Kirjoittaja Aihe: Mitä tapahtuu Etelä-Afrikassa Nelson Mandelan jälkeen?  (Luettu 308315 kertaa)

SatuSetä

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 955
Vs: Mitä tapahtuu Etelä-Afrikassa Nelson Mandelan jälkeen?
« Vastaus #1320 : 03.06.2021, 16:26:00 »
Voitas kerralla käyttää 100 seuraavan vuoden pakolaiskiintiön eteläisen Afrikan valkoisten roudaamiseen tänne. Kerrankin olis diili missä Suomikin voisi voittaa ja dekolonisaatio olisi vihdoinkin saatu päätökseen ja Afrikan paapominen voidaan lopettaa.

Mulla on pari tuttua etelä-afrikkalaista Suomessa. Molemmat töissä. Perheen isä tuli ammattitaitoa vaativiin erikoistöihin Suomeen
ja sai sitä kautta hankittua perheensä lopulta tänne.

Siis voi sanoa, että hompanssitkin tuntevat afrikkalaisia. ;)

Eiköhän monikin hompanssi tunne afrikkalaisia, minä olen jopa palkannut pari turvapaikanhakijaa (afrikkalaisia) ja haastatellut olen kymmeniä, mutta vain yksi sitten jäi töihin, tai siis palkattiin vakituiseksi. (Ja ihan rehellisesti ottaen kielitaidon puutteen (olisi ollut tärkeää) korvasi asenne ja mentaliteetti.)
Ja tunnen myös pari buuritaustaista tuolta, jotka ovat sittemmin Eurooppaan muuttaneet.
Kissat on koiria ja hauki on kala, joka tekee pesän puuhun.

P

• Jäsen^^^
  • Liked: 11977
Vs: Mitä tapahtuu Etelä-Afrikassa Nelson Mandelan jälkeen?
« Vastaus #1321 : 03.06.2021, 17:14:44 »
Voitas kerralla käyttää 100 seuraavan vuoden pakolaiskiintiön eteläisen Afrikan valkoisten roudaamiseen tänne. Kerrankin olis diili missä Suomikin voisi voittaa ja dekolonisaatio olisi vihdoinkin saatu päätökseen ja Afrikan paapominen voidaan lopettaa.

Mulla on pari tuttua etelä-afrikkalaista Suomessa. Molemmat töissä. Perheen isä tuli ammattitaitoa vaativiin erikoistöihin Suomeen
ja sai sitä kautta hankittua perheensä lopulta tänne.

Siis voi sanoa, että hompanssitkin tuntevat afrikkalaisia. ;)

Eiköhän monikin hompanssi tunne afrikkalaisia, minä olen jopa palkannut pari turvapaikanhakijaa (afrikkalaisia) ja haastatellut olen kymmeniä, mutta vain yksi sitten jäi töihin, tai siis palkattiin vakituiseksi. (Ja ihan rehellisesti ottaen kielitaidon puutteen (olisi ollut tärkeää) korvasi asenne ja mentaliteetti.)
Ja tunnen myös pari buuritaustaista tuolta, jotka ovat sittemmin Eurooppaan muuttaneet.

Buurejahan nämäkin ovat "Johannesbuurista".
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991