Kirjoittaja Aihe: 2009-04-01 Italia: Välimeren vaarat ja Lampedusan liikenne (yhdistetty)  (Luettu 670092 kertaa)

Roope2

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 922
  • Liked: 5385
Laiva kippasi siirtolaiset takaisin Libyaan, oikeusjuttu edessä

Italian lipun alla seilanneen laivan kapteeni haastetaan oikeuteen Napolissa, koska hän palautti merihädässä olleet onnenonkijat Libyaan. Tapaus on ensimmäinen laatuaan Italiassa.

Laiva poimi 101 toivorikasta matkustajaa merikelvottomasta kiposta kansainvälisiltä vesiltä heinäkuussa 2018,  ja porukka roudattiin Tripoliin Libyaan ja luovutettiin rajavartiostolle. Välimeren sightseeing-reissulle osallistui viisi lastenlipun lunastanutta ja viisi telakalle menevää naista.

Matkustajien pakkoroudaaminen maihin, missä heidän henkensä ja turvallisuutensa ovat uhattuina, on kansainvälisen lain mukaan rikos. Ja kun Libya on tuollainen riskialtis maa, niin aluksen varustamo ja laivan kapteeni haastetaan oikeuteen.

(R2: Ilmeisesti syyteperusteita ovat lisäksi:)

Italian rannikkovartiostoa ei koskaan kutsuttu mukaan (kansainvälisillä vesillä tapahtuneeseen cembaloon), vaikka alus toimi Italian lain alaisuudessa. Matkustajien henkilöllisyyttä ei yritetty selvittää, ei terveydentilaa eikä alaikäisten lukumäärää. Ja mikä pahinta, kansainvälisellä vesialueella ei voinut tehdä turvapaikka-anomusta.
Nämä kaikki teot ovat vastoin kansainvälistä lakia.

Oikeudenkäynti alkanee kesän jälkeen


Fartyg dumpade migranter – ställs inför rätta

Kaptenen på ett italienskflaggat fartyg som tvingade tillbaka nödställda migranter till Libyen kommer att ställas inför rätta i italienska Neapel. Fallet är det första i sitt slag att prövas i Italien.
Fartyget plockade upp de 101 migranterna från en icke sjöduglig farkost ute på internationellt vatten i juli 2018, varpå de kördes till Tripoli, Libyen, där de överlämnades till libyska kustbevakningen. Bland människorna fanns fem minderåriga samt fem gravida kvinnor.
Att tvinga människor tillbaka till länder där det föreligger en risk för deras liv och säkerhet är ett brott mot internationell lag. Då Libyen bedöms vara ett sådant land så kommer fartygets kapten samt bolaget som äger fartyget nu att ställas inför rätta.
Trots att fartyget lyder under italiensk lag så anropades aldrig den italienska kustbevakningen. Inga försök gjordes heller att identifiera migranterna, ta reda på om de var i behov av sjukvård, om det fanns minderåriga ombord, eller om de avsåg att söka asyl. Även det i strid med internationell lag.
Rättegången är planerad att börja efter sommaren. (TT)


https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5f13f9f8da2ab80018ec96a8

« Viimeksi muokattu: 23.07.2020, 00:01:49 kirjoittanut Alaric »
”Oikeusvaltiossa peruspalveluministeri ei voi ottaa käyttöön tai poistaa käytöstä jonkun lain pykäliä pitämällä tiedotustilaisuuksia.”

Alaric

  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 23 542
  • Liked: 58651
  • Ei maata ilman kansaa, ei kansaa ilman verilinjaa
Lampedusalle tuli eilen veneillä 102 laitonta tunisialaista läpsyttelijää. Lisäksi Sardiniaan vietiin 19 mereltä bongattua algerialaista.

http://www.ansamed.info/ansamed/en/news/sections/generalnews/2020/07/21/migrants-six-landings-with-102-tunisians-in-lampedusa_2c48d3ab-682b-4dab-91d0-f19798588955.html (21.7.2020)

Lainaus
Migrants: six landings with 102 Tunisians in Lampedusa

Six small boats were rescued at dawn on Tuesday off Lampedusa by coast guards and finance police. Overall, 102 Tunisians landed on the island. The largest boat was carrying 30 people.

(...)

Finance police in the night between Monday and Tuesday apprehended a seven-meter-long boat carrying 19 people on board, all Algerian nationals, off southern Sardinia. The migrants were taken to the port of Sant'Antioco, in Sulcis, on Tuesday morning.

(...)
Äänestys: Etnonationalismi, kyllä vai ei? Eli kannatatko vai etkö? Käy antamassa äänesi!

https://hommaforum.org/index.php/topic,129465.0.html

l'uomo normale

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 11 385
  • Liked: 7967
  • Je suis. Sivistysporvari. Ihmisenä ja kuluttajana.
Laiva kippasi siirtolaiset takaisin Libyaan, oikeusjuttu edessä

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5f13f9f8da2ab80018ec96a8

Jutussa käytettiin ilmaista ”ställas inför rätta i italienska Neapel”, joka tarkoittaa suunnilleen ”asetetaan oikeuden eteen Napolissa Italiassa”. Ei kirjoitettu ”åtalas för”, mikä tarkoitaa että syytetään jostakin. Eikä syytenimikkeitä eikä rangaistusvaatimuksua ilmoitettu. Epämääräistä.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.

edb

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 317
  • Liked: 1051
Luksusristeilijä Moby Zazà lopetti matubisneksen, karisti Sisilian pölyt kannoiltaan ja on nyt matkalla Livornoon.

Italian hallitus tarjosi miljoonan kuussa jos joku suostuisi vuokraamaan vastaavanlaisen aluksen Eurooppaan suuntautuvan laittoman ihmissalakuljetuksen viimeiseksi lenkiksi, mutta halukkaita ei sitten näköjään löytynyt.

Lainaus käyttäjältä: konekäännös
The quarantine ship, Moby Zaza ', which has been in the harbor of Porto Empedocle for over two months, has been almost completely emptied: only 10 immigrants remain, including some - three or four - still positive for Covid-19. In the last few hours, in several groups, the migrants rescued in the past weeks by Ocean Viking who have completed the health surveillance have left the ship. As soon as the infected migrants are healed, with confirmation of a double rhino-pharyngeal swab, and they will be found a location, Moby Zaza will leave Porto Empedocle. The owner has announced that he does not want to extend the contract with the government.

https://www.grandangoloagrigento.it/porto-empedocle/porto-empedocle-si-svuota-la-moby-zaza

Meritaksien sijainnit kartalla
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

edb

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 317
  • Liked: 1051
Suurin ja tehokkain meritaksi Ocean Viking on vuorostaan Italian viranomaisten hampaissa. Paikat on käyty nuuskimassa huolella, ja puutteita on löytynyt niin että alus on nyt toimintakiellossa Porto Empedoclen satamassa Sisiliassa.

Lainaus käyttäjältä: NuovoSUD.it
Porto Empedocle, administrative stop of the Ocean Viking of the NGO

Ocean Viking, of the non-governmental organization Sos Mediterranee, has been subjected to an administrative detention in Porto Empedocle, where it is moored. A release from the Coast Guard announced. "Today - the Coast Guard inspectors, specialized in navigation safety, submitted the ship Ocean Viking, of Norwegian flag and operating on behalf of the non-governmental organization SOS MEDITERRANEE, to an inspection aimed at to verify compliance with the rules, applicable to it, regarding safety of navigation, protection of the environment and protection of navigating personnel. The unit, moored in the port of Porto Empedocle, it is moored in recent days after the quarantine period following the transfer of the migrants on board to Moby Zazà. The inspection revealed several technical and operational irregularities such as to compromise not only the safety of the unit and the crew but also of the people who have been and who could be recovered on board, during the migrant assistance service carried out from the ship, as well as some violations of regulations to protect the marine environment.
... "

https://www.nuovosud.it/articoli/111075-cronaca-agrigento/porto-empedocle-fermo-amministrativo-della-ocean-viking-della-ong

Italiassa vallan kahvassa roikkuva Viiden tähden liike on selvästi ulapalla sen suhteen mitä tehdä matuvyörylle. Kun meritaksi tulee kärkkymään täydessä lastissa juhlapaikkaa, niin hiukan aikaa ihmetellään ja sitten annetaan lupa nousta maihin. Toisaalta sitten on tällaista viranomaisjäynää, jolla hiukan hidastetaan näiden toimintaa, mutta joka pitkän päälle on yhtä tyhjän kanssa.

Matteo Salvini sisäministeriaikanaan jo näytti että meritaksitoiminta voidaan pysäyttää jos halua ja päättäväisyyttä riittää. Ja sitä nimenomaan näiltä Timo Soinin hengenheimolaisilta puuttuu.
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

kivimies

  • Vieras
Libyan rannikkovartiosto pelasti eilen 73 Eurooppaan pyrkivää hädänalaista ja palautti heidät takaisin Libyaan (Khomsiin).


« Viimeksi muokattu: 28.07.2020, 20:06:23 kirjoittanut kivimies »

Suomityttö

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 146
  • Liked: 406
Libyan rannikkovartiosto pelasti eilen 73 Eurooppaan pyrkivää hädänalaista ja palautti heidät takaisin Libyaan (Khomsiin).



Tätä metodia jos käytettäisiin enemmän (palautus libyaan/ihan mihin tahansa muualle kuin eurooppaan) pääsisimme melko tehokkaasti pakolaisongelmasta eroon.

Puskaradio kun hoitaisi lopulta homman, että raja eurooppaan on kiinni ja pysyy.

edb

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 317
  • Liked: 1051
Libyan rannikkovartioston toiminta on ollut siinä määrin tehokasta, että kehitysmaalaisten invaasiota ajavat pellefanttikerhot alkavat käydä ylikierroksilla. Viimeksi Sea-Watch-järjestö ilmoittaa että Italia, Malta ja Libya on haastettu oikeuteen YK:n ihmisoikeuskomitean eteen vastaamaan Välimerellä merihätään joutuneiden tuomisesta Libyaan.

Lainaus
Lawsuit brought before the UN Human Rights Committee against Italy, Malta and Libya
...
The Association for Juridical Studies on Migration (ASGI) and the Cairo Institute for Human Rights Studies (CIHRS) filed a complaint against Italy, Malta and Libya with the UN Human Rights Committee. The complaint is filed on behalf of two individuals whose right to flee  Libya was violated by the interception and pull-back carried out by the so-called Libyan Coast Guard under the responsibility of Italian and Maltese authorities.
...
https://sea-watch.org/en/lawsuit-brought-before-the-un-human-rights-committee-against-italy-malta-and-libya/

Mistään oikeudenkäynnistä tässä ei ole kyse. Ihmisoikeuskomitea on kahdeksastatoista asiantuntijasta koostuva elin joka valvoo Yhdistyneiden kansakuntien kansalaisoikeuksia ja poliittisia oikeuksia koskevan yleissopimuksen noudattamista. Nyt siis kaksi suvakkipuulaakia on jättänyt valituksen mainitulle asiantuntijaelimelle, johon tämä mahdollisesti ottaa kantaa joskus tulevaisuudessa.

Suvakkeja siis närästää se, että sen sijaan että Maltan ja Italian viranomaiset kiltisti hakisivat ´merihätään´ joutuneet Eurooppaan kun Alarm Phone niin käskee, meripelastuksen suorittaakin kertakaikkisen väärä taho, nimittäin Libyan rannikkovartiosto.

Merihätään joutunut (tai hankkiutunut tai hädänalaiseksi tekeytyvä) ei tietenkään ole oikeutettu valitsemaan kuka hänet pelastaa. Tai vielä vähemmän sanelemaan minne henkikultansa täpärästi säästänyt viedään maihin. Se minne viedään voi olla lähin turvallinen satama tai pelastaneen aluksen määräsatama.  Libyalaisen partioaluksen määräsatama nyt vaan sattuu sijaitsemaan Libyassa.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2020, 11:41:49 kirjoittanut edb »
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

edb

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 317
  • Liked: 1051
Jälleen suunnitellaan uuden meritaksin varustamista Välimerelle kiihdyttämään Euroopan hukuttamista kehitysmaista tulevan siirtolaisvyöryn alle. Tällä kertaa asialla on italialainen kuppikunta. Vakaa aikomus on kerätä miljoona taikka pari tähän tarkoitukseen. Saa nähdä vieläkö kansan käsi on karttuisa.

Lainaus käyttäjältä: konekäännös
...
The project mainly involves two activities: one at sea and one on land both on the front line. The activity at sea will be conducted by a team of professionals and volunteers who will provide assistance and collect evidence of what is happening a few miles from our shores. "This will be possible thanks to a ship of about 40 meters with ten crew members for the operation, and 9 between doctors and nurses, rescuers, mediators, journalists and photographers. Two fast dinghies instead, will ensure the approach to the boats in difficulty and the rescue of passengers ".
...
The purchase and construction of a Search and Rescue vessel, and its financing for one year, cost 2.1 million euros. The minimum amount to start the project is one million euros, or the cost and preparation of the ship, the set-up and operation for the first 3 months. "This is an important figure, which will be collected through donations on the www.resq.it site and crowdfunding campaigns".
...
https://www.avvenire.it/attualita/pagine/migranti-nave-di-soccorso-in-mare-con-crowdfunding-resq-colombo

Yllämainittu on kolmas vastaava käynnissä oleva hanke. Lähinnä toteutumista on saksalaisten kristillisten piirien Sea-Watch 4, jota paraikaa varustetaan Espanjan Borrianassa tarkoituksena saada se tositoimiin elo–syyskuussa. Esittelyvideon voi katsoa tästä linkistä.

Hampurin suunnalla puolestaan muutetaan entistä armeijan harjoitustorpedojen merestä keräämiseen tarkoitettua alusta meritaksiksi. Näiden velikultien Youtubekanava on Sea Punks.
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

qwerty

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 10 448
  • Liked: 10915
 >:(
Invalid Tweet ID
Tietämättömyys on voimaa (1984)

no enpä tiedä

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 57
  • Liked: 223
  • poikkeamaton valkonormatiivi
Italian kommunisteilla on edelleen valtaa. Maan kommunistinen puolue Partito Comunista Italiano oli vielä 80-luvulla maailman kolmanneksi suurin kommunistinen puolue. Nykyisessä muodossa puolue on demokraattinen puolue, Partito Democratico (PD). Kommunisteja äänestää lähinnä varakkaat pohjois-italialaiset. Lähde: Minne menet Italia, Anton Monti 2019.

Maan suosittu pop artisti Fedez julkaisi 2017 albumin Comunisti col Rolex, joka on myynyt 4x platinaa Italiassa. Levyn nimikkoraidalla kerrotaan varakkaista kommunisteista, jotka ovat onnistuneet piilottamaan omaisuutensa ja elävät leveästi. Italian Rolex kommunistit haluavat EU-tuet  ja Afrikan maahan. Suomen kommunistit haluavat Afrikan maahan ja suomalaisten rahat Italiaan :facepalm:. https://en.wikipedia.org/wiki/Comunisti_col_Rolex

Golimar

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 16 618
  • Liked: 24221
  • Ego sum Spartacus
En ota kantaa videon aitouteen mutta en ihmettelisi jos nämä kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevat pakolaislapsukaiset ovat tuollaisia.


no enpä tiedä

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 57
  • Liked: 223
  • poikkeamaton valkonormatiivi
En ota kantaa videon aitouteen mutta en ihmettelisi jos nämä kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevat pakolaislapsukaiset ovat tuollaisia.

Kyllä tuo twiitti saattaa pitää paikkansa.
Fuocoammare - Fire at sea dokumentin (2016) alussa kerrotaan Lampedusan saaren läpi virranneen 400 000 Eurooppaan pyrkijää. Paikallisen VOKin kapasiteetti on 800 henkilöä. Kuvauksia tehtiin käsittääkseni kuukausia, mutta videolle suodattui kuvaa espanjalaiselta näyttävän nunnan rekisteröintikuvauksesta, muutama koulutetumman näköinen vanhempi henkilö ja lapsia. Vokista näytettiin myös öistä kuvaa, jossa oli pitkät jonot puhelinkioskeihin (kaikki subsaharan miehiä). Dokkari on lähinnä sosiaalipornoa, eikä siinä kerrota mitään taustoja/asiayhteyksiä/mittasuhteita.
https://www.imdb.com/title/tt3652526/?ref_=tturv_ql
https://en.wikipedia.org/wiki/Lampedusa_immigrant_reception_center

edb

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 317
  • Liked: 1051
Italian viranomaiset ovat ottaneet meritakseja perusteelliseen syyniin, ja tämän seurauksena laittaneet niitä toimintakieltoon. Viimeksi näin kävi Ocean Vikingille.

Tämä on luonnollisesti poikinut vastalauseita meritakseja operoivien järjestöjen taholta, ja vasemmalle kallellaan olevat tiedotusvälineet ovat niinikään kritisoineet italialaisten toimintaa. Taisin itsekin kirjoittaa happamaan sävyyn viranomaisjäynään turvautumisesta kun oikeasti pitäisi evätä meritakseilta pääsy Eurooppaan.

Joten lienee reilua antaa Italian rannikkovartioston turvallisuusasioista vastaavan amiraali Luigi Giardinon selittää asia omasta näkökulmastaan.

Pointti on se, että kansalaisjärjestöjen operoimia meritakseja käytetään jatkuvasti ja systemaattisesti meripelastustehtäviin, mihin niitä ei ole asianmukaisesti varustettu eikä hyväksytty. Mikä on aivan eri asia kuin se että kauppalaiva sattumoisin auttaa kohdalle osunutta hädän tullen.

Noinhan se tietysti on, että kaikki merellä toimivat alukset tulee hyväksyä tarkoitukseen johon niitä tosiasiassa käytetään.

Lainaus käyttäjältä: InfoMigrants/Ansa
...
'Rescue ops by NGOs are not sudden activities'

Giardino said the issue is complex and also connected to an evaluation of the ship's activity. The activity of "searching and assisting migrants is undertaken with inadequate" ships, "in the absence of a specific certification, and in a systematic way," according to the admiral.

He said that this is confirmed by numbers: Over the past year the four NGO-run vessels carried out 52 rescue operations, 30 of which were undertaken by the Ocean Viking. Giardino said that, based on "clear, objective evidence", the vessels were deployed for a "specific and widely declared activity which can't be described as a sudden, different use of the ship."

This, he said, is problematic because the vessels are inadequate for this purpose and the SOLAS convention, "one of the pillars of international law on the security of navigation," provides for the flag country to certify a ship for the type of "service" it undertakes.

In January this year, the Italian coast guards "sent the flag states of NGO vessels an official statement asking them to adopt all the necessary measures to guarantee that those units are adequate and certified for that type of service," said the official. Such steps have not been taken so far, he said.

https://www.infomigrants.net/en/post/26420/ngos-systematically-conducting-search-and-rescue-operations-italy-s-coast-guards

Piti oikein käydä vilkaisemassa mihin tarkoitukseen näitä meritakseja on rekisteröity.

Ocean Viking – Supply Vessel
Eleonore – Pleasure Craft
Aita Mari – Naval Auxiliary Vessel
Alan Kurdi – Special Vessel

Sentään yksi on rekisteröity oikein:
Sea-Watch 3 – Salvage/Rescue Vessel

Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

edb

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 317
  • Liked: 1051
Italian hallituksen päänsärky on ollut maahan jatkuvalla syötöllä virtaavien kehitysmaalaisten karanteenin järjestäminen. Tilat ovat tupaten täynnä, ja porukka ottaa niistä herkästi hatkat.

Nyt on onnistuttu vuokraamaan matkustaja-alus johon sijoittaa väkeä karanteeniin. Tiistaina aloitti Lampedusan vesillä 2200 matkustajaa vetävä uiva hotelli GNV Azzurra.

Lainaus käyttäjältä: Der Standard / konekäännös
While the migration movement towards the Italian island of Lampedusa is continuing, 250 migrants boarded the quarantine ship Azzurra for two weeks of isolation on Tuesday. The ship is off Lampedusa and is supposed to relieve the island's hotspot, which has been overcrowded for days, reported Italian media.

https://www.derstandard.at/story/2000119155328/250-menschen-gehen-auf-quarantaeneschiff-vor-lampedusa?ref=rss

Alus on alun alkaen rakennettu Ruotsissa silmälläpitäen Gotlannin ja mantereen välistä liikennettä, mutta se aloitti toimintansa kesällä 1981 hiukan vilkkaammalla reitillä Vaasasta Sundsvalliin nimellä Wasa Star.

Pohjanlahden liikenne ei osoittautunut kannattavaksi, eikä liioin liikennöinti Välimerellä, mutta Norjassa riitti keikkaa vuosiksi 1983-2008 nimellä Peter Wessel. Laiva ehti ajaa kiville, vaurioittaa komentosiltansa tulipalossa ja kolaroida ikävin seurauksin.

Vuodesta 2008 se on liikennöinyt Välimerellä ensin nimellä MS SNAV Toscana ja nyt siis GNV Azzurra.
 
Tänä vuonna on sellaiset 13 000 laitonta Eurooppaan pyrkijää onnistunut saamaan sandaalinsa Italian kamaralle. Tilanne on kärjistynyt Lampedusassa, jonne saapuu vuorokaudessa pari–kolme veneellistä kehitysmaalaisia – enenevässä määrin Tunisiasta, jossa ei pitäisi kenelläkään olla suurempaa hätää.

Nykyisellä vauhdilla Lampedusaan tupsahtaa Azzurrallinen maahantunkeutujia viikossa, joten kapasiteetti on syytä tuplata jos mielii kahden viikon karanteenin järjestää. Sitten vielä Sisiliaan tunkeutuneet siihen päälle.
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

edb

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 317
  • Liked: 1051
Pitääkö säännöllistä meripelastustoimintaa harjoittavien alusten olla tähän tarkoitukseen soveliaita ja millaisin vaatimuksin – tämä puidaan Palermon hallinto-oikeudessa jossa Italian liikenneministeriö saa vastatakseen saksalaisen meritaksijärjestö Sea-Eyen kanteen.

Lainaus käyttäjältä: Sea-Eye
• Sea-Eye files lawsuit against Italian Ministry of Transport and Palermo Port Authority
• Legal opinion by law of the sea experts refutes Italian view
• Italian Ministry of Transport counteracts international law

Hampurin yliopiston merioikeuden asiantuntijoiden mukaan on lippuvaltion asia asettaa ja valvoa rekisterissään olevien alusten turvallisuusvaatimukset. Edelleen se kuinka paljon matuja kulloinkin merihädässä sattuu olemaan on asia jota ei etukäteen voi tietää eikä se näinollen voi olla peruste mitoitusvaatimuksille.

Lainaus käyttäjältä: Sea-Eye
“Even a ship like OCEAN VIKING, which has very large capacities and can undoubtedly be used as a professional rescue ship, is not enough for the Italian authorities if it saves more people than, for example, the ship’s waste water system or garbage management plan provides. Ignoring the fact that, even if one followed the Italian view in principle, encountering an emergency at sea with more than the permitted number of people remains an “unplanned incident.” If one thinks the Italian reasoning through, then all rescue ships operated by the state would have to be detained as well, because they regularly happen to save a larger number of people from drowning than they would be able to have on board during standard operations,” added Schatz.
...
According to Art. 91 Para. 1 of the United Nations Convention on the Law of the Sea: “Each state determines the conditions under which it grants ships their nationality, enters them in the shipping register on their territory and grants them the right to fly their flag.” Germany has laid down such conditions in accordance with the applicable international conventions for safety at sea and marine environmental protection for the ALAN KURDI and only these stipulated regulations can be the basis for an inspection of the port state by Italy.
...
https://sea-eye.org/en/sea-eye-is-suing-the-italian-ministry-of-transport/

Huvittava pikku yksityiskohta jupakassa on se, että meritakseja operoivat kansalaisjärjestöt saavat tässä maistaa omaa lääkettään, eli erinäisten knsainvälisten säännösten pikkutarkkaa ja tarkoitushakuista tulkintaa. Tämä jos mikä on Sea-Eyen puheenjotajan mukaan – kuinkas muutoin – vastoin kansainvälistä lakia!

Lainaus käyttäjältä: Sea-Eye
“Adapting the interpretation of international rules to one’s own political agenda in order to exert pressure on the flag states is a transparent, perfidious strategy and runs counter to international law,” said Isler.

Riita koskee ainakin seuraavia meritakseja:
AlusOperaattoriLippuvaltioKäyttötarkoitus
Aita MariSalvamento Marítimo HumanitarioEspanjaNaval Auxiliary Vessel
Alan KurdiSea-EyeSaksaSpecial Vessel
Ocean VikingSOS MediterraneeNorjaSupply Vessel
Sea-Watch 3SOS MediterraneeSaksaSalvage/Rescue Vessel
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

edb

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 317
  • Liked: 1051
Italia aloittaa keskeytyneet palautuslennot Tunisiaan maanantaina. Viikossa lähtee kaksi koneellista vieden kerralla neljäkymmentä läpsyä.

Lainaus käyttäjältä: InfoMigrants
Italy-Tunisia migrant repatriation flights to resume on August 10
...
In an attempt to deal with a large number of migrants landing on Italian shores in recent weeks, the interior ministry said Tuesday that the repatriation of Tunisian migrants who land in Italy will resume on August 10. These repatriations had stopped during the coronavirus lockdown.

The ministry said that, under the terms of an agreement with Tunis, two flights carrying a maximum of 40 returning Tunisians each can run for the repatriations every week.
...
From June 1 to August 3, the interior ministry said, 266 people had been repatriated from Italy: 116 to Tunisia and 103 to Albania.

https://www.infomigrants.net/en/post/26477/italy-tunisia-migrant-repatriation-flights-to-resume-on-august-10

Lampedusaan ja Sisilaan tullaan yhä enenevässä määrin juuri Tunisiasta, joka on jos ei nyt ylellinen niin täysin turvallinen paikka ihmisen elellä.

Palautusmäärät ovat toki vielä sangen pienet kun ottaa huomioon että heinäkuussa keskisen Välimeren reittiä pitkin Eurooppaan keplotteli itsensä sellainen kuusi ja puoli tuhatta sandaaliparia. Mutta hyvä alku tämä on ja esimerkki että näinhän se kotiinpaluu onnistuu.

Että luvattomasta maahantunkeutumisesta ei seuraa muuta kuin ilmainen kyyti kotiin, rohkaisee kokeilemaan onneaan. Vähintäänkin palautetuilta pitäisi ottaa biometriset tunnisteet talteen ja ikuinen porttikielto Eurooppaan. Tai jos jostain syystä tulevaisuudessa on perustetta myöntää viisumi, niin ehdoksi että maksaa takaisin palautuskustannukset korkoineen.

Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

Roope2

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 922
  • Liked: 5385
Siinähän olisi naurussa pitelemistä, jos Italia siirtyisi merikuljetuksiin ja ostaisi palautuspalvelut meritakseilta.
”Oikeusvaltiossa peruspalveluministeri ei voi ottaa käyttöön tai poistaa käytöstä jonkun lain pykäliä pitämällä tiedotustilaisuuksia.”

Tommi Korhonen

  • Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 984
  • Liked: 1367
  • Artist formerly known as 'Joonatan'
Komissari Montalbanissa (italialainen Korsikaan sijoittuva poliisisarja) oli yllättävän ajankohtaisesti tuollainen kohtaus: laittomia maahanmuuttajia jouduttiin sijoittamaan mihin vaan, mukaanlukien matkustajalaivoihin.

Siinäkin mentiin sitten helpon kautta ja esitettiin yksittäisiä ankaria mutta perusteltuja pakolaistarinoita. Mutta onneksi sarjan moraalisaarnaus jätettiin siihen, ja jatkettiin normaalin tarinankerronnan mukaan. (Johon usein kuuluu rodullistettu antagonisti.)

Mitä todelliseen Välimeren liikenteeseen tulee, kun minusta on käsittämätönt, että pelkkä meriliikenne riittää maahan pääsyyn. Miksei merihätäisiä vain palauteta. Merihätä ei todellakaan itsessään ole pakolaisstatuksen peruste.

Vaikka joku italialainen voi olla suvakki, niin eivät taatusti Etelä-Italiassa halua koko maansa muuttuvan tulijoiden mukaan.
Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

edb

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 317
  • Liked: 1051
Millaista on monikulttuurinen arki vastaanottokeskuksen naapurina Lampedusassa. No hermo siinä menee. Verkkojulkaisu Kansalainen on kääntänyt Il Giornalen jutun aiheesta.

Lainaus käyttäjältä: Kansalainen
Italialaisnainen shokissa pakolaisten vuoksi: ”He söivät koirani!”

”Jos vielä löydän pakolaisen mailtani, ammun hänet. Minulla ei ole enää mitään menetettävää”, vakuuttaa kolmansien maiden pakolaisten aiheuttamista ongelmista kärsivä lampedusalaisnainen.

Rosy Matina asuu Lampedusan saarella. Italialle kuuluva Lampedusa sijaitsee Euroopan ja Pohjois-Afrikan erottavalla Välimerellä, ja pieni saari on monien kolmansien maiden pakolaisten ensimmäinen määränpää matkalla kohti vaurasta Eurooppaa.
...

https://www.kansalainen.fi/italialaisnainen-shokissa-pakolaisten-vuoksi-he-soivat-koirani/
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

Roope2

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 922
  • Liked: 5385
Torstaina 13.8 Ykkösaamussa Välimeri, Lääkärit Ilman Rajoja ja toiminnanjohtaja Linda Konate

https://areena.yle.fi/audio/1-50547699


Koko ohjelma oli kuin maksettu mainos katalasta vastapuolesta ja urheista ja oikeudenmukaisista pelastajista.

Muutamia pointteja, mutta älkää kuunnelko, jos jo valmiiksi jokin asia vituttaa.

Ei mainintaa, että merellepääsyn toteuttavat salakuljettajat
Mereltä paluu Libyaan mahdotonta,koska paska maa.
EU:n täytyy sopia tulijoiden jaosta ennakkoon, muuten Italia ja Malta pistävät hanttiin rantautumisia.
Ohjelma antaa vaikutelman, että turvapaikan voi ainoastaan anoa Välimeren pohjoispuolella olevista valtioista
EU epäreilu, kun rahoittaa Libyaa, joka roudaa porukan takaisin.

Toimittaja-tyttönen täysin muotin mukainen, häneltä puuttuivat kaikki kriittiset kysymykset, päinvastoin koko ajan puffaten: niin sittenhän teillä on vielä tämä ongelma ja tämä, jne.

Eivät kehdanneet tai älynneet ohjelman lopuksi kertoa Lääkärit Ilman Rajoja-avustustilin numeroa.

Sen ymmärrän ja hyväksyn, jos Jehovat, Helluntailaiset tai muu porukka omilla taajuuksillaan ja rahoillaan tuovat esiin omia katsomuksiaan. Mutta en sitä, että Ylellä joku vastaavanlainen porukka saa ilmaista lähetysaikaa.
”Oikeusvaltiossa peruspalveluministeri ei voi ottaa käyttöön tai poistaa käytöstä jonkun lain pykäliä pitämällä tiedotustilaisuuksia.”

Alaric

  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 23 542
  • Liked: 58651
  • Ei maata ilman kansaa, ei kansaa ilman verilinjaa
Sea Watch 4 -meritaksi, jota rahoittaa myös Saksan ev.lut.-kirkko, on lähtenyt tänään ensimmäistä kertaa ihmissalakuljetus­hommiin Välimerelle.

Kaikki nämä alukset pitäisi takavarikoida/upottaa. Nuo ovat omalta osaltaan tuhoamassa Eurooppaa tuomalla tänne kehitysmaalaisia.

https://twitter.com/MSF_Sea/status/1294666442227490820


Äänestys: Etnonationalismi, kyllä vai ei? Eli kannatatko vai etkö? Käy antamassa äänesi!

https://hommaforum.org/index.php/topic,129465.0.html

edb

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 317
  • Liked: 1051
Saksan kristillisten piirien ylläpitämä meritaksi Sea-Watch 4 otti kyytiin ensimmäiset seitsemän asiakasta Libyan meripelastusalueelta. Tuohan ei mihinkään vielä riitä, joten näyttää jatkavan partiointia Libyan rannikon tuntumassa.

Lainaus
Das deutsche Rettungsschiff „Sea-Watch 4“ hat vor der libyschen Küste sieben Menschen gerettet. Sie waren zuvor von einem anderen Schiff gesichtet worden.

https://www.tagesspiegel.de/politik/ehemaliges-forschungsschiff-sea-watch-4-nimmt-vor-libyen-sieben-menschen-an-bord/26119170.html
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

edb

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 317
  • Liked: 1051
Norskit tykkäävät hyysätä matuja yhtä poikkeusta lukuun ottamatta: meren yli Eurooppaan tunkeneet eivät kelpaa.

Norway Todayn mukaan tämän vuoden pakolaiskiintiö on peräti neljä tuhatta. Tässä hulluudessa kuitenkin kajastaa pieni järjen valo.

Ensinnäkin norjalaiset pykivät valikoimaan perheitä, ja tätä kautta välttämään perheenyhdistämiset.

Toisekseen Norja ei suostu ottamaan jaettavakseen Välimeren yli itsensä keplotelleita, mikä on sinänsä ihan johdonmukainen kanta jos lähtee siitä että on olemassa niitä ´oikeita´ pakolaisia. Kaikkein vähiten sellaisia ovat nämä meren yli laittomin konstein väkisin itsensä tunkevat.


Lainaus
However, Norway rejects the EU’s request to welcome boat migrants.

“This is our answer to why we have said no to the boat migrants. We think it is indefensible to lure people across the Mediterranean. They are largely not refugees, but economic migrants,” says Kallmyr.

https://norwaytoday.info/news/norway-will-bring-800-quota-refugees-from-rwanda-and-romania/
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

edb

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 317
  • Liked: 1051
Niinhän se menee, että kun tarjotaan kyytiä Libyan rannikon tuntumassa niin kyllä joku pöristelee kumiveneellä ja tarttuu tilaisuuteen.

Nyt on Sea-Watch 4:llä haalittuna 104 turvapaikkahuijaria, ja tilaa näköjään riittää kun ei ole kiirettä kippaamaan niitä eurooppalaisten ikuiseksi riesaksi.

Kohta taas väännetään että mihinkä nää saadaan jaetuksi ja ihmisoikeudet ja … no te tiedätte.

Lainaus
The "Sea-Watch 4" has been patrolling the rescue zone off Libya since Friday. On Sunday she recovered 97 people from an overcrowded rubber dinghy. On Saturday she took rescued people on board from another ship.

https://www.migazin.de/2020/08/24/sea-watch-4-rettet-knapp-100-menschen-aus-seenot/
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

edb

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 317
  • Liked: 1051
Ainoa toiminnassa oleva meritaksi Sea-Watch 4 tuplasi asiakaasmääränsä: nyt kyydissä on jo yli kaksisataa Eurooppaan ilman lupaa väkisin yrittävää.

Lainaus
“Within 48 hours, the crew of Sea-Watch 4 rescued a total of over 200 people. This quick rescue shows how urgent the issue of sea rescue in the central Mediterranean is. We are really grateful that after all these months of waiting our alliance ship could finally save lives”, said Thies Gundlach, board member of the alliance United4Rescue.

https://sea-watch.org/en/sea-watch-4-rescues-more-than-200-people-in-first-mission-within-48-hours/

Juu, pelastakaa vaan kumiveneilijöitä sieltä Afrikan rannikolta, ei siinä mitään. Mutta toimittakaa ne vaikka Tunisiaan mikä on turvallinen maa ihan siinä lähellä ja kulttuurikin tuttua ennestään.
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 33 916
  • Liked: 78422
Juu, pelastakaa vaan kumiveneilijöitä sieltä Afrikan rannikolta, ei siinä mitään. Mutta toimittakaa ne vaikka Tunisiaan mikä on turvallinen maa ihan siinä lähellä ja kulttuurikin tuttua ennestään.

Kuviohan on sellainen, että juuri tunisialaiset laittomat siirtolaiset ovat ylivoimaisesti suurin kansallisuusryhmä (40%), joka saapuu Italiaan Välimeren yli "pakolaisina".

On ollut puhetta, että EU:n tulevaan maahanmuuttosopimukseen liitettäisiin uudenlainen turvallisten maiden lista, jolla Tunisiakin turvallisena maana olisi, mutta en pidätä hengitystäni sitä odotellessa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

akez

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 9 851
  • Liked: 29289
Norway Todayn mukaan tämän vuoden pakolaiskiintiö on peräti neljä tuhatta. Tässä hulluudessa kuitenkin kajastaa pieni järjen valo. Ensinnäkin norjalaiset pyrkivät valikoimaan perheitä, ja tätä kautta välttämään perheenyhdistämiset

Eipä välttämättä vieläkään paista Norjassa järjen valo ottaen erityisesti huomioon, että heillä on hyvät laskelmat eri vaihtoehtojen kustannuksista ja siitä kuinka tehokkaita erilaiset auttamistavat ovat. Lisäksi vielä UNHCR:n pakolaisstatuksia jaetaan köntässä joillekin etnoryhmille tai joltakin alueelta tulleille, joka seikka avaa huijaus- ja petkutusoption käytön kiintiöasyylinkin saralle.

Seuraavassa juttua norjalaislehdestä vuodelta 2015. Artikkelin tekstiä on pyritty referoimaan selkeämmässä muodossa oleellisten seikkojen osalta. 

Høyren parlamenttiryhmän johtaja Trond Helleland esitti vuonna 2015 Norjan parlamentissa, että maahan otettaisiin lisää 8.000 syyrialaista pakolaista ja hätäapuun lähialueilla myönnettäisiin noin 29 miljoonaa euroa lisää varoja. Norjan Pakolaisavussa ja Norjan turvapaikkahakijajärjestössä (NOAS) oltiin pettyneitä. Siellä toivottiin 114 miljoonaa euroa lisää apuun lähialueilla.

114 miljoonan euron lisärahoituksella arvioidaan voitavan auttaa miljoonaa henkilöä paikan päällä. 8.000 lisäkiintiöpakolaisen ottaminen Norjaan on tehoton toimi ja se on vielä hyvin kallista. Yksi syyrialaispakolainen maksaa Norjalle 800.000 euroa. 8.000 pakolaista tulisi vuorostaan maksaan useita miljardeja euroja.

Suorat vastaanottokustannukset yhtä pakolaista kohden ovat 5 vuoden aikana 114.000 euroa, eli 8.000 pakolaisen kohdalla yhteensä 912.000.000 euroa, osoittaa Oikeus- ja valmiusosaston laskelma.

Samaan aikaan UDI:n tilasto osoittaa, että keskimääräinen syyrialainen pakolainen saa tuotua Norjaan perheenyhdistämisen perusteella mukanaan vielä 0,7 henkilöä.

SSB:n [Norjan tilastokeskus] mukaan keskimääräisen syyrialaisen pakolaisen aiheuttamat elinkaaren mittaiset kustannukset ovat 800.000 euroa, jos integroituminen onnistuu kuten naapurimaasta Irakista tulleiden pakolaisten kohdalla. Mainittujen 8.000 pakolaisen ja 5.600 perheenyhdistämisen kautta tulleen aiheuttamat kustannukset tulevat nousemaan siten yhteensä 11 miljardiin euroon.


Tutkimuksia maahanmuuton vaikutuksesta julkiseen talouteen

Näin ollen apua on järkevää antaa vain ja ainoastaan konfliktin lähialueilla. Miksiköhän tämä erittäin helposti ymmärrettävä logiikka ja järki ei mene millään poliitikkojen päähän juuri missään Euroopan maassa?

Norway Todayn mukaan tämän vuoden pakolaiskiintiö on peräti neljä tuhatta. Tässä hulluudessa kuitenkin kajastaa pieni järjen valo. Ensinnäkin norjalaiset pyrkivät valikoimaan perheitä, ja tätä kautta välttämään perheenyhdistämiset.

Vaan kun sitten on vielä se suku ja klaani, joiden yhdistämistä ei voi estää kiintiöasyylisysteemillä. Yleisesti tiedetään, että eräs suurimpia vetotekijöitä asyylishoppailussa on se, että kuinka moni maanmies tai sukulainen on jo ehtinyt pesiytyä kohdemaahan. Näiltä saa apua ja opastusta, sekä seuraa tarvitsematta oppia edes vierasta kieltä. Vaikka asylantin sukulainen ei pääsisi maahan virallisilla luvilla, niin hän voi aina omin voimin lampsia maahan ja sanoa "asylum", johon norskirajavartija vastaa, jotta "Welcome to Norway". Näin helposti täysi huijarikin sinetöi maahan jäämisensä lähes varmasti. Euroopasta kun ei tarvitse juuri poistua muuten kuin vapaaehtoisesti. Se kun on EU-komissio ja -eliitin tahto, sillä muuten saisivat väistämättä jotakin aikaan.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2020, 11:47:22 kirjoittanut akez »
"Meidän on oltava valmiita huijaamaan, petkuttamaan, rikkomaan lakeja, salailemaan ja piilottamaan totuutta ... Meidän on kirjoitettava kielellä,
joka kylvää massojen keskuuteen vihaa, inhoa ja halveksuntaa niitä kohtaan, jotka ovat eri mieltä kuin me." - Vladimir Iljitš Lenin

edb

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 317
  • Liked: 1051
Välimerelle on kaikessa hiljaisuudessa tullut vielä uusi meritaksi. Kyseessä on alunperin hulppea huvijahti jonka hiilijalanjälki ei liene sieltä pienimmästä päästä. Alus on ristitty ranskalaisen anarkofeministin mukaan Louise Micheliksi, ja sen on rahoittanut brittiläinen kuvataiteilja Banksy.

Härveli on maalattu pinkiksi, eikä miehistön merimiestaito liene vankimmasta päästä, sillä mukaan on haalittu ideologisesti oikeaoppista antirasistifasistifeministilgbtiq-porukkaa.

Lainaus
Banksy funds refugee rescue boat operating in Mediterranean

Exclusive: UK artist finances bright pink motor yacht that set sail in secrecy to avoid being intercepted by authorities

The British street artist Banksy has financed a boat to rescue refugees attempting to reach Europe from north Africa, the Guardian can reveal.

The vessel, named Louise Michel after a French feminist anarchist, set off in secrecy on 18 August from the Spanish seaport of Burriana, near Valencia, and is now in the central Mediterranean where on Thursday it rescued 89 people in distress, including 14 women and four children.

It is now looking for a safe seaport to disembark the passengers or to transfer them to a European coastguard vessel.

The crew, made up of European activists with long experience in search and rescue operations, had already assisted in two other rescue operations involving a total of 105 people, who are now onboard the NGO vessel Sea-Watch 4.

Painted in bright pink and featuring Banksy artwork depicting a girl in a life vest holding a heart-shaped safety buoy, the Louise Michel sails under a German flag. The 31-metre motor yacht, formerly owned by French customs authorities, is smaller but considerably faster than other NGO rescue vessels.
...

The 10 crew members of the Louise Michel have diverse backgrounds, but they all identify as anti-racist and anti-fascist activists advocating for radical political change. As it is a feminist project, only female crew members are allowed to speak in the name of the Louise Michel.

Lea Reisner, a nurse and head of mission for the first rescue operation, said the project was anarchist at its heart, meant to bring together a variety of struggles for social justice, including for women’s and LGBTIQ rights, racial equality, migrants’ rights, environmentalism and animal rights.
...
https://www.theguardian.com/world/2020/aug/27/banksy-funds-refugee-rescue-boat-operating-in-mediterranean
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 33 916
  • Liked: 78422
^Suosikkikohtani:
Lainaus
“I don’t see sea rescue as a humanitarian action, but as part of an anti-fascist fight,” she told the Guardian.

Eli eivät itsekään pidä puuhasteluaan humanitaarisena toimintana vaan osana poliittista kamppailua "fasisteja" vastaan.

The Guardianin jutussa ei suoraan sanota, keitä nämä "fasistit" ovat, mutta ilmeisesti viranomaisia.

Lainaus
Lea Reisner, a nurse and head of mission for the first rescue operation, said the project was anarchist at its heart, meant to bring together a variety of struggles for social justice, including for women’s and LGBTIQ rights, racial equality, migrants’ rights, environmentalism and animal rights.

Eläinten oikeudet?
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Tagit: