eu;n politbyroon (komission),,tai kansanomaisesti ilmaistuna mir;n (rauha venäjäksi) pelko on uskomaton, jos Italiassa äänestetään "väärin".
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1e723f65-7264-4f1c-9696-b7422ce9945cItalia saanee oikeistolaisimman johdon sitten Mussolinin: tällainen on todennäköinen uusi pääministeri Meloni
Varmaan iltaläpyskän toimittaja jättää iltatoimet tekemättä ja menee punkkaan nyyhkyttämään sikiöasennossa.
Meloni tunnetaan iskulauseesta “olen nainen, äiti, italialainen ja kristitty, etkä voi viedä sitä minulta”. Hän on urallaan ollut myös yksi Italian kovasanaisimmista maahanmuuttokriitikoista, joka on muun muassa uhonnut upottaa siirtolaisia kuljettaneen Sea Watch -avustuslaivan.
Viimeksi Meloni nousi otsikoihin puolustettuaan Unkarin pääministeri Viktor Orbánia sen jälkeen kun Euroopan unioni ilmoitti, ettei Unkaria voida pitää enää täytenä demokratiana. Tuolloin kriitikot totesivat, ettei Meloni sovi Italian johtoon.
Meloni on myös syyttänyt Euroopan unionia väestönvaihdon tukemisesta. Väestönvaihto on oikeistolainen salaliittoteoria, jonka mukaan länsimaiden valkoisia ihmisiä korvataan tietoisesti Lähi-idästä ja Afrikasta tulevilla ihmisillä.
Oikeastaan Meloni edustaa joiltain osilta sitä, miten Suomessakin pitäisi toimia.
Olen lukenut Tolkienin kirjoituksia, siis kirjoja,, iltatoimittelija vetoaa,,
Poliittisen uransa ohella Meloni tunnetaan Taru sormusten herrasta -fanaatikkona, joka pukeutui nuorena hobitiksi ja valittelee nyt vaalien alla, ettei ole kiireiden vuoksi ehtinyt vielä syventymään uuteen Mahtisormukset-sarjaan
Toivottavasti iltatoimittaja käpertyy samanlaiselle mutkalle, kuin Klonkku.
Arvattavissa oli toimittelija Vasankarin toimeliasuus
“Hain EU-toimistoon töihin koska olen jo nuoresta ollut kiinnostunut EU:n päätöksenteosta ja ollut mukana muun muassa EYP:ssä. Halusin myös tehdä opintoihin kuuluvan harjoitteluni mieluiten kansainvälisessä ympäristössä ja Bryssel tarjosi siihen erinomaiset puitteet. EU-toimistossa työskentely kartutti tietämystäni EU:sta sekä kokonaisuutena että yksityiskohtaisemmin. En usko että olisin voinut oppia yhtä kattavasti EU:sta ja erityisesti rahoituspuolesta aihetta käsittelevillä kursseilla yliopistolla tai itse lukemalla. Harjoittelu avarsi myös ymmärrystäni erilaisista työllistymismahdollisuuksista alallani ja se herätti samalla halun oppia lisää aiheesta. EU-toimisto tarjosi myös sopivan kokoiset puitteet ja hyvän työympäristön oppimiseen.” –Aino Vasankari (Pääaineena ympäristöpolitiikka ja aluetiede.)
Olen vain,,kohta oikeustieteestä väitellyt (en todistettavasti toimittaja), joten en ymmärrä, miksi lehdykät palkk..siis ostavat uutiseksi verhoiltuja täysin yksipuolisia näkemyksiä toimijoilta, joiden oma näkemys paistaa julki jo muutaman virkkeen jälkeen...ps. anteeksi hieman vanhakantainen kirjoitusmuoto,,kun liikaa killittää jotain 1890-1903 lakitekstejä,niin psyyke vaatii veronsa.
Hieman palaan aiheen sivuun,,Aino Vasankari (Pääaineena ympäristöpolitiikka ja aluetiede,,Aino on lueskellut yllämainittuja asioita ja nyt on täysi osaaja iltalehden ulkomaa-osion toimittajana kommentoidessaan italian vaaleja,,nyt viellä ihmetellään, että missä ne osaajat ovat,,Aino on osaaja,,joka tuo oman osaamisen ns. uutiseen.