Kirjoittaja Aihe: Kysy Elina Lepomäeltä / Yleinen Lepomäki-ketju (nykyään Elina Valtonen)  (Luettu 173860 kertaa)

Pliers

• Jäsen^^^
  • Liked: 24
  • Every human being is the author of his own health
Mikä on lojaalihierarkiasi suhteessa maahanmuuttokriittisyys ja kokoomus/oikeisto/porvarillisuus?

Nykyisenkaltaiseen maahanmuuttoon (erityisesti humanitaariseen) liittyy paljon ongelmia. Mutta vaikka lopettaisimme sen kokonaan, meillä olisi edelleen ratkaistavana sellainen haaste kuin että valtio joutuu ensi vaalikaudella (4 vuotta) ottamaan 33 mrd lisää velkaa, 45% nykyisen päälle. Olen ensisijaisesti lojaali isänmaalle.

1. Minä vuonna Suomi on velaton?

2. Paljonko Suomella on velkaa, kun seuraava taantuma alkaa, ja täytyy ruveta elvyttämään?

3. Kuka sammuttaa valot?
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Elisa

• Nuivaniemi
  • Jäsen^^^
  • *
  • Liked: 121
Elina, mikset vastaa kaikkiin kysymyksiin?

Kyse on ajasta. Olkaa kärsivällisiä.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Elina Lepomäki

• Nimellinen
  • Jäsen
  • Liked: 2
Elina, mikset vastaa kaikkiin kysymyksiin?

Minulla on valitettavasti nyt niin kiire aikataulu myös kotona lapsen kanssa etten ikävä kyllä ehdi käymään keskustelupalstoilla kovin säännöllisesti. Toivon sekä kärsivällisyyttä että tukeutumista kotisivuihini. Siellä on vastaus pääosaan täälläkin esitettyihin kysymyksiin.

Julkaisin perjantaina kirjoituksen, joka varmasti valaisee kantani hyvin selvästi Euroopan tukipaketteihin: http://elinalepomaki.fi/ajatukset/suomesta-euroopan-unilukkari

Elina Lepomäki

• Nimellinen
  • Jäsen
Kannatatko euroopan liittovaltiota?

Kuulutko Eurooppanuoret ry:hyn?
http://www.eurooppanuoret.com/

Jos kyllä, kannatatko tulevaisuuden maailmanfederaatiota?
Lainaus
Eurooppanuorten kansainvälisen kattojärjestön (JEF) sivuilta:
http://jef.communicate-europe.co.uk/about-jef/short-intro-to-jef/
A noble mission...

JEF is a pan-European network of enthusiastic and dynamic young people who profoundly believe that Europe is our future and who commit themselves to make it an even better place to live in! According to the Statutes, the goal of JEF is the creation of a democratic European federation as a crucial ingredient for peace, a guarantee for a more free, just and democratic society and a first step towards a world federation.

--Lasse

Bonuskysymys: Oletko tai oletko joskus ollut Suomen Sisun jäsen tai kannatusjäsen? 

Hyvää vaalikevättä!   :)

edit:lisätty bonari

En kuulu Eurooppanuoriin, en kannata liittovaltiota enkä ole tai ole ollut Sisun jäsen :-)

Elina Lepomäki

• Nimellinen
  • Jäsen
Suoran demokratian ongelma on se että kansalaiset ryhtyvät helposti ajamaan pelkkää omaa etuaan kussakin yksittäisessä kysymyksessä. Politiikan tulisi olla yhteisten asioiden hoitamista eikä edunvalvontaa.

Valitettavasti minä en jaksa alkaa filosofoimaan tämän enempää siitä, miten ristiriitaista kapitalistin/yksilönvapausasioitsijan/tehokkuusmetsästäjän on puhua puoltavasti keskitetyn hallinnon puolesta. Niin selvää se on.

Tämähän se juuri on se ongelma niin Wahlroosin kuin Ollilankin mielestä (verotuksen puolestahan sinulla onkin paketti enemmän valmis kuin monella ja hyvä niin): mistä tietää, että sinä ajat myös minun asioitani eduskunnassa etkä paina deleteä ratkaisevalla hetkellä? Veroja voi alentaa ja paikkoja yksityistää ihan missä päin palloa vaan ja vieläpä ihan samoilla tuloksilla, mutta Soini se vaan Suomessa porskuttaa. Heitäpä ajatuksella.

Lähtökohtaisesti ihmiset ajavat vain omaa etuaan ja se on mielestäni paitsi inhimillistä, niin myös ok. Ongelmaksi asia muuttuu silloin kun sitä voi alkaa tehdä toisten kustannuksella. Tämä ongelma siis on jatkuvasti käsillä edustuksellisen demokratian puitteissa. Siirretään rahaa väkisin joltain jollekin toiselle, rajoitetaan jonkun oikeuksia toisen kustannuksella. Suora demokratia toimisi parhaiten yövartijavaltiossa, jossa sellaista käsitettä kuin valtio ei varsinaisesti olisi vaan jokainen voisi elää elämäänsä siten kuin haluaa. Valtion tehtävä olisi pelkästään hoitaa viime käden turvallisuus: se, ettei toisen eläminen rajoita jonkun toisen vastaavaa.

Elina Lepomäki

• Nimellinen
  • Jäsen
Mikä on lojaalihierarkiasi suhteessa maahanmuuttokriittisyys ja kokoomus/oikeisto/porvarillisuus?

Nykyisenkaltaiseen maahanmuuttoon (erityisesti humanitaariseen) liittyy paljon ongelmia. Mutta vaikka lopettaisimme sen kokonaan, meillä olisi edelleen ratkaistavana sellainen haaste kuin että valtio joutuu ensi vaalikaudella (4 vuotta) ottamaan 33 mrd lisää velkaa, 45% nykyisen päälle. Olen ensisijaisesti lojaali isänmaalle.

Olet ehtaa poliitikkoainesta. Et vastaa esitettyyn kysymykseen vaan johonkin ihan muuhun. Siitä se ura urkenee. ;D ;D ;D

Vastasin jo että olen lojaali isänmaalle, minulla ei ole tuossa listassa jonka lähetit mitään erityistä "lojaliteettijärjestystä".

Elina Lepomäki

• Nimellinen
  • Jäsen

Ei ole vieläkään tullut vastauksia kysymyksiini maahanmuuttopolitiikasta ja EU-tukipaketista, vaikka Lepomäellä on näemmä riittänyt aikaa vastata moniin myöhemmin esitettyihin, vähempimerkityksisiin kysymyksiin.

En voi olla vetämättä johtopäätöstä, että kysymykset maahanmuuttopolitiikasta ja EU-tukipaketista ovat Lepomäelle liian vaikeita ja kiusallisia asioita.

En itse kannata EU-tukipaketteja ja olen sen kyllä selkeästi ilmaissut. Myös täällä: http://elinalepomaki.fi/ajatukset/suomesta-euroopan-unilukkari

En löytänyt kysymystäsi maahanmuuttopolitiikasta, mutta toistaisitko sen jos en ole siihen vielä vastannut.

Elina Lepomäki

• Nimellinen
  • Jäsen
Onko missään povattu Lepomäen läpimeno mahdollisuuksia?
En äänestä sillä perusteella kiinnostaa vain tietää.

Tuskin mikään gallup tms. taho on arvioinut Elinan läpipääsijöiden joukkoon, ainakaan tässä vaiheessa vielä. Uudelle nimelle läpipääsy on aina haasteellista. Nähdäkseni työtä tarttee tehdä vielä paljon näkyvyyden eteen. Toivottavasti pääsee läpi :)

Mainostus on alkanut tänä viikonloppuna niin telkkarissa kuin lehdissä. Katsotaan mihin se riittää.

Elina Lepomäki

• Nimellinen
  • Jäsen
En voi olla vetämättä johtopäätöstä, että kysymykset maahanmuuttopolitiikasta ja EU-tukipaketista ovat Lepomäelle liian vaikeita ja kiusallisia asioita.

Tässä olet oikeassa, vaikka anglistisesti vedätkin johtopäätöksen sen tekemisen sijaan. Ikävä piirre päättäjässä, jos ei kykene vastaamaan. Jatketaan silti kyselyä.

Elina, olet linjannut kotisivujesi agendassa:

Lainaus
Olen yleisen asevelvollisuuden kannalla. Pieni palkka-armeija ei riitä turvallisuutemme puolustamiseksi eikä sinne hakeudu ikäluokkansa parhaimmistoa. Tasa-arvon nimissä olen avoin kannattamaan asevelvollisuuden ja/tai siviilipalveluksen ulottamista myös naisiin. Naiset tosin kategorisesti suorittavat isänmaallisen tehtävänsä jo tuottamalla maahan jälkeläisiä, mikä on ajallisesti ja työllisesti suurempi uhraus kuin asevelvollisuus. Nykyisen yhteiskuntarakenteemme rahoitus nojaa suurilta osin väestönkasvuun, jolloin sen tukeminen on perusteltua (mielestäni tämä valtiontalouden riippuvuus väestöraekenteesta pitäisi tosin poistaa).

Yleinen asepalvelus on näennäisessä ristiriidassa ajamani vapaamman yhteiskunnan kanssa. Koen kuitenkin pienen kotimaamme suvereniteetin ja ulkoisen turvallisuuden säilyttämisen itseisarvoksi ja sen vuoksi kannatan tehokasta maanpuolustusta, jollaisen yleinen asevelvollisuus takaa.

Miten motivoisit NATO-Suomessa kutsuntoihin valmistautuvaa nuorta miestä tai kertausharjoituksiin valmistautuvaa reserviläistä, jonka työelämän rytmin viikon pakkaskomennus tai itikkasavotta katkaisee? Viittaan ko. henkilöiden kysymyksiin:

- Eihän pakossa ole mitään järkeä? Ei pakottamisella vapauteen päästä?
- Miksi lähtisin, kun meillä on NATO?
- Anna minullekin sama palkkio, kun niille NATOn palkkasotilaille?
- Miksi aina minä, kysyn vaan?
- Mitäs jos menisit itse?
- Eihän naisten mitään lapsia ole pakko tehdä? Suomessa on naissinkkuja väkilukuun nähden EU:n eniten?
- näennäinen = subjektiiviseen, pintapuoliseen havaintoon erheellisesti perustuva, kuviteltu, luuloteltu, oletettu?

Jos luit tekstini, varmaan huomasit etten vastusta asevelvollisuuden ulottamista myös naisiin. Mitä tulee palkka-armeijaan, niin ongelma on se, ettei sinne hakeudu ikäluokkansa parhaimmisto. Olen varsin huolestunut itänaapurista. Jos palkka-armeijassa maksetaan samanlaista palkkaa kuin palomiehelle (eikä Suomella ole varaa yhtään enempään), niin sinne hakeutuu ikäluokkansa, no, palomiehet.
Muuten kyllä vastustan kaikenlaista pakkoa.

Elina Lepomäki

• Nimellinen
  • Jäsen
Lainaus
Koko tarveharkina-käsite tulisi uudistaa. Töihin saa tänne tulla vaikka alalla olisi työttömyyttä - annetaan työntekijän ja työnantajan sopia asiasta keskenään. Samalla tulee kunnioittaa Suomen lainsäädäntöä eikä väärinkäytöksille tule antaa sijaa.

Onko kansantalouden kokonaisuuden kannalta viisasta, että (esimerkiksi) rakennustöitä teetätetään ulkomaalaisella työvoimalla, ja samaan aikaan makuutetaan työttömänä (kovin kustannuksin) kotimaisia rakennusmiehiä? Näin äkkiseltään ajateltuna tämä vaikuttaa täysin päättömältä linjaukselta.

Fiksumpaa olisi ohjata lainsäädäntöä siten, että yrityksen etu on myös kansantalouden etu. Tarveharkinta on hyvä keino tähän.

Miksei kotimainen rakennusmies suostu tekemään niitä töitä? Kyllä minä mieluummin hänen tukiaan leikkaan kuin estän työteliäitä ja osaavia henkilöitä tulemaan meille töihin.

Elina Lepomäki

• Nimellinen
  • Jäsen

1. Minä vuonna Suomi on velaton?

2. Paljonko Suomella on velkaa, kun seuraava taantuma alkaa, ja täytyy ruveta elvyttämään?

3. Kuka sammuttaa valot?

1. Jos minä saisin päättää, niin 20 vuoden päästä. Nyt kehityssuunta on päinvastainen.

2. Veikkaan että seuraava taantuma alkaa 2 vuoden sisään, jolloin nykyinen julkinen velkamme (87mrd) on todennäköisesti ylittänyt 100 miljardin euron rajapyykin. Mutta vastaus lamatalkoisiin ei ole elvytys! Päinvastoin, meidän on pakko karsia julkista sektoriamme.

3. Joku kiinalainen joka on ostanut puolet Suomesta köyhiltä kunnanisiltämme ja muuttanut Suomen rehuvarastoksi. :-)

M.K.Korpela

• Jäsen^^^
  • Liked: 226
  • Wanhan coulun conetecnicco
Jos palkka-armeijassa maksetaan samanlaista palkkaa kuin palomiehelle (eikä Suomella ole varaa yhtään enempään), niin sinne hakeutuu ikäluokkansa, no, palomiehet.

"Ikäluokkansa palomiehet" ...!?

Lainaus
Miksei kotimainen rakennusmies suostu tekemään niitä töitä? Kyllä minä mieluummin hänen tukiaan leikkaan kuin estän työteliäitä ja osaavia henkilöitä tulemaan meille töihin.

Hyväksyn sen että työttömät rakennusmiehet (kuin myös muut työttömät) on pakotettava siirtymään työn ääreen olennaisesti kerkeämmin. Jos Takahikiällä ei ole kirvesmiehen töitä ja jeppeä ei urakka Espoossa kiinnosta niin voi-voi: maailma ei ole täydellinen ja korvaukset meni poikki. Mutta muuten tässä kyllä tuoksahtaa, että kotimaisten rakennusmiesten palkat ovat liian korkeita ja että tilalle pitäisi saada palkkadumpattavia ulkomaalaisia ?

« Viimeksi muokattu: 03.04.2011, 08:41:45 kirjoittanut M.K.Korpela »
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Goman

• Jäsen^^^
  • Liked: 1039
  • Sol lucet omnibus

Samaan hengenvetoon voi kysyä: Miksei kotimainen rakennusmies/bussikuski/puutarhatyöntekijä/huoltomies/jne. suostu tekemään niitä töitä?

Meillä on kovin vähälle jäänyt keskustelu siitä, mitkä ovat vaihtoehdot? Nehän ovat todellakin ne, että tuodaan halpatyövoimaa asumaan parakeissa/yhteismajoituksessa/asuntoautoissa. Usein verot ym. yhteiskunnalliset velvoitteet kiertäen.
 Tai kotimaisen työvoiman sosiaalietuuksia kiristetään niin, että työn vastaanottaminen ja työn perässä muuttaminen alkaa kiinnostamaan. Näinhän oli tilanne 60-70 luvulla. "juna hiljaista miestä kuljettaa..." laulettiin silloin.

Nythän meillä vaalikeskusteluissakin jauhetaan pelkkää euron tukipakettia, ydinvoimaa, ja abortti/homo/adoptioasiaa.

Olisikohan vihdoin aika keskustella suomalaisesta työelämästä, ja sen kansainvälisestä kilpailukyvystä. Liian paljon on työtä vuotanut Suomesta ulos. Eikä vuodolle näy loppua.
Millä Suomi elää jatkossa?
Luodaanko meille pysyvät siirtotyöläisten halpatyömarkkinat? Vaikka omaakin työvoimaa on työttömänä.
Onko ylipäätään mahdollista säilyttää perinteinen skandinaavinen (palkka)tasa-arvoinen yhteiskunta, kun ympärillä tehdään toisin?
Auttaako rajojen sulkeminen?
Onko se edes mahdollista?

Näitä kysymyksiä pohditaan aivan liian vähän. Niistä olisi pitänyt aloittaa laajempi keskustelu jo kauan ennen vaaleja. Sillä vaaleissa noihin asioihin voi äänestäjäkin ottaa kantaa. JOS ehdokkaiden kanta em. kysymyksiin on tiedossa.

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 99129
  • Emeritus mediaöyhöttäjä
.... et kuulosta pöllömmältä aiemman puolueeni ehdokkaalta.

Jeps.

Kuuntelin Elinaa livenä. Tarpeeksi nuiva, tarpeeksi anti-sosialistinen ja tarpeeksi niukka-valtioinen. Jussia tietenkin äänestän eikä rintama horju, mutta näkisin molemmat mielelläni ministereinä seuraavassa hallituksessa.

Helsinki-hompanssi-kokoomus-minarkisti, tässä on sinulle harkinnan arvoinen ehdokas, jolle asetan tuhannen taalan kysymyksen:

Mitkä ovat kultakannan ongelmat, riskit ja huonot puolet? Take your time. Kolme lausetta toivotaan vastauksen pituudeksi.

normi-[edit]tiä.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2011, 14:26:02 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lasse

• Jäsen^^^
  • Liked: 16157
  • Suum Cuique
Jos palkka-armeijassa maksetaan samanlaista palkkaa kuin palomiehelle (eikä Suomella ole varaa yhtään enempään), niin sinne hakeutuu ikäluokkansa, no, palomiehet.

Niin, haluaako Elina avata käsitystään palomiehistä?

Joka tapauksessa, yhteiskunta koostuu ihmisistä, jos täällä halutaan yhteiskuntarauha säilyttää jollakin tavalla, täytyy kellokäyrän vasemmallekin puoliskolle säilyttää jonninmoiset oltavat. Kuinka suuri osa heistä on palomiehiä, en ota kantaa...

--Lasse
VADE RETRO SATANA

Intrigue your sole desire, you sell your wife, your child
You sell your oldest friends, you sell your countrymen
And yet we know your name
Traitor, traitor

kantakaupunkilainen

• Jäsen^^^
  • Liked: 3
Lainaus
Koko tarveharkina-käsite tulisi uudistaa. Töihin saa tänne tulla vaikka alalla olisi työttömyyttä - annetaan työntekijän ja työnantajan sopia asiasta keskenään. Samalla tulee kunnioittaa Suomen lainsäädäntöä eikä väärinkäytöksille tule antaa sijaa.

Onko kansantalouden kokonaisuuden kannalta viisasta, että (esimerkiksi) rakennustöitä teetätetään ulkomaalaisella työvoimalla, ja samaan aikaan makuutetaan työttömänä (kovin kustannuksin) kotimaisia rakennusmiehiä? Näin äkkiseltään ajateltuna tämä vaikuttaa täysin päättömältä linjaukselta.

Fiksumpaa olisi ohjata lainsäädäntöä siten, että yrityksen etu on myös kansantalouden etu. Tarveharkinta on hyvä keino tähän.

Kyllä se suomalainenkin niitä suostuu tekemään ellei hänenkään tarvitse maksaa veroja eikä muita velvoitteita vaan saa palkan käteen, kuten ulkkarikin. Näinhän tapahtuukin ja siksi meillä on tämä harmaa talous.
War
Ikäluokkansa palomies

hoxpox

• Jäsen^^^
  • Liked: 55
  • takarivistä huutelija
- Miksi aina minä, kysyn vaan?
- Mitäs jos menisit itse?
- Eihän naisten mitään lapsia ole pakko tehdä? Suomessa on naissinkkuja väkilukuun nähden EU:n eniten?
Jos luit tekstini, varmaan huomasit etten vastusta asevelvollisuuden ulottamista myös naisiin.

Tosiasiassahan mies joutuu lapsia saadakseen näkemään yhtä paljon vaivaa kuin nainenkin, joten vain miehiä koskevalle asevelvollisuudelle ei ole perusteita.

Esimerkki reaalimaailmasta: On kaksi henkilöä jotka päättävät hankkia yhteisen mökin. Toinen heistä osaa rakentaa ja toinen taas osaa tehdä perustukset. Rakentaja käyttää mökin tekemiseen 9 kuukautta, mutta perustusten tekijällä menee työhön vain yksi päivä. Valmis mökki tuottaa yhtä paljon iloa sekä rakentajalle että perustustentekijälle.

Millä ehdoilla rakentajan kannattaa suostua mökkihankkeeseen tietyn perustustentekijän kanssa? Eihän hankkeeseen, joka hyödyttää osapuolia yhtä paljon kannata lähteä, jos itse näkee selvästi enemmän vaivaa?

Markkinataloudessa perustustentekijälle koituukin mökkihankkeesta kaikenlaista lisävaivaa/kustannusta, kunnes kummankin panos mökkihankkeessa on keskimäärin yhtä suuri. Perustustentekijä joutuu usein ennen mökkiprojektin aloitusta maksamaan mökin suunnittelupalaveri-illallisia, tarjoamaan rakentajalle kuljetuspalveluja, hieromaan rakentajan niskoja ja jalkapohjia, tuomaan viiniä ja suklaata jne.

Se että perustustentekijä on aiemmin suorittanut asevelvollisuuden ei vaikuta rakentajan ja perustustentekijän neuvotteluasemaan, eikä rakentajan kannata myöntää perustustentekijälle mitään hyvitystä tällä perusteella.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2011, 14:39:07 kirjoittanut hoxpox »

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
Annetaan kiireiselle löysiä, pls.

Kysymys oli mikä, hompanssi hoxpox?
« Viimeksi muokattu: 03.04.2011, 14:41:41 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
— Missä N, siellä R

Kokoliha

• Vieras
.. niin sinne hakeutuu ikäluokkansa, no, palomiehet.

Niin, haluaako Elina avata käsitystään palomiehistä?

Tunnen joitakin oman ikäluokkani palo- ja pelastushenkilöstön edustajia, ja tuo kieltämättä pomppasi erittäin pahasti silmään. Voitko Elina avata lisää käsitystäsi "oman ikäluokkansa parhaimmistosta", siihen kuulumisen kriteereistä ja mielellään vielä palomiehistä erikseen?

Mihin kategoriaan luokittelet itsesi, kuinka paljon ystäväpiiriisi kuuluu muitakin kun "parhaimmistoa" ja tunnetko olevasi heidän kanssaan tasavertainen vaiko heidän yläpuolellaan?

Ei hoppua, mutta tähän toivoisin vastausta ennen vaaleja.

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
Ikäluokkansa palomiehet.

:facepalm: :facepalm: :facepalm:
— Missä N, siellä R

kantakaupunkilainen

• Jäsen^^^
  • Liked: 3
Ikäluokkansa palomiehet.

:facepalm: :facepalm: :facepalm:

Aika elitistinen murjaisu, tämä sanonta taitaa jäädä elämään pidemmäksikin aikaa  ;D
War
Ikäluokkansa palomies

MoonShine

• Jäsen^^^
  • Liked: 11
  • Perusnuiva - VHM
Jos palkka-armeijassa maksetaan samanlaista palkkaa kuin palomiehelle, niin sinne hakeutuu ikäluokkansa, no, palomiehet.

Onko kansanedustajaehdokas Lepomäellä minkäänlaista käsitystä palo- ja pelastusalalle hakeutuvien valintakriteereistä?
Entä ammattikunnan korkeista eettisistä ja moraalisista perinteistä ja vaatimuksista?
Aivan käsittämätöntä yhden yhteiskuntarauhaa ja turvallisuutta puolustavan ja ylläpitävän ammattikunnan dissausta.

Kun kansanedustajaehdokas Lepomäki seuraavaksi tarvitsee kunnallisen palo- ja pelastustoimen tarjoamaa apua, toivon paikalle rientävässä ensivasteyksikössä olevan pelkästään niitä hänen mainitsemiaan 'ikäluokkansa, no palomiehiä'.

-Mitä kansanedustajaehdokas Lepomäki on mieltä palomiesten eläkeiästä?
Palomiesten eläkeikä on nykyisin sama kuin muillakin eli 63–68 vuotta, kun se vuoteen 1989 asti oli 55 vuotta.

-Kuinka moni yli kuusikymmenvuotias, jopa 68 -vuotias, on kansanedustajaehdokas Lepomäen mielestä sovelias, kyvykäs ja kelpoinen pelastamaan kansalaisia palavista rakennuksista oman henkensä uhalla, suorittamaan vaativia sammutustehtäviä savusukellusvarusteissa tai työskentelemään ympäri vuorokauden kestävissä työvuoroissa ihmisten perusturvallisuutta varmistavissa sairaankuljetustehtävissä?

-Olisiko kansanedustajaehdokas Lepomäki halukas tutustumaan johonkin pelastualalle hakeutuneeseen ikäluokkaan, palo-ja pelastusalan arkeen, pelastusalan työtapoihin, työn vaativuuteen, työn rasittavuuteen tai työssä jaksamiseen?

-Entä, haluaisiko mahdollinen kansanedustaja Lepomäki henkilökohtaisesti tehdä jotain palo- ja pelastusalan hyväksi?
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
Palomiehet ja poliisit, minarkistien ykköshompanssit!

Nyt voisit Elina siirtää poteroasi.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2011, 16:43:53 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
— Missä N, siellä R

MoonShine

• Jäsen^^^
  • Perusnuiva - VHM
Palomiehet ja poliisit, minarkistien ykköshompanssit! Nyt voisit Elina siirtää poteroasi.

Noiden kahden ammattikunnan suoritusportaassa sattuu muuten olemaan valtakunnan rutinuivat, koska pääsevät ihan eturivistä päivittäin näkemään ja kokemaan vihervasemmiston aikaansaaman kaaoksen ruohonjuuritasolla.
Silti nuivuus ei saa eikä voi näkyä virkatoimissa, joten se vaan hillitään ja siihen pystyykin ainoastaan ikäluokkansa parhaat ainekset.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
Poliisilaajennus meni överiksi. Pahoittelen.
— Missä N, siellä R

MoonShine

• Jäsen^^^
  • Perusnuiva - VHM
Poliisilaajennus meni överiksi. Pahoittelen.

Ei muuten menny, enkä yhtään ihmettele, enkä pahoittele.

sideswipe

• Jäsen
  • *
  • Liked: 0
Kysymys Lepomäelle: Miksi sinä haluat toimia politiikassa? Voin helposti allekirjoittaa melkein kaikki ajamasi asiat EU-politiikkaa lukuun ottamatta. Ikävä tosiasia on kuitenkin se, ettei sinun agendallesi ole juuri minkäänlaista tukea suomalaisten keskuudessa. Suomalaiset ovat aivan toivottomia sosialisteja, eikä julkisen sektorin leikkaamiselle tai oikeistolaisuudelle ole tilausta Suomessa. Eduskunnassa olisit vain yksi outolintu painamassa nappia sosialistien piikkiin.

Kokoomus on nykyisin Suomen suurin puolue, koska Katainen&Co ovat ymmärtäneet, että vallankahvaan voi päästä ainoastaan sosialismilla. Katainen on oikeassa. Minä ja sinä olemme väärässä. Valtava osa porvareiksi laskettavista suomalaisista toimii julkisen sektorin huuhaaviroissa tai muina yhteiskuntaa kuppaavina nollatutkijoina. Ylivoimaisesti suurin osa suomalaisista ei pärjää itsenäisesti, koska heidät on jo lapsesta asti totutettu taivaasta tipahtavaan hyvinvointiin, passiiviseen alistumiseen ja säälittävään ruikuttamiseen.

En tiedä luetko muiden kokoomuslaisten blogeja vaikkapa Uudesta Suomesta, mutta itse en ainakaan pysty selailemaan niitä ilman että verisuonet katkeavat päästä. Erilaiset sirpapietikäiset ovat vallanneet koko puolueen, ja suuri osa tuosta porukasta oltaisiin tuomittu Neuvostoliitossa liian vasemmistolaisina. Ei muuta kuin onnea valitsemallasi tiellä.

mikkoellila

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2830
  • Thybrim multo spumantem sanguine cerno. -Vergilius
    • Sound System-blogi
Ei ole vieläkään tullut vastauksia kysymyksiini maahanmuuttopolitiikasta ja EU-tukipaketista, vaikka Lepomäellä on näemmä riittänyt aikaa vastata moniin myöhemmin esitettyihin, vähempimerkityksisiin kysymyksiin.

En itse kannata EU-tukipaketteja ja olen sen kyllä selkeästi ilmaissut. Myös täällä: http://elinalepomaki.fi/ajatukset/suomesta-euroopan-unilukkari

Miksi sitten edustat puoluetta, jolle se on hallituskysymys?

Jos sinä pääset eduskuntaan, äänestät aivan taatusti sen tukipaketin puolesta. Muuten saat kenkää Kokoomuksen eduskuntaryhmästä. Siihen taas et ole valmis. Pidät Kokoomuksessa pysymistä niin tärkeänä, että heti eduskuntaan päästyäsi äänestät sen tukipaketin puolesta. Voin lyödä tästä tuhat euroa vetoa.

En löytänyt kysymystäsi maahanmuuttopolitiikasta, mutta toistaisitko sen jos en ole siihen vielä vastannut.

Kokoomus on ollut hallituksessa 20 vuotta viimeisestä 24 vuodesta. Mitä mieltä olet siitä maahanmuuttopolitiikasta, jota Kokoomus on sinä aikana harjoittanut?

Miksi Kokoomus harjoittaisi seuraavien neljän vuoden aikana erilaista maahanmuuttopolitiikkaa kuin on nyt parinkymmenen vuoden ajan harjoittanut?
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

mikkoellila

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2830
  • Thybrim multo spumantem sanguine cerno. -Vergilius
    • Sound System-blogi

Tästä näemme, miten Kokoomus suhtautuu rehellistä työtä tekeviin ihmisiin, esimerkiksi suomalaisiin sotilaisiin, poliiseihin, palomiehiin tai sairaanhoitajiin.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

citizen

• Jäsen^^^
  • Liked: 8
  • Herman & Muammar, old drinking buddies?

Tästä näemme, miten Kokoomus suhtautuu rehellistä työtä tekeviin ihmisiin, esimerkiksi suomalaisiin sotilaisiin, poliiseihin, palomiehiin tai sairaanhoitajiin.

Kuin myös tasa-arvopoliittinen linja. Lepomäki/Kokoomus ei näe mitään väärää toisen sukupuolen pakottamisessa vuodeksi työhön naurettavalla päivärahalla.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

Tagit: elina lepomäki