Johan on aikakin. Aivanko tv-lupamaksu ei olisi jo verotusta; valtio vaatii maksua töllöstäsi. Nyt ainakaan rehellisimpä kansalaisia ei rankaista rehellisyydestä.
Ja sinusta on reilua, että myös ne, jotka eivät televisiota katso, osallistuvat kustannuksiin? Itse sanoin irti televisiolupani ja heitin digiboxin mäkeen. Ihan puhtaasti sen vuoksi, ettei televisiosta tunnu tulevan muuta kuin roskaa. Ylelle pistin myös irtisanomisilmoituksen yhteyteen palautetta, että maksaisin luvan mielelläni jos he tuottaisivat objektiivista, kaikki näkökulmat esiintuovaa asiaohjelmaa, eivätkä vain tökeröä propagandaa.
Tuossa jo joku mainitsikin, että ihan hyvin voisi kaikki kanavat laittaa maksukortin taakse. Olen ihan samaa mieltä, jokainen maksakoon niistä kanavista, joita haluaa katsoa. Ei olisi teknisesti mitenkään mahdotonta toteuttaa. Taitaa televisioyhtiöitä (etenkin Yleä) vain pelottaa se, että siinä tulisi se todellinen suosio mitattua. Olisihan se hieman noloa, kun Ylelle tulisi joku parisataa tilausta ihmisiltä, jotka haluavat heidän "laatuohjelmiaan" katsoa
Hieman aiheen ohi, Suomessa on ylipäänsä tämä sosialisointi mennyt ihan liian pitkälle. Minun pitäisi rahoittaa nyt sitten jo muiden televisionkatseluakin, tähän astihan olenkin joutunut jo rahoittamaan muiden lasten harrastuksia (kaikenlaisia halleja pykätään verovaroin), joidenkin taide-elämyksiä (ei taida esim. se oopperatalokaan omillaan pyöriä) jne. Kyllä minusta ihmisen pitäisi saada itse päättää, mitä rahoillaan tekee (poislukien yleisen turvallisuuden ylläpitäminen ja sairaiden, vanhusten ja opiskelijoiden elättäminen).