Kirjoittaja Aihe: kuvien tuonti  (Luettu 1857 kertaa)

EL SID

• Vieras
kuvien tuonti
« : 19.10.2011, 08:15:46 »
jossain paikoissa on mahdollista säätää kuvien, joita tuo palstalle, kokoa. koska hommassa  on aika epätoivoinen kokoraja, niin toivoisin samaa mahdollisuutta tännekin: voisi tuoda rauhassa monimegaisn kuvan ja pienentää sen täällä, samalla kun laittaa kuvaa liitteeksi juttuun.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 12499
  • Mode EVP. 1/949jkl #propelipää
Vs: kuvien tuonti
« Vastaus #1 : 19.10.2011, 08:20:34 »
Monimegainen kuva latautuu kuitenkin monta kertaa hitaammin, eikä näytä ratkaisevasti paremmalta pienessä koossa...
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

EL SID

• Vieras
« Vastaus #2 : 19.10.2011, 08:33:40 »
Monimegainen kuva latautuu kuitenkin monta kertaa hitaammin, eikä näytä ratkaisevasti paremmalta pienessä koossa...

isommat kuvat pystyisi helpommin hienosäätämään sellaiseksi, että vaikkapa kuvatut lehtileikkeet (skannaushan on tekijönoikeussyistä ongelmallista) pystyy lukemaan.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 12499
  • Mode EVP. 1/949jkl #propelipää
« Vastaus #3 : 19.10.2011, 08:39:56 »
Enpä usko, että kuvattu ja skannattu lehtileike eroavat tekijänoikeusdellisesti...
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

Mursu

• Jäsen^^^
  • Liked: 2348
« Vastaus #4 : 19.10.2011, 10:32:19 »
Enpä usko, että kuvattu ja skannattu lehtileike eroavat tekijänoikeusdellisesti...

Lain kannalta on aivan sama skannaako, kuvaako vai kirjoittako kopion. Kopio on kopio. Normaalilla digikameralla saa aivan luettavia kopioita kokonaisesta Hesarin sivusta. Kännykällä tulos usein on kelvoton.

Hob

• Jäsen^^^
  • Liked: 170
« Vastaus #5 : 21.10.2011, 00:03:37 »
Korrekti ratkaisu ongelmaan on tietenkin ladata jättikokoinen kuva imgur.comiin tai johonkin vastaavaan, ja käyttää sieltä saatavaa linkityskoodia. Sillä saa foorumille nätinkokoisen pikkukuvan jonka voi sitten klikata auki parempaa luettavuutta varten.

EL SID

• Vieras
« Vastaus #6 : 22.10.2011, 12:03:51 »

voi olla että erehdynkin, mutta silloin kun jotkut lehdet julkaisivat playboista kuvattuja kuvia linda lampeniuksesta, he eivät, siis muistaakseni rikkoneen playboyn tekijänoikeuksia, koska julkaisivat "vain uudelleenkuvattuja kuvia lehdestä".
minua saa toki korjata jos erehdyn, varsinkaan kun en itse ole varma asiasta.

Roope

• Jäsen^^^
  • Liked: 68157
« Vastaus #7 : 22.10.2011, 12:13:59 »
voi olla että erehdynkin, mutta silloin kun jotkut lehdet julkaisivat playboista kuvattuja kuvia linda lampeniuksesta, he eivät, siis muistaakseni rikkoneen playboyn tekijänoikeuksia, koska julkaisivat "vain uudelleenkuvattuja kuvia lehdestä".

YouTubeen ei saa laittaa suoraan streamista napattua alkuperäistä videokuvaa esimerkiksi jalkapallo-ottelusta, mutta kylläkin videokuvaa televisiosta, josta tulee kyseinen lähetys. Helsingin Sanomat ei loukannut muslimien tunteita tai kiihottanut kansanryhmää vastaan, kun se julkaisi tanskalaisen turbaani-Muhammed-pilakuvan, joka oli valokuvattu tietokoneen ruudulta. Helsingin Sanomat ja kaikki muutkin osapuolet olivat yhtä mieltä siitä, että kuvan julkaiseminen ei tässä tapauksessa ollut kuvan julkaisemista.

Ihmeellisiä nämä pienet erot. En edes yritä ymmärtää.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

EL SID

• Vieras
« Vastaus #8 : 22.10.2011, 12:38:39 »

YouTubeen ei saa laittaa suoraan streamista napattua alkuperäistä videokuvaa esimerkiksi jalkapallo-ottelusta, mutta kylläkin videokuvaa televisiosta, josta tulee kyseinen lähetys. Helsingin Sanomat ei loukannut muslimien tunteita tai kiihottanut kansanryhmää vastaan, kun se julkaisi tanskalaisen turbaani-Muhammed-pilakuvan, joka oli valokuvattu tietokoneen ruudulta. Helsingin Sanomat ja kaikki muutkin osapuolet olivat yhtä mieltä siitä, että kuvan julkaiseminen ei tässä tapauksessa ollut kuvan julkaisemista.

Ihmeellisiä nämä pienet erot. En edes yritä ymmärtää.

nimenomaan, olisi paljon helpompi elää "lain ja asetusten mukaan" mikäli lait olisivat selviä ja yksinkertaisia. nyt pitänee hankkia lakimiehen koulutus.

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 19248
« Vastaus #9 : 22.10.2011, 15:44:49 »

minua saa toki korjata jos erehdyn, varsinkaan kun en itse ole varma asiasta.

Muistat ihan oikein. Samaa käytettiin Kata Kärkkäisen kuvien yhteydessä.

Kuva lehdestä on vähän kuin kuva puusta tai kukkaruukusta. Ne ovat omia, itse ottamiasi kuvia, jolloin omistat niiden tekijänoikeudet.

Minulla on jokin juristigeeni, koska tykkään tällaisesta pilkunhalailusta ja ymmärrän sitä hyvin.

Samoin. Juristihan minusta piti alunperin tulla, mutta sitten mieli muuttui. Onneksi.
Idealisti rakastaa ideologiaansa enemmän kuin lähimmäistään.

Tagit: