Kirjoittaja Aihe: 2009-04-26 SS: Mielipide: Rasistin leima  (Luettu 2565 kertaa)

oinas

• Jäsen^^^
  • Liked: 1026
2009-04-26 SS: Mielipide: Rasistin leima
« : 26.04.2009, 17:16:47 »
Rasistin leima

"Vallitseva käytäntö on se, että jos mitenkään arvostelet maahanmuuttopolitiikkaa, olet joidenkin mielestä rasisti", kirjoittaa Heikki Savolainen.

"En ole kansanedustaja ja eurovaaliehdokas Timo Soinin johtaman puolueen jäsen, mutta minua ihmetyttää se katkeruus, jota muutamat puolueet ovat osoittaneet perussuomalaisia kohtaan heidän kunnallisvaalimenestyksensä seurauksena.
Nyt varmaan jo odotellaan pienoisen pelon vallassa, kasvaako perussuomalaisten kannatus edelleen ja miten se näkyy seuraavissa eduskuntavaaleissa. On tullut aika alkaa lyödä kapuloita rattaisiin.

Eräs yleisesti käytetty keino on leimata heidät rasisteiksi, pelkästään jonkin Jussi Halla-ahon lausunnon perusteella. Jokaisesta eduskunnassa istuvasta puolueesta löytyy vastaavia halla-ahoja.

Vallitseva käytäntö on se, että jos mitenkään arvostelet maahanmuuttopolitiikkaa tai tuot esiin sen aiheuttamia ongelmia, joita on jo nähtävissä ja jotka suurella todennäköisyydellä tulevat edelleen pahenemaan, olet joidenkin mielestä rasisti.

Rasismin vastainen julistus oli itse asiassa RKP:n masinoima epätoivoinen yritys saada paha poliittinen vastustaja huonoon valoon.
He tiesivät jo etukäteen, että perussuomalaisten on mahdotonta allekirjoittaa sitä, koska RKP oli jo aiemmin puuttunut törkeällä tavalla heidän poliittiseen päätöksentekoonsa.

Perussuomalaisille on kyllä nostettava lakkia, että eivät menneet tähän RKP:n järjestämään näytökseen mukaan. Allekirjoittamatta jättäminen ei tosiaankaan tarkoita rasismin hyväksymistä.

Tämä kyseinen kielipuolue tuntuu hyppyyttävän useimpia muita puolueita mielensä mukaan etenkin maahanmuutto- ja kielipoliittisissa asioissa.

Puhutaan työperäisten maahanmuuttajien tarpeellisuudesta. Kannattaisi itse kunkin miettiä, mistä maista tänne enimmäkseen tullaan ja minkä alan taitajia he ovat. Uskoisin, että aika harvoin osaamisen taito ja työnantajan tarve kohtaavat.

Ei tämä pohjoinen maa välttämättä houkuttele todellisia ammattilaisia niistä maista, joissa koulutusta ja taitoa löytyy. Sitten sanotaan, että koulutetaan maahanmuuttajat. Se on todella pitkä ja kallis tie.
Ensin pitäisi opetella kieli todella hyvin, eikä se tapahdu hetkessä. Sitten alkaisi vuosia kestävä koulutus, joka veisi monelta suomalaiselta nuorelta opiskelupaikan, joita nytkään ei riitä kaikille.

Pitää aina muistaa erottaa pakolais- ja maahanmuuttopolitiikka toisistaan. Ne ovat kaksi eri asiaa.
Suurimpana vääryytenä pidän eräiden puolueiden ja poliitikkojen pyrkimyksiä suitsia kansalaisten tahtoa tuoda julki mielipiteensä aroistakin asioista.
Vaikenemiseen pakottaminen ei ole oikea keino. Se on suuri vääryys ja osoitus siitä, että ei juuri anneta arvoa tavallisen kansan sanomisille.

Lehdistöllä on suuri merkitys asioiden muuttamisessa kansalaisten kannalta paremmaksi. Pääkirjoituksessa (SS 18.4.) kysyttiin, ketä Soinin suosio palvelee.
Se palvelee koko kansaa siinä mielessä, että hän on harvoja suomalaisia poliitikkoja, jotka puhuvat asioista niiden oikeilla nimillä ilman salailua, eikä kuulu niiden kansanedustajien joukkoon, joiden tärkeimpänä tehtävänä on paistatella julkisuudessa naistenlehtien kestosuosikkeina."

Heikki Savolainen
Kaavi
Kerrankin on Savon Sanomiin päässyt tällainenkin kannanotto. Ja kuinka ollakaan, Halla-ahon nimikin mainitaan.  :)
Nämä kaksi juttua, Mogadishusta Suonenjoelle ja tämä, ovat vain paperi- ja digilehdessä, joka on maksullinen.
Uhrasin 5 euroa voidakseni kopioida ne tänne.  ;)                     
« Viimeksi muokattu: 26.04.2009, 17:19:13 kirjoittanut oinas »

rähmis

• Jäsen^^^
  • Liked: 4662
  • luihuileva ketku
    • rähmiksen sikolätti
Vs: 2009-04-26 SS: Mielipide: Rasistin leima
« Vastaus #1 : 26.04.2009, 17:29:50 »
Rasistin leima
Uhrasin 5 euroa voidakseni kopioida ne tänne.  ;)                     

Hyvän asian eteen joutuu välistä uhrautumaan.

Mitä rasistin leimaan tulee, pahin angsti sen osumisesta omalle kohdalle katosi joskus 2000-luvun alkupuolella lukiessani norjalaisnuorukaisesta™, joka jonkun sikäläisen lehden sivuilla haukkui pankkiautomaatteja rasistisiksi, kun setelivirta taikaseinästä oli ehtynyt saldon painuessa miinukselle.
Kiva Homma^^^ - rähmiksen sikolätti

oOoOoOoOoOoOoOoOoO

(http://raehmis.files.wordpress.com/2011/04/etiopianbee.gif)

Kari Kinnunen

• Vieras
« Vastaus #2 : 26.04.2009, 18:10:37 »
Mitä rasistin leimaan tulee, pahin angsti sen osumisesta omalle kohdalle katosi joskus 2000-luvun alkupuolella lukiessani norjalaisnuorukaisesta™, joka jonkun sikäläisen lehden sivuilla haukkui pankkiautomaatteja rasistisiksi, kun setelivirta taikaseinästä oli ehtynyt saldon painuessa miinukselle.

Niin, minulla alkaa herätä sellainen epäilys etteivät nämä osaajat taida oikein sisäistää työn teon ja rahan välistä yhteyttä.
Ja kuinka voisivatkaan. Epäilen ettei heidän kotimaassaan ole järjestelmää jossa työstä maksettu raha siirrettäisiin koneellisesti tilille.

Jotta tämä asia selkiäisi heille vastikkeettoman tuen maksaminen pitäisi lopettaa kokonaan. Heidät pitäisi heti saavuttuaan sijoittaa johonkin yleishyödylliseen puuhaan. Vaikkapa sitten raivaamaan tienvarsia taikka käpyjä keräämään.

Tällä tavoin he oppisivat että ei ole olemassa taika seinää vaan raha on vastike tehdystä työstä.

Esa N.

• Jäsen^^^
  • Liked: 6
  • Nuiva savolainen
    • Esan MuutosBlogi
« Vastaus #3 : 26.04.2009, 18:31:17 »
Tämä oli tosiaan paperiversion mielipide-palstalla ja oli hyvää vastapainoa sen Mahamedin tarinalle. Lisää näitä maalaisjärjellä kirjoitettuja viisauksia eikä mitään tunnepaska-mokutusta, niin maailmalla on vielä toivoa.
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

Kari Kinnunen

• Vieras
« Vastaus #4 : 26.04.2009, 18:35:12 »
Omantunnon (erotettava itsetunnosta!!!) kysymys hommalaisille: Vaivaako teitä todella, jos joku leimaa tiedät raisiteiksi (siis razzisteiksi)? Minua ei ole enää vaivannut vuosiin. Nykyään otan sen lähinnä kehuksi. Tiedättehän, että esim. nimitykset protestantti, kveekari jne. ovat olleet alunperin haukkumasanoja, ja tätä nykyä itse haukun kohteet käyttävät noita nimityksiä ylpeänä! Luulen, että esim. sana neekeri tulee kokemaan renessanssin, ts. kukaan ei koe, että sanomalla neekeri tarkoitetaan lähtökohtaisesti pahaa tai aliarvioivaa.

No ei, ei todellakaan häiritse.

Koko käsite rasismi ja rasisti ovat kokeneet melko rajun inflaation. Minulle on aivan sama miksi sanotaan.

Alkaa olla vähän sellainen Rasisti™ versus Nuoriso™ fiilis. Rasisti™ olet heti kun sanot poikkipuolisen sanan nykyistä hullumyllyä vastaan. Jos kerran Ben Vaikeanimi on Astridin mielestä rasisti voin kai minäkin olla Rasisti™

Timo Hellman

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5
  • Runoilija ja turkulainen.
« Vastaus #5 : 26.04.2009, 18:41:31 »

http://www.city.fi/yhteisot/suljettuosasto/39618/
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Maltillinen

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 1
  • Cuius regio, eius religio.
« Vastaus #6 : 26.04.2009, 18:42:08 »
Omantunnon (erotettava itsetunnosta!!!) kysymys hommalaisille: Vaivaako teitä todella, jos joku leimaa tiedät raisiteiksi (siis razzisteiksi)? Minua ei ole enää vaivannut vuosiin. Nykyään otan sen lähinnä kehuksi. Tiedättehän, että esim. nimitykset protestantti, kveekari jne. ovat olleet alunperin haukkumasanoja, ja tätä nykyä itse haukun kohteet käyttävät noita nimityksiä ylpeänä! Luulen, että esim. sana neekeri tulee kokemaan renessanssin, ts. kukaan ei koe, että sanomalla neekeri tarkoitetaan lähtökohtaisesti pahaa tai aliarvioivaa.

No ei, ei todellakaan häiritse.

Koko käsite rasismi ja rasisti ovat kokeneet melko rajun inflaation. Minulle on aivan sama miksi sanotaan.

Alkaa olla vähän sellainen Rasisti™ versus Nuoriso™ fiilis. Rasisti™ olet heti kun sanot poikkipuolisen sanan nykyistä hullumyllyä vastaan. Jos kerran Ben Vaikeanimi on Astridin mielestä rasisti voin kai minäkin olla Rasisti™

HEH ... itseasiassa minua on alettu työpaikalla kutsumaan imaamiksi.

Itse en ole nimitystä keksinyt, enkä sitä itsestäni käytä, mutta odotan innolla, miten jossain vaiheessa joku muslimi sattuu sen kuulemaan ja repii peliverkkarinsa, mahdollisesti julistaen minulle fatwan :)
Cuiusvis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare. /
Kuka tahansa voi erehtyä, mutta vain typerys toistaa samat virheet.

Vaalea

• Vieras
« Vastaus #7 : 26.04.2009, 18:44:39 »
Jotenkin tuntuu, että vielä 20 vuoden päästäkin jutellaan tulisiko 'rasistileimaan' suhtautua huvittuen vai jyrkästi torjuen. En jaksa ymmärtää miten ihmisiä voi kiinnostaa jos joku punikki heidät leimaa tai ei. Mitä rasismi edes nykyisellään tarkoittaa? Ihmisten pitämistä eriarvoisina jollain perusteella? Itse kysynkin: niin, entä sitten? Onko johonkin jumalaiseen pyhään kiveen hakattu totuus kaikkien tismalleen samasta arvosta? Missä tämän kiven voi nähdä? Tätä eriarvoistajan leimaako jaksetaan vääntää vinkkelistä ja toisesta vuodesta toiseen peläten ja kammoksuen? Huh, on kyllä valtakunnan älyllinen taso alhainen, sanon ma. 

Esa N.

• Jäsen^^^
  • Liked: 6
  • Nuiva savolainen
    • Esan MuutosBlogi
« Vastaus #8 : 26.04.2009, 18:46:40 »
HEH ... itseasiassa minua on alettu työpaikalla kutsumaan imaamiksi.

Itse en ole nimitystä keksinyt, enkä sitä itsestäni käytä, mutta odotan innolla, miten jossain vaiheessa joku muslimi sattuu sen kuulemaan ja repii peliverkkarinsa, mahdollisesti julistaen minulle fatwan :)

Ja meikäläistä kutsuttiin rasistiksi, tosin ihan vitsinä, koska koko työporukka on samanhenkistä, mutta itse toin eniten näitä uutisia ja tapahtumien kulkuja esille ruokataukokeskusteluissa. Äkkinäisesti voisi vetää johtopäätökset, että rasismi on tosiaan lisääntynyt TAI termi on kokenut melkoisen inflaation.
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

Tagit: