Kirjoittaja Aihe: Haluammeko islamilaisen Suomen?  (Luettu 300829 kertaa)

kaksinaismoralismirules!

• Vieras
Vs: Haluammeko islamilaisen Suomen?
« Vastaus #180 : 19.05.2009, 07:55:36 »

Minä en suvaitse islamia, enkä sen harjoittajia. Näen islamin militaristisena dogmina, joka sotii tietoisesti länsimaista kulttuuria vastaan.

Niin siis mitä kohtaamaansa kultuuria/uskontoa vastaan Islam EI sotisi? Alkaen luonnonuskonnoista ja päätyen aasian suuriin uskontoihin. Edes maailmanhistoriallisesti arvokaat muistomerkit eivät saa rauhaa eli ne tuhotaan jos niiden katsotaan olevan Islamin tiellä.

Ayla

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 0
    • Profiili
« Vastaus #181 : 21.05.2009, 18:32:30 »

OHO, siinä sitten vasta neropatti onkin. ;D :D Tiedät Islam'ista enemmän mitä muslimit tietää? Sait minut nauramaan.....
Ayla rakas! En ole neropatti, mutta osaan sentään lukea. Moni muslimi on analfabeetti eli lukutaidoton ja uskoo kaiken mitä kahden viikon kurssin käynyt kyläimaami hänelle selittää.

Sinä luulet suuressa muslimi "vihassasi" tietäväsi kaiken muslimeista? Suuruuden-hulluuttahan tuo jo on.

Enemmistö muslimeista osaa lukea. Silloin se ei ole moni muslimi. Sanoisin pikemminkin että joillakin syrjemmillä seuduillaa on analfabetejä ja sellainen johtuu koulujen puutteesta ja tai vapaudesta mennä kouluun tai olla menemättä.

Vaikka esim. Saudiarabia on sellainen kuin se nyt on, niin siellä on hyvä koulusysteemi.

Lainaus
Moni muslimi osaa Koraanin ulkoa, tajuamatta sanakaan, koska arabia (puhumattakaan ns. klassisesta arabiasta eli Koraanin arabiasta )ei ole hänen äidinkielensä!

Harva Quran'in osaa täysin ulkoa kannesta kanteen. Mutta Quran on monella eri kielellä ja tietenkin Quran on kirjoitettu myös monelle eri arabi-murteelle, vai miten tuon sanoisi.

Luuletko sinä tosiaan että muslimit lukee Quran jota he ei ymmärrä?

Miten luulet muslimen pystyvän keskustelemaan Quran'ista, sen sisällöstä jos he ei mukamas tiedä mitä Quran'issa lukee? :)

Lainaus
Suurin osa maailman muslimeista ei ole koskaan tutustunut islamin teologiaan,

Oletko ollut muslimimaissa ja havainnut sen siellä?

Lainaus
vaan sotkee kaikenmaailman heimotavat ja traditiot islamiin (esim. tyttöjen sukupuolielinten silpomista moni selittää : se kuuluu islamiin!).

Tuossa olet kyllä väärässä. Kyllä muslimi erottaa Islam ja kulttuuri toisistaan. Se on vaan niin tavallista että kaikkea kulttuuriin kuuluvaa ME-maissa, etenkin jos ne on kamalia tapahtumia, kuvittelette heti että muslimit pitää niitä vanhoja kulttuurisia rituaaleja Islam'iin kuuluvina.

Jos noin olisi, niin voisi huoletta sanoa että juopottelu ja huorittelu kuuluu kristinuskoon.

Quran ja sunna on Islam. Ei siis mitkään vanhat pinttyneet tavat.

Lainaus
Tästä johtuen uskallan väittää: tiedän islamista, sen teologiasta ja historiasta KESKIVERTOmuslimia enemmän, aivan kuten tiedän kristinuskosta KESKIVERTOkirkkoonkuuluvaa luterilaista enemmän. Olen utelias luonnoltani ja hieman opiskellutkin.

Sinä luulet paljon mutta luulottelu ei ole sama asia kuin tietäminen.

Korpitutkija

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 66
    • Profiili
« Vastaus #182 : 21.05.2009, 20:34:56 »

Enemmistö muslimeista osaa lukea. Silloin se ei ole moni muslimi. Sanoisin pikemminkin että joillakin syrjemmillä seuduillaa on analfabetejä ja sellainen johtuu koulujen puutteesta ja tai vapaudesta mennä kouluun tai olla menemättä.

Vaikka esim. Saudiarabia on sellainen kuin se nyt on, niin siellä on hyvä koulusysteemi.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_literacy_rate
..Sillä sen ihmisen, joka aina ja kaikessa tahtoo menetellä oikein, on pakko joutua häviöön niiden monien joukossa, jotka eivät tee samoin. ..
Machiavelli

Ayla

• Jäsen^^
  • **
    • Profiili
« Vastaus #183 : 21.05.2009, 21:09:17 »
Ayla, olet oikeassa! Anteeksi tyhmyyteni, vasta nyt ymmärrän kuinka idootti olen ollut. Kaikkea hyvää sulle ja pusi pusi.

Et sinä idiootti ole. Kunhan vain kehusklet itseäsi. ;)

Psssst...älä ota nokkiisi

Kaikkea hyvää myös sinulle.

Kullervo Kalervonpoika

• Jäsen^^^
  • Liked: 31
  • Omaa parastaan ymmärtämätön hallintoalamainen
    • Profiili
    • Kullervo Kalervonpoika
« Vastaus #184 : 21.05.2009, 21:48:15 »
Tässä oli kyse että pitäisikö näitä väkivaltaa joitakin kansanryhmiä kohtaan kiihoittavia kirjoja rueta kieltämään? Ja minä olin sitä mieltä että ei. Onhan sitä raamatulla ja koraanilla jo jonkinlaista historiallista merkitystä.

Minä olen sitä mieltä, että siellä missä poltetaan ensiksi kirjoja, siellä poltetaan seuraavaksi ihmisiä.

Sensuuri ei ole ratkaisu mihinkään. Minusta sananvapauden tulee koskea kaikkea ja kaikkia. Sananvapauden raja kulkee (edelleen mielestäni) siinä pisteessä, missä sananvapauden nimissä yritetään kaventaa jonkun muun sananvapautta.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2009, 21:51:32 kirjoittanut Kullervo Kalervonpoika »
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Ayla

• Jäsen^^
  • **
    • Profiili
« Vastaus #185 : 21.05.2009, 22:16:10 »
Ayla, olet oikeassa! Anteeksi tyhmyyteni, vasta nyt ymmärrän kuinka idootti olen ollut. Kaikkea hyvää sulle ja pusi pusi.

Et sinä idiootti ole. Kunhan vain kehusklet itseäsi. ;)

Psssst...älä ota nokkiisi

Kaikkea hyvää myös sinulle.
Jos olen ihan rehellinen, olen hieman yllättynyt. Luulin nimittäin, että kaltaisesi ei edes ymmärrä ironiaa.

Kaltaiseni? Selitä?

Lainaus
Taidamme olla molemmat hieman ennakkoluuloisia. Kumpi enemmän, se jääköön arvoitukseksi.

Sinä olet ennakkoluuloinen muslimeista, arabeista Islamista ja takuulla myös koko ME.

Mikä on mielestässi minun ennakkoluuloni?

conlib

• Vieras
« Vastaus #186 : 22.05.2009, 00:18:02 »

Islam on väärässä paikassa ollessaan Euroopassa.

Ehkä. Ehkä ei. Nythän ei enää kristinusko ole päättämässä Euroopassa, niin Islam'ille on ovet avoinna Eurooppaan. Mutta ei Islam Eurooppa valloita. Muuttaa vain pikku hiljaa Eurooppaa, tulee sekalaista katu-kuvaa/maisemaa, vanhoja tyhjiä kirkkoja ja uusia aktiivisia moskeijoita. ;)

Ja sinä luulet että eurooppalaiset tulevat hyväksymään tämän? Älä jaksa kuule unelmoida, jos näin uhkaa tapahtua niin on otettava järeämmät aseet käyttöön islamia vastaan. Jos ette ymmärrä miten Euroopassa ja länsimaissa kuuluu elää niin silloin teidän olisi parempi muuttaa muslimimaahan. Ei teidän vanhoja uskomuksia täällä kaivata, olette vain niin ylpeitä ja itseänne täynnä että ette näe tätä asiaa.

Ayla

• Jäsen^^
  • **
    • Profiili
« Vastaus #187 : 22.05.2009, 01:41:19 »

Ehkä. Ehkä ei. Nythän ei enää kristinusko ole päättämässä Euroopassa, niin Islam'ille on ovet avoinna Eurooppaan. Mutta ei Islam Eurooppa valloita. Muuttaa vain pikku hiljaa Eurooppaa, tulee sekalaista katu-kuvaa/maisemaa, vanhoja tyhjiä kirkkoja ja uusia aktiivisia moskeijoita. ;)

Ja sinä luulet että eurooppalaiset tulevat hyväksymään tämän?

Kun on hyväksynyt muslimit tänne, on myös hyväksyttävä se että heillä on uskonto, Islam. Onhan moskeijoita jo kaikkialla Euroopassa. En tiedä onko siellä Suomessa vielä?

Tietääkseni kristinusko heikkenee koko ajan. Kun kristinusko on pieni ja heikko Euroopassa, tulee Islam näkymään yhteiskunnassa, koska Islam tietääkseni tekee nousua koko ajan Euroopassa. Islam nousee sitä mukaa mitä enemmän muslimeja täällä on. Se on mielestäni aika yksinkertainen lasku-tehtävä.

Mutta en ole sanonut että Islam ottaisi vallan ja alkaisi määräillä myös ei-muslimeja.

Lainaus
Älä jaksa kuule unelmoida,

En minä mitään unelmoi. Ei minulla ole mitään aihetta unelmoida sellaista.

Lainaus
jos näin uhkaa tapahtua niin on otettava järeämmät aseet käyttöön islamia vastaan.

Ai kun vaikuttaa barbaariselta.

Lainaus
Jos ette ymmärrä miten Euroopassa ja länsimaissa kuuluu elää niin silloin teidän olisi parempi muuttaa muslimimaahan. Ei teidän vanhoja uskomuksia täällä kaivata, olette vain niin ylpeitä ja itseänne täynnä että ette näe tätä asiaa.

Ajattelet siis sinäkin että minä olen muslimi?

Ihmeellistä, jos ei ole faanaattista vastarintaa Islam'ia ja muslimeja kohtaan, niin heti halutaan leimata muslimiksi. Onko se niin vaikeaa ajatella että on erilaisia tapoja keskustella asioista. Minä en keskustele fanaattisesti. Ja arvostan kaikkia ihmisiä, sinuakin. Meillä täällä Ruotsissa on ihan samoin kuin täällä, eräät parjaa muslimeja fanaattisuus sanoissaan. Sellainen ei ole yhteiskunnalle hyväksi kantaa helmoissaan fanaattisia ihmisiä, oli sitten kysymyksessä muslimi tai muslimin vihaaja. Sama lysti silloin, jos fanaattisuus paistaa sanoista.

Voit mennä foorumin vieraskirjaan ja lukea sieltä kuka olen - Ayla

Kullervo Kalervonpoika

• Jäsen^^^
  • Liked: 31
  • Omaa parastaan ymmärtämätön hallintoalamainen
    • Profiili
    • Kullervo Kalervonpoika
« Vastaus #188 : 22.05.2009, 01:46:47 »
Ehdin vastata jo tunne toiseen ketjuun, mutta huomasin nyt, että se liittyy myös tähän keskusteluun.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

conlib

• Vieras
« Vastaus #189 : 22.05.2009, 01:51:17 »

Ja sinä luulet että eurooppalaiset tulevat hyväksymään tämän?

Kun on hyväksynyt muslimit tänne, on myös hyväksyttävä se että heillä on uskonto, Islam. Onhan moskeijoita jo kaikkialla Euroopassa. En tiedä onko siellä Suomessa vielä?

Tietääkseni kristinusko heikkenee koko ajan. Kun kristinusko on pieni ja heikko Euroopassa, tulee Islam näkymään yhteiskunnassa, koska Islam tietääkseni tekee nousua koko ajan Euroopassa. Islam nousee sitä mukaa mitä enemmän muslimeja täällä on. Se on mielestäni aika yksinkertainen lasku-tehtävä.

Mutta en ole sanonut että Islam ottaisi vallan ja alkaisi määräillä myös ei-muslimeja.

Lainaus
Älä jaksa kuule unelmoida,

En minä mitään unelmoi. Ei minulla ole mitään aihetta unelmoida sellaista.

Lainaus
jos näin uhkaa tapahtua niin on otettava järeämmät aseet käyttöön islamia vastaan.

Ai kun vaikuttaa barbaariselta.

Lainaus
Jos ette ymmärrä miten Euroopassa ja länsimaissa kuuluu elää niin silloin teidän olisi parempi muuttaa muslimimaahan. Ei teidän vanhoja uskomuksia täällä kaivata, olette vain niin ylpeitä ja itseänne täynnä että ette näe tätä asiaa.

Ajattelet siis sinäkin että minä olen muslimi?

Ihmeellistä, jos ei ole faanaattista vastarintaa Islam'ia ja muslimeja kohtaan, niin heti halutaan leimata muslimiksi. Onko se niin vaikeaa ajatella että on erilaisia tapoja keskustella asioista. Minä en keskustele fanaattisesti. Ja arvostan kaikkia ihmisiä, sinuakin. Meillä täällä Ruotsissa on ihan samoin kuin täällä, eräät parjaa muslimeja fanaattisuus sanoissaan. Sellainen ei ole yhteiskunnalle hyväksi kantaa helmoissaan fanaattisia ihmisiä, oli sitten kysymyksessä muslimi tai muslimin vihaaja. Sama lysti silloin, jos fanaattisuus paistaa sanoista.

Voit mennä foorumin vieraskirjaan ja lukea sieltä kuka olen - Ayla

Siis korjaan, tarkoitan lähinnä islamisteja ja pahoittelen sinun leimaamista muslimiksi. Mutta luulisi sinun tajuavan mikä tilanne Ruotsissakin on, siis ei mikään ihme jos jotkut muuttuvat fanaattiseksi fanaattisuuden edessä. Mitä taas kommenttisi barbaarisuuteen tulee niin sen pitäisi olla viimeinen vaihtoehto, en todellakaan haluaisi asioiden menevän niin pitkälle kuten esim. sisällissota. Asioille voi vielä tehdä jotain mutta niille pitää tehdä juuri NYT jotain ennen kuin riistäytyy koko homma käsistä.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 11438
  • Mode EVP. 1/949jkl #propelipää
    • Profiili
« Vastaus #190 : 22.05.2009, 02:02:57 »
Lainaus
Harva Quran'in osaa täysin ulkoa kannesta kanteen. Mutta Quran on monella eri kielellä ja tietenkin Quran on kirjoitettu myös monelle eri arabi-murteelle, vai miten tuon sanoisi.

Miten luulet muslimen pystyvän keskustelemaan Quran'ista, sen sisällöstä jos he ei mukamas tiedä mitä Quran'issa lukee?

Kunhan heitän idean: muslimien pyhän kirjan nimi on suomeksi Koraani. Voisi olla helpompi puhua "Quran"ista vain tarkoittaessaan arabiankielistä versiota ja "koraanista" tarkoittaessaan esim. suomen-, ruotsin- jne. kielisiä käännöksiä.
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

conlib

• Vieras
« Vastaus #191 : 22.05.2009, 02:04:01 »

Lainaus

Itse henkilökohtaisesti en ole halunnut ainakaan islamisteja tänne. Länsi-Eurooppa teki aikoinaan suuren virhearvioinnin ottaessaan liikaa siirtolaisia muslimimaista ja nyt olemme alkaneet maksaa laskua. Suuri osa näistä siirtolaisista ovat tulleet perähikiältä joissa vanhat uskomukset elävät sitkeässä. Aika hauskaa oli se kun joku sanoi että Suomesta tulee sivistyneempi maa kun tällaisia ihmisiä otetaan tänne. Miten maasta voi tulla sivistyneempi jos otetaan juntteja meidän omien junttien lisäksi? :D

Olen myös sitä mieltä että mikään uskonnollinen ylivalta ei ole hyväksi, vaan yhteiskuntaa tulisi rakentaa valistuksen ja sivistyksen nimissä ilman fanaattista uskontoa. Jos fanaattisuuteen palataan niin olen sitä mieltä että kova kovaa vasten, en ole mikään jeesustelija, onhan se nähty mitä liiasta lepsuilusta syntyy. Siirtolaisuuden tulee myös olla rajoitettua ja kontrolloitavissa. Mikään maailman valtio ei kestä liialloista maahanmuuttoa kulttuurisesti sekä taloudellisesti. Poliittisesti olen tässä asiassa samaa mieltä esim. Pim Fortuynin kanssa.

Moskeijoita on Suomessa olemassa mutta ovat näkymättömissä ja hyvä niin. Minulla ei ole mitään moderneja muslimeja vastaan jotka ovat sopeutuneet, siitä esimerkkinä vaikkapa Suomen tataarit.

conlib

• Vieras
« Vastaus #192 : 22.05.2009, 02:10:22 »
Kun näemmä en osaa käyttää tätä systeemiä ja joka paikassa on quote-this-and-that, niin sama ilman mitään lainauksia. :)

Siis itse henkilökohtaisesti en ole halunnut ainakaan islamisteja tänne. Länsi-Eurooppa teki aikoinaan suuren virhearvioinnin ottaessaan liikaa siirtolaisia muslimimaista ja nyt olemme alkaneet maksaa laskua. Suuri osa näistä siirtolaisista ovat tulleet perähikiältä joissa vanhat uskomukset elävät sitkeässä. Aika hauskaa oli se kun joku sanoi että Suomesta tulee sivistyneempi maa kun tällaisia ihmisiä otetaan tänne. Miten maasta voi tulla sivistyneempi jos otetaan juntteja meidän omien junttien lisäksi? :D

Olen myös sitä mieltä että mikään uskonnollinen ylivalta ei ole hyväksi, vaan yhteiskuntaa tulisi rakentaa valistuksen ja sivistyksen nimissä ilman fanaattista uskontoa. Jos fanaattisuuteen palataan niin olen sitä mieltä että kova kovaa vasten, en ole mikään jeesustelija, onhan se nähty mitä liiasta lepsuilusta syntyy. Siirtolaisuuden tulee myös olla rajoitettua ja kontrolloitavissa. Mikään maailman valtio ei kestä liialloista maahanmuuttoa kulttuurisesti sekä taloudellisesti. Poliittisesti olen tässä asiassa samaa mieltä esim. Pim Fortuynin kanssa.

Moskeijoita on Suomessa olemassa mutta ovat näkymättömissä ja hyvä niin. Minulla ei ole mitään moderneja muslimeja vastaan jotka ovat sopeutuneet, siitä esimerkkinä vaikkapa Suomen tataarit.

Ayla

• Jäsen^^
  • **
    • Profiili
« Vastaus #193 : 22.05.2009, 03:31:59 »
Lainaus

Miten luulet muslimen pystyvän keskustelemaan Quran'ista, sen sisällöstä jos he ei mukamas tiedä mitä Quran'issa lukee?

Kunhan heitän idean: muslimien pyhän kirjan nimi on suomeksi Koraani. Voisi olla helpompi puhua "Quran"ista vain tarkoittaessaan arabiankielistä versiota ja "koraanista" tarkoittaessaan esim. suomen-, ruotsin- jne. kielisiä käännöksiä.

Minä olen enimmäkseen tottunut aina sanomaan Quran, harvemmin Koran tai Koraani. Minusta se on sama miten nimen kirjoittaa, kunhan se on oikein, kielellä kuin kielellä.

Ayla

• Jäsen^^
  • **
    • Profiili
« Vastaus #194 : 22.05.2009, 03:45:11 »

Siis korjaan, tarkoitan lähinnä islamisteja ja pahoittelen sinun leimaamista muslimiksi.

Sattuhan sitä. Täällä netissä on vaikea tietää mitä kukin on. Ennakkoluulot voi helposti pulpahtaa esille. Minä olen tällää Ruotsissa tottunut siihen ihmiset jotka ei tunne minua, leimaa minut usein muslimksi. En minä siitä pahastu. Kaikken näes tottuu, jopa nimittelyihin.

Jaha, islamisteja siis tarkoitit?

Lainaus
Mutta luulisi sinun tajuavan mikä tilanne Ruotsissakin on, siis ei mikään ihme jos jotkut muuttuvat fanaattiseksi fanaattisuuden edessä.

Ei minun tietääkseni täällä kovinkaan paljon ole islamisteja. Mutta tässä on taas tietysti edessä se että mitä tarkoittaa sanalla islamist.

Millaisia muslimeja sinä tarkoitat kun sanot, islamisteja?

Lainaus
Mitä taas kommenttisi barbaarisuuteen tulee niin sen pitäisi olla viimeinen vaihtoehto, en todellakaan haluaisi asioiden menevän niin pitkälle kuten esim. sisällissota.

Ei asiat niin pitkälle mene. Miksi menisi? Se että esim. täällä meillä on muutama islamisti, ei he pysty suurtakaan pahaa tekemään. Ainoa riski juuri nyt on nuoret, heitähän voivat viekotella niissä kellari-moskeijoissa. Tavallisissa moskeijoissa ei islamisteilla ole valtaa.

Ja on se kysymys edelleen edessä: Ketkä on sinun mielestäsi islamisteja?

Lainaus
Asioille voi vielä tehdä jotain mutta niille pitää tehdä juuri NYT jotain ennen kuin riistäytyy koko homma käsistä.

Mikä on siis ideasi tehdä jotain asioille nyt, kuten sen itse ilmaisit?

Rannanjärvi

• Jäsen^^
  • **
    • Profiili
« Vastaus #195 : 22.05.2009, 05:06:44 »
Osalle kirjoittajista on varmaan jo tuttukin Tiede-foorumin aihetta sivuava mammuttiketju Euroopan islamisoitumisen aikataulu, mutta tuskin kaikille. Ajoittain varsin kiihkeänäkin vellonut keskustelu on jatkunut ketjussa pidemmittä keskeytyksittä jo reilun pari vuotta, ja näyttää jatkuvan ainakin jossain määrin edelleen. (232-sivuisen ja lähes kolme ja puoli tuhatta viestiä sisältävän ketjun viimeisin viesti on vain parin päivän takainen.) Ketjussa on suuri määrä linkkejä aihetta sivuaviin artikkeleihin, tutkimuksiin ja tilastoihin, ja molemminpuolisen argumentaation ja eri keskustelutyylien kirjo on varsin kattava. Ketjusta saa hyvän tuntuman islamisaatio- ja monikulttuurisuuskeskusteluun parin viimevuoden aikana. (Aylalle ketju onkin varsin tuttu.)
« Viimeksi muokattu: 22.05.2009, 05:08:34 kirjoittanut Rannanjärvi »

Ayla

• Jäsen^^
  • **
    • Profiili
« Vastaus #196 : 22.05.2009, 06:09:25 »
Osalle kirjoittajista on varmaan jo tuttukin Tiede-foorumin aihetta sivuava mammuttiketju Euroopan islamisoitumisen aikataulu, mutta tuskin kaikille. Ajoittain varsin kiihkeänäkin vellonut keskustelu on jatkunut ketjussa pidemmittä keskeytyksittä jo reilun pari vuotta, ja näyttää jatkuvan ainakin jossain määrin edelleen. (232-sivuisen ja lähes kolme ja puoli tuhatta viestiä sisältävän ketjun viimeisin viesti on vain parin päivän takainen.) Ketjussa on suuri määrä linkkejä aihetta sivuaviin artikkeleihin, tutkimuksiin ja tilastoihin, ja molemminpuolisen argumentaation ja eri keskustelutyylien kirjo on varsin kattava. Ketjusta saa hyvän tuntuman islamisaatio- ja monikulttuurisuuskeskusteluun parin viimevuoden aikana. (Aylalle ketju onkin varsin tuttu.)

Kyllä, tuttu ketju on. Muistuu entiset ajat mieleen. :) Joissakin noissa isoimmissa ketjuissa siellä muutamat alkoi vihata minua. Minua kutsuttiin rasistiksi ja fasistiksi ja vaikka mitä. Ja vain sen takia että olin rohkea ulkolainen joka uskaltautui kritisoimaan Ruotsin maahanmuuttopolitiikkaa. Olin muun muassa rasisti kun kerroin että autan muslimityttöjä heidän jouduttuaan kunniaväkivallan uhriksi, jos he siis haluaa. Minulle sanottiin jos autan näitä tyttöjä, niin siinä tapauksessahan minun täytyy puhua pahaa tyttöjen muslimivanhemmista, siitä ei siis tykkätty hyvää. Minä nimittäin vastusta kaikella tavalla kunniaväkivaltaa, sanoin ja teoin.

Monessa kiistassa ja riidassa noissa pitkissä ketjuissa on siellä tultu oltua. Ihme että ketjut on vielä jäljellä? Muutama ketju hävisi kuin tuhka tuuleen. Mutta kunniaväkivalta ei ole Islamiin kuluvaa.

Islamistit on kaapanneet Islam'in ja Quran, omiin aatteisiinsa ajaen omia etujaan ideologialleen. Täällä on tehty tutkimus Malmön Rosengård'ista, taisi olla Sabunin pyynnöstä. Valitettavasti reaktiot tutkimusta kohtaan oli kovat ja se tutkimus hävitettin. Siitä ei pidetty. Jotta todisteita ei ole jäljellä. Muuta kuin mediassa pieniä kirjoituksia.

Tällä hetkellä islamistit on aika hiljaa täällä. Se tutkimus ja kaikki Rosengård'n tapahtumat on tehneet heidät varovaisemmiksi. Mutta ei heitä kovinkaan montaa ole. Onneksi.

Kirjoitteletkos sinäkin siellä Tiede-foorumissa? Minä en enää menisi sinne vaikka maksettaisiin. :D  Onkos tällä foorumilla ketjua islamisteista? Tai kunniaväkivallasta? Tai "islamofob"'ista? Ne olisi kiinnistavat aiheet, koska Islam'ista yleensä ei monikaan suostu keskustelemaan, siis Quran, vetävät aina keskustelun muslimeihin parjaten heitä. Ruotsin foorumeissa niistä kylläkin jauhetaan alituisesti näistä asioita.

conlib

• Vieras
« Vastaus #197 : 22.05.2009, 11:50:32 »

Kyllä, tuttu ketju on. Muistuu entiset ajat mieleen. :) Joissakin noissa isoimmissa ketjuissa siellä muutamat alkoi vihata minua. Minua kutsuttiin rasistiksi ja fasistiksi ja vaikka mitä. Ja vain sen takia että olin rohkea ulkolainen joka uskaltautui kritisoimaan Ruotsin maahanmuuttopolitiikkaa. Olin muun muassa rasisti kun kerroin että autan muslimityttöjä heidän jouduttuaan kunniaväkivallan uhriksi, jos he siis haluaa. Minulle sanottiin jos autan näitä tyttöjä, niin siinä tapauksessahan minun täytyy puhua pahaa tyttöjen muslimivanhemmista, siitä ei siis tykkätty hyvää. Minä nimittäin vastusta kaikella tavalla kunniaväkivaltaa, sanoin ja teoin.

Monessa kiistassa ja riidassa noissa pitkissä ketjuissa on siellä tultu oltua. Ihme että ketjut on vielä jäljellä? Muutama ketju hävisi kuin tuhka tuuleen. Mutta kunniaväkivalta ei ole Islamiin kuluvaa.

Islamistit on kaapanneet Islam'in ja Quran, omiin aatteisiinsa ajaen omia etujaan ideologialleen. Täällä on tehty tutkimus Malmön Rosengård'ista, taisi olla Sabunin pyynnöstä. Valitettavasti reaktiot tutkimusta kohtaan oli kovat ja se tutkimus hävitettin. Siitä ei pidetty. Jotta todisteita ei ole jäljellä. Muuta kuin mediassa pieniä kirjoituksia.

Tällä hetkellä islamistit on aika hiljaa täällä. Se tutkimus ja kaikki Rosengård'n tapahtumat on tehneet heidät varovaisemmiksi. Mutta ei heitä kovinkaan montaa ole. Onneksi.

Kirjoitteletkos sinäkin siellä Tiede-foorumissa? Minä en enää menisi sinne vaikka maksettaisiin. :D  Onkos tällä foorumilla ketjua islamisteista? Tai kunniaväkivallasta? Tai "islamofob"'ista? Ne olisi kiinnistavat aiheet, koska Islam'ista yleensä ei monikaan suostu keskustelemaan, siis Quran, vetävät aina keskustelun muslimeihin parjaten heitä. Ruotsin foorumeissa niistä kylläkin jauhetaan alituisesti näistä asioita.

Ok, ainakin tuli selväksi mitä mieltä olet islamisteista, hyvä niin. Kunhan varmistin toisessa ketjussa.  :roll: Mutta se että väheksyt heidän läsnäoloaan on mielestäni hieman varomattomuutta. Itse pidän islamisteina jo sellaisia muslimeja jotka eivät ymmärrä sitä että naisen hunnuttaminen on väärin, naiset pitävät huntua vaikka miehet eivät pahemmin pukeutumiskoodia käytä. Uskonnon nimissä ei saa alistaa toisia, jos kerran meihet eivät noudata sääntöjä niin ei naistenkaan tarvitse. On sitten niiden naisten oma tyhmyyttä (tai väkivallan pelko?) jos hunnuttavat itsensä vaikka tietävät miten asia on. Ja haluan painottaa myös sitä ettei liialloinen uskonnollisten symbolien ylläpitäminen kuulu yhteiskuntaamme.

reino

• Vieras
« Vastaus #198 : 22.05.2009, 12:33:08 »
Lainaus
Meillä täällä Ruotsissa on ihan samoin kuin täällä, eräät parjaa muslimeja fanaattisuus sanoissaan. Sellainen ei ole yhteiskunnalle hyväksi kantaa helmoissaan fanaattisia ihmisiä, oli sitten kysymyksessä muslimi tai muslimin vihaaja. Sama lysti silloin, jos fanaattisuus paistaa sanoista.

Fanaattisista norsujen vihaajista ei ole yhteiskunnalle mitään haittaa niin kauan kuin maassa on vain pari norsua Korkeasaaressa.

Mutta siinä vaiheessa kun ihmisiä vihaavia norsulaumoja on joka puolella tallomassa perunapeltoja, sekä fanaattisten norsunvihaajien määrä että heidän yhteiskuntarauhalle aiheuttamansa haitta luonnollisestikin nousevat.

Toisaalta kukaan ei ole ehdottanutkaan, että Suomeen pitäisi tuoda valtava määrä norsuja, koska afrikkalaiset uhkaavat tappaa norsut sukupuuttoon mutta Suomen metsissä on valtavasti käyttämätöntä tilaa ja sitäpaitsi Inarinjärven jää kantaa talvella jopa norsun.

Rannanjärvi

• Jäsen^^
  • **
    • Profiili
« Vastaus #199 : 22.05.2009, 15:51:38 »

Moni ketju tosiaan poistettiin, osa on lukittu ja monet ajan myötä vajonneet, mutta esim. tämä MONIKULTTURISMI - voiko se toimia? -ketjuvanhus näyttää pysyneen sitkeästi pinnalla.

Lainaus
Kirjoitteletkos sinäkin siellä Tiede-foorumissa? Minä en enää menisi sinne vaikka maksettaisiin. :D

En ole kirjoitellut siellä enää pitkiin aikoihin (enkä ollenkaan tällä nikillä). Käyn silloin tällöin vielä lukemassa jotain, mutta yhä harvemmin. Täällä on kyllä useampia myös Tiede-foorumilta tuttuja kirjoittajia, osa samalla, osa jollain muulla nikillä.

Lainaus
Onkos tällä foorumilla ketjua islamisteista? Tai kunniaväkivallasta? Tai "islamofob"'ista? Ne olisi kiinnistavat aiheet, koska Islam'ista yleensä ei monikaan suostu keskustelemaan, siis Quran, vetävät aina keskustelun muslimeihin parjaten heitä. Ruotsin foorumeissa niistä kylläkin jauhetaan alituisesti näistä asioita.

En ole itsekään pahemmin islam-ketjuja ehtinyt/ viitsinyt täällä lukea (tämä ketju on itse asiassa ensimmäinen), mutta näyttäisi olevan ainakin tällaiset islamiin liittyvät ketjut: Mitä on islam, Koraanista poimittua ja Taha Islamin avaama Imaamin Keinutuoli. Haulla varmaan löytyisi lisää, oletan.

Ayla

• Jäsen^^
  • **
    • Profiili
« Vastaus #200 : 23.05.2009, 01:48:50 »

Mutta se että väheksyt heidän läsnäoloaan on mielestäni hieman varomattomuutta.

Minä olen lapsena asunut muslimimaissa. Mieheni on syntynyt muslimiperheessä. Minulla on jopa muslimi-sukulaisia jonkin verran. Läheinen sukulais-tyttö on avioliitossa salafin kanssa. Asustan alueella missä on paljon ulkolaisia ja paljon muslimeja.

Ei minula ole aihetta väheksyä muslimeja siinä kuin keitään muitakaan, jos ei aihetta ole. Sopu sijaa antaa.

Jos katsoisin maailmaa sinun silmilläsi, joutuisin puhumaan omiani vastaan, hylkäämään kulttuurini ja kääntämään selkäni kaikelle tutulle ja rakkaalle. Sellaista en koskaan tule tekemään. Olen syntynyt monikuulttuurisista vanhemmista ja asunut ensimmäiset vuoteni monikulttuurisessa maassa, Lebanonissa. Jotta ei minusta noin vain tule monokulttuurista, Ei.

Lainaus
Itse pidän islamisteina jo sellaisia muslimeja jotka eivät ymmärrä sitä että naisen hunnuttaminen on väärin, naiset pitävät huntua vaikka miehet eivät pahemmin pukeutumiskoodia käytä.

Oletkos keskustellut tuosta muslimimiesten ja musliminaisten kanssa? Mitä tiedät uskovaisten muslimien vaatetus "koodista", siis mitä sanoo Quran uskovaisen muslimin vaatetuksesta?

Lainaus
Uskonnon nimissä ei saa alistaa toisia, jos kerran meihet eivät noudata sääntöjä niin ei naistenkaan tarvitse.

Mitkä säännöt on siis miesten vaatetuksessa?

Lainaus
On sitten niiden naisten oma tyhmyyttä (tai väkivallan pelko?) jos hunnuttavat itsensä vaikka tietävät miten asia on.

Ovatko naiset kertoneet sinulle että heitä pakotetaan? ja ovatko he kertoneet sinulle että he näkevät tuon asian samalla tavalla kuin sinä sen näet nyt?

Lainaus
Ja haluan painottaa myös sitä ettei liialloinen uskonnollisten symbolien ylläpitäminen kuulu yhteiskuntaamme.

Vaatetuksella ei pitäisi olla mitään väliä, kunhan ei kävele alasti tai puoli-alasti (läskit hilluen tai luut törröttäen).  :D Työpaikalla tietenkin pitäisi pitää sellaisia vaatteita mitä juuri siinä tai siinä työssa tarvitsee, tai sitten uniform jos sellainen pakko on.

Ayla

• Jäsen^^
  • **
    • Profiili
« Vastaus #201 : 23.05.2009, 02:05:03 »

Moni ketju tosiaan poistettiin, osa on lukittu ja monet ajan myötä vajonneet, mutta esim. tämä MONIKULTTURISMI - voiko se toimia? -ketjuvanhus näyttää pysyneen sitkeästi pinnalla.

Minä oletan nyt että siellä riittää jos joku valittaa jonkun kirjoituksista, niin koko ketju hävitetään. Ehkei ne osaa ottaa pois vain joitakin kirjoituksia ketjuista. Ja siellä kuten muuallakin, on monen erilaisia näkemyksiä siitä mitä rasismi on. Siellä sai helposti rasismileiman otsaansa. Jopa minäkin sain. :)

Lainaus
En ole kirjoitellut siellä enää pitkiin aikoihin (enkä ollenkaan tällä nikillä). Käyn silloin tällöin vielä lukemassa jotain, mutta yhä harvemmin. Täällä on kyllä useampia myös Tiede-foorumilta tuttuja kirjoittajia, osa samalla, osa jollain muulla nikillä.

Milläs nikillä kirjoittelit siellä? Uskallatko kertoa?

Lainaus
En ole itsekään pahemmin islam-ketjuja ehtinyt/ viitsinyt täällä lukea (tämä ketju on itse asiassa ensimmäinen), mutta näyttäisi olevan ainakin tällaiset islamiin liittyvät ketjut: Mitä on islam, Koraanista poimittua ja Taha Islamin avaama Imaamin Keinutuoli. Haulla varmaan löytyisi lisää, oletan.

Katselin hieman sitä, Mitä on Islam, mutta ei vaikuttanut kiinnostavalta, siis minulle. Ja se Koraanista poimittua, ei sekään ole mitään minulle. En luule ainakaan.

Siellä Taha'n Imaamin keinutuoli, siellä olen ollut monta kertaa jo. Se on vilkas ketju. Taha toimii omalla tavallaan. Tiedän sen. On niin montaa eri tyyliä viedä keskustelua tai argumenttejä eteenpäin. Ja jos vastaväittelijät ei osaa olla kunnolla, niin ei Taha'nkaan tarvitse vastailla hienosti. Silmä silmästä, hammas hampaasta. Ja... kohtele toisia niin kuin odotat että sinua kohdellaan. Yleensä on monella tapana että alentuu tai ylentyy itse keskustelussa, riippuen muista keskustelijoista. Aaltoilua siis, paneudutaan sen toisen tasolle. ;)

Rannanjärvi

• Jäsen^^
  • **
    • Profiili
« Vastaus #202 : 23.05.2009, 03:19:08 »
Ayla: laitoin yv:n.

Ayla

• Jäsen^^
  • **
    • Profiili
« Vastaus #203 : 23.05.2009, 05:58:17 »
Ayla: laitoin yv:n.

Selvä. :) Sitten voidaankin jatkaa Islam'in jauhamista sinne Suomeen ja Eurooppaan. Mitä luulet tapahtuvan?

Moni sanoo/vaatii että muslimien on sopeuduttava. Mutta kun on se uskonnonvapaus. Ketään ei voi kieltää harrastamasta jotain uskontoa. Ja Islam on sen verran vahva uskonto että se näkyy "auraavan" itselleen tietä Eurooppaan. Tykkäsi eurooppalaiset sitten mitä tahansa.

Pysähdystä ei tapahdu. Eiköhän se ole niin että eurooppalaisten on totuttava ajatukseen Islam'in olemassa olosta Euroopassa. Se miten yhteiskunta menettelee tämän kanssa onkin jo sitten hieman eri asia.

Ps.
Unohdin yv'ssä mainita että eräs tiedeläinen se kirjoitti minulle tästä foorumista, en muuten olisi tiennyt.

far angst

• Jäsen^^^
  • Liked: 2266
  • Pavlov opetti tiedotusoppia!
    • Profiili
« Vastaus #204 : 23.05.2009, 09:00:43 »

Vastaan säikeen otsikon kysmykseen ”Haluammeko islamilaisen Suomen?” näin: Missä islamia reaalimaailmassa esiintyy, esiintyy epädemokraattisuutta, despotismia, ultrapatriarkaalisuutta, epätasa-arvoa, naisten esineellistämistä ja omaisuutena pitämistä, eriarvoisuutta, toiseuden vainoa aina kuolemaan saakka, lasten sukuelimien silpomista, terrorismia, pedofiliaa, sodomiaa ja institutionaalista, hyötyä tavoittelevaa valehtelua ja teleologisia puolitotuuksia.

Näitä mielestäni alkukantaisia, barbaarisia ja kuvottavia ilmiöitä puolustellaan sillä, että ne eivät ole ”oikeaa islamia” ja että ne ovat islamin vastaisia. Ja totta onkin, että kun keskustelee islamapologeettojen kanssa, löytyy jokaiseen väitettyyn islamin epäkohtaan aina jokin kaunis ja runollinen Koraanin lause, joka kertoo juuri päinvastaista. Että näille kauniille lauseille sitten taas puolestaan aina löytyy vastakkainen komento ihan Koraanista itsestään, jätetään mainitsematta juuri institutionaalisen valehtelun menetelmällä. Esimerkkinä tästä käyköön, että kun hadithien mukaan Mohammed tälläsi Aishaa tämän ollessa yhdeksänvuotias, väittää Suomen islamilainen yhteisö Aishan olleen 12-vuotias ja jotkut muut tahot ovatkin keksaisseet tyttörievun olleen jo 19-vuotias. Islamin totuudet siis muuttuvat tarkoitushakuisesti, ihan niin kuin politiikankin valheet.

Islamia puolustellaan myös sillä, että kaikki muslimit eivät ole ultrakonservatiivisia, jihadia vaahto suussa karjuvia terroristeja. Totta onkin, eivät todellakaan ole. Olemme kuitenkin jo nähneet, miten rauhallisillekin muslimeille moskeijoissa saarnataan pyhää sotaa,  vihaa ja kristittyjen ja juutalaisten tappamista. Tällöin on reaalisena vaarana, että ”rauhallisesta muslimista” varsin nopeasti sukeutuu raivomuslimi, jolle hirveimmätkin teot ovat sallittuja ja luvallisia, kunhan ne selitetään jihadilla. Rauhalliset muslimit eivät edes pyri asettamaan suitsia näiden vihaprofeettojen suuhun, vielä vähemmän puhdistamaan näitä keskuudestaan. Tämä taas selvästi kertoo, että "rauhalliset muslimit" ovat pieni, pelokas vähemmistö, josta ei ole omaa pesääsnsä siivoamaan. Ja kun eivät uskalla poistaa pahaa luotaan rahuhallisinakaan aikoina, eivät uskalla sitä tehdä jihadpogromienkaan aikana. Siksi "rauhallisilla muslimeilla" ei ole mitään painoarvoa islamia ja muslimeita länsimaisen yhteiskunnan arvovaa'alla punnittäessä, ne siis ovat yhtälössä merkityksetön tekijä.

Kaikki ihmisessä olevat kasvaimet eivät ole tappavaa syöpää, osa niistä on harmittomia ja hyvänlaatuisia. En kuitenkaan halua kehooni yhtäkään sellaista kasvainta, jolla on edes mahdollisuus äityä pahanlaatuiseksi terminaalisyöväksi. Samasta syystä en halua Suomi-neidonkaan kehoon islamilaisia kasvaimia, koska ne jo muualla ovat osoittautuneet kovin helposti muuttuvan syöväksi, johon ei tunnu tehoavan mikään hoito.

Kristittyenemmistöinen Libanon oli todella upea paikka muutama vuosikymmen sitten. Beirut tunnettiin nimillä ”Lähi-Idän Pariisi” elegantin rakennuskantansa ja iloisen ja sallivan elämäntyylinsä vuoksi. Se tunnettiin myös Lähi-Idän Zûrichinä siksi, että se oli alueellinen pankki-, vakuutus- ja rahamaailman keskus. Tuolloin Libanon todellakin oli toimiva ja moniarvoinen monikulttuuriyhteisö. Nyt Beirutissa on muslimienemmistö ja jälki näkyy: ennen niin upea yhteiskunta on muuttunut raunioituneeksi paskastaniaksi, jossa debatti käydään asein ja jonka suurin teollisuudenala lienee jälleenlataus, räjähteiden valmistus ja ruumisarkkuteollisuus.

Yhtään kunnolla toimivaa, moniarvoista ja inhimillistä islamilaista maata en ole vielä nähnyt, vaikka monissa niistä olen viettänyt pitkiäkin aikoja. Siksi en halua Suomen muuttuvan islamilaiseksi kaatopaikkayhteiskunnaksi. Enemmän katson suomalaisten olevan velkaa jälkipolville.

Suomi ei ole isiltämme peritty, sen on lapsiltamme lainassa.

Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 10362
    • Profiili
« Vastaus #205 : 23.05.2009, 09:51:53 »
Emme edelleenkään halua. Abdullah Tammesta en mene vannomaan.

pamaus

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 74
  • Pamaus - tapahtui Viipurissa 30.11.1495.
    • Profiili
« Vastaus #206 : 23.05.2009, 10:19:51 »
Juu ei, ehdottomasti ei!

Ääriskenario islamistisesta Suomesta on Ahvenanmaa. Siitä voidaan tehdä islamiteille oma saarivaltio, jos ja vain jos Suomi hankkii itselleen riittävän ydinpeloitteen sitä vastaan.
Nuivitaan lapsillemme parempi huominen.

metsämies

• Jäsen^^^
  • Liked: 1
    • Profiili
« Vastaus #207 : 23.05.2009, 11:24:15 »
Ei haluta ei mutta minkäs sille mahtaa jos vapaaehtoisesti ihmiset kääntyvät islamiin?

Pekka walden

• Vieras
« Vastaus #208 : 23.05.2009, 12:41:01 »
Minä kun en kuulu mihinkään puolueeseen, niin yksityishenkilönä saanen olla sitä mieltä, että Islam on ihmiskunnan syöpäkasvain.

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 10362
    • Profiili
« Vastaus #209 : 23.05.2009, 13:16:16 »
Jos islamia ei nyt olisi, olisiko sille tarvetta ja tilausta?