Kirjoittaja Aihe: 2013-03-04 Johanna Korhonen teki tutkintapyynnön (uskonnollisesta) vihapuheesta  (Luettu 76623 kertaa)

normi

• Jäsen^^^
  • Liked: 2301
  • junttiälymystön etustaja
Askola sanoi, että homojen vihkiminen tulee ihan tavalliseksi toiminnaksi kirkossa.

Ymmärtääkö Irja, että "viha" ei kohdistu homoihin ja lesboihin eikä sihenkään, että Irja heitä vihkii ja fanittaa. Uskovausten kiukku kohdistuu siihen, että Irja tekee sitä kristinuskon nimissä. Se kohdistuu siihen, että Irja on ottanut oikeudekseen astua kristinuskon yläpuolelle ja sanella kristinopin uudelleen oman mielensä mukaiseksi.

Siinä ei olisi mitään, jos Irja knit olisivat alunperinkin perustaneet oman kirkkokunnan jossa sitten opettaisivat tätä uutta uskontoaan.

Tässä on nyt sellainen hassu ajatus, että askola ja kumppanit eivät olisi uskovaisia. Tosiasiassa kristityt ovat ikävä kyllä jakaantuneet kahteen aika erilliseen leiriin tässä asiassa. Kumpikin puoli perustelee näkemyksiään Raamatulla ja kumpikin puoli omaa vilpittömän vakaumuksen siitä, että he toimivat juuri kuten Jeesus haluaa. Kummassakin leirissä on toki mukana porukkaa, joka on avoimesti ei-uskovaista, mutta joka kokee silti tärkeäksi puolustaa oikeaksi kokemiaan arvoja.

Askola ja kumppanit ovat varmasti uskossa, mutta raamatun mukaisen uskon kanssa heidän uskollaan ei ole mitään tekemistä.
Askola ja kumppanit eivät ole uudestisyntyneitä (uskoon tulleita) kristittyjä. Silloin kun ihminen (kuten Askola) asettaa omat mielipiteensä Jumalan Sanan yläpuolelle ollaan kaukana siitä mitä raamattu opettaa.

Niin Askolalla on ihan oma uskontonsa. Kun Irja kommentoi tätä parin vihkimistä ja uhriutumistaan, niin hän sanoi, että "homoseksuaalin pappeus ei ole mulle mikään ongelma" ja "Minun kanssa saa olla eri mieltä". (aivan kuin siihen nyt Askolan lupa tarvittaisiin)
Eli siis keksiössä hänellä on hän itse. En ymmärrä tosiaan, että miksi nämä liberaalit eivät alunperin jo ole perustaneet omaa kirkkokuntaansa.
Kysymys on todellakin siitä, että Irja & knit kirjoittavat raamattua mieleisekseen, siihen heillä on oikeus, mutta eivät he saisi sitä raamatuksi sitten kutsua, koska silloin he syyllistyvät vääristelyyn. Kaupallisesta tuotteesta jos olisi kyse, niin Irja joutuisi vankilaan.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2013, 09:11:00 kirjoittanut normi »
Impossible situations can become possible miracles

Arto Luukkainen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 557
Niin Askolalla on ihan oma uskontonsa. Kun Irja kommentoi tätä parin vihkimistä ja uhriutumistaan, niin hän sanoi, että "homoseksuaalin pappeus ei ole mulle mikään ongelma" ja "Minun kanssa saa olla eri mieltä".

Tuoi boldattu kohta pisti silmään kun hänhän nimittää "vihapuheeksi" kaikkea saamaansa palautetta, jossa ollaan eri mieltä. Hyvinkin joukossa on voinut olla joitakin tappouhkauksia yms. mutta Askolan mukaan hän sai satoja vihapuheviestejä. En vaan jaksa uskoa, että jokainen viesti sisälsi väkivaltaisia uhkauksia.
'
En ole Arto Luukkanen vaan Arto Luukkainen eli iillä!
Iitön on se kuuluisampi.

Malla

• Jäsen^^^
  • Liked: 3090
Niin Askolalla on ihan oma uskontonsa. Kun Irja kommentoi tätä parin vihkimistä ja uhriutumistaan, niin hän sanoi, että "homoseksuaalin pappeus ei ole mulle mikään ongelma" ja "Minun kanssa saa olla eri mieltä". (aivan kuin siihen nyt Askolan lupa tarvittaisiin)
Eli siis keksiössä hänellä on hän itse.

Tässä nimimerkki normi on mielestäni asian ytimessä. Papit eivät ole enää laumastaan huolta pitäviä pikku paimenia vaan mediapersoonia ja performanssitaiteilijoita.

Arvostan yhä enemmän vähäeleisiä pappeja, jotka hoitavat valitsemansa työn tekemättä numeroa itsestään.   

EL SID

• Vieras
Eli ei siis ihmisten oma ilmoitus, vaan Raamatun ilmoitus.

Ymmärsit mahdollisesti väärin. Ihmisten omalla ilmoituksella viittasin siihen, että ihmiset itse ilmoittavat olevansa uskovaisia ja sen perään ilmaisevat täysin ristiriitaiset käsitykset esim. homoista. Tämä ei ole mitenkään ainutlaatuinen tilanne, onhan iteään uskoviksi kutsuvilla hyvin ristiriitaisia näkemyksiä monesta eri aiheesta, esimerkiksi kasteesta saa kivat mielipide-erot esiin. Mutta koska tämä ei ole uskontovääntö, toistan yksinkertaisen pointtini: Itseään uskoviksi kutsuvilla ihmisillä on hyvin erilaisia näkemyksiä homoista. Rajalinja kulkee kristinuskon sisällä, kristittyjen välillä. Eikä suinkaan niin, että yhdessä leirissä olisi uskovaiset ja toisessa kulttuurimarxistiset kikhernelepakot.

no siinä on tällä suvaitsevaisuupuolella selittelyä ja aika paljon joutuu tulkitsemaan kristinuskon "ohjekirjaa" eli raamattua ja nimenomaan uutta testamenttia, oman mielensä mukaan, sillä kristinuskon ohjekirja kieltää homouden hyvin selvästi. Tulkinta homouden hyväksymisestä ei ole mitenkään "ohjekirjan" mukainen, vaan perustuu pelkästään ajatukseen kuinka "jumala rakastaa kaikkia" siis myös homoja. Eli he toimivat "ohjeiden vastaisesti" käyttämällä "omaa harkintaa".
Ne jotka pyrkivät noudattamaan raamattua ja tässä kohtaa homokieltoa, lähtevät siitä, että "yliluonnollisen ja kaiken ylittävän rakkauden" lisäksi ihmislaumaa ohjaavalla yliluonnollisella olennolla on  suunnitelmansa meidän varalle. Suunnitelmaan kuuluu luomakunnan kruunun paimentaminen ja ohjaaminen tiettyyn suuntaan. suunnitelma ei avaudu "vajavaisille ihmisille", mutta mikäli lukee uutta testamenttia, voi hyvin ymmärtää, että siihen kuuluu myös halujen ja himojen hillitsemään oppiminen, siis asia joka erottaa meidät mm. apinoista, joka tekevät mitä tekevät vaikka paikalla olisi ketä ja mitä.

ei minulla ole mitään homoja ja homoutta vastaan. normaalissa elämässä kukin tehkööt mitä huvittaa, mutta uskonto on uskontoa (ateisti sanoisi uskomukset ovat uskomuksia) ja siinä täytyy pelata uskonnon säännöillä.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2013, 10:15:49 kirjoittanut EL SID »

normi

• Jäsen^^^
Eli siis keksiössä hänellä on hän itse.

Tässä nimimerkki normi on mielestäni asian ytimessä. Papit eivät ole enää laumastaan huolta pitäviä pikku paimenia vaan mediapersoonia ja performanssitaiteilijoita.

Arvostan yhä enemmän vähäeleisiä pappeja, jotka hoitavat valitsemansa työn tekemättä numeroa itsestään.   

Ja nämä julkkiskohupapit ovat harhautuneet tehtävästään, olivat sitten liberaaleja tai vanhoillisia. Papin tehtävä näet on ihan muu kuin julkkiksen toimi.

alussaolisana

• Jäsen^^^
  • Liked: 3464
  • 17 v.
Mulla on kaveri, joka tekee työtään isossa kansainvälisessä kristillisessä järjestössä. Kaveri ei ole luterilainen ja harvoin ottaa kantaa näihin ev.lut. kirkon kysymyksiin. Mutta sanoipa jo vuosia sitten minulle, että "Naispapit tulevat päästämään homouden luterilaiseen kirkkoon."
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

Alkuasukas

• Jäsen^^^
  • Liked: 2273
  • Nipsteri
Naispappeudesta alkoi alamäki.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

normi

• Jäsen^^^
Tässä mielessä on ilmiselvää, että miksi siellä raamatussa sanotaan, että "nainen vaietkoon seurakunnassa". Näköjään naiset vesittävät koko homman, kun oppi ei soiv heidän "fiiliksiinsä".

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 38261
Korhoslaiset tehnevät kohta vihapuheilmoituksen Patmoksesta. Miksi eivät ole jo tehneet? Mikä korhoslaisia pidättelee?

Lainaus
Juha Ahvio KIRKON RAPPIO RADIKALISOITUU - Mitä Suomen lähetysseuran päätös siunata homopari kesällä lähetystyöhön todella merkitsee?

Homopariskunta siunataan kesän alussa lähetystehtävään.  Toinen miehistä vihitään papiksi.  Suomen ensimmäinen naispiispa Irja Askola toimii ja palvelee.  Onko Suomen ev.lut. kirkon ja kirkollisen lähetystyön laiva nyt kurssilla, josta se ei koskaan enää voi vaihtaa raamatulliselle reitille?
Onko tunnustuksellisten luterilaisten nyt syytä aloittaa exoduksensa kirkosta? Tätäkö arkkipiispan laajalti huomioitu  avauspuheenvuoro heijasteli kirkolliskokouksessa?  Oliko se harkittu ja silti harsoihin peitelty  tien avausoperaatio ennen  SLS:n kesäjuhlien pommia - tapaushan oli aiottu pitää visusti kulissien takana kunnes pommi räjähtäisi. 

Huippuajankohtainen ilta.

Tilaa illan opetus (CD, mp3): tilaukset@kuvajasana.fi 

Sivuilta löytyy Livestream-linkki, josta iltaa voi seurata suorana. Alkaa klo 18.

Lainaus
Paikka: Savenvalajan Paja (Sörnäisten rantatie 27 D. 6. krs.)

Alkaa: 10. kesäkuuta 2013 klo 18:00

Ai niin se linkki... kröhöm... tuota, tässä tulee:

http://www.patmos.fi/fi/tilaisuudet/kalenteri/tapahtuma/?id=26&selEvent=749
« Viimeksi muokattu: 10.06.2013, 11:20:53 kirjoittanut Emo »

Jaska Pankkaaja

• Jäsen^^^
  • Liked: 10236
  • Finlayson, Fazer ja nyt myös Firas

"Naiset ovat pilanneet maailman"

http://naurunappula.com/482601

Tuota, kyllähän tässä perää on  :D

Naisen voi nähdä myös sukupuolineutraalisti tässä yhteydessä esim. kokoomuksen, SDP, kepuli jne politiikkoina.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Emo

• Jäsen^^^
Eikä näitä kommentteja edellä pidä nähdä vihapuheena naisia kohtaan (itsekin olen nainen), vaan kysehän on "vain" siitä, että Herbert Marcuse 1960-luvulla määritteli sorretun "työväenluokan" uusiksi ja se koostui hänen kulttuurimarxilaisen näkemyksensä mukaan seuraavista ihmisryhmistä: naiset, seksuaalivähemmistöt, etniset vähemmistöt, opiskelijat (yliopisto-opiskelijat eritoten) ja kolmannen maailman sorretut.

Kaikki tänään näkemämme mokutus ja "tasa-arvokamppailu" ympärillämme on kulttuurimarxilaista vallankumousta, ei tässä sen kummempaa ole tekeillä. Mitä nyt länsimaiset instituutiot ja yhteiskunnat/ kansallisvaltiot ollaan lyömässä pirstaleiksi.
Naisvihasta ei ole kyse (ellei sitten haluta myöntää että eräät naisetkin kyllä vihaavat perinteisiä länsimaisia arvoja kts. esim. tämän ketjun otsikko), poliittisista faktoista sensijaan on kyse.

ämpee

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 23140
Lainaus
"Kun Irja kommentoi tätä parin vihkimistä ja uhriutumistaan, niin hän sanoi, että "homoseksuaalin pappeus ei ole mulle mikään ongelma" ja "Minun kanssa saa olla eri mieltä". (aivan kuin siihen nyt Askolan lupa tarvittaisiin)"

Askola taitaa olla melkoinen konservatiivi kun hän puolustaa sitä mennyttä maailmaa joka viime vuosina on kirkon piirista esille noussut, eli tarkoitan niitä "pahoja paimenia" jotka ovat panneet "lampaitaan" henkensä edestä.
Hyvä paimenhan tekee juuri päinvastoin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Mietintämyssy

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 32
no siinä on tällä suvaitsevaisuupuolella selittelyä ja aika paljon joutuu tulkitsemaan kristinuskon "ohjekirjaa" eli raamattua ja nimenomaan uutta testamenttia, oman mielensä mukaan, sillä kristinuskon ohjekirja kieltää homouden hyvin selvästi.
On kyllä ärsyttävästi tulkittu kirjaa ja jätetty monia kohtia täysin huomiotta vuosisatojen kuluessa. Esimerkiksi kunnon mies ei saa enää myydä tytärtään orjaksi vaikka se on ok (2. Moos. 21:7). Ihmiset myös käyvät ihan vapaasti töissä pyhäpäivinä, vaikka siitä pitäisi rangaista kuolemalla (2 Moos. 35:2) . Nykyisin monet miehet myös leikkaavat hiuksensa ohimoilta ja ajavat partansa, vaikka moinen on Jumalan mielestä äärimmäisen paheksuttavaa (3. Moos. 19:27). Näitä siitten vesitetään sillä, että Jeesus mitätöi rakkaudellaan lait. Tosi uskovat (tm) muistuttavat oikein, että hän ei tullut poistamaan lakia vaan vahvistamaan sen.

Onneksi nämä kirkon nykytilan vuoksi kuohahtelevat ihmiset - jotka selkeästi ovat vain vilpittömästi huolissaan rakkaiden kristittyjen lähimmäistensä sieluista - voivat lohduttautua sillä, että heillä on oikea usko ja Jumala on heille suoraan jutellessaan kertonut, miten hommat pitäisi hoitaa. Kuoleman/maailmanlopun jälkeen he voivat sitten tyytyväisinä taivaan iloissa nautiskella, kun sodomiitteja kärvennetään liekeissä, ja todeta: "mitäs minä sanoin". On se jännä tämä maailmankaikkeus.

guest11919

• Vieras
Mietintämyssy, perehdy sellaiseen juttuun kuin Paavali.

Edelleen uskonnonopetus pakolliseksi kaikille  >:(

Emo

• Jäsen^^^
no siinä on tällä suvaitsevaisuupuolella selittelyä ja aika paljon joutuu tulkitsemaan kristinuskon "ohjekirjaa" eli raamattua ja nimenomaan uutta testamenttia, oman mielensä mukaan, sillä kristinuskon ohjekirja kieltää homouden hyvin selvästi.
On kyllä ärsyttävästi tulkittu kirjaa ja jätetty monia kohtia täysin huomiotta vuosisatojen kuluessa. Esimerkiksi kunnon mies ei saa enää myydä tytärtään orjaksi vaikka se on ok (2. Moos. 21:7). Ihmiset myös käyvät ihan vapaasti töissä pyhäpäivinä, vaikka siitä pitäisi rangaista kuolemalla (2 Moos. 35:2) . Nykyisin monet miehet myös leikkaavat hiuksensa ohimoilta ja ajavat partansa, vaikka moinen on Jumalan mielestä äärimmäisen paheksuttavaa (3. Moos. 19:27). Näitä siitten vesitetään sillä, että Jeesus mitätöi rakkaudellaan lait. Tosi uskovat (tm) muistuttavat oikein, että hän ei tullut poistamaan lakia vaan vahvistamaan sen.

Mooseksen kirjoissa on juutalaisten laki. Juutalaiset eivät ole kristittyjä. Kristityt eivät ole juutalaisia.
Mooseksen kirjojen laki ei ole ei-juutalaisten pakanakansojen laki. Jeesus puolestaan syntyi juutalaiseksi.

Lyhyesti: turhaan meille paasaat juutalaisen lain pitämisestä, meistä juuri kukaan täällä Hommalla tuskin on juutalainen. Me saamme hiuksiamme leikellä kuten haluamme. Kristinusko ei ole lakiuskonto, juutalaisuus on (kuten islamkin on lakiuskonto sillä Muhammedhan plagioi paljon juutalaisuudesta islamiin).

Tämän seuraavan kohdan olit lainannut väärin, ehkä tahallaan?

http://www.finbible.fi/UT/Matteus/Raamattu1_5.htm

Lainaus
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Eli Jeesus ei tullut juutalaista lakia suinkaan vahvistamaan kuten väitit (se on vahva jo ennestään juutalaisille ja meitä muitahan se ei ole koskaan koskenutkaan) vaan TÄYTTÄMÄÄN. Jeesus eli synnittömän elämän, Hän siis täytti lain.
Mutta Hän ei poistanut (eli ei kumonnut) lakia, eikä estänyt juutalaisia edelleenkin halutessaan lakia noudattamasta, ja niinhän he tänä päivänäkin kykyjensä mukaan yrittävät lain täyttää mutta eivät tietenkään siihen pysty. 

http://www.finbible.fi/UT/Johannes/Raamattu1_5.htm

Lainaus
18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Eli Jeesus itsekin mm. paransi sairaita eli teki työtä sapattina, sillä

Lainaus
27 Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
 28 Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra."

http://www.finbible.fi/UT/Markus/Raamattu1_2.htm

Työnteko pyhäpäivänä on siis ok, jos se työ on pakko tehdä juuri silloin. Ihmisen on hyvä pitää lepopäivä, mutta PAKKO ei ole pitää.

Tämä tästä off-topicista osaltani, mutta kannattaisi keskustella asioista niiden kanssa ketkä asioista ymmärtävät eikä lukea sitä Raamattua kuten piru lukee.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2013, 12:29:43 kirjoittanut Emo »

Emo

• Jäsen^^^
ei minulla ole mitään homoja ja homoutta vastaan. normaalissa elämässä kukin tehkööt mitä huvittaa, mutta uskonto on uskontoa (ateisti sanoisi uskomukset ovat uskomuksia) ja siinä täytyy pelata uskonnon säännöillä.
Kyllähän ne säännöt ovat aina muuttuneet tarpeen vaatiessa, miksei nytkin.

Kaikkeahan aina voidaan muuttaa, mutta jos sääntöjä muutetaan niin kyse ei ole enää kristinuskosta vaan jostain muusta uskosta.

Looginen kysymys: mikseivät kirkon opin muuttajat (Johanna Korhonen on näitä "muuttajia") perusta uutta uskontoa?

Vastaus: kirkon omaisuus, verorahat ja arvovalta maistuvat sääntöjen muuttajien suussa niin makoisalle.

EL SID

• Vieras

Onneksi nämä kirkon nykytilan vuoksi kuohahtelevat ihmiset - jotka selkeästi ovat vain vilpittömästi huolissaan rakkaiden kristittyjen lähimmäistensä sieluista - voivat lohduttautua sillä, että heillä on oikea usko ja Jumala on heille suoraan jutellessaan kertonut, miten hommat pitäisi hoitaa. Kuoleman/maailmanlopun jälkeen he voivat sitten tyytyväisinä taivaan iloissa nautiskella, kun sodomiitteja kärvennetään liekeissä, ja todeta: "mitäs minä sanoin". On se jännä tämä maailmankaikkeus.

niin kuollut argu, että mietin hetken ottaako sitä edes tosissani. Vanha testamentti on juutalaisten ikiomaan aluetta. Kristityillä on uusi testamentti.
Ja jos uutta testamenttia aletaan muunnella hyväksymään kaikki mahdollinen mitä suvaitsevaisuuden nimissä pitää hyväksyä, kyseessä on silloin uusi uskonto.

en usko, että ns.kristityillä on mitään sitä vastaan jos korhonen perustaisi homokirkon ja pyytäisi sinne Irjan piispaksi. asiahan ei silloin koske heitä.

sama vastaus kuin edelliselle
« Viimeksi muokattu: 10.06.2013, 12:56:16 kirjoittanut EL SID »

Elcric12

• Jäsen^^^
  • Liked: 353
Raamatun olemuksesta (ajasta 06:50):
http://areena.yle.fi/tv/1292203

Faidros.

• Jäsen^^^
  • Liked: 24344
  • Blues for Allah

Kaikkeahan aina voidaan muuttaa, mutta jos sääntöjä muutetaan niin kyse ei ole enää kristinuskosta vaan jostain muusta uskosta.

Looginen kysymys: mikseivät kirkon opin muuttajat (Johanna Korhonen on näitä "muuttajia") perusta uutta uskontoa?

Vastaus: kirkon omaisuus, verorahat ja arvovalta maistuvat sääntöjen muuttajien suussa niin makoisalle.

Uskonnoissa "taivaaseenpääsyn(paratiisi,nirvana...) maalitolppia" siirrellään joka hetki, se on loppumaton tie. Valtionkirkko on vain niin hyvä tulonlähde erilaisille lahkoille, ettei siitä lähdetä kirveelläkään pois.
Siksi valtionkirkosta on luovuttava ja tottakai myös siksi, että myöskin uskonnottomat joutuvat verotuksen myötä kustantamaan "poppamiesten ja tässä tapauksessa poppanaisten menoja".
Nyt ollaan perustamassa homolahkoa kirkon sisälle. Johanna Korhonen joutuisi perustamaan "oman" seurakuntansa ja hankkimaan itse rahoituksensa sille, jos valtionkirkon rahoitus verotuksella lopetettaisiin.

Vetoankin teihin uskoviin, jotka vielä olette valtionkirkon jäseniä, erotkaa! Itse olen uskonnoton, mutta arvostan niitä uskovia ja kunnioitan myös, jotka ovat valinneet tiensä "huorakirkon" ulkopuolella. Meidän ei tarvitse jakaa uskoa tai maailmankatsomusta, mutta oikeudenmukaisuuden voimme!

PS: Minulla ei ole mitään kenenkään sukupuolista suuntautumista vastaan, mutta epäreilua rahastusta uskonnon varjolla olen.
PPS: Jos ette halua nykyistä kirkkoverojärjestelmää alas, tulemme näkemään myös verotuksella hoidetut moskeijat. Vaikka Tanska, Norja, Ruotsi, on meidän silmätikkuna, he tajusivat(ehkä pakosta) tämän asian ennen meitä.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2013, 13:49:34 kirjoittanut Faidros. »
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Miniluv

• Jäsen^^^
  • Liked: 13432
Aletaan olla jo aika kaukana ketjun aiheesta.

"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

Emo

• Jäsen^^^

Uskonnoissa "taivaaseenpääsyn(paratiisi,nirvana...) maalitolppia" siirrellään joka hetki, se on loppumaton tie. Valtionkirkko on vain niin hyvä tulonlähde erilaisille lahkoille, ettei siitä lähdetä kirveelläkään pois.

Mitä tarkoitat lahkoilla? Evlutkirkon omat herätysliikkeet eivät ole lahkoja. Tarkoitatko lahkolla esim. korhoslaisuutta?

http://www.opinto.net/uskonto/timomuola/herliikk.html  (Tässä linkki siihen mitä ovat kirkon herätysliikkeet)

Mitä taas tulee evlutkirkon herätysliikkeisiin, niin nimenomaanhan liberaalikirkko nykyään antaa rahaa ennemmin vaikka ateisteille ja muslimeille kuin omille Raamatussa pitäytyville herätysliikkeilleen. Tämä kaikki on täysin kulttuurimarxismin mukaista toimintaa.

Pistetään nyt kerran kinkki joka tyydyttää varmaan setalaisiakin  ;D

http://ranneliike.net/teema/harmistunut-ministeri-hautala-puolusti-aarikristillisten-osallistumista-kehitysyhteistyohon?aid=9897

Lainaus
Suomen ulkoministeriö ei näe eettisiä ongelmia siinä, että äärikristillisten lähetysjärjestöjen kehitysyhteistyötä tuetaan ministeriön varoista. Kirkon uudistusmielisten mielestä vanhoillisille ei tulisi myöntään lainkaan tukea, mutta UM haluaa nähdä vanhoillisten kehitysyhteistyön täysin erillisenä niiden lähetystyöhön liittyvästä syrjinnän kannatuksesta. Vanhoillisiin kuuluvan Kylväjän piiristä on kuitenkin todettu "lähetystyöstä nousevien periaatteiden" vaikuttavan myös kehitysyhteistyön henkilöstölinjaan.

Asia nousi jälleen esille, kun vanhoilliset eivät suvainneet Suomen Lähetysseuran päätöstä lähettää miespari lähetystyöhön Kaakkois-Aasiaan. Eräät järjestöt ilmoittivat, etteivät hyväksy miesparia omassa lähetystyössään.

Kehitysministeri Heidi Hautala vakuutti Ylen haastattelussa 7.6.13, etteivät jyrkät asenteet kotimaassa heijastu järjestöjen kehitysyhteistyöhankkeisiin. Kysymyksistä silmin nähden vaivaantunut Hautala ei suostunut vastaamaan jatkokysymykseen ja vetäytyi äkillisesti kameran edestä.

Kylväjä esimerkiksi on viidesläinen (uuspietistinen) lähetysjärjestö, kirkon oman herätysliikkeen lähetysjärjestö eikä suinkaan mikään lahko. Näyttääkö raha olevan "äärikristillisille" löysässä?

Olen itse äärikristillinen, mikä tarkoittaa nykyisessä uusmarxilaisessa kielenkäytössä sitä, että luen Raamatusta mikä oli Jeesuksen sanoma ja mitä hän halusi ihmisten tekevän, enkä kysele poliitikoilta että miten minun tänään pitäisi mokuttaa ja suvaita jotta olisin heidän mielestään "hyvä ihminen".

It's so simple!

Maalitolppia siirrellään, tietenkin. Niinhän ihmiset tekevät, ja täälläkin moni toivoo että maalitolppia siirreltäisiin jopa vielä useamminkin. Mutta maalitolppia ei pidä siirrellä. Ei niitä saa jääkiekossakaan siirrellä, silti ainahan joku lätkässäkin joskus siirrellä yrittää.

Emo

• Jäsen^^^

Tarkoittaako tämä sitä että pitäisi heretä?

IDA

• Jäsen^^^
  • Liked: 12712
  • qui enim non est adversum vos pro vobis est
Uskonnoissa "taivaaseenpääsyn(paratiisi,nirvana...) maalitolppia" siirrellään joka hetki, s

Sanotaan nyt sen verran, että ei ole mitään yleistää evankelisluterilaista kirkkoa, eikä varsinkaan joitain sen yksittäisiä pappeja, kaikiksi maailman uskonnoiksi, eikä edes kristinuskoksi.

Vihapuheesta taas sen verran, että Timo Junkkaalalla jota väitettiin homoja vihaavaksi kiihkouskovaiseksi ja ties miksi olisi varmaan paremmat perusteet viedä tätä uskonnollisen vihapuheen asiaa poliisitutkintaan kuin Johanna Korhosella.
qui non est mecum adversum me est

Miniluv

• Jäsen^^^
  • Liked: 13432

Tarkoittaako tämä sitä että pitäisi heretä?

Klik.
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

Emo

• Jäsen^^^
Eikös tämä uusi ketju (linkki tuossa alla ) kuuluisi tämän ansiokkaan vanhan monipuolisen tutkielman perään?

Johanna Korhosen tutkintapyyntö vihapuheesta: ei rikosta   http://hommaforum.org/index.php/topic,84482.msg1353198/topicseen.html

Näkisin mieluusti asiat keskitettyinä mahdollisimman harvalukuisiin ketjuihin.

guest11919

• Vieras
Eikös tämä uusi ketju (linkki tuossa alla ) kuuluisi tämän ansiokkaan vanhan monipuolisen tutkielman perään?

Johanna Korhosen tutkintapyyntö vihapuheesta: ei rikosta   http://hommaforum.org/index.php/topic,84482.msg1353198/topicseen.html

Näkisin mieluusti asiat keskitettyinä mahdollisimman harvalukuisiin ketjuihin.

Ongelma on siinä, että nämä keskustelut paisuvat helposti kymmensivuisiksi. Henkilö, joka ei ennätä seurata koko keskustelua, ei viitsi avata enää uusia viestejä sivulta xx. Näin jää huomaamatta, jos on tullut todella uutta. Siksi näistä ratkaisuista pitäisi mielestäni aina tulla uusi ketju.

l'uomo normale

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 11060
  • Je suis. Sivistysporvari. Ihmisenä ja kuluttajana.
Ongelma on siinä, että nämä keskustelut paisuvat helposti kymmensivuisiksi. Henkilö, joka ei ennätä seurata koko keskustelua, ei viitsi avata enää uusia viestejä sivulta xx. Näin jää huomaamatta, jos on tullut todella uutta. Siksi näistä ratkaisuista pitäisi mielestäni aina tulla uusi ketju.

Toisaalta vanhojen ketjujen löytäminen on aika hankalaa. Siksi en Irja Askolan ja homolähettien tapauksesta viitsinyt avata uutta ketjua vaan panin sen ensimmäiseen ketjuun joka liittyi jotenkin aiheeseen. Molempi pahempi, mutta itse kuitekin tykkään hiukan enemmän mammuttiketjuista.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

EL SID

• Vieras

siirtelijöitä ovat nimenomaan nämä irja askolat, joiden käsitystä kristinuskosta olen aiemmin puinut täällä:

http://hommaforum.org/index.php/topic,80236.msg1347089.html#msg1347089

Lainaus
Yritetään: Askolat kumppaneineen eivät välttämättä koe, eivätkä halua olla perinteisiä kristittyjä, vaan eräänlaisia kosmopoliitteja, joille kaikki uskonnot ovat tasaveroisia, ja he uskovat että sama jumala on niin islamin kuin krisnankin takana, he vain sattuvat palvomaan tämän jumalan kristittyä versiota. Eli he eivät koe perinteistä kristinuskoa omakseen. Tämän ajatusmaailman omaava naispappi voi siten hyvin puolestaloukkaantua vaikka siannäköisistä betoniporsaista.

ja kyllä, olet oikeassa, omaa uskontoaan kirkon sisällä julistavalla askolalle ei riitä homoliittojen salliminen, vaan seuraava maalitolppa on muslimen päästäminen rukoilemaan kirkoon:

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/5541-askola-hsssa-seurakunnan-tilojen-antaminen-muslimien-kayttoon-mahdollista?start=120

tekosyynä on se, että myös islam on "rasismia vastaan"

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/113430-piispa-hslle-%E2%80%9Dmuslimit-voisivat-kayttaa-kirkkoja%E2%80%9D

Lainaus
Askola ei koe, että islam uhkaisi kristinuskoa. Sen sijaan hän katsoo, että uskonnot "ovat samalla puolella" muun muassa rasismin vastaisuudessa.

Tämä on siis seuraava siirto kirkon sisällä, maailmanuskonto, jossa aktiivisesti yritetään unohtaa islamin varjopuolet. Kukaan luterilaisen "kirkon" muista piispoista ei ole tuominnut Irja Askolan puheita. Ajatus burkhaan pukeutuvasta luterilaisesta naispapista saattaa naurattaa nyt, mutta entäs 20-vuoden kuluttua?

« Viimeksi muokattu: 14.06.2013, 09:37:16 kirjoittanut EL SID »

Emo

• Jäsen^^^
Lainaus EL SIDin ylle laittamasta linkistä:

Lainaus
Askola ei koe, että islam uhkaisi kristinuskoa. Sen sijaan hän katsoo, että uskonnot "ovat samalla puolella" muun muassa rasismin vastaisuudessa. Askola kuitenkin myöntää, ettei suhde maahanmuuttoon ja islamiin ole kirkon sisällä aivan mutkaton.

- Kirkon sisällä ei ole leimallisesti rasistisia ryhmiä, eikä aktiivista maahanmuuton vastustusta. Mutta ehkä ei ole myöskään tarpeeksi suvaitsevaisuuden tuottamista, Askola sanoo HS:lle.

Helppoa! Pitää syödä enemmän ja kuitupitoisempaa, niin tuottaa enemmän suvaitsevaisuutta.

normi

• Jäsen^^^
Askola hiihtelee ihan omia vihergaysuvismoku latujaan. Kristinusko on ollut hänelle vain keino päästä tuohon asemaansa ja ilmeisenä tavoitteena taitaa olla evlutkirkon mädättäminen sisältä päin. Mahdollisesti Askola on vihervasemmistofeministisen liikkeen soluttautuja.

Ennen kuin huudatte foliopipoa, niin miettikääpä mitä Askola oikeasti ajaa ja mitä pyrkii edistämään.

Tagit: