Äänestys

Oletko arvokonservatiivi vai arvoliberaali?

Olen lähinnä arvokonservatiivi
69 (40.1%)
Olen lähinnä arvoliberaali
64 (37.2%)
En osaa sanoa tai olen jotain aivan muuta
39 (22.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 151

Äänestys päättynyt: 01.11.2010, 19:36:25

Kirjoittaja Aihe: Oletko arvoiltasi konservatiivi vai liberaali?  (Luettu 38696 kertaa)

keppihevosella kuuhun

• Jäsen
  • *
  • Liked: 0
Vs: Oletko arvoiltasi konservatiivi vai liberaali?
« Vastaus #30 : 04.10.2010, 22:10:13 »
Ismien seuraajat ovat pääsääntöisesti aivokuolleita laumasieluja, mutta liberaalit ovat tietysti paljon tyhmempiä ja yhteiskunnan kannalta vaarallisempia kuin konservatiivit.

jmm

• Jäsen^^^
  • Liked: 1320
« Vastaus #31 : 04.10.2010, 22:11:20 »
Minusta siinä on valtava ero.

Esimerkiksi homoseksuaalien adoptio-oikeus voitaisiin minun mielestäni kieltää jos pystyttäisiin todistamaan että se on vahingollista lapselle. Toisaalta kiellon perusteluksi ei minusta käy traditio tai pyhä kirjoitus.

Tarkoitin lähinnä, että totalitaristinen hallinto pystytään haluttaessa perustelemaan ihan miten vain. Siihen en oikein usko ollenkaan, että demokratiassa joskus äänestettäisiin tieteellisen todistelun perusteella.

Se on ihan totta. Puhuin tässä vain ja ainoastaan omasta maailmankatsomuksestani koska ketjun aloittaja sitä nimenomaan kysyi.

Demokratia on kyllä hauska järjestelmä. Jos esimerkiksi Suomeen joskus äänestettäisiin sharia-laki demokratian pelisääntöjen mukaisesti niin ei siinä itku auttaisi. Silloin minä muuttaisin pois täältä.
“The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead.” - Joe Rogan

John Bircher

• Jäsen^^^
  • Liked: 3
  • Konservatiivinen libertarianisti
« Vastaus #32 : 04.10.2010, 22:13:18 »
Ääri paleolibertaari, paleokonservatiivi. Jotain sellaista.
“Kaikilla ihmisillä on sama oikeus vapauteen, ja valtion tulee kohdella kaikkia samoin.” -Antti Chydenius

www.jbs.org

junakohtaus

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4374
  • Harvemmin enää täällä
« Vastaus #33 : 04.10.2010, 22:15:28 »
Olen erittäin arvoliberaali. Kannatan mahdollisimman laajoja yksilönvapauksia joita valtakoneisto ei saa rajoittaa vetoamalla esim. pyhiin kirjoituksiin.

Johonkin lakiin ne vetoavat joka tapauksessa. Itse en näe suurtakaan eroa siinä onko vapauksia sortava laki "pyhä kirjoitus" vai ihmisten säätämä laki.

Lienemme samaa mieltä siitä, että toista voi muuttaa helpohkosti ja toista hyvin vaikeasti. Epäilemättä olemme eri mieltä siitä kumpi on hyvä asia. Lisäksi itse olen sitä mieltä, että yhdenkään suuren kurpitsan sanelut eivät enää nykyaikana voi muodostaa mitään yhteistä ja jaettua kuin hyvin pienelle osajoukolle ja siksi kurpitsankumartajien teksteistä ei ole minkään suuremman systeemin pohjaksi.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Lord Liberty

• Jäsen^^^
  • Liked: 3
« Vastaus #34 : 04.10.2010, 22:18:17 »
Ismien seuraajat ovat pääsääntöisesti aivokuolleita laumasieluja, mutta liberaalit ovat tietysti paljon tyhmempiä ja yhteiskunnan kannalta vaarallisempia kuin konservatiivit.

Mä olen oikein mielelläni vaarallinen tämmöiselle yhteiskunnalle, joka ottaa rahaa yhdeltä ja siirtää sen perheenyhdistämisen lentolippuun :)
Demokratia on sitä että jokainen saa mitä enemmistö tilaa. Markkinatalous on sitä että jokainen saa mitä itse tilaa

AuggieWren

• Jäsen^^^
  • Liked: 1558
« Vastaus #35 : 04.10.2010, 22:19:33 »
... yhdenkään suuren kurpitsan sanelut eivät enää nykyaikana voi muodostaa mitään yhteistä ja jaettua kuin hyvin pienelle osajoukolle ja siksi kurpitsankumartajien teksteistä ei ole minkään suuremman systeemin pohjaksi.

Siksi ääriuskonnollinen sekoilu onkin nykymaailmassa radikaalia. Ei edes konservatiivista, vaikka joskus liberaalia. Pelkästään tyhmää ja tuhoisaa.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Crommower

• Jäsen^^^
  • Liked: 144
« Vastaus #36 : 04.10.2010, 22:19:53 »
Hankala kysymys. Vastasin konservatiivi, mutta kannatan laajaa yksilönvapautta. Eli täytännössä tee mitä teet, kunhan se ei aiheuta mitään vaaraa/vahinkoa kenellekkään muulle.
Taivas ja Maa ja Tuli ja Lumi. Ihminen taipui ees Pohjolan tuolin. Valan he vannoivat kylmässä kodin. Sanat nuo otti, tai Tuonen nyt koit.

Jaakko Sivonen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5926
« Vastaus #37 : 04.10.2010, 22:22:17 »
Mutta voiko henkilö olla samaan aikaan liberaali ja konservatiivi? Toki. Kuten jo totesit tästäkin, ei ole kovin järkevää asettaa liberaalia ja konservatiivia toistensa vastakohdiksi. Sen sijaan olisikin parempi tarkastella kansalaisen ja valtion suhdetta (liberalismi-etatismi) sekä yhteiskunnallisiin muutoksiin suhtautumista (konservatismi-progressivismi).

Ihan mielenkiintoinen nelikenttä. Katson sopivani itse parhaiten kohtaan 2. Olen arvoiltani konservatiivinen: arvostan perinteitä, vastustaen muun muassa avioliiton instituution tuhoamista sekä aborttia, ja katson, että yhteiskunta oli arvopohjaltaan paremmassa kunnossa lähimenneisyydessä, kun nykyistä suurempi osa ihmisistä arvosti perinteisiä suomalaisia arvoja kuten perhettä ja isänmaata.

Suhtaudun valtioon positiivisesti, sillä katson, että oikeilla päättäjillä varustettu vahvan keskusvallan kansallisvaltio edistää yhteenkuuluvuutta ja ajaa kansan etuja (joihin kuuluu hyvinvointi) tehokkaimmin, pystyen parhaiten säilyttämään tämän maan kulttuurin, käyttäen tässä keinoinaan muun muassa lainsäädäntöä ja tehokasta rajojen valvontaa. Tämä edellyttää tietysti, että päättäjät ovat oikeita eli konservatiiveja. Tällä hetkellähän vallanpitäjät ovat arvoliberaaleja.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

LambOfGod

• Jäsen^^^
  • Liked: 113
« Vastaus #38 : 04.10.2010, 22:26:00 »
Hankala kysymys. Vastasin konservatiivi, mutta kannatan laajaa yksilönvapautta. Eli täytännössä tee mitä teet, kunhan se ei aiheuta mitään vaaraa/vahinkoa kenellekkään muulle.
Minä vastasin juuri samoista syistä olevani liberaali :)
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

IDA

• Vieras
« Vastaus #39 : 04.10.2010, 22:26:22 »
Lienemme samaa mieltä siitä, että toista voi muuttaa helpohkosti ja toista hyvin vaikeasti. Epäilemättä olemme eri mieltä siitä kumpi on hyvä asia. Lisäksi itse olen sitä mieltä, että yhdenkään suuren kurpitsan sanelut eivät enää nykyaikana voi muodostaa mitään yhteistä ja jaettua kuin hyvin pienelle osajoukolle ja siksi kurpitsankumartajien teksteistä ei ole minkään suuremman systeemin pohjaksi.

Vain suuruudenhullut sosialistit yrittävät rakentaa suurempia systeemejä.

En todellakaan näe, että esimerkiksi Kiinan täysin maallisessa järjestyksessä säädettyjä lakeja, joita kukaan ei pitänyt "pyhinä kirjoituksina" muutettiin todella helposti. Pitäisin moista väitettä, jopa uhrien pilkkaamisena.

junakohtaus

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Harvemmin enää täällä
« Vastaus #40 : 04.10.2010, 22:27:45 »
IDA,

räikeät sortovallat ovat keissi erikseen. Niitä rakennellaan sillä, mitä käteen sattuu, ja pistetään pyssyin & pistimin voimaan.

Edit: suurempi systeemi lue esim. yleinen oikeusjärjestys.

Willy Whisper

• Jäsen^^^
  • Liked: 5
« Vastaus #41 : 04.10.2010, 22:37:46 »
Eli täytännössä tee mitä teet, kunhan se ei aiheuta mitään vaaraa/vahinkoa kenellekkään muulle.

Mikä ihmeen tajuton omaan egoonsa käpertynyt nihilisti tuossa skrivaa tyhjänpäiväisyyksiä?  Onko tuo joku Wicca-uskonnon "rede"? tai mikä se lieneekään.

Ihmiset eivät kaipaa lähtöoletuksia, vaan vastauksia. Mikä ei vahingoita muita? Mikä vahingoittaa? Johtopäätöksessäsi päädyt kysymyksenasettelun alkuun.

Jos ihminen vahingoittaa itseään, hän vahingoittaa muita.

Jos ihminen vahingoittaa muita, hän tekee vahinkoa itselleen.

Tuliko selväx?

Asetin siis vasta kysymyksen. Siitä saa jatkaa se jolla älliä on.
"Neuropsykologisen näkökulman mukaan suurin uhka maailmanrauhalle tulee niiden kansakuntien taholta, jotka tarjoavat virikeköyhimmän ympäristön lapsilleen, ja tukahduttavat eniten seksuaalista nautintoa ja naisen sukupuolisuutta."
J.W.Prescott

IDA

• Vieras
« Vastaus #42 : 04.10.2010, 22:40:17 »
IDA,

räikeät sortovallat ovat keissi erikseen. Niitä rakennellaan sillä, mitä käteen sattuu, ja pistetään pyssyin & pistimin voimaan.

Joo, mutta tarkoitin nimenomaan sitä, että tuollaisen voi rakentaa lähes miltä pohjalta vain. Ei siihen tarvitse "pyhiä kirjoituksia". Jos nyt jätetään kristinusko rauhaan, niin melkein väitän, että millimetrin tarkasti noudatettu konfutselaisuus olisi loppupeleissä ollut kommunismia inhimillisempi Kiinassa.

Varmasti kaikki - tai ainakin ylivoimaisesti suurin osa - pitää demokratiaa tai järjestelmää, jossa ihmiset saavat mahdollisimman vapaasti päättää omista asioistaan, ideaalina kaikkiin totalitarismeihin verrattuna. Minusta ei kuitenkaan ole mitenkään itsestään selvää, että demokratia olisi mikään ikuinen tila tai kansanvallan jatkuvaa edistystä, vaan tässä on selkeästi huolestuttaviakin merkkejä näkyvissä.

Uljanov

• Jäsen^^^
  • Liked: 16
  • Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä
« Vastaus #43 : 04.10.2010, 22:44:27 »
Kysymys on siinä mielessä vaikea, että jokainen ymmärtää nämä termit eri tavalla. Mielestäni valtion sen enempää kuin yksilöidenkään ei pidä potkia muita persauksille (rajoittaa muiden elämää/itsemääräämisoikeutta) ilman erityisen painavaa syytä, olen siis mielestäni lähempänä liberaalia.

Vastustan kuitenkin jyrkästi sitä kukkahattuilua, jota liberaaleina itseään pitävät puolueet, Vihreät ja RKP ja vähäisemmässä määrin myös kolme suurta, harjoittavat. Kukkahattuiluksi lasken mm. kieltäytymisen kansalaisten edun ajamisesta, liiallisen rikollisten ymmärtämisen ja ylipäätään lapsellisen uskon siihen, että ongelmat korjaantuvat ilman että niitä korjataan. Näihin puolueisiin, etenkin Vihresiin, liittyy myös voimakas pyrkimys yksilönvapauden rajoittamiseen, joka mielestäni on suora vastakohdassa liberaalisuudelle.

Koen siis olevani lähempänä liberaalia, mutta arvopohjani on kuitenkin eduskuntapuolueista lähimpänä Suomen konservatiivisinta puoluetta, vaikka monesta kohdasta eri mieltä olenkin. Nyt lienee paikallaan lopettaa viesti, ennen kuin tämä menee vielä sekavammaksi.

junakohtaus

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Harvemmin enää täällä
« Vastaus #44 : 04.10.2010, 22:47:02 »
IDA,

Joo, mutta tarkoitin nimenomaan sitä, että tuollaisen voi rakentaa lähes miltä pohjalta vain. Ei siihen tarvitse "pyhiä kirjoituksia". Jos nyt jätetään kristinusko rauhaan, niin melkein väitän, että millimetrin tarkasti noudatettu konfutselaisuus olisi loppupeleissä ollut kommunismia inhimillisempi Kiinassa.

Varmasti kaikki - tai ainakin ylivoimaisesti suurin osa - pitää demokratiaa tai järjestelmää, jossa ihmiset saavat mahdollisimman vapaasti päättää omista asioistaan, ideaalina kaikkiin totalitarismeihin verrattuna. Minusta ei kuitenkaan ole mitenkään itsestään selvää, että demokratia olisi mikään ikuinen tila tai kansanvallan jatkuvaa edistystä, vaan tässä on selkeästi huolestuttaviakin merkkejä näkyvissä.

Itse taas ajattelin pappisvallan kuuluvan samaan kastiin viime vuosisadalla niin suuresti muodissa olleiden totalitarismien kanssa siinä, että sitä ei voi muuttaa miksikään paitsi pistämällä miehiä narun jatkoksi. Jos Suuri Junttapulla sattuu olemaan hyvä jätkä, kaikki menee sut-sut, mutta ennemmin tai myöhemmin tulee joku, joka ei ole.

mikkostadista

• Vieras
« Vastaus #45 : 04.10.2010, 22:53:56 »
Kannatan kansallisista arvoista kumpuavaa sosialismia, joka johtaa valistuneeseen diktatuuriin yhtenäisen kansan seuratessa johtajaansa.
Demokratian tie nykyisessä vihervasemmistolaisessa ilmapiirissään on länsimaisen kulttuurin tuhon tie.
Idän ja etelän barbaarit kolkuttelevat jo ikuisen ja pyhän Euroopan portteja.

junakohtaus

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Harvemmin enää täällä
« Vastaus #46 : 04.10.2010, 22:55:18 »
Kannatan kansallisista arvoista kumpuavaa sosialismia, joka johtaa valistuneeseen diktatuuriin yhtenäisen kansan seuratessa johtajaansa.
Demokratian tie nykyisessä vihervasemmistolaisessa ilmapiirissään on länsimaisen kulttuurin tuhon tie.

Mä taas en tajua yhtään mihin se yhtenäisyys muka olisi hyvä ja missä sellaista edes koskaan olisi ollut.

Jaakko Sivonen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
« Vastaus #47 : 04.10.2010, 22:58:12 »
Mainitsen vielä, että minun arvokonservatismini on täysin maallista. Kristinuskon vaikutus suomalaisen ja yleisesti ottaen länsimaisen arvopohjan muovautumiseen on ollut suuri ja kristinuskon tulee saada toimia vapaasti jatkossakin. Itse en Jumalaan voi kuitenkaan uskoa. Valtion tulee olla maallinen.

IDA

• Vieras
« Vastaus #48 : 04.10.2010, 22:59:25 »
Itse taas ajattelin pappisvallan kuuluvan samaan kastiin viime vuosisadalla niin suuresti muodissa olleiden totalitarismien kanssa siinä, että sitä ei voi muuttaa miksikään paitsi pistämällä miehiä narun jatkoksi. Jos Suuri Junttapulla sattuu olemaan hyvä jätkä, kaikki menee sut-sut, mutta ennemmin tai myöhemmin tulee joku, joka ei ole.

Minkä ihmeen pappisvallan? Käsittääkseni saa mennä aika kauas Euroopan historiassa ennen kuin varsinaista pappisvaltaa löytyy. Tai onhan pappisvaltaa toki vieläkin Vatikaanissa.

Jonkinlainen moraalisesti johtava asema jossain valtiosta riippumattomassa yhteisössä on eri asia, kuin yleinen lainsäädäntö. Alkuperäinen pointtini oli kuitenkin vain se, että ei ole eroa perustuuko totalitarismi "pyhiin kirjoituksiin" vai jotenkin muuten säädettyihin lakeihin. Se on täysin mahdollinen ilman mitään pyhiä kirjoituksiakin.

PMH

• Jäsen^^^
  • Liked: 26
« Vastaus #49 : 04.10.2010, 23:00:50 »
Konservatiivi aivan ehdottomasti. Ehkä voisi jopa sanoa että vanhoillinen sellainen. Perinteisten arvojen säilyttäminen tarkoittaa pysyvyyttä ja turvallisuutta. Myös jonkinlaista uskoa tulevaisuuteen eli siihen että nykyisen kaltainen yhteiskuntamalli julkisine palveluineen olisi olemassa vielä lapsilleni ja jopa lastenlapsilleni.

Jokseenkin samaa mieltä, jos kone/työ/homma toimii--älä korjaa sitä. Nykyinen poliittinen toiminta vaatii korjausliikettä, sitä mihin suuntaan, riippuu äänestäjistä ??? :-???
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

Jaakko Sivonen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
« Vastaus #50 : 04.10.2010, 23:03:45 »
Mä taas en tajua yhtään mihin se yhtenäisyys muka olisi hyvä

Kansallismieliselle kansan yhtenäisyys on itseisarvo. Jonkin asteen yhtenäisyys on yleensä edellytys kansan oman valtion ja myös kansan itsensä olemassaolon säilymiselle pitkällä aikavälillä. Esimerkiksi viime sotien aikaan Suomi säilyi itsenäisenä ja vapaana kiitos yhtenäisen kansan taistelutahdon. Concordia res parvae crescunt, discordia maximae dilabuntur, kuten sanotaan.

hattiwatti

• Jäsen^^^
  • Liked: 6124
« Vastaus #51 : 04.10.2010, 23:05:11 »
Hollantia on pidetty yhtenä maailman liberaaleimmista paikoista. Siellä liberalismin juuret juontavat 1800 luvulle. Muslimi-invaasion aikaisessa Amsterdamissa homot, juutalaiset ja toisinajattelijat ovat hengenvaarassa. Jos olisin hollantilainen olisin konservatiivinen liberaali, eli haluaisin kovasti säilyttää (conserve) yksilönvapauksia (liberty.)

Muslimi-invaasio on seurausta yksilövapauksien rikkomisesta. Muslimithan eivät muuttaisi eurooppaan miljoonittain ellei valtio työntäisi heille rahaa. Se että valtio ottaa joltain ihmiseltä rahaa taasen rikkoo tämän henkilön yksilövapautta päättää itse omasta rahankäytöstä. Toisaalta afrikasta tulevien köyhälistön etu työmarkkinoilla ei olisi niin suurta, jos myös eurooppalaiset köyhät saisivat tehdä työtä ilman minimipalkkoja jne.

Älä nyt puhu noin sumeilematonta roskaa kuten jatkuvasti teet. Toki ilmainen raha on merkittävä kannustin, mutta isossa väestönvaihtopelissä sen osuus on kuitenkin yllättävän vähäinen.

On ihan fakta, että ne miljoonat muslimit joita eurooppaan ensi aallossa roudattiin tulivat nimenomaan vierastyöläisiksi, gastarbeiteriksi. Laittomat siirtolaiset eivät todellakaan tule koskaan ilmaista rahaa saamaan. Turvapaikkaturisteja ei todellakaan tule eurooppaan 'miljoonittain' vaan juuri niitä ihmistä jotka näkevät duuniin pääsyn päämääränään.

Sosiaalinen maahanmuutto on pientä tämän rinnalla. Ja sosiaalisen turvapaikkashoppailunkin taustalla on aito halu saada työvoimaa elinkeinoelämälle. Jos epäilet niin, miksi sitten Elinkeinoelämän Keskusliitto on tehtyt tämänkin vuoden puolella mamuja lisää työvoimapulan poistamiseksi vaikka tietää niiden varsin hyvin olevan lähinnä turvapaikanhakijoita.

junakohtaus

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Harvemmin enää täällä
« Vastaus #52 : 04.10.2010, 23:08:08 »

Kansallismieliselle kansan yhtenäisyys on itseisarvo. Jonkin asteen yhtenäisyys on yleensä edellytys kansan oman valtion ja myös kansan itsensä olemassaolon säilymiselle pitkällä aikavälillä. Esimerkiksi viime sotien aikaan Suomi säilyi itsenäisenä ja vapaana kiitos yhtenäisen kansan taistelutahdon. Concordia res parvae crescunt, discordia maximae dilabuntur, kuten sanotaan.

No Suomihan nyt ei ollut paskankaan vertaa yhtenäinen missään muussa kohtaa kuin siinä, että hanttiin laitetaan.

junakohtaus

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Harvemmin enää täällä
« Vastaus #53 : 04.10.2010, 23:09:00 »
Lainaus
Alkuperäinen pointtini oli kuitenkin vain se, että ei ole eroa perustuuko totalitarismi "pyhiin kirjoituksiin" vai jotenkin muuten säädettyihin lakeihin. Se on täysin mahdollinen ilman mitään pyhiä kirjoituksiakin.

Tästä meillä ei ole erimielisyyttä.

Jaakko Sivonen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
« Vastaus #54 : 04.10.2010, 23:10:46 »

No Suomihan nyt ei ollut paskankaan vertaa yhtenäinen missään muussa kohtaa kuin siinä, että hanttiin laitetaan.

Olet väärässä. Suurin osa suomalaisista edusti samaa arvomaailmaa, samaa kulttuurista perintöä, samaa menneisyyttä, samaa kieltä ja samaa itsenäisyydentahtoa. Sitä eivät valtion suuntaa koskeneet poliittiset erimielisyydet muuta.

jmm

• Jäsen^^^
  • Liked: 1320
« Vastaus #55 : 04.10.2010, 23:11:03 »
Jonkinlainen moraalisesti johtava asema jossain valtiosta riippumattomassa yhteisössä on eri asia, kuin yleinen lainsäädäntö. Alkuperäinen pointtini oli kuitenkin vain se, että ei ole eroa perustuuko totalitarismi "pyhiin kirjoituksiin" vai jotenkin muuten säädettyihin lakeihin. Se on täysin mahdollinen ilman mitään pyhiä kirjoituksiakin.

Onko sinulla antaa esimerkkiä? Minä en keksinyt yhtään totalitaristista järjestelmää jolla ei olisi pyhiä kirjoituksia. Totalitarismia olisi vaikea ylläpitää jos vallitsevan järjestelmän absoluuttisina pitämiä arvoja voisi tarkastella kriittisesti.
“The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead.” - Joe Rogan

junakohtaus

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Harvemmin enää täällä
« Vastaus #56 : 04.10.2010, 23:12:21 »

Olet väärässä. Suurin osa suomalaisista edusti samaa arvomaailmaa, samaa kulttuurista perintöä, samaa menneisyyttä, samaa kieltä ja samaa itsenäisyydentahtoa. Sitä eivät valtion suuntaa koskeneet poliittiset erimielisyydet muuta.

Sanoitko sinä juuri, että kaikki me olemme Afrikasta kotoisin?

Jaakko Sivonen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
« Vastaus #57 : 04.10.2010, 23:14:14 »

En. Minä sanoin:

"Olet väärässä. Suurin osa suomalaisista edusti samaa arvomaailmaa, samaa kulttuurista perintöä, samaa menneisyyttä, samaa kieltä ja samaa itsenäisyydentahtoa. Sitä eivät valtion suuntaa koskeneet poliittiset erimielisyydet muuta."

Willy Whisper

• Jäsen^^^
  • Liked: 5
« Vastaus #58 : 04.10.2010, 23:17:20 »

Olen taipuvainen näkemään kätkettyä neroutta sanoissasi.

Demokratia: Lainsäädäntö, hallituspohja ja poliittiset ratkaisut ovat markinatavaraa. Pistä peliin muutama miljoona vaalirahaa, niin demokratia on sinun.

Diktatuuri: Arpapeliä? Mutta rahalla ei voi ostaa politiikkaa.

Demokratiassa hallitus hankkii kannatuksensa median ja viihteen avulla. Kansalaisten suut ja silmät tukitaan valehtelulla. Kenellä on media, tekee hyvän tilin.

Diktatuuri tarvitsee myös kansalaisten kannatuksen, mutta hankkii sen vanhentunein keinoin. Pakkovalta jättää kuitenkin ajatuksen vapauden.

Nyt kun olemme eurooppalaisina vihamielisen maahantunkeutumisen kohteena, ja "demokraattiset" päättäjämme on ostettu maanpettureiksi, kuuntelen mielenkiinnolla muita ehdotuksia.
"Neuropsykologisen näkökulman mukaan suurin uhka maailmanrauhalle tulee niiden kansakuntien taholta, jotka tarjoavat virikeköyhimmän ympäristön lapsilleen, ja tukahduttavat eniten seksuaalista nautintoa ja naisen sukupuolisuutta."
J.W.Prescott

junakohtaus

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Harvemmin enää täällä
« Vastaus #59 : 04.10.2010, 23:18:31 »

En. Minä sanoin:

"Olet väärässä. Suurin osa suomalaisista edusti samaa arvomaailmaa, samaa kulttuurista perintöä, samaa menneisyyttä, samaa kieltä ja samaa itsenäisyydentahtoa. Sitä eivät valtion suuntaa koskeneet poliittiset erimielisyydet muuta."

No sanoitpa. Sinä sanoit että pitää vain kiivetä tarpeeksi ylös tikapuita, niin johan alkaa yhtenäisyyttä löytyä.

Mitä minä tätä olen lukenut, aikalaiset eivät kokeneet mitään erityistä yhtenäisyyttä paitsi hyvin kapeassa lotta-suojeluskunta-kirkko-kerrostumassa väestöä, jonka parhaita perinteitä jatkaen mainostoimisto Bob Helsinki vielä tänäkin päivänä lopettaa vastakkainasetteluiden aikaa.

Kaupunkilaiset joutuivat ilmaiseksi tai nälkäpalkalla maataloihin töihin ja kirosivat. Maajussit joutuivat myymään säännöstelyhintoihin kaiken mitä eivät pystyneet pimittämään ja kirosivat. Punaisimmat työmiehet halusivat näyttää herroille miten suomalainen työmies osaa tapella ja sillä voimalla mättivät ryssää turpaan, mitä kaikkea. Sitäpaljon yhtenäisyyttä.