UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Pollit eli ns. äänestykset käyttöön Hommassa?  (Luettu 4348 kertaa)

RocketMan

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 0
En tiedä varmaksi, onko tätä ehdotettu jo (pikaisella etsimisellä haku -toimintoa käyttäen en ainakaan löytänyt mitään), mutta siis mitä mieltä palstan johto olisi siitä että palstalla voitaisiin luoda erilaisia äänestyksiä liittyen erilaisiin kysymyksiin?

Minun mielestäni esimerkki mielenkiintoisesta äänestyksestä voisi olla vaikkapa tämänkaltainen:

Islam Suomessa - Uhka vai turhaa pelkoa?

1. Vaihtoehto: Islam uhkaa vakavasti suomalaista yhteiskuntaa ja kulttuuria
2. Vaihtoehto: Islam on uhka Suomelle, muttei kovin vakava sellainen
3. Vaihtoehto: Islam ei ole uhka Suomelle
4. Vaihtoehto: Islam ei todellakaan uhkaa Suomelle, vaan se rikastuttaa suomalaista kulttuuria positiivisella tavalla
5. Vaihtoehto: En osaa sanoa

Olisi todella mielenkiintoista saada vaikkapa tuollaisen äänestyksen tulokset, niin nähtäisiin missä mennään. Ohessa voisi olla lukuja tai laskelmia siitä, mihin suuntaan islam ja sen kannatus viime aikoina Suomessa on kehittynyt ja kuinka se tulee tulevaisuudessa kehittymään, sekä linkkejä islam-kriittisiin sivustoihin tai blogeihin kuten "Islamin Aikapommi" ja toisaalta islamia kannattaviin sivustoihin tai blogeihin, mitkä olisi tietysti suotavaa jokaisen lukea läpi ennen äänestämistä, jotta jokainen voisi tehdä omat johtopäätöksensä niistä.

Muita esimerkkejä äänestyksistä voisi olla vaikkapa äänestykset ilmastonmuutoksesta tai ydinvoimasta.

Miltä kuulostaisi tällainen parannusehdotus?  :)

P.S. Itse äänestäisin vaihtoehtoa kaksi, sen informaation perusteella minkä olen toistaiseksi löytänyt. ;)

AstaTTT

• Jäsen^^^
  • Liked: 1714
    • Rakkaudesta Suomeen
Vs: Pollit eli ns. äänestykset käyttöön Hommassa?
« Vastaus #1 : 13.10.2011, 17:03:34 »
Sinähän voit itse rakennella noita kyselyjä. Valitset vain viestisi luomiseen "äänestyksen" (vai millä nimellä se nyt onkin).  :)

RocketMan

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #2 : 13.10.2011, 17:05:45 »
Höh... kuinka saatoinkaan olla huomaamatta moisen?  :P ;D Ehkä aloin virheellisesti luulemaan siihen, ettei ole mahdollista luoda äänestyksiä Hommassa kun en ole löytänyt niitä vielä mistään.  ;)

K.K.

• Jäsen^^^
  • Liked: 554
  • Ääriagnostikko
« Vastaus #3 : 13.10.2011, 17:14:19 »
Lainaus
En tiedä varmaksi, onko tätä ehdotettu jo (pikaisella etsimisellä haku -toimintoa käyttäen en ainakaan löytänyt mitään), mutta siis mitä mieltä palstan johto olisi siitä että palstalla voitaisiin luoda erilaisia äänestyksiä liittyen erilaisiin kysymyksiin?

Minun mielestäni esimerkki mielenkiintoisesta äänestyksestä voisi olla vaikkapa tämänkaltainen:

Äänestys
Islam  on uhka Suomelle ja Euroopalle

http://hommaforum.org/index.php/topic,32946.0.html

Toki voisihan sitä luoda kokonaan uuden äänestyksen tämän unohdetun tilalle.

RocketMan

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #4 : 13.10.2011, 17:21:52 »
Ilmeisesti äänestyksen luominen on mahdollista vain jo postattuihin viesteihin... esimerkiksi tähän ketjuun voi näemmä luoda äänestyksen napista "lisää äänestys"... se näyttää kuitenkin vähän monimutkaiselta se tapa, jolla äänestyksiä pystyy luomaan... pitäisi minun mielestäni olla mahdollisuus valita tietyllä foorumilla suoraan äänestyksen luominen, esim. napin "uusi aihe" vieressä voisi olla nappi "uusi äänestys". Tai sitten äänestyksen luominen voisi olla mahdollista siinä vaiheessa kun on jo alkanut kirjoittamaan itse viestiä... joka tapauksessa mielestäni äänestyksen luominen voisi olla yksinkertaisempaa.

Noh, kokeilen nyt tota nykyistä tapaa luoda äänestys vaikkapa tonne Tuvan puolelle tuosta islamin uhasta... Modet voivat sitten siirtää sen vaikka Salongin puolelle, jos on tarvetta, sillä siellä näkyy olevan muukin islamkriittinen keskustelu.

RocketMan

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #5 : 13.10.2011, 17:23:00 »
Lainaus

Äänestys

Ok, hyvä että huomautit, no ehkä en luo uutta äänestystä kun tuon perusteella näyttää tulos jo olevan selvä. ;)

risto

• Jäsen^^^
  • Liked: 2642
« Vastaus #6 : 13.10.2011, 17:26:45 »
Lainaus

Äänestys

Pakko sanoa, että RocketManin äänestysvaihtoehdot ovat huomattavasti parempia kuin tuossa aiemmassa kyselyssä.

Väitteeseen "Islam on uhka Suomelle ja Euroopalle" ei oikeastaan voi vastata kuin yhdellä tavalla: Kyllä. Kokonaan toinen asia on sitten se, kuinka merkittävä ja vakava tuo uhka on. RocketManin vastausvaihtoehdoista saattaisin valita kohdan "Islam on uhka Suomelle, muttei kovin vakava sellainen".
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 12397
  • Mode EVP. 1/949jkl #propelipää
« Vastaus #7 : 13.10.2011, 17:35:31 »
pitäisi minun mielestäni olla mahdollisuus valita tietyllä foorumilla suoraan äänestyksen luominen, esim. napin "uusi aihe" vieressä voisi olla nappi "uusi äänestys".

...katso kuvasta...
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

RocketMan

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #8 : 13.10.2011, 17:52:00 »
pitäisi minun mielestäni olla mahdollisuus valita tietyllä foorumilla suoraan äänestyksen luominen, esim. napin "uusi aihe" vieressä voisi olla nappi "uusi äänestys".

...katso kuvasta...

Hmmm, sori, mutta siis missä tuollainen nappi on? Itse en ole löytänyt sellaista mistään. Vai onko minulla rajoitetut oikeudet toistaiseksi, että en pysty luomaan äänestyksiä itse? Ainoa keino minkä löysin, on selittämäni "Lisää äänestys" vaikkapa tässä ketjussa napin "Vastaa" vieressä.

Toivottavasti tähän tulee vielä selvyys... :)

Jouko

• Jäsen^^^
  • Liked: 883
  • Jouko Lilja
« Vastaus #9 : 13.10.2011, 17:57:56 »

...katso kuvasta...

Hmmm, sori, mutta siis missä tuollainen nappi on? Itse en ole löytänyt sellaista mistään. Vai onko minulla rajoitetut oikeudet toistaiseksi, että en pysty luomaan äänestyksiä itse? Ainoa keino minkä löysin, on selittämäni "Lisää äänestys" vaikkapa tässä ketjussa napin "Vastaa" vieressä.

Mene johonkin näistä keskustelualueista , ja kas sieltähän se haluamasi nappi löytyy kun tarkasti tsiigaat:
-Tupa
-Salonki
-Paja
-Kylänraitti
-Peräkammari
“Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä.”

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Topi Junkkari

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4841
  • Ei ole olemassa mitään sukupuoleltaan neutraalia
« Vastaus #10 : 13.10.2011, 18:03:23 »
Mene johonkin näistä keskustelualueista , ja kas sieltähän se haluamasi nappi löytyy kun tarkasti tsiigaat:
-Tupa
-Salonki
-Paja
-Kylänraitti
-Peräkammari

Salonkiin eivät tavikset saa perustaa uusia aiheita, eivät myöskään äänestyksiä. Sen sijaan pikavilkaisulta näyttäisi siltä, että äänestyksiä saa perustaa sinne, minne aiheitakin - vaikkapa puolueosioihin tai jopa Forumin kehitykseen.

Sori, olen välimerkinviilaaja.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Jouko

• Jäsen^^^
  • Liked: 883
  • Jouko Lilja
« Vastaus #11 : 13.10.2011, 18:29:54 »
-Tupa
-Salonki
-Paja
-Kylänraitti
-Peräkammari

Salonkiin eivät tavikset saa perustaa uusia aiheita, eivät myöskään äänestyksiä. Sen sijaan pikavilkaisulta näyttäisi siltä, että äänestyksiä saa perustaa sinne, minne aiheitakin - vaikkapa puolueosioihin tai jopa Forumin kehitykseen.

Sori, olen välimerkinviilaaja.

Niinpä tuo onkin. Siksi Salonki on varmaan jäänyt sivuun vaikka en mikään superaloittelija olekaan kun joku ehtii kiinnostavista aiheista ensin.
“Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä.”

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

RocketMan

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #12 : 13.10.2011, 18:30:25 »

...katso kuvasta...

-Tupa
-Salonki
-Paja
-Kylänraitti
-Peräkammari

Ei, ei löydy... tässä vaikkapa kuvakaappaus Kylänraitilta: http://www.sendspace.com/file/davqkn

Se, mistä ainoastaan löydän vaihtoehdon uuden äänestyksen luomiselle, on tässä: http://www.sendspace.com/file/m9q9ez

Kummallinen juttu...

Noottikriisi

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4907
  • Kulttuuriterapeutti
« Vastaus #13 : 13.10.2011, 18:48:06 »

Ei, ei löydy... tässä vaikkapa kuvakaappaus Kylänraitilta: http://www.sendspace.com/file/davqkn

Se, mistä ainoastaan löydän vaihtoehdon uuden äänestyksen luomiselle, on tässä: http://www.sendspace.com/file/m9q9ez

Kummallinen juttu...

Virustorjuntaohjelma ei päästänyt katsomaan kuvia mutta ainakin minulla nappi näkyy. Voisiko tämä olla sidottu lähetettyjen viestien määrään?
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 12397
  • Mode EVP. 1/949jkl #propelipää
« Vastaus #14 : 13.10.2011, 19:30:23 »
Erittäin hyvin sanottu siellä takana, Noottikriisi.

Jäsen^ saa lisätä pollin omaan aiheeseensa, muttei aloittaa polliaihetta. Tämä ja avatarkuva ovat käsittääkseni ainoat erot oikeuksissa viestimäärän perusteella.
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

Topi Junkkari

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4841
  • Ei ole olemassa mitään sukupuoleltaan neutraalia
« Vastaus #15 : 14.10.2011, 09:44:24 »
Jäsen^ saa lisätä pollin omaan aiheeseensa, muttei aloittaa polliaihetta. Tämä ja avatarkuva ovat käsittääkseni ainoat erot oikeuksissa viestimäärän perusteella.

Onpas outo rajoitus. Eihän tuossa ole mitään järkeä, jos olen ymmärtänyt oikein. Polliaihetta ei siis saa aloittaa suoraan, mutta mutkan kautta saa? Että aloittaa aiheen ensin ja lisää siihen pollin jälkikäteen?  ???
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

ikuturso

• Jäsen^^^
  • Liked: 18593
  • Easter Worshipper
« Vastaus #16 : 02.05.2018, 01:43:04 »
Tuli keskustelua vähäviestisen jäsenen kanssa äänestyksen lisäämisestä.

Yllä viitataan tähän nappiin, joka siis ilmestyy aloitettuun viestiin sen tallettamisen jälkeen.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

kgb

• Globaali kulttuurimarksisti
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4683
  • A spherical bastard
« Vastaus #17 : 02.05.2018, 23:20:09 »
Sepä kivaa. Pitäisikö kristallipalloni osata kertoa, mitä keskustelussa tarkkaan ottaen sanottiin? Oletan, että tässä yritetään vihjata että pitäisi päästä luomaan äänestyksiä. Siihen totean, että viitataan ylläolevaan.
Iku-Routa: Tä? Mitä väliä jollain tykkäyksillä on?

Micke90

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 14699
« Vastaus #18 : 02.05.2018, 23:29:18 »
Itsekin ihmettelin alkuaikoina, miten äänestyksiä luodaan. Enpä ihmettele enää. Nykyään olen Homma-kyselyiden erikoismies.  ;)

ikuturso

• Jäsen^^^
  • Liked: 18593
  • Easter Worshipper
« Vastaus #19 : 02.05.2018, 23:33:21 »
@kgb Ei tarvitse tietää mitä keskustelussa sanottiin. Oletit oikein, että henkilö halusi aloittaa pollin, mutta ei vähäviestisenä nähnyt mitään "uusi äänestys"-nappia, eikä homman ohjeista eikä yleisistä smf helpeistä löytänyt miten voisi sen muuten tehdä. Selkeätä viestimäärärajaakaan ei täältä keskusteluista löytynyt. Vain tämä wanha ketju. Eli tätä miniluvin viestiä sitten hän ihmetteli, eikä nappia ilmestynyt silloinkaan, kun klikkasi "uusi aihe"-nappia.

Erittäin hyvin sanottu siellä takana, Noottikriisi.

Niinpä selvensin, että uusi ketju pitää aloittaa ja avausviesti lähettää, niin sitten tulee nappi näkyviin. Lisäsin mallikuvan näkymästä jossa nappi on.

Ei tässä sen kummoisempaa hämminkiä.

-i-
« Viimeksi muokattu: 02.05.2018, 23:35:40 kirjoittanut ikuturso »
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

kgb

• Globaali kulttuurimarksisti
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4683
  • A spherical bastard
« Vastaus #20 : 03.05.2018, 00:06:30 »
Ja sitten kun on tarpeeksi kirjoitellut, on nappi suoraankin näkyvissä. Ihmeellinen on maailma tää.
Iku-Routa: Tä? Mitä väliä jollain tykkäyksillä on?

Tagit: