UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju  (Luettu 308919 kertaa)

Don Nachos

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 111
  • Liked: 387
Tänään radiossa sanottiin, että Suomen liikenteestä suunnitellaan päästötöntä vuoteen 2045 mennessä, eräänä keinona tietullit 'joka kylään'.

Ei mun auto ainakaan muutu päästöttömäksi tietulleilla  :o

Pitäiskö ne tullit poistaa ja tehdä autoilusta mahdollisimman edullista, niin ihmisillä on varaa ostaa mahdollisimman vähän saastuttavia autoja?
Sosialisoidaan autotehtaat, niin valtio voi alkaa myymään halpoja Elektro-Trabantteja. Loppuisi naapurikateuskin, kun kaikilla olisi samanlaiset autot.
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

”Wheel is older invention than a wall”
- Donald Trump

no future

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 652
  • Liked: 1160
Tänään radiossa sanottiin, että Suomen liikenteestä suunnitellaan päästötöntä vuoteen 2045 mennessä, eräänä keinona tietullit 'joka kylään'.

Ei mun auto ainakaan muutu päästöttömäksi tietulleilla  :o

Pitäiskö ne tullit poistaa ja tehdä autoilusta mahdollisimman edullista, niin ihmisillä on varaa ostaa mahdollisimman vähän saastuttavia autoja?
Sosialisoidaan autotehtaat, niin valtio voi alkaa myymään halpoja Elektro-Trabantteja. Loppuisi naapurikateuskin, kun kaikilla olisi samanlaiset autot.
Auton asema statussymbolina on kyllä mielenkiintoinen ja ihmeen vahvasti pintansa pitänyt ilmiö jälkiteollisessa yhteiskunnassakin.

foobar

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 14 090
  • Liked: 16366
Kiva, että viihtyisiä alueita vielä löytyy  :)

Niistä voisi saada vielä mukavampia, jos sinne saataisiin neemuja, eli neekereitä, mustalaisia ja muslimeja.

Tuon tilaston kun yhdistäisi keskituloihin ja vieraskielisten määrään, näkyisi todennäköisesti melko vahvasti se että viihtyvyys matalatuloisilla alueilla tippuu suhteessa ympäristöönsä erityisesti vieraskielisten määrän noustessa. Kannattaa katsoa vaikkapa hyvien medioiden valkopesemän Kontulan tai Varissuon sijoitusta tuossa tilastossa...
« Viimeksi muokattu: 05.01.2019, 13:14:08 kirjoittanut foobar »
"Avaruudessa kukaan ei voi kuulla moku-ulinaasi" - Rändöm

Lasse

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 816
  • Liked: 5633
  • Tempus edax rerum
Kiva, että viihtyisiä alueita vielä löytyy  :)

Niistä voisi saada vielä mukavampia, jos sinne saataisiin neemuja, eli neekereitä, mustalaisia ja muslimeja.

Juicehan innovoi aikonaan Läänimurhaajan. Ajat ovat muuttuneet, joten voisimme työllistää noita kultamunia hieman modernimmalla nimikkeellä. Miltä kuullostaisi Kyläraiskaaja?

Mycket spännande.
NOVUS ORDO HOMMARUM
Junes Lokka saatava PS:n kansanedustajaehdokkaaksi Oulun vaalipiirissä!
#ActeX #GiletsJaunes #MacronDemission #SipiläMustGo #OrpoOut
Lainaus
"it's too late to work within the system"--Claire Wolfe


Beenari

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 763
  • Liked: 3566
  • Banned
Laitetaanpas tähän pari esimerkkiä vihreiden liikennepolitiikan käytännön toteutuksista Helsingissä.

Esimerkki yksi: Kehä I länteen välillä Lahdenväylä - Malmi.
Tähän tehtiin mittava remontti, muunmuassa myllättiin koko tienpenger aivan uusiksi jotta saadaan rakennettua "luonnollinen" meluvalli Sepänkylän kohdalle. Siinä kohdassa on bussipysäkki. Ja bussipysäkki on Lahdenväylältä tulevan kiihdytyskaistan päässä. Heti pysäkin jälkeen on pieni pätkä kaistaa jäljellä ikäänkuin bussille kiihdytyskaistaksi. Toki nykyaikaiselle 16tn painavalle eco-viritetylle paikallisbussille aivan liian lyhyt 80km/h vauhdin saavuttamiseksi. Noin 200m pitkän kavennuksen jälkeen levenee tie taas seuraavaan liittymään menevien autojen ryhmityskaistaksi. Joten tuolla pakotetaan hidas linja-auto vaihtamaan kaistaa muun liikennevirran sekaan, tuon 200m kavennuksen takia. Tämä vaikeuttaa sekä muuta liikennettä että joukkoliikennettä. Tarpeettomasti. Tilaa tuossa kohdassa olisi ollut enemmän kuin tarpeeksi jatkaa tuo reunimmainen kaista yhtenäiseksi seuraavaan liittymään saakka. Ja tuolle pysäkille pysähtyvistä paikallisliikenteen busseista ainoastaan linja 54 jatkaa Kehä I:stä suoraan, kaikki muut jatkavat seuraavasta liittymästä pois Kehä I:ltä.

Esimerkki kaksi: Itäväylä keskustan suuntaan Siilitien ja Herttoniemen välissä. aivan samankaltainen remontti. Samankaltainen pysäkin sijoittelu. Samankaltainen kiihdytysmahdollisuus busseille. Ja täsmälleen samanlainen tarpeeton kavennus kohdassa jossa tilaa olisi ollut vaikka muille jakaa.

Edit: ja kaikki tuolle pysäkille pysähtyvät paikallisliikenteen bussit nousevat seuraavasta liittymästä pois Herttoniemeen.


Näille ratkaisuille olen koittanut etsiä jotakin konkreettista ja järkevää syytä. Enkä ole löytänyt. Joten ainoaksi vaihtoehdoksi näyttää jäävän, Anni Sinnemäen toimiessa kaupunkiympäristöstä vastaavana apulaiskaupunginjohtajana ja nykyisin apulaispormestarina, liikenteen tahallinen hankaloittaminen. Edes joukkoliikenteen sujuvuutta ei saa mitenkään parantaa, jos se samalla saattaa parantaa yksitysiautoilun sujuvuutta.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2019, 21:38:09 kirjoittanut Beenari »
"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)

Supernuiva

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 742
  • Liked: 3196
Sosialisoidaan autotehtaat, niin valtio voi alkaa myymään halpoja Elektro-Trabantteja. Loppuisi naapurikateuskin, kun kaikilla olisi samanlaiset autot.
Vielä tähän mennessä yhdessäkään sosialistimaassa ei ole ollut kaikilla samanlaisia autoja.

Jos yhtään tiedät, niin esimerkiksi DDR:ssä yläluokka ajoi Wartburgilla ja vielä ylempi Ladoilla.

Wartburg oli tavallisen kansan auto vain lännessä.

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 29 637
  • Liked: 30295
  • Toivo parasta, varaudu pahimpaan.
Lainaus
...ainoaksi vaihtoehdoksi näyttää jäävän, Anni Sinnemäen toimiessa kaupunkiympäristöstä vastaavana apulaiskaupunginjohtajana ja nykyisin apulaispormestarina, liikenteen tahallinen hankaloittaminen ...

10 pistettä ja papukaijamerkki!
Euroopan parlamentin … "strategia" on ollut kutsua maailma kylään. Se on 3. maailmansodan jälkeen nopein tapa tuhota … koko Eurooppa.
- Jäsen Roope

Ketään ei saa laittaa takaisin, eikä kenenkään tuloa estää ja tulijoille on annettava samat edut kuin maan kansalaisille - Merkelin politiikka pähkinänkuoressa.
- Akez

l'uomo normale

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 8 824
  • Liked: 4376
  • Je suis. Ihmisenä ja kuluttajana.
Sosialisoidaan autotehtaat, niin valtio voi alkaa myymään halpoja Elektro-Trabantteja. Loppuisi naapurikateuskin, kun kaikilla olisi samanlaiset autot.
Vielä tähän mennessä yhdessäkään sosialistimaassa ei ole ollut kaikilla samanlaisia autoja.

Jos yhtään tiedät, niin esimerkiksi DDR:ssä yläluokka ajoi Wartburgilla ja vielä ylempi Ladoilla.

Ja DDRn ministerit ajoivat Volvoilla, ainakin valtion loppuaikoina.
And madness and despair are a force.

Supernuiva

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 742
  • Liked: 3196

Ja DDRn ministerit ajoivat Volvoilla, ainakin valtion loppuaikoina.

Erich Honeckerilla oli vastaava Citroen kuin Ranskan valtionpäämiehellä.

no future

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 652
  • Liked: 1160
Lainaus
...ainoaksi vaihtoehdoksi näyttää jäävän, Anni Sinnemäen toimiessa kaupunkiympäristöstä vastaavana apulaiskaupunginjohtajana ja nykyisin apulaispormestarina, liikenteen tahallinen hankaloittaminen ...

10 pistettä ja papukaijamerkki!
Täysin Samanlaista innovatiivisuutta on viime aikoina tullut vastaan muuallakin kuin Helsingissä. Että en tiedä kuka näitä linjauksia viime kädessä päättää.

Kuinkahan paljon ihmiset posottelisi tuosta bussipysäkistä läpi tai aiheuttaisivat vaaratilanteita/turhaa ruuhkaa ryhmittymällä jo ennen pysäkkiä kaistalle? Kantakaupungissahan nuo toimivat ihan hyvin kuitenkin, vaikka bussipysäkki olisikin "keskellä kaistaa".

Nikolas Ojala

  • Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 860
  • Liked: 5714
  • Tiellä Rhodesiasta Zimbabween
    • Kirjoitelmia
Siinä se vihreä upotia lähestyy kovaa vauhtia. Mikä voisi mennä pieleen?
Lainaus

Liikennemääriltään erittäin vilkkaaksi luonnehdittavan Tuusulantien alentaminen kaduksi etenee nyt kovaa vauhtia. Helsingin sisääntuloväylistä myös Itäväylä ja Vihdintie pientareineen muutetaan asuinalueiksi.

• Lempinen, Tommi: Upouudet kuvat purettavista moottoriteistä julki – autojen tilalle suunnitellaan melko erikoisiakin rakennelmia Ilta-Sanomat, 2019-01-10.

Lisäksi, kuten jutun kuvituksesta ilmenee, näiden uusien suunnitelmien toteuttaminen tuo Helsinkiin ikuisen kesän.
Totuus ei ole vihapuhetta. Se on totuus.

Luettavaa:

Nikolas Ojala

  • Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 860
  • Liked: 5714
  • Tiellä Rhodesiasta Zimbabween
    • Kirjoitelmia
Tämä ilmiö saattaa yleistyä Helsingissä.
Totuus ei ole vihapuhetta. Se on totuus.

Luettavaa:

Titus

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 436
  • Liked: 5012

Kukahan ja millä työvoimalla nämä hommat tehdään jos samaan aikaan revitään kaikki päätiet ja yhdysliikennetiet auki "uusittavaksi" ? eikun joo, onhan meillä työvoimaa reservissä


Naurattaa nuo havainnekuvat missä ilmapallot lentelevät ja porukka suhailee pyörällä/jollakin ihmelaitteella. Entä sitten kun on se normi puolimetriä lunta ?
Varsinkin nuo kehikot missä roikkuu jotain kasveja, niiden päälle vissiin rakennetaan seuraavassa vaiheessa katto...
Tell me something, it's still "We the people," right ?

milli

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 14
  • Liked: 31
Tulevina vuosina väestöstä 25 % pitäisi olla ulkomaalaistaustaisia mutta havaintokuvista puuttuvat kaapuakat lastenvaunuineen sekä tummat nuorukaiset.

Bona

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 078
  • Liked: 2506
  • Rutinuiva.
Eikö noita hulluja voi mitenkään estää?  :'(
Se ei sittenkään pyöri. Lisäksi se on litteä.

l'uomo normale

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 8 824
  • Liked: 4376
  • Je suis. Ihmisenä ja kuluttajana.
Siinä se vihreä upotia lähestyy kovaa vauhtia. Mikä voisi mennä pieleen?

Lisäksi, kuten jutun kuvituksesta ilmenee, näiden uusien suunnitelmien toteuttaminen tuo Helsinkiin ikuisen kesän.

Jos hyvin käy, Helsingin keskustasta tulee uinuva nukkumalähiö, mitä nyt turistit piristävät joitakin kortteleita, varsinkin kesäaikaan.

Hyvin jutun kuvatekstissä:

Lainaus
Juuri päättyneen kilpailun palkinonsaajiin kuuluvassa Hairpin-nimisessä visualisoinnissa erikoisinta ovat rakennuskustannuksiltaan tavanomaista ilmeisen paljon kalliimmat korotetut pyörätiet sekä jalkakäytävät, joista kummatkin mutkittelevat jännitteisten (600 V) ajojohtimien yläpuolella.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2019, 16:52:23 kirjoittanut l'uomo normale »
And madness and despair are a force.

Kulttuurirealisti

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 394
  • Liked: 4944
Tuo Tuusulantien suunnitelma näyttää niin järjettömältä, että Vihreät tulee saamaan roppakaupalla kiukkuista palautetta. Hintaakin tulee kertymään, uskon.

Ei siinä, jos noista perhanan bulevardisoinneista toteutuu yksi tai useampi, niin useampi varmaan ajattelee että firma Espooseen tai Vantaalle, asumaan pois Helsingistä.
"Nyt tänne lintukotoomme on tullut myös muualta ihmisiä, mikä aiheuttaa sen, että myös toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Lahden Kiiskinen

"Kaikki Suomeen tulleethan ois voitu palauttaa, koska ... ovat tulleet Dublin-maiden kautta."  - J. Sipilä, 3/2016.

Eino P. Keravalta

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 25 774
  • Liked: 5168
  • I ain't gonna work on Maggie's Farm no more
Eikö noita hulluja voi mitenkään estää?  :'(

Mutta kun heillä on Suuri Aate ja he ovat oikeassa!

Ne ajattelevat, että jos autotiet poistetaan niin kaikki alkavat ajaa fillareilla. Aika lapsellista. Todellisuudessa ne autoilijat vain muuttavat sinne, missä autolla voi ajaa. Jäljelle jäävät kehitysmaalaiset ja köyhät. Siinäpä sitä metropolia sitten  :facepalm:

Pitäisiköhän jonnekin Loviisaan tai Inkooseen alkaa jo nyt rakentaa Suomen tulevaa pääkaupunkia kun tämä nykyinen näköjään pilataan vihreillä kommunisteilla, narkkareilla ja kehitysmaalaisilla tyttöjenahdistelijoilla?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

no future

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 652
  • Liked: 1160
Ne Loviisalaiset ja Inkoolaisethan ajelee nykyään onnellisesti Helsinkiin joka päivä.

Vakavammin, niin onko tällaisia kaupunkibulevardeja tai sisääntuloväylien downgreidausta tehty aiemmin missään päin maailmaa? Kiinnostaisi käytännön kokemukset asiasta, nykyisen estottoman kauhistelun/ihastelun sijaan.

Bona

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 078
  • Liked: 2506
  • Rutinuiva.
Miten vihreät voivat väittää olevansa heikompien puolella? Miten he ajattelivat sairaiden, vammaisten ja vanhusten pyöräilevän Helsinkiin?

Lisäksi joukkoliikenne tulee kärsimään. Eiväthän bussit pääse pyöräilybulevardille.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2019, 17:41:48 kirjoittanut Bona »
Se ei sittenkään pyöri. Lisäksi se on litteä.

no future

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 652
  • Liked: 1160
Miten vihreät voivat väittää olevansa heikompien puolella? Miten he ajattelivat sairaiden, vammaisten ja vanhusten pyöräilevän Helsinkiin?

Lisäksi joukkoliikenne tulee kärsimään. Eiväthän bussit pääse pyöräilybulevardille.
Eihän niitä autoja kokonaan olla poistamassa. Joukkoliikenne siirtyy entistä enemmän kiskoille. Kehärata valmistui jo, raidejokerin rakentaminen alkaa tänä vuonna ja pisararata on yhä suunnitteilla. Mäkelänkadulle/Tuusulantielle on tulossa pikaratikka. Lisäksi busseille tulee omat kaistat ja enemmän etuajo-oikeuksia suhteessa muuhun liikenteeseen.

Tässä on kuitenkin kyse n. 4-5 km pituisista tiealueista kehä ykkösen sisäpuolella, ja kaikki nuo sisäänmenotiethän ruuhkaantuvat nykyäänkin pahasti. Mannerheimintien, Itäväylän ja Mäkelänkadun vetokyky liikenteelle molempiin suuntiin on rajallinen.

Eino P. Keravalta

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 25 774
  • Liked: 5168
  • I ain't gonna work on Maggie's Farm no more
Ne Loviisalaiset ja Inkoolaisethan ajelee nykyään onnellisesti Helsinkiin joka päivä.


Ehkä eivät kovin kauaa niin innokkaina ajele kun Helsinki vaikeuttaa kaiken aikaa liikkumista ja lisää vielä tietullit päälle.

Minusta tietulleista pitäisi vapauttaa ne, jotka käyvät töissä Helsingissä. Tai ainakin tietulliraha pitäisi saada takaisin kun ajaa samaa tietä poispäin eikä jää elätiksi Stadiin  ;)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Jorma M.

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 277
  • Liked: 6286
  • köyhää valkoista paskasakkia
Siinä se vihreä upotia lähestyy kovaa vauhtia. Mikä voisi mennä pieleen?
Lainaus

Liikennemääriltään erittäin vilkkaaksi luonnehdittavan Tuusulantien alentaminen kaduksi etenee nyt kovaa vauhtia. Helsingin sisääntuloväylistä myös Itäväylä ja Vihdintie pientareineen muutetaan asuinalueiksi.

• Lempinen, Tommi: Upouudet kuvat purettavista moottoriteistä julki – autojen tilalle suunnitellaan melko erikoisiakin rakennelmia Ilta-Sanomat, 2019-01-10.

Lisäksi, kuten jutun kuvituksesta ilmenee, näiden uusien suunnitelmien toteuttaminen tuo Helsinkiin ikuisen kesän.

Olen näistä Sinnemäen projekteista (ja Hgin kok + vihr -meiningistä yleensäkin) samaa mieltä kuin Juha Sipilästä. Olen satavarma ettei kyseessä ole tyhmyys vaan sysipahuus.

Tuusulanväylän pykääminen tukkii meikäläiseltä viimeisen reitin jota olen käyttänyt Hgin kaupoissa asiointiin joten pitäkööt tunkkinsa  :D
« Viimeksi muokattu: 10.01.2019, 19:58:42 kirjoittanut Jorma M. »
Timo Soini: "Jos itsensä pettää, kuka jää jäljelle? // sitä saat mitä tilaat  // persut ei myy persettään // pidän loikkareita luusereina"

no future

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 652
  • Liked: 1160
Tuusulanväylää tullessahan voi jäädä vaikka sinne Jumboon shoppailemaan, jos omalla autolla pitää päästä oven eteen asti ja ruuhkat vituttaa.

Tagit: