UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: 2009-04-30 Me Naiset: Kurkistus hunnun taakse (Maryam Elo) (yhdistetty)  (Luettu 19633 kertaa)

Yksilö

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 20
"Kun suomalainen Maryam Elo käärityi huntuun, hän menetti uransa ja miesten ihailevat katseet. Tilalle hän löysi sisäisen rauhan ja Allahin osoittaman puolison."

"Maryam 30 ja Abu Bakr Heikkilä, 30, kuuluvat pieneen, mutta kasvavaan joukkoon: muslimeiksi kääntyneisiin suomalaisiin."

"Koulu sujui hyvin, kunnes Millasta alkoi tuntua yläasteella, että lähes kaikki tunneilla opetettu oli turhaa. Hän käyttäytyi niin levottomasti, että hänet siirrettiin tarkkailuluokalle."

"Tajusi, että on olemassa paljon suurempia asioita, kuin ne, joista koulussa kerrottiin. Tuntui, kuin olisin elänyt kuolassa, jonka ulkopuolella on oikea todellisuus."

http://blogit.menaiset.fi/jalkikirjoitus/2009/04/29/kurkistus-hunnun-taakse/#comments

Muistakaa otsikointisäännöt.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2009, 14:50:36 kirjoittanut Miniluv »
"Miksi näet rikan (neekeripusun) veljesi silmässä, mutta et näe malkaa (häpeämurhaa) omassa silmässäsi?"
Matti Palviainen- verkkousari

escobar

• Jäsen^^^
  • Liked: 85
Vs: 2009-04-30 Me Naiset: Kurkistus hunnun taakse
« Vastaus #1 : 07.05.2009, 19:00:29 »
Tuotahan ne naiset todellisuudessa haluavat. Joistakin tulee gootteja ja satanisteja, joistakin feministejä ja virheitä, kunhan vain pääsee sairaasta systeemistä eroon.

"Tajusi, että on olemassa paljon suurempia asioita, kuin ne, joista koulussa kerrottiin."
Zort!

skrabb

• Jäsen^^^
  • Liked: 687
« Vastaus #2 : 07.05.2009, 19:01:22 »
Tässä saman islamiin palanneen naisenpuolen aiemmin julkistettu kehityskertomus.
Daamin taustat ovat varsin mielenkiintoiset ja jostain kumman syystä tulee mieleeni miespuolinen islamiin palannut herra l. Abdullah Tammi.

"5. syyskuuta 2008
Islam soi rauhan
Maryam Elo, 29, on helsinkiläinen viiden lapsen äiti ja muslimi. Syntyperäinen suomalainen löysi islamin viisi ja puoli vuotta sitten.

Puin vartalon muodot peittävän muslimiasun ja kätkin hiukset huivin alle viisi vuotta sitten. En pystynyt enää kulkemaan ulkona meikattuna, kireissä farkuissa, blondatut hiukset valtoimenaan. Islamin olin löytänyt muutamaa kuukautta aiemmin.

Huivin pukemisen jälkeen tuntemattomien ohikulkijoiden reaktio oli järkyttävä. Miehiltä, tai edes naisilta, ei tullut enää minkäänlaista hyväksyvää huomiota. En enää ollut yksi meistä, Suomen oma tyttö. Yhtäkkiä ihmiset vihasivat minua. Metrossa he hakivat katsettani silmät kiukusta salamoiden. Ihan vieraat ihmiset kokivat, että heillä on oikeus tulla kertomaan, millainen olen. Arvostelemaan. Ihmettelemään, miten olen mennyt somalin kanssa naimisiin, miten annan alistaa itseäni tällaiseen.

Olin tuolloin kahden lapsen yksinhuoltaja.

Aiemmin olin saanut erityisesti miehiltä paljon huomiota. Olin hyvässä kunnossa, ja pidin huolta ulkonäöstäni. Miesten huomion menettäminen oli vaikeaa, koska itsetuntoni ja minäkuvani oli rakentunut niin paljon sen varaan. Ensimmäiset kuukaudet huivin pukemisen jälkeen olin kuin vieroitusoireista kärsivät narkomaani. Tuntui kuin aiemmin saamani katseet ja hymyt olisivat olleet jonkinlaista elämän eliksiiriä, jota ilman olin nyt jäänyt.

Vähitellen aloin kokea peittävän pukeutumisen puhdistavaksi ja vapauttavaksi. En voinut enää pelata niin paljon ulkonäölläni. Olin vihdoin löytänyt keinon, joka auttoi minua rakentamaan elämääni henkiselle perustalle ja keskittymään olennaiseen.

Tavallaan oli hyvä, että ihmisten reaktiot olivat niin negatiivisia, sillä silloin vilpittömyyteni omaa valintaani kohtaan säilyi. Olin silti surullinen siitä, etteivät muut ymmärtäneet löytämääni hyvää.

Työura tyssäsi

Tuohon aikaan pyörittelin omaa firmaa. Myin toisille pienyrityksille kirjanpito- ja neuvottelupalveluita sekä markkinointityötä. Tulevaisuus näytti uran kannalta lupaavalta. Hiljalleen ymmärsin, että muslimiasussa työnteko ei enää onnistunutkaan.

Sain esimakua tulevista vaikeuksista jo ensimmäisenä työpäivänä, jolloin saavuin työpaikalle muslimiasussa. Naapurifirman sihteerin kasvoille levisi outo hymy. Hän kysyi ihmeissään, että mitä nyt. Hän luuli, että luokseni oli tulossa arabiasiakas. Oikaisin väärinkäsityksen ja kerroin olevani muslimi. Sen jälkeen hän ei enää pystynyt katsomaan minua silmiin. Puistatus kävi hänen kasvoillaan.

Pulmista huolimatta jatkoin yrittämistä. Koetin tehdä kaupoissa konsulenttikeikkoja. Kerran konsulenttipalveluja tilannut asiakas neuvoi vain pukemaan ylle siistin asun ja menemään paikalle. Pukeuduin löysiin pitkiin housuihin, kauluspaitaan ja hiukset peittävään huiviin. Kaupassa asusta oli noussut kohu, eikä asiakas suostunut maksamaan palkkaani. Yrittäjänä en voinut hakea korvausta edes palkkaturvan kautta. Panin kyllä kovasti vastaan, ja lopulta sain omani takaisin.

Kävi aivan selväksi, että näissä vaatteissa yritys ei menesty. Työvoimatoimistossakin minulle sanottiin, että olin tehnyt urallisen itsemurhan. Virkailijat olivat sitä mieltä, että muslimivaatteissa en töihin pääse. Olin kuitenkin valintani tehnyt, enkä aikonut vaihtaa vaatteitani entisenlaisiin vain siksi, että pääsisin töihin.

Monen kuukauden etsinnän jälkeen pääsin naistensairaalan sihteeriksi.

Kapinallisesta äidiksi

Islam tai uskonnollisuus ylipäätään ei ollut minulle itsestäänselvyys. Lapsuudenkodissani uskonnosta ei puhuttu lainkaan. Minua ei ollut kastettu, eivätkä vanhempani kuuluneet itsekään kirkkoon.

Vanhempani olivat mukana solidaarisuusliikkeessä. Isä kierteli maailmalla raportoimassa kansanmurhista. Äiti lauloi vasemmistolaisissa lauluyhtyeissä. Minut kasvatettiin pitkälti YK:n ihmisoikeusjulistusten pohjalta: ihmiset ovat tasa-arvoisia ja kaikilla on oikeus olla mitä ovat. Vanhempani erosivat, kun olin viisivuotias.

Kun olin kymmenen, muutimme pikkusiskon ja äidin kanssa Kanadaan sukulaisten luo. Tuolloin rukoilin ensimmäistä kertaa, sillä halusin iltaisin toivottaa hyvää yötä Suomeen jääneille sukulaisille ja ystäville. Jotenkin ymmärsin, että Jumala yhdistää meidät toisiinsa. Minulla ei vain ollut Jumalasta juuri minkäänlaista käsitystä. En tiennyt, olisiko pitänyt rukoilla Jumalaa vai Jeesusta.

Olimme Kanadassa vuoden, kunnes palasimme Suomeen. Pärjäsin koulussa hyvin. Hoidin hevosia ja kampanjoin eläinten oikeuksien puolesta. Yläasteella kaikki muuttui: löin kaiken läskiksi. Elin aika hurjaa versiota tyypillisestä teini-iästä. Samaan aikaan aloin kiinnostua erilaisista henkisistä ja mystisistä elämänkatsomuksista.

Jossain vaiheessa tutustuin gambialaiseen mieheen, jonka kanssa aloin seurustella. Pian aloin myös odottaa hänen lastaan. Tulin äidiksi 17-vuotiaana. Yhtäkkiä piti muuttua kapinateinistä vastuulliseksi perheenemännäksi ja äidiksi. Se oli aika hurja muutosvaihe.

Raskauden aikaan aloin taas pitkästä aikaa rukoilla, sillä pelkäsin, että vauva ei olisi terve. Elämäntapani olivat olleet todella huonoja alkuraskauden aikana, kun en vielä tiennyt odottavani. Ajattelin ehkä aiheuttaneeni lapselle vahinkoa. Samalla ymmärsin, että vain Jumala voi suojella lastani ja pelastaa minut tekojeni seurauksilta.

Sain terveen lapsen, ja aloin opiskella merkonomiksi. Mutta avioliittoni ei ollut kovin onnellinen. Huomasin, että olemme ihmisinä hyvin erilaisia. Taustalla painoi myös suuri ikäero. Tulin kuitenkin uudestaan raskaaksi. Erosimme oikeastaan heti, kun uusi lapsi syntyi.

Uskonnollista etsintää

Ex-mieheni oli muslimi. En ollut kuitenkaan juuri tutustunut hänen uskontoonsa, vaikka minulla oli jo avioliiton aikana voimakas uskonnollinen kaipuu. Kunniotuksesta miestäni kohtaan en tutkinut muitakaan uskontoja.

Eron jälkeen henkinen etsintä pääsi toden teolla vauhtiin. Näin lehdessä Helsingin buddhalaisen keskuksen ilmoituksen ja ryhdyin käymään siellä säännöllisesti. Opiskelin buddhalaista oppia, luin kirjoituksia ja aloin saada meditaation avulla voimakkaita kokemuksia, visoita ja näkyjä. Halusin valaistua ja auttaa muita saavuttamaan saman. Silti kaipasin vieläkin Jumalaa.

Aloin käydä myös Krishna-temppelissä ja luin Raamattua, etenkin Vuorisaarnaa. Vierailin jopa shamanistisissa istuinnoissa. Ajattelin, että kaikilla uskonnoilla on sama päämäärä, termit vain ovat erilaisia. Olin valmis vastaanottamaan mitä tahansa minulle tarjottiin.

Lopulta otin myös mormonikasteen. Minut liitettiin kirkon jäseneksi, mutta itselleni kaste merkitsi enemmän vihkiytymistä henkiselle polulle. Harjoitin eri uskontoja rinta rinnan.

Jossain vaiheessa tajusin, että muslimien kumarrusrukous on hyvin voimallinen henkinen harjoitus. Halusin oppia sen kunnolla. Pysäytin kauppakeskuksessa suomalaisen musliminaisen ja kysyin häneltä neuvoa. Hän toi minulle rukousoppaan. Opettelin rukouksen ja menin käymään moskeijassakin.

Paneuduin islamiin ja luin Koraania. Islam kuroi yhteen kaiken sen, mitä olin oppinut muista uskonnoista. Tuntui, että asiat asettuivat paikoilleen ja kokonaiskuva selkiintyi. Hiljalleen islam alkoi nousta muiden uskontojen joukosta. Olin tosin ajatellut, että voisin ottaa sen muiden rinnalle. Huomasin kuitenkin pian, ettei se ollut mahdollista. Islamissa on niin selvästi sanottu, että on vain yksi Jumala, eikä saa palvoa ketään tai mitään muuta kuin hän. Oli pakko valita.

Lopulta tuli usko, että islamissa on se, minkä tiedän todeksi Jumalasta sekä Jumalan suhteesta. Lapsetkin sanoivat, että ei enää mennä sinne temppeliin.

Äidin ihmetys

Palasin islamiin 24-vuotiaana. Puhun palaamisesta, koska muslimit uskovat, että islam on ihmiskunnan alkuperäinen uskonto. Että jokainen lapsi syntyy muslimina.

Olin tuolloin kahden lapsen yksinhuoltaja ja yksityisyrittäjä. Äiti oli jonkin aikaa pitänyt uskonnollista etsintääni älyttömänä. Hän ihmetteli, miten kukaan saa liitettyä kaikki asiat yhteen kuten minä tein. Mutta kun minulla oli siinä rinnalla normaali elämä, työ ja lapset, hän ei puuttunut elämääni. Isä ei puuhistani tiennyt, sillä en kauheasti kertonut hänelle niistä.

Kun islam alkoi näkyä ja vaikuttaa elämässäni aivan konkreettisesti, äiti huolestui toden teolla. Hän ajatteli, että islam on minulle taas jokin ohimenevä kausi, jonka vuoksi heitän hukkaan aivan liikaa. Tuolloin kuulin monesta suunnasta, miten uhraan urani, nuoruuteni ja kauneuteni.

Sittemmin äidin mietteet ovat muuttuneet. Muutama vuosi sitten hän alkoi sanoa, että hänelle tulee hyvä olo ja rauha, kun hän käy meillä kylässä. Hän ei enää ihmettele ratkaisuani. Jotain kertoo, että olemme nyt perheeni kanssa muuttamassa, ja äiti tulee luoksemme asumaan.

Uusi onni

Muslimiksi ryhtymisen jälkeen palasin vielä hetkeksi entisen mieheni kanssa yhteen. Ajattelin, että ristiriitamme olivat johtuneet uskonnosta. Varsin nopeasti kävi ilmi, että vika oli jossain muualla. Erosimme pian.

Kun olin ollut lasteni kanssa kolmisin lähes vuoden, tunsin itseni naisena hyvin yksinäiseksi. Vastakkaiselta sukupuolelta ei tullut edes hymyä. En ollut naimisissa, eikä poikaystäviä voinut harrastaa.

Pyysin Jumalalta opastusta. Isuin omassa huoneessani ja rukoilin. "En jaksa enää yksin. Pelottaa, mitä tyhmää kohta teen", mietin. Kun siinä pyysin ja vaadin, sain kummallisen kokemuksen. Katsekenttääni valui ylhäältä kuva miehen kasvoista. Tiesin heti, että tuon kanssa menen naimisiin, vaikka en tuntenut häntä. Olin vain nähnyt hänet ohimennen ostoskeskuksessa. Emme olleet koskaan edes jutelleet.

Aloin puhua ystävilleni, että menen tämän miehen kanssa naimisiin. Joku heistä kertoi haaveistani imaamille. Imaami otti aviohuoleni hoitaakseen ja soitti puolestani tälle miehelle. Jo puhelinkeskustelun aikana mies sanoi imaamille, että menisisi naimisiin minun kanssani. Molemmille tuli varmuus. Myös tuleva mieheni oli rukoillut vaimoa itselleen. Hänkin oli sukujuuriltaan suomalainen ja palannut islamiin.

Pian puhelinsoiton jälkeen tapasimme imaamin toimistolla. Juttelimme pari tuntia lähinnä uskonnosta. Imaami nuokahteli vieressä. Viikon päästä menimme naimisiin ja muutimme yhteen. Rupesimme tutustumaan vasta naimisiin mentyämme. Aika jännää, kun toinen ei ollut nähnyt edes hiuksiani. Se oli oikeastaan hyvin kaunista.

Nyt olemme olleet naimisissa neljä ja puoli vuotta ja saaneet yhdessä kolme lasta. Ratkaisu oli oikea. En olisi ikinä tehnyt noin, ellen olisi ollut täysin varma. Vaikka sitä älyllisesti yritti miten päin kääntää, niin sen vain tiesi.

Oma paikka löytyi

Olen muuttunut ihmisenä paljon muslimiksi tuloni jälkeen. Myös avioliittoni on vaikuttanut muutokseen. Esimerkiksi islamin opetus, jonka mukaan miehellä on perheessä viimeinen sana, oli minulle aluksi kauhean vaikea hahmottaa. Nyt ymmärrän, että se on luonnollista.

Oivalsin asian ollessamme mieheni kanssa kävelyllä kovan riidan päätteeksi. Näimme rannalla sorsapariskunnan. Uros ui edellä kääntyillen sinne tänne. Naaras seurasi mutkittelua aivan uroksen kintereillä. Pari oli aivan rauhassa. Tajusin, että näinhän se asia on.

Koen, että saan nykyään toteuttaa naiseuttani terveemmällä tavalla kuin ennen. Kun kaunistaudun, teen sen kotonani omaa miestäni varten. Islamin avioliittorakenne ei alista ketään vaan antaa jokaisen olla sitä, mitä hän on. Suhteemme on todella syvä, koska se perustuu ensin yhteiseen rakkauteemme Jumalaa kohtaan ja vasta sitten toisiamme kohtaan tuntemaan rakkauteen.

Myös viiden lapsen hoitaminen on koetellut ja opettanut. Se on ollut mitä parhainta henkistä harjoitusta, koska kärsivällisyyttä ja myötätuntoa täytyy jatkuvasti kehittää.

Olen löytänyt rauhan siitä, että minulla on uskonnossa ohjenuora kaikkia elämäntilanteita ja sosiaalisia suhteita varten. Minun ei tarvitse enää yrittää oman ymmärrykseni nojalla tehdä oikein, vaan voin luottaa korkeampaan ymmärrykseen. Tätähän islam tarkoittaa - alistumista Luojan tahtoon.

Artikkeli on julkaistu alunperin Kodin Kuvalehdessä 22.5.2008, s.124-127."
« Viimeksi muokattu: 07.05.2009, 19:03:01 kirjoittanut skrabb »
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

tusujusuu

• Jäsen^^^
  • Liked: 2
  • Homma^^^
« Vastaus #3 : 07.05.2009, 19:10:29 »
Myi sielunsa Saatanalle.

Verauskuvallisesti.

Ikävä nähdä, että tällaista tapahtuu vielä 2000-luvullakin. Noh, onhan se toki todettava, etteivät jotkut henkilöt kykene elämään ilman jonkun toisen osoittamaa polkua. Kaiken pahan alku ja juuri.

Näin sanoo ateisti. Löysin oman polkuni suoraan edestäni, eikä sitä tarvinnut fantasiakirjoista etsiä. Luen toki silloin tällöin Tolkienia, mutta en minä haltioihin siltikään usko. Ai että, jos vain saisi joskus asua kaupungissa, jossa ei tarvitsi vuorovaikuttaa ihmisten kanssa, jotka ovat menettäneet otteensa reaalielämään.

Saatanan saatana. Ottaa koville.
No tolerance for intolerance, no apology for being free.

"En yhdy siihen mitä sanotte, mutta taistelen viimeiseen asti sen puolesta, että voitte sen sanoa."

LW

• Jäsen^^^
  • Liked: 904
  • Syyllistävä piilorakenne
« Vastaus #4 : 07.05.2009, 19:13:52 »
Eipä sinänsä hirveästi kiinnosta, mihin ihmiset kääntyvät, niin kauan kuin kyseessä ei ole mikään antisosiaalinen ääriliike. Nykyislamin parissa niitä tietysti riittää, ja kun tunnetusti mitäänsanomaton maltillisuus harvemmin houkuttelee tuollaisia aitoja hengellisiä kokemuksia (tm) metsästäviä käännynnäisiä, myönnän kyllä tietyt epäluuloni islamiin "palanneita" kohtaan. Ikävämpi juttu tietysti niiden kannalta, jotka vastaavat lähinnä joitain kristillisten herätysliikkeiden jäseniä, mutta enpä minä sitä salafismia keksinyt.

Huvittavaa toki myös tuo nimien ja pukeutumistyylin vaihtaminen. Eräiden mielestä pitää ilmeisesti matkia arabia, että on kelpo ihminen Jumalan silmien edessä. Vähän sama meininki kuin 1800-luvun kristillisessä lähetystyössä, missä käännynnäisten nimet vaihdettiin ja päälle pantiin monesti länsimaiset vaatteet piittaamatta vähääkään siitä, olivatko ne edes millään tavalla sopivia paikalliseen ympäristöön. Paitsi se ero noissa tietysti on, että siinä missä tuo oli kamalaa eurosentristä kulttuuri-imperialismia, länsimaalaisten palaaminen islamiin on ihanaa toiseutta.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

stadilainen

• Jäsen^^^
  • Liked: 9
« Vastaus #5 : 07.05.2009, 19:14:51 »
koko tarina on sairaan ihmisen sairasta höpinää. sama kuin kuuntelisi jonkun narkkarin hallusinaationäkyjä , viis miestä , kymmenen lasta , kaikki afrikasta ja halleluuja ja vähän budhaa joukkoon .
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

Ano Nyymi

• Jäsen^^^
  • Liked: 1115
  • Suvaitse tai saat turpaas!
« Vastaus #6 : 07.05.2009, 20:23:02 »
Larppaaja löysi sitten sen oman virtuaalituttinsa. Ei tarvi ajatella itse mitään, kaikki on valmiiksi pureskeltu. Senkus tottelee vain.

Varmaan jotain kapinaa uskonnottomia vanhempiaan kohtaan...

Acres

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 304
« Vastaus #7 : 07.05.2009, 20:26:23 »
Todellisuus iskee rajusti kasvoja vasten, jos lääkitys saadaan jossain vaiheessa kohdalleen.
Eurooppa kadehtii Ruotsia.  Me valaisemme roviona pimeydessä. Rosengårdin kaltaisissa esikaupungeissa nousee esiin uusi yrittäjäsukupolvi, jolla on suorastaan moniarvoinen halu polttaa.

- B.H keskustelija ja lähimmäinen

hammerzeit

• Jäsen^^^
  • Liked: 70
« Vastaus #8 : 07.05.2009, 20:50:04 »
koko tarina on sairaan ihmisen sairasta höpinää.

Näinpä. Tuota tarinaa lukiessa kävi hyvin selväksi että tämä nainen olisi takertunut mihin tahansa oljenkorteen, mutta islam vain sattui tulemaan vastaan sopivalla hetkellä. En näkisi tätä minään islamin ylistyksenä.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

Kristiina

• Jäsen^^^
  • Liked: 116
« Vastaus #9 : 07.05.2009, 20:56:57 »

Huvittavaa toki myös tuo nimien ja pukeutumistyylin vaihtaminen.

Halla-aho kirjoittaa samasta asiasta hyvin, monta kertaa on tullut repeiltyä tälle:

http://www.halla-aho.com/scripta/oma_aani_kuuluville.html

http://www.halla-aho.com/scripta/images/muslimipuolue.jpg

Lainaus
Ei pitäisi kommentoida pilkallisesti toisten ulkonäköä ja pukeutumista, mutta joskus on vaikea vastustaa kiusausta. Kotimaisia mullaheja katsellessa tulee mieleen, että islamilaisessa puolueessa on kyse pikemmin patologisesta kuin uskonnollisesta ilmiöstä. Peräkammarin pojat ovat pihistäneet äidin komerosta lakanoita, käsipyyhkeitä ja pannumyssyjä. Kuva voisi aivan hyvin olla polttarikulkueesta tai jostakin 80-luvun Pulttibois-sketsistä. Vasemmassa laidassa istuvan kaverin ilme ja alahuulilävistys antavat aiheen olettaa, että tie lopulliseen totuuteen on kulkenut anarko-osaston kautta, mikä sinänsä ei tietenkään ole odottamatonta.

Tässä onkin hyvä tilaisuus puhua siitä, miksi kristinusko on aito universaaliuskonto ja islam ei. Jahvea ja Jeesusta voi ylistää yhtä hyvin Mbegi kaislahameessa kuin Pentti adidas-verkkareissa, koska kristinusko sopeutuu paikallisiin oloihin. Jahve ja Jeesus ymmärtävät kaikkia kieliä. Jostakin syystä islam edellyttää arabiksi ryhtymistä. Miksi suomalaisella muslimilla pitää olla arabialainen nimi? Miksi käännynnäisten pitää viljellä suomenkielisessä puheessaan arabiankielisiä fraaseja? Onko Allah oikeasti vaatinut, että muslimin pitää napapiirilläkin kulkea paljain jaloin ja pukeutua hiekka-aavikkoa ja kuumaa ilmastoa varten kehitettyihin vaatteisiin kuten huiveihin ja lakanoihin? Mielestäni tästä voi tehdä lähinnä kaksi johtopäätöstä: joko Allah on hieman yksinkertainen, tai sitten arabikulttuuri ja arabian kieli ovat Allahille otollisempia kuin muut kulttuurit ja kielet. Jos jälkimmäinen on totta, islam on arabeille tehty eksklusiivinen mittatilaustuote, juutalaisuuden tavoin etnisyyteen sidottu uskonto, eikä sitä ole mielekästä yrittää viedä muualle.

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 13776
Vs: Pirjon komero
« Vastaus #10 : 07.05.2009, 20:59:24 »
Noniin tässä vaihteeksi muutakin asiaa Islamista kuin sitä ainaista terrorismilla pelottelua. Islam todellakin voi antaa sisäisen rauhan ja tarkoituksen elämälle jota ei muualta löydä.

No jos haluaa elää valheessa, niin mikäs siinä. Liikuttavaa, kun muslimit ovat omineet Raamatun tarinat omikseen. Esim. tunnettu kertomus, jossa kuningas Salomon ratkaisi kiistan kahden naisen välillä, jotka väittivät samaa lastaan omakseen on islamiin kopioitu niin, että se olikin Mohammed, joka toimi näin viisaasti.

Varmasti sisäisen rauhan saa kun kiertää Kaaban viisi kertaa ympäri vai miten se nyt oli. Ikävää, että moni muslimi vuosittain kuolee näillä sisäisen rauhan etsimismatkoilla.

Vuosittain sadat tuhannet kuolevat, kun muslimit levittävät "sisäistä rauhaansa" muillekin.
“Do you hate people?”
“I don't hate them...I just feel better when they're not around.”

― Charles Bukowski, Barfly

pelle12

• Jäsen^^^
  • Liked: 79
« Vastaus #11 : 07.05.2009, 21:29:35 »
 Yksilö voi löytää onnensa vaikka mistä opista tai ismistä, enkä lähde  arvostelemaan tai paheksumaan yksilön valintaa niin kauan kun se ei aiheuta muille harmia. Vasta tarkastelu kyseisen opin käytännön sovelluksista tuo asian oikean laidan esille. Islamin kohdalla tuohon käytäntöön voi tutustua vierailemalla/asumalla islaminuskoisissa maissa tai ottamalla selvää niistä. Marxismi-leninismikin toimii oikein hyvin ja kaiken kattavasti paperilla, käytännössä huonommin. Suomessa asuvan muslimikäännynäisen on mahdollista poimia rusinat pullasta.

Kullervo Kalervonpoika

• Jäsen^^^
  • Liked: 31
  • Omaa parastaan ymmärtämätön hallintoalamainen
    • Kullervo Kalervonpoika
« Vastaus #12 : 08.05.2009, 00:00:28 »
Surkea esimerkki - tosin vielä marginaalitapaus - siitä mihin 1960-luvulta alkanut vasemmistolainen mädätys on sitten johtanut.

Yltiöitsekkääseen ja narsistiseen hekumointiin. Erikoisuuksien hakemiseen ja (kaikista juhlapuheista huolimatta) varsin egosentriseen minä-minä-senteeseen ja todellisen perinteisiin ja traditioihin perustuvan yhteisöllisyyden murenemiseen askel askeleelta.

Ja ei - ei IDA, tällä en tarkoita esimerkiksi Sinun edustamaasi vasemmistolaisuutta. Minustakin nimittäin alkaa hiljalleen tuntua siltä, että oma maailmankuvani on huomattavasti suvaitsevaisempi ja yhteisöllisempi - jopa vasemmistolaisempi perinteisessä mielessä - kuin näiden egolarppajien.

Omat lapseni ovat joutuneet käymään rippikoulun ja saaneet vasta sen jälkeen siunaukseni erota kirkosta halutessaan - kukaan ei tosin ole sitä tehnyt. Kun ateistinen kakara höyrähtää uskontoon se on pahimmassa tapauksessa juuri tällaista erikoisuudentavoittelua. Toivon, että kaikki tätä lukevat ateistit miettivät tätä jutun tytön kohtaloa eden hetken.

Kuten olen jo monesti todennut, olen luterilainen trditionalisti (ja arvostelen varsin kovin sanankääntein nykyistä kirkkoame ja sen politiikkaa). Paino kohdallani osuu sanaan traditionalisti, vaikka uskon siihen, että kuolema on vain välivaihe siirryttäessä johonkin muuhun olotilaan.

Puhumattakaan sitten näistä tekoproleista:

Lainaus
Ja vaikka ikuisesti katson olevani työväenluokkaa, niin totesin että meikäläistä ei ole luotu duunariksi.

Joonas Korhonen alkulimaAkuliina-keskustelussa Kullervoblogissa.

Samaa ymmärtämättömyyttä yhteisöllisyydestä - eri paketeissa tosin.

« Viimeksi muokattu: 08.05.2009, 00:05:48 kirjoittanut Kullervo Kalervonpoika »
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

MW

• Jäsen^^^
  • Liked: 15021
  • Kiltti ja ystävällinen, mutta niin nuiva.
« Vastaus #13 : 08.05.2009, 00:08:44 »
Syyllistetäänkö meitä taas jonkun ihmisen henkilökohtaisista valinnoista ja pakotetaan mukautumaan asioihin, joita me emme halua? Minun puolestani hän saa harjoittaa uskontoaan niin paljon kuin haluaa, mutta minä en halua osallistua siihen missään muodossa. Siihen minulla on oikeus.

Amen. -teeksi (Matti vei sisällön alkuperäisestä, siksi lyh.) one-liner.

IDA

• Vieras
« Vastaus #14 : 08.05.2009, 00:16:03 »
Ja ei - ei IDA, tällä en tarkoita esimerkiksi Sinun edustamaasi vasemmistolaisuutta. Minustakin nimittäin alkaa hiljalleen tuntua siltä, että oma maailmankuvani on huomattavasti suvaitsevaisempi ja yhteisöllisempi - jopa vasemmistolaisempi perinteisessä mielessä - kuin näiden egolarppajien.

En kyllä varsinaisesti edusta vasemmistolaisuutta. Kunnioitan hyvin vahvasti vanhaa työväenliikettä, mutta kunnioitan kyllä iikollejakin ja minusta on melko järjetöntä, että tuon aikaisia ristiriitoja yritetään vielä poliittisina elätellä. Se on eräänlaista lumetta, jossa ei haluta nähdä todellisuutta.

Kansallismielinen konservatiivi kuvaisi kai parhaiten poliittisia näkemyksiäni.

Kristiina

• Jäsen^^^
« Vastaus #15 : 08.05.2009, 00:22:58 »
Minä en henk. koht usko yhdenkään sellaisen uskonnon, jossa ihminen yrittää pelastaa itse itsensä suorittamalla tuovan todellista sisäistä rauhaa. Kristinusko  poikkeaa tässä suhteessa täysin muista uskonnoista: ihmiskunta on syntiinlangennut eikä siksi voi itse itseään pelastaa. Siksi Jumalan täytyi itse syntyä ihmiseksi sovittaakseen ihmiskunnan synnit, jotta ihmisen ja Jumalan välinen syntiinlankeemuksen myötä rikki mennyt suhde korjaantuisi. Jumala rakensi sillan ja ihminen voi itse valita käveleekö sitä pitkin vai ei, Jeesus Kristus on tämä tie.

Raamattu antaa ihmisestä hyvin raadollisen ja totuudenmukaisen kuvan, toisin kuin muut uskonnot, joiden mukaan ihminen voi ponnistelemalla ja suorittamalla tulla lopulta hyväksi ihmiseksi ja saada rauhan Jumalan kanssa. Islamissakin muslimien elämää säätelee viisi velvollisuutta ja jos niitä ei suorita, ei ole mitään tietä paratiisiinkaan.

1)Uskontunnustus: todistaa, että ei ole muuta Jumalaa kuin Jumala, Allah, ja että Muhammed (saas) on Hänen sanansaattajansa
2)Suorittaa rukoukset viisi kertaa päivässä, tätä ennen on rituaalinen peseytyminen, jota ilman rukous on merkityksetön.
3)Antaa almuja
4)Paastota Ramadan -kuun ajan. (Allah paljasti profeetalleen ramadankuussa ensimmäisen kerran Koraanin, ja tässä samassa kuussa Muhamed saavutti ensimmäisen voittonsa kuraisilaisista. Ramadan-kuussa muslimin on paastottava päivänvalon ajan, sillä syöminen ja juominen on sallittua vain auringon laskun ja nousun välillä.)
5)Pyhiinvaellusmatka Mekkaan, joka kaikkien muslimien on tehtävä ainakin kerran elämässään.

Tämäkin haastateltava on kokeillut buddhalaisuutta, hindulaisuutta, shamanismia, erilaisia henkisiä ja mystisiä new age-oppeja, ollut mormoni, kunnes sitten lopulta palasi islamiin, vaikka ei sitä ennen edes muslimi ollut ollutkaan. Varmaan hän näistä muistakin uskonnoista löysi jotakin, kun kerran niin kauan niiden parissa viihtyi.

Kaikki nämä hänen kertomansa kuvaukset esim. siitä mitä avioliitto on/miehen ja naisen välinen suhde on ja mitä sen pitäisi olla ovat peräisin Raamatusta, 600 vuotta Jeesuksen jälkeen syntynyt Mohammed vain kopioi ne islamiin samoin kuin yksijumaluuden. Suomalaissyntyisen sukujuuriltaan suomalaisen islamiin palanneen muslimimiehensä kanssa hänen on todella helppo elää islamin idean mukaan ja kertoa kaikille että esim. islamin avioliittorakenne ei alista ketään, sen sijaan, että tutustuisi siihen millainen naisen asema todella islamilaisessa maailmassa on: surkea.

Positiivista näissä suomimuslimeissa on yleensä vain se, että on paljon todennäköisempää, että he jossain vaiheessa toteavat että islam ei ollutkaan se juttu, kun jäävät islamiin.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2009, 00:33:27 kirjoittanut Kristiina »

Kullervo Kalervonpoika

• Jäsen^^^
  • Liked: 31
  • Omaa parastaan ymmärtämätön hallintoalamainen
    • Kullervo Kalervonpoika
« Vastaus #16 : 08.05.2009, 00:26:21 »

En kyllä varsinaisesti edusta vasemmistolaisuutta. Kunnioitan hyvin vahvasti vanhaa työväenliikettä, mutta kunnioitan kyllä iikollejakin ja minusta on melko järjetöntä, että tuon aikaisia ristiriitoja yritetään vielä poliittisina elätellä. Se on eräänlaista lumetta, jossa ei haluta nähdä todellisuutta.

Kansallismielinen konservatiivi kuvaisi kai parhaiten poliittisia näkemyksiäni.

Tuotahan minä juurikin tarkoitin...
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Kristiina

• Jäsen^^^
« Vastaus #17 : 08.05.2009, 00:30:10 »
Surkea esimerkki - tosin vielä marginaalitapaus - siitä mihin 1960-luvulta alkanut vasemmistolainen mädätys on sitten johtanut.

Samaa mieltä. 60-luvun vasemmistolainen mädätys on tuottanut vain hukassa olevia, arvotyhjiössä olevia ihmisiä, jotka etsivät koko ikänsä jotakin täytettä elämälleen.

Kelpo Hääppönen

• Jäsen^^^
  • Liked: 254
« Vastaus #18 : 08.05.2009, 01:53:42 »
Monissa muhamettilaismaissa rohkeimmat naiset touhuavat henkensä kaupalla koulutuksensa ja muiden oikeuksiensa puolesta. Länsimaassa, jossa naiset ovat mm. saaneet äänestää sata vuotta, pirkko päättää että näin ei ole hyvä ja kääntää omaa kelloaan muutama sata vuotta taaksepäin...

Noh, kokkareet Maryamin päässä tuskin lähtisivät liikkeelle sittenkään vaikka hänet puolipakolla istutettaisiin kuulemaan afganistanilaisten naisten kokemuksia.

Vittu mitä paskaa, sanoi Alexander Stubb.

kaivanto

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 131
  • Grouchomarxilainen maahanmuuttokriitikko
    • kaivannon kanava
« Vastaus #19 : 08.05.2009, 04:55:08 »
Siis sorsistako tässä pitäisi ottaa mallia, että olisi hyvä muslimi? No, ehkä huonompiakin esikuvia eläinkunnasta löytyy...

Wikipedia kertoo sorsien naimatavoista:
The level of monogamy varies within the family, many of the smaller ducks only maintain the bond for a single season and find a new partner the following year, whereas the larger swans, geese and some of the more territorial ducks maintain pair bonds over a number of years.

Tämä sorsavertaus loukkaa ehkä noin 50% ihmiskunnasta, joka haluaisi ehkä elämältä muutakin kuin kävellä uroksen perässä. Ehkä jopa kävellä rinnalla tai edellä. Toivottavasti tämä Me Naisten juttu nyt avaisi vähän feministimokuttajien silmiä.

Taustavaikuttaja

• Vieras
« Vastaus #20 : 08.05.2009, 06:42:27 »
Kaiken vastuun luovuttaminen pois on varmasti mukavaa. Se, että siinä menee samalla vapaus on toisille pieni hinta.

Ajatelkaa. Ei tarvitse enää ajatella itse yhtään mitään. Kirja kertoo, ja jos kirjasta ei löydy, niin mies vie. Itse voi alistua passiivisen robotin roolii. Tämä sopinee joillekin naisille oikein hyvin. Minusta tuo on enemminkin epikriisi kuin heräämisen kuvaus.

KariQVA

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 111
« Vastaus #21 : 08.05.2009, 12:20:39 »
Facebookissa on muuten näiden islamiin "palanneiden" suomalaisten oma ryhmä. 64 jäsentä, 95% nuoria suomalaisnaisia, 2 suomalaismiestä.

kurko69

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 51
  • Kansalainen
« Vastaus #22 : 28.10.2009, 19:25:12 »
Hehehe...  :D ei voinut kyllä muutakun nauraa kun jutussa kerrottiin vanhempien olevan vasemmistolaisia ja heidän opettaneen YK:n oppeja.

Sen siitä saa kun opettaa lapselle väärät arvot. Rankkaa teini elämää elänyt. Missä on ollut vanhemmat ja vastuu?

Jumalan siunausta vaan sullekkin.

En yhtään ihmettele, että kukaan ei ota töihin kerta kun toinen on uskonnossa jonka mukaan sinut kuuluisi tappaa kun et kuulu siihen itse.
Lainaus
Toivottavasti tämä Me Naisten juttu nyt avaisi vähän feministimokuttajien silmiä.
raittiusseura turhatoivo tälläsiä juttuja kuuluu vaan ylistää.
Tämä on täysin pinnallinen asia. Tämä on muotia taviksille. Heille myydään ajatusta, jossa he nousevat tavisten yläpuolelle tässä tapauksessa ulkomaalaisen poikaystävän kautta, koska multikulti on kul. Ironista tietysti on se, että sillä tavoin he tekevät itsestään todellisen taviksen. -elven archer

Juki

• Vieras
« Vastaus #23 : 28.10.2009, 19:50:21 »
"Tajusin, että näinhän se asia on."

Eureka! Näinhän se on. Onhan se näin: sehän nyt on näin. Tajusin että... Että mä sitten niin tajusin. Näinhän mä tajusin. Hei mut kyllä sorsatkin. Hei mut linnutkin.

Kyllähän sinne säkkiin saa hypätä, jos haluaa. Tosin silloin Me Naiset saavat tehdä yhtä ymmärtäviä juttuja niistä kalapuikkoviiksisovinisteista, jotka kohtelevat naisia näin ilman uskontoakin. Ai ei moista juttua tule. Olipa yllätys!

Olen hakeutumassa terveydenhuollon alalla tavalla tai toisella. Siellä ei kuulemma lävistyksiä hyvällä  katsota. Tulisikohan Me Naiset tekemään jutun tästä "urallisesta itsemurhasta"?
« Viimeksi muokattu: 28.10.2009, 19:52:51 kirjoittanut Juki »

Ari-Lee

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 20567
  • Sarkasmoitunut työvoimapulareservi †Syyllinen†
« Vastaus #24 : 28.10.2009, 19:59:34 »
Lainaus
Palasin islamiin 24-vuotiaana. Puhun palaamisesta, koska muslimit uskovat, että islam on ihmiskunnan alkuperäinen uskonto. Että jokainen lapsi syntyy muslimina.
Hehehehehe. Paras vitsi aikoihin.  :D

Siinä oli kaikki ainekset, tai hetkinen, huumeet puuttuivat! Tosin vähän luulen aineita käytettäneen jossain krisna vaiheessa....Mainittiin uskonnottomuus, vasemmistolaisuus, ihmisoikeuksien puolesta taistelu, eläinten oikeuksien puolesta taistelu, vanhempien ero, avioero, kaikki uskonnot paitsi kristillisyys...KUMMELIA, pemalauta jurkele.  :D
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

Blondihko Tihko

• Jäsen^^
  • **
  • Patologista väärinajattelua jo 80-luvulta.
« Vastaus #25 : 28.10.2009, 21:41:25 »
Augh, sairasta! Minäkin olen kastamaton ja lähes uskonnottomasta perheestä, vaanineeko vaara hörhähtää näin perusteellisesti siis minuakin...

Ilmeisesti tosiaan joillekin se että kielletään ajattelemasta on onnen lähde. Alistu, seuraa ja tyhjennä pääsi niin maailma pelastuu tjsp.

Olisi muuten tosi kiva kuulla jokin järkevä selitys sille, miten on ylipäätään mahdollista olla yhtä aikaa monen uskonnon uskovainen. Varsinkin jos yksikin näistä uskonnoista kieltää ehdottomasti uskomasta mihinkään muuhun.  ???

helmi

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 0
« Vastaus #26 : 29.10.2009, 21:34:40 »
Olen hakeutumassa terveydenhuollon alalla tavalla tai toisella. Siellä ei kuulemma lävistyksiä hyvällä  katsota. Tulisikohan Me Naiset tekemään jutun tästä "urallisesta itsemurhasta"?
Ilmeisesti myös asiakaspalvelussa voidaan vaatia lävistyksiä otettavaksi pois. Olisiko siis minulla oikeus loputtomiin kieltäytyä asiakaspalvelutyöstä vedoten lävistykseeni? Miehelläni oli lävistys, mutta joutui sen työaikana poistamaan, mikäli halusi töihin ja tottakai halusi. Tämä on juuri se, mitä en ymmärrä. Miksi musliminainen saisi pitää huntunsa mutta minä en lävistystä.

Eikä asiakaspalvelussa muutoinkaan saa pukeutua mielensä mukaan. 

Blondihko Tihko

• Jäsen^^
  • **
  • Patologista väärinajattelua jo 80-luvulta.
« Vastaus #27 : 29.10.2009, 21:41:12 »
Huntu on arrrrrvokasta kulttuuria, lävistys ei.  :roll:

Juki

• Vieras
« Vastaus #28 : 29.10.2009, 22:50:19 »
Niin tai jos ottaisi lisäksi vielä oikein irvokkaan lävistyksen (aivolävistyksen?), ja rupeaisi valittamaan, "ku ihmiset kattoo nii ennakkoluuloisesti että mikä tässä suvaitsemattomien maassa on vialla"! :)

Tai harrastaisi waterboardingia tuolla kaduilla ja toreilla (itseään kohtaan siis), ja ihmettelisi, että mikäs tässä kun tätä vapaaehtoisesti tekee, niin mitä mulkoilette siinä!

Enni

• Vieras
« Vastaus #29 : 30.10.2009, 00:11:57 »
"Seuratkaa tuota sorsaa!"  :D

Kuinka hukassa ihmisen täytyy olla, jotta hän itse ei edes näe olevansa noin totaalisen hukassa? "Ensin kokeilin sitä, tätä, tuota, tota, tästä, vähän tuolta, ja nyt löysin totuuden, jonka löytämiseksi ei tarvitse enää ajatella mitään." Kovin surullista. Ihmisen täytyy olla henkisesti ja kaikin muinkin tavoin todella rikkinäinen ja eksyksissä ja täysin voimaton, jos ainoa tapa elää on perustaa koko oma elonsa jonkun ulkopuolisen varaan.

Lainaus

Ja minä väitän, että jokainen lapsi syntyy JouluPukkina. No ei. Kyllä mäkin tykkään joskus satuja lukea, mutta jokainen tajuaa, ettei ne oikeasti ole totta. Vaikka Peter Panissa on ihana idea siitä, miten vauvojen naurusta syntyy keijuja.  :D

Tagit: