Hihi, huumoriksi menee, mutta:
Jos uskovaiselle on tärkeätä että teurastus on tapahtunut olennon X nimiin, ja muunlainen on uskovaiselle hyväksi, niin mitä tapahtuu EPÄuskovaiselle? Onko Hattu oikeassa ja saan mäkkärin ruoasta syövän kun Allah katsoo pahalla?
Minulle asialla ei ole mitään merkitystä, paitsi siinä tapauksessa jos mäkkäri a) kieltäytyy myymästä minulle, b) ruoka on huonoa tai pilallista sen takia että se tehdään kulttien vaatimusten mukaan, tai c) ruoka on tuon toimenpiteen vuoksi kalliimpaa. Jos näistä jokin toteutuu, niin äänestän jaloillani (silloin harvoin kuin olisin muutenkaan syömässäm mäkmuonassa) Lisätään vielä d) jos kultin kannattajat tuon toimenpiteen vuoksi/seurauksena aiheuttavat minulle mielipahaa, harmia tai vaaraa.
Uskonnollisista (ei konkreettisista kuten yllä esittämäni) syistä asioiden vastustaminen on yhtä kornia kuin niiden uskonnollisten asioiden ajaminen. Hmm. Anteeksi maitotyttö jos tässä kuulostan nuivalta esittämäsi agendan suhteen: mielenkiintoista tuo oli kuitenkin tietää, vaikka en sitä omaksi asiakseni millään lailla koe.