Itse katselin tuossa MOT-ohjelman vuodelta 2010 jossa käsiteltiin juurikin maahanmuuttajien aiheuttamia kuluja. Silloinen ministeri, Thors, sanoi että pelkästään kiintiöpakolaisten, 750kpl/vuosi, kulut ovat 110miljoonaa, lisäksi maahanmuuttajien asumis-, toimeentulotuki ja työttyömyyskorvaukset maksavat noin 300milj.€, sosiaali ja terveydenhuoltopalveluksiin kuluu n.200miljoonaa euroa. Summaan lisätään KELAN etuudet, eläkkeistä, päivähoidota syntyvät menot sekä maahaanmuuttoon liittyvät byrokraattiset kulut. Eli tuo miljardi/vuosi on varmasti aika lähellä. Itse laskin että jos suomen kokonais vero- ja sosiaalimaksujen kokonaiskertymä oli 73,6mrd€, josta tuloveroja oli 22,5 mrd = 30,5% kokonaiskertymästä. Ja jos tuon maahanmuuttajien kulut, 1mrd€ kerrotaan tuolla 30,5% = 305milj€ tämä taas on n.1,35% tuosta tuloverojen määrästä. Eli jos tienaat 36t€ vuodessa, maksat veroja 23,5% = 8460/vuosi ja siitä summasta 1,35% on 114,21€. Eli maksat pelkästään veroina 114,21€ vuodessa maahanmuuton aiheuttamia kustannuksia. Tähän tietenkin lisätään sosiaali- ja muut arvolisäverohässäkät ymsp mitä maksat joka suuntaan. Luvut tilastokeskuksen sivuilta, vuodelta 2009, laskelmat tein itse. Saattaa olla väärinkin. Kertokaa joku viisaampi jos virheitä löytyy. Helpompi kaava= kokonaiskertymä 73,6mrd€, maahanmuuttokulut 1mrd = 1,35%??? Onko tässä faktaa vai olenko aivan pihalla?