HOMMAN KESKUSTELU > Kylänraitti
Kuinka moni hommalainen kannattaa EU:ta? (äänestys)
Aldaron:
Olen eron kannalla, useastakin syystä. V. 1994 äänestin puolesta, mutta EU on kehittynyt yhä huonompaan suuntaan monella tavalla eikä minulla enää ole minkäänlaista luottamusta siihen, että se saataisiin korjattua siedettäväksi. Suomen suhteet EU:hun tulee järjestää samantyyppiselle pohjalle kuin esim. Norja ja Sveitsi ovat tehneet.
Näiden kahden maan EU-politiikkaa pitäisin esikuvana.
Kun Suomi aikoinaan liittyi EU:hun, todettiin, että sekä liittymiseen että eroamiseen riittää eduskunnan yksinkertaisen enemmistön päätös. Todennäköisesti ennen eroamista järjestetään samanlainen neuvoa-antava kansanäänestys kuin ennen liittymistäkin.
Pidän varsin todennäköisenä, että EU lopulta hajoaa. Suomi (ja eräät muut maat, mm. Ruotsi ja Tanska) eroaa Unionista mahdollisesti jo sitä ennen.
Jaska Pankkaaja:
Yhteistyö eurooppalaisten kesken on tietenkin ei vain suotavaa vaan myös välttämätöntä. Samassa veneessähän tässä soudetaan. Minun mielestäni vain EU tarvitsee täysremonttia, siis parempi olisi alkaa kokonaan puhtaalta pöydältä ilman vanhoja painolasteja. koko EU tavoitteet pitäisi määritellä tarkasti pitkälle tulevaisuuteen ja sitten äänestellä, nykyinen touhu on pienen eliitin puuhastelua ja sen vääjäämätön tulos näyttää olevan Euroopan tuhoaminen. Taloudellisesti, kulttuurisesti ja myös väestöllisesti.
Mitään keskustelua saati demokraattista päätöksentekoa EU:n tulevaisuudesta ei kuitenkaan ole nähtävissä, joten toiseksi paras vaihtoehto olisi irtaantuminen.
Lankapalaa:
EI eurostoliittoa,Siniristi riittää, EU tähdet osoittautuu tähdenlennoiksi.
RP:
--- Lainaus käyttäjältä: Aldaron - 02.05.2009, 20:12:04 ---Suomen suhteet EU:hun tulee järjestää samantyyppiselle pohjalle kuin esim. Norja ja Sveitsi ovat tehneet.
Näiden kahden maan EU-politiikkaa pitäisin esikuvana.
--- Lainaus päättyy ---
TOisaalta Norjasta olen lukenut, että he joutuvat kauppasuhteitensa takia hyväksymään suurimman osan EU-säädöksistä ilman sitä vähäistäkään vaikutusvaltaa asioihin.
Jouhiparta:
Tietty yhteistyö taloudellisella puolella on Suomelle huomattava etu. Esimerkiksi telakkatukia tuskin olisi saatu pois ilman unionia. Jos maataloustuet jätetään pois laskuista on EU tuonut parannusta tukipolitiikkaan.
Sen sijaan koko ajan kasvava organisaatio Brysselin päässä ja sellaisten kansallisten asioiden vieminen EU:n päätettäväksi joista ei ole todella hyvää syytä päättää yhteisesti on järjetön kehityssuunta. Kun tähän vielä lisätään elitistinen asenne ei unioni tältä osin ole mikään hyvä ratkaisu.
EU alkaa muistuttamaan demarimaista direktiivitehdasta joka haittaa ihmisten elämää sekä pitemmän päälle myös yritystoimintaa. Eurostoliitto on hyvä nimitys.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta