HOMMAN KIRJASTO > Standardiargumentit

Standardiargumenteista

<< < (3/4) > >>

Maisteri Vihannes:
Argumentin 7 loppukommenttiisi totean - muihinkin argumentteihin pätien - että kiitos kuuluu myös kaikille ennen minua ja Ikeä ketjuun kirjoittaneille, joiden kommentteja olen hyödyntänyt omassani.

Argumentissa 6 en ota kantaa vastausten paremmuuteen, voit tehdä päätöksen ja valita jommankumman, tai yhdistää haluamallasi tavalla. Ike?

Myös argumentissa 9 on jonkinlainen vastaus. Minulla tuskin on siihen enää lisättävää, jätän taas muille päätöksen siitä onko kyseinen argumentti käsitelty vai pitääkö vastausta hioa.

Argumentin 8 olen ohittanut liian vaikeana. Muutkin saavat tottakai tehdä sen, mutta jos vastausta ei ilmesty, voisin ensi viikon lopulla yrittää sitä uudestaan.

Argumenttiin 10 voinee vastauksen pitkälti soveltaa argumenttien 6 ja 7 vastauksista. Jollei niin ole tapahtunut ennen 8:n valmistumista, joutunen yrittämään sitäkin. Kasissa kuitenkin menee aikaa.

Olen pettynyt (myös itseeni), jos viimeistään ensi kuun lopussa ei ole kymmentä valmista vastausta.

Ant.:

--- Lainaus käyttäjältä: Maisteri Vihannes - 28.03.2014, 22:27:30 ---Argumentissa 6 en ota kantaa vastausten paremmuuteen, voit tehdä päätöksen ja valita jommankumman, tai yhdistää haluamallasi tavalla. Ike?
--- Lainaus päättyy ---

Sopisiko, että tästä järjestettäisiin äänestys? Ei siksi, että kiistaa siitä, kumpi on parempi argumentti ihan aidosti olisi, mutta äänestys voisi popularisoida osiota. Ainakin tätä olisi mielenkiintoista kokeilla.

Kolmas vaihtoehto olisi, että kumpikaan vastauksista ei ole riittävän hyvä. Tai neljäs, jos vaikka ike esittäisi vielä oman ehdotuksensa. Äänestys kestäisi viikon.

Jos äänestys keräisi huomiota, voisi jatkossa muissakin ketjuissa mennä herkästi äänestykseen, jos nyt aivan ehdottoman yksimielistä konsensusta ei löytyisi.

Maisteri Vihannes:

--- Lainaus käyttäjältä: Ant. - 29.03.2014, 09:37:18 ---Sopisiko, että tästä järjestettäisiin äänestys? Ei siksi, että kiistaa siitä, kumpi on parempi argumentti ihan aidosti olisi, mutta äänestys voisi popularisoida osiota. Ainakin tätä olisi mielenkiintoista kokeilla.

Kolmas vaihtoehto olisi, että kumpikaan vastauksista ei ole riittävän hyvä. Tai neljäs, jos vaikka ike esittäisi vielä oman ehdotuksensa. Äänestys kestäisi viikon.

Jos äänestys keräisi huomiota, voisi jatkossa muissakin ketjuissa mennä herkästi äänestykseen, jos nyt aivan ehdottoman yksimielistä konsensusta ei löytyisi.

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä minun puolestani voi järjestää äänestyksen, enkä pidä kolmatta tai neljättäkään vaihtoehtoa mitenkään mahdottomana. Äänestys on melko tyly jos vaihtoehdot ovat
1. Ant.:n versio
2. M.V.:n versio
3. joku muu versio
4. Iken versio, kun tämä voittaa on Ikellä velvoite tehdä vastaus  ;D

--- Lainaus käyttäjältä: Nousuhumala - 29.03.2014, 09:54:34 ---Ihan vain uteliaisuuttani kysyn: jos uskoo eri kansojen/rotujen välillä olevan eroja keskimääräisessä älykkyysosamäärässä niin täytyykö silloin vastata tuohon "argumenttiin" kyllä, niin olen. Tuo uskomushan itsessään ei vielä syrji ketään, mutta kuitenkin pitää toisia keskimääräisesti älykkäämpinä kuin toisia. Mitä mieltä olette?

--- Lainaus päättyy ---

Juuri tuollaisia voi pohtia ko. argumentin ketjussa. Tuo on yksi täysin mahdollinen vastaus.

Minun vastausversioni eivät synny tyhjästä vaan muiden käyttäjien pohdintoja yhdistelemällä, eli kaikki pohdinnat - tai valmiit vastausehdotukset - ovat tervetulleita.

Nikolas:
Pitäisikö standardiargumentteja ja niiden kypsiä vasta-argumentteja kirjoittaa myös Hommawikiin? Standardiargumentit voisi sijoittaa aivan omaan luokkaansa. Jokaista standardiargumenttia kohden voisi kirjoittaa yhden artikkelin wikiin.

Nikolas:

--- Lainaus käyttäjältä: Nikolas Ojala - 03.11.2015, 14:20:12 ---
Pitäisikö standardiargumentteja ja niiden kypsiä vasta-argumentteja kirjoittaa myös Hommawikiin? Standardiargumentit voisi sijoittaa aivan omaan luokkaansa. Jokaista standardiargumenttia kohden voisi kirjoittaa yhden artikkelin wikiin.

--- Lainaus päättyy ---

Näköjään kellään ei ole ollut tähän mitään mielipidettä, mutta muistuipa taas mieleen.

Tässähän on useita vaihtoehtoja: Standardiargumentit voisi kerätä yhteen artikkeliin ja eri tapaukset voisi käsitellä omissa luvuissaan saman artikkelin sisällä. Tällöin artikkelista tulisi pitkähkö, kenties liiankin pitkä. Toinen ilmeinen vaihtoehto olisi jokaisen standardiargumentin kirjoittaminen omaan artikkeliinsa vasta-argumentteineen. Tässä tapauksessa standardiargumentit voisivat olla omassa luokassaan, joka olisi hierarkisesti luokan Sanakirja alaluokka.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta