Nyt kyllä pitää ihmetellä, että kuka ihmeen henkilö, vaikka olisi kuinka miljönääri, pitää mukanaan 50000 euroa ja arvoesineitä mennessään huoriin?
Minäkin vedän viunaa, mutta stana tasan tarkkaan katson, että mitä on mukana kun lähden radalle.
Että ihan tasan tarkkaan saa kiittää itseään.
E: Tuomio 1 vuotta ja 8 kuukautta ehdollista on sitten uutisen mukaan "lähes kaksi vuotta vankeutta."
Minäkään en voisi mitenkään uskoa tuota, että jollain olisi mukanaan tuollainen summa rahaa mukanaan - ellen itse olisi nähnyt jotain vastaavaa.
Tämä tapahtui 2000-luvun alkupuolella, olin menossa koulutukseen jota silloin kävin ja päätin jostain syystä mennä juomaan aamukahvit Itäkeskukseen Helsingissä ennen bussiin hyppäämistä. Oli arkipäivä ja olin ostamassa kupillisen kahvia Itäkeskuksen Tallinnanaukiolla olevasta torikahvilasta. Lähellä olikin mieshenkilö, noin 30v joka tarjoutui maksamaan kahvini ja mitä nyt sitten halusinkin ostaa. Tilanne oli hämmentävä ja kieltäydyin kohteliaasti, johon sitten mies hetken päästä tuli pöytäni äärelle ja kertoi tehneensä loistokaupat. Nyt huomasin, että mies oli tuhdisti humalassa (arkipäivä ja kello 8 - 9 aamulla). Mies kuitenkin avasi lompakkonsa ja otti esiin tuhdin nipun 50 euron seteleitä (valehtelematta joku 0,5 -1 senttimetrin nippu 50e seteleitä) joita levitteli käsissään ja toisti tehneensä hyvät kaupat. Mun piti oikeasti lähteä siitä pois hörpättyäni pari huikkaa hätäisesti kahvia, niin älytön oli tilanne.
Siitä hetkestä lähtien en enää ole uskonut ihmisen järkeen, mitä tulee rahaan ja ihmisten käytökseen. Jos sun uutisen miljonääri on ottanut mukaansa taskurahaa 50 000 euroa, pidän sitä ihan mahdollisena, vaikka kukaan edes vähäisesti järkevää ihmistä muistuttava ei tekisi niin. Mutta ihmiset ovat mitä ovat, nähtävästi.