HOMMAN KIRJASTO > Standardiargumentit
Standardiargumenteista
Ant.:
Tilastoja siitä, miten argumenttiprojekti on edennut:
4.10.2010 - aloitus
15.1.2011 - 1. argumenttivastaus valmiiksi (väli: reilu 3 kuukautta)
30.8.2013 - 2. argumenttivastaus valmiiksi (väli: kaksi vuotta ja 7 kuukautta!)
11.3.2014 - 3. argumenttivastaus valmiiksi (väli: reilu 6 kuukautta)
12.3.2014 - 4. argumenttivastaus valmiiksi (väli: 1 päivä)
13.3.2014 - 5. argumenttivastaus valmiiksi (väli: 1 päivä)
(Väleihin toki vaikuttaa paljon myös se, milloin moderaattori, eli käytännössä minä, on viitsinyt muokata vastauksen aloitusviestiin.)
---
Hiukan ponnettomasti projekti on kuitenkin edennyt lukuun ottamatta Maisteri Vihanneksen ja Iken tämänvuotista tsemppausta. Onko ihmisillä ideoita, millä tavoin projektiin saisi lisää eloa? Yksi mahdollisuus olisi jakaa jokainen argumenttiketju (jugen ehdotuksen mukaisesti) yhdelle käyttäjälle, joka olisi vastuussa siitä, että ketjuun saadaan vastaus vaikkapa kuukauden sisällä? Löytyykö hommaan vapaaehtoisia?
Vai pitäisikö koko projekti hylätä, kun se ei näytä kiinnostavan kuin kahta tai kolmea käyttäjää?
Maisteri Vihannes:
Olen jo sanonut tästä jotain Hommakritiikkiketjussa, mutta nostetaan nyt tätäkin ketjua.
Työnjako voisi ehkä auttaa, jos itselle on määrätty joku tehtävä, ei ole mahdollisuutta odottaa että joku muu tekee sen. Mutta tällöin on tietenkin ongelma, löytyykö riittävästi vapaaehtoisia. Ja itse mieluummin näkisin standardiargumenttienkin vastaukset koosteina useista ketjussa esitetyistä mielipiteistä, kuin yhden käyttäjän näkemyksinä. Mutta kuinka käyttäjät sitten saataisiin tälle alueelle... menenpä taas sinne Hommakritiikkiketjuun.
ike60:
--- Lainaus käyttäjältä: Ant. - 19.03.2014, 09:51:28 ---[..]Onko ihmisillä ideoita, millä tavoin projektiin saisi lisää eloa? Yksi mahdollisuus olisi jakaa jokainen argumenttiketju (jugen ehdotuksen mukaisesti) yhdelle käyttäjälle, joka olisi vastuussa siitä, että ketjuun saadaan vastaus vaikkapa kuukauden sisällä? Löytyykö hommaan vapaaehtoisia?
--- Lainaus päättyy ---
Maisteri jo tuossa varauksin kannatti vastuuhenkilöiden nimeämistä. Itse heitän ideana, että hommakerhoissa ideoitaisiin vastauksia. Siis esim. Helsingin kerhossa otettaisiin yksi argumentti ja siihen tähän asti esitetyt vastaväitteet esille, ja sitten porukalla mietittäisiin täydentäviä näkökohtia ja ehkä vastausten jäsentelyäkin. Sitten joku sihteerin roolin ottanut kirjaisi kerhon tulokset asianosaiseen ketjuun. Vastaavaa voitaisiin ajatella ohjelmanumeroksi ensikesäiselle Haltialan retkelle (mikäli sellainen järjestetään).
--- Lainaus käyttäjältä: Ant. - 19.03.2014, 09:51:28 ---Vai pitäisikö koko projekti hylätä, kun se ei näytä kiinnostavan kuin kahta tai kolmea käyttäjää?
--- Lainaus päättyy ---
Luulen että valmiit vastaukset innostavat huomattavasti useampaa. Ongelmana on, että vastausten ideointi, miettiminen, jäsentely ja kiteyttäminen ovat kohtalaisen rankkaa käsitteellistä työtä. Itselläni on tällaisesta työstä kokemusta, koska se muistuttaa tieteellistä työtä, ja samoin uskoakseni Maisteri V:llä, mutta useimmilla täällä luultavasti ei ole. Lisäksi on niitä, jotka eivät ehdi, viitsi tai muuten vaan kykene tällaiseen talkootyöhön.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö lopputulosten hyödyntämiseen olisi kiinnostusta. Nämä samat argumentithan pullahtelevat esille milloin missäkin yhteydessä, joten periaatteessa kuka tahansa maahanmuuttokriitikko voi joutua tilanteeseen jossa joku näistä nousee esille. Silloin valmiiksi mietitty vastaus säästää aikaa ja tuottaa todennäköisesti paremman lopputuloksenkin kuin puoliksi mietityt heitot, argumentin väistäminen tai vastaavat.
Maisteri Vihannes:
Ike imartelee senverran pahasti, että kesti pari päivää toipua ;D
--- Lainaus käyttäjältä: ike60 - 24.03.2014, 23:58:32 ---Luulen että valmiit vastaukset innostavat huomattavasti useampaa.
--- Lainaus päättyy ---
Luulen myös, että tuo pitää paikkansa.
Ja asiaan. Pitäisikö argumentit 6 ja 7 todeta vastatuiksi?
Ant.:
--- Lainaus käyttäjältä: ike60 - 24.03.2014, 23:58:32 ---Itse heitän ideana, että hommakerhoissa ideoitaisiin vastauksia. Siis esim. Helsingin kerhossa otettaisiin yksi argumentti ja siihen tähän asti esitetyt vastaväitteet esille, ja sitten porukalla mietittäisiin täydentäviä näkökohtia ja ehkä vastausten jäsentelyäkin. Sitten joku sihteerin roolin ottanut kirjaisi kerhon tulokset asianosaiseen ketjuun. Vastaavaa voitaisiin ajatella ohjelmanumeroksi ensikesäiselle Haltialan retkelle (mikäli sellainen järjestetään).
--- Lainaus päättyy ---
Hieno idea.
--- Lainaus käyttäjältä: Maisteri Vihannes - 27.03.2014, 01:28:49 ---Ja asiaan. Pitäisikö argumentit 6 ja 7 todeta vastatuiksi?
--- Lainaus päättyy ---
Kurkkaan ketjuihin tämän illan aikana.
Tämä projekti muuttuu kevyemmäksi kun kohta kovin moni ketju ei enää ole vastausta vailla. Mielestäni olisi hyvä, että jatkossa avattaisiin vain yksi ketju, jonka argumenttiin sitten sorvattaisiin vastaus, ennen kuin aloitettaisiin uutta ketjua.
Kun kymmenen argumenttivastausta on koossa, siirrän ne portaalin etusivulla.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta