Kirjoittaja Aihe: Jussi Halla-ahon oikeudenkäynti  (Luettu 394181 kertaa)

IDA

• Vieras
Vs: Jussi Halla-ahon oikeudenkäynti
« Vastaus #840 : 01.09.2009, 10:16:26 »
Mikä parasta, sen voi käydä sieltä korjaamassa.

Äkkiseltään näyttäisi, että kansanedustajista ainakin kolme oli SDP:n, ei SKDL:n edustajia (Ulf Sundqvist, Erkki Liikanen ja Tellervo M. Koivisto (ei Manun Tellu, vaan toinen henkilö))

Kaisa Raatikainen vielä.

Tuo toivomusaloite on jätetty 6. helmikuuta 1972.

risto

• Jäsen^^^
  • Liked: 2766
« Vastaus #841 : 01.09.2009, 10:43:20 »
Mikä parasta, sen voi käydä sieltä korjaamassa.

Äkkiseltään näyttäisi, että kansanedustajista ainakin kolme oli SDP:n, ei SKDL:n edustajia (Ulf Sundqvist, Erkki Liikanen ja Tellervo M. Koivisto (ei Manun Tellu, vaan toinen henkilö))

Kaisa Raatikainen vielä.

Tuo toivomusaloite on jätetty 6. helmikuuta 1972.

Niimpä näkyy. Wikipediassa oleva tieto sinänsä taitaa olla oikein, että varsinainen lakialoite on vuodelta 73, ja mahdollisesti sen allekirjoittaneet ovat kaikki SKDL:n edustajia. Wikipedian antama kuva näyttää tosin varsin siloitetulta, joten lisäsin keskustelualueelle kommentin tästä.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

M.K.Korpela

• Jäsen^^^
  • Liked: 226
  • Wanhan coulun conetecnicco
« Vastaus #842 : 01.09.2009, 17:38:32 »
Tästä JH-A:n oikeudenkäynnistä , onko mitään veikkausta kuinka käy ? Että Demla raahasi koko jutun oikeuteen tarkoittaa että paineet tuomioon ovat kovat. Toisaalta tuomio ei saisi olla liian kova , sillä siinä tapauksessa Jussista tulisi ihan uutinen Suomen rajojen ulkopuolella.

Oma veikkaukseni on , että tulossa on mojovat sakot. Vankeus , olipa sitten ehdoton tai ehdollinen indikoisi aivan liian monille että nyt on syyttäjällä karannut mopo käsistä. Mojovat sakot on ehkä Demla-joukkueen kannalta optimitulos , sillä kivuliaasti maksettavat sakot ovat tehokas keino ilman että asia silti vielä nousee päiväjärjestykseen.

Poliittisen oikeudenkäynnin kyseessä ollessa tuomion hyötysuhdetta kyllä lasketaan.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Jiri Keronen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 100
  • Victory is a tradition.
    • Helvetin puutarha
« Vastaus #843 : 01.09.2009, 17:47:54 »
Tästä JH-A:n oikeudenkäynnistä, onko mitään veikkausta kuinka käy?

Veikkaan, että Halla-aho tuomitaan rikoksesta, mutta hän joko saa vain nimelliset sakot tai sitten ei lainkaan rangaistusta.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Teemu Lahtinen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 1185
    • www.teemulahtinen.fi
« Vastaus #844 : 01.09.2009, 17:59:42 »

Veikkaan, että Halla-aho tuomitaan rikoksesta, mutta hän joko saa vain nimelliset sakot tai sitten ei lainkaan rangaistusta.

Itse veikkaan syytteen hylkäämistä. Langettava, joskin rangaistukseton tuomio olisi niin kova isku suomalaiselle oikeuslaitokselle. Pienenä mahdollisuutena pidän überankaraa rangaistusta, jolla käräjäoikeus 'pakottaa' vastaajan valittamaan hoviin.

Maastamuuttaja

• Jäsen^^^
  • Liked: 3705
« Vastaus #845 : 01.09.2009, 18:05:29 »
Yksi mielenkiintoinen kysymys on, saako sananvapauden merkittävä edustaja Suomessa, Suomen PEN, lausuttua aiheesta mitään ennen oikeuden päätöstä? Suomen PEN:n varapuheenjohtaja ehti heti ruokatunnillaan tuomitsemaan JHA:n. Epäselvää on, oliko hänellä PEN:n valtuutus esiintyessään Suomen sananvapauskomissaarina. Ainakaan Suomen imaamipiirit eivät ole Tontin lausuntoa moittineet, joten voidaan olettaa, että sillä taholla kaikki on hyvin, Tontti nauttii edelleen oikeiden kulttuureiden täydellistä luottamusta, kuten Matti Rossi aikoinaan.

Jos PEN julkaisee näkemyksensä vasta oikeuden päätöksen jälkeen ja sitä myötäillen, niin...   

Jesse Ikälumi

• Jäsen^^^
  • Liked: 11
« Vastaus #846 : 01.09.2009, 18:13:50 »
Kyllä se tuomio on pakko tulla, ei tällaisen ruljanssin jälkeen voida tyytyä vähempään.

Ja kai se Jussin vaimokin saa vielä syytteen. Mennä nyt moraalittomasti häätämään rampa mies pois paikaltaan.
I will never be a memory.

amali

• Jäsen
  • *
  • Liked: 0
« Vastaus #847 : 01.09.2009, 18:55:10 »

Itse veikkaan syytteen hylkäämistä. Langettava, joskin rangaistukseton tuomio olisi niin kova isku suomalaiselle oikeuslaitokselle. Pienenä mahdollisuutena pidän überankaraa rangaistusta, jolla käräjäoikeus 'pakottaa' vastaajan valittamaan hoviin.

Jos nyt lottoa saa harrastaa, niin minustakin asia menee juuri näin. Vapauttava päätös näyttää tulevan ehdottomasti. Toisaalta huolimatta vapauttavasta tai rangaistavasta päätöksestä, niin juttuhan tullee menemään ylempiin oikeusasteisiin.

IDA

• Vieras
« Vastaus #848 : 01.09.2009, 19:42:05 »
Itse veikkaan vapauttavaa. Ajattelin suurena salaliittoteoriana seuraavasti:

Lainaus
- Vihreät naiset ilmoittavat tekevänsä tukintapyynnön Jussi Halla-ahon tekstistä Monikulttuurisuus ja nainen.
- Vihreät naiset viivyttävät tutkintapyyntöä varmistaakseen kaikki siihen liittyvät lailliset seikat.
- Vihreät naiset jättävät tutkintapyynnön.
- Poliisi ei löydä syytteille perusteita, mutta koska kyseessä on sotarikos tai rikos ihmisyyttä vastaan asia ohjataan valtionsyyttäjälle.
- Valtionsyyttäjä Illman ei näe syytteen nostamista Vihreiden naisten tutkintapyynnön pohjalta perustelluksi, mutta palauttaa pallon poliisille vaatien poliisia tutkimaan kaikki Jussi Halla-ahon tekstit.
- Tästä vittuuntuneina asiaa tutkivat poliisit löytävät Jussi Halla-ahon tekstin Muutama täky Illmannin Mikalle.
- Mika Illman ei asianosaisena voi tehdä syyttämis/syyttämättäjättämispäätöstä, mutta apulaisvaltakunnansyyttäjä Kalske päättää jatkaa poliisien jekkua ja tekee syyttämispäätöksen ja kehottaa kaupunginsyyttäjää hoitamaan asian.
- Kaupunginsyyttäjä tekee työnsä. Ensimmäinen kommentti salista ulostulleilta oli, että syyttäjä teki kaikkensa hävitäkseen jutun. Mutta näin kai aina.

Nyt odotellaankin sitten paitsi tuomiota, myös sitä valittaako joku oikeuskanslerille. Ihan vallan kolmijako-opin kertaamiseksi olisi kiva nähdä oikeudenkäynti Valtakunnansyyttäjän virastoa vastaan

Noin ollen syyttäjä ei valittaisi asiasta vaikka tuomio olisi vapauttava.

M.K.Korpela

• Jäsen^^^
« Vastaus #849 : 01.09.2009, 20:38:01 »

Vai onko salaliitto seuraava :

- Jussi saa vapauttavan päätöksen
- Vapauttava päätös saa rattaat liikkeelle :
  * Törkeä vapauttava päätös aiheuttaa tiedostavien piirien aktivoitumisen
  * Uusi lakivalmistelu aiempaa olennaisesti tiukemmasta sensuurista
  * Rattaat lkiikkeellä : vain rasistit vastustavat uutta sensuurilakia
- Uusi ronskisti kireämpi sensuuri seuraavan punavihreän hallituksen aikana

Entä jos tulossa on syyttäjän taktinen tappio , jolloin sensuuria kiristetään huomattavasti ? :)
M.K.Korpela ratsastaa.
YLLÄRI !

Teemu Lahtinen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
    • www.teemulahtinen.fi
« Vastaus #850 : 01.09.2009, 20:40:45 »

Samansuuntainen tapahtumakulku minulla on ollut mielessäni. Jo esitutkintavaiheessa poliisi oli raakannut vain kaikkien "viattomimmat" tekstit.

Lainaus

Tai sitten syyttäjä valittaa niin kauan että saadaan ennakkotapaus jottei enää tulevaisuudessa yhtä tyhmiä prosesseja tarvitsisi käynnistellä.

Heikki Luoto

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2981
« Vastaus #851 : 01.09.2009, 20:58:25 »

Jos juttu menee hovioikeuteen, niin siinä olisi se mukava puoli, että päästäisiin taas järjestämään netsien kokoontumisajot käräjäoikeuskäsittelyä isommalla joukolla oikeusistuntosaliin tai oikeusistuntosalin ulkopuolelle. Olettaen, että myös hovioikeuskäsittelyä pääsee yleisö seuraamaan.
Sananvapauden vastaiselle Facebookille korvaava vaihtoehto: MeWe
mewe.com/i/heikkiluoto

amali

• Jäsen
  • *
« Vastaus #852 : 01.09.2009, 21:00:33 »

Lainaus
- Vihreät naiset ilmoittavat tekevänsä tukintapyynnön Jussi Halla-ahon tekstistä Monikulttuurisuus ja nainen.
- Vihreät naiset viivyttävät tutkintapyyntöä varmistaakseen kaikki siihen liittyvät lailliset seikat.
- Vihreät naiset jättävät tutkintapyynnön.
- Poliisi ei löydä syytteille perusteita, mutta koska kyseessä on sotarikos tai rikos ihmisyyttä vastaan asia ohjataan valtionsyyttäjälle.
- Valtionsyyttäjä Illman ei näe syytteen nostamista Vihreiden naisten tutkintapyynnön pohjalta perustelluksi, mutta palauttaa pallon poliisille vaatien poliisia tutkimaan kaikki Jussi Halla-ahon tekstit.
- Tästä vittuuntuneina asiaa tutkivat poliisit löytävät Jussi Halla-ahon tekstin Muutama täky Illmannin Mikalle.
- Mika Illman ei asianosaisena voi tehdä syyttämis/syyttämättäjättämispäätöstä, mutta apulaisvaltakunnansyyttäjä Kalske päättää jatkaa poliisien jekkua ja tekee syyttämispäätöksen ja kehottaa kaupunginsyyttäjää hoitamaan asian.
- Kaupunginsyyttäjä tekee työnsä. Ensimmäinen kommentti salista ulostulleilta oli, että syyttäjä teki kaikkensa hävitäkseen jutun. Mutta näin kai aina.

Nyt odotellaankin sitten paitsi tuomiota, myös sitä valittaako joku oikeuskanslerille. Ihan vallan kolmijako-opin kertaamiseksi olisi kiva nähdä oikeudenkäynti Valtakunnansyyttäjän virastoa vastaan

Hieno ajatuskulku, mutta en vetäisi siltikään ropojani pois valitukselta. Jos tulee tuomio, valittaisin ilman muuta. Jos taas ei tule tuomiota, niin syyttäjä jo ihan virkansa puolesta tulee valittamaan. Minäkin tekisin niin. Nythän puhutaan ennakkotapauksesta, joka tullee menevään korkeimpaan oikeuteen asti. Kuitenkin puhutaan loppupeleissä niin isoista asioista, että KKO tullee ottamaan asiaan kantaa.

Niitä perusteluja sitten onkin erityisen mukava lueskella vuonna 2013 tjsp....
« Viimeksi muokattu: 01.09.2009, 21:03:27 kirjoittanut amali »

VMJ

• Jäsen^^^
  • Liked: 99
  • In Homma we trust!
« Vastaus #853 : 01.09.2009, 21:03:11 »

Kallistun itse myös tälle kannalle.

Tässä tapauksessa tuomiosta valittaminen tehtäisiin Halla-aholle mahdollisimman "hankalaksi". Halla-aho vaikuttaa ainakin minulle enemmän realistilta kuin idealistilta, joten jos sakko on nimellinen tai olematon, niin hän ei välttämättä viitsi ruveta valittamaan.
Homma ^^!!

amali

• Jäsen
  • *
« Vastaus #854 : 01.09.2009, 21:05:01 »

Tässä tapauksessa tuomiosta valittaminen tehtäisiin Halla-aholle mahdollisimman "hankalaksi". Halla-aho vaikuttaa ainakin minulle enemmän realistilta kuin idealistilta, joten jos sakko on nimellinen tai olematon, niin hän ei välttämättä viitsi ruveta valittamaan.

Hah, kysyn sinulta: Valittaisitko itse?

M.K.Korpela

• Jäsen^^^
« Vastaus #855 : 01.09.2009, 21:08:06 »
Mutta tavalliselle kansalaiselle, massoille, saadaan välitettyä haluttu sanoma: turpa kiinni tai häkki heilahtaa. Lisäksi mahdollisimman ankara tuomio palvelee maksimaalisesti jatkoa, eli nettisensuurin tiukentamista ja oikeustoimien laajentamista internetkeskusteluissa ja -blogeissa.

Minä vuorostani perustelisin ronskihkoa sakkotuomiota hyötysuhteen näkökulmasta sikäli , että kenties vankeustuomio kuitenkin on monille silmiä avaava ärsyke - en tosin ole enää oikein varma mistään kuinka paljon yleisö sietää. Voi olla että olet oikeassa tuon välinpitämättömyyden suhteen , en ole varma.

Mutta se olettamukseni jonka mukaan vankeustuomio on edelleen yleisölle se kohahduttava rangaistus joka saa huomattavia väestöjä pohtimaan syyttäjän karannutta mopoa tukisi mielestäni ronskia sakkoa. Roima sakko olisi Demlan edun mukainen sikäli , että vankeustuomion puute edelleen jättää teenäisesti ovet auki siten että tällöin voidaan edelleen väittää että sensuuri ei ole kohtuuton.

Tosiasiallisestihan bloggarille järjestetään talousongelmia , jotka kyllä toimivat nekin Demla-joukkueen edun mukaisesti ilman vankeustuomion imagohäiriöitä.
M.K.Korpela ratsastaa.
YLLÄRI !

Pekka walden

• Vieras
« Vastaus #856 : 01.09.2009, 21:15:04 »
Vähintään sakko, todennäköisesti pieni ehdonalainen.

Tästä oikeudenkäynnistä on turha odottaa oikeudenmukaista tuomiota.
Halla-aho on lainsuojattoman asemassa ja lynkataan.

Syytteen kaataa aikaisintaan hovi- tai korkeinoikeus sitten joskus
2011 eduskuntavaalien jälkeen.

Teemu Lahtinen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
    • www.teemulahtinen.fi
« Vastaus #857 : 01.09.2009, 21:18:20 »
Jos juttu menee hovioikeuteen, niin siinä olisi se mukava puoli, että päästäisiin taas järjestämään netsien kokoontumisajot käräjäoikeuskäsittelyä isommalla joukolla oikeusistuntosaliin tai oikeusistuntosalin ulkopuolelle. Olettaen, että myös hovioikeuskäsittelyä pääsee yleisö seuraamaan.

Se riippuu aivan valitusten sisällöstä. Jos kyseessä on puhdas prosessivalitus, hovioikeus käsittelee asian kirjallisesti eikä sitä voi seurata. Jos taas tulee uutta sisältöä väitteisiin tjsmp, hovi voi järjestää uuden pääkäsittelyn ja se on samalla tavalla julkinen kuin käräjäoikeuskin.

VMJ

• Jäsen^^^
  • In Homma we trust!
« Vastaus #858 : 01.09.2009, 21:19:06 »

En.

Toisaalta en ole samanlaisessa julkisessa asemassa kuin Jussi. Jussille langettava päätös voisi olla (poliittinen) painolasti. Jos olisin täysin samassa asemassa Jussin kanssa, niin tuskin valittaisin silloinkaan.

(Tämä kaikki siis sen oletuksen alla, että sakko olisi nimellinen tai olematon)
Homma ^^!!

rantavahti

• Jäsen
  • *
« Vastaus #859 : 01.09.2009, 21:22:48 »
Vähintään sakko, todennäköisesti pieni ehdonalainen.

Tästä oikeudenkäynnistä on turha odottaa oikeudenmukaista tuomiota.
Halla-aho on lainsuojattoman asemassa ja lynkataan.

Syytteen kaataa aikaisintaan hovi- tai korkeinoikeus sitten joskus
2011 eduskuntavaalien jälkeen.

Uskon asian menevän niin, että Halla-aho saa käräjäoikeudelta sitten pikku sakot ja kohu hiljenee. Syyttäjä valittaa ja n. vuoden kuluttua Helsingin hovioikeus päättää antaa Halla-Aholle linnaa max. tuomion, tosin ehdollista.
Helsingin hovioikeus on sellainen, että siellä otetaan luulot pois toisin ajattelijoilta.

amali

• Jäsen
  • *
« Vastaus #860 : 01.09.2009, 21:25:35 »

En.

Toisaalta en ole samanlaisessa julkisessa asemassa kuin Jussi. Jussille langettava päätös voisi olla (poliittinen) painolasti. Jos olisin täysin samassa asemassa Jussin kanssa, niin tuskin valittaisin silloinkaan.

(Tämä kaikki siis sen oletuksen alla, että sakko olisi nimellinen tai olematon)

Minä taas valittaisin. Ilman muuta, sillä katsoisin asian loppuun asti. Mutta koska en ole syytettynä, jätän asian mahdollisen valitusprosessin Halla-ahon omaan harkintaan. Olen vakuuttunut, että tuomiota ei tule ja mahdollinen valittaja tulee olemaan syyttäjälaitos.

VMJ

• Jäsen^^^
  • In Homma we trust!
« Vastaus #861 : 01.09.2009, 21:35:36 »
Minä taas valittaisin. Ilman muuta, sillä katsoisin asian loppuun asti. Mutta koska en ole syytettynä, jätän asian mahdollisen valitusprosessin Halla-ahon omaan harkintaan. Olen vakuuttunut, että tuomiota ei tule ja mahdollinen valittaja tulee olemaan syyttäjälaitos.

Hah, kysyn sinulta: Koetko olevasi enemmän idea- kuin realisti?  ;D
Homma ^^!!

Sami Aario

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 365
  • Pundit
    • Kiva Lending Team Homma^^^
« Vastaus #862 : 01.09.2009, 21:38:25 »

Valittaisin ehdottomasti. Jos olisin JH-a:n asemessa, niin itse itseäni edustavana minulla ei olisi tässä vaiheessa nähdäkseni muuta menetettävää kuin hieman aikaa. Toisaalta jo oikeudenkäynnin viihdearvo olisi itsessään huomattava.

Tämä siis ulkopuolisen näkövinkkelistä viisasteltuna. :)

SK

• Jäsen^^^
  • Liked: 5
  • Nuivasmurffi
« Vastaus #863 : 01.09.2009, 21:46:35 »

Jos kyseinen asia tapahtuu, että Halla-aho saa vapauttavan tuomion ja syyttäjä ei valita asiasta (mitä pidän en pidä todennäköisenä) ja lakia kiristetään, niin millainen kohu asiasta nousee? Vaikka työryhmä onkin jo työssään, niin lain voimaantulo ei tapahdu sormia napsauttamalla. Kyllä ainakin täällä asiasta pidetään meteliä, jos sellainen lakiesitys on tulossa, missä esim. mainitaan islam nimeltä tai että se on selvästi illmanistinen.

Mutta poistaisiko laki myös sellaiset tapaukset, jossa kantaväestöä arvosteltaisiin rankasti? Ei varmasti. Sama tuplamoralismi jäisi kytemään edelleen, oli laki sitten millainen tahansa. Suomessa on muutamia tapauksia (joista Halla-ahon juttu merkittävin) jossa on yritetty vaientaa kirjoittelijoita, mutta jos sellaista lakia aletaan ajamaan läpi, missä selvästi yritetään lytätä maahanmuuttokritiikki, niin kansakin ärähtää. Piilottelu ei tällä kertaa enään onnistu (kuten se onnistui ulkomaalaislain kanssa) vaan silloin myös toimittajat siirtyvät puolustamaan sananvapautta.

Kalevan "päissään tappaminen on suomalaisten kansallinen, ehkä jopa geneettinen erityispiirre" olisi edelleen ihan OK, mutta muiden arvostelu merkittävästi kireämpää. Tähän ei ainakaan tuo parannusta se, että yritetään vaientaa maahanmuuttokritiikki.

Lainaus
- Jussi saa vapauttavan päätöksen
- Vapauttava päätös saa rattaat liikkeelle :
  * Törkeä vapauttava päätös aiheuttaa tiedostavien piirien aktivoitumisen
Uskon, että kun vastakkain on kaksi osapuolta, niin toinen osapuoli aktivoituu entistä enemmän. Jos Jussi saa vapauttavan tuomion, niin maahanmuuttokriitikot toteavat, että hyvä, sananvapaus säilyi, mutta suvaitsevaisto alkaa esittää uutta lakia (mutta älämölö nousee). Jos taas Jussi todetaan syylliseksi, niin silloin alkaa täkyjä sataa joka puolelta.

Lainaus
* Uusi lakivalmistelu aiempaa olennaisesti tiukemmasta sensuurista
On alkanut jo ajat sitten. Ja nyt on työryhmäkin sitä pohtimassa. se on sitten eri asia kommentoitavaksi, kun nähdään millainen rapo sieltä työryhmästä tulee ja millainen lakiesitys on luvassa. Uutta lakia sorvataan varmasti ja viralliselta taholta tehdään samoin kuin ulkomaalaislain kanssa (mutta päinvastoin): Poliitikot kertovat lain tuovan "vain muutamia tarkennuksia" ja laitetaan keppihevoseksi joku hieno ja pesunkestävä argumentti, kuten kouluammuskeluiden välttäminen. Ihan samalla tavalla kävi ulkomaalaislain kanssa. Astrid vakuutteli ettei mitään oleellisia muutoksia tule, ja keppihevosena oli se, että b-lupalaiset saavat tehdä töitä. Ja suurimpaan osaan kansasta tämä osu ja uppos.

Lainaus
* Rattaat lkiikkeellä : vain rasistit vastustavat uutta sensuurilakia
Tätä vastustavat myös toimittajat sekä monet muut. Ja tämä tuodaan esille moneen kertaan. Jos sensuurilaki tulee voimaan, niin edellisenä päivänä julkaistaan verkossa viisituhatta kirjoitusta otsikolla: "Muutama täky X X"

Lainaus
Tai sitten syyttäjä valittaa niin kauan että saadaan ennakkotapaus jottei enää tulevaisuudessa yhtä tyhmiä prosesseja tarvitsisi käynnistellä.
Uskon, että kaikki asteet tullaan koluamaan läpi, kävi miten kävi, mutta jos Jussi todetaan syylliseksi, niin silloin vasta se kirjoittelu alkaakin.

Lainaus
Tästä JH-A:n oikeudenkäynnistä , onko mitään veikkausta kuinka käy ? Että Demla raahasi koko jutun oikeuteen tarkoittaa että paineet tuomioon ovat kovat. Toisaalta tuomio ei saisi olla liian kova , sillä siinä tapauksessa Jussista tulisi ihan uutinen Suomen rajojen ulkopuolella.

Oma veikkaukseni on , että tulossa on mojovat sakot. Vankeus , olipa sitten ehdoton tai ehdollinen indikoisi aivan liian monille että nyt on syyttäjällä karannut mopo käsistä. Mojovat sakot on ehkä Demla-joukkueen kannalta optimitulos , sillä kivuliaasti maksettavat sakot ovat tehokas keino ilman että asia silti vielä nousee päiväjärjestykseen.

Poliittisen oikeudenkäynnin kyseessä ollessa tuomion hyötysuhdetta kyllä lasketaan.

Muutamat päiväsakot ja Jussille rikollisen leima otsaan. Ja hoviin.

Lainaus

Jep, hyötysuhde on tuomion ydin.
Itse tosin näkisin että mahdollisimman ankara tuomio toimisi tässä tilanteessa parhaiten. Loppujen lopuksi tuomiosta ei kuitenkaan juuri kukaan ärähdä ja vaikka joku uskalias niin tekisikin, media ei sitä puhetta julkisuuteen tuo. Mutta tavalliselle kansalaiselle, massoille, saadaan välitettyä haluttu sanoma: turpa kiinni tai häkki heilahtaa. Lisäksi mahdollisimman ankara tuomio palvelee maksimaalisesti jatkoa, eli nettisensuurin tiukentamista ja oikeustoimien laajentamista internetkeskusteluissa ja -blogeissa.

Itse siis uskon edelleen vankeustuomioon.

Jännittävää nähdä millaisiin laskutoimituksiin demlassa on päädytty.

Jussi tulee jatkamaan kirjoittelua joka tapauksessa ja asiasta puhutaan. Nähdäkseni vankeustuomio olisi siinä mielessä pelotteluyritys siitä, että "nyt jos vielä Jussi sanot tuhman sanan niin joudut selliin nurkkaan istumaan, hyi hyi!"
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

Mika.H

• Jäsen^^^
  • Liked: 512
« Vastaus #864 : 01.09.2009, 21:52:23 »
hylkyyn menee.

tuomiota olisi mahdoton perustella.

vetoja otan vastaan...;)
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Maastamuuttaja

• Jäsen^^^
  • Liked: 3705
« Vastaus #865 : 01.09.2009, 22:01:27 »
On tuntemattomia tekijöitä. Ei voi sulkea pois sellaistakaan, että tosiuskovaiset ovat lähestyneet oikeuslaitosta korostaen ent. profeetan kirjoituksista löytyviä viisaudenjyviä.

Teemu Lahtinen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
    • www.teemulahtinen.fi
« Vastaus #866 : 01.09.2009, 22:15:56 »
On tuntemattomia tekijöitä. Ei voi sulkea pois sellaistakaan, että tosiuskovaiset ovat lähestyneet oikeuslaitosta korostaen ent. profeetan kirjoituksista löytyviä viisaudenjyviä.

Kaikki on tietenkin mahdollista, mutta tuomio ei saa perustua muuhun kuin käsittelyssä esitettyyn. Sanoinkin jo oikeustalon pihalla, että jos langettava tuomio tulee, on käräjäoikeus ollut ulkoisen painostuksen kohteena.

Mika.H

• Jäsen^^^
« Vastaus #867 : 01.09.2009, 22:20:03 »

Kaikki on tietenkin mahdollista, mutta tuomio ei saa perustua muuhun kuin käsittelyssä esitettyyn. Sanoinkin jo oikeustalon pihalla, että jos langettava tuomio tulee, on käräjäoikeus ollut ulkoisen painostuksen kohteena.

olitko muuten itse kuuntelemassa käsittelyä?

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Teemu Lahtinen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
    • www.teemulahtinen.fi
« Vastaus #868 : 01.09.2009, 22:23:04 »

Olin.

Mika.H

• Jäsen^^^
« Vastaus #869 : 01.09.2009, 22:28:05 »

Olin.

muistaakseni dumari on asiallinen kaveri. pysyikö homma hanskassa?

Tagit: