuraavissa eduskuntavaaleissa on mahdoton sikäli, kun nyt mikään mahdotonta on. Sen sijaan tavoite, että maahanmuuttopolitiikka järkeistyisi vaalien jälkeen on mahdollisuuksien rajoissa.
Olet siis sitä mieltä, että hallitusta ei voi pelotella suoralla demokratialla ja maahanmuuttokriittisyydellä yhtä aikaa eikä erikseen. Olet siis sitä mieltä, että maahanmuuttokritiikki ei ehkä tulisikaan suorassa demokratiassa esiin. Hyvä. Merkitään pöytäkirjaan.

JM-K

• Vieras
« Vastaus #541 : 25.07.2010, 20:49:23 »
Suosittelee? Tekstissä lukee, että "Mäki-Ketelä paljastaa, että yksi ehdokkaista voisi olla helsinkiläinen toisinajattelija Aki Greus".

Sinä et siis suosittele Greusin äänestämistä?

En ole lukenut Akin teesejä niin hyvin, että ottaisin kantaa suuntaan tai toiseen vielä tässä vaiheessa.

Teemu Lavikka

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 31
  • Muutos2011
« Vastaus #542 : 25.07.2010, 20:53:54 »
Suora demokratia on hieno asia, mutta tavoite, että Suomi siirtyisi suoraan demokratiaan seuraavissa eduskuntavaaleissa on mahdoton sikäli, kun nyt mikään mahdotonta on. Sen sijaan tavoite, että maahanmuuttopolitiikka järkeistyisi vaalien jälkeen on mahdollisuuksien rajoissa.

Tässä asia jonka vuoksi minä en enää aseta Muutokseen paljon toiveita. Heidän päätavoitteensa ei vetoa kovinkaan suureen joukkoon eikä saa ihmisiä liikkeelle. Sinänsä kyllä ymmärrän että tavoite on ylevämpi kuin minun junttimainen maahanmuuttokriittisyyteni (oik. maahanmuuttovastaisuuteni) mutta ei tuolla ohjelmalla saada mitään aikaan.

Kyllä seuraavissa vaaleissa kansan protestiääniä saa vain maahanmuuttokriittisyydellä. Voi olla että suora demokratiakin joskus vielä toteutuu, ehkä sitten kun enemmistö kansasta on uussuomalaisia.

Tietääkseni Muutos ei ole missään vaiheessa ilmoittanut tavoitteekseen suoran demokratian saamista edustuksellisen demokratian rinnalle seuraavissa vaaleissa tai heti niiden jälkeen. Tähän prosessiin kuluu aikaa, mutta ei meillä mihinkään kiire ole. Hitaasti mutta varmasti  ;)
Koska kertaus opintojen mutsi, laitetaan tämä nyt tänne uudestaan: Muutoksen eduskuntavaaliehdokkaat voivat halutessaan kampanjoida maahanmuuttoteemalla. Puolueen kanta on minimivaatimus, joista voi halutessaan poiketa myös kriittisempään suuntaan. Näin olen asian käsittänyt, korjatkaa, jos olen väärässä...
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

JM-K

• Vieras
« Vastaus #543 : 25.07.2010, 20:54:51 »
Kirjoita lehteen vastine jos sanojasi on vääristelty.
En minä ole missään sanonut, että sanojani on vääristelty. Totesin vain, että toimittaja laittoi otsikoksi jotain muuta, mitä olin itse toivonut. Näin se menee.

Toimittaja poimi noin puoli tuntia kestäneestä puhelinhaastattelusta ne asiat, joita hän itse tärkeimmäksi näki, ja siihen minun on tyytyminen.

Ei haastateltava itse saa päättää, mitä toimittaja kirjoittaa. Tämä on pelin henki. Jos pelkää, että toimittaja kirjoittaa itselle tai vaikkapa tälle skenelle jonkun mielestä "haitallisista" asioista, niin silloin ei pidä antaa haastatteluja.

Ongelma vain on se, että kun ei toimittajan kiinnostuksenkohteita / motivaatiota etukäteen tiedä, niin tällöin on kieltäydyttävä määrätietoisesti kaikista haastatteluista.

Mitä tämä sitten ajaisi asiaamme?

Tajuatko muuten itse kuinka käytät ja olet aiemminkin käyttänyt samoja narratiivisia deviceja mitä ns. thorsilaiseen jargoniin kuuluu?
No en tajua, kun en tiedä mitä ovat "narratiiviset devicet". Valaisehan vähän.

Veli Karimies

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 313
  • Tampere
« Vastaus #544 : 25.07.2010, 20:56:15 »
Lainaus
Ehkä kenties jonain vuosikymmenenä toteutuvasta suorasta demokratiasta tarinoimallako niitä kannnattajakortteja kerättiin? Kuten jotkut aktiivit tässäkin ketjussa ovat todenneet, kortteihin saatiin nimiä häpeilemättömällä maahanmuuttopolitiikan arvostelulla, mikä aivan varmasti huolestuttaa ihmisiä - kuten itseänikin.

Minä keräsin kortteja näiden yhdistelmällä. Kritisoin nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa ja esitin siihen ratkaisuksi suoran demokratian ja toteutan tätä nyt keräämällä allekirjoituksia kansanäänestystä varten Lammin vastaanottokeskuksesta.

Sille en voi mitään jos kortin allekirjoittanut ei ole ymmärtänyt hänelle kerrottuja asioita, vaan kirjoittanut kortin siitäkin huolimatta. Olenkin sanonut monelle, että miettii vielä hetken jos ei ole varma kortin täytöstä ja olen antanut kortin kotiin vietäväksi, kera esitemateriaalin.

En suosittele sellaisen asian allekirjoittamista josta ei mielestään ole saanut tarpeeksi tietoa tai ymmärtänyt mitä asia koskee.

Sami Aario

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 365
  • Pundit
    • Kiva Lending Team Homma^^^
« Vastaus #545 : 25.07.2010, 20:57:28 »
Mielestäni maahanmuuttokritiikin väheksyminen on vähintäänkin taktinen virhe, sillä se on politiikan alue jolla Muutos voisi selkeiten erottautua muista puolueista. Tästä syystä olisi luonnollista jos sillä tässä vaiheessa olisikin korostettu rooli.
Enhän minä sitä ole väheksynyt. Olen vain todennut, että ei kannata meuhkata vain siitä vaan keskittyä siihen suoraan demokratiaan. Sillä se maahanmuutto-ongelmakin hoidetaan. Jos et usko, käy lukemassa kotisivujani: www.juhamakiketela.info. Sieltä ei ole kadonnut mitään maahanmuuttopolitiikan kritiikkiä eikä katoa.

Uskon kyllä että maahanmuuttoasia on edelleen tapetilla, ja suoran demokratian vuoksi pidänkin Muutosta parempana kuin PerSuja.

Mielestäni taas maahanmuuttoasiaa nimenomaan kannattaisi painottaa. Eri asia on minkä kukin katsoo olevan meuhkaamista.

(...) mutta äänestäjät luonnollisesti ymmärtävät asian väärin ja luulevat JM-K:n vastustavan RKP:n, Vihreiden ja Vasemmiston vastustamaa "rasismia".
Nyt en taas oikein ymmärtänyt, mutta vastustan yllä kirjoittamaani rasismia.

Tarkoitan "rasismilla" rasismi-käsitteen kohtuutonta laventamista. Täällä varmaan ymmärretään mitä sinä tarkoitat, mutta ymmärtävätkö äänestäjät varmasti, vielä kun toimittaja käyttää hieman luovaa otsikointia?

Eihän edes Anna Rastas tiedä mitä rasismi on. :P

BastardoGrande

• Jäsen^^^
  • Liked: 4
  • Rutinuiva patriootti
« Vastaus #546 : 25.07.2010, 21:03:47 »
Tässä vaiheessa opetusta on pakko kysyä.
Miksi pedagogi joutuu sivukaupalla perustelemaan täällä mitä on sanonut, kirjoittanut tai tehnyt?
Eikö se kertatoiminta kerro mitä on sanottu?

Onko oppilasaines täällä pelkästään tyhmää apukoulutasoa, joka ei osaa sisäistää näkemäänsä tekstiä.
Osan lehdissä olleesta voi aina laittaa toimittajan syyksi, muttei täällä olevaa omaa kirjoitusta.

(http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png)

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

Noottikriisi

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4911
  • Kulttuuriterapeutti
« Vastaus #547 : 25.07.2010, 21:04:10 »

Koska kertaus opintojen mutsi, laitetaan tämä nyt tänne uudestaan: Muutoksen eduskuntavaaliehdokkaat voivat halutessaan kampanjoida maahanmuuttoteemalla. Puolueen kanta on minimivaatimus, joista voi halutessaan poiketa myös kriittisempään suuntaan. Näin olen asian käsittänyt, korjatkaa, jos olen väärässä...

Minä palasin henkisesti Persujen linjoille jo jokin aika sitten, joten ehkä minun horinoitani ei kannata ottaa kovin vakavasti. En kuitenkaan malta olla sanomatta että Muutos2011 tekisi mielestäni viisaasti ilmoittamalla että seuraavien vaalien tärkein teema on maahanmuuton järkevöittäminen eli maahanmuuttopolitiikan kiristäminen. :)
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

AsiaaAjava

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #548 : 25.07.2010, 21:04:17 »
Suora demokratia on varsin hyvä olla puolueohjelmassa mukana ja siitä kannattaa ilman muuta keskustella, MUTTA maahanmuuton epäkohdat ja kustannukset ja niiden kuriin laittaminen on ehdottomasti se ensimmäinen asia mihin ihmiset sekä tulevan puolueen ulkopuolella, että sisällä haluaisivat ja toivoisivat puututtavan. Eriäviä mielipiteitä saattaa olla muutamia, mutta näin uskoisin asian olevan suurpiirteisesti ja tätä linjaa Muutoksen tulisi ehdottomasti kunnioittaa, jos ei halua kuolla liikkeenä heti alkumetreille.

Jos nyt tehdään kunnon bait-and-switch tässä vaiheessa kun ollaan maahanmuutosta ensin nostettu meteli ja sillä saatu ihmiset liittymään ja kortteja lähettämään, niin kyllä uskottavuus menee saman tien.

Ja se rasismi/rasisti-sanat kannattaisi Mäki-Ketelän jättää sinne yöpöydän laatikkoon. Vaikka olisitkin sitten mitä mieltä tahansa niin täytyisi käyttää vähän sitä mediaymmärrystä, että miltä tuo näyttää ulospäin tavalliselle lukijalle.

IDA

• Vieras
« Vastaus #549 : 25.07.2010, 21:05:13 »
Olet siis sitä mieltä, että hallitusta ei voi pelotella suoralla demokratialla ja maahanmuuttokriittisyydellä yhtä aikaa eikä erikseen. Olet siis sitä mieltä, että maahanmuuttokritiikki ei ehkä tulisikaan suorassa demokratiassa esiin. Hyvä. Merkitään pöytäkirjaan.

En sanonut noin, vaan vastasin tähän:

Lainaus
Tämä on kaikkien pointtien äiti: SUORA DEMOKRATIA RATKAISEE MYÖS MAAHANMUUTTO-ONGELMAN. Mikä tässä on se vaikea kohta ymmärtää?

Olen ihan varma, että kaikki tietävät, että ensi eduskuntavaaleissa Suomeen ei tule suoraa demokratiaa. Toki suoraa demokratiaa ja tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa voi ajaa myös yhtä aikaa.

JM-K

• Vieras
« Vastaus #550 : 25.07.2010, 21:08:08 »
Toivottavasti näin on, mutta mikä sitten onkin nyt "tiukempaa", saattaa tilanteen vaihtuessa laimentua ja kadota kokonaan...
Oikea määritelmä Muutoksen mamupolitiikasta on oikeastaan "tiukka, mutta asiallinen". Eiköhän se, mitä tuolla tarkoitan, käy selkeästi ilmi paitsi tavoiteohjelmastamme myös niistä lukuisista lausunnoista, joita olemme aiheen tiimoilta julkisuuteen antaneet.

Ei se siitä mihinkään laimene saati katoa. Itse parhaillaan kirjoitan juuri kotisivuilleni tekstiä siitä, että jos on vaikeuksia ymmärtää, mitä huono mamupolitiikka tarkoittaa valtiontaloudelle, kannattaa verrata sitä oman talouden pitoon. Annan sitten aikanaan kirjoituksessa muutaman käytännönläheisen esimerkin...

Jankkaan nyt vielä kuitenkin, että lyhyellä aikavälillä varmasti olisi saatavissa jonkin sortin (vähäistä ja kielteistä) mediahuomiota herättämällä kärjistävää ja raflaavaa keskustelua ao. aiheesta. Sillä saatettaisiin saada muutama sata, parhaimmillaan muutama tuhat ääntä seuraavissa vaaleissa. Siihen se sitten tyssäisikin.

Kun sen sijaan teemme tämän homman nyt vähän eri lailla (J-P:n sanoja lainatakseni "poliittisesti korrektimmin"), sijoitamme samalla Muutokseen pesämunan, joka kasvaa korkoa, vie tätä liikettä eteenpäin ja seuraavissa vaaleissa (kuntavaalit 2012) realisoidaan.

Oikeastaan sinun ja minun välillä on kaksi pientä eroa: sinun mielestäsi homma pitäisi saada isoksi heti kunnon provokaatiolla, minä hämäläisenä vähän nyt tässä toppuuttelisin.

Maahanmuuttopolitiikan avoin kritisointi on konkreettisempi ja helpommin esitettävä asia kuin suora demokratia, tätä mitenkään väheksymättä.
Varmasti on. Ja ennen kaikkea se on äänestäjäkunnassa helpommin ymmärrettävissä. Se ei välttämättä kuitenkaan ole kauas kantava ratkaisu --> katso vastaukseni yllä.

Maahanmuuttokriittisyydellä saa näkyvyyttä ja oikeaa pesäeroa nykyisiin valtapuolueisiin, ja uskokaa huviksenne, se kiinnostaa ainakin Helsingissä.
Varmasti saa näkyvyyttä ja pesäeroa, en tätä missään nimessä kiellä. Helsingissä on takuuvarma tilaus tiukalle mamupolitiikalle ja kärkevälle kielenkäytölle, mutta täällä provinssissa se on vähän kuin heittelisi halkoa suohon, jos tämmöinen hieman alatyylinen kielikuva nyt sallittaneen.

Maaperä on otollinen, yleinen harmistuminen Linnanmäellä riehuneisiin somalilaumoihin, Kaisaniemen puiston ja Kalasataman vallanneisiin kerjäläisiin sekä kauppakeskeksessa ammuskelleeseen taparikolliseen saattaisi saada aika paljon nukkuvia vaaliuurnille...siis jos asiasta olisi oikeasti munaa lyödä rumpua.
Eihän mikään estä helsinkiläisiä ehdokkaita valitsemasta vaaliteemoikseen näitä asioita ja lyömästä rumpua sen puolesta! Itse en sitä kuitenkaan koko valtakunnan strategiaksi valitsisi, sillä maahanmuutto ei ole Helsingin ulkopuolella lainkaan saman mittakaavan ongelma, vaikka varmasti paljon kansalaisia närkästyttääkin, kiitos onnettoman mamupolitiikan.

Olen muuten, Mikko, aistivinani jonkinasteista rauhoittumista kirjoituksissasi. Jos näin, niin oikein hyvä. En missään tapauksessa halua v*ttuilla ja ärsyttää erityisesti juuri teitä, jotka olette niitä kortteja viimassa ja pakkasessa keräilleet. Päinvastoin, hattu nousee täältä päästä. Arvostan työtäsi / työtänne kovasti enkä millään muotoa toivo, että menetätte uskonne tähän touhuun.

Kärsivällisyyttä, lopussa kiitos seisoo, sanoo vanha sanonta. Uskon tälläkin kertaa käyvän niin.

JM-K

• Vieras
« Vastaus #551 : 25.07.2010, 21:12:58 »
Miksi pedagogi joutuu sivukaupalla perustelemaan täällä mitä on sanonut, kirjoittanut tai tehnyt?
Tätä minäkin olen tässä nyt noin puolitoista tuntia tänäkin iltana ihmetellyt.

Eikö se kertatoiminta kerro mitä on sanottu?
Ei näemmä kerro.

Onko oppilasaines täällä pelkästään tyhmää apukoulutasoa, joka ei osaa sisäistää näkemäänsä tekstiä.
Jotkut ovat, jotkut eivät.

Osan lehdissä olleesta voi aina laittaa toimittajan syyksi, muttei täällä olevaa omaa kirjoitusta.
Mistähän nimenomaisesta kirjoituksesta nyt on kyse?

[/quote]

Topelius

• Jäsen^^^
  • Liked: 3
  • vihreä pienellä veellä
« Vastaus #552 : 25.07.2010, 21:17:49 »
Minun on hyvin vaikea ymmärtää, miksi jotkut JM-K:n lausunnoista herneen nenäänsä vetäneet ja jyrkempiä lausuntoja penäävät eivät ole jo liittyneet SKS:n riveihin. Niin, miksi?

Tällöinhän Suomen kansan sinivalkoisissa olisi oltava teidän kannaltanne jotakin vikaa. Mikä se vika on, kun tuntuu että moni haluaisi viedä Muutosta juurikin tälle SKS-linjalle? Seuraavaksi varmaan vaaditaan, että Mäki-Ketelä lähtee pystyttelemään "ei somaleille" -kylttejä ympäri Pirkanmaan jalkapallokenttiä. Aika monet ovat täällä esittäneet sellaisia näkemyksiä, että Olavi Mäenpää varmasti toivottaisi teidät tervetulleeksi puolueeseensa.

Minua kiinnostaisi se, miksi SKS ei puolueena kelpaa vaikkapa nyt nimimerkeille Tandefelt, herra 4x ja mikkostadista. Millainen Muutoksen teidän mielestänne tulisi olla, ja miten tämä visio sitten enää eroaa Mäenpään puolueesta? Millainen Muutoksen puheenjohtajan teidän mielestänne tulisi olla, ja miten tämä visio eroaa Olavi Mäenpäästä?

---

Maahanmuuttokriittisyys on alusta alkaen ollut vain yksi Muutoksen teemoista. Tosin de facto se on yhä sekä median että sitä kautta yleisön silmissä puolueen ykkösteema, pyrittiinpä tästä näkemyksestä eroon kuinka hanakasti hyvänsä. Näin se vain on. Kuitenkin se, että teema on vain yksi muiden joukossa, on ollut kaikkien tiedossa yhdistyksen perustamisesta lähtien. Miksi kaikki vetävät tästä herneen nenään juuri nyt? Miksi alun alkaenkaan ihmiset, jotka vaativat puolueelta kannanottoja vain yhdestä ja ainosta teemasta, ovat panneet toivonsa likoon sellaisen puolueen puolesta, jonka ohjelmassa maahanmuuttokriittisyyttä ei ole mitenkään yksiselitteisesti nostettu jalustalle kaiken muun eteen? Jos teille kelpaa ainoastaan puolue, joka öyhöttää vain maahanmuutosta, niin olisihan teille pitänyt olla jo vuoden päivät selvää, ettei se toiveittenne puolue tule olemaan Muutos 2011.

Kun tässä Tandefeltin ja muiden kommentteja lukee, niin ymmärrän täysin hyvin Mäki-Ketelän turhautumisen "rasisteihin" tai mitä etnopluralisteja te sitten kuvittelettekin olevanne. Itse en ole aktivoitunut Muutoksen toiminnassa lähinnä vain siksi, että halusin koeajan myötä selvittää minkälaiseksi puolue muodostuu. Minulla oli olemassa pelko, että juuri tällaiset Tandefeltin kaltaiset kaverit saisivat Muutoksessa laajemminkin vaikutusvaltaa, ja siinä vaiheessa olisivat kyllä muutokset minun osaltani olleet nähty. Sen sijaan esim. JM-K:n viime päivien särmikäs toiminta on jopa nostanut puolueen osakkeita silmissäni: ilmeisesti puolueen johtoryhmässä on kuin onkin selvää halua pitää äärikuona ulkona puolueesta ja tämän linjauksen olen ottanut ilolla vastaan.

Monet hommalaiset tuntuvat olevan tämän rasismi-retoriikan sokaisemia siinä suhteessa, että kun mokutusarmeija on toistellut pahaa r-sanaa vuosikaudet, niin hommalaisen silmissä sana on menettänyt sisältönsä niinkin konkreettisella tavalla, ettei rasisteja voi sitten olla oikeasti edes olemassa. Kyllä niitä ihan oikeita rasistejakin kuulkaas on, ja on ehdottoman paikallaan, että jokaisen suomalaisen puolueen puheenjohtajat irtisanoutuvat tästä joukkiosta, jota itse halveksun kenties eniten kaikista maailman ihmisistä. Nähdäkseni vain rasisti voi vetää herneen nenään siitä, että JM-K ilmoittaa kyllästyneensä rasisteihin. Vaikka itsekin olen mokutusarmeijan silmissä epäilemättä rasisti, niin minulla ei kuitenkaan ole aihetta alkaa itkeä tuollaisista lausunnoista, sillä tiedän, että puhuessaan 'rasisteista' JM-K ja monikultturistit puhuvat aivan eri asioista.

Tästä syystä esim. herra 4x on täysin väärässä väittäessään JM-K:n käyttävän samanlaisia "narratiivisia devicejä" kuin thorsilaiset jargonistit. Sanojen käyttötarkoitus ja se mitä niillä ilmaistaan, eroavat näissä tapauksissa kuin yö ja päivä. Täällä ei tunnuta tajuavan, että esimerkiksi sanojen 'rasisti', 'öyhötys', 'nuiva' tai 'kukkahattu' sisältö on lähes täysin eri riippuen siitä, käyttääkö sanaa Astrid Thors vai Juha Mäki-Ketelä.

prestionat

• Jäsen^^^
« Vastaus #553 : 25.07.2010, 21:18:49 »
Olen ihan varma, että kaikki tietävät, että ensi eduskuntavaaleissa Suomeen ei tule suoraa demokratiaa.
Samalla tavalla minä olen ihan varma, ettei Suomeen tule edes maahanmuuttokriittistä oppositiota eduskuntaan huhtivaalien jälkeen. Ja arvaa miksi? Koska ratsastetaan rasismilla. Suomessa rasistit eivät tule koskaan menestymään. Tämän tietää Timo Soini (,jonka kustannuksella olen täällä hupaillut kylläkin).

JM-K

• Vieras
« Vastaus #554 : 25.07.2010, 21:19:15 »
Mielestäni taas maahanmuuttoasiaa nimenomaan kannattaisi painottaa. Eri asia on minkä kukin katsoo olevan meuhkaamista.
Kuten olen tässäkin ketjussa jo todennut, niin ainakin minä aion painottaa maahanmuuttoasiaa, tarkemmin ottaen epäonnistunutta tai paremminkin kokonaan puuttuvaa maahanmuuttopolitiikkaa.

Tarkoitan "rasismilla" rasismi-käsitteen kohtuutonta laventamista.
Olen sanonut kymmeniä kertoja eri yhteyksissä, että naureskelen avoimesti tälle "laajennetulle rasismille". Se ei tarkoita yhtään mitään. EDIT: Siis se laajennettu rasismi ei tarkoita. Naureskeluni kyllä.

Täällä varmaan ymmärretään mitä sinä tarkoitat
En ole enää ollenkaan varma, että täälläkään ymmärretään.

, mutta ymmärtävätkö äänestäjät varmasti, vielä kun toimittaja käyttää hieman luovaa otsikointia?
Joku ymmärtää, joku ei. Näin se aina menee. Tänään juuri yksissä perhejuhlissa useammankin ihmisen kanssa asiasta juteltiin. Monenmoisia käsityksiä oli.

Eihän edes Anna Rastas tiedä mitä rasismi on. :P
No eipä tiedä. Tästäkin muuten olen kirjoittanut kotisivuillani. Sekään kirjoitus ei ole sieltä mihinkään kadonnut eikä katoa. Ei vaikka näemmä olenkin nyt koko maahanmuuttokriittisen skenen suurin kusi-, paska- ja smegmapää ja kaikkien Juudaksien äiti, isä ja velipuoli.

http://juhamakiketela.info/mielipidetta/sietamattomuutta.html?sivu=sietamattomuutta

Pliers

• Jäsen^^^
  • Liked: 23
  • Every human being is the author of his own health
« Vastaus #555 : 25.07.2010, 21:21:54 »
Eihän tässä pysty mökilläkään käymään, kun heti putoaa kelkasta. Näkemykseni mukaan tämä ketju tavallaan alleviivaa niitä syitä, miksi tähän tilanteeseen on päädytty.

On valitettavaa, että niin moni ei ole ymmärtänyt, että ongelmat nykyisessä maahanmuuttopolitiikassa on vain oire. Lisäksi se on vain yksi monista oireista. Todellinen sairaus on Suomalaisessa päätöksentekojärjestelmässä, tarkemmin politiikassa.

Maahanmuuttopolitiikka on vain yksi älyttömimpiä ja läpinäkyvimpiä ongelmia. Lisäksi se olisi helppo korjata. Sen takia tähän on ollut helppo puuttua. Tämä maa on täynnä muitakin älyttömyyksiä ja tuhlauskohteita, joihin kaikkiin on puututtava, jotta Suomi pysyy elinkelpoisena.

Pelkällä maahanmuuttokeskustelulla ei yksikään puolue kykene olemaan riittävän uskottava, ja tulisi keräämään pelkkiä protestiääniä. Jopa Persuilla on edelleen tämä ongelma. Pelkkä EU-kriittinen retoriikka ei enää voi riittää. Nyt he yrittävät varovaista maahanmuuttopolitiikan kritisoimista, mutta lausunnot talouden pidosta yleisemmin ovat varsin kevyitä.

Mäki-Ketelä on tehnyt valtavan työn Muutos-puolueen eteen. Kovinkaan monella nimimerkin suojasta ampuvalla ei pitäisi olla kovinkaan paljon kritisoitavaa.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

BastardoGrande

• Jäsen^^^
  • Rutinuiva patriootti
« Vastaus #556 : 25.07.2010, 21:23:54 »
Tätä minäkin olen tässä nyt noin puolitoista tuntia tänäkin iltana ihmetellyt.[/quote]

Taitava poliitikon väistö.
Vastaus tosin olisi ollut kiva.

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

JM-K

• Vieras
« Vastaus #557 : 25.07.2010, 21:26:03 »
Minun on hyvin vaikea ymmärtää, miksi jotkut JM-K:n lausunnoista herneen nenäänsä vetäneet ja jyrkempiä lausuntoja penäävät eivät ole jo liittyneet SKS:n riveihin. Niin, miksi?

...paljon täyttä asiaa...

Oli muuten erittäin napakka kirjoitus. Juu, en itse kirjoittanut. En olisi edes ehtinyt eikä kuulu tapoihini.

Kyllä minä sen alusta asti tiesin, että eipä tästä työmäärästä mitään kiitosta tule kuulumaan, mutta tähän astinen vittuilun määrä ja satatonnia skenepaskaa niskassa ei kyllä ollut ihan se, mitä kuvittelin saavani. Ainoa, mikä tässä tilanteessa lohduttaa on se, että näin käsittämättömän moni pillittäjä olisi osannut tehdä homman paljon paremmin. Olin jo lähellä menettää toivoni Suomen kansaan.

Nyt on kieltämättä lähellä kehotus tunkin pitämiseen. En kuitenkaan kehota, koska tiedän, että tässäkin ketjussa on lukuisia osanottajia, joiden nimenomainen tavoite on juuri se, että heittäisin kirveen kaivoon.

Turha toivo. Peli jatkuu. Minä pidän tunkkini.

prestionat

• Jäsen^^^
« Vastaus #558 : 25.07.2010, 21:26:30 »
Pelkkä EU-kriittinen retoriikka ei enää voi riittää.
Miten voikaan kun paavi on Brysselissä! Varmaan sen peruspertin ja -lissun elämä on nyt parempaa. Tai ainakin tulee olemaan. Sitten joskus.

JM-K

• Vieras
« Vastaus #559 : 25.07.2010, 21:28:06 »
Taitava poliitikon väistö.
Vastaus tosin olisi ollut kiva.
Siksi, koska aivokapasiteettisi ei riitä käsittelemään kovin monimutkaisia, laajoja ja/tai syvällisiä asioita. Oliko nyt tarpeeksi selkeä vastaus vai pilkonko vielä pienenpiin palasiin?
« Viimeksi muokattu: 25.07.2010, 21:29:40 kirjoittanut JM-K »

BastardoGrande

• Jäsen^^^
  • Rutinuiva patriootti
« Vastaus #560 : 25.07.2010, 21:32:35 »
Lainaus
Siksi, koska aivokapasiteettisi ei riitä käsittelemään kovin monimutkaisia, laajoja ja/tai syvällisiä asioita. Oliko nyt tarpeeksi selkeä vastaus vai pilkonko vielä pienenpiin palasiin?

Pilkot niin pieneksi kuin haluat ja tuo nyt oli jo melkoinen suoritus sinällään.

Kimmo Pirkkala

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5995
  • Järkioikeistolainen
« Vastaus #561 : 25.07.2010, 21:32:51 »
On valitettavaa, että niin moni ei ole ymmärtänyt, että ongelmat nykyisessä maahanmuuttopolitiikassa on vain oire. Lisäksi se on vain yksi monista oireista. Todellinen sairaus on Suomalaisessa päätöksentekojärjestelmässä, tarkemmin politiikassa.

Pliers on kovassa ytimessä. Puheenjohtajan henkilöstä riippumatta suora demokratia on vahva aate. Se ei toteudu ensi eduskuntavaalien seurauksena, mutta homma pitää saada idulleen. Ja idulleen se tulee kun asiaa ajava porukka saa pari edustajanpaikkaa ja asia nousee keskusteluun.

Pliersin hämmästelyjen lisäksi minä hämmästelen kahta asiaa:
- Kuka on kuvitellut että tämä on vain Mäki-Ketelästä kiinni?
- Kuka on kuvitellut että todellinen tavoite Muutokselle on vuodessa 2011, eikä kauempana?

Tässä yhteydessä, jälkijättöisesti, kritisoin vähän kyllä puolueen nimivalintaa. Nimi pitäisi olla rohkeasti "suorademokraatit". Silloin jo nimen kertominen herättäisi kuulijassa kysymyksen.

JM-K

• Vieras
« Vastaus #562 : 25.07.2010, 21:33:32 »
Lainaus

Pilkot niin pieneksi kuin haluat ja tuo nyt oli jo melkoinen suoritus sinällään.

Eli ymmärsitkö vai et?

JM-K

• Vieras
« Vastaus #563 : 25.07.2010, 21:34:57 »
Pliersin hämmästelyjen lisäksi minä hämmästelen kahta asiaa:
- Kuka on kuvitellut että tämä on vain Mäki-Ketelästä kiinni?
- Kuka on kuvitellut että todellinen tavoite Muutokselle on vuodessa 2011, eikä kauempana?
Minäkin hämmästelen samaisia asioita.

Tässä yhteydessä, jälkijättöisesti, kritisoin vähän kyllä puolueen nimivalintaa. Nimi pitäisi olla rohkeasti "suorademokraatit". Silloin jo nimen kertominen herättäisi kuulijassa kysymyksen.
On muuten hyvä nimi! Perskeles kun ei tullut aikoinaan mieleen...

desperaato

• Jäsen^^^
  • Liked: 492
« Vastaus #564 : 25.07.2010, 21:37:34 »
JM-K;
Lainaus
Jotkut ovat

Mää tiätysti kuulun näihin "jotkut ovat" tyyppeihin.

Meen ottaan kylmän kaljan suihkun ja sitte taas ei kun häntä pystyyn ja kuono vasten tuulta!

JM-K:
"Kyllä minä sen alusta asti tiesin, että eipä tästä työmäärästä mitään kiitosta tule kuulumaan,"

Tuo ei ole totta. Kyllä olet Juha kiitosta saanut ja ansainnut. Kiitos Muutos 2011 projektin alkuun saattamisesta, toteuttamisesta ja tunnetuksi tekemisestä. Nyt vain ihmiset riitelevät, eivät asiat. ;)
« Viimeksi muokattu: 25.07.2010, 21:47:36 kirjoittanut desperaato »

Taavitsainen

• Jäsen^^^
  • Liked: 1
  • Puu joka unohtaa juurensa, kaatuu.
« Vastaus #565 : 25.07.2010, 21:38:44 »
pakko käydä väliin sanomassa; en vaan ikinä ois uskonu että tästä tämmönen paskamyrsky nousee.
eikös puoluiden johdot vaihda asemaa muutenkin kovin usein?
what the hell is your problem? ei tää tähän kaadun.

MITÄHHHH???
Ottakaa rauhallisesti ja saatana, RAUHOTTUKAA. Tästä ketjusta tulee saatansti ilmoituksia, RAUHOITTUKAA NYT SAATANA.
Polta sillat jotka jätät taaksesi, sillä et voi koskaan tietää kuka voi seurata perässäsi.

BastardoGrande

• Jäsen^^^
  • Rutinuiva patriootti
« Vastaus #566 : 25.07.2010, 21:39:04 »
Lainaus
Eli ymmärsitkö vai et?

Ymmärrän heti, kun selität miksi joudut sivukaupalla selittelemään sanomisiasi ja kirjoittamisiasi?

Ei kukaan muu joudu niin tekemään.
Selittelyyn on usein joku syy, usein tekijän poukkoilu suuntaan jos toiseen.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 12959
  • Big Bear Market, Now Here
« Vastaus #567 : 25.07.2010, 21:39:15 »
Lainaus
On muuten hyvä nimi! Perskeles kun ei tullut aikoinaan mieleen...

Eikös meillä ole ensi vuonna nimenvaihto muutenkin edessä...

"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

JM-K

• Vieras
« Vastaus #568 : 25.07.2010, 21:40:09 »
Lainaus
Eli ymmärsitkö vai et?

Ymmärrän heti, kun selität miksi joudut sivukaupalla selittelemään sanomisiasi ja kirjoittamisiasi?

Eli et ymmärtänyt. Jätän narinasi jatkossa ansaitsemalleen huomiolle eli kokonaan huomiotta.

BastardoGrande

• Jäsen^^^
  • Rutinuiva patriootti
« Vastaus #569 : 25.07.2010, 21:43:10 »
Lainaus
Eli ymmärsitkö vai et?

Eli et ymmärtänyt. Jätän narinasi jatkossa ansaitsemalleen huomiolle eli kokonaan huomiotta.

Ehkä niin on parempi, sulje perunakellarin ovi, ettei hamsteri karkaa.

Tagit: