Yritän vain sanoa, että tässä ajetaan käytännöllisesti katsoen kaikkien etuja. Kansallismieliset saavat vapaasti painottaa suomalaisuusnäkökulmaa, mutta Homma ei saa leimautua yksinomaan nationalistien liikkeeksi.
No sitähän minäkin olen yrittänyt sanoa, että tässä ajetaan käytännöllisesti katsoen kaikkien etuja. Ja jos haluat, että Homma ei leimaudu yksinomaan nationalistien liikkeeksi, niin älä sitten leimaa sitä sellaiseksi. Vai onko joku muu väittänyt Hommaa yksinomaan nationalistien liikkeeksi?
Yritän nyt kaikella ystävyydellä sanoa, että täällä tuntuu olevan todella moni huolissaan siitä, ettei vain vahingossakaan leimaudu muumipeikoksi ja käy siksi hokemassa joka ketjussa muumipeikko muumipeikko muumipeikkoa, ilmeisesti lainkaan huomaamatta, että juuri tuollainen hokeminenhan leimaa tätä foorumia enemmän kuin mikään.
Jonille samat terveiset: jos et halua, että Vihreitä haukkutaan viherpiipertäjiksi, punavihervasemmistoksi, hyysäreiksi jne. niin älä sitten tee niin!1!

Tosiasia kuitenkin on, että vihreissä on niiden järkevien ja uinuvien tyyppien lisäksi hyvin paljon vanhan liiton stalinisteja, söpöjä piipertäjiä ja ihan oikeita hyysäreitä. Kaikkia näitä pitää pystyä kutsumaan niiden oikealla nimellä.
Mutta Suomen valtiolla selvästi on liikarahaa. Jos sen pitää valita, tarjoaako se Muzorewalle hengenpidikettä vai Erkille rahaa kossuun, niin kummin sen pitäisi valita?
Olen eri mieltä tuosta, että Suomen valtiolla olisi selvästi liikarahaa. Mutta jos noin on, niin itse investoisin esim. tuonne terveyskeskusten vuodeosastojen suuntaan.
Valinta Muzorewan murojen ja Erkin kossun välillä on sitten arvokysymys. Muzorewathan eivät ole tästä maailmasta loppumassa, vaikka nälänhätiä välillä onkin. Itse asiassa yksi maailman suurimmista ongelmista tällä hetkellä on, että Muzorewia tulee joka kuukausi yhden Suomen verran (5-6 miljoonaa) lisää.
Itse ratkaisisin tuon siten, että pistäisin sekä Muzorewan että Erkin kuokkimaan oman elantonsa eteen. Tällöin valtion ei tarvitsisi riistää Valtakunnan Vahtikoiralta niin isoa osaa tämän kovalla työllä ansaitsemista rahoista, jolloin VV voisi pistää säästyneet rahansa haluamaansa kohteeseen, esim. ostaa Muzolle sen kuokan ja siemenviljasäkin. Eki pärjää kyllä, koska hän on kuokkimisen ansiosta paremmassa kondiksessa eikä ehdi dokaamaan niin paljon. Itse asiassa Eki tossa just soitteli ja lähetti Muzolle terveisiä!