HOMMAN KESKUSTELU > Tupa
Termihippaa
Peltirumpu:
Minusta aika monet termit ovat sekoittuneet pahoin, tai ehkä niitä sekoitellaan tietoisesti.
Puhutaan pakolaisista kun tarkoitetaan turvapaikanhakijoita, puhutaan työperäisistä kun olisi tarkoitus puhua humanitaarisista jne.
(Korjasin pari typoa)
Esa N.:
Ainakin mitä seurastin ministeri Thorsin haastattelua ylen kanavalta, niin hänellä ainakin on puurot ja vellit sekaisin. Mikäli hänen lakiehdotus (hänen mukaan) pyrkii parantamaan työperäistä maahanmuuttoa, niin miten humanitaarisen maahanmuuton edistaminen siinä auttaa?
Milloin alamme keskustelemaan humanitaarisesta maastamuutosta tai maastapoistosta?
Sosiaalinen maahanmuutto tarkoittaisi minun mielestä maahanmuuttoa esimerkiksi avioliiton kautta. Niin ja miksei myös työperäistä maahanmuuttoa?
Humanitaarista maahanmuuttoa kaunistelevaa termiä on hankala keksiä. Miten olisi vastikkeetonta ylläpitoa hakeva maahanmuutto? ;D
MW:
--- Lainaus käyttäjältä: eza - 19.12.2008, 18:31:30 ---
Humanitaarista maahanmuuttoa kaunistelevaa termiä on hankala keksiä. Miten olisi vastikkeetonta ylläpitoa hakeva maahanmuutto? ;D
--- Lainaus päättyy ---
Pettimmigraatio?
weekendsoldier:
--- Lainaus käyttäjältä: eza - 19.12.2008, 18:31:30 ---Ainakin mitä seurastin ministeri Thorsin haastattelua ylen kanavalta, niin hänellä ainakin on puurot ja vellit sekaisin. Mikäli hänen lakiehdotus (hänen mukaan) pyrkii parantamaan työperäistä maahanmuuttoa, niin miten humanitaarisen maahanmuuton edistaminen siinä auttaa?
Milloin alamme keskustelemaan humanitaarisesta maastamuutosta tai maastapoistosta?
Sosiaalinen maahanmuutto tarkoittaisi minun mielestä maahanmuuttoa esimerkiksi avioliiton kautta. Niin ja miksei myös työperäistä maahanmuuttoa?
--- Lainaus päättyy ---
Voisiko maastapoisto olla esim. devoimavaraistamista, tai voimavarojen kotiuttamista? ;D
Esa N.:
--- Lainaus käyttäjältä: weekendsoldier - 19.12.2008, 19:48:28 ---Voisiko maastapoisto olla esim. devoimavaraistamista, tai voimavarojen kotiuttamista? ;D
--- Lainaus päättyy ---
Ulkoistamisestahan ne paljon nykyään tuntuvat puhuvan. Mä ehdotan ulkoistamista ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta