Kirjoittaja Aihe: 2011-06-26 Rumba: Klamydian Vesku Jokinen ja isänmaallisuus  (Luettu 7854 kertaa)

törö

• Jäsen^^^
  • Liked: 10561
Lainaus
Klamydian Vesku Jokinen: “Jos sanot tässä maassa olevasi isänmaallinen, olet heti natsi, fasisti tai rasisti”

...

Esimakua albumilta on saatu kappaleesta Suomalainen tarina tehdyn videon ja singlen myötä. Lehdistötiedotteessa Jokinen kertoo laulusta seuraavaa:

”Suomalainen tarina -single on kaikista meistä tässä pienessä, hienossa maassa asuvista ihmisistä. Meidän olisi aika alkaa taas arvostaa itseämme suomalaisina, eikä minään ihmeen pienenä palana Eurooppaa. Ei suomalaisten tarvitse miksikään muuttua, tai juosta kaikkien ihmeen hapatusten ja trendien perässä. Tämän kansan perusluonne on itsessään niin hieno asia, että siihen ei pidä kenenkään kajota.”

Piffissä Klamydiaa on jo kuvailtu junttien suosimaksi perussuomalaiseksi persupunkiksi. Tietysti.

”Jaa, että politiikkaa. Tästä lähdetään hakemaan varmaan joitakin perussuomalaisjuttuja”, 41-vuotias solisti tuhahtaa.

Jokinen painottaa, ettei kuulu mihinkään puolueeseen.

”Mä olen suomalainen, en perussuomalainen. Mutta mun mielestä kun Suomessa kerran asutaan, niin suomalaiset pitää laittaa aina etusijalle. Niin muutkin tekevät! Toimittajat sanovat siihen, että ‘ai perussuomalainen’. Ei, vaan suomalainen, saatana! Mun mielestä joka helvetin poliitikon pitäisi valvoa oman maan etuja. Ei näin pienen maan pidä yrittää parantaa koko maapalloa.”

Jokinen kertoo olleensa aina hyvin isänmaallinen ihminen.

”Mä ymmärrän, että tässä maassa jos sanot olevasi isänmaallinen, niin olet heti natsi, fasisti tai rasisti. Ei jumalauta, mä olen vain suomalainen ja tykkään asua Suomessa! Kavereistani varmaan puolet on suomenruotsalaisia, joten se siitä hurrivihastakin.”

...

http://www.rumba.fi/klamydian-vesku-jokinen-jos-sanot-tassa-maassa-olevasi-isanmaallinen-olet-heti-natsi-fasisti-tai-rasisti-25041/

« Viimeksi muokattu: 28.06.2011, 10:18:44 kirjoittanut Miniluv »

Marius

• Jäsen^^^
  • Liked: 2327
  • Normaali erilainen.
Hienoa, että edes jotkut taiteilijat uskaltavat olla normaaleja. ;)

Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Kaptah

• Jäsen^^^
  • Liked: 743
Hirvittävää musiikkia, mutta hyvä asenne.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Eldritch

• Jäsen^^^
  • Liked: 73
Vesku on iän myötä tullut järkiinsä. Uran alkuaikoinahan Klamydia oli perus-punksettiä: armeija on perseestä, kytät on poliiaeja ja paskavaltio pamputtaa.

Jouko

• Jäsen^^^
  • Liked: 885
  • Jouko Lilja
Tämä taitaa olla niitä kuluneita "En ole rasisti, mutta..." -ulostuloja. Hyvä kumminkin että tuulen suunta muuttuu. Olemme niin pieni kansa että meidän on puhallettava yhteiseen hiileen. Jos pidämme omista oikeuksistamme kiinni niin se ei ole muilta pois. Ei tällä Suomenniemellä eikä Euroopassa saati koko maailmassa.
“Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä.”

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

jmm

• Jäsen^^^
  • Liked: 1318
Lainaus
”Mä olen suomalainen, en perussuomalainen. Mutta mun mielestä kun Suomessa kerran asutaan, niin suomalaiset pitää laittaa aina etusijalle. Niin muutkin tekevät! Toimittajat sanovat siihen, että ‘ai perussuomalainen’. Ei, vaan suomalainen, saatana! Mun mielestä joka helvetin poliitikon pitäisi valvoa oman maan etuja. Ei näin pienen maan pidä yrittää parantaa koko maapalloa.”

Tämä pitäisi kehystää ja ripustaa seinälle.
“The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead.” - Joe Rogan

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 20105
Niin, kukapa sitä suomirokkaria puolustaisi jos ei kelpo kaveri, muu suomirokkari, persu tahi muuten nuiva. Taidenyansseista passaa kiistellä muualla.

"Kansainvälisyyteen" vannovat "taiteilijat" eivät paskat nakkaa siitä havainnosta, että ihmiset tykkäävät eniten lähisoittajista. Niillä kun on sama juju menosa kuin lähiruokatuottajilla...

Kuka tykkäisi Maija Villkkumaasta, jos hän laulaisi thaiksi? Thaimaassa tämä elintasolapsi viettää talvensa ja ostaa sieltä hepenensä. Maija syö sinun pöydässäsi, mutta lausunnoissaan paskoo monikulttuurin nimeen samaiselle pöydälle. Alinta kastia.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2011, 18:42:25 kirjoittanut M »
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

KalleK

• Jäsen^^^
  • Liked: 402
Vesku on iän myötä tullut järkiinsä. Uran alkuaikoinahan Klamydia oli perus-punksettiä: armeija on perseestä, kytät on poliiaeja ja paskavaltio pamputtaa.

Kaverin tietäen ja viimeisen parinkymmenen vuoden ajan aina aika ajoin tekemisissä olleena voin vahvistaa, ettei Vesku ole muuttanut mielipiteitään mihinkään ainakaan tuona ajanjaksona. On ollut aina alan mies niin sanotusti.

Tsekatkaa vaikka hänen noin kymmenen vuodentakaisen soololevynsä (Outo kunnia) kansi.
"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"

KJ

• Jäsen^^^
  • Liked: 3374

Kaverin tietäen ja viimeisen parinkymmenen vuoden ajan aina aika ajoin tekemisissä olleena voin vahvistaa, ettei Vesku ole muuttanut mielipiteitään mihinkään ainakaan tuona ajanjaksona. On ollut aina alan mies niin sanotusti.

Tsekatkaa vaikka hänen noin kymmenen vuodentakaisen soololevynsä (Outo kunnia) kansi.

Kannattaa tarkistaa myös Kylähullujen (Vesku+Alexi Laiho): Lisää Persettä Rättipäille.
What would Gösta Sundqvist do?

Punaniska

• Jäsen^^^
  • Liked: 7315
  • patataantumuksellinen arkkikonservatiivi pimeästä

Tiedä sanoa, kun en seuraa skeneä. Mutta tämä Klamydian biisi taitaa olla jo aika vanha:

Klamydia - Suomi On Sun

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Veikko

• Jäsen^^^
  • Liked: 18494
  • Сентиментальный боксер
Vesku Jokinen, Rumban haastattelussa: ”Suomalainen tarina -single on kaikista meistä tässä pienessä, hienossa maassa asuvista ihmisistä. Meidän olisi aika alkaa taas arvostaa itseämme suomalaisina, eikä minään ihmeen pienenä palana Eurooppaa..."

Siinä on miehellä asennetta täyden kympin edestä!

Muuten en kuulu yhtyeen faneihin, vaikka rääveimmät punk -jutut noilta menetteleekin. Rääväsuisuus on tervettä, kun siinä on asennetta ja sisältöä - ja yhdistettynä alan musiikkiin tulos ei ole mitenkään paskempaa.

Eipä ole, valitettavasti, tullut vielä laitettua Klamydian tuotantoa "nuivat kuuntelee" osastolle - kuten ei vissiin muutakaan punk-musiikkia. Sattumaa tuo.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Marius

• Jäsen^^^
  • Liked: 2327
  • Normaali erilainen.
Klamydia: "Mä oon tyhmä". (Sarkasmi/itseironia-antennit sitten törröttämään...)

http://www.youtube.com/watch?v=4s192NpdegE
« Viimeksi muokattu: 26.06.2011, 22:47:39 kirjoittanut Marius »
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

KalleK

• Jäsen^^^
  • Liked: 402
Kannattaa tarkistaa myös Kylähullujen (Vesku+Alexi Laiho): Lisää Persettä Rättipäille.

Tämäkään ei ole mitään sattumaa tai piilovittuilua nuiville; kyllä tässä tarkoitetaan ihan sitä mitä ensimmäiseksi mieleen tuleekin.

Eikös tähän ottanut ihan vähemmistövaltuutettukin aikanaan kantaa? Tai joku vastaava taho?

Muistan lukeneeni lehtijutun, missä kaverit pyrkivät kuittaamaan asian vitsinä ja jotain pakollista "ei me olla rasisteja, mutta..." -kommenttiakin siinä oli, mikä olikin ihan fiksua. Turha noiden vähemmistövaltuutettujen kanssa on alentua väittelemään sen enempää, antaa kansan tehdä omat johtopäätöksensä.

Metallimiehissä nuivuusprosentti on muutenkin huomattavan korkea. Punkporukka taas näyttää olleen aina hieman kahtiajakautunut; on näitä anarkohippejä ja sitten toisella puolella kaljaakittaavia perusduunareita.

Räppi nyt on sitten asia ihan erikseen... :facepalm: Sitä päivää saadaan odottaa, että jostain ilmestyy nuivasti räpäyttävä posse.
"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"

Sunt Lacrimae

• Jäsen^^^
  • Liked: 2083
  • Kesän netsi kun oon, nuiva luonteeni on.

Räppi nyt on sitten asia ihan erikseen... :facepalm: Sitä päivää saadaan odottaa, että jostain ilmestyy nuivasti räpäyttävä posse.

VHM With Attitude - Straight Outta Eira.

Kuka tulee mukaan?y
Play stupid games, win stupid prizes.

Lodi

• Jäsen^^^
  • Liked: 113
  • PALSTAN VAKIOURPO
Minulla on amerikkalaisvalmisteisen autoni takalasissa pieni Suomen lippu.
On huvittavaa, kun siitä aina joku silloin tällöin kysyy.
Vastaan aina, että olen suomalainen ja en näe mitään estettä pitää autossani Suomen lippua.

Minkähän takia siniristilippu koetaan muualla kuin lipputangossa provokaatioksi?
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

l'uomo normale

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 8192
  • Je suis. Sivistysporvari. Ihmisenä ja kuluttajana.
Vastaan aina, että olen suomalainen ja en näe mitään estettä pitää autossani Suomen lippua.

Minkähän takia siniristilippu koetaan muualla kuin lipputangossa provokaatioksi?

Uskaltaisiko kukaan kysellä mitään Konfederaation lipusta? Niitäkin näkee jenkkiautoissa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.

Sunt Lacrimae

• Jäsen^^^
  • Liked: 2083
  • Kesän netsi kun oon, nuiva luonteeni on.

Uskaltaisiko kukaan kysellä mitään Konfederaation lipusta? Niitäkin näkee jenkkiautoissa.

Ei suoraan liity, mutta pari vuotta sitten oli Varustelekasta parilla eurolla hommattuja saksan armeijan kenttäpaitoja (niitä napillisia, ihan jees kesätakiksi) aktiivikäytössä ja "ootko joku natsi?"-kyselyitä tai hämmentyneitä tuijotuksia tuli kerran viikossa vähintään. Yleensä hiljenivät kun selitin vähän Saksan liittotasavallan ja Kolmannen valtakunnan välisiä eroja ja sillee.

Tosin mainittakoon, että pidin silloin ja pidän edelleen siiliä ja käytän maihareita, joten ehkä tuolla oli jotain osuutta asiaan.

Asiasta aidanseipääseen, tuli taas mieleen kuinka tiettyjä suomalaisuuteen liitettäviä asioita pidetään ns. paremmissa piireissä ihan perusteitta junttina. Kuuluisin esimerkki taitaa olla Matti "Anteeksi" Vanhasen leijonakoruavautuminen, mutta kisakauden ulkopuolella jo Suomen lätkämaajoukkueen paita tuntuu riittävän junttistatuksen aikaansaamiseen.

Jenkkilä on siitä kiva maa, että siellä kaiken sortin kansallissymboleihin on huomattavasti vapautuneempi ja luonnollisempi suhtautumistapa kuin täällä Pohjolassa.
Play stupid games, win stupid prizes.

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 46473
  • Kyllä tästä vielä selvitään, kaikesta huolimatta!
VHM With Attitude - Straight Outta Eira. Kuka tulee mukaan?

Pane yksityisviestiä.
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Kansalliset rajat ovat sille este.”
— Soros

Ruotsi: sosialismiin mennään äänestämällä, mutta siitä poistutaan ampumalla.
— Jäsen ÄmTeeAa

ttw

• Jäsen^^^
  • Liked: 11
  • Hompanzee

VHM With Attitude - Straight Outta Eira.

Kuka tulee mukaan?y

Olisko toi vähän ton tyylistä? :D http://www.youtube.com/watch?v=t3eXtqQera8

Räpäytys ei oikeen ole innostanut varmaan juurikin koska kaikissa on niin vastenmielinen monikulttuurinen sanoma ym ihannoidaan poliisien tai valkoisten tappamista.
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Johannes Krauser II

• Jäsen^^^
  • Liked: 2
Ei suoraan liity, mutta pari vuotta sitten oli Varustelekasta parilla eurolla hommattuja saksan armeijan kenttäpaitoja (niitä napillisia, ihan jees kesätakiksi) aktiivikäytössä ja "ootko joku natsi?"-kyselyitä tai hämmentyneitä tuijotuksia tuli kerran viikossa vähintään. Yleensä hiljenivät kun selitin vähän Saksan liittotasavallan ja Kolmannen valtakunnan välisiä eroja ja sillee.

Tosin mainittakoon, että pidin silloin ja pidän edelleen siiliä ja käytän maihareita, joten ehkä tuolla oli jotain osuutta asiaan.

Asiasta aidanseipääseen, tuli taas mieleen kuinka tiettyjä suomalaisuuteen liitettäviä asioita pidetään ns. paremmissa piireissä ihan perusteitta junttina. Kuuluisin esimerkki taitaa olla Matti "Anteeksi" Vanhasen leijonakoruavautuminen, mutta kisakauden ulkopuolella jo Suomen lätkämaajoukkueen paita tuntuu riittävän junttistatuksen aikaansaamiseen.

Jenkkilä on siitä kiva maa, että siellä kaiken sortin kansallissymboleihin on huomattavasti vapautuneempi ja luonnollisempi suhtautumistapa kuin täällä Pohjolassa.
Hassua kun itte heti purin ne liput pois ihan ilman mitään natsi-pelkoja. Tuntuisi vaan oudolta pitää toisen valtion lippua käsivarressa. Hyviä takkeja, tuli itekin kolme ostettua kun olivat eurolla ja lekassa vielä vasta kymmenen tuotteen kohdalla ilmanen postitus.

Luotsi

• Jäsen^^^
  • Liked: 2965
Niin ne ajat, ihmiset ja mielipiteet muuttuvat. Olen melkoisen varma ettei Alangon Ismo suostu enää julistamaan "mä pyyhin perseeni siniristilipulla", kuten 1980-luvulla.

pelle12

• Jäsen^^^
  • Liked: 81
Niin ne ajat, ihmiset ja mielipiteet muuttuvat. Olen melkoisen varma ettei Alangon Ismo suostu enää julistamaan "mä pyyhin perseeni siniristilipulla", kuten 1980-luvulla.
Enpä olisi tuosta niinkään varma. Mielipiteet näyttävät pikemminkin polarisoituvan, ja yhä useampi daideilija pikemminkin lisää kuin vähentää Suomi-vihaansa. Tuollaiset veskut ovat lähinnä poikkeuksia, toki piristäviä sellaisia, vaikka Klamydiasta en ole koskaan pitänytkään.

EL SID

• Vieras

höpö höpö. Vesku on suurinpiirtein samanlainen ollut aina. Käynyt armeijan ja pysynyt mielipiteissään.

tämä oli hitti jonka alikersantti Jokinen työsti armeija-ajastaan ja tuskin 1990-luvun alun jälkeen armeijan käyneistä löytyy sellaista, joka ei sitä kuullut:

http://www.youtube.com/watch?v=SsKHg5cIuBs

tuskin uusi poreallas pehmentää miestä.....

Tagit: