Kirjoittaja Aihe: Haluammeko islamilaisen Suomen?  (Luettu 424026 kertaa)

Karkea

• Jäsen^^^
  • Liked: 1
  • The Beast is back!
Vs: Haluammeko islamilaisen Suomen?
« Vastaus #210 : 23.05.2009, 13:23:35 »
Ei haluta ei mutta minkäs sille mahtaa jos vapaaehtoisesti ihmiset kääntyvät islamiin?
Ihmiset eivät käänny vapaaehtoisesti islamiin, muutoin  kuin poikkeuksen poikkeustapauksissa, jolloin kyseessä on henkilökohtainen halu löytää kanava omille patologisille psykopatioille.

Islamia on levitetty väkivalloin ja se on alistamisen oikeuttava ideologia, jonka uskonnollinen kerros on hyvin hauras. Sinällään nykyään ovelaa yritää ujuttaa tätä väkivaltaeetosta muka-eettisenä uskonnon statuksella, mutta kyllä kaikenlaisia inhimillisiä systeemejä tulee voida tarkastella myös sen mukaan, millaista kulttuuria ne kehittävät ympärilleen. Islam ei ole olemassaolonsa aikana osoittanut enentäneensä kenenkään onnea ja hyvinvointia, vain päinvastoin.
Jos ees joku joskus jottain, muttaku ei kukkaan koskaan mittään, ku aina kaikki vaan.

Käenpoika

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 0
« Vastaus #211 : 23.05.2009, 13:32:29 »
Jotenkin tuntuu että aika monen tyttömorsiamen tuore aviomies saaneen aimo annoksen islamtm tuottamaa onnea ja hyvinvointia.
Yes John, I can imagine a world without countries, nothing to kill or die for and no religion too. I'd submit that world and it's inhabitats. I can imagine no possessions, no possessions for you, that is. There would be no need for greed or hunger as we'd have them both as much as we could imagine.

metsämies

• Jäsen^^^
  • Liked: 2
« Vastaus #212 : 23.05.2009, 14:15:13 »
Ihmiset eivät käänny vapaaehtoisesti islamiin, muutoin  kuin poikkeuksen poikkeustapauksissa, jolloin kyseessä on henkilökohtainen halu löytää kanava omille patologisille psykopatioille.

Islamia on levitetty väkivalloin ja se on alistamisen oikeuttava ideologia, jonka uskonnollinen kerros on hyvin hauras. Sinällään nykyään ovelaa yritää ujuttaa tätä väkivaltaeetosta muka-eettisenä uskonnon statuksella, mutta kyllä kaikenlaisia inhimillisiä systeemejä tulee voida tarkastella myös sen mukaan, millaista kulttuuria ne kehittävät ympärilleen. Islam ei ole olemassaolonsa aikana osoittanut enentäneensä kenenkään onnea ja hyvinvointia, vain päinvastoin.

Tuleehan nuo ihmiset vaikka mihinkä uskoon vaikka se ulkopuolisen ihmisen silmin näyttäisi melko hölmöltä. Ei islam ole mikään poikkeus.

kunniatohtori

• Jäsen^^
  • **
  • Nimellinen ja kuvallinen heti kun hyväksytään.
Islamilainen vai luterilaisten leipä- ja rosvopappien Suomi
« Vastaus #213 : 23.05.2009, 14:47:25 »

En halua Islamilaista Suomea.

Mutta en myöskään halua nykyisenlaista luterismia eli leipäpappien hengellistä business monopolia.

Kumpi on suurempi paha, rehellinen Islam, jonka Sarian laki on itseasiassa melko järkeenkäypää tavaraa, vai materialistinen luterilaisuus, joka on hylännyt kaikki raamatun ohjeet.

Luterilaisuuden törkeimpiä temppuja oli ruveta rahastamaan jopa hautapaikoilla. On käsittämätöntä, että me sallimme luterilaisten businesspappien rosvoilun.

Islamin Sarian lakiin voi tutustua mm. osoitteessa http://fi.wikipedia.org/wiki/Šaria. Kun hieman tutustuu Islamiin, niin huomaa, että ei toinen uskonto ole toista kummempi. Jokaisessa uskontokunnassa on ääripäät ja kiihkoilijat. Kristinuskoa sitä vasta onkin miekalla levitetty.

Valtio pitää erottaa kirkosta. Kirkollisvero on lopetettava. Ne, jotka ovat niin uskonnollisia, että haluavat avustaa kirkkoa, saavat tehdä niin ja ihan omasta pussistaan.

Uskonnonvapauden puolesta kirkko tulee erottaa valtiosta.
Arto Heikinaro
Nimelliseksi kirjoittajaksi pyrkivä syntyperäinen Suomen kansalainen.

Hoff

• Jäsen^^^
  • Liberaali individualisti, mutta realisti
« Vastaus #214 : 23.05.2009, 17:09:02 »
Moni sanoo/vaatii että muslimien on sopeuduttava. Mutta kun on se uskonnonvapaus. Ketään ei voi kieltää harrastamasta jotain uskontoa. Ja Islam on sen verran vahva uskonto että se näkyy "auraavan" itselleen tietä Eurooppaan. Tykkäsi eurooppalaiset sitten mitä tahansa.
Minä olen huolissani islamilaisiin perheisiin syntyvien lasten uskonnonvapaudesta. Vai pitääkö meidän hyväksyä se, etteivät tytöt saa laulaa, seurustella vääräuskoisten kanssa tai opetella uimaan, uskonnon nimissä?

On aika naiivia ajatella, ettei moni muslimilapsi olisi kateellinen ja katkera, koska häneltä kielletään kivoja asioita ja leikkejä, mitä hänen suomalaiset kaverinsa saavat tehdä.

Luulen, että usein muslimivanhemmat ovat huolissaan niistä vaikutuksista, mitä heidän lapsensa saavat tarhassa ja koulussa, mitkä etäännyttävät heitä islamilaisesta kulttuurista. Lapset haluavat olla ja mennä kuten kaverinsa, mutteivät kuitenkaan tahdo olla epäkunnioittavia vanhempiaan kohtaan. Niin sanottu kulttuurien väliin putoaminen on todellinen ja vahingollinen asia. Joillekin se toimii, ei kaikille.

Pitääkin nyt miettiä, haluammeko puolustaa vanhempien oikeuksia kasvattaa lapsensa omalla tavallaan, kieltämällä monia tavallisen suomalaisnuoren elämään kuuluvia asioita? Vai asetummeko lasten oikeuksien ja vapauksien puolelle tasa-arvoisesti lapsen taustoja katsomatta? Minulle valinta olisi helppo.
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

metsämies

• Jäsen^^^
« Vastaus #215 : 23.05.2009, 17:32:32 »
Minä olen huolissani islamilaisiin perheisiin syntyvien lasten uskonnonvapaudesta. Vai pitääkö meidän hyväksyä se, etteivät tytöt saa laulaa, seurustella vääräuskoisten kanssa tai opetella uimaan, uskonnon nimissä?

Suomessa on monta tuollaista uskontoa islamin lisäksi joissa tuonlaisia kieltoja harrastetaan.

Hoff

• Jäsen^^^
« Vastaus #216 : 23.05.2009, 17:43:00 »

Suomessa on monta tuollaista uskontoa islamin lisäksi joissa tuonlaisia kieltoja harrastetaan.
Jonkin verran. Kerrotko joitakin esimerkkejä? Jehovan todistajat ovat ainakin melko jyrkkiä monissa asioissa. Mutta uskallan väittää, että Suomessa islam on se jyrkin ja eniten yksilöä rampauttava uskonto.
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

metsämies

• Jäsen^^^
« Vastaus #217 : 23.05.2009, 17:54:46 »

Jonkin verran. Kerrotko joitakin esimerkkejä? Jehovan todistajat ovat ainakin melko jyrkkiä monissa asioissa. Mutta uskallan väittää, että Suomessa islam on se jyrkin ja eniten yksilöä rampauttava uskonto.

Vanhoillislestadiolaisuus, Jehovan todistajat. Varsinkin jehovalaisuudessa esiintyy halveksuntaa meitä "vääräuskoisia" kohtaan.

Hoff

• Jäsen^^^
« Vastaus #218 : 23.05.2009, 18:20:04 »
Vanhoillislestadiolaisuus, Jehovan todistajat. Varsinkin jehovalaisuudessa esiintyy halveksuntaa meitä "vääräuskoisia" kohtaan.
Näissäkin tapauksissa tulee kunnioittaa ja edistää lasten sekä aikuisten uskonnonvapautta ja vapautta uskonnosta kaikin mahdollisin keinoin.

metsämies

• Jäsen^^^
« Vastaus #219 : 23.05.2009, 18:27:33 »
Näissäkin tapauksissa tulee kunnioittaa ja edistää lasten sekä aikuisten uskonnonvapautta ja vapautta uskonnosta kaikin mahdollisin keinoin.

Totta.

salieri

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 20
« Vastaus #220 : 23.05.2009, 18:43:03 »
En halua islamilaista Suomea. En ole koko ketjua lukenut mutta tiedän että rauhanomainen yhteiselokaan ei onnistu, se ei toimi jos molemmat ei sitoudu siihen ja noudata lakia tasavertaisena.

En myöskään usko että sotaa voidaan enää välttää Euroopassa. Joka ei tuota tajua luettuaan ja seurattuaan tilannetta euroopassa, on kyllä aika pihalla.

Ayla

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #221 : 23.05.2009, 20:30:00 »
Emme edelleenkään halua. Abdullah Tammesta en mene vannomaan.

Minä kuin luin ensimmäistä kertaa tuosta Abdullah Tammesta, niin alkoi hymyilyttämään.

Ajattelin että ei hänen tyylillään Islam ainakaan edisty siellä Suomessa. Hänhän on kuin "kuva" menneisyydestä. :)

metsämies

• Jäsen^^^
« Vastaus #222 : 23.05.2009, 20:35:34 »
Ayla, oletko sinä tuossa pienessä kuvassa nimimerkkisi alla...?

Ayla

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #223 : 23.05.2009, 20:40:59 »

On aika naiivia ajatella, ettei moni muslimilapsi olisi kateellinen ja katkera, koska häneltä kielletään kivoja asioita ja leikkejä, mitä hänen suomalaiset kaverinsa saavat tehdä.

Luulen, että usein muslimivanhemmat ovat huolissaan niistä vaikutuksista, mitä heidän lapsensa saavat tarhassa ja koulussa, mitkä etäännyttävät heitä islamilaisesta kulttuurista. Lapset haluavat olla ja mennä kuten kaverinsa, mutteivät kuitenkaan tahdo olla epäkunnioittavia vanhempiaan kohtaan. Niin sanottu kulttuurien väliin putoaminen on todellinen ja vahingollinen asia. Joillekin se toimii, ei kaikille.

Pitääkin nyt miettiä, haluammeko puolustaa vanhempien oikeuksia kasvattaa lapsensa omalla tavallaan, kieltämällä monia tavallisen suomalaisnuoren elämään kuuluvia asioita? Vai asetummeko lasten oikeuksien ja vapauksien puolelle tasa-arvoisesti lapsen taustoja katsomatta? Minulle valinta olisi helppo.

Itse ajattelin samoin ajat sitten, mutta olen muuttanut mielipiteeni. Mielestäni jokaisella on oikeus uskontoonsa ja kulttuuriinsa. Tietenkin maan lakia noudatten.

Mutta jos laittaa meidät maahanmuuttajat suomalaisiksi/ruotsalaisiksi, niin sehän on jo silloin vastoin "mänskliga rättigheter", katsoin sanakirjasta, olikohan, "ihmis oikeuksia" ??

Minulle ei haittaa missä esim. itse kukin asuu, vaikkapa ulkolais-alueella, jos vain muuten hyvin menee. En nimitäin pidä ajatuksesta että ihmisiltä "viedään" heidän juuret, kulttuuri, kieli ja uskonto. Painostuksesta että tule kaltaiseksemme tai häivy.

Kerpo

• Jäsen^^^
  • Liked: 5
« Vastaus #224 : 23.05.2009, 20:43:29 »

Minä kuin luin ensimmäistä kertaa tuosta Abdullah Tammesta, niin alkoi hymyilyttämään.

Ajattelin että ei hänen tyylillään Islam ainakaan edisty siellä Suomessa. Hänhän on kuin "kuva" menneisyydestä. :)

Eikös se ole aikalailla sääntö, että käännynnäiset ovat niitä fanaattisimpia ja konservatiivisimpia?

Ayla

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #225 : 23.05.2009, 20:44:52 »

Kyllä se varmaan niin on. :)

metsämies

• Jäsen^^^
« Vastaus #226 : 23.05.2009, 20:47:29 »

Kyllä se varmaan niin on. :)

Minä vain katsoin että oletpas kaunis, minulta löytyy aina silmää naiskauneudelle  ;)

Ja viisaskin vielä, uskosin että sinä tuot tuolla kokemuksellasi vieraista kulttuureista järkevämpää näkökulmaa näihin keskusteluihin.

Ayla

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #227 : 23.05.2009, 20:47:58 »

Eikös se ole aikalailla sääntö, että käännynnäiset ovat niitä fanaattisimpia ja konservatiivisimpia?

Jo se pitää kyllä paikkansa moneen käännynnäiseen. Mutta tuo Tammi vaikuttaa kyllä aika provolta. Onhan heitä muitakin sellaisia, mutta harva heistä uskaltautuu esittäytyä koko kansalle.

Kerpo

• Jäsen^^^
  • Liked: 5

En halua Islamilaista Suomea.

Mutta en myöskään halua nykyisenlaista luterismia eli leipäpappien hengellistä business monopolia.

Kumpi on suurempi paha, rehellinen Islam, jonka Sarian laki on itseasiassa melko järkeenkäypää tavaraa, vai materialistinen luterilaisuus, joka on hylännyt kaikki raamatun ohjeet.

Luterilaisuuden törkeimpiä temppuja oli ruveta rahastamaan jopa hautapaikoilla. On käsittämätöntä, että me sallimme luterilaisten businesspappien rosvoilun.

Islamin Sarian lakiin voi tutustua mm. osoitteessa http://fi.wikipedia.org/wiki/Šaria. Kun hieman tutustuu Islamiin, niin huomaa, että ei toinen uskonto ole toista kummempi. Jokaisessa uskontokunnassa on ääripäät ja kiihkoilijat. Kristinuskoa sitä vasta onkin miekalla levitetty.

Valtio pitää erottaa kirkosta. Kirkollisvero on lopetettava. Ne, jotka ovat niin uskonnollisia, että haluavat avustaa kirkkoa, saavat tehdä niin ja ihan omasta pussistaan.

Uskonnonvapauden puolesta kirkko tulee erottaa valtiosta.

Kyllä veikkaisin, että kaikki hautausmaita ylläpitävät uskonnolliset seurakunnat perivät hautapaikoista maksun. Hautojen kunnossapito kuitenkin maksaa. Kirkollisveroa ei sinunkaan tarvitse maksaa jos ei miellytä. Senkun vierailet eroakirkosta.fi:ssä ja klikkaat pari kertaa. Suomessa valtio on erotettu luterilaisesta kirkosta, eikä kirkko osallistu politiikkaan.

Hoff

• Jäsen^^^
« Vastaus #229 : 23.05.2009, 23:53:03 »
Itse ajattelin samoin ajat sitten, mutta olen muuttanut mielipiteeni. Mielestäni jokaisella on oikeus uskontoonsa ja kulttuuriinsa. Tietenkin maan lakia noudatten.
Toki. Mutta onko kenelläkään oikeutta pakottaa lapsensa tiettyyn kulttuuriin ja uskontoon? Varsinkin kun se on monessa kohtaa aivan erilainen kuin lasten kavereiden kulttuuri ja uskonto. Jos islam ei olisi niin täynnä sääntöjä, velvollisuuksia ja varsinkin kieltoja olisi integraatio varmasti helpompaa. Minusta on väärin kun lapsen vapautta rajoitetaan, tehtiin se sitten uskonnon, kulttuurin tai minkä tahansa nimissä.

Pahinta on se kun vanhemmat lähettävät lapsensa islamilaisiin maihin "opettelemaan tavoille", kun lapset ovat alkaneet käyttäytyä kantaväestön tavoin. Jos muslimi tahtoo juoda alkoholia, opetella uimaan, laulaa, kuunnella musiikkia, seurustella vääräuskoisen kanssa, olla homo, kieltäytyä käyttämästä huivia jne. ei kukaan saisi häntä kieltää, päinvastoin tulisi tukea ihmisiä ajattelemaan itse ja päättämään itse elämäntapansa.

Mielestäni on ihan ok uskoa mihin haluaa ja olla mikä lystää kunhan ei tule minun tai kenenkään muun oikeuksien eteen. Mutta valinta tulee aina olla henkilön itse, ei kenenkään muun. Islamista poiskääntyneet tietääkseni (korjaa jos olen väärässä) saattavat usein joutua yhteisönsä syrjimäksi tai hylätyksi.

Kulttuurit ovat muuttuvia eikä niitä tule keinotekoisesti suojella. Meidän kulttuurimme kuuluu yksilönvapaudet ja tasa-arvo, vaikka näin ei aina ole ollut. Onneksi meidän kulttuuriamme ei kukaan aikanaan väkisin suojellut muutokselta.

Kari Kinnunen

• Vieras
« Vastaus #230 : 23.05.2009, 23:57:46 »
Emme tietenkään halua. Mutta milläpä me sen estämme jos vapaamielinen maahanmuuttopolitiikka saa jatkua?

Mitä taas tulee Jehoviin yms. meidän omiin *heh* ääriryhmiin niin enpä muista kuulleeni että jehovat, vaikka ovatkin kansainvälinen liike, olisivat juurikaan autoja poltelleet taikka uhkailleet pommeilla pilakuvien vuoksi. Muslimit ovat näin tehneet kuten tiedämme.

Suomeen tulevien muslimien pitäisi ottaa esikuvakseen Suomen Tataarit http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_tataarit he eivät juurikaan ole aiheuttaneet ongelmia.

Sen sijaan jo nyt alkaa näkymään merkkejä siitä että nämä 'uusmuslimit' aiheuttavat varsin runsaasti ongelmia. Sitä ei tietenkään voida sanoa onko syynä juuri islam vaiko jokin muu kulttuurinen tekijä.

Asialla ei edes ihan hirveästi ole merkitystä. Tulijoiden pitää integroitua tähän yhteiskuntaan tai sitten palata. Kummallista minusta koko ilmiössä on se että he lähtevät pakoon omista, ongelmallisista, yhteiskunnistaan ja haluavat sitten tuoda ne samat ongelmat tänne.

Pikkasenkin jos olisi foliota propellilakissa niin haistaisin taustalla halun ja tarpeen levittää radikaalia islamia länsivaltoihin. Siis islamisoinnin eräänlaisen 'viidennen kolonnan' menetelmän kautta.

Kyllä minusta Imaamit jotka sanovat mediassa että yksitoista vuotta on hyvä naimaikä voisi aivan hyvin lennättää takaisin sinne mistä ovat tulleetkin.

Alkaa monessa suhteessa suvaitseminen saavuttaa jo sanoisinko absurdeja piirteitä.

Ayla

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #231 : 24.05.2009, 00:21:04 »
Toki. Mutta onko kenelläkään oikeutta pakottaa lapsensa tiettyyn kulttuuriin ja uskontoon? Varsinkin kun se on monessa kohtaa aivan erilainen kuin lasten kavereiden kulttuuri ja uskonto. Jos islam ei olisi niin täynnä sääntöjä, velvollisuuksia ja varsinkin kieltoja olisi integraatio varmasti helpompaa. Minusta on väärin kun lapsen vapautta rajoitetaan, tehtiin se sitten uskonnon, kulttuurin tai minkä tahansa nimissä.

Olen itse miettinyt tuota asiaa. Ja tullut siihen tulokseen että esim. Ruotsissa ja Suomessa vanhemmat omistaa lapsensa, koska laki ei ole antanut lapsille paljoakaan oikeuksia. Uskonnonvapaus koskee ainoastaan täysi-ikäisiä. Lapsilla ei näytä olevan uskonnonvapautta.

Ja näin ollen esim. uskovaiset muslimit ja uskovaiset kristityt kasvattavat lapsensa omaan uskontoonsa. Lapsen mielipidettä ei kysytä.

Ja lakia noudattavat. Eivät siis riko lakia.

Lainaus
Pahinta on se kun vanhemmat lähettävät lapsensa islamilaisiin maihin "opettelemaan tavoille", kun lapset ovat alkaneet käyttäytyä kantaväestön tavoin.

Satun tuntemaan muutaman perheen jotka noin tekevät. Useimmat heistä kuitenkin haluaa vain että lapset oppii kunnolla arabian kielen ja oppivat Islam'ia ja islamilaisia tapoja.

Lainaus
Jos muslimi tahtoo juoda alkoholia, opetella uimaan, laulaa, kuunnella musiikkia, seurustella vääräuskoisen kanssa, olla homo, kieltäytyä käyttämästä huivia jne. ei kukaan saisi häntä kieltää, päinvastoin tulisi tukea ihmisiä ajattelemaan itse ja päättämään itse elämäntapansa.

Jos on mies ja aikuinen ja oma huusholli, ei silloin kai kukaan määräile.

Naiselle ei tietenkään miehet tuollaista käytöstä halua. :D

Lainaus
Islamista poiskääntyneet tietääkseni (korjaa jos olen väärässä) saattavat usein joutua yhteisönsä syrjimäksi tai hylätyksi.

Saattaa käydä noin. Mutta viisas ihminen ei kuuluta kaikille sitä. Sehän on jokaisen oma asia. Ainakin länsimaissa. Se mitä muut ei tiedä, ei he voi tykätä silloin huonoakaan. Moni menettelee noin. Vain he jotka haluavat kuuluisuutta tai huomiota itseensä, he kuuluttavat kovalla äänellä eronneensa Islam'ista.

Lainaus
Kulttuurit ovat muuttuvia

Pitää paikkansa. Jokainen kulttuuri saa vaikutteita toisista kulttuureista.

salieri

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #232 : 24.05.2009, 00:28:52 »

Olen itse miettinyt tuota asiaa. Ja tullut siihen tulokseen että esim. Ruotsissa ja Suomessa vanhemmat omistaa lapsensa, koska laki ei ole antanut lapsille paljoakaan oikeuksia. Uskonnonvapaus koskee ainoastaan täysi-ikäisiä. Lapsilla ei näytä olevan uskonnonvapautta.

Ja näin ollen esim. uskovaiset muslimit ja uskovaiset kristityt kasvattavat lapsensa omaan uskontoonsa. Lapsen mielipidettä ei kysytä.

Lainaus
Pahinta on se kun vanhemmat lähettävät lapsensa islamilaisiin maihin "opettelemaan tavoille", kun lapset ovat alkaneet käyttäytyä kantaväestön tavoin.

Satun tuntemaan muutaman perheen jotka noin tekevät. Useimmat heistä kuitenkin haluaa vain että lapset oppii kunnolla arabian kielen ja oppivat Islam'ia ja islamilaisia tapoja.

Lainaus
Jos muslimi tahtoo juoda alkoholia, opetella uimaan, laulaa, kuunnella musiikkia, seurustella vääräuskoisen kanssa, olla homo, kieltäytyä käyttämästä huivia jne. ei kukaan saisi häntä kieltää, päinvastoin tulisi tukea ihmisiä ajattelemaan itse ja päättämään itse elämäntapansa.

Lainaus
Islamista poiskääntyneet tietääkseni (korjaa jos olen väärässä) saattavat usein joutua yhteisönsä syrjimäksi tai hylätyksi.

Saattaa käydä noin. Mutta viisas ihminen ei kuuluta kaikille sitä. Sehän on jokaisen oma asia. Ainakin länsimaissa. Se mitä muut ei tiedä, ei he voi tykätä silloin huonoakaan. Moni menettelee noin. Vain he jotka haluavat kuuluisuutta tai huomiota itseensä, he kuuluttavat kovalla äänellä eronneensa Islam'ista.

Lainaus

salieri

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #233 : 24.05.2009, 00:31:46 »

Lainaus

Lainaus

Lainaus

Lainaus

Ayla. ei käy.

Hoff

• Jäsen^^^
« Vastaus #234 : 24.05.2009, 00:40:31 »

Olen luonnollisesti tällaistakin vastaan. Islam sisältää tunnetusti kuitenkin enemmän rajoituksia ja sääntöjä. Kristityssä perheessä on helppo olla ateisti kenenkään huomaamatta, muslimiperheessä ei.
Lainaus
Niin, koska lapset eivät itse halua opetella arabiaa ja islamilaisia tapoja. Miksi heidän edes pitäisi? Saisinko minä lähettää lapseni Pohjois-Koreaan opettelemaan kunnon kommunistiksi?
Lainaus

Naiselle ei tietenkään miehet tuollaista käytöstä halua.
Tasa-arvo ja vapaus tulisi koskea kaikkia, ei vain aikuisia miehiä.

Lainaus
Eiköhän ihmiset (varsinkin siinä omassa yhteisössä) nopeasti huomaa, jos ei käyttäydy muslimin tavoin.

Kari Kinnunen

• Vieras
« Vastaus #235 : 24.05.2009, 00:42:44 »

Jaa, vai niin. No mitähän sellaista meistä noin 1500 vuotta jäljessä olevassa kulttuurissa on josta meidän kannattaisi ottaa vaikutteita?

Sharia kenties? Naisten oikeudet mahdollisesti?

Itse pidän eräänä ongelmallisena asiana sitä että sekulaari länsimainen ja varsin rauhanomainen kulttuuri ei osaa oikein puolustautua väkivaltaista ja väkivaltaa ihannoivaa kulttuuria vastaan.

Muslimeille tuntuu kyllä kelpaavan länsimaisen kulttuurin luoma elintaso. He ievät vain ymmärrä että tuodessaan oman, melko alkeellisen, kulttuurinsa tänne meidän kulttuurin luoma elintaso katoaa meidän kulttuurin mukana.

Tällaisista invaasioista lienee kokemusta historiassa varsin runsaasti. Valitettavasti edelleenkin yhteiskunta koostuu ihmisistä.

Voiko tällainen kulttuuri:

http://www.youtube.com/watch?v=43fEk9F4wIg

Luoda tällaista:

http://www.youtube.com/watch?v=SARgkwczvAE

Mitäpä arvelet.

Ayla

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #236 : 24.05.2009, 01:00:28 »

Karkea

• Jäsen^^^
  • The Beast is back!
« Vastaus #238 : 24.05.2009, 10:58:21 »
Tuleehan nuo ihmiset vaikka mihinkä uskoon vaikka se ulkopuolisen ihmisen silmin näyttäisi melko hölmöltä. Ei islam ole mikään poikkeus.
Käännynnäisiä on kovin vähän: islam leviää sen takia, että maahanmuuttajien sikiävyys on tehokasta, ei sen takia, että länkkärit rakastuisivat muhamettilaisuuteen.
Jos ees joku joskus jottain, muttaku ei kukkaan koskaan mittään, ku aina kaikki vaan.

Karkea

• Jäsen^^^
  • The Beast is back!
« Vastaus #239 : 24.05.2009, 11:04:12 »
Olisi kiinnostavaa kuulla, millaisia länsimaisen kulttuurin piirteitä olet havainnut muslimien omaksuvan, enkä nyt tarkoita näitä tekno- ja byrokraattisia, kuten kännykät ja sosiaalituet.

Tagit: islam