Jos tehdään äänestys, niin tässä sellaisia ketjussa jo esitettyjä vastauksia, jotka ovat muotoiltuja valmiiksi yleispäteväksi, kaikkien tilanteiden vastaukseksi.
A Itse olet rasisti! Miksi muuten näet vain valkoisen rodun vastuullisena kaikesta mitä maailmassa tapahtuu, ja miksi muuten et luottaisi esim. somalialaisten kykyyn hoitaa asiansa omassa maassaan parhaaksi katsomallaan tavalla?
B Se on herra rasisti sinulle, fasisti.
C Perustele järkevästi väitteesi
D Kato! Kuallu hirvi lentää?
E Yritätkö suututtaa minut?
F Laulamalla Hava Nagilaa.
sanatG Poistuminen paikalta mitään sanomatta.
H se olenko rasisti, on minun oma asiani eikä kuulu sinulle
I Se, että pidät minua rasistina, on sinun ongelmasi ei minun
J Rasistiksi väittäjän syyttäminen kunnianloukkauksesta.
K No, sä olet sitten pedofiili.
L Siksikö, että olen valkoinen? (Siinä täysin hypoteettisessa tapauksessa, että puolustautuja ei olisi valkoinen, puolustus kuuluu: "Vain valkoiset voivat olla rasisteja!")
M Olen rasisti, koska mielestäni kaikki kulttuurit eivät ole samanarvoisia. Pidätkö sitten itse selllaisia yhteiskuntia, jossa varkailta katkotaan kädet ja homot hirtetään, länsimaisen yhteiskunnan veroisina?
N Ai rasistiko? Onko nyt sitten todettu, että rodut ovatkin oikeasti olemassa
O ivallinen nauru
P Tämän vuoksi rasismisyytökseen on syytä vastata kysymällä, mitä leimaaja rasismilla tarkoittaa. Jos hän käyttää termiä sen varsinaisessa merkityksessä, et todennäköisesti ole rasisti. Jos hän käyttää sitä leimaamistarkoituksessa, kuten usein on, voit kysyä, miltä syyttelijästä tuntuisi, jos hänet itse leimattaisiin ilman järkevää syytä vaikkapa pedofiiliksi.
Q mulkvisti
R Rakas toveri. Rasismi on rotusortoa, enkä minä ole sellaisessa asemassa, jossa kykenisin sortamaan ketään.
Jos kuitenkin haluat määritellä rasismin jotenkin muuten, esimerkiksi tarkoittamaan pelkästään sitä, että uskon eri ihmisryhmien välillä olevan eroja, olet oikeassa. Olen rasisti, mutta niin sinäkin olet. Vai voitko rehellisesti väittää ettet usko eri ihmisryhmien välillä olevan minkäänlaisia eroja? Edes sen suhteen, kuinka todennäköisesti jonkin ihmisryhmän jäsenet ovat rasisteja?
Nollavaihtoehto Tähän ei ole annettavissa yleispätevää vastausta, oikea käsittelytapa riippuu tilanteesta.
Jos noista muutama vaihtoehto yhdistetään, saadaan tällainen lista:
A Jokin näppärä vastatokaisu, esimerkiksi "mulkvisti".
B Puheenaiheen vaihtaminen, mahdollisesti johonkin täysin absurdiin
C Loukkaantuminen, kunnianloukkaussyytös
D Itse olet rasisti! Miksi muuten näet vain valkoisen rodun vastuullisena kaikesta mitä maailmassa tapahtuu, ja miksi muuten et luottaisi esim. somalialaisten kykyyn hoitaa asiansa omassa maassaan parhaaksi katsomallaan tavalla?
E Siksikö, että olen valkoinen? (Siinä täysin hypoteettisessa tapauksessa, että puolustautuja ei olisi valkoinen, puolustus kuuluu: "Vain valkoiset voivat olla rasisteja!")
F Olen rasisti, koska mielestäni kaikki kulttuurit eivät ole samanarvoisia. Pidätkö sitten itse selllaisia yhteiskuntia, jossa varkailta katkotaan kädet ja homot hirtetään, länsimaisen yhteiskunnan veroisina?
G Ai rasistiko? Onko nyt sitten todettu, että rodut ovatkin oikeasti olemassa
H Tämän vuoksi rasismisyytökseen on syytä vastata kysymällä, mitä leimaaja rasismilla tarkoittaa. Jos hän käyttää termiä sen varsinaisessa merkityksessä, et todennäköisesti ole rasisti. Jos hän käyttää sitä leimaamistarkoituksessa, kuten usein on, voit kysyä, miltä syyttelijästä tuntuisi, jos hänet itse leimattaisiin ilman järkevää syytä vaikkapa pedofiiliksi.
I Rakas toveri. Rasismi on rotusortoa, enkä minä ole sellaisessa asemassa, jossa kykenisin sortamaan ketään.
Jos kuitenkin haluat määritellä rasismin jotenkin muuten, esimerkiksi tarkoittamaan pelkästään sitä, että uskon eri ihmisryhmien välillä olevan eroja, olet oikeassa. Olen rasisti, mutta niin sinäkin olet. Vai voitko rehellisesti väittää ettet usko eri ihmisryhmien välillä olevan minkäänlaisia eroja? Edes sen suhteen, kuinka todennäköisesti jonkin ihmisryhmän jäsenet ovat rasisteja?
Nollavaihtoehto Tähän ei ole annettavissa yleispätevää vastausta, oikea käsittelytapa riippuu tilanteesta.
Viidentoista rivin vastauksia ei vielä ole esitetty.