Edit: niin ja erosin kirkosta tänään. Mullistusten päivä.
Itsehän olen ollut kirkossa reilun vuoden. Mullistava vuosi
Näihin olisi hyvä saada kommentti itse Mullilta.
Olen pyrkinyt pitämään sorkkani erossa uskonasioista, joskin islamin kohdalla olen kärsinyt tappion itselleni jo useita kertoja. Yleisön pyynnöstä kuitenkin sotkeentunen tähän tällä kertaa.
Siinä vaiheessa, kun islamisaatiomme on edennyt koiraviha-pisteeseen, esiintyy tietyillä korpialueilla väkivaltaisuuksia. Julmuuksia toimeenpanevan ryhmän vähemmän-, mutta pitempikarvainen edustaja Mulli huolehtii jäsen J:n - rotevan saksanpaimenkoiran - kanssa siitä, että Mullitanian Kartanolla ei edelleenkään uskonryhmät hillu.
En kuulu yhteenkään tunnettuun seura-, kirkko-, kuppi-, enkä edes moppikuntaan, vaikka ylpeänä harmaantuvaa teinikampaustani kannankin.
Äskenmainitut kunnat ovat mitä ilmeisimmin innokkaita suvaitsijoita. Minä en oikein tahdo enää suvaita suvaitsemista. Suvaitseminen kun on kokenut elinaikanani melkoisen mullistuksen. Suvaitsevaisuuden voi mielestäni kuopata, kuopan mullittaa ja jäsen J voisi tämän jälkeen merkata mullitetun kuopan sihauttamalla sen päälle merkitsevän loppulausunnon.
Kannustan ihmisiä etsimään uusia, mullistavia asioita jopa uskonnoista. En aio kiistää sellaista mahdollisuutta, että jossakin on jonkinlainen kaikkitietävä jumaluus. Epäilen kuitenkin vahvasti, että kaikenlaisiin pyhiin kirjoituksiin on päässyt eräs haittaeläimistämme - ihmiskunta - jättämään jälkensä. Soisin ihmiskunnan jatkavan jumaluuden etsimistä vailla ennakkoluuloja ja tämän päivän tieteeseen nojaten. Tiede ei - ainakaan vielä tällä hetkellä - kykene puhumaan sen paremmin jumaluuksien puolesta, kuin niitä vastaankaan.
Vaan tiede on opettanut meille avaruuden suunnattomasta koosta paljon sellaisia asioita, joista kukaan ei ole tiennyt tuhansia vuosia sitten. Avaruus on kertakaikkisen valtava. Suorastaan sanoinkuvaamattoman kookas keksintö, jossa keikkuu kaikensorttista tähtitauhkaa. Melkoisesti suurempi, kuin aamullinen, jonka kaikki tietävät tarkoittavan kohmelon aikaansaamaa päänsärkyä.
Jos löydätte jumaluutenne, sellaisen, joka tämän kaiken on luonut, ajatelkaapa hetki, kuinka suuri HÄNEN täytyy olla. Verrattuna tuollaiseen olentoon, yksi K&K, KKK, taki vaikkapa kirja Tante Astridin yhdistetyistä möhläyksestä (täydelliseksi kirjoitettuna todennäköisesti paksumpi, kuin Betelgeuse) ovat lopultakin aika pikku juttuja.
Onnea matkaan.