UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Muuttuuko muutos 2011 puolueen nimi vuonna 2012  (Luettu 13912 kertaa)

Kimmo Pirkkala

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5812
  • Nurmijärven Perussuomalaiset
Vs: Muuttuuko muutos 2011 puolueen nimi vuonna 2012
« Vastaus #60 : 11.12.2011, 09:25:22 »
Mutta kommentistasi huomaa, ettei se nimi ole pohjimmainen ongelma. Ongelma on tunnettavuuden puute. Tästä olenkin samaa mieltä ja sen eteen tässä pitäisi tehdä töitä, olipa se nimi sitten mitä tahansa. Niitä töitä on nyt tehty kaksi vuotta, ja jos halutaan se työ nollata, niin se onnistuu toki helposti.

Huomiosi lienee oikeansuuntainen.

Itse yritän noudattaa elämässäni tietynlaista 'umpirehellisyyden' filosofiaa. Älä kaunistele, älä vääristele, älä mieti mihin asian sanominen näin ja noin mahdollisesti johtaa, vaan sano niin kuin asia on. Soini on toteuttanut tätä ihailtavasti niin viime kevään hallitusneuvotteluissa kuin eräässä toisessakin viime aikoina pinnalla olleessa kannanotossaan.

Poliitikot yleisesti ottaen ovat kaikkea muuta kuin umpirehellisiä. He miettivät sanomisiensa vaikutuksia niin paljon, että rehellisyys unohtuu. Ei ehkä valehdella, mutta vääristellään kuitenkin. Käydään imagokonsultilla ja käytetään mainostoimiston palveluja. Minusta puolueen nimeäminen filosofialla 'mitä luulette miltä tämä vaikuttaa', tai 'mitä tästä ajatellaan' -meiningillä on jotensakin samaa kategoriaa. Tätä vahvistaa vielä nykyaikana se, että vihreät eivät oikeasti puolusta luontoa, kokkarit eivät ole kansallisia ja konservatiiveja, demarit ovat kaukana sosiaalidemokratiasta jne.

Tällaiseen maailmaan olisi virkistävä tuulahdus saada puolue, joka
a) nimellään jo kertoo lyhyesti ja ytimekkäästi mitä se ajaa
b) kyseinen asia on fokuksessa selkeästi koko ajan ykkösasiana

Suorademokraatit nimenä olisi rehellisyyttä puolueen politiikan ydinsanomasta. Onhan se Muutoskin sitä, mutta muutos-sana on tyhjää täynnä. Kaikki sitä hokevat, eikä suunnasta tietoakaan. Suorademokraatti on myös aatesuunnan nimenä toimiva, muutoslaisuus ei ole. On paljon luontevampaa sanoa olevansa suorademokraatti kuin muutoslainen. Jälkimmäisellä sanalla ei kyllä skenen ulkopuolella ole mitään brändiä.
Sitten kun Suomi on monikulttuuristettu ja kansallisvaltio on historiaa, katsokaa peiliin ja kysykää teittekö parhaanne? Oliko parhaanne se, kun moititte sitä, miten väärin persut hoitivat hommat?

Oami

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4055
    • Oamin sivu
« Vastaus #61 : 11.12.2011, 11:40:09 »
Itse yritän noudattaa elämässäni tietynlaista 'umpirehellisyyden' filosofiaa. Älä kaunistele, älä vääristele, älä mieti mihin asian sanominen näin ja noin mahdollisesti johtaa, vaan sano niin kuin asia on.

Hyvä periaate. Sillä voi tulla kiukkuista palautetta - kuten nytkin tuli - mutta on se toisinaan sen arvoista. Ihan periaatteena, jollei muuten. Hyväntahdoneleenä yritän vielä avata tätä juttua paremmin omalta puoleltani.

Jos Ketale ja kumppanit olisivat aikoinaan keksineet kerhon nimeltä Suorademokraatit, niin voisin varmaan hyvillä mielin olla siinä mukana nyt. Syyni vastustaa nimenvaihdosta nyt ovat lähinnä käytännöllisiä. Nimen muuttaminen on käytännössä sääntöjen muuttamista, ja sääntöjen muuttaminen vie rahaa ja aikaa. Parhaillaankin on sisällä sääntömuutos, johon on odotettu ratkaisua päälle puoli vuotta. Puolueen itsensä lisäksi Muutos 2011 -nimi (paikkamääreellä lisättynä) on nyt kolmella, kohta viidellä rekisteröidyllä piiriyhdistyksellä. Lisäksi hallussamme on ennakkotarkastetut säännöt, joilla voimme perustaa vähällä vaivalla piiri- ja kunnallisyhdistyksiä lisääkin. Tähän kaikkeen on mennyt kasa rahaa, eikä rahaa ole meillä aivan turhan paljon. Nimenmuutoksen hinta kirjoitetaan käytännössä neljällä numerolla, ja se olisi meidän budjetillemme kova paikka. Ja se raha menisi yksin viranomaisille.

Jos nimenmuutos laitettaisiin vireille niin pian kuin mahdollista, ei ole mitenkään varmaa, että se tulisi valmiiksi kunnallisvaaleihin mennessä. Millaista olisi käydä kunnallisvaalitaistoihin tietämättä edes sitä, mikä nimi tulee koppien seinillä lukemaan?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Ilkka Partanen

• Vieras
« Vastaus #62 : 14.12.2011, 16:48:56 »
Nimestä riippumatta pitäisi tehdäkin sitten jotain, eikä vaan pitää yllä sisäänpäin lämpiävää runkkupiiriä.

Mansikka

• Jäsen^^^
  • Liked: 60
  • Oma maa? Oma maa.
« Vastaus #63 : 14.12.2011, 17:43:50 »
Nimestä riippumatta pitäisi tehdäkin sitten jotain, eikä vaan pitää yllä sisäänpäin lämpiävää runkkupiiriä.

Mitä tarkoitat? Sitäkö mitä kirjoitat? Etkö päässyt mukaan?

Mutta tosissaan: kerro tänne vaan, jos on kritiikkiä tämän poliittisen puolueen toiminnasta. Äänestän muutosta, joten kiinnostaa.

Ilkka Partanen

• Vieras
« Vastaus #64 : 14.12.2011, 19:00:51 »

Mitä tarkoitat? Sitäkö mitä kirjoitat? Etkö päässyt mukaan?

Mutta tosissaan: kerro tänne vaan, jos on kritiikkiä tämän poliittisen puolueen toiminnasta. Äänestän muutosta, joten kiinnostaa.

Olen ollut Kokoomuksen jäsen alkaen syksystä 2006, enkä ole ollut loikkailemassa minnekään (huolimatta siitä että joidenkin mielestä olen täysin Perussuomalainen). Minua Muutoksessa ja muissa kahvikerhoissa vituttaa se, että ensinnäkään ei pistetä tikkua ristiin sen oman näkyvyyden eteen ja sitten valitetaan kun ei kukaan tiedä teistä mitään. Harhaisimmat jopa kuvittelevat "vaientamista" median taholta, vaikka ei sitä tuhnuun verrattavaa pihinää tarvitse kenenkään erikseen vaientaa, kun kukaan ei sitä huomaa muutenkaan. Paskan kirjoittaminen nettiin blogiinsa, jonka tietävät lähinnä omat kannattajat, on toki määritelmällisesti tekemistä, joskaan sillä ei tunnettuutta juuri rakenneta. Minun hermoni ovat menneet siihen, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin vauvat ja kuvittelevat että kun he tietävät jotain niin kaikki muutkin tietävät. Olisitte edes hiljaa, niin ei tarvitsisi puuttua.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2011, 19:02:28 kirjoittanut Ilkka Partanen »

nuiv-or

• Vieras
« Vastaus #65 : 14.12.2011, 19:03:36 »
Olen ollut Kokoomuksen jäsen alkaen syksystä 2006, enkä ole ollut loikkailemassa minnekään (huolimatta siitä että joidenkin mielestä olen täysin Perussuomalainen). Minua Muutoksessa ja muissa kahvikerhoissa vituttaa se, että ensinnäkään ei pistetä tikkua ristiin sen oman näkyvyyden eteen ja sitten valitetaan kun ei kukaan tiedä teistä mitään. Paskan kirjoittaminen nettiin on toki määritelmällisesti tekemistä, joskaan sillä ei tunnettuutta juuri rakenneta. Minun hermoni ovat menneet siihen, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin vauvat ja kuvittelevat että kun he tietävät jotain niin kaikki muutkin tietävät. Olisitte edes hiljaa, niin ei tarvitsisi puuttua.

Kun ei media raportoi, niin ainoaksi keinoksi jää paskan kirjoittaminen nettiin, kun ei ole varaa ostaa mainostilaa.

Kokoomukselaisena olisin hyvin hiljaa tuosta vitutuksen aiheuttamisesta.

Mansikka

• Jäsen^^^
  • Liked: 60
  • Oma maa? Oma maa.
« Vastaus #66 : 14.12.2011, 20:24:43 »
Olen ollut Kokoomuksen jäsen alkaen syksystä 2006, enkä ole ollut loikkailemassa minnekään (huolimatta siitä että joidenkin mielestä olen täysin Perussuomalainen). Minua Muutoksessa ja muissa kahvikerhoissa vituttaa se, että ensinnäkään ei pistetä tikkua ristiin sen oman näkyvyyden eteen ja sitten valitetaan kun ei kukaan tiedä teistä mitään. Harhaisimmat jopa kuvittelevat "vaientamista" median taholta, vaikka ei sitä tuhnuun verrattavaa pihinää tarvitse kenenkään erikseen vaientaa, kun kukaan ei sitä huomaa muutenkaan. Paskan kirjoittaminen nettiin blogiinsa, jonka tietävät lähinnä omat kannattajat, on toki määritelmällisesti tekemistä, joskaan sillä ei tunnettuutta juuri rakenneta. Minun hermoni ovat menneet siihen, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin vauvat ja kuvittelevat että kun he tietävät jotain niin kaikki muutkin tietävät. Olisitte edes hiljaa, niin ei tarvitsisi puuttua.

Just. Äänestän edelleen:)

Kimmo Pirkkala

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5812
  • Nurmijärven Perussuomalaiset
« Vastaus #67 : 14.12.2011, 21:35:56 »
Paskan kirjoittaminen nettiin blogiinsa, jonka tietävät lähinnä omat kannattajat, on toki määritelmällisesti tekemistä, joskaan sillä ei tunnettuutta juuri rakenneta.

Perskutarallaa, minä kun luulin että Halla-aho pääsi juuri tuolla metodilla eduskuntaan. Ja minä kun luulin että koko nuivakaaderi ja osin myös jytky oli tämänkaltaisen toiminnan ansiosta mahdollinen. Ja minä kun luulin että yksi jos toinenkin blogistanilainen on ihan silkalla internetkirjoittelulla päässyt valtakunnan lööppeihin ja milloin ylen pääuutislähetykseen ja milloin oikeuteen.

Mutta ei. Ei sittenkään. Ei sillä tunnettuutta juuri rakenneta.
Sitten kun Suomi on monikulttuuristettu ja kansallisvaltio on historiaa, katsokaa peiliin ja kysykää teittekö parhaanne? Oliko parhaanne se, kun moititte sitä, miten väärin persut hoitivat hommat?

Antti Tulonen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 130
    • US:n Puheenvuoro-blogi
« Vastaus #68 : 14.12.2011, 22:20:54 »
Minua Muutoksessa ja muissa kahvikerhoissa vituttaa se, että ensinnäkään ei pistetä tikkua ristiin sen oman näkyvyyden eteen ja sitten valitetaan kun ei kukaan tiedä teistä mitään. Harhaisimmat jopa kuvittelevat "vaientamista" median taholta, vaikka ei sitä tuhnuun verrattavaa pihinää tarvitse kenenkään erikseen vaientaa, kun kukaan ei sitä huomaa muutenkaan.

Minua Kokoomuksessa ja muissa puoluetukipuolueissa vituttaa se, että veronmaksajat, jotka eivät välttämättä edes kannata niitä, joutuvat tukemaan niitä taloudellisesti.
http://rahmispossu.net/

"Suomi ja Venäjä jakavat tällä hetkellä ideologisesti samat päämäärät: demokratian, ihmisoikeudet, oikeusvaltion ja hyvän hallinnon ja monta muutakin periaatetta." -Tarja Halonen, 2005

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 12382
  • Mode EVP. 1/949jkl #propelipää
« Vastaus #69 : 14.12.2011, 22:23:25 »
Alkaa etääntyä otsikosta ja muuttua kritiikkilaariksi.
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

Pietari

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 109
« Vastaus #70 : 14.12.2011, 22:36:41 »
Alkaa etääntyä otsikosta ja muuttua kritiikkilaariksi.
Otsikon varsinainen aihe lienee käsitelty jo. Ehkäpä vuonna 2012 kukaan ei enää huomauta siitä, että vuosi 2011 päättyy joskus. Vielä 17 päivää aikaa, aikooko joku vielä ehtiä...

Ilkka Partanen

• Vieras
« Vastaus #71 : 15.12.2011, 00:09:44 »
Paskan kirjoittaminen nettiin blogiinsa, jonka tietävät lähinnä omat kannattajat, on toki määritelmällisesti tekemistä, joskaan sillä ei tunnettuutta juuri rakenneta.

Perskutarallaa, minä kun luulin että Halla-aho pääsi juuri tuolla metodilla eduskuntaan. Ja minä kun luulin että koko nuivakaaderi ja osin myös jytky oli tämänkaltaisen toiminnan ansiosta mahdollinen. Ja minä kun luulin että yksi jos toinenkin blogistanilainen on ihan silkalla internetkirjoittelulla päässyt valtakunnan lööppeihin ja milloin ylen pääuutislähetykseen ja milloin oikeuteen.

Mutta ei. Ei sittenkään. Ei sillä tunnettuutta juuri rakenneta.

Halla-aho on toistaiseksi ainoa henkilö jolta tämä on onnistunut ihan uraksi asti. Hänen teemansa tosin liittyi vaiettuun ja tunteita herättävään aiheeseen eli maahanmuuton ja monikulttuurisuuden yksipuolisen ihanuuden kyseenalaistamiseen. Sen jälkeen maahanmuuttokriitikkoja kuin avoimen maahanmuuton kannattajiakin on noussut niin blogeissa kuin ajankohtaisohjelmissakin esiin hieman joka puolella. Siihen massaan hukkuu nykyään. Muutoksen nimen voi vaihtaa miksi tahansa, mutta niin kauan kun ei toimintaa ja sen tuomaa näkyvyyttä ole, niin ei halla-aho-ilmiö tule onnistumaan. Suora demokratia nyt vaan on sellainen asia, ettei se herätä ihmisissä aiheena kuin haukotusta. Joku voi puolittain kiinnostua, mutta todellinen kannatus on vaikea saavuttaa. Onnea toki yritykseen, neuvoni teille onkin että näkyvyyttä saa kyllä ihan ilmaiseksikin, lehdet harvemmin julkaisevat mitään "julkilausumia" ja toiminta ei sekään yleensä maksa kuin vaivan.

AstaTTT

• Jäsen^^^
  • Liked: 1714
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #72 : 15.12.2011, 14:43:23 »
Suora demokratia nyt vaan on sellainen asia, ettei se herätä ihmisissä aiheena kuin haukotusta. Joku voi puolittain kiinnostua, mutta todellinen kannatus on vaikea saavuttaa.

En ole tavannut koskaan ihmistä, jota ei kiinnostaisi vaikuttaa omaan elämäänsä liittyviin asioihin.

Oami

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4055
    • Oamin sivu
« Vastaus #73 : 15.12.2011, 15:08:09 »
Suora demokratia nyt vaan on sellainen asia, ettei se herätä ihmisissä aiheena kuin haukotusta. Joku voi puolittain kiinnostua, mutta todellinen kannatus on vaikea saavuttaa.

En ole tavannut koskaan ihmistä, jota ei kiinnostaisi vaikuttaa omaan elämäänsä liittyviin asioihin.

Minä olen.

Ehkä se vaan joidenkin mielestä on ihan ok, että vallanpitäjät kusettavat vaaleista toiseen ja jatkavat samalla linjalla. Siitäkin huolimatta että tekevät sen näiden joidenkin rahoilla. Demokratiassa pitää hyväksyä tällainenkin mielipide.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Ilkka Partanen

• Vieras
« Vastaus #74 : 15.12.2011, 15:12:40 »
Minä olen.

Ehkä se vaan joidenkin mielestä on ihan ok, että vallanpitäjät kusettavat vaaleista toiseen ja jatkavat samalla linjalla. Siitäkin huolimatta että tekevät sen näiden joidenkin rahoilla. Demokratiassa pitää hyväksyä tällainenkin mielipide.

Myös kysymys siitä kusetetaanko ihmisiä on kiinni katsojasta. Tietenkin pienpuolueet jotka näkevät vastustajinaan kaikki eduskuntapuolueet, etenkin istuvan hallituksen, ovat aina sitä mieltä että he olisivat tehneet kaiken paremmin. Se vähä minkä minä politiikan teosta ymmärrän taas on hieman sillä näkemyksellä että on erilaisia vaihtoehtoja, joista jonkin halutun toteuttamiseen pitää olla kohtuullinen yhteisymmärrys.

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #75 : 15.12.2011, 15:34:56 »
Kyse ei ole siitä, että tekisi kaiken paremmin vaan siitä, että toteutetaan päätöksissä kansan tahtoa.

Ilkka Partanen

• Vieras
« Vastaus #76 : 15.12.2011, 16:21:56 »
Kyse ei ole siitä, että tekisi kaiken paremmin vaan siitä, että toteutetaan päätöksissä kansan tahtoa.

Mitä sitten ajattelit nykyisten poliitikkojemme tekevän? Miksi heidät valitaan yhä uudestaan tehtäviinsä jos kansan tahtoa ei ole toteutettu?

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #77 : 15.12.2011, 16:29:57 »
Ajattelen nykyisten poliitikkojen tekevän, mitä puolue sanelee. Minä olen yksi esimerkki ihmisestä, joka on herännyt tilanteeseen vasta tänä vuonna ja haluan siihen muutoksen. Jos kerran minä, aikaisemmin täysin epäpoliittinen ihminen, olen herännyt, olen varma, etten ole ainoa.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 12382
  • Mode EVP. 1/949jkl #propelipää
« Vastaus #78 : 15.12.2011, 17:16:44 »
Suljen ketjun.
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

Tagit: