HOMMAN KIRJASTO > Standardiargumentit

Standardiargumenteista

(1/4) > >>

juge:
Standardiargumenttikeskustelussa on nyt materiaalia ja näkökulmia todella hyvin joka argumentin osalta. Esitän harkittavaksi sitä, että asiaa ajanut nimim. Ant. jakaisi vastuut argumenteista siten, että n argumenttia jaetaan n kirjoittajalle ja jokaisella on yhden valmistelu vastuullaan. Voin itse ottaa minkä vain vastuulleni.

Kukin valmistelija kävisi keskustelun ajatuksella läpi ja esittäisi vaikka viikon kuluttua niin hiotun version kuin suinkin pystyy. Sitä voisi sitten vielä ruotia keskustelussa. Valmistelija päättäisi lopullisen muodon vaikkapa Ant:n kanssa yhdessä.

Halukkaat valmistelijat voisivat ilmoittautua tähän ketjuun.

Näissä kollektiiviprojekteissa on ongelmana se, että ne eivät lopu koskaan, jos joku ei niitä lopeta. Turha demokratia vain pitkittää hommaa  ;)

Toisena kohtana voisi keskustella hiottujen vastausten mallista. Itse suosisin sitä, että lyhyeen standardiargumenttiin "ne vie meidän naiset" vastataan lyhyellä sloganilla, one-linerilla tai muuten max. 2 virkkeellä. Tämä jää kuulijan muistiin, vaikka tiivistäminen ei olekaan helppo homma. Sen jälkeen seuraavissa kappaleissa voisi olla pidempi ja kattavampi argumentointi.

Ant.:
Jees. Oikein hyvä idea.

Argumenttiin numero 1 onkin jo saatu vastaus. Tämän lisäksi on avattu kuusi muusta argumenttiketjua (2-7), joista vastaus vielä puuttuu. Voin ottaa omalle vastuulleni argumentin numero 6, koska se näyttää olevan tällä hetkellä kaikkein epäselvin tapaus. Avataan ketjuja sitten lisää, kun näihin jo olemassa oleviin ketjuihin on saatu vastaukset.

Varsinaisen argumentin työstön ja ketjun eteenpäin potkimisen ohella vastuuhenkilö voisi etsiä tai kehottaa muita etsimään kyseisestä argumentista esimerkkitapauksia. Argumenteissa 1 ja 2 esimerkkitapaukset on jo mainittu, mutta muista ne taitavat puuttua. Avasin ketjuja aikoinaan vähän hätiköiden ja näin jälkikäteen huomasin, että ilman esimerkkitapauksia väittämä jää vähän tyhjän päälle. Vastuuhenkilöt voivat myös parannella itse argumenttia siten, että se kuvaa paremmin niitä oikeasti esitettyjä standardiväitteitä. Ketjusta numero 3 puuttuu väittämä kokonaan, joten tämän ketjun vastuuhenkilö joutuu tekemään myös sen.

1. - Valmis (saa toki silti parantaa ja esittää huomioita)
2.
3.
4.
5.
6. - Ant.
7.

Miniluv:

--- Lainaus ---Toisena kohtana voisi keskustella hiottujen vastausten mallista. Itse suosisin sitä, että lyhyeen standardiargumenttiin "ne vie meidän naiset" vastataan lyhyellä sloganilla, one-linerilla tai muuten max. 2 virkkeellä.
--- Lainaus päättyy ---

Voisin tehdä tämäntapaisen koosteen.

juge:
1. - Valmis (saa toki silti parantaa ja esittää huomioita)
2.
3.
4. - juge 
5.
6. - Ant.
7.

Rouge:
Siirto toisesta ketjusta:

--- Lainaus käyttäjältä: Phobos - 04.05.2011, 14:47:50 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Rouge - 04.05.2011, 10:13:32 ---Homman Standardiargumentit-osasto pitäisi tiivistää jonkinsortin PDF-pefletiksi ja lähettää painettu versio kansanedustajille ja heidän avustajilleen sekä pari kappaletta kunkin eduskuntapuolueen puoluetoimistolle ja nuorisojärjestölle, sadalle suurimmalle sanomalehdelle ja parillekymmenelle pahimmalle "No Borders"-järjestölle kuten Pakolaisapu, Kepa, Vapaa Liikkuvuus jne. Painokuluihin kolehti kiertämään, mukana ollaan.

Vielä kun tuollaisen saisi sisällytettyä Tampereen Punaisen Yliopiston Tiedostusopin Laitoksen oppimäärään niin ei tarvisi lukea näitä samoja epä-älyllisyyksiä enää eläkepäivillä.

--- Lainaus päättyy ---

Oikeasti ihan hyvä idea, josta on kait puhuttukin. Tarkoitus käsittääkseni oli, että argumentit on täysin hiottu ja ruoditty läpi ennenkuin niitä viedään suurempaan julkisuuteen. En ole niitä itse asiassa ainakaan kaikkia lukenutkaan. Ovatko ne aukottomia ja täysin valmiita?
--- Lainaus päättyy ---

Sanoisin että ainakin argumentit 1-4 alkaa olla valmista kamaa, tiivistelmää vailla. Kumpa vaan "joku" kirjoittaisi ne tiivistelmät... Yritän tarttua argumenttiin nr. 3 (työvoimapula) parin viikon sisällä, jollei joku muu ole jo viittä-vaille valmis.

Painokulujen kolehtiinkin olen edelleen valmis osallistumaan jos tästä kehittyy jotain "painokelpoista".

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta