ei minulla ole mitään homoja ja homoutta vastaan. normaalissa elämässä kukin tehkööt mitä huvittaa, mutta uskonto on uskontoa (ateisti sanoisi uskomukset ovat uskomuksia) ja siinä täytyy pelata uskonnon säännöillä.
Kyllähän ne säännöt ovat aina muuttuneet tarpeen vaatiessa, miksei nytkin.
Kaikkeahan aina voidaan muuttaa, mutta jos sääntöjä muutetaan niin kyse ei ole enää kristinuskosta vaan jostain muusta uskosta.
Looginen kysymys: mikseivät kirkon opin muuttajat (Johanna Korhonen on näitä "muuttajia") perusta uutta uskontoa?
Vastaus: kirkon omaisuus, verorahat ja arvovalta maistuvat sääntöjen muuttajien suussa niin makoisalle.
Uskonnoissa "taivaaseenpääsyn(paratiisi,nirvana...) maalitolppia" siirrellään joka hetki, se on loppumaton tie. Valtionkirkko on vain niin hyvä tulonlähde erilaisille lahkoille, ettei siitä lähdetä kirveelläkään pois.
Siksi valtionkirkosta on luovuttava ja tottakai myös siksi, että myöskin uskonnottomat joutuvat
verotuksen myötä kustantamaan "poppamiesten ja tässä tapauksessa poppanaisten menoja".
Nyt ollaan perustamassa homolahkoa kirkon sisälle. Johanna Korhonen joutuisi perustamaan "oman" seurakuntansa ja hankkimaan itse rahoituksensa sille, jos valtionkirkon rahoitus
verotuksella lopetettaisiin.
Vetoankin teihin uskoviin, jotka vielä olette valtionkirkon jäseniä, erotkaa! Itse olen uskonnoton, mutta arvostan niitä uskovia ja kunnioitan myös, jotka ovat valinneet tiensä "huorakirkon" ulkopuolella. Meidän ei tarvitse jakaa uskoa tai maailmankatsomusta, mutta oikeudenmukaisuuden voimme!
PS: Minulla ei ole mitään kenenkään sukupuolista suuntautumista vastaan, mutta epäreilua rahastusta uskonnon varjolla olen.
PPS: Jos ette halua nykyistä
kirkkoverojärjestelmää alas, tulemme näkemään myös
verotuksella hoidetut moskeijat. Vaikka Tanska, Norja, Ruotsi, on meidän silmätikkuna, he
tajusivat(ehkä pakosta) tämän asian ennen meitä.