UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Vihapuhemuistioon liittyvä päivitystieto  (Luettu 106491 kertaa)

Teppis

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 0
Vs: Vihapuhemuistioon liittyvä päivitystieto
« Vastaus #180 : 21.12.2011, 14:45:42 »
Lainaus
Fobba nimenomaan on kirjoittajana ei enempää eikä vähempää kuin samassa asemassa kuin esim. sinä
Ja on hyvä jos ylipäänsä nettipoliisin toiminnan perusteista käytäisiin rakentavampaa keskustelua ihan senkin puolesta että onko koko toiminta taloudellisessa ja oikeudellisessa mielessä perusteltua.

Tätä keskustelua minä kaipaisin.

Perustelusti tai perusteetta foorumeilla keskustelu on nyt rinnastettu tilanteeseen, jossa me kaikki oltaisiin nokatuste jossain tosielämässä olevassa huoneessa. Tilanne on kuitenkin hieman eri. Rinnastaisin tälläisen foorumin enempi sanomalehtien tekstiviestipalstaksi tai vaikka yleisöpalstaksi.

Herää kysymys, että onko taloudellisesti kannattavaa ihan rohkeasti sanottuna kuukausia käydä tätä keskustelua täällä ja työllistää ainakin yksi poliisi tehtävään. Saman asian voisi ajaa päivän keskusteluna jossain keskikaljakuppilassa. Helposti syntyisi maan kuulut "kaksikymmentä liuskallista" tekstiä.

Siili

• Jäsen^^^
  • Liked: 7001
« Vastaus #181 : 21.12.2011, 14:58:28 »
Minusta on erittäin hyvä, että Fobba keskustelee täällä, koska hän vaikuttaa asuvan reaalimaailmassa.  Kim Jong, teoista ja ulosannista päätellen, viettää aikaansa jossain korkeissa juridisissa sfääreissä, eikä kummoisesti huomioi käytännön realiteetteja.  Tämmöinen arjesta vieraantunut tyyppi aiheuttaa vähemmän vahinkoa jos edes hänen tiimissään on käytännön asiantuntijoita.

Teppis

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #182 : 21.12.2011, 15:05:27 »
Minusta on erittäin hyvä, että Fobba keskustelee täällä, koska hän vaikuttaa asuvan reaalimaailmassa.  Kim Jong, teoista ja ulosannista päätellen, viettää aikaansa jossain korkeissa juridisissa sfääreissä, eikä kummoisesti huomioi käytännön realiteetteja.  Tämmöinen arjesta vieraantunut tyyppi aiheuttaa vähemmän vahinkoa jos edes hänen tiimissään on käytännön asiantuntijoita.

Noh, onpahan yksi poliisi tietty kadulta pois kiusaamasta siviileitä. Eikä aika tule pitkäksi, kun on keksitty tekemistä.

... jos siis ihan vakavissaan puhutaan, niin mielestäni Fobban olo täällä on ajan hukkaa. Kuten aiemmin kirjoitin, niin asian voisi toteuttaa tehokkaamminkin. Kutsumalla päiväksi keskustelamaan asiasta jossain tosielämän foorumissa. Suurimmaksi osaksihan tämä keskustelu toistaa itseään. Lisäksi Fobbahan on vain välikäsi.

fobba

• Viranomainen
  • Jäsen^^
  • Liked: 23
  • Ylikonstaapeli Marko Forss
    • Virtuaalisen lähipoliisiryhmän kotisivu
« Vastaus #183 : 21.12.2011, 15:38:09 »
No se on taas morjesta. Käynpä taas tässä aikani kuluksi kirjottelemassa "rohkeasti" lomilta. Tosin nyt en saa niin paljon rohkeuspisteitä, koska olen anoppilassa;-D

Mutta asiaan: olisi kiva, jos kirjoittajat jaksaisivat lukea edes muutaman viestin taaksepäin ennen kommentointia. Sieltä olisi käynyt selville, että työryhmämme muistiota ei siis ole annettu toimittajalle, eikä kyllä kenelle muullekaan. Eikä anneta, ennen kuin se on valmis. Toimittajalla hallussa ollut muistio on se sama, joka on näkyvillä täällä hommaforumillakin. Muistaakseni en tehnyt siihen mitään muutoksia muokkauskierroksella, ennen lähettämistä työryhmälle.

Tietääkseni Illman on lähettänyt oikaisupyynnön Turun Sanomiin, mutta itse en ainakaan ole nähnyt, että sitä olisi näkynyt netissä.

Olisi myös mukava, että esimerkiksi Teppis ottaisi edes hieman selvää mitä oikeasti teen työkseni ennen kuin alat työtäni asiantuntevasti arvostelemaan. Työni täällä hommassa alkoi omasta aloitteestani ja vie vain erittäin pienen siivun työajastani. Jos panokseni täällä katsotaan turhaksi, niin minulla ei ole mitään ongelmaa jättää tätä palstaa: työtä riittää muualla yllin kyllin.

Yhtä järjetöntä on d100a:n epämääräiset heitot työni syntyyn liittyvistä asioista. No, tätähän tää netti on...

Teppis ja muut voivat lukea työstäni kotisivuiltamme www.poliisi.fi/nettipoliisi löytyvästä toimintakertomuksesta ja powerpoit-esityksestä. Itse olen ajanut piipaa-autoa Helsingin keskustassa vajaan yhdeksän vuoden ajan ja voin kokemuksesta sanoa, että työni on ollut vaikuttavuudeltaan vähintään yhtä tehokasta näinä reiluna kolmena vuotena netissä.

Mitään erityiskohtelua en täällä tarvitse, joten jos se jonkun oloa helpottaa, niin lain suomissa rajoissa saa ihan vapaasti räksyttää. Keskustelun tason kannaltahan se ei hirveän järkevää ole, mutta mode päättää linjan.

Linnaan minut kutsuttiin osittain Vuoden Poliisi tittelin takia, mutta luultavasti yhtä paljon on painanut työmme painopiste: netin seksuaali- ja kiusaamisrikokset. Tämä sen takia, että aikaisemmat Vuoden Poliisit eivät ole linnaan saaneet kutsua. Tässä vielä niistä valintaperusteista: http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/0/BF776BACD3AFD527C2257934001C0709?opendocument

Jos Teppistä yhtään lohduttaa, en syönyt kuin pari pientä lautasellista linnan antimia, mutta boolia meni kyllä useampi lasi:)

Netti ei tee typeräksi - se vain auttaa osoittamaan oman typeryytensä usealle

Sosiaalinen media vastaa sataa Hannu Karpoa

Jukka Wallin

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 1436
  • Si vis pacem, para bellum Suomidemokraatit
    • Jukka Wallin
« Vastaus #184 : 21.12.2011, 15:58:14 »

Yhtä järjetöntä on d100a:n epämääräiset heitot työni syntyyn liittyvistä asioista. No, tätähän tää netti on...

Noh vastaan seuraavasti, minulla on todella ensikäden tietoa kyseisen yksikön syntyvaiheista..En viitsi kuitenkaan alkaa heittelemään täällä, koska se saattaisiin tulkita henkilökohtaiseksi. Eli Wikipediassa on ohje: käy kiinni asiaan eikä henkilöön. Se on joskus vaikeaa muistaa kun muualla kirjoittelee..

« Viimeksi muokattu: 21.12.2011, 16:02:57 kirjoittanut d100a »
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Teppis

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #185 : 21.12.2011, 16:06:57 »
Olisi myös mukava, että esimerkiksi Teppis ottaisi edes hieman selvää mitä oikeasti teen työkseni ennen kuin alat työtäni asiantuntevasti arvostelemaan. Työni täällä hommassa alkoi omasta aloitteestani ja vie vain erittäin pienen siivun työajastani. Jos panokseni täällä katsotaan turhaksi, niin minulla ei ole mitään ongelmaa jättää tätä palstaa: työtä riittää muualla yllin kyllin.

En mielestäni mitenkään erityisen "asiantuntevasti" ole arvostellut, eikä se ole ollut tarkoituskaan. Kai sen nyt typerämpikin tajuaa, ettei työn osuutesi esim. juuri tätä projektia ajatellen sisällä vain hommassa pyörimistä. Saahan sen kuvan jo sinun omista kirjoituksistasikin. Minä arvostelenkin kokonaisuutta, johon kuuluu kaikki työ koko projektissa.

Ottamati kantaa d100a:en heittoon, niin yleisesti ottaen sinulle ei ihan välttämäti kerrota koko totuutta projektistasi.

Keskustelun tason kannaltahan se ei hirveän järkevää ole, mutta mode päättää linjan.

Joskus asian laita vain on niin, ettei sinusta typerältä kuulostava keskustelu olekkaan kaiken kaikkiaan ihan niin typerää. Jopa sinun työsi ja sen kuva saattaa todellisuudessa olla arvostelun arvoista, vaikket sitä itse ymmärrä. Joten jos sopii, älä arvostele toisten mielipiteitä. Perustele ja näytä senkin ajan järkeväksi oma touhusi. Olet nyt touhunut projektin parissa kuukausia. Vielä pitäisi kuukausia odotella työn loppumista ja mitään konkreettista työn ajankäyttöön nähden en ole nähnyt. Olet kuukausia hoennut, ettei saa arvostella vielä. Sitten saa arvostella kun projekti on valmis...kuulemma. Entä jos lopputulema onkin ihan susi? Menikö koko kuukausia kestävä projekti kiville?

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 27475
  • Toivo parasta, varaudu pahimpaan.
« Vastaus #186 : 21.12.2011, 17:00:07 »
"Onko nettipoliisin toiminta taloudellisessa ja oikeudellisessa mielessä perusteltua?"

Jos mietitään kuinka paljon yhteiskunta on netin varassa tuotannossa, kulutuksessa, jakelussa ja sosiaalisessa kanssakäymisessä, niin lienee järkevää, että poliisi on siellä missä tapahtuu.

Jos ajatellaan, että valtio on kansalaisia varten, eivätkä kansalaiset valtiota varten, niin nettipoliisin tärkein tehtävä olisi huolehtia siitä, että poliisi palvelee ja suojelee kansalaista, eikä valtiokoneistoa.

Kirkasotsaisesti spekuloin, että poliisin ja oikeuslaitoksen tehtävä olisi suojella minua valtiokoneiston vähemmistövaltuutetuilta. (Netti)poliisin pitäisi valvoa rikkooko virkakoneisto (netti)lausunnoissaan perustuslakia, erityisesti yhdenvertaisuuspykälää. Kansalaisena olen sitä mieltä, että oikeuslaitoksen tärkeinpiä tehtäviä olisi suorittaa suuri puhdistus virkakoneiston rikollisten keskuudessa. Minun mielestäni nettipoliisin pitäisi hengittää vähemmistövaltuutetun, valtakunnansyyttäjän ja presidentin niskaan!  :P

Mutta tämäkin tavoite, se että virkakoneiston kirjoituskonetta käyttävä nomenklatuura saadaan edes vähän ymmärtämään, miten toimii se virtuaalinen reaalimaailma, jota valtiokoneisto pyrkii kontrolloimaan, on kai sitten ihan hyvä tavoite?

Saakohan Fobba Illmanin ymmärtämään yhtään mitään sellaista, josta olisi yhtään mitään hyötyä meille lainkuuliaisille kansalaisille, jotka vastustamme orwellmaisen hirviön etenemistä kotikulmillamme?

Toivottavasti.

Sitä jotenkin toivoo, että Illmankin olisi tunteva ihminen, lihaa verta ja verta kuten me muutkin, eikä jokin kammottava Machurian kandidaatti tai muu sukupolvisatanistien aikaansaannos, joka suurimman osan aikaa näyttää ihan tavalliselta ihmiseltä, mutta jota vastaan taistellessa täytyy lopulta rukoilla jumalaista väliintuloa, jos aikoo voittaa.

Illmanilta pitäisi kysyä pikkujouluissa -- kukahan kysyisi -- että mikä hänen tavoitteensa elämässä on? Millaisen yhteiskunnan hän aikoo jättää jälkeensä? Aikooko hän olla ylpeä omista aikaansaannoksistaan? Kenen etuja hän luulee ajavansa Neuvostoliitosta kopioiduilla valtioterroristisilla syyllisyysoletusmenetelmillä, joissa vain uhrin rikos tai (tai olemattoman rikoksen tunnustaminen) puuttuu, kuten Halla-ahon tapauksessa tehtiin: koko scripta kahlattiin läpi rikoksen löytämisen toivossa. 

Haluaako Illman todellakin edustaa elämässään niitä voimia, jotka vievät väärinajattelijoiden leskille laskut teloitukseen käytetyistä luodeista? Haluaako Illman todellakin edustaa elämässään niitä voimia, jotka hallituksessa olleessaan tappoivat edellisellä vuosisadalla enemmän oman maansa kansalaisia, kuin mitä maailmansodat tappoivat vihollisen sotilaita yhteensä? Haluaako Illman nimensä tulevan liitetyksi kommunismin mustaan kirjaan? Sinne päin hän on menossa. Hän on jo pikkurillinsä diilannut.

Stéphane Courtois toteaa esipuheessa: "Yksittäisiin ihmisiin kohdistuneiden rikosten ja erillisissä kohteissa toimeenpantujen summittaisten joukkomurhien lisäksi kommunistiset vallanpitäjät pystyttivät valtansa tueksi hallitusjärjestelmän, jonka varsinaisena toimintatapana on ollut joukkotuhonta."

Vähimmäisarviona uhreista hän esittää seuraavan suuruusluokan:
Neuvostoliitto: 20 miljoonaa kuollutta
Kiina: 65 miljoonaa kuollutta ...

Minä siis toivoisin, että (netti)poliisi käyttäisi suurimman osan ajastaan valtiokoneiston (netti)virkarikollisten kiinniottamiseen, eikä läppää heittävien kansalaisten ahdisteluun. Jotain tolkkua pitäisi saada rikoksiin, joita virkamiehet tekevät perustuslain yhdenvertaisuusperiaatetta vastaan päivittäin.

Mutta koska siitä ei liene toivoa, niin mielestäni nettipoliisin kannattaisi keskittyä mielummin virtuaalisiin lapsenraiskaajiin, kuin sananvapautta oikein käyttävien kansalaisten ahdisteluun.

Fobballe onnea siinä mikä ikinä hän yrittääkään tehdä, puun ja kuoren välissä, vasara-sirpin ja alaisimen välissä.

Ei mulla muuta tällä kertaa.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2011, 17:03:52 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
Euroopan parlamentin "selkeä ja uskottava strategia" on ollut kutsua maailma kylään. Se on kolmannen maailmansodan jälkeen nopein tapa tuhota ei pelkästään unioni vaan koko Eurooppa.
- Jäsen Roope

Trumpin varoitus: "Maahanmuutto vie Euroopan mennessään"
- Die Welt 12.7.2018, (suomennos jäsenen Akez)

PaulR

• Vieras
« Vastaus #187 : 21.12.2011, 17:08:57 »
Multa kysyttiin, miksi nämä uskovaiset käyvät luonasi?

No aina saa esittää asiansa.

Ennen nämä kääntyvät ateisteiksi, kun minä uskoon. Huoli pos.

Teppis

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #188 : 21.12.2011, 17:19:13 »
Jos mietitään kuinka paljon yhteiskunta on netin varassa tuotannossa, kulutuksessa, jakelussa ja sosiaalisessa kanssakäymisessä, niin lienee järkevää, että poliisi on siellä missä tapahtuu.

Ongelma kiteytyykin juuri tässä. Kun joku on "netissä", niin se ei sinänsä merkitse mitään. Ei edes vaikka pyörii täällä hommassa lämpimikseen kirjoittelemassa. Hommafoorumi on kokoluokassa ja näkyvyydeltään kuitenkin luokkaa paikallislehti. Joku on voinut kuulla, mutta harva on asiaan oikeasti perehtynyt.

Hommafoorumihan on loppupeleissä aika huono paikka tämän kaltaista galluppia pitää. Kuka esimerkiksi täällä on pitänyt vähänkään isompaa keskustelupalstaa? Keskustelupalstaa ylipäätään? Puhumattakaan toiminut edes jollain lailla operaattorina, kuten palvelimen ylläpitäjänä? Minä olen kumpaakin. Onko täällä kantaa ottamassa yksikään ministeri tai muu virkamies? Edes kansanedustajia?

Oikea paikka on polisiin omat sivut tai asialle paneutuneet sivut juuri tätä projektia varten ja jonne kutsutaan eri toimialueilta vaikuttajia ja tietysti niitä tavallisia kansalaisia keskustelemaan asiasta. Eli edelleenkin yhden päivän seminaari jossain olisi perustellumpaa.

P

• Jäsen^^^
  • Liked: 6817
« Vastaus #189 : 21.12.2011, 18:03:08 »
Mutta ihan syyttäjästä lähtien saa oikeasti arvuutella asiasisältöä välillä.

Itse olin käräjäoikeudessa. Syyttäjä luki syytelauselmansa. Käräjätuomari kysyi seuraavaksi, mitä syytteessä sanottiin, koska hän ei ymmärtänyt syytettä.  Seuraavaksi seuraavat 15 minuuttia syyttäjä uudelleensaneli syytettä..

Joo ja nurin meni sekin..   :facepalm:

Mikään ei vinotuta niin kuin epäpätevät/laiskat/epärehelliset/omia poliittisia agendoitaan tai omaa rahallista etuaan ajavat virkamiehet.

Illman tuntuu itse itsensä omaan poliittiseen projektiinsa työllistävältä - nisäkkäältä. 
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

• Jäsen^^^
« Vastaus #190 : 21.12.2011, 18:08:13 »
Se että juttuja saataisiin oikeuskäsittelyyn olisi hyvä sen takia, että saataisiin aiheesta oikeuskäytäntöä.

Se, että juttuja saataisiin oikeuskäsittelyyn, jotta saataisiin aiheesta oikeuskäytäntöä, ei olisi hyvä niiden kannalta, jotka joutuvat oikeuskäsittelyyn ja vapautetaan syyttöminä.

Jo pelkästään se, että syytontä ihmistä syytetään jostain, on jo tuomio itsessään, siis syyttömälle. Siihen kuluu aivan helvettinen määrä aikaa, energiaa ja rahaa saada yli-innokas syyttäjä pois syyttömän kansalaisen kimpusta. Siitä voi tulla syyttömästi syytetylle päätoiminen työ palkaton puoleksi vuodeksi.

Jep. Ja ennenkaikkea se henkinen paine. Nämä "koeponnistajat" - kuten tätä syyttämistä, jotta saataisiin täysin tempulan lain rajat piirettyä - kutsuttiin tässä ketjussa - ovat aika ... :facepalm:

Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.

P

• Jäsen^^^
« Vastaus #191 : 21.12.2011, 18:15:02 »
Onko sellainen vaihtoehto työryhmällä ollut kertaakaan edes mielessä, että yksinkertaisesti todetaan lain olevan perseestä?

Ainakin itse ehdotin tätä ja nappasin sitä varten jopa uuden nimimerkin, kun entisellä ei saanut kirjoittaa. Eli siis ehdotin valmisteluketjussa sitä, että nykyisen lain soveltamista pyrittäisiin välttämään täysin ellei jouduta tilanteeseen, jossa todella tehdään sotarikoksia ja rikoksia ihmisyyttä vastaan, sekä ruvettaisiin pikaisesti luomaan parempaa lainsäädäntöä.

Tuota minäkin ehdotin. Ja noin se oikeusperiaatteiden mukaan pitäisi mennä. Jos laki on epäselvä, sitä pitää tulkita epäillyn hyväksi.

Muutenkin Illmanin kahdella tuolilla istuminen tässä asiassa on kestämätöntä. Hän oli lakia valmistelleessa komiteassa vesittämässä uuden lain täysin epämääräisen tulkinnanvaraiseksi. Nyt hän itse innolla on laatimassa "ohjeita soveltamisesta" ja haikailee "koeponnistuksia". 

Miksi ukko ei palkkaansa vastaan aukaissut päätään valmisteluvaiheessa - että valmisteltu laki on liian ympäripyöreä ja vaikea tulkita?

Onko hän ammattitaidoton? Vai oliko tarkoituksena auttaa säätämään laki leväperäiseksi, jotta pääsee itse "asiantuntijana" kirjoittelemaan mieleisensä "ohjeet"?

Koko homma haisee kaivolta kotiin. Laki pitää palauttaa takaisin eduskuntaan ja säätää selkeämpi tilalle. Sillä välin lakia pitää tulkita epäiltyjen hyväksi. Tälläinen poliisin ja syyttäjän  puuhastelu demokraattisen lainsäädännön ulkopuolella (ohjeet) on lähes rikollista ja syö kansalaisten moraalia ja lainkunnioitusta .

« Viimeksi muokattu: 21.12.2011, 19:10:37 kirjoittanut P »

Teppis

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #192 : 21.12.2011, 18:15:31 »
Mutta ihan syyttäjästä lähtien saa oikeasti arvuutella asiasisältöä välillä.

Itse olin käräjäoikeudessa. Syyttäjä luki syytelauselmansa. Käräjätuomari kysyi seuraavaksi, mitä syytteessä sanottiin, koska hän ei ymmärtänyt syytettä.  Seuraavaksi seuraavat 15 minuuttia syyttäjä uudelleensaneli syytettä..

Itse tein kerran tutkintapyynnön laittomasta uhkauksesta. Asia jäi syyttämättä, koska epäilty oli väittänyt, että minä olin lisännyt laittomat tekstit sähköpostiin. Kuitenkin hauskinta siinä syyttäjän kirjelmässä oli se, että se oli yksi heikoimmin oikeinkirjoitusta sisältävä teksti mitä olen koskaan nähnyt. Siinä ei ollut muun muassa yhdessäkään kohtaa epäiltyn nimi osattu kirjoittaa oikeaan taivutusmuotoon. Muistaakseni pahimmillaan taivutusmuoto oli niin virheellinen, että koko nimi muuttui.

Tabula Rasa

• Jäsen^^^
  • Liked: 11832
  • Kuka jos en minä
« Vastaus #193 : 21.12.2011, 18:40:08 »
Poliisitoiminnasta yleensä, jos olen käsittänyt oikein, eikö oikeuslaitos ole periaatetasolla parhaimmillaan kun se varmistaa olemassaolollaan ettei rikoksia tapahdu? Kun mennään tähän, että lähdetään rikollisia jahtaamaan(on sitten kyse nettikirjoittelijasta, ryöstäjästä, pedofiilista tai pahoinpitelijästä tms) ollaan mielestäni jo epäonnistuttu. Mielestäni parempi olisi panostaa huomattavasti enemmän ennaltaehkäisevään työhön kuin metsästää erilaisia rikollisia jotka eivät kuitenkaan kuuleman mukaan linnassa parane?

Käytännön ehdotuksia turhautumista ja muutakin ikävää vastaan lienee aika hyvin selostettu hommalaisten työllisyyspolitiikkaehdotuksissa, ja muutenkin ympäri foorumin löytyy hienoja ajatuksia kuinka pitäisi olla. Ehkä joku vähemmän laiska kuin minä jaksaisi kerätä hommalaisten maailmanparannusideat, ja kaippa ne hommapoliitikot niitä ajavat?

Josta tuli mieleen että onko jo olemassa selkeää listaa toteuttamiskelpoisista ideoista suomen parantamiseksi(ja lainata samoja ideoita voivat toki muutkin).
Hedelmistään puu tunnetaan.

P

• Jäsen^^^
« Vastaus #194 : 21.12.2011, 19:33:39 »
Ja offtopic-kysymys Fobballe? Esimerkiksi Khalid Yasin on kutsuttu luennoimaan Suomeen. Hän on tunnetusti muualla vapaamman sananvapauden maissa esittänyt sellaisia lausumia, jotka saattavat ylittää kiihotuslakimme /uskonrauhan suojamme rajat? Tai joku maailmalla vahvasti vihapuheillut hahmo kutsutaan luennoimaan maahamme.

http://cms.hommaforum.org/index.php?option=com_content&view=article&id=681:simon-elo-khalid-yasin-luennoi-suomessa&catid=9:kannanottoja&Itemid=25

1.Miten poliisi on tälläisissa tilanteissa aikonut varautua vierailuun? 2.Miten poliisi aikoo toimia, jos esim. Khalid Yasin ylittää luennollaan kiihotuskynnyksen, esim. juutalaisia , kristittyjä ja ateisteja käsitellessään? Onko poliisi perehtynyt tapahtumaan rikosten ehkäisemisen kannalta, joka on yksi poliisin tehtävistä?

3.Miten ylipäätään mahdollisesti luennoilla tapahtuva kiihotus voidaan todistaa?  Vai saako pääsylipullisessa tilaisuudessa vihapuheilla/ loukata uskonrauhaa vapaammin kuin esim. netissä? Voiko asia muuttua vasta rikokseksi, jos luennon nauhottaa ja pistää nettiin - jolloin levittäjästä tulee epäilty?  4.Toimiiko poliisi heti tutkintapyynnön saatuaan, jos vihaa tulee saarnattua luennolla ja ottaa kiinni kuultavaksi? Vai sallitaanko hänen matkustaa maasta, vaikka hänän paluunsa Suomeen esitutkintaa varten on epävarmaa?

Toinen kysymysalue koskee tätä nettiosuutta. Jos esim. noita Khalidin lausuntoja tai vastaavia jonkun puhujan lausuntoja, jotka saattavat ylittää tämän uuden lain "kiihottamisen kansanryhmää vastaan" tai "uskonrauhan rikkomiseen"- määritelmän ainakin "on syytä epäillä"- rajan ylittävästi on netissä saatavilla. 5. Jos nyt suomalainen viittaa kyseiseen materiaaliin, esim. linkittämällä tähän Helsingin muslimiyhdistyksen maahamme kutsumaan puhujaan - syyllistyykö viittaaja rikokseen?

6.Mitenkäs menetellään, kun mahdollisesti lakiemme vastaisen vihapuheen rajat ylittänyt henkilö saapuu maahamme ja oikeuslaitoksemme vaikutusvallan piiriin? Jos hänen nettiin lähetetyt ja itse levittämänsä puheet ylittävät kiihotuspykälän kansanryhmää vastaan rajan , ainakin "on syytä epäillä"-rajan, ryhtyykö Suomen poliisi toimiin - esim. tuon julkisuuteenasettamiskohdan perusteella?

Koska tätä ketjua lukee poliisi, katson poliisin saaneen vihjeen ja toivon poliisin virkavastuullaan tutustuvan esim. Khalidin aikaisempiin sanomisiin esim. linkeistä arvioidakseen, meneekö vihapuheen kalkkirajoille saakka?

7.Voiko todella uuden lain tulkinnalla käydä niin, että esim. ulkomaalaisen puheiden linkkaaja - jos ne ylittävät Rikoslain 11 luvun määritelmän voi joutua oikeudelliseen vastuuseen, mutta itse sama ulkomaalainen puhuja voi käydä Suomessa luennoimassa ja poistua maasta ilman mitään seuraamuksia? Näin käsittääkseni lain mukaan voi käydä? Onko tulkintani oikea?

Toivoisin kommentteja viranomaiselta. :roll:

« Viimeksi muokattu: 21.12.2011, 20:24:50 kirjoittanut P »

junakohtaus

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4278
  • Suvakkipissis
« Vastaus #195 : 21.12.2011, 20:09:23 »
1) Fobba käyttää sekä riippumattomien tietojen että oman ilmoituksensa mukaan enimmän aikansa kiusaamis- ja seksuaalirikoksiin. Ei pitäisi olla valittamista siitä, että lapsemme (ajatelkaa edes!) saavat nettiin mahdollisimman turvallisen ympäristön

2) Fobba ei ole täällä ollenkaan, ja tämä tieto on tosi, jahdannut mitään läppää heittäviä kansalaisia enkä ole kuullut että olisi tehnyt sitä muuallakaan

3) Jokainen päättää itse miten suhtautuu, mutta hommafoorumin edustajana tässä ei voi muuta kuin olla tyytyväinen että meidän pikku kerhomme on päässyt jo sellaiseen asemaan, että meiltä tullaan kysymään neuvoa tämmöisissä asioissa.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Teppis

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #196 : 21.12.2011, 21:03:20 »

3) Jokainen päättää itse miten suhtautuu, mutta hommafoorumin edustajana tässä ei voi muuta kuin olla tyytyväinen että meidän pikku kerhomme on päässyt jo sellaiseen asemaan, että meiltä tullaan kysymään neuvoa tämmöisissä asioissa.

Mikä muuten on ihmeellinen juttu. Kuitenkin tämä paikka on selkeästi yliedustettuna yhden mielipiteen paikkana. Keskustelussa olisi hyvä olla mukana vastakkaistakin mielipidettä edustavia. Lisäksi kun tuntuu, ettei muillakaan palstoilla asiaa tiedustella, niin varjoon jää monen "asiantuntija-tyyppiset" mielipiteet.

Mikä tähän sitten on syynä, on toinen juttu. Onko oikeasti mietitty ajattelemuutta ettei muille mielipiteille ole tarvetta. Vai onko juuri tarkoin asia mietitty, joko jonkun erityisen syyn takia, vai juuri sen takia, että saatiin huomiota edes vähän, jolla ei ole niinkään merkitystä.

Joka tapauksessa olen nyt ja olen alusta asti ollut sitä mieltä, että hommafoorumi on A kaiken kaikkiaan huono paikka tälläiselle ja B ihan liian suppea otanta ihmistyyppien mukaan.

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
« Vastaus #197 : 21.12.2011, 21:26:04 »
Joka tapauksessa olen nyt ja olen alusta asti ollut sitä mieltä, että hommafoorumi on A kaiken kaikkiaan huono paikka tälläiselle ja B ihan liian suppea otanta ihmistyyppien mukaan.

1. Määrittele "tällainen". Minkä olet kokenut joko Fobban tai Illmanin tehtäväksi tai tavoitteeksi, viralliseksi tai todelliseksi?

2. Miten Homman oletettu liian suppea ihmistyyppitarjonta liittyy siihen, että se mitä ollaan tekemässä, on jollain tavalla ... eh ... turhaa?

3. Korreloiko oletettu nuiva mielipide-enemmistö jotenkin Homman ihmistyyppitarjontaan?

Ellet tarkenna mielipidettäsi, minun on vähän vaikeaa saada postauksestasi esiin muuta vaikutelmaa kuin se, että mielestäsi "Hommafoorumi on kaiken kaikkiaan huono paikka".
Euroopan parlamentin "selkeä ja uskottava strategia" on ollut kutsua maailma kylään. Se on kolmannen maailmansodan jälkeen nopein tapa tuhota ei pelkästään unioni vaan koko Eurooppa.
- Jäsen Roope

Teppis

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #198 : 21.12.2011, 21:51:22 »
1. Määrittele "tällainen". Minkä olet kokenut joko Fobban tai Illmanin tehtäväksi tai tavoitteeksi, viralliseksi tai todelliseksi?

Liitä oma mielipide koko Fobban touhusta tuohon "tälläinen-sanan" päälle. Vai onko sinulla epäselvää mitä Fobba on tekemässä virallisesti?

2. Miten Homman oletettu liian suppea ihmistyyppitarjonta liittyy siihen, että se mitä ollaan tekemässä, on jollain tavalla ... eh ... turhaa?

Eikö se sitten ole? Vähän kuin tekisin tutkimusta Toyota-merkkisistä autoista ja kokeilisin yhtä autoa. Vai koetatko esittää kysymyksen niin, että koko touhu missä tahansa ympäristössä olisi turhaa? Noh, eikö se sitten myöskin ole sitäkin? Ainakin tekotapaa ajatellen.

3. Korreloiko oletettu nuiva mielipide-enemmistö jotenkin Homman ihmistyyppitarjontaan?

Ihmistyyppinä ajattelin lähinnä sitä mitä myöskin aiemmin selitin. Ihmisiä, joilla on koko asiaan lähtökohtaisesti vain yhdenlainen näkökantti. En siis tarkoita tyyliin "mulkkuja rasistisia yhtä kaikki", vaan että moniko on vastanneista ylläpitänyt foorumeita ym. ym.

Ellet tarkenna mielipidettäsi, minun on vähän vaikeaa saada postauksestasi esiin muuta vaikutelmaa kuin se, että mielestäsi "Hommafoorumi on kaiken kaikkiaan huono paikka".

Lauseen alku oli vähän kuin "Jollen sanojani syö, mörökölli....". Täytyy lukita ovet tarkoin yöksi...

Aldaron

• Jäsen^^^
  • Liked: 8
  • Pragmatisk vänsterkonservativ
« Vastaus #199 : 22.12.2011, 01:07:29 »
Itse tein kerran tutkintapyynnön laittomasta uhkauksesta. Asia jäi syyttämättä, koska epäilty oli väittänyt, että minä olin lisännyt laittomat tekstit sähköpostiin. Kuitenkin hauskinta siinä syyttäjän kirjelmässä oli se, että se oli yksi heikoimmin oikeinkirjoitusta sisältävä teksti mitä olen koskaan nähnyt. Siinä ei ollut muun muassa yhdessäkään kohtaa epäiltyn nimi osattu kirjoittaa oikeaan taivutusmuotoon. Muistaakseni pahimmillaan taivutusmuoto oli niin virheellinen, että koko nimi muuttui.
Tämä Teppiksen "hauska" pikku anekdootti on tietenkin täysin off topic (kuten valtaosa hänen tajunnanvirtaproosastaan), mutta se ansaitsee kuitenkin ohimenevän huomion, koska sisältää noin lyhyeksi tekstiksi yllättävän paljon tahatonta komiikkaa.

Nimittäin: se että joku taivuttaa erisnimen väärin (jos tuo tarina nyt pitää paikkansa) on pikkujuttu siihen verrattuna, että Teppis kirjoittaa "epäiltyn nimi" (pitäisi olla: epäillyn nimeä).  Hän ei siis tiedä, että suomen kielioppi edellyttää tuossa kohdassa partitiivia. Hän myös luulee, että epäilty taivutetaan epäiltyn. Tuon luokan virheitä ei suomenkielinen ihminen tee, ei myöskään kaltaiseni kaksikielinen. Teppiksen viestihistoriasta löytyy runsaasti tuontyyppisiä taivutus- ja sijamuotovirheitä, joista on selkeästi nähtävissä, että kyseessä on ihminen, joka on erikseen joutunut opettelemaan suomen kielen.

Ei tällä erää muuta, joten lopettelen tähän. Teppis on omalla tavallaan hilpeä ilmestys, kunhan vain ymmärtää, että hän on tällä foorumilla liikkeellä ihan puhtaasti huumorimielellä eikä yhtään hänen puheenvuoroistaan tule ottaa vakavasti. Ehkä Hommaforumkin todella tarvitsee oman hovitrolnarrinsa. Teppiksestä on paljon huvia, etenkin jos muistaa ruokkia häntä säännöllisesti...

"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Teppis

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #200 : 22.12.2011, 01:21:18 »

Ei tällä erää muuta, joten lopettelen tähän. Teppis on omalla tavallaan hilpeä ilmestys, kunhan vain ymmärtää, että hän on tällä foorumilla liikkeellä ihan puhtaasti huumorimielellä eikä yhtään hänen puheenvuoroistaan tule ottaa vakavasti. Ehkä Hommaforumkin todella tarvitsee oman hovitrolnarrinsa. Teppiksestä on paljon huvia, etenkin jos muistaa ruokkia häntä säännöllisesti...

Onneksi en sentään niin alas valunut, että olisi tekstistäni unohtanut kirjaimen i sanasta "Hommaforumikin". Mutta pahoittelen heikkoa suomen kieltäni. Olihan koko kirjoitelmassa tosiaan tasan yksi taivutusmuotovirhe, joka yksiselitteisesti kertoo minun olevan maahanmuuttaja. Toisaalta oli aika sattumaa, että juuri tuon lainaamasi tekstin jaksoin noinkin tarkkaan kirjoittaa oikein, kun monessa muussa kirjoituksessani on useita kirjoitusvirheitä ja sanajärjestysvirheitä.

IDA

• Jäsen^^^
  • Liked: 6660
  • qui enim non est adversum vos pro vobis est
« Vastaus #201 : 22.12.2011, 02:03:24 »
Hommaforuminkin. Hommaforu minkin. Hom ma fo ru min kin. Tuo viimeinen lause on jotain kiinaksi, mutten tiedä mitä. Toinen sanan on kuitenkin "hevonen", eli Suomen ja Pohjois-Korean kielelliset ja muut yhteydet huomioiden se varmaan lähtisi avautumaan sanasta "humma".
qui non est mecum adversum me est

Aldaron

• Jäsen^^^
  • Liked: 8
  • Pragmatisk vänsterkonservativ
« Vastaus #202 : 22.12.2011, 02:39:36 »
Hommaforuminkin. Hommaforu minkin. Hom ma fo ru min kin. Tuo viimeinen lause on jotain kiinaksi, mutten tiedä mitä. Toinen sanan on kuitenkin "hevonen", eli Suomen ja Pohjois-Korean kielelliset ja muut yhteydet huomioiden se varmaan lähtisi avautumaan sanasta "humma".
Jep, mutta nyt käytätkin tuon erisnimen genetiivimuotoa. Huomaa, että itse käytin nominatiivia: "Ehkä Hommaforumkin tarvitsee.. jne". Ja Teppis sitten luuli, että siihen muka tarvitaan vielä yksi ylimääräinen i-kirjain...

Genetiivi olisi siis ihan "Hommaforumin" (Vertaa vaikka googlesta hakutuloksia). Mutta antaa olla. Muutenkin oli typerää lähteä jauhamaan koko juttua kaverin kanssa, joka ilmeisen loukkaantunut aiemmista ja jaksaa tulla arvostelemaan ihan vain juuri minun kirjoitusvirheitäni.

PS. "Hommaforuminkin" on vissiin ihan oikeasti oikein ja toisaalta koko kin-päätteen jättäminen ei olisi edes suuri häpee tossa kohtaa.
Kysymyshän ei missään vaiheessa koskenut genetiivimuotoa, josta ei ollut mitään erimielisyyttä, vaan nominatiivimuotoa, jonka Teppis kirjoitti virheellisesti. Kin-pääte tai sen puuttuminen ei myöskään ollut kiistanalaisena.

Varsinainen pointtini (joka tuli esille ensimmäisessä viestissäni tähän ketjuun) on kuitenkin ollut kiinnittää muiden huomio siihen hyvin ilmeiseen tosiseikkaan, että Teppiksen agenda tällä foorumilla ei ole keskustelu sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan... www.cs.tut.fi/~jkorpela/nyysit/3.4.html#trolli
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 11581
  • Mode EVP. 1/949jkl #propelipää
« Vastaus #203 : 22.12.2011, 06:34:31 »
Saisiko sen sijamuodontyydyttämisen sitten loppumaan.

Kiitos.
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

fobba

• Viranomainen
  • Jäsen^^
  • Liked: 23
  • Ylikonstaapeli Marko Forss
    • Virtuaalisen lähipoliisiryhmän kotisivu
« Vastaus #204 : 22.12.2011, 12:10:42 »
http://www.ts.fi/online/mielipiteet/lukijoilta/291561.html

Valtionsyyttäjä täsmentää

Turun Sanomat 22.12.2011 02:31:29

Turun Sanomissa uutisoitiin 19. joulukuuta valtakunnansyyttäjän asettaman ns. vihapuhetyöryhmän työstä. Lehden sivulla 3 kerrottiin, että työryhmä olisi ehdottamassa operaattorien vastuun lisäämistä vihapuheen levittämisestä. Työryhmän puheenjohtajana totean, että tämä tieto on väärä.

Kuten lehden sivulla 11 kerrottiin, työryhmä pohtii, voisiko lakia tulkita muiden ylläpitäjien vastuuedellytysten suhteen niin, että he saisivat samanlaisen aseman, kuin mitä operaattorit sähkökauppalain erityissäännöksen nojalla saavat.

Mika Illman, valtionsyyttäjä, valtakunnansyyttäjänvirasto
Netti ei tee typeräksi - se vain auttaa osoittamaan oman typeryytensä usealle

Sosiaalinen media vastaa sataa Hannu Karpoa

IDA

• Jäsen^^^
  • Liked: 6660
  • qui enim non est adversum vos pro vobis est
« Vastaus #205 : 22.12.2011, 12:31:55 »

Turun Sanomissa uutisoitiin 19. joulukuuta valtakunnansyyttäjän asettaman ns. vihapuhetyöryhmän työstä. Lehden sivulla 3 kerrottiin, että työryhmä olisi ehdottamassa operaattorien vastuun lisäämistä vihapuheen levittämisestä. Työryhmän puheenjohtajana totean, että tämä tieto on väärä.

Kuten lehden sivulla 11 kerrottiin, työryhmä pohtii, voisiko lakia tulkita muiden ylläpitäjien vastuuedellytysten suhteen niin, että he saisivat samanlaisen aseman, kuin mitä operaattorit sähkökauppalain erityissäännöksen nojalla saavat.

No niin. Tämä olisikin vähintä mitä voisi vaatia, jos - ja ilmeisesti kun, koska lainsäätäjiltä on kerran päässyt lipasahtamaan - ylläpitäjien vastuun pitää laissa olla. Eli ainakin tuossa mennään oikeaan suuntaan.

Homman ylläpidon voisi kyllä laittaa erityisen vastuulliseksi, koska odottelemme kaikki innolla, että pääsisimme katsomaan heitä vankilaan ;)
qui non est mecum adversum me est

Teppis

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #206 : 22.12.2011, 12:40:12 »

No niin. Tämä olisikin vähintä mitä voisi vaatia, jos - ja ilmeisesti kun, koska lainsäätäjiltä on kerran päässyt lipasahtamaan - ylläpitäjien vastuun pitää laissa olla. Eli ainakin tuossa mennään oikeaan suuntaan.

Homman ylläpidon voisi kyllä laittaa erityisen vastuulliseksi, koska odottelemme kaikki innolla, että pääsisimme katsomaan heitä vankilaan ;)

En kyllä ymmärrä miksi pitää olla ylläpitäjillä vastuu. Nykyinen käytäntö on ok. Jos tai kun ylläpitämälläni palstalla on laitonta tekstiä, niin joku viranomainen tulee sen minulle kertomaan. Tämä käytäntö on toiminut reilu 10 vuotta, miksei se nykyisin pelaisi?

Kohtahan tässä mennään siihen, että pitää saada pakollinen koulutus, jolla saa luvan ylläpitää internetissä palstoja. Noh, nykyisinhän Suomessa kaikkeen pitää olla lupa. Saakohan kohta asuntoakaan omistaa ilman virallista lupaa...

Jukka Wallin

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 1436
  • Si vis pacem, para bellum Suomidemokraatit
    • Jukka Wallin
« Vastaus #207 : 22.12.2011, 12:49:30 »
Lainaus
http://www.iprinfo.com/lehtiarkisto?action=articleDetails&a_id=372&id=28
Sananvapauslaissakin kaksi pakkokeinoa

Vuoden 2004 alusta voimaan tulleen sananvapauslain taustalla ei ole Euroopan yhteisön lainsäädäntöä, vaan kyse on puhtaasti kotimaisesta säätelystä. Sananvapauslaissa on kaksi pakkokeinoa, jotka kohdistuvat operaattoriin. Tuomioistuin voi määrätä lähettimen, palvelimen tai muun sellaisen laitteen ylläpitäjän luovuttamaan verkkoviestin lähettäjän selvittämisessä tarpeelliset tunnistamistiedot, jos on todennäköisiä syitä epäillä viestin olevan sisällöltään sellainen, että sen toimittaminen yleisön saataville on rangaistavaa.
Lisäksi tuomioistuin voi määrätä julkaisijan, ohjelmatoiminnan harjoittajan, lähettimen, palvelimen tai muun sellaisen ylläpitäjän keskeyttämään verkkoviestin jakelun, jos on ilmeistä, että sen pitäminen yleisön saatavilla on säädetty rangaistavaksi. Tuomioistuin voi myös määrätä verkkoviestin hävitettäväksi. Verkkoviestillä tarkoitetaan muun muassa sähköisen viestintäverkon avulla yleisön saataviin toimitettua tietoa.
Välittäjänä toimivia teleoperaattoreita koskevia säännöksiä löytyy siis jo useista laeista. Miten hyvin lainsäädäntö toimii toisaalta oikeudenhaltijoiden oikeutettuja etuja suojellen, toisaalta teleoperaattorin ja sen asiakkaiden oikeusturvan kannalta, nähdään vasta lähivuosina oikeuskäytännön kautta.

Ja tähän juuri "fobba" on perehtynyt, kun piirtelee ajauksiaan paperille..

Lainaus
http://jukkahelttula.blogspot.com/

Illman siis sanoo, että häntä on tulkittu väärin, kun on uutisoitu, että valtakunnansyyttäjä haluaa operaattorien olevan samanlaisessa vastuussa kuin nettiviestien kirjoittajat ja sivustojen ylläpitäjät ovat tällä hetkellä. Jos tämä tulkinta on väärä, niin mikä on oikea? Että kirjoittajien ja ylläpitäjien vastuu lieventyisi samanlaiseksi kuin operaattoreilla on tällä hetkellä?  On vaikea uskoa, että valtakunnansyyttäjänvirasto olisi haluamassa lievennyksiä vastuukysymyksiin, joten mitäköhän Illman yrittää vastineessaan sanoa? Odotan mielenkiinnolla viraston muistion julkistamista.

Lainaus
http://dome.fi/pelit/uutiset/finreactor-tuomiot-vahvistettiin-korkeimmassa-myos-torrent-tiedoston-lahettaminen-on-rikos
Finreactor-tuomiot vahvistettiin korkeimmassa - myös torrent-tiedoston lähettäminen on rikos
Seitsemälle Finreactorin ylläpitäjälle määrättiin sakot sekä yhteisvastuullisesti 700 000 euron korvaukset Teostolle ja 52 muulle asianomistajalle. Aikaisemmin Helsingin hovioikeudessa oli tuomittu seitsemän ylläpitäjää tekijänoikeusrikkomuksista ja neljä avunannosta. KKO vapautti avunannosta syytetyt hyvityksistä.
Ylläpitäjät eivät siis itse varsinaisesti osallistuneet jakamiseen vaan mahdollistivat sen ylläpitämällä palvelua.

Onko vapaaehtoisia modeksi Hommafoorumille?

Täältä tuskin vietäisiin nimimerkkiä d100a:ta Salmisaareen vaan "suurimmat" konnat esimerkiksi Miniluv tai Elisa löytäisivät huonoimassa tapauksessa Vantaan harmaastakuutiosta itsensä, siis asiakkaana.. ;)
laulun sanoin:

KRP matkaan jo käy [v. 0.1]
---------------------------

Ei mokuttaa saa, nuivia saa,
KRP voi tulla ikkunan taa.
KRP matkaan jo käy.
Nyt logeihin merkitään taas:
Miniluv vai deesee, ajatelkaas!
KRP matkaan jo käy.
Taas pienet vihapuheet liikkuu
ja logeihin merkitään,
niin KRP tietää saa,
kuka sakot ansaitsee.
Siis: Ei mokuttaa saa, ei nuivia saa,
nyrkin taskussa pitäminen on paljon mukavampaa.
KRP matkaan jo käy.

Ken sakot nuo saa,
kenen kone ratsataan?
Monta on pientä nuivaa
KRP matkaan jo käy.
Hän sakot suuret tytöille tuo,
pojilta koneet upeat vie.
KRP matkaan jo käy.
Ja kohta luona beeteen
taas juhlaa viettää voi,
taas Hommaforum aukaistaan
ja vihalaulut soi.
Siis: Ei mokutta saa, ei vihapuhetta saa,
KRP voi tulla ikkunan taa.
KRP matkaan jo käy.

KRP matkaan jo käy:
Inspiraatio: IRCQuotes
Sanat: tetrish/d100a
« Viimeksi muokattu: 22.12.2011, 13:20:19 kirjoittanut d100a »
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
« Vastaus #208 : 22.12.2011, 13:19:16 »
1. Määrittele "tällainen". {clip}

Liitä oma mielipide ... {clip}

Merkitään ketjuun, että todistaja ei vastaa kysyttyyn kysymykseen, vaan siirtää kysymyksen vastattavaksi kysyjälle.

Eikö se sitten ole? {clip}

Epäilty kiertää kysymykseen selittävästä tekijästä/korrellaatiosta/kausaalisuudesta, ja toistaa aiemman väitteensä, jolle kysyjä pyytää turhaan selitystä.

Ihmistyyppinä ajattelin lähinnä ... {clip} Ihmisiä, joilla on koko asiaan lähtökohtaisesti vain yhdenlainen näkökantti ... {clip} {siis} moniko on vastanneista ylläpitänyt foorumeita ym. ym.

Syytetty ei oikeastaan vastaa kysyttyyn kysymykseen, mutta tarkentaa kuitenkin tarkoittaneensa, että forumin ylläpitäjien ym. ym. -- eli hänen oman ilmoituksensa mukaan hänen viiteryhmänsä -- kantaa ei ole erikseen kysytty, vaan kuka tahansa rekisteröitynyt keskustelija on saanut vastata. Tämä saattaa olla aiheellinen huoli.

Jos Fobba haluaisi tietoa ylläpitäjien mielipiteistä, mistä yhdestä keskitetystä pisteestä hänen kannattaisi kysellä, jos ylläpitäjät eivät itse tulleet syystä tai toisesta keskustelemaan sinne, missä keskustelua käydään?

Lauseen alku oli vähän kuin "Jollen sanojani syö, mörökölli....". Täytyy lukita ovet tarkoin yöksi...

Kiitos varmennuksestasi.

Jäsen Teppis, jos ylläpitäjillä olisi keskusteluforumi, josta Fobba saisi lisää tietoa asiasta -- siis jos hän kokisi jääneensä ylläpitäjien mielipiteistä tietämättömäksi senkin jälkeen, kun hän on lukenut Homman muutamassa aihetta käsittelevässä ketjussa ilmaistut sadat mielipiteet, joista suuri osa tuli entisiltä tai nykyisiltä ylläpitäjiltä -- niin olisit jo varmaan ilmoittanut tämän tiedon ensimmäisessä postauksessasi? Vai ilmoitatko sen nyt?
- Jäsen Roope

Teppis

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #209 : 22.12.2011, 13:49:38 »
Jäsen Teppis, jos ylläpitäjillä olisi keskusteluforumi, josta Fobba saisi lisää tietoa asiasta -- siis jos hän kokisi jääneensä ylläpitäjien mielipiteistä tietämättömäksi senkin jälkeen, kun hän on lukenut Homman muutamassa aihetta käsittelevässä ketjussa ilmaistut sadat mielipiteet, joista suuri osa tuli entisiltä tai nykyisiltä ylläpitäjiltä -- niin olisit jo varmaan ilmoittanut tämän tiedon ensimmäisessä postauksessasi? Vai ilmoitatko sen nyt?

Kuulostaa aika isolta, jos puhutaan "sadoista mielipiteistä". Siis oikeastihan mielipiteet on aika suppealta joukolta ja suurin osahan on saman asian toistamista. Jäseniähän tänne oli rekisteröitynyt tuhansia. Onko siis näistä tuhansista jäsenistä suurin osa "entisiä ja nykyisiä ylläpitäjiä"?

Oikeastihan tässä keskustellaan nimen omaan ylläpitäjien vastuiden kasvattamisesta. Voisiko olla reilumpaa, että eri foorumeiden ylläpitäjiä olisi galluppia pitämässä hieman enempi mitä nyt? Olisiko edes mahdollista, että keskustelussa olisi mukana eri "toimialojen" foorumeilta ylläpitäjiä ja hieman isommilta ja pidempiaikaisemmilta? Mitenkään väheksymättä tätä foorumia.

Tagit: