UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Hommachat  (Luettu 100796 kertaa)

AstaTTT

• Jäsen^^^
  • Liked: 1763
    • Rakkaudesta Suomeen
Vs: Hommachat
« Vastaus #90 : 05.05.2012, 15:50:52 »
^ Keskustelemalla ne asiat selviävät ja etenevät. Kiitos Aeon ja Emo hienosta esimerkistä, jossa vastakkainasettelun kautta päästiin jopa yhteistyön ehdottamiseen. :)

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 25632
« Vastaus #91 : 05.05.2012, 16:23:58 »
Aeon, arvasin etukäteen jo tuon seuraavan valituksenaiheesi että "minäkö annoin ymmärtää..."   :'(   :'(

No ka niinpä annoit, kun otit selvästi minut ja MINUN osaamattomuuteni yhdeksi esimerkiksi ja leimasit sen vieläpä kiukutteluksi.

Onko ongelmia? Miksi takerrut muiden sanomisiin ja annat niille leimoja tyyliin "kiukuttelu"? Miksi sinä kiukuttelet? Mitä sinulle kuuluu, jos minä tunnustan osaamattomuuteni tietokoneasioissa? Onko asian (osaamattomuuden) toteaminen kiukuttelua? Sitäkö ei voi muussa sävyssä todeta, kuin kiukutellen?

Koetko tyytyväisenä, että omat kommenttisi ovat nostaneet tämän ketjun tasoa huimasti?

Kyllä, kiukuttelen siitä, että muut kiukuttelevat ja kyllä, puutun muitten sanomisiin sillä sitähän keskustelu käsittääkseni on. Sinähän se tunnuit ottavan kovin henkilökohtaisesti, että yhtenä (huom. yhtenä) esimerkkinä oli sinun postauksesi. Jos postaat tänne jotain, niin odotatko, että siihen ei kukaan vastaa? Etenkin, kun  tyyli on tämä:
Lainaus
vaikuttaa tämä Hommachat olevan ihan helvetinhauska juttu, jota ilman emme olisi tulleet toimeen, kuten emme tulisi toimeen ilman työvoimapulaa paikkaavia notkuvia moniosaajiakaan.

Ainiin, se oli sitä itseironiaa, joka tuosta pitää osata tulkita.

Jätät Emo huomaamatta myös sen, että mainitsin sitä apua löytyvän, jos vaan viitsii kysyä. Tämä taisi mennä silmiesi ohi, kun keskityit kirjoittamaani kritiikkiin. Kummalla tavalla luulet saavasi apua, valittamalla, että hommachat on yhtä hauska juttu kuin työvoimapulaa paikkaava moniosaaja vai kysymällä suoraan, että voisiko joku auttaa?

Kommenttini eivät varmasti ole nostaneet keskustelun tasoa, mutta tuskin ovat laskeneetkaan. Jatketaanko yksityisviesteillä niin ei sotketa ketjua? Voin samalla koittaa antaa vinkkejä webchatin käyttämiseen (jos Hietamaan ohjeet eivät ole auttaneet) tai jonkun irkkiclientin asentamisessa, jos haluat koittaa tsättiä uudemman kerran. :)

Etkö tosiaankaan tajua, mistä se itseironia piti löydettämän? Eikai sitä siitä lauseesta enää haeta ja löydetä, joka käsittelee Hommachattiä, eikä minua! Se oli se lause suluissa ennen sitä pilkkua, missä kerroin ITSESTÄNI!!! Siitä se löytyy jos löytyy.

Lainaus
Nyt on jo pakko kommentoida (kun illalla kävin itsekin chatissa mutta en osannut sinne mitään kirjoittaa  :-[    kun en tiennyt mihin siellä kirjoitetaan), että vaikuttaa tämä Hommachat olevan ihan helvetinhauska juttu, jota ilman emme olisi tulleet toimeen, kuten emme tulisi toimeen ilman työvoimapulaa paikkaavia notkuvia moniosaajiakaan.

Keskustelu ei tosiaan ole sitä, että kun minä kerron etten löytänyt paikkaa mihin kirjoittaa (ja tälläinen hymiö päälle  :-[ ), niin sinä alat syytellä minua kiukuttelusta ja purat omaa kiukkuasi näin mm. minuun.

Tuo toteamus, että Hommachat on helvetinhauska paikka, niin senhän sinäkin omalta osaltasi todistat tässä ja nyt. Nämähän ovat tuon chatin "hedelmiä" nämäkin kommentit.

Kyllä minä apua chattailyyn saan, tuolta olkkaristakin löytyy henkilö joka varmasti minulle kirjoituspalkin etsii jos pyydän...

(PS. En suinkaan tarkoittanut, että Hommachat on tympeä siksi, koska itse en löydä palkkia, vaan siksi että tämä koko ketju on chattikirjoittajien riitoja ja tappelua puolillaan. Väännetään tämäkin rautalangasta, kun et muuten näy käsittävän että mitä minä moniosaajarinnastuksin irvailin.)
« Viimeksi muokattu: 05.05.2012, 16:38:31 kirjoittanut Emo »

Aeon

• Jäsen^^^
  • Liked: 3454
« Vastaus #92 : 05.05.2012, 17:09:37 »
Kävisitkö Emo sitten kysymässä sitä neuvoa sieltä olohuoneesta? Pääsisit koittamaan sitä irkkaamista ja huomaisit (todennäköisesti), että keskustelu siellä kanavalla on paljon hauskempaa kuin tässä ketjussa.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

Emo

• Jäsen^^^
« Vastaus #93 : 05.05.2012, 17:26:17 »
Kävisitkö Emo sitten kysymässä sitä neuvoa sieltä olohuoneesta? Pääsisit koittamaan sitä irkkaamista ja huomaisit (todennäköisesti), että keskustelu siellä kanavalla on paljon hauskempaa kuin tässä ketjussa.

No kun se lähti uimahalliin  :(

Mutta lopetetaanko irvistely ja kaikkinainen kiukuttelu? Ok  :D 

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #94 : 05.05.2012, 21:56:31 »
^ Chattiin nyt, Emosemme.  :)

Ari-Lee

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 26700
  • Sarkasmoitunut työvoimapulareservi ♂Syyllinen☦
« Vastaus #95 : 07.05.2012, 13:27:20 »
Hyvin on rauhallista ollut. Kerran on saavutettu 20 netsin legendaarinen rajapyykki. Siitäkin Q oli yksi ja Rähmisbotti toinen. Alan uskoa ettei täällä foorumilla ole enempää kuin ne 20 öyhöttäjää sadoilla eri nimimerkeillä.  :o

Ja onhan se kiva rinkikiukutella sätissä niin ei tarvitse tänne foorumille koko maailman töllötettäväksi ja naurettavaksi laittaa epämääräisyyksiä.

Edelleen peräänkuulutan käytöstapoja: Jos tulee sättiin niin kyllä sieltä pitää kuulua vähintään: "Terve". Sätti ei ole sirkus eikä foorumi mitä vain tuijotellaan.

Nähdään siellä!

Lainaus
http://webchat.quakenet.org/ ja laita nick kohtaan nimimerkkisi ja channels kohtaan #nuivat ja paina join chat, ei voisi olla helpompaa.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #96 : 10.05.2012, 09:56:02 »

Ja onhan se kiva rinkikiukutella sätissä niin ei tarvitse tänne foorumille koko maailman töllötettäväksi ja naurettavaksi laittaa epämääräisyyksiä.

Aijjaa. Muistini mukaan Onkko on jopa tuonut tänne jotain, minkä kirjoitin tsätissä olettaen, että se pysyy siellä. Tuollaiset jutut laittavat harkitsemaan, mikä onkaan tsätin funktio, kun mitä tahansa voidaan poimia irralleen asiayhteydestään ja esittää jossain toisessa yhteydessä oman näkökannan tueksi.

Varmaan tulee aina silloin tällöin siellä piipahdettua tuttuja moikkaamassa, mutta se kuva, mikä minulla alunperin Homman tsätistä oli, on muuttunut hyvin paljon. Siellä pitää todella varoa sanomisiaan.

Sikanez

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 237
« Vastaus #97 : 14.05.2012, 21:13:07 »
Teksi mieli tulla homman irccikanavalle, mutta haluaisin sinne täällä olevalla nimimerkillä, enkä haluaisi, että sitä yhdistetään muilla kanavilla käyttämääni nickkiin.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Topi Junkkari

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4842
  • Ei ole olemassa mitään sukupuoleltaan neutraalia
« Vastaus #98 : 14.05.2012, 21:14:08 »
Teksi mieli tulla homman irccikanavalle, mutta haluaisin sinne täällä olevalla nimimerkillä, enkä haluaisi, että sitä yhdistetään muilla kanavilla käyttämääni nickkiin.

/NICK haluamasi_nikki
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #99 : 14.05.2012, 21:15:31 »
Bannia sain itse.

Ei herrajjumala taas. Senhän piti olla lähes bannivapaa vyöhyke, jossa saa purnata ja räiskyä ihan vapaasti!  ;D

Sunt Lacrimae

• Jäsen^^^
  • Liked: 2082
  • Kesän netsi kun oon, nuiva luonteeni on.
« Vastaus #100 : 14.05.2012, 21:23:42 »

Minulla on mIRCissä tuosta syystä kaksi erillistä ikkunaa Quakenetiin auki, molemmat eri nimimerkeillä ja toinen muille kanaville ja toinen #nuivat- kannulle.
Play stupid games, win stupid prizes.

Farrow

• Jäsen^^^
  • Liked: 75
« Vastaus #101 : 14.05.2012, 22:31:26 »
Niin millanen meininki siellä nyt sitten on..? Hiljaista? Kerran olen käynyt ja ei siellä ainakaan silloin ollut mitään riitoja (tai ainakaan itse en huomannut). Ihan leppoisaa jutustelua.

Varmaan joskus sinne tulen taas, en vaan ole oikeen tottunut tsättäilemään. :)
“To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting.” - e.e.cummings

Sunt Lacrimae

• Jäsen^^^
« Vastaus #102 : 14.05.2012, 23:08:01 »
Niin millanen meininki siellä nyt sitten on..? Hiljaista? Kerran olen käynyt ja ei siellä ainakaan silloin ollut mitään riitoja (tai ainakaan itse en huomannut). Ihan leppoisaa jutustelua.

Varmaan joskus sinne tulen taas, en vaan ole oikeen tottunut tsättäilemään. :)

Esimerkiksi nyt on ihan aktiivinen keskustelu käynnissä, painottuu luontaisesti hyvin paljon iltaan ja muihin aikoihin jolloin ihmiset eivät ole töissä tai muiden juttujen parissa. Eli tänne vaan joukkoon riemukkaaseen.

desperaato

• Jäsen^^^
  • Liked: 492
« Vastaus #103 : 15.05.2012, 19:32:45 »
miten siä kirjotetaa? missää ei näy kursoria ees.

Onkko

• Jäsen^^^
  • Liked: 933
« Vastaus #104 : 16.05.2012, 13:33:51 »
miten siä kirjotetaa? missää ei näy kursoria ees.

Siellä alaosassa on semmonen vaalempi palkki, siihen klikkaat ja kirjottelet.

Ari-Lee

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
« Vastaus #105 : 16.05.2012, 13:53:45 »

Aijjaa. Muistini mukaan Onkko on jopa tuonut tänne jotain, minkä kirjoitin tsätissä olettaen, että se pysyy siellä. Tuollaiset jutut laittavat harkitsemaan, mikä onkaan tsätin funktio, kun mitä tahansa voidaan poimia irralleen asiayhteydestään ja esittää jossain toisessa yhteydessä oman näkökannan tueksi.

Varmaan tulee aina silloin tällöin siellä piipahdettua tuttuja moikkaamassa, mutta se kuva, mikä minulla alunperin Homman tsätistä oli, on muuttunut hyvin paljon. Siellä pitää todella varoa sanomisiaan.

Tämä oli minullekin uutta. Ei näin kyllä pitäisi olla. Itse en varo mitään. Tulee sanottua sitä ja tätä ja jos ne irroitetaan toisaalle asiayhteyksistään niin sanomisistani riippuen minut joko vapautetaan rasitteista tai päätetään sulkemisesta osastolle.

Mutta oivalsin että Asta itse toit ensin ircistä asioita tänne mitkä olisivat kuuluneet vain irc-rinkiin? Ja Onkko vain puolusti näkökantaansa sitten vetoamalla omiin sanomisiisi? Syy -> seuraus?

Ja selvennys vielä ettei kyse ole Homma-ircistä vaan se on kaikille avoin ja sinne pääsee ihan ircin huone(kanava)listauksen kautta kuka vain.

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

Onkko

• Jäsen^^^
  • Liked: 933
« Vastaus #106 : 16.05.2012, 14:14:55 »

En minäkään siellä riitoja havainnut.

Bannaukseenhan tarvitsee vain bannaajan mielen ja bannausoikeudet.  :-*

Sinun "paljonko sulla ikää" argumenttiin kyllästyneenä potkin ja 12h bannit annoin. Ajattelin että saat rauhassa miettiä muita argumentteja.
Vai keräsitkö sinä keskustelijoiden keski-ikää kyselemällä?

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #107 : 16.05.2012, 21:50:52 »
Mutta oivalsin että Asta itse toit ensin ircistä asioita tänne mitkä olisivat kuuluneet vain irc-rinkiin? Ja Onkko vain puolusti näkökantaansa sitten vetoamalla omiin sanomisiisi? Syy -> seuraus?

Onkko ei itsekään löytänyt niitä sanomisiani sen puolen tunnin aikana, mitä kävimme asiaa läpi yksityischätissä.
---

Ja mielellään käydään tämäkin asia jatkossa läpi siellä chätissä. Kiitos.
« Viimeksi muokattu: 16.05.2012, 21:52:27 kirjoittanut Asta Tuominen »

Emo

• Jäsen^^^
« Vastaus #108 : 16.05.2012, 22:13:17 »
^ Te sitä olette sinnikästä porukkaa! Kun on päätetty, että tsättäillään, ja tsätissä on kivaa, niin sitten tsätätään vaikka veren maku suussa  ???

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #109 : 16.05.2012, 22:17:54 »
^ Te sitä olette sinnikästä porukkaa! Kun on päätetty, että tsättäillään, ja tsätissä on kivaa, niin sitten tsätätään vaikka veren maku suussa  ???

Sissies. Suomeksi sissejä!  ;D

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #110 : 16.05.2012, 22:30:54 »
Nyt sinne chättiin kaikki, että saadaan uusi enari.  :)

Ari-Lee

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
« Vastaus #111 : 17.05.2012, 03:10:36 »

Emoa siellä huudetaan apuun joka ikinen ilta veren maku suussa!

Sunt Lacrimae

• Jäsen^^^
« Vastaus #112 : 17.05.2012, 11:57:47 »
Menikö 20 netsin maaginen raja rikki sen jälkeen kun poistuin untenmaille? 8)

Emo

• Jäsen^^^
« Vastaus #113 : 17.05.2012, 15:44:47 »

Emoa siellä huudetaan apuun joka ikinen ilta veren maku suussa!

Jaahas jaahas... hupinsa kullakin. 

???   :-\   :o   :(   :-X

Viikon radiokasvo

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 49
  • Ääriliberaali patakonservatiivi, kukkahattu nuiva
« Vastaus #114 : 22.05.2012, 23:07:48 »
Tuohan on ihan jees kanava. Saa purkaa "höyryjä". Tosin kyllä osaan sielläkin käyttäytyä hyvin jos on tarpeen (ja huonosti jos oikeen kerjätään). En kovin pitkään oo siellä vielä viettäny.
"On vaikka kuinka paljon dokumentteja, mutta ei toki millään paperilla painettuna." --Eräs klassikkotrolli

Ari-Lee

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
« Vastaus #115 : 08.06.2012, 00:48:51 »
Liian selväpäistä touhua.

E:/typo

Juo enempi, hyvä ihminen! Kiljua!

Marko Parkkola

• Vieras
« Vastaus #116 : 09.06.2012, 22:10:33 »
Puuh. Meni päin helvettiä koko kanava. Ei jaksa enää.

AIP

• Jäsen^^^
  • Liked: 254
« Vastaus #117 : 09.06.2012, 23:57:05 »
Selaamalla mittavaa tekstipuskuria ymmärsin, mitä tarkoitat. Varsinainen saatana näyttää myöhemmin tulleen manatuksi takaisin sinne helvettiin.

l'uomo normale

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 7553
  • Je suis. Sivistysporvari. Ihmisenä ja kuluttajana.
« Vastaus #118 : 10.06.2012, 03:32:35 »
elämän ensimmäinen kerta ircissä quakenetissä Safarin kautta. En saa mitään tekstä aikaiseksi. Eipä minulla olisikaan mutta sanpttavaa kuin pöö.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #119 : 22.06.2012, 11:04:34 »
Miten olisi, hommalaiset, jos tehtäisiin tänä iltana chätin paikallaoloennätys?  :)

Tagit: