Kirjoittaja Aihe: 2011-01-21 AL: Kaksi nuorta löytyi menehtyneenä - ..."  (Luettu 117586 kertaa)

JoKaGO

• Jäsen^^^
  • Liked: 9887
  • Mullaki o kissa
Vs: 2011-01-21 AL: Kaksi nuorta löytyi menehtyneenä - ..."
« Vastaus #90 : 23.01.2011, 17:26:52 »
JoKaGo: olen tähän asti pitänyt sinua varsin asiallisena kaverina. Älä nyt anna syytä muuttaa näkemystäni. Lukaisehan tuo viestisi ihan ajatuksella:

Huhutut

Huoritteluviestit

Facebookissa

Olen edelleenkin ihan asiallinen kaveri. Olisi paljon helpompaa, jos nyt olisi se tilanne, että madian hiljaisuus tarkoittaa, että tässä asiassa ei ole mitään.
Minun mieltäni jäytää lujaa se, että keskustelupalstoilla asiasta tiedetään (tai sitten "tiedetään") jotain sellaista, mitä ei uutisoida. Nämä tiedot kumotaan sulkemalla keskustelut, eikä kerrota siihen syytä. Esim. Miniluv tuolla aiemmin lukitsi tämänkin ketjun, "varmuuden vuoksi", avaten sen lupaustensa mukaisesti, kun poliisilta saatiin tieto, joka yhdisti muutaman oleellisen palasen kokonaisuuteen.
Ja aina vain lujemmin muumittaa, koska selvästikin tuossa Facebook-paskassa on ollut jotain totuuden siementä seassa. Muutenhan rasistisia vihaviestejä esiteltäisiin YLEn uutisissa kuten reilu vuosi takaperinkin. ei näin herkullista "palaa" olisi jätetty haukkaamatta.
-

Afrikan kirjeenvaihtaja

• Jäsen^^^
  • Liked: 5485
  • Radio Free Yerevan
« Vastaus #91 : 23.01.2011, 17:27:34 »
Jos minä teen jotakin, hyvää tai pahaa, niin tekoni on helsinkiläisen valkoihoisen itäsuomalaistaustaisen uskonnosta ja avioliitosta eronneen tällä hetkellä 37-vuotiaan miehen teko.

Oletko ihan oikeasti nähnyt jossain asioita noin esim. uutisoitavan?

Jos minä nyt päättäisin vaikka ajella kännissä tuossa Hämeenkadulla, niin tuskin siinä minun koko suku- ja aatetaustaani lueteltaisiin, kun Aamulehti asiasta uutisoisi. Ammatin saattaisivat mainita, koska teolla saattaa olla merkitystä sen kanssa, voinko jatkaa ammatissani.

Onko Suomessa nykyään tapana uutisoida rikoksiin syyllistyneiden uskonto? Olen ymmärtänyt, että media sensuroi mielellään etnisenkin taustan, vaikka ne osittain paljastuvatkin viimeistään tilastoista. Niiden pohjalta ei liene liioiteltua sanoa, että löyhä maahanmuuttopolitiikka voi johtaa rikollisuuden kasvuun.

Sitä kai ei voisi estää tai kieltää, että ihmiset keskustelisivat vaikkapa JM-K:n taustoista, jos hän syyllistyisi vakavaan rikokseen. Ihmiset eivät ole vain yksittäisiä jamppoja, vaan myös yhteisöjensä osia ja edustajia, mikä tilastoinnissakin otetaan huomioon.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

JoKaGO

• Jäsen^^^
  • Mullaki o kissa
« Vastaus #92 : 23.01.2011, 17:30:12 »
Jos minä teen jotakin, hyvää tai pahaa, niin tekoni on helsinkiläisen valkoihoisen itäsuomalaistaustaisen uskonnosta ja avioliitosta eronneen tällä hetkellä 37-vuotiaan miehen teko.

Oletko ihan oikeasti nähnyt jossain asioita noin esim. uutisoitavan?

Jos minä nyt päättäisin vaikka ajella kännissä tuossa Hämeenkadulla, niin tuskin siinä minun koko suku- ja aatetaustaani lueteltaisiin, kun Aamulehti asiasta uutisoisi. Ammatin saattaisivat mainita, koska teolla saattaa olla merkitystä sen kanssa, voinko jatkaa ammatissani.

Onko Suomessa nykyään tapana uutisoida rikoksiin syyllistyneiden uskonto? Olen ymmärtänyt, että media sensuroi mielellään etnisenkin taustan, vaikka ne osittain paljastuvatkin viimeistään tilastoista. Niiden pohjalta ei liene liioiteltua sanoa, että löyhä maahanmuuttopolitiikka voi johtaa rikollisuuden kasvuun.

Sitä kai ei voisi estää tai kieltää, että ihmiset keskustelisivat vaikkapa JM-K:n taustoista, jos hän syyllistyisi vakavaan rikokseen. Ihmiset eivät ole vain yksittäisiä jamppoja, vaan myös yhteisöjensä osia ja edustajia, mikä tilastoinnissakin otetaan huomioon.

Juuri näin, ja kummasti vain niitä tilastoja tulkitaan ja julkaistaan aina tietyllä tavalla, joka on juuri päinvastainen esim. "Halla-ahon ajattelijan" tulkintojen kanssa...
-

Mika Mäntylä

• Jäsen^^^
  • Liked: 39
    • Facebook
« Vastaus #93 : 23.01.2011, 17:30:21 »
Minun mielestäni tämä tapaus ei sellaisenaan riitä kertomaan muslimeista yleisesti juuri mitään. Se, mikä voi kertoa yleisesti jotain, on tekijälle perustettu fanitusryhmä Facebookissa. Enpä ole ennen kuullut, että vaimon/puolison/tyttöystävän tappanut kerää heti kohta 200+ henkilön fanitusryhmän, jossa murhaajaa ylistetään vuolain sanoin.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Oh Dearism

• Vieras
« Vastaus #94 : 23.01.2011, 17:30:56 »
Tuo vihervasemmiston myyrä ilmeisesti haluaa ilmaista, että rikoksen tekijän uskonto ei kelpaa selittäväksi tekijäksi ellei rikoksen tekijä nosta uskonollista motiivia esiin. Siksi rikoksen tekijän identifioiminen muslimiksi on vihervasemmiston myyrän mielestä tyhmää.

Sitä en tiedä, mitä mieltä hän on kulttuurin merkityksestä. Minulla on sellainen tuntuma, että Lähi-idästä peräisin olevat miespuoliset ihmiset ovat suhteessa machoilevempia ja sovinistisimpia kuin vaikkapa pohjoismaalaiset. Siksi naisiin kohdistuvat törkeydet ja väkivallanteot voivat hyvinkin tulla edustetuimmiksi heidän parissaan suhteessa suomalaisiin. Saatan olla väärässäkin. Vihervasemmiston myyrällä saattaa olla toki eri tuntuma.

JoKaGO

• Jäsen^^^
  • Mullaki o kissa
« Vastaus #95 : 23.01.2011, 17:32:30 »
Minun mielestäni tämä tapaus ei sellaisenaan riitä kertomaan muslimeista yleisesti juuri mitään. Se, mikä voi kertoa yleisesti jotain, on tekijälle perustettu fanitusryhmä Facebookissa. Enpä ole ennen kuullut, että vaimon/puolison/tyttöystävän tappanut kerää heti kohta 200+ henkilön fanitusryhmän, jossa murhaajaa ylistetään vuolain sanoin.

Tätäkään ei mediamme halua meille Pihtiputaan mummolle kertoa  :facepalm:
-

O. M. Hietamaa

• Sutkauttelija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2020
« Vastaus #96 : 23.01.2011, 17:35:38 »
Ei täällä ole muslimeista minkäänlaista ongelmaa. En ole koskaan kuullutkaan, että olisi ollut.

Mäki-Ketelä ei osu täysin harhaan, mutta silti liian kauas oikeasta maalista. On varmaa että Tampereella etelän herra- ja valloittajakansaa on vielä olemattoman vähän verrattuna pääkaupunkiseutuun (lähinnä Helsinkiin) tai Turkuun, ehkä jopa Ouluun (?). Tai jos heitä on paljon, niin sitten he(kin) kyyristelevät poteroissaan näyttäytymättä julkisesti.

Käsitykseni Helsingin ja Turun tilanteista tosin perustuu vain sikäläisten alkuasukkaitten silminnäkijähavaintoihin, kuvamateriaaliin ja muihin toissijaisiin lähteisiin, mutta niittenkin perusteella rohkenen sanoa ettei Tamperetta voi mitenkään verrata noihin rikkauden tyyssijoihin.

Silti Mäki-Ketelän ylenkatsova asenne on selvästi väärä. Valveutuneen pirkanmaalaisenkin on syytä pitää tiukasti silmällä Suomen valtioneuvoston "Islamilainen Suomi" -salahankkeen edistymistä. Jossakin Pohjois-Karjalan tai Kainuun perukoilla flegmaattinen suhtautuminen asiaan voi vielä olla ymmärrettävissä, mutta Tampere tulee sykkivänä metropolina olemaan väistämättä rannikon rappiokaupunkien jälkeen seuraavana vuorossa, ellei mainittua hanketta saada tavalla tai toisella sabotoiduksi.

Axl

• Jäsen^^^
  • Liked: 0
« Vastaus #97 : 23.01.2011, 17:35:55 »

Tämä kertoo juuri sen olennaisen.

MikkoAP

• Jäsen^^^
  • Liked: 1119
« Vastaus #98 : 23.01.2011, 17:38:04 »
2. 17-vuotias tajuaa asiat kyllä ihan riittävän hyvin. Jos on riittävän kypsä seurustelemaan, niin on riittävän kypsä myös arvioimaan kumppanin mielenlaatua. Toisaalta tässähän nyt taas näkyy se kaava, kuinka naisilla on tapana kerjätä ongelmia hengaamalla niiden renttujen kanssa.

Tuo boldaamani lause ei vain valitettavasti pidä todellakaan paikkaansa.

17-vuotiaat eivät todellakaan usein ymmärrä hormonimyrskyn keskellä tekojensa täysiä seurauksia, etenkään pitkällä aikavälillä.

Siksi heitä tulee sopivasti suojella ja heille asettaa rajoja.

Olen samaa mieltä naisten taipumuksesta rakastua renttuihin ja aikuisille, renttujen perässä ravaaville naisille minulta ei byt ihan hirveästi sympatiaa irtoa, jos renttu osoittautuu vähän ikävämmäksi tapaukseksi.

Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

Batman

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 2
  • Mitäs me viittaritarit
« Vastaus #99 : 23.01.2011, 17:40:27 »

Tuo kertoo 'hyvänä' esimerkkinä, miksi islam on ongelma, ei vain Tampereella tai Suomessa, vaan globaalisti.
"Tällaiset puheet eivät ansaitse sanavapautta"
- Apulaisvaltakunnansyyttäjä Jorma Kalske

Mielipide on kuin persreikä; jokaisella on omansa.
 http://www.youtube.com/watch?v=NrmPehlHK3w&feature=related

Homma Admin

• Jäsen^^^
  • Liked: 17
  • Herrajjumala mikä sieltä tulee? Sieltä tulee BANNI
« Vastaus #100 : 23.01.2011, 17:41:17 »
Tämän ketjun aiheena on otsikon tapaus.

Tämän ketjun aiheena ei ole JM-K:n persoona, asenne, henkilöhistoria tms.

Älkää lähtekö tahallisiin vedätyksiin mukaan.

Ja koitetaan pitää maltti mukana kunnes tapauksen kaikki yksityiskohdat ovat tiedossa.

törö

• Jäsen^^^
  • Liked: 10571
« Vastaus #101 : 23.01.2011, 17:43:18 »

Toinen mikä vähän häiritsee on suvaitsevaiston vaitonaisuus.

Missä on kuoro, joka naukuu että kaikki muslimimiehet ovat väkivaltaisia? Kantasuomalaiset miehet leimataan armotta, joten toivoisin vähän tasapuolisuutta näiden asioiden käsittelyyn. Ei se riitä, että netissä jokunen islamofobi yrittää korjata puutteen vaan vikinän on päästävä valtamediaan kaikkien kuultavaksi.

Tykkimies Pönni

• Jäsen^^^
  • Liked: 2805
« Vastaus #102 : 23.01.2011, 17:44:57 »
Ongelma ei ole islamin usko sinänsä. Liittyy siihen kyllä voimakkaasti. Ongelma on se että näistä tietyistä maista tulleet kaverit, olivat he sitten miten hyviä tai pahoja hyvänsä, eivät koskaan tunne olevansa kantaväestön veroisia ihmisiä, riippumatta siitä miten heitä kohdellaan tai ollaan kohtelematta. Tietenkin mokutus eli suomeksi sanottuna sääliminen vielä huonontaa heidän itsetuntoaan.  

Axl

• Jäsen^^^
« Vastaus #103 : 23.01.2011, 17:55:28 »
Tulee mieleen suvaitsevainen joka toteaa rasististen rikosten lisääntyneen meidän maahanmuuttokriittisten noustua framille. Voisi todeta päin vastoin, että tämän kuolleen tytön veri on nyt eräiden nimeltä mainitsemattomien suvaitsevaisten käsissä, jotka ovat määrätietoisesti ajaneet onnetonta maahanmuuttopolitiikkaa. Yhtään unohtamatta pitserian tuhopolttoa, lukuisia raiskauksia ja pahoinpitelyjä jne. ???

JoKaGO

• Jäsen^^^
  • Mullaki o kissa
« Vastaus #104 : 23.01.2011, 17:56:35 »

Ihan hyvä on välillä tuulettaa kamarit. Kaikki, tämäkin, ja sen JM-K osaa.

Toinen mikä vähän häiritsee on suvaitsevaiston vaitonaisuus.

Missä on kuoro, joka naukuu että kaikki muslimimiehet ovat väkivaltaisia?

No tuollainen olisi älyllisesti epärehellistä. Pitää muistaa, että kuitenkin iso osa suomalaisista uskoo sokeasti, mitä HS tai YLE tai AL suoltaa.
Silti tuollaista älyllistä epärehellisyyttä tosiaankin tapahtuu, kun kantis on tekijänä, koska mokutusagenda ja puna-vihreää väriä tunnustavat toimittajat.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2011, 18:04:43 kirjoittanut Miniluv »
-

JoKaGO

• Jäsen^^^
  • Mullaki o kissa
« Vastaus #105 : 23.01.2011, 17:58:59 »
Tulee mieleen suvaitsevainen joka toteaa rasististen rikosten lisääntyneen meidän maahanmuuttokriittisten noustua framille. Voisi todeta päin vastoin, että tämän kuolleen tytön veri on nyt eräiden nimeltä mainitsemattomien suvaitsevaisten käsissä, jotka ovat määrätietoisesti ajaneet onnetonta maahanmuuttopolitiikkaa. Yhtään unohtamatta pitserian tuhopolttoa, lukuisia raiskauksia ja pahoinpitelyjä jne. ???

No mutta, suomalaisen maahanmuuttajavihamielisyyden muistomerkkihän on kauhea somalitytön tönäisy junasta! Ei sellaista pyyhi pois mikään .... (mauton rinnastus, siksi en kirjoita)
-

Juha Mäki-Ketelä

• Nimellinen
  • Jäsen^^
  • Liked: 1
  • Kukkamekkosetä
« Vastaus #106 : 23.01.2011, 18:06:02 »
Minun mielestäni tämä tapaus ei sellaisenaan riitä kertomaan muslimeista yleisesti juuri mitään.

Täsmälleen samaa mieltä.

Se, mikä voi kertoa yleisesti jotain, on tekijälle perustettu fanitusryhmä Facebookissa. Enpä ole ennen kuullut, että vaimon/puolison/tyttöystävän tappanut kerää heti kohta 200+ henkilön fanitusryhmän, jossa murhaajaa ylistetään vuolain sanoin.

Aika häiriintyneeltä kuulostaa tuollainen fanitusryhmä. Vaikka kuinka ottaisi huomioon, että se on FB:ssä.

Harmi, että en ehtinyt sitä nähdä. Se olisi voinut olla ihan mielenkiintoinen näin käyttäytymistieteilijän näkökulmasta. Etenkin, kun minua on jostain syystä aina kiinnostanut vinksahtaneet yksilöt ja heidän hengentuotteensa.

Noo, todennäköisesti se kuitenkin olisitä  samaa schaissea, mitä koko netti on pullollaan eli tuskin jäin mitään olennaista paitsi.
Asiallisetkaan kysymykset ja kommentit eivät ole turvassa päänaukomiselta. Parhaiten selviää, kun jättää päänaukojat täysin huomiotta, sillä juuri huomiota he kalastelevat. Huomion laatu on heille sivuseikka.

Juha Mäki-Ketelä

• Nimellinen
  • Jäsen^^
  • Liked: 1
  • Kukkamekkosetä
« Vastaus #107 : 23.01.2011, 18:07:00 »
17-vuotiaat eivät todellakaan usein ymmärrä hormonimyrskyn keskellä tekojensa täysiä seurauksia, etenkään pitkällä aikavälillä.

Siksi heitä tulee sopivasti suojella ja heille asettaa rajoja.

Juuri näin.
Asiallisetkaan kysymykset ja kommentit eivät ole turvassa päänaukomiselta. Parhaiten selviää, kun jättää päänaukojat täysin huomiotta, sillä juuri huomiota he kalastelevat. Huomion laatu on heille sivuseikka.

LW

• Jäsen^^^
  • Liked: 908
  • Syyllistävä piilorakenne
« Vastaus #108 : 23.01.2011, 18:16:01 »
Minä muistan elämäni ajalta lukemattomia tapauksia, joissa suomalainen mies on tappanut tyttöystävänsä ja sitten itsensä. Mutta en muista yhtäkään, jossa tappajan sukulaiset tai ystävät olisivat pystyttäneet fanisivun naisentappajan muistolle.

^^^

Tosin, kannattanee ottaa huomioon sekin, että se fanisivusto on nyt ajettu alas. Varsin realistinen skenaario lienee, että se pystytettiin suositun ja rakastetun pojan kuoleman aiheuttaman shokin vallassa ja pidettiin aikansa pystyssä, kun ei haluttu uskoa hänestä pahinta. Sitten, kun se alkoi mm. poliisin epäilyjen seurauksena näyttää liiankin todennäköiseltä, todettiin sivut mauttomiksi ja suljettiin.

Ei sinänsä, etteikö muitakin mahdollisuuksia olisi, tai etteivätkö tuonne olisi ehtinyt kertyä varsin mielenkiintoisia kommentteja.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

pakruti2c263

• Jäsen^^^
  • Liked: 106
  • Jussi Halla-aho, on Jytky!
« Vastaus #109 : 23.01.2011, 18:20:17 »
Renita Amin 23. tammikuuta kello 2:43 -> Mopoterroristi :lle
Lainaus
--- "asiasta ei ole tiedo miten on käynyt lehti taas jälleen suurentelee asiaa kun on kyse ulkomaalaisesta!!! ja sen tyttöystävähän oli otamassa tämän pojan uskontoa niin mietipäs asiaa toisen suuntaan!!! voi olla hyvin mahdollista että tyttön omaiset on itse tämän tehnyt tästä asiasta koska tyttön perhehän ei tykkänyt että se mene pojan kanssa naimisiin ja ottaa tämän uskonton joten painu sinä vittun mistä ikinä oletkin tullut!!!"
Hyvin kotoutunut. Sujuvaa Suomea.
Omaiset (tytön) tehneet? Siis pottunokka kunnia kyseessä???
Veikkaan, (hyi minä rasisti) jotta todenäköisemmin päinvastoin!

Renita Amin 23. tammikuuta kello 2:54
Lainaus
jos haluat niin voidaan naamakain tavata ja selvittää tämä asiaa!! viatton 17v tyttönen halus nussia sitä niin miks se ois sitt sen vuoks kuollut vai vittuttako kun ulkomaalainen on suomalaisen päätä kääntänyt rakkaudella. mä olen ihan sinunlaisia vartteen täällä ja siks en oikeen haluakan lähteä takaisin päin koska haluan vähää sun tyypiselle vittuillaa ja nussia ja syödä sun rahoilla vituttako?? "
Halal zakuszkaa vai possua?
Edellälainattua Suoli24 tasoa murha infosta :facepalm:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=20&t=10237&start=90#p365443

ps
Google välimuistitallenne toimii vielä;
Our Angel Muhis:
http://webcache.googleusercontent.com/search?hl=fi&source=hp&biw=1600&bih=1007&q=cache%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fpages%2FOur-Angel-Muhis%2F140319149363264%3Fv%3Dwall%23!%2Fpages%2FOur-Angel-Muhis%2F140319149363264%3Fv%3Dwall&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=
Pss
Rikastuttajilla nähtävästi puute tötteröstä, koska täytyy turvautua näinkin äärimmäisiin tekoihin. Sika-apina-amerikkalaiset ovat kaiketi ampuneet kaikki serkkutytöt Irakissa?
« Viimeksi muokattu: 27.01.2011, 19:20:06 kirjoittanut pakruti2c263 »
Suvaitsija:
"Monikulttuurisuus on sitä, että meillä on neekeri ja sitten meillä on muslimi, ja kantaväestö suvaitsee ja alistuu."

suomi-neito

• Jäsen
  • *
  • Liked: 12
« Vastaus #110 : 23.01.2011, 18:25:44 »
Minä henk.koht. koen surullisimpana asiana sen, että kaikesta tästä, holtittomasta maahanmuuttopolitiikasta, eniten joutuvat kärsimään naiset. Tyttäremme, vaimomme, äitimme... Minä heidän joukossaan. Se on ihan helvetin pelottavaa.

Mitenkään miehiä väheksymättä (tai toivomatta että kumpa miehetkin kärsisivät, ehei, en toivo kärsimistä kenellekään...), mutta jotenkin tuntuu siltä, että useat etenkin kunniaan (mitä se edes on...) liittyvät väkivallanteot kohdistuvat naisiin. Vrt. raiskaukset, "kunnia"väkivalta, jopa -murhat, kuten tämäkin tapaus todennäköisesti...

Toivosinkin, että jos joku kuulee tai näkee esimerkiksi naapurissaan käytettävän väkivaltaa, soittaisitte poliisit paikalle. Jos pysähdyt miettimään että tarvitaankohan nyt poliiseja, silloin todennäköisesti tarvitaan. Pienellä teolla voi olla henkiä pelastava vaikutus.

Ok, vuodatus loppu.

Axl

• Jäsen^^^
« Vastaus #111 : 23.01.2011, 18:28:44 »

Kiva spekuloida, mutta jos tästä uskonnollisessa/kulttuurillisessa ryhmässä on tapana suitsuttaa murhaajaa siksi että kyseessä on muka kunnian puolustaminen, niin eikö se laske tekijän kynnystä tehdä tekonsa, joka on täysin meidän länsimaisen oikeuskäytännön vastainen?  Odottaako paratiisi ja 72 neitsyttä?
Jos minun lapseni syyllistyisi veritekoon, häpeäisin sitä hiljaa loppuelämäni enkä perustaisi tai antaisi kenenkään perustaa facebookiin murhaajaa surevaa tai ylistävää sivua. Tämä on vissi ero länsimaisen moraalin ja islamin välillä, missä massamurhaajat ovat suuria hyvyyksiä ja sankaritarujen arvoista kauraa. Tokihan meilläkin päin monet suurmiehet/naiset ovat olleet massamurhaajia kun historiantutkimus sen on toteen näyttänyt. Islamilaisesta maailmasta tuntuu puuttuvan tuo kriittinen asenne ja tutkimus?

Iloveallpeople

• Jäsen^^^
  • Liked: 2767
« Vastaus #112 : 23.01.2011, 18:30:44 »

Muslimiyhteisön reaktio on tosiaan se, joka tässä tapauksessa nostaa eniten huolta. Tappajan pitäminen sankarinaan on kyllä harvinaista suomalaisessa yhteiskunnassa. Varsinkin, kun uhrina on nuori tyttö. Ja kun kyse on kahdestasadasta henkilöstä, joista selvä enemmistö muslimeja, ei muutamasta yksittäisestä henkilöstä. Tuo alkaa olla jo melko merkittävä osuus alle kolmekymppisistä muslimeista Tampereella.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

törö

• Jäsen^^^
  • Liked: 10571
« Vastaus #113 : 23.01.2011, 18:35:34 »
Tämä on vissi ero länsimaisen moraalin ja islamin välillä, missä massamurhaajat ovat suuria hyvyyksiä ja sankaritarujen arvoista kauraa. Tokihan meilläkin päin monet suurmiehet/naiset ovat olleet massamurhaajia kun historiantutkimus sen on toteen näyttänyt. Islamilaisesta maailmasta tuntuu puuttuvan tuo kriittinen asenne ja tutkimus?

Eivät vain ole monessa maassa päässeet vielä niin pitkälle.

Keskiaikaiset asenteet eivät katoa itsestään, niin kuin mokuttajat vaikuttavat kuvittelevan, vaan jossain välissä lapset päätetään kasvattaa sivistyneemmiksi ja sitten heistä varttuu sivistyneempiä aikuisia, jotka osaavat pitää mustasukkaisuusmurhia mällipäiden tekosina eivätkä luule, että viime kesänä Linnanmäellä syntynyt mellakan alku johtuu terveestä yhteisöllisyydestä.

Ystävä

• Vieras
« Vastaus #114 : 23.01.2011, 18:40:46 »
Enkelimäiselle murhaajalle perustetun Fb-yhteisön adminin viimeisin statuspäivitys:
Lainaus
Our Angel Muhis: rakkaat veljet jos muistatte tämän sanan jonka käytin aina (tyyliiin näin), haluan jokainen teistä sanoo tyyliin näin, kun näätte isäni hautajaais tilaisuudessa "Olen muhis". Koska minä asun teissä.

I rest my case.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2011, 18:43:10 kirjoittanut Ystävä »

Koskela Suomesta

• Jäsen^^^
  • Liked: 163
  • isänmaallis-viher-oikeisto-realisti
« Vastaus #115 : 23.01.2011, 18:46:31 »
Minä henk.koht. koen surullisimpana asiana sen, että kaikesta tästä, holtittomasta maahanmuuttopolitiikasta, eniten joutuvat kärsimään naiset. Tyttäremme, vaimomme, äitimme... Minä heidän joukossaan. Se on ihan helvetin pelottavaa.

Mitenkään miehiä väheksymättä (tai toivomatta että kumpa miehetkin kärsisivät, ehei, en toivo kärsimistä kenellekään...), mutta jotenkin tuntuu siltä, että useat etenkin kunniaan (mitä se edes on...) liittyvät väkivallanteot kohdistuvat naisiin. Vrt. raiskaukset, "kunnia"väkivalta, jopa -murhat, kuten tämäkin tapaus todennäköisesti...

Toivosinkin, että jos joku kuulee tai näkee esimerkiksi naapurissaan käytettävän väkivaltaa, soittaisitte poliisit paikalle. Jos pysähdyt miettimään että tarvitaankohan nyt poliiseja, silloin todennäköisesti tarvitaan. Pienellä teolla voi olla henkiä pelastava vaikutus.

Ok, vuodatus loppu.

Olet oikeassa, mutta on miestenkin elämä muuttunut tämän kehityksen myötä.

Mietipä vaikka sitä taannoista Tampereen rautaputki pahoipitelyjen sarjaa. Ja se tapaus on vain jäävuoren huippu, mikäli voin uskoa niitä paikallisia, jotka tuolla illemmalla keskustassa liikkuvat. Tietyt porukat pyrkivät ihan tosissaan "ottamaan tilan haltuun", ja se ei tapahtu vain olemalla värikkäitä ilmestyksiä kaupunkikuvassa.

Suomalaiset eivät liiku kovin suurissa porukoissa, ja sitä nämä käyttävät hyödykseen. Tasainen uutisvirta tästäkin asiasta on, mutta vain osa kahnauksista päätyy uutisiin, kun ei tule riittävän monta uhria tai riittävän vakavia vammoja. Mutta elämä tietyissä kaupungin keskeisissä paikoissa ja aikaan jolloin väki liikkuu, on muuttunut taas pykälän pelottavampaan ja ahdistavampaan suuntaan. Ilmassa roikkuu summittaisen väkivallan uhka.

Kynnys toimituksissa on noussut koska niistä on tullut liian "tavallisia" uutisoitaviksi. Ja siksi että Aamulehden uusi päätoimittaja vetää taas edeltäjäänsä tiukempaa mokutuslinjaa.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

justiina1

• Vieras
« Vastaus #116 : 23.01.2011, 18:49:11 »
Surtiinko FB-ryhmässä kuollutta ystävää ja sukulaista vai annettiinko ymmärtää, että tappo oli ihan OK ja poika sankari? Tiesivätkö kaikki ryhmässä mukana olleet, että poika oli tappanut tyttöystävänsä?

Omista tuttavista ja sukulaisista on vaan nyt vaikea uskoa mitään negatiivista.

En tiedä kuinka moni näki ohjelman, jossa kerrottiin Ruotsissa, Bjälstassa koulussa tapahtuneista raiskauksista, jossa hovioikeuden tuomion ja tekijän tunnustuksen jälkeenkin koko paikkakunta uskoi, että tekijä oli syytön ja raiskattuja herjaavissa FB-ryhmissä oli satoja jäseniä. Ihan olivat kantaruotsalaisia koko väki.

Iloveallpeople

• Jäsen^^^
  • Liked: 2767
« Vastaus #117 : 23.01.2011, 18:54:27 »

En tiedä kuinka moni näki ohjelman, jossa kerrottiin Ruotsissa, Bjälstassa koulussa tapahtuneista raiskauksista, jossa hovioikeuden tuomion ja tekijän tunnustuksen jälkeenkin koko paikkakunta uskoi, että tekijä oli syytön ja raiskattuja herjaavissa FB-ryhmissä oli satoja jäseniä. Ihan olivat kantaruotsalaisia koko väki.

Tällainen käytös on todella sairasta oli yhteisö mikä tahansa. Todella pahalta tuntui tuota dokumenttia katsellessa.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

JoKaGO

• Jäsen^^^
  • Mullaki o kissa
« Vastaus #118 : 23.01.2011, 19:03:59 »
Surtiinko FB-ryhmässä kuollutta ystävää ja sukulaista vai annettiinko ymmärtää, että tappo oli ihan OK ja poika sankari? Tiesivätkö kaikki ryhmässä mukana olleet, että poika oli tappanut tyttöystävänsä?

Omista tuttavista ja sukulaisista on vaan nyt vaikea uskoa mitään negatiivista.

Minusta tässä on se pointti. Eivät he ole voineet uskoa korviaan, kun ovat kuulleet tapauksesta. Noita häiriintyneitä lukuunottamatta, jotka ovat lähteneet joidenkin "mopomiesten" provoiluun mukaan.
Jos kyseessä on jotain muuta, niin olen sanaton. Jos tuo sukulaistaan/kaveriaan muistellut porukka (ne siistit muistoviestit) on osannut odottaa jotain tällaista, mutta vetävät toisenlaista roolia, niin helvetti on jo irti!

Lainaus

[offtopic] Tuo dokumentti... Jokainen, ihan jokainen, joka empii työntää kättään leijonan luolaan, vaikka toinen yllyttää, mutta kuitenkin sen sinne työntää... Sitten leijona haukkaa käden pois. Sitten sama yllyttäjä yllyttää samaa käsipuolta työntämään toisenkin kätensä leijonanluolaan, niin ihan jokainenhan tuossa tilanteessa työntäisi ainoan kätensä leijonanluolaan.
Tuo dokumentti oli järjetön, edes Ruotsissa tapahtuneeksi. [/offtopic]
-

Mika.H

• Jäsen^^^
  • Liked: 512
« Vastaus #119 : 23.01.2011, 19:27:06 »

Se nyt vain on tuo "kunnia" ja "mustasukkaisuus" ihan toisissa sfääreissä tietyissä piireissä/kulttuureissa. Ja se taas tarkoittaa, että näistä tämän kulttuurin hemmoista pitää pysyä niin kaukana kuin suinkin, etenkin naisten.

Kun luin nuo fb-kirjoitukset niin kamalalta tuntui.

JOS nuo tyypit, jotka asiaa kommentoivat kundin puolesta, tiesivät mitä oli tapahtunut, niin olemme todellakin kusessa!

TOIVON, mutta en usko, että he eivät tienneet tytön tilanteesta mitään.

« Viimeksi muokattu: 23.01.2011, 19:35:11 kirjoittanut Mika.H »
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri