HOMMAN KESKUSTELU > Kylänraitti
Aseiden kontrolli (yhdistetty)
Kaptah:
Minun mielestäni kuulostaa sangen järkevältä. Monihan pitää asetta jossain porstuan komeron nurkassa kuitenkin, joten ihan hyvä jos on pieni pelko edes että joskus tulee virkavalta tarkistamaan säilytyksen. Aivan liian helposti olisi monesta kodista aseet vietävissä.
Sitä vähän ihmettelen, että minkä takia nuo poliisit ovat siviiliasuisia? Kuinkahan helppo olisi mennä siviiliasuisena poliisina kyselemään ja tilaisuuden tullen napata papalta kivääri ja juosta.
metsämies:
Pitääkös sitä nykyään lain mukaan olla aseet aina asekaapissa vai riittääkö että lukko ja ase on erillään?
Kaptah:
--- Lainaus ---Ampuma-ase tulee säilyttää lukitussa paikassa tai muuten lukittuna taikka siten, että ampuma-aseeseen kuuluvaa aseen osaa säilytetään erillään. Mikäli niitä säilytetään erillään, ne eivät saa olla säilytettynä paikassa, josta ne ovat helposti anastettavissa.
--- Lainaus päättyy ---
Itse sain poliisilta luvan säilyttä haulikkoa niin, että piippu on eri paikkaan piilotettuna.
Rutja:
--- Lainaus käyttäjältä: metsämies - 31.05.2009, 16:12:54 ---Pitääkös sitä nykyään lain mukaan olla aseet aina asekaapissa vai riittääkö että lukko ja ase on erillään?
--- Lainaus päättyy ---
Aseen pitää olla sillä tavalla järjestettynä, ettei sitä voi ulkopuolinen käyttää ilman omistajan lupaa. Esimerkiksi liipasinkaarilukko riittää tai sitten vaikkapa lukon irroittaminen ja säilyttäminen lukitussa paikassa.
En kyllä ymmärrä, mitä ongelmaa sillä ratkotaan, että poliisi käy ilman erityistä syytä katsomassa miten haulikkoni on säilytetty. Luulisi, että muitakin hommia on. :roll:
Ernst:
--- Lainaus käyttäjältä: Lemmy - 31.05.2009, 15:36:22 ---Minun mielestäni mielenkiintoisempi uutinen oli, että aseluvan hankkijoille harkitaan P-koetta kuten intissäkin. Kuullemma olisi hirveän laitonta sanoo psykiatriliitto... armeija vissiin on myös...
--- Lainaus päättyy ---
Psykologiliitto ei tykkää siitä, että psykologisia testejä tulkitsisi ensi vaiheessa poliisi, jolla ei ole asiaan tarvittavaa pätevyyttä eikä terveydenhuoltolainsäädännön mukaista lupaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta