^
Olen kuullut. Siinä on vain pari muttaa:
a) Kasaarit teorian mukaan kääntyivät juutalaisuuteen 700-luvulla, mutta juutalaisia tiedetään olleen esim. Euroopassa jo antiikin ajoista, tyyliin ennen Rooman valtakunnan syntyä. En minä ainakaan ole kuullut vuosisadasta Euroopan historiassa, jolloin juutalaisia ei olisi ollut, eli että he olisivat hävinneet jossain vaiheessa.
b) Tutkijat eivät ole varmoja, onko tällaista kasaarien kääntymistä juutalaisuuteen edes tapahtunut. Jos onkin, niin sitten pitäisi vielä jotenkin korvata ja syrjäyttää olemassa olleet juutalaisyhteisöt. Ja tämä kaikkialla tunnetussa maailmassa.
Juutalaiset vaihtoivat sukulinjan kulkemaan äidin suvussa keski-ajalla Euroopassa, koska ”ainakin äidistä voidaan olla varma”. Ei siksi, että olisivat eläneet kuin pellossa, vaan siksi, että juutalaisia naisia raiskattiin melko herkästi, eli isälinja saattoi katketa. On totta, että Mooseksen lakiin kuuluu vaatimus juutalaisuuden sisäisistä avioliitoista, mutta eipä tuota oikein jengi noudattanut edes Vanhassa Testamentissa. Jeesuksellakin on sukulinjassaan juutalaisuuden ulkopuolelta tulleita ihmisiä. Lisäksi juutalaisuuteen kääntyminen ja kansaan liittyminen on aina ollut sallittua ihan VT:n käskyllä. Eli siinä mielessä ei oikeastaan edes haittaa yhtään mitään, vaikka kasaarit olisivatkin liittyneet juutalaisiin, onhan juutalaisilla eri puolilla maailmaa muutenkin selvästi havaittavaa yhdennäköisyyttä paikallisiin kansoihin, eli seka-avioliittoja on varmasti harrastettu. Syrjäyttäminen sitä vastoin on minusta hyvinkin epäuskottava teoria, eli itse olen hyvinkin vakuuttunut, että geneettiset linjat joka tapauksessa löytyvät, eivätkä ne välttämättä ole edes kovin häviäviä. Lisäksi tiedetään, että osa juutalaisista jäi Israeliin, kun diaspora alkoi, eli juutalaiset ovat muuten ylivoimaisesti kauimmin alueella yhtäjaksoisesti ja tähän päivään asti asunut kansa. Lisäksi kun juutalaiset valloittivat Kanaanin maan, niin kanaanilaisia ei hävitetty, vaan he sulautuivat juutalaisiin. Tätä kautta heidän suonissaan virtaa myös kanaanilaista verta. Eli oikeus tuohon maahan nähdäkseni periytyy juutalaisille todella kaukaa.