Ei ole määritelmä.
Minäkin tunnen ja tiedän muutaman toimittajan ja jostain syystä he ovat kaikki nähdäkseni vasemmistosuviksia. Ihan takuuseen en voi kaikista mennä, mutta siellä puolen kenttää ovat.
Lieneekö vain sattumaa.
Se missä toiset näyttäisivät olevan riippuu aika paljon siitä missä itse seisoo. Jos sinusta kaikki toimittajat ovat vasemmistosuviksia, oletettavasti itse olet aika äärioikealla.
Tai sitten sinä olet äärivasemmalla minusta katsottuna tai sinusta vaikuttaa siltä, että olen oikealla. kenttä on kuitenkin nykyään ympyrä tai pallo, että tuo oikea-vasemmisto on aikansa jo elänyt, siksi käytän usein monitemejä, kuten vihersuvismokuvassari, koska oikea vasen ei riitä enää. Miten määrittelisin itseni?
talousjärjestelmä: vapaa markkinatalous maailmanlaajusin yhteisin pelisäännöin
sanavapaus / ilmaisuvapaus: liberaali
työehdot: vapaa järjestäytymisoikeus (ammattiliittoja tarvitaan, mutta KAIKISSA MAISSA)
uskonto: kristitty (sellainen joka ei usko, että muutkin uskonnot kertoisivat jotain universaalia samaa totuutta, eli jos kristinusko on totta, niin muut ovat tietysti väärässä) uskonnonvapaus, liittyy sananmielipiteenilmaisunvapauteen
seksuaalisuus: hetero, muut suuntaukset ovat poikkeavuuksia syystä tai toisesta ja yleensä sallittavia ja harmittomia.
luonnonsuojelu: järkivihreä (ilman taloudellista hyvinvointia ei luonnonsuojeluun ole rahaa)
maahanmuutto: suomalaiseen kulttuuriin integrotumishalukkaat welcome, muut stay out if you don't like our culture and beliefs.
monikulttuuri: ei toimi, koska ei voi olla monia arvoja koska se vaatisi eri lakeja eri ihmisille. *)
*) kreikan soveltumattomuus samaan rahaan saksan kanssa on muuten knkreettinen todiste siitä, monikulttuurisuus ei pelaa kitkattomasti saman järjestelmän alla. Jos kreikka olisi saksalainen tai saksa kreikkalainen, niin euron kriisiä ei olisi. Jomman kumman on omaksuttava toisensa kulttuuri, jotta sama raha pelittäisi. Toisaalta kyllähän eurooppa nykymenolla aikaa myöten yhtenäistyy ellei ala rähinät, mutta lopputulos ei ole saksa, eikä välttämättä edes kreikka...