Kirjoittaja Aihe: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???  (Luettu 336178 kertaa)

JKN93

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Liked: 616
  • Yhteiskunta Tutkija
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1620 : 06.02.2017, 19:40:56 »
Kyllä tämä CEAS voimaanastuessaan tulee sitomaan jäsenmaita ja koko EU:ta nimenomaan oikeudellisesti niin paljon turvapaikahakijoiden käsittelyn suhteen,että siinä on maahanmuuttokriitikoiden vaikea sisäisesti vastaan kapinoida tai yrittää sitä muuttaa.EU:n oikeus(joka on sidottu niin eliitin ylätasoihin)päättää kuka saa turvapaikan ja ei siinä ole kellään sitten enää mitään sanomista.Sitten vain kiristetään jäsenmaita tuolla taakanjaolla että kuka menee mihinkin maahan.
Ja sehän me tiedetään että juuri tuo EU eliitti on aina halunnut mahdollisimman paljon monikultuuria EU maihin.
Ei tuo tule muuttumaan.Keinoja vaan on monia miten se toteutetaan.

https://ec.europa.eu/home-affairs/sites/homeaffairs/files/e-library/docs/ceas-fact-sheets/ceas_factsheet_fi.pdf


Emo

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 27 291
  • Liked: 12758
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1621 : 06.02.2017, 20:19:52 »
^ Siis onko tuo nyt tulossa ja jo päätetty?

JKN93

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Liked: 616
  • Yhteiskunta Tutkija
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1622 : 07.02.2017, 05:22:12 »
Jos nämä CEAS-suunnitelmat eliitin tahtomana toteutuu niin ei tule maahanmuutto todellakaan loppumaan saati vähenemään;siitä tulee vaan järjestäytyneempää ja kontrolloidumpaa,sekä vakiintunut käytäntö.
Solidaarisuus,tasaus ja taakanjako periaatteet pitävät myös huolen siitä että maita tullaan kiristämään eri konstein hoitamaan oman osuutensa.
Edelleenkin muistutan monista eliittimme puheista,joissa on vaadittu n.miljoona tulijaa EU:hun vuodessa,joista Suomen osuudeksi oli EU:n papereissa laskettu vähintään n.10,-15, 000/ vuosi.
Sitten tuossa EU:n yhteisessä maahanmuuttopolitiikassa puhutaan pakolaisten lisäksi vielä myös työperäisestä muutosta laillisilla viisumeilla kehitysmaista tänne,joka tuo vielä rutkasti lisää porukkaa.
Tässä mennään tod.näk USA:n kaltaiseen malliin joka tuo vuosittain maahan jatkuvasti maailmalta porukkaa työperäisesti;viisumeita,oleskelulupia sekä pakolaisohjelman kiintiöillä.ja näinollen pysyvästi monikulttuurillistaa maan.
Tämä on kaikki liittovaltio kehitystä.

Muutamia otteita:
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Lausunto/Sivut/HaVL_42+2016.aspx
Lainaus
Hallintovaliokunta korostaa, että tilanteessa, jossa maahanmuuton määrä saa aikaan ylivoimaisen paineen jossakin jäsenvaltiossa ja/tai aiheuttaa vakavaa häiriötä koko EU:lle, jäsenvaltioiden on yhdessä päätetyn mukaisesti osallistuttava turvapaikanhakijoiden sisäisiin siirtoihin. Mikäli jäsenvaltio haluaa korvata osan velvoitteestaan muilla toimilla, tulee näiden toimien valtioneuvoston kannan mukaan olla vaikutuksiltaan ja konkretian tasoltaan sellaisia, että ne aidosti kompensoivat sisäisten siirtojen aiheuttamaa taakkaa. Tältä osin hallintovaliokunta täydentäen tähdentää, ettei esimerkiksi rahasuorituksilla voi vapautua kuin korkeintaan rajoitetusti ottamasta vastaan turvapaikanhakijoita. Kyseinen "ostomahdollisuus" johtaisi koko järjestelmän helposti umpikujaan. 

Hallintovaliokunta kiirehtii yhtenäisen eurooppalaisen turvapaikkajärjestelmän säädösperustan hyväksymistä komission CEAS-paketin pohjalta sekä järjestelmän toimeenpanon käynnistämistä ensi tilassa. Toimeenpanossa tulee korostaa yhdenmukaista säännösten käytännön soveltamista. Maahanmuuttokriisi on jäsenmaiden yhteinen ongelma, eikä sitä voida ratkaista yksittäisen jäsenmaan toimin tai vain yksittäisen jäsenmaan näkökulmasta. Etujen ja intressien jäsenvaltiokohtainen osaoptimointi ei tuota kokonaisuudessa myönteisiä vaikutuksia myöskään niille jäsenmaille, jotka sivuuttavat yhteisen vastuun, vaan johtaa helposti jäsenmaat osaoptimoinnin kierteeseen, mistä on jo esimerkkejä

Hallintovaliokunta korostaa, että kaikkien jäsenvaltioiden oikeasuhtainen osallistuminen taakanjakoon tulee varmistaa. Kuten valtioneuvosto toteaa jatkokirjelmässään U 31/2016 vp — UJ 33/2016 vp, kaikkien jäsenvaltioiden on osallistuttava taakanjakoon kriisitilanteessa myös ottamalla vastaan turvapaikanhakijoita muista jäsenvaltioista.

Laittoman maahantulon torjumisen ohella muuttopaineiden hallitsemiseksi tarvitaan laillisia muuttoväyliä ja -mahdollisuuksia muun muassa työperusteisesti. Laillinen maahantulo ei myöskään aiheuta esimerkiksi viranomaisille vastaavia ongelmia kuin laiton muuttoliike.

Yhtenäisen eurooppalaisen turvapaikkajärjestelmän kehittämisen yksi keskeisimmistä tavoitteista tulee olla se, että järjestelmä takaa yhdessä sovitun mukaisen suojelun sitä tarvitseville kaikissa jäsenvaltioissa (HaVL 34/2016 vp). Turvapaikkajärjestelmän on oltava selkeä ja toimiva.

Valiokunta kiinnittää huomiota siihen, että unionissa on olemassa eri maiden alueellisten kehityserojen tasaamiseksi yhteisesti hyväksyttyjä solidaarisuusmekanismeja esimerkiksi rakennerahastojen muodossa. Tältäkään osin ei voida loputtomasti ajatella, että jokin valtio voi olla vain myönteisen solidaarisuuden vastaanottaja ja että sama valtio voi kieltäytyä toisessa asiassa osoittamasta solidaarisuutta muille maille. Lisäksi solidaarisuusmekanismien kokonaisuudessa tulisi valiokunnan mielestä harkita esimerkiksi sisäisiin siirtoihin liittyen vastuun kantamisen suosimista ja kehittää mekanismeja myös tästä lähtökohdasta.

Viimeksi mainittu komission ehdotus jäsenvaltioiden välisestä solidaarisuudesta toteutettaisiin siirtämällä henkilöitä jäsenvaltiosta toiseen. Vastuunjakoa jäsenvaltioiden välillä tasattaisiin automaattisella jakomekanismilla, joka otettaisiin käyttöön tilanteessa, jossa johonkin jäsenvaltioon saapuu suhteettoman suuri määrä turvapaikanhakijoita. Uusi mekanismi perustuisi 1) automaattiseen jäsenvaltioiden hakijamäärien ja uudelleen sijoitettujen määrien valvontaan, 2) jako-avaimeen, jolla määritetään kullekin jäsenvaltiolle hakijamäärää koskeva viitearvo ja maksimikantokyky ja 3) kantokyvyn ylittävän hakijamäärän siirtämiseen jäsenvaltioihin, joiden vastuulla olevien turvapaikanhakijoiden määrä jää alle oman viitearvon.

Lisäksi komissio on antanut keväällä 2016 tiedonannon yhteisen eurooppalaisen turvapaikkajärjestelmän luomisesta (Common European Asylum System). Tiedonannossa tarkoitettu ensimmäinen CEAS-lainsäädäntöpaketti, joka koskee Dublin-asetusta (HaVL 34/2016 vp — U 31/2016 vp), Eurodac-rekisteriä (HaVL 31/2016 vp — U 30/2016 vp) ja Euroopan unionin turvapaikkavirastoa (HaVL 33/2016 vp — U 29/2016 vp), on annettu kuluvan vuoden toukokuussa. Sen lisäksi komissio on antanut toisen säädösehdotuskokonaisuuden heinäkuussa 2016: määritelmäasetus (HaVL 36/2016 vp — U 35/2016 vp), menettelyasetus (HaVL 35/2016 vp — U 34/2016 vp) ja vastaanottodirektiivi (HaVL 37/2016 vp — U 37/2016 vp). Jälkimmäisen lainsäädäntöpaketin yhteydessä komissio on antanut laillisten maahantuloväylien lisäämiseksi ehdotuksen asetukseksi uudelleensijoittamisesta (HaVL 38/2016 vp — U 36/2016 vp).




JKN93

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Liked: 616
  • Yhteiskunta Tutkija
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1623 : 12.02.2017, 05:15:47 »
Monissa EU:n virallisissa papereissa mitä olen netistä kaivanut puhutaan siitä miten laillisia reittejä kehitysmaalaisille tullaan avaamaan entistä enemmän tulevaisuudessa Eurooppaan.
Tämä tarkoittaa käytännössä esim.työviisumien,maahantulo ja oleskelulupien jakamista "jotakin osaaville" afrikkalaisille.
Tämä tietänee jatkossa runsasta ja jatkuvaa maahanmuuttorumbaa Eurooppaan.Ilmeisesti halpatyövoimaa.Lähettävät sitten sukulaisilleen rahaa kotimaahan.
Kun tietää että eliitti sitä haluaa niin nuita viisumeja tullaan jakamaan varmaan aika löysästi.
https://www.suomenuutiset.fi/halla-aho-laillisten-reittien-avaaminen/



qwerty

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 314
  • Liked: 4894
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... (nyt LIVE)
« Vastaus #1624 : 28.02.2017, 11:10:02 »

Lainaus
tiistai 28-02-2017 - 10:30-13:30 & 15:00-19:00 The Third Reform of the Common European Asylum System (aikataulu)
Brussels, Jòzsef Antall, 6Q2

Interparliamentary committee meeting with national parliaments

The Committee on Civil Liberties, Justice and Home Affairs (LIBE) is holding an Interparliamentary committee meeting with national parliaments on "The Third Reform of the Common European Asylum System - Up for the Challenge -" The aim of this meeting is to provide a forum of useful exchange among Members of the European Parliament and national Parliaments as well as experts in view of the ongoing crucial reform of the Union acquis on asylum.

Several sessions and parallel workshops will focus on different issues such as fair distribution of asylum seekers, the concepts of safe country of origin and safe third country, administrative cooperation under Dublin and protection of children in migration.

LIVE

Päivän asian nettisivu

edit: jos joku odottaa Jussin puheenvuoroa, niin se osui samoihin tämän postauksen kanssa. Pakolaisten jaosta ympäri Eurooppaa sanoi että se pitäisi lopettaa. Eli täysin vastakkainen linja kuin Suomen hallituksella. Postaan koko puheen ketjun jatkoksi, jos se illalla löytyy.
edit2: Juho Eerolakin tuolla! Eduskunnan edustajana. Cecilia täti ei tykännyt hänen puheenvuorostaan. Heh.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2017, 11:22:55 kirjoittanut qwerty »
Suomi edellyttää, että kaikki nämä toimet (toimiva ulkorajavalvonta, tulijoiden rekisteröinti, edelleen liikkumisen rajoittaminen ja tehokkaat palautukset) ovat tehokkaassa käytössä, ennen kuin taakkaa voidaan ryhtyä jakamaan sisäisin siirroin: Oikeus- ja sisäministeriöt: muistio 31.5.2017

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 26 858
  • Liked: 33576
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... (nyt LIVE)
« Vastaus #1625 : 28.02.2017, 12:12:56 »
LIVE

Kauheata katsella. Näkemäni puhujat ovat toinen toistaan innokkaampia tuhoamaan Euroopan.

Lainaus
edit2: Juho Eerolakin tuolla! Eduskunnan edustajana. Cecilia täti ei tykännyt hänen puheenvuorostaan. Heh.

Mitenkäs nyt noin. Eerolahan on puolustanut EU-taakanjakoa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 314
  • Liked: 4894
    • Profiili
TALLENNE

edit: valinnaksi alkuperäiskieli, niin ei tarvitse olla tulkin varassa

Jussi Halla-aho (englanniksi) (noin kohdasta 55.15 / 11:10.45-11:13:00)
Juho Eerola (suomeksi) (noin kohdasta 1.03.00 /11:18:00-11:19:30)
Cecilia Wikström (englanniksi) (Eerolan jälkeen)

... viimeinen olikin vastine kaikille edellä puhuneille. Ei maininnut ketään nimellä. Pahoittelut edellä olleesta virhearviosta :(
« Viimeksi muokattu: 28.02.2017, 16:07:49 kirjoittanut qwerty »
Suomi edellyttää, että kaikki nämä toimet (toimiva ulkorajavalvonta, tulijoiden rekisteröinti, edelleen liikkumisen rajoittaminen ja tehokkaat palautukset) ovat tehokkaassa käytössä, ennen kuin taakkaa voidaan ryhtyä jakamaan sisäisin siirroin: Oikeus- ja sisäministeriöt: muistio 31.5.2017

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 26 858
  • Liked: 33576
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1627 : 06.03.2017, 19:23:31 »
Lainaus
HÄN EI USKO, että Suomen kaltaiset maat suostuvat ylikansallisiin uusiin mekanismeihin, ellei takeita ole siitä, että yhteisesti sovitussa myös pysytään.

Samanlaista sovitussa pysymistä hän kaipaa turvapaikkapolitiikkaan.

”Vähän aikaa sitten koettu miljoonan ihmisen tulo ei olisi ollut kriisi, jos jäsenvaltiot olisivat ajoissa pystyneet sopimaan taakanjaosta. Se kun jätettiin viime tinkaan, syntyi suuri hätä ja kriisi. Tässä unohdetaan, että neljännes Libanonin ja Jordanian asukkaista on pakolaisia, joten ei 500 miljoonan asukkaan Euroopassa miljoona uutta ihmistä voi olla kriisi.”
Helsingin Sanomat: ”Maailmassa on meneillään raaka arvojen sota” – Heidi Hautalan mielestä valtiot ovat viemässä naisten oikeuksia takaisin menneisyyteen 4.3.2017

Voi pyhä yksinkertaisuus. Jos miljoona Eurooppaan laittomasti tullutta siirtolaista olisi jaettu pitkin EU:ta, niin Heidi Hautalan mukaan kyse ei enää olisi ollut kriisistä. Totta kai olisi. Pelkästään tuon saman joukon taloudelliset vaikutukset olisivat olleet aivan yhtä lailla miljardiluokkaa jo Suomessakin.

Suomeen taakanjaon perusteella siirrettävien määrä olisi ollut suunnilleen samaa suuruusluokkaa kuin turvapaikkaa hakevia tuli silloin. Erona se, että heidät olisi lennätetty tänne EU:n ulkorajoilta. Tämä taas olisi tehnyt turvapaikkamatkailusta helpompaa ja halvempaa kuin koskaan aiemmin, joten tulijoiden määrä ei olisi jäänyt miljoonaan. Tieto EU-rajojen avaamisesta olisi muuttanut tulijoiden määrän moninkertaiseksi ja päättymättömäksi.

Kun tähän vielä lisätään Hautalan toisaalla vaatimat meritaksit, ilmastopakolaisuuden määritelmän laajentaminen, humanitaaristen viisumien käyttöönotto ja perheenyhdistämisen helpottaminen, taakanjakomalli olisi romahduttanut Euroopan parissa vuodessa korjauskelvottomaksi.

Tänä aamuna Ylen aamu-tv:ssä Hautala vaati EU:lle "yhteisiä välineitä" maahanmuuttopolitiikkaan, millä hän arvatenkin tarkoitti juuri jäsenmaille pakollista taakanjakoa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Java

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 3 830
  • Liked: 3061
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1628 : 06.03.2017, 19:56:28 »
^ No mutta kuka Heidin remontit sitten tekee jos rajat menee kiinni laittomilta :o
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

qwerty

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 314
  • Liked: 4894
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1629 : 07.03.2017, 20:52:28 »
Ylihuomenna tapahtuu.

Kansalaisvapauksien sekä oikeus- ja sisäasioiden valiokunta (LIBE)
ESITYSLISTALUONNOS
Kokous
Torstai 9. maaliskuuta 2017 klo 9.00–13.00 ja 14.30–15.30

Lainaus
Kolmannen maan kansalaisen tai kansalaisuudettoman henkilön johonkin jäsenvaltioon jättämän kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen käsittelystä vastuussa olevan jäsenvaltion määrittämisperusteiden ja -menettelyjen vahvistaminen (uudelleenlaadittu)

Esittelijä: Cecilia Wikström (ALDE)
Lainaus
Vaatimukset kolmansien maiden kansalaisten ja kansalaisuudettomien henkilöiden määrittelemiseksi kansainvälistä suojelua saaviksi henkilöiksi, pakolaisten ja henkilöiden, jotka voivat saada toissijaista suojelua, yhdenmukaiselle asemalle sekä myönnetyn suojelun sisällölle ja pitkään oleskelleiden kolmansien maiden kansalaisten asemasta 25. marraskuuta 2003 annetun neuvoston direktiivin 2003/109/EY muuttaminen

Esittelijä: Tanja Fajon (S&D)
Lainaus
Kolmansien maiden kansalaisten oleskeluluvan yhtenäinen kaava

Esittelijä: Jussi Halla-aho (ECR)
Suomi edellyttää, että kaikki nämä toimet (toimiva ulkorajavalvonta, tulijoiden rekisteröinti, edelleen liikkumisen rajoittaminen ja tehokkaat palautukset) ovat tehokkaassa käytössä, ennen kuin taakkaa voidaan ryhtyä jakamaan sisäisin siirroin: Oikeus- ja sisäministeriöt: muistio 31.5.2017

qwerty

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 314
  • Liked: 4894
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1630 : 08.03.2017, 17:34:02 »
Huomisten ehdotusten dokumentit löytyvät TÄSTÄ (suurin osa on jo käännetty suomeksi)

esim. Wikströmin 117 sivuinen (COM-COM(2016)0270) löytyy jo. Mitäköhän kaikkea tuohon ujutettu. Vähän pelottaa, kun liki aluksi huomasin tällaisen :o
Lainaus
Perheenjäsenen määritelmän olisi tässä asetuksessa katettava hakijan sisarus tai sisarukset. Sisarusten yhdistäminen on erityisen tärkeää hakijoiden kotouttamismahdollisuuksien parantamiseksi

Ei ole ihan pikkujuttu tuo. Nykymääritelmä kattaa puolison ja lapset. Alaikäisen kohdalla vanhemmat.

Reforming the EU asylum system - draft proposals to be presented Thursday

Webstream (10:00-11.:30)
Suomi edellyttää, että kaikki nämä toimet (toimiva ulkorajavalvonta, tulijoiden rekisteröinti, edelleen liikkumisen rajoittaminen ja tehokkaat palautukset) ovat tehokkaassa käytössä, ennen kuin taakkaa voidaan ryhtyä jakamaan sisäisin siirroin: Oikeus- ja sisäministeriöt: muistio 31.5.2017

qwerty

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 314
  • Liked: 4894
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1631 : 08.03.2017, 18:30:01 »
Hyvääkin löytyi, ehkä.
Lainaus
Asetuksessa säädetään, että jäsenvaltion, jossa hakemus on jätetty, on ennen vastuujäsenvaltion määrittämisprosessin alkamista tarkistettava, puuttuvatko hakemukselta käsiteltäväksi ottamisen edellytykset sillä perusteella, että hakija on tullut maahan ensimmäisestä turvapaikkamaasta tai turvallisesta kolmannesta maasta. Jos näin on, hakija palautetaan kyseiseen ensimmäiseen turvapaikkamaahan tai turvalliseen kolmanteen maahan
Eli Venäjältä tunkeutuvat voi laittaa bumerangina takaisin. Tosin he ovat pitäneet huolen siitä että viime aikoina ei ole ollut kuin yksittäisiä onnenonkijoita. Unkarin kohdalla tuo voisi tarkoittaa sitä että voivat tuupata kaikki takaisin Serbiaan :) Tai antaa hylsyn, koska hakemus on ilmeisen perusteeton.
Lainaus
Hallituksen turvapaikkapoliittinen toimenpideohjelma

Venäjä kuuluu Euroopan neuvostoon ja on Euroopan ihmisoikeussopimuksen sekä Geneven pakolaissopimuksen ja kidutuksen vastaisen yleissopimuksen osapuoli; pidämme Venäjää sitoumustensa perusteella turvallisena turvapaikkamaana
·
Niin Venäjältä kuin muualtakin tulevat ilmeisen perusteettomat hakemukset käsitellään nopeutetussa menettelyssä ja kielteisen päätöksen saaneiden palauttamiset pannaan nopeasti täytäntöön
Sitä onko noin tehty on vaikea tietää. Tuskin >:(

sivu 10
Lainaus
Perhesiteisiin liittyviä perusteita käytettiin harvoin lähinnä sen vuoksi, että perheen jäljittäminen tai todisteiden hankkiminen perhesiteistä on vaikeaa. Jäsenvaltioiden välillä on suuria eroja perhesiteitä koskevien todisteiden hyväksymisessä, mutta keskeinen vaatimus on yleensä asiakirjatodisteiden (kuten syntymä- tai vihkitodistuksen esittäminen), mikä on turvapaikanhakijoille usein vaikeaa.
sivu 16
Lainaus
Sisarukset ovat melko tarkkaan rajattu, mutta merkittävä henkilöryhmä, joiden yhteydessä perhesiteiden todistaminen ja tarkistaminen on melko helppoa ja väärinkäytösten mahdollisuudet ovat vähäiset.
Suomi edellyttää, että kaikki nämä toimet (toimiva ulkorajavalvonta, tulijoiden rekisteröinti, edelleen liikkumisen rajoittaminen ja tehokkaat palautukset) ovat tehokkaassa käytössä, ennen kuin taakkaa voidaan ryhtyä jakamaan sisäisin siirroin: Oikeus- ja sisäministeriöt: muistio 31.5.2017

Skeptikko

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 661
  • Liked: 6453
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1632 : 08.03.2017, 18:59:38 »
Lainaus
Perheenjäsenen määritelmän olisi tässä asetuksessa katettava hakijan sisarus tai sisarukset. Sisarusten yhdistäminen on erityisen tärkeää hakijoiden kotouttamismahdollisuuksien parantamiseksi

Ei ole ihan pikkujuttu tuo. Nykymääritelmä kattaa puolison ja lapset. Alaikäisen kohdalla vanhemmat.

Tuohan tarkoittaisi käytännössä koko kehitysmaan tyhjentämistä EU:n alueelle, jos yksikin pääsee sisään. Näillä sisaruksillakin on tyypillisesti puolisoita ja puolisoilla taas omia sisaruksia jne. Käytännössä seurauksena olisi loputun kotju, jolla koko kehitysmaan väki olisi oikeutettu muuttamaan perässä. Olettaen, että tuossa on siis kyse perheenyhdistämisistä kehitysmaista EU:n alueelle.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2017, 19:07:59 kirjoittanut Skeptikko »
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 26 858
  • Liked: 33576
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1633 : 08.03.2017, 20:34:10 »
Lainaus
Asetuksessa säädetään, että jäsenvaltion, jossa hakemus on jätetty, on ennen vastuujäsenvaltion määrittämisprosessin alkamista tarkistettava, puuttuvatko hakemukselta käsiteltäväksi ottamisen edellytykset sillä perusteella, että hakija on tullut maahan ensimmäisestä turvapaikkamaasta tai turvallisesta kolmannesta maasta. Jos näin on, hakija palautetaan kyseiseen ensimmäiseen turvapaikkamaahan tai turvalliseen kolmanteen maahan

Pointti tuossa on se, että turvapaikkamaahanmuutto on "hallittua", kun rajavaltioista itsekseen vaeltamaan lähteneet palautetaan takaisin ensimmäiseen maahan, josta heidät sitten siirretään johonkin toiseen jäsenmaahan taakanjakomekanismin kautta.

Nykyäänhän ensimmäinen maa on Dublin-sopimuksen nojalla vastuussa turvapaikkahakemuksen käsittelystä, mutta Wikströmin mallissa lähes kaikki tulijat päinvastoin siirretään ensimmäisestä maasta muihin jäsenmaihin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 314
  • Liked: 4894
    • Profiili
Nyt lakiluonnoskin on saatu käännettyä. PE599.751

Katsotaanpa mitä sieltä löytyy... 36 a kertoo kuinka arvonta toimii.

Lainaus
Edelleen liikkumisen torjumiseksi ja turvapaikanhakijoiden kannustamiseksi jättämään välittömästi hakemus jäsenvaltiossa, johon hän ensin saapui, hakijalle olisi annettava mahdollisuus tehdä kirjallinen, asianmukaisesti perusteltu pyyntö, joka perustuu erityisesti hänen laajennettuun perheeseensä, kulttuurisiin tai sosiaalisiin siteisiinsä tai kielitaitoonsa, joka helpottaisi hänen integroitumistaan tiettyyn jäsenvaltioon, hänen hakemuksensa käsittelemisestä jäsenvaltiossa, jossa hakemus on jätetty, tai antaa saapumisjäsenvaltiolle mahdollisuus pyytää toista jäsenvaltiota ottamaan vastuu hakemuksen käsittelystä.
Ei saa valita maata, mutta saa pyytää siirtoa sellaiseen jossa on saman heimon väkeä. Varsinainen jättipotti Suomelle! :facepalm:
Lainaus
alaikäisen hyvinvointi ja sosiaalinen kehitys, ottaen erityisesti huomioon hänen etnisen, uskonnollisen, kulttuurisen ja kielellisen taustansa

Tämä edistää integroitumista vastaanottavaan kulttuuriin miten?
Lainaus
Jos hakija on ylittänyt rajan jäsenvaltioon, jossa hakemus on jätetty, ja on tullut toisen jäsenvaltion kautta, ja jos ei voida todisteiden tai aihetodisteiden perusteella 1 kohdan mukaisesti vahvistaa selvästi, mikä oli jäsenvaltio, jossa ensimmäinen luvaton maahantulo tapahtui, kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen käsittelemisestä vastaava jäsenvaltio on määritettävä 24 a artiklassa säädettyä menettelyä noudattaen.
24 a 1
Lainaus
Kun hakija siirretään 15 artiklan 1 a kohdan tai 36 b artiklan 4 kohdan mukaisesti toiseen jäsenvaltioon, kohdentamisjäsenvaltio määritetään satunnaisesti 44 artiklassa tarkoitetulla automaattisella järjestelmällä niiden jäsenvaltioiden joukosta, jotka eivät sillä hetkellä hyödy 34 artiklassa tarkoitetun korjaavan jakomekanismin soveltamisesta.
:D

Lainaus
36 a artikla Kohdentamisjäsenvaltion määrittäminen

1. Edellä 35 artiklassa tarkoitetun viiteperusteen perusteella 44 artiklan 1 kohdassa tarkoitettu automaattinen järjestelmä osoittaa kuusi jäsenvaltioita, joissa on lukumääräisesti vähiten hakijoita suhteessa niiden osuuteen oikeudenmukaisessa jakomallissa.
2. Automaattinen järjestelmä avaa siirtolistan, jossa on 30 paikkaa kullekin näistä kuudesta jäsenvaltiosta. Turvapaikkaviraston on varmistettava, että hakijat osoitetaan johonkin avoimista siirtolistoista 41 artiklan mukaisesti.
3. Aina kun kaikki siirtolistassa käytettävissä olevat paikat on täytetty 2 kohdan mukaisesti, automaattinen järjestelmä ilmoittaa tämän tiedon hyötyvälle jäsenvaltiolle ja kohdentamisjäsenvaltiolle ja lisää kohdentamisjäsenvaltion 23 artiklan 2 kohdassa tarkoitettuun sähköiseen tiedostoon.
4. Kun siirtolista on täynnä 3 a kohdan mukaisesti, automaattinen järjestelmä avaa uuden siirtolistan sitä jäsenvaltiota varten, jolla on lukumääräisesti vähinten hakijoita suhteessa sen osuuteen oikeudenmukaisessa jakomallissa ja jota varten ei ole vielä avattu listaa.
36 b Perheenyhdistämismenettely korjaavassa jakomekanismissa.

Siirtymäajaksi on kaavailtu 5 vuotta, jotta ne maat joilla ei ole maahanmuuttoteollista kompleksia saavat aikaa sen kehittämiseen. (X+1 80% perusviitearvosta ja 20% viitearvosta, X+2 60-40 jne.) Laskentakaava matupotille on 50% GDP ja 50% väkimäärä. Eli pinta-ala ei ole mukana. Se on hyvä se :) Tuon tarkempaa ei osunut silmiin.

Wikströmin loppuyhteenvedossa on tällainen
Lainaus
Olen ehdottanut, että otetaan käyttöön ehdollisuus, jossa rinnan ovat aito osallistuminen korjaavaan jakomekanismiin ja osallistuminen Euroopan rakenne- ja investointirahastoihin.
Suomi voisi osallistua... hmmm... rakenne- ja investointirahastoihin 8)

Tekstiä on 96 sivua, mutta en kyllä huomannut viittauksia siitä miten estetään turvapaikan saaneiden siirtyminen toiseen maahan. esim. Latviassahan nuo eivät tuppaa pysymään sitten millään. Edelleen Wikströmin loppuyhteenvedosta
Lainaus
Turvapaikanhakijoille on oltava täysin selvää, että he eivät voi valita, mikä maa on vastuussa heidän hakemuksensa käsittelemisestä, ja että ainoa tapa laillisen statuksen saamiselle Euroopassa on pysyä virallisessa järjestelmässä.
Suomi edellyttää, että kaikki nämä toimet (toimiva ulkorajavalvonta, tulijoiden rekisteröinti, edelleen liikkumisen rajoittaminen ja tehokkaat palautukset) ovat tehokkaassa käytössä, ennen kuin taakkaa voidaan ryhtyä jakamaan sisäisin siirroin: Oikeus- ja sisäministeriöt: muistio 31.5.2017

qwerty

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 314
  • Liked: 4894
    • Profiili
Tallenne päivän valiokuntaistunnosta

Jussi Halla-ahon puheenvuorot (englanniksi) ovat ajoissa (tallenteessakin on kaksi vaihtoehtoa)
Lainaus
1:04:00-1:05:45 ja 1:44:25-1:47:45
11:06:00-11:07:45 ja 11:46:30-11:49:55
Hänen esittelemänsä asia meni läpi äänin 43-1, ei pitänyt puheenvuoroa siitä.

Poimintoja
Lainaus
Valtaosa Eurooppaan pyrkijöistä haluaa muihin maihin kuin Kreikka ja Italia. Matkustushalujen lannistamiseksi, heille tulisi tehdä selväksi että eivät tule ikinä pääsemään Kreikkaa tai Italiaa pidemmälle!

ECR kannattaa järjestelmän harmonisointia, mutta sen tulee olla minimistandardeissa ei maksimissa. Järjestelmän tulisi olla luontaantyöntävä, ei vetovoimatekijä.

ECR ei hyväksy seuraavia kohtia Fajonin ehdotuksesta
- ilmastopakolaisen konsepti
- perheen määritelmän laajennus
- asumisluvan pidentämistä 5-vuoteen, sen tulisi olla 1-vuotinen joka tarkistettaisiin vuosittain

Rutinuivaa puhetta :D Soisi tulevan uutisoiduksi edes Suomen Uutisissa...
Suomi edellyttää, että kaikki nämä toimet (toimiva ulkorajavalvonta, tulijoiden rekisteröinti, edelleen liikkumisen rajoittaminen ja tehokkaat palautukset) ovat tehokkaassa käytössä, ennen kuin taakkaa voidaan ryhtyä jakamaan sisäisin siirroin: Oikeus- ja sisäministeriöt: muistio 31.5.2017

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 26 858
  • Liked: 33576
    • Profiili
Ei saa valita maata, mutta saa pyytää siirtoa sellaiseen jossa on saman heimon väkeä. Varsinainen jättipotti Suomelle! :facepalm:

Eli vaikka perheenyhdistämisen edellytykset eivät täyty, muut omaiset lennätetään joka tapauksessa EU-rajalta ensin tulleen luokse turvapaikanhakijoina. Kun lisäksi perheen määritelmää laajennetaan, suora ja epäsuora perheenyhdistäminen moninkertaistaisi tulijoiden määrän.

Lainaus
Siirtymäajaksi on kaavailtu 5 vuotta, jotta ne maat joilla ei ole maahanmuuttoteollista kompleksia saavat aikaa sen kehittämiseen. (X+1 80% perusviitearvosta ja 20% viitearvosta, X+2 60-40 jne.) Laskentakaava matupotille on 50% GDP ja 50% väkimäärä. Eli pinta-ala ei ole mukana. Se on hyvä se :) Tuon tarkempaa ei osunut silmiin.

Pinta-alan lisääminen laskentakaavaan on triviaalia sen jälkeen, kun pysyvä taakanjakomekanismi on saatu voimaan.

Lainaus
Wikströmin loppuyhteenvedossa on tällainen
Lainaus
Olen ehdottanut, että otetaan käyttöön ehdollisuus, jossa rinnan ovat aito osallistuminen korjaavaan jakomekanismiin ja osallistuminen Euroopan rakenne- ja investointirahastoihin.
Suomi voisi osallistua... hmmm... rakenne- ja investointirahastoihin 8)

Wikström tarkoittaa, että niitä maita jotka eivät osallistu pysyvään taakanjakomekanismiin, rangaistaan Euroopan rakenne- ja investointirahastojen miljarditukien menetyksellä. Komission esityksessähän sakko oli 250 000 euroa per turvapaikanhakija.

Edelleenkään ei ole osoitettu edes nykyisten ns. väliaikaisten siirtojen olevan laillisia, vaan valituksen käsittely on kesken, vaikka kahden vuoden siirtoikkuna umpeutuu syksyllä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 314
  • Liked: 4894
    • Profiili
Wikström tarkoittaa, että niitä maita jotka eivät osallistu pysyvään taakanjakomekanismiin, rangaistaan Euroopan rakenne- ja investointirahastojen miljarditukien menetyksellä. Komission esityksessähän sakko oli 250 000 euroa per turvapaikanhakija.

Niin tietenkin. Olisikin ollut hieman epäloogista.

Uutena asiana tämänpäiväisessä oli ns. ilmastopakolaisen määritelmän luominen. Fajonin ehdotuksessa sellaista. Ei jumalauta :facepalm:

Se ja perheen käsitteen laajentaminen läpi, niin voidaan alkaa kysymään kuka ei ole oikeutettu "turvapaikkaan" >:(
Suomi edellyttää, että kaikki nämä toimet (toimiva ulkorajavalvonta, tulijoiden rekisteröinti, edelleen liikkumisen rajoittaminen ja tehokkaat palautukset) ovat tehokkaassa käytössä, ennen kuin taakkaa voidaan ryhtyä jakamaan sisäisin siirroin: Oikeus- ja sisäministeriöt: muistio 31.5.2017

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 26 858
  • Liked: 33576
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1638 : 10.03.2017, 17:38:18 »
Lainaus
Kolmannen maan kansalaisen tai kansalaisuudettoman henkilön johonkin jäsenvaltioon jättämän kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen käsittelystä vastuussa olevan jäsenvaltion määrittämisperusteiden ja -menettelyjen vahvistaminen (uudelleenlaadittu)

Esittelijä: Cecilia Wikström (ALDE)

Svenska Yle: Nytt ambitiöst förslag om EU:s flyktingpolitik: Visa solidaritet eller gå miste om EU-pengar 7.3.2017

Lainaus käyttäjältä: Svenska Yle
Uusi kunnianhimoinen ehdotus EU:n pakolaispolitiikkaan: Osoita solidaarisuutta tai menetät EU-rahat

Kaikkien EU-maiden on pakko ottaa vastaan turvapaikanhakijoita. Näin ehdottaa ruotsalainen liberaali europarlamentaarikko Cecilia Wikström uudessa esityksessään siitä, kuinka EU:n turvapaikkapolitiikkaa muotoillaan tulevaisuudessa.


– Meidän on jätettävä tilanne, jossa kourallinen EU:n jäsenmaista ottaa vastuun, kun muut tekevät hyvin vähän, muutamat maat eivät yhtään mitään, sanoo ruotsalainen europarlamentaarikko Cecilia Wikström liberaaliryhmä ALDE:sta.

Wikströmillä on vastuullinen tehtävä. Hänen ehdotuksensa perusteella EU-parlamentti muotoilee yhteisen kannan siitä, miltä EU:n tulevan turvapaikkapolitiikan pitää näyttää.

EU-maiden hallitukset ottavat sitten myöhemmin kantaa ehdotukseen, josta EU-parlamentti on sopinut.

Radikaaleja ehdotuksia

Tiistaina toimittajille esitelty Cecilia Wikströmin ehdotus uudeksi turvapaikkapolitiikaksi on kunnianhimoinen.

Wikström haluaa muuttaa EU:n turvapaikka- ja pakolaispolitiikan kokonaan.

– Me olemme teippailleet, paikkailleet ja parsineet valtavasti. Esimerkiksi EU:n Turkin kanssa tekemä sopimus rajavalvonnasta tai tilapäinen 160 000 turvapaikanhakijan uudelleenjako Kreikasta ja Italiasta. Kaikki tällaiset toimenpiteet ovat hätätoimenpiteitä. Nyt meidän on lopetettava hätätoimenpiteet ja otettava käyttöön säännönmukainen turvapaikkajärjestelmä.

Wikströmin ehdotus perustuu EU:n komission viimevuotiseen ehdotukseen, mutta menee monissa kohdissa pitemmälle.

Hän ehdottaa komission lailla, että kaikki maat pakotetaan pakolaisten vastaanottoon kiintiöllä, joka perustuu maan bruttokansantuotteeseen ja väestönkasvuun [oikeasti väkilukuun].

Samoin hän ehdottaa, että turvapaikanhakijat eivät saisi valita maata, vaan heidän olisi pakko asettua heille osoitettuun maahan.

Mutta tämän lisäksi Wikström ehdottaa, että automaattinen taakanjakomekanismi otettaisiin käyttöön jo silloin, kun kiintiö saavuttaa 100 prosenttia, ei 150 prosenttia kuten komission ehdotuksessa.

Tämä tarkoittaa, että kun esimerkiksi Kreikka on ottanut vastaan kiintiönsä määrän turvapaikanhakijoita, laukeaisi pysyvä taakanjakomekanismi niin, että loput Kreikassa olevat turvapaikanhakijat jaettaisiin muihin jäsenmaihin.

Maille määrätty kiintiö on prosenttiosuus, ei määräosuus, joten jakomekanismi on käytössä automaattisesti koko ajan, eikä tuolla 100/150 prosentin laukeamisrajalla ole mitään käytännön merkitystä.

Lainaus käyttäjältä: Svenska Yle
Useat maat vastustavat sitovia kiintiöitä

Europarlamentaarikko Cecilia Malmströmin ehdotus yhteisestä pakolaisten vastaanottojärjestelmästä kohtaa kuitenkin vastarintaa useissa jäsenmaissa.

Äänekkäimpiä kriitikkoja ovat sellaiset maat kuin Unkari, Tsekki, Puola ja Slovakia, ns. Visegrad-maat, jotka ovat ilmoittaneet, että eivät missään olosuhteissa voi hyväksyä sitovia pakolaiskiintiöitä.

Tästä syystä EU:n komissio viime vuonna ehdotti, että maat jotka kieltäytyvät pakolaisten vastaanotosta, voivat ostaa itsensä vapaaksi maksamalla 250 000 euroa per turvapaikanhakija.

Mutta Cecilia Malmström sanoo ehdotuksessaan ei tällaiselle hintalapulle.

– Minusta on syvästi epäeettistä laittaa hintalappu joka ihmiselle. Minusta EU:n olisi pitänyt mennä pitemmälle.

Aikoo jyrätä uppiniskaiset jäsenmaat

Cecilia Wikström ehdottaa, että EU:n jäsenmaat hyväksyvät EU:n uuden turvapaikkapolitiikan enemmistöpäätöksellä. Se tarkoittaa, että enemmistö voi jyrätä sitovia kiintiöitä vastustavien maiden yli.

Näin tapahtui syksyllä 2015, kun EU-maat äänestivät 160 000 turvapaikanhakijan jakamisesta Kreikasta ja Italiasta.

Päätöksestä tehtiin EU-tuomioistuimeen valitus, josta ei ole vieläkään tullut päätöstä.

Lainaus käyttäjältä: Svenska Yle
Suomi äänesti tyhjää, mutta sittemmin siitä on tullut yksi eniten turvapaikanhakijoita väliaikaisen mekanismin kautta ottaneista maista.

Sen sijaan useat maat eivät ole noudattaneet päätöstä. 160 000:sta toistaiseksi vain 15 000 ihmistä on jaettu.

Jotta turvapaikkapaketti ei kokisi samaa kohtaloa, Cecilia Wikström ehdottaa, että mailta, jotka eivät osoita solidaarisuutta, voidaan evätä EU-tuet.

– Mikäli jäsenmaa ei ole vuoden loppuun mennessä täyttänyt osuuttaan, sille ei jaeta EU-rahoitusta, jota maa on hakenut.

Syviä kuiluja EU:n sisällä

Tavoitteena on sopia EU:n uudesta turvapaikka- ja pakolaispolitiikasta jo tänä vuonna. Mutta jännitteet ovat suuria ja neuvottelut vaikeita.

Vastustuksessa ei ole kyse vain Itä-Euroopan maista. Kysymys on siitä, kuinka Perussuomalaiset tulevat suhtautumaan sitoviin pakolaiskiintiöihin silloin, kun Suomen hallitus muotoilee kantansa.

Suomen hallitus ja hallintovaliokunta ovat jo viime syksynä ilmoittaneet hyväksyvänsä asiassa määräenemmistöpäätöksen, mikä käytännössä tarkoittaa vihreää valoa pysyvälle taakanjakomekanismille. Täydessä radiohiljaisuudessa tehtyjä kannanottoja lykättiin ensin kuukausikaupalla vetoamalla siihen, että komission esityksestä odotettiin muka lisätietoja.

Lainaus käyttäjältä: Svenska Yle
EU-parlamentin esittelijä Cecilia Wikström on kuitenkin toiveikas.

– Kun puhumme kansalaisten kanssa ympäri Eurooppaa, he sanovat, että on outoa, ettemme ole onnistuneet luomaan politiikkaa, jossa jokainen maa ottaa vastuun ja ottaa suhteellisen osuutensa tänne tulevista ihmisistä. Meidän on osoitettava, että EU voi tarjota myös turvapaikkapolitiikassa, painottaa Wikström.  (käännös)

Jos taakanjaolla on muka kansalaisten hyväksyntä, niin sittenhän ei ole syytä pakottamalla pakottaa jäsenmaita vastaanottoon. Kukin maa päättäköön demokraattisesti, haluaako osallistua kollektiiviseen hulluuteen vai ei. Maahanmuuton jos minkä on kuuluttava valtioiden suvereniteettiin.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2017, 10:06:53 kirjoittanut Roope »
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 314
  • Liked: 4894
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1639 : 10.03.2017, 18:26:46 »
Lainaus käyttäjältä: Svenska Yle
Mutta tämän lisäksi Wikström ehdottaa, että automaattinen taakanjakomekanismi otettaisiin käyttöön jo silloin, kun kiintiö saavuttaa 100 prosenttia, ei 150 prosenttia kuten komission ehdotuksessa.
Lainaus käyttäjältä: Roope
Maille määrätty kiintiö on prosenttiosuus, ei määräosuus, joten jakomekanismi on käytössä automaattisesti koko ajan, eikä tuolla 100/150 prosentin laukeamisrajalla ole mitään käytännön merkitystä.

On sillä vähän. Yli 100% maasta siirrettäisiin 70% asti. Eilisessä LIBE:n istunnossa (1:13:45 -1:16:30) komission Henrik Nielsen (Directorate-General for Migration and Home Affairs. Ikinä kuullut koko tyypistä...) sanoi että kyseinen menettely voisi teoriassa johtaa tilanteeseen jossa jokaisesta jäsenmaasta siirrettäisiin porukkaa toisaalle samanaikaisesti ;D

Varsin hyvin valmisteltu ehdotus siis :roll:
Suomi edellyttää, että kaikki nämä toimet (toimiva ulkorajavalvonta, tulijoiden rekisteröinti, edelleen liikkumisen rajoittaminen ja tehokkaat palautukset) ovat tehokkaassa käytössä, ennen kuin taakkaa voidaan ryhtyä jakamaan sisäisin siirroin: Oikeus- ja sisäministeriöt: muistio 31.5.2017

Eisernes Kreuz

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 458
  • Liked: 12424
  • Rajat auki, kadut kiinni. -Uusi normaali.
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1640 : 10.03.2017, 18:47:33 »
Suomi on Pohjolan EU-Hölmölä, joten meidän päättäjillemme kelpaa varmasti mikä tahansa ratkaisu, jossa he pääsevät osoittamaan halukkuutensa kantaa vastuuta.

Toivottavasti populistit menestyvät tulevissa vaaleissa edes muissa EU-maissa, jos eivät meillä. Kun tulevaisuudessa on odotettavissa vain kansainvaelluksen kiihtyminen, on tämä yhteinen pakolaispolitiikka helposti potentiaalisilta vaikutuksiltaan yksi tuhoisimmista, ellei tuhoisin, EU:n liittovaltiokehityksen hankkeista.
There is freedom of speech, but I cannot guarantee freedom after speech.

- Idi Amin

Kim Evil-666

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 7 315
  • Liked: 22671
  • Saatanalliset säkeet Tervetuloa!
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1641 : 10.03.2017, 19:38:13 »
^ Se on hyvin pitkälle sitä jo nyt. Massiivinen määrä on jo tähän mennessä nähty Euroopassa inhimillisiä murhenätelmiä raiskauksineen ja mielenhäiriöisten sattumusten johdosta. Lisäksi kansainvaellukseen jo nyt kulutettu rahamäärä, jonka eurooppalaiset veronmaksajat ovat joutuneet kustantamaan, on mittaluokaltaan huikea.

Kaikkinensa tämä ei voi päättyä kuin massiiviseen Euroopan kokoiseen romahdukseen. Kaikkein iljettävimmän hulluudesta tekee se, että purevat koirat ovat omia koiria.
Sävytteisviritteinen ja erittäin Nuiva!

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 26 858
  • Liked: 33576
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1642 : 10.03.2017, 19:38:38 »
Yli 100% maasta siirrettäisiin 70% asti. Eilisessä LIBE:n istunnossa (1:13:45 -1:16:30) komission Henrik Nielsen (Directorate-General for Migration and Home Affairs. Ikinä kuullut koko tyypistä...) sanoi että kyseinen menettely voisi teoriassa johtaa tilanteeseen jossa jokaisesta jäsenmaasta siirrettäisiin porukkaa toisaalle samanaikaisesti ;D

En ihan ymmärtänyt, eikä koneeni huoli noita parlamentin videoita.

Komission esityksen 150 prosenttia tarkoittaa, että jos Kreikan kiintiöprosentti on vaikka neljä, niin kuuden (150 %) tulijan jälkeen seuraavat 94 sadasta siirretään niihin jäsenmaihin, joiden kohdalla 100 prosenttia ei ole vielä tullut täyteen. Ymmärsin, että Wikströmin ehdotuksessa Kreikkaan jäisi sadasta neljä, ja muualle siirrettäisiin 96.

Molemmat esitykset tarkoittavat, että väkeä siirrettäisiin edestakaisin, koska ensimmäisestä maasta omin päin muualle lähteneitä palautettaisiin ensimmäiseen maahan ja ensimmäiseen maahan tulleita ja palautettuja siirrettäisiin muihin maihin. Lisäksi pitäisi jollain ilveellä saada johonkin maahan siirretyt myös pysymään kyseisessä maassa.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2017, 19:40:28 kirjoittanut Roope »
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Java

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 3 830
  • Liked: 3061
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1643 : 10.03.2017, 20:28:40 »
Tälläinen tyhmä duunari kuten minä voisi kuvitella että helpompaa ja halvempaa olisi jos ei otettaisi haittaväkeä laisinkaan :o
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Phantasticum

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 547
  • Liked: 2044
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1644 : 10.03.2017, 23:28:25 »
Onko siihen syy, miksi ECR kannattaa järjestelmän harmonisointia, mikäli se toimii minimimistandardeilla eikä maksimeilla? Miksei voi vain kieltäytyä selkeästi koko järjestelmän käyttöönotosta, kun minimistandardeilla ei ole pienintäkään edellytystä toteutua.

Laskeekaapa huviksenne myös, mitä tekee 250 000 euron yhden turvapaikanhakijan kieltäytymismaksu, jos maan kiintiöksi määrätään 10 000 hakijaa? Se maksaa 2 500 000 000 eli tuttavallisemmin 2,5 miljardia euroa.

Lady Deadpool

  • Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 1 113
  • Liked: 1287
  • Wanda Wilson
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1645 : 16.03.2017, 20:05:12 »
EU Observer uutisoi kadonneista alaikäisistä turhapaikanhakijoista. Ratkaisuksi ehdotetaan parempaa ja laajempaa rekisteröintiä mm. SISiin.

https://euobserver.com/migration/137249 (16.7.2017)

Lainaus
EU to find missing migrant children with fingerprinting

One year after Europol estimated that 10,000 children have gone missing in Europe, leading EU lawmakers say that better registration of migrant children entering the EU could make it easier to find the ones that are unaccounted for.

EU migration commissioner Dimitris Avramopoulos recently told the European Parliament that there is a need to "fully" use the existing instruments to report and record child disappearances, suggesting they were currently not.

He said missing children should be recorded in the Schengen Information System (SIS), which is the only EU database used for the purpose of recording missing persons. He also proposed that photographs and fingerprints should be attached to SIS entries.

This means that SIS would be linked to Eurodac, another database storing fingerprints of people who apply for asylum or who are found migrating to Europe irregularly.


The EU institutions are currently working on an update to Eurodac rules, and the commission has suggested registering fingerprints and photographs of children as young as six years old - down from the current age of 14.

Eurodac rapporteur, Romanian conservative MEP Monica Macovei, told EUobserver she agreed with the proposal.

Preventing abuse

"We need to have a system that allows to trace the children, reunite them with their families and protect them from being abused by traffickers and organ smugglers," she said.

But Omid Mahmoudi, the founder of Ensamkommandes Forbund, an association for unaccompanied minors in Sweden, told EUobserver that increased fingerprinting could be counterproductive.

"It's the same kind of argument as saying that closing the borders would prevent children from drowning. Children go missing because they are fighting to survive," he argued.

Mahmoudi, who came to Sweden as a lone minor, said he paid smugglers so they would bring him to safety without being stopped on the way.

"Instead of asking why children disappear, we are creating further measures that scare them. Children are afraid of being fingerprinted, even six-year-olds are afraid of being deported if they are caught," he said.

"Besides, we already have fingerprints for most missing children, and nobody is looking for them," he said.

When the EU's Fundamental Rights Agency (FRA), was asked for a legal opinion on Eurodac last year, it said most of the missing unaccompanied children are already in the system but this doesn't stop them from disappearing and they are rarely traced if they do go missing.

The FRA said however that registration is a fundamental component of international refugee protection in general.

Macovei, the Romanian MEP, said she included safeguards in her report to protect the best interests of the child.

"These safeguards include that information should be presented to children in a child-friendly manner, and that they should always be accompanied by a guardian or legal representative," she said.

Europol problems

In a bid to step up search and rescue efforts for missing migrant children, the Romanian MEP also wants to extend the powers of Europol to look for missing children, by giving them greater powers to access Eurodac.

At present, the European police agency can only see if a person's fingerprints appear in the system ("hit-or-not"), but then have to ask national police for access to that person's file. In practice, it means Europol, whose headquarters is located in The Hague, needs to turn to Dutch authorities.

"In practice, the security standards are so high that Europol cannot share information," Macovei said.

Some claim this will not be enough to stop children from going missing.

The FRA noted the commission's proposal to reform Eurodac only aimed to apply the Dublin asylum system, combat irregular immigration and fight serious crime.

"For the following reasons and given the evidence available it seems difficult to conclude that the processing of fingerprints for children as young as six years of age is necessary and proportionate," the agency said.

The rights agency then suggested expanding the scope of the report to "expressly pursue a child protection objective".

Malin Bjork, a Swedish MEP who serves as shadow rapporteur for the left-wing GUE group, said the best way to stop children from going missing was to "make them feel safe".

"The only way to stop them from absconding is to create good conditions and guarantee them a good future among us. That's where we should put the money, not on coercion of little children," Bjork added.

The Swedish MEP tabled an amendment to Macovei's report, in a bid to bring the minimum age of fingerprinting back to 16 again.

The civic liberties (LIBE) committee will likely vote on the report in April or May.
"Since you're only slightly less sexy than me, you're obviously in charge of this Motley Crew."

- Deadpool

"Inform and Destroy"

Lady Deadpool

  • Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 1 113
  • Liked: 1287
  • Wanda Wilson
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1646 : 21.03.2017, 18:35:53 »
Daily Caller uutisoi Dimitris Avramopoulosin kommenteista. Ota suosiolla tai pakolla, mutta ilman ei ole jäämistä.

http://dailycaller.com/2017/03/21/eu-official-well-force-members-to-accept-refugees/ (21.3.2017)

Lainaus
EU Official: We’ll Force Members To Accept Refugees

The commissioner for the European Union’s “Common Immigration and Asylum Policy” said the bloc can force member states to accept refugees, the Associated Press reports.

The commissioner, Dimitris Avramopoulos, said that the bloc has the “tools, the means and the power,” to force member states to comply. Avramopoulos’s comments came during a visit to Poland, which has opposed EU efforts to resettle refugees. Poland argues that many of the refugees in Europe came to improve their economic prospects, rather than fleeing a dangerous war-zone.


Avramopoulos’s comments are the latest in a series of threats by EU officials to countries that refuse to accept refugees or challenge the EU’s quotas. “The Commission might start infraction procedures” against resistant nations, European Commission Vice-President Frans Timmermans declared in early February. He expressed his hope that “peer pressure” would force countries to comply.

Hungary, another member state, sued the bloc in December, 2015, saying mandatory resettlement quotas would affect the country’s internal security. The resettlement quotas allocate refugees across the EU based on the population of each country. Hungary voted against the measure in the EU parliament, along with several Eastern European countries.

Refugee resettlement is a major point of contention between countries in the bloc, and was a central issue in the July, 2016, Brexit referendum. “We must break free of the EU and take back control of our borders,” one infamous campaign poster declared.
"Since you're only slightly less sexy than me, you're obviously in charge of this Motley Crew."

- Deadpool

"Inform and Destroy"

qwerty

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 314
  • Liked: 4894
    • Profiili

Pöytäkirja SuVP 12/2017 vp
Suuri valiokunta
Perjantai 24.3.2017 klo 13.33—14.51
Lainaus
Kohta 15
SISÄASIAT
–Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän uudistus ja uudelleensijoittaminen

Lainaus
Keskustelun kuluessa ed. Tuppurainen teki ed. Gustafssonin kannattamana ehdotuksen siitä, että suuri valiokunta hyväksyisi seuraavan eduskunnan kannan: Eurooppalaisen turvapaikkajärjestelmän on perustuttava yhteisesti sovittuihin sääntöihin ja oikeudenmukaiseen vastuunjakoon sekä varmistettava turvapaikanhakijoiden ihmisoikeuksien ja oikeusturvan toteutuminen kaikkialla Euroopassa. Myös turvallisten ja laillisten maahantuloväylien luominen Eurooppaan on ensisijaisen tärkeää. Suomen toimintalinjan on tuettava laajasti käsittelyssä olevia EU-tason aloitteita muuttoliikkeen hallinnassa. Suomen on valmistauduttava ja vaikutettava EU:ssa siihen, että tarvittaessa on valmius ottaa käyttöön sitovat kiintiöt turvapaikanhakijoiden sijoittamiseksi ja toimivan eurooppalaisen ratkaisun löytämiseksi. Vapaaehtoiset toimet eivät tähän mennessä ole olleet riittäviä, sillä esimerkiksi turvapaikanhakijoiden sisäisiä siirtoja ei ole saatu toimimaan EU-tasolla, eikä kaikkien jäsenvaltioiden sitoutuminen asiaan ole ollut riittävää. Turvallisten maiden listaa on seurattava ja päivitettävä säännöllisesti, jotta voidaan tarvittaessa varmistaa turvapaikanhakijoiden turvallinen palauttaminen. Ehdotus hylättiin äänin 9 - 7 (tyhjiä 1).
Lainaus
Ed. Essayah teki seuraavan ehdotuksen eduskunnan kannaksi: Suomen tulee vastustaa komission esittämää automaattista jakomekanismia turvapaikanhakijoiden siirtämisestä EU-jäsenmaasta toiseen ja siitä johtuvaa Dublin-järjestelmään esitettävää muutosta. Automaattisen jakomekanismin hyväksyminen on toimivallan siirto maahanmuuttopolitiikassa jäsenmailta komissiolle. Lisäksi esitetyn mukaan komissio antaisi täytäntöönpanosäädöksen, jossa täsmennettäisiin solidaarisuusmekanismin käytön käytännön yksityiskohdat. Esitetty malli on omiaan heikentämään velvoitteita ja kannusteita hallita maahantulijoiden virtaa siirtämällä painetta muille jäsenvaltioille. Erityisesti tämä koskettaa tilannetta, jolloin laskennallisen viitearvon täyttyminen lähestyy. Automaattisen jakomekanismin toimenpiteiden oikeusperustaa ja oikeasuhtaisuutta sekä menettelyn synnyttämän mahdollisen riskin ihmissalakuljetuksen ja ihmiskaupan ja vakavan rikollisuuden lisääntymisen suhteen ei myöskään ole riittävästi selvitetty. Esitykseen sisältyy lisäksi mahdollisuus jäsenvaltiolle olla osallistumatta korjausmekanismiin 12 kuukauden ajan, jos se suorittaa ns. 250 000 euron solidaarisuusmaksun yhtä hakijaa kohden niille jäsenvaltioille, jotka määritettiin vastuullisiksi käsittelemään siirretyt hakemukset. Kyseinen esitys on erittäin merkillinen, koska jäsenmaa maksaisi tulevaisuudessa siitä, etteivät kaikki maat kykene noudattamaan Dublin-säännöstön perusperiaatetta. Esitys raukesi kannattamattomana.
Lainaus
Läsnä

puheenjohtaja Anne-Mari Virolainen kok
2. varapuheenjohtaja Tytti Tuppurainen sd
jäsen Eva Biaudet r
jäsen Sari Essayah kd
jäsen Emma Kari virh
jäsen Johanna Karimäki virh
jäsen Simon Elo ps
jäsen Ville Tavio ps
jäsen Sampo Terho ps


seuraavien kohdalla on merkintä 15 osittain. Kieroa taktikointia. Nyt heidän kanta jää pimentoon.

jäsen Jukka Gustafsson sd
jäsen Mika Niikko ps
jäsen Sari Raassina kok
jäsen Sinuhe Wallinheimo kok
jäsen Juhana Vartiainen kok
varajäsen Riitta Myller sd
varajäsen Juha Pylväs kesk
varajäsen Annika Saarikko kesk
varajäsen Eero Suutari kok
varajäsen Ben Zyskowicz kok
Suomi edellyttää, että kaikki nämä toimet (toimiva ulkorajavalvonta, tulijoiden rekisteröinti, edelleen liikkumisen rajoittaminen ja tehokkaat palautukset) ovat tehokkaassa käytössä, ennen kuin taakkaa voidaan ryhtyä jakamaan sisäisin siirroin: Oikeus- ja sisäministeriöt: muistio 31.5.2017

Java

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 3 830
  • Liked: 3061
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1648 : 24.03.2017, 18:37:29 »
^ Tavio poistui juuri mahdollisten äänestettävien listalta >:(
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Skeptikko

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 661
  • Liked: 6453
    • Profiili
Vs: EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???
« Vastaus #1649 : 28.03.2017, 19:06:42 »
Miksei Suomi kieltäydy myös samalla perusteella?:

Itävalta haluaa vapautuksen EU:n pakolaisten uudelleensijoitusohjelmasta - "Itävalta on jo täyttänyt velvollisuutensa"
http://www.talouselama.fi/uutiset/itavalta-haluaa-vapautuksen-eu-n-pakolaisten-uudelleensijoitusohjelmasta-itavalta-on-jo-tayttanyt-velvollisuutensa-6636682

Austria says wants exemption from EU migrant relocation system
http://www.reuters.com/article/us-europe-migrants-austria-idUSKBN16Z166?il=0
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/