Kirjoittaja Aihe: Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju  (Luettu 652451 kertaa)

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 43 208
  • Liked: 69766
  • Optimistinen skeptikko
Huomasin, että tulevan jokerilinjan (kiskoilla) vieressä on kevyen liikenteen väylä, jossa on kolme kaistaa, kaksi pyöräilijöille eri suuntiin, ja yksi kävelijöille. Pyöräilykaistojen lumi oli kasattu kävelykaistan päälle.
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Rajat ovat sille este.”
— Soros

“Turvapaikan hakeminen ... menee kaiken muun edelle.”
— Ohisalo

“Suomi ei tule estämään keneltäkään turvapaikanhakua missään tilanteessa."
— Mikkonen

“In this revolution we will have to awaken the devil in the people."
— Marx

simppali

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 256
  • Liked: 14214
  • junior koodari

BBC: Talvi ei pysäytä suomalaisen kaupungin pyöräilijöitä
Britannian yleisradioyhtiö BBC on kiinnittänyt huomiota oululaisten talvipyöräilyyn.

Lainaus
Oulussa pyöräteillä voi olla lunta viitenä tai jopa kuutena kuukautena vuodessa. BBC:n haastatteleman Pekka Tahkolan mukaan talvikautena silti 42 prosenttia oululaisista pyöräilee. Videon mukaan vastaavanlaisesta ilmastosta nauttivassa Kanadan Winnipegissä vain kuusi prosenttia kaupungin asukkaista uskaltautuu talvisin pyörän päälle.

Tahkola ei näe oululaisia talvipyöräilijöitä erityisen periksiantamattomana porukkana.

– Olemme vain tavallisia nyhveröitä, joita on siunattu hyvällä infrastruktuurilla ja kunnossapidolla, Tahkola sanoo BBC:n videossa.

https://www.is.fi/autot/art-2000009344466.html

42% pyöräilee talvikautena juuh, toki... veikkaan, että yli 58% oululaisista ei edes omista pyörää.

 :roll:

He,he
Lainaus
Oulun väkiluku oli 209 934 asukasta30. kesäkuuta 2022
Eli vaille 100.000 Oululaista veivailee talvisin fillarilla, Tahkola laittaa ilmoille legendaa.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Titus

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 10 478
  • Liked: 16522

Eräässä kaupungissa vihreiden kuntavaaliehdokas taas vollottaa somessa, koska kevyenliikenteen väylän korjaamisen vuoksi pyöräilijät joutuvat tilapäisesti ajamaan alle puoli kilometriä ajoradan reunassa...


Hgin itäänpäinhän on tulossa "itäbaana". Se menee väliaikaisesti Itäväylän reunaa (erotettu aidalla) joten autojen nopeus rajoitetaan 60km/h tämän ajotiestä eristetyn pyörätien kohdalla. Lähempänä itistä yhtä mäkiosuutta lasketaan puoli  metriä, ettei mäki ole liian jyrkkä polkea ylös... Täysin ok pyörätie rakennetaan kokonaan uusiksi pitkältä matkalta...

oliko vielä niin, että suunnittelija (himopyöräilijä) asuu  noilla huudeilla  8)
that's a bingo!

l'uomo normale

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 13 589
  • Liked: 11575
  • Je suis. Sivistysporvari. Ihmisenä ja kuluttajana.
En viitsinyt muutama päivä sitten mennä Sörnäisten metroasemalle, kun siellä oli joku remontti meneillään. Ajattelin ottaa bussin kurvista mutta en ollut varma, oliko pysäkki käytössä kun tuntui olevan jotain työmaata. Niinpä kävelin seuraavalle bussipysäkille, joka olikin vasta sen puistikon ja urheilukentän kohdalla Haapaniemessä. Sitä seuraava pysäkki olikin Hakaniemen torilla. Jotain kilometrin matkalla oli kolme bussipysäkkiä. Mikseivät saman tien ohjaisi bussiliikennettä Sörnäisten rantatielle? Ei ihmisten kävelymatkat bussipysäkeiltä määränpäähänsä paljoa pidentyisi ja Hämeentien alkupää saataisiin johonkin jalompaan käyttöön.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2023, 19:38:25 kirjoittanut l'uomo normale »
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Titus

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 10 478
  • Liked: 16522
Kiusa se on isompikin kiusa:

🅿️ Pysäköinti muuttuu noin 150 tonttikadulla kantakaupungin ulkopuolella
🅿️ Pysäköinti esimerkiksi kielletään jalkakäytävän puolella tai siirretään kadun toiselle laidalle
🅿️ Muutosten ansiosta jalkakäytävät päästään auraamaan ja hiekoittamaan nopeammin
🅿️ Suunnittelussa on tutkittu pysäköintipaikkojen käyttöasteita ja varmistettu, että paikkoja on riittävästi myös jatkossa
🅿️ Muutokset tarkoitus tulla voimaan pääasiassa vuoden 2023 aikana.

Lainaus
Helsinki suunnittelee muutoksia tonttikatujen pysäköintijärjestelyihin
jalkakäytävien talvikunnossapidon parantamiseksi. Ympärivuotisia
muutoksia on ensi vaiheessa suunnitteilla noin 150 tonttikadulle eri
puolilla kaupunkia. Pysäköintimuutokset koskevat katuosuuksia,
joilla kadunvarsipysäköinti vaikeuttaa merkittävästi jalkakäytävien
auraamista ja liukkauden torjumista.
Uusilla pysäköintijärjestelyillä halutaan parantaa jalkakäytävien
turvallisuutta ja käytettävyyttä lumikeleillä. Toimivammalla
talvikunnossapidolla voidaan vähentää jalankulkijoiden liukastumisia
ja kaatumisia, jotka ovat jalankulkijoiden yleisimpiä
loukkaantumissyitä.
Nyt etenkin kapeat jalkakäytävät päästään puhdistamaan lumesta
vasta, kun pysäköidyt ajoneuvot on siirretty pois aurauskaluston
tieltä. Tämä hidastaa lumenpoistoa huomattavasti ja aiheuttaa
ylimääräisiä kustannuksia.

Tämä on silkkaa vittuilua:

Lainaus
Kaupunki on selvittänyt pysäköintipaikkojen käyttöasteita ja
muutosten vaikutuksia, jotta asukkailla on jatkossakin riittävästi
pysäköintipaikkoja lähialueellaan.

https://www.hel.fi/static/liitteet/kaupunkiymparisto/uutiset/talvikunnossapito_ja_pysakointi_20230123.pdf

Ai oman tonttisi edessä on tyhjää kadunvartta missä olet pitänyt autoasi, mutta siinä menee myös jalkakäytävä ? Tough shit, ei ole enää.
that's a bingo!

Titus

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 10 478
  • Liked: 16522
samaan aikaan toisaalla:

MTV: Poliisin nastarengas­ratsia ”meni plörinäksi”
Lainaus
Poliisin ratsasi maanantaina ensimmäinen kerran nastarenkaita Helsingin Lönnrotinkadulla. Renkaat rapisivat, mutta yhtään liikennevirhemaksua ei kirjoitettu, koska ajokieltoa rikkoi niin moni autoilija.

Lainaus
YLIKOMISARIO Dennis Pasterstein kertoi MTV Uutisille, että maksujen määräämisestä päätettiin vetäytyä, sillä niitä ei olisi mitenkään pystytty jakamaan kaikille kieltoa rikkoneille.

– Se meni nyt vähän plörinäksi siltä osin, että kun ratsia alkoi, niin jo muutamassa minuutissa siihen tuli yksi, sitten toinen ja heti viisi perään.

https://www.is.fi/autot/art-2000009347299.html

Pasterstein on sama jamppa joka sakottamisen sijaan soittelee matukuskeille väärin pysäköidyistä autoista...
that's a bingo!

sancai

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 278
  • Liked: 8043
Ai oman tonttisi edessä on tyhjää kadunvartta missä olet pitänyt autoasi, mutta siinä menee myös jalkakäytävä ? Tough shit, ei ole enää.
Mä taas en ymmärrä, että mikä ihmeen ihmisoikeus se on säilyttää omaa autoaan kaupungin maalla. Pitäisikö myös muun tavaran säilytys sallia kadulla? Pieni joukko helsinkiläisiä autoilijoita valtaa kohtuuttoman suuren pinta-alan yleisistä katualueista ja heikentää kaupungissa liikkumista kaikille muille. Kävely on yleisin tapa liikkua Helsingissä, joten on aivan loogista, että kävelyreittien pito esteettöminä ja turvallisina on korkeampi prioriteetti kuin autojen säilytys kaduilla.

jmk

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 108
  • Liked: 6590
Kävely on yleisin tapa liikkua Helsingissä, joten on aivan loogista, että kävelyreittien pito esteettöminä ja turvallisina on korkeampi prioriteetti kuin autojen säilytys kaduilla.

Minkähän takia kävelyreittejä sitten saa vapaasti tukkia jättämällä kaksipyöräisiä moottorillisia kulkupelejä pitkin, poikin, vinottain ja miten sattuu kävelyreiteille?

Titus

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 10 478
  • Liked: 16522
Pitäisikö myös muun tavaran säilytys sallia kadulla?

ai esim puurakennelmien joissa tarjoillaan alkomahoolia ?

Tontin omistajat maksavat tiealueensa kunnossapidosta sekä eri alueilla pysäköinnistä erikseen. Saattaisiko sillä jo saada jonkunlaista oikeutta esim pysäköidä kadulle ?
that's a bingo!

Dangr

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 666
  • Liked: 6009
  • Maahanmuutto- ja ilmastoasiantuntija
    • chadnet
Kävely on yleisin tapa liikkua Helsingissä, joten on aivan loogista, että kävelyreittien pito esteettöminä ja turvallisina on korkeampi prioriteetti kuin autojen säilytys kaduilla.

Minkähän takia kävelyreittejä sitten saa vapaasti tukkia jättämällä kaksipyöräisiä moottorillisia kulkupelejä pitkin, poikin, vinottain ja miten sattuu kävelyreiteille?

Saattaa olla, en tiedä, että sähköskootterin yli harppaa helpommin kuin auton?

Onhan se ihan hanurista että niitä ei saada parkkeerattua kunnolla. Ei olisi iso asia jättää ne niin etteivät ole muiden tiellä.

Harmittaa että täälläkin on tulossa amerikanmeininki pyöräilijät vs. autoilijat. Kaikki mahtuu liikenteeseen kunhan käyttäydytään muut huomioon ottaen.

Jollain kadulla kuski ryssii ja tulee ruuhka. Vtun pyöräilijät. LOL.

Pyöräily onnistuu ympäri vuoden, toisin kuin täälläkin joku on väittänyt. Aika harva päivä on sellainen kun se on mahdotonta tai liian epämukavaa. Tosin ihmiset on nykyään sellaisia tissiposkia, etteivät edes yritä, koska joku on sanonut sen olevan epämukavaa.

Pyöräily on valkoisin etenemismuoto.
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy.” Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

Outo olio

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 11 040
  • Liked: 13004
  • Manner-Suomen Tasavalta
Pyöräilyutopia vaarantaa nyt myös sairaanhoidon:

Lainaus
Meilahden sairaalasta jopa irtisanouduttu kroonisen parkkikaaoksen takia – uudet tilat pahentaneet ongelmaa: "Ei helpota hoitajien rekrytointia"

Julkaistu 01.02.2023 17:40

Meilahden sairaala-alueella Helsingissä on kärsitty parkkipaikkapulasta jo vuosia. Uusi Siltasairaala on juuri auennut ja henkilökuntamäärä lisääntynyt, mutta autopaikat eivät. Joidenkin työntekijöiden mukaan tilanne on kestämätön.

Erikoislääkäri Suvi Niku ja pääluottamusmies Risto Avela kertovat, että monet saapuvat töihin jopa yli tunnin ajoissa, jotta saisivat autopaikan parkkihallista.

– Jos haluaa parkkipaikan saada, niin pitää tulla seitsemäksi töihin, vaikka työaika alkaisi kahdeksalta, Niku kertoo.

Nikun mukaan sairaala-alueella on valtavat jonot yleensä seitsemän aikaan.

Niku muistuttaa, että kaikille aikaisemmin saapuminen ei ole mahdollista, jos esimerkiksi lapset pitää viedä hoitoon.

– Ihmisiä on jopa irtisanoutunut parkkitilanteen takia, Niku kertoi aiemmin MTV Uutisille.


Parkkitila kutistui

--

– Joku vuosi sitten päätettiin, että tästä eteenpäin se on potilaille ja vieraille. Biomedicumissa on hyvin tilaa, mutta me ei saada viedä sinne autoja.

MTV Uutiset vieraili myös Biomedicumin parkkihallissa, joka oli niin tyhjillään, että osa parkkitiloista oli muutettu epämääräisiksi romuvarastoiksi.

Sen sijaan maan päällä, Meilahden sairaala-alueen pihalla, oli useampia autoja jopa nurmikolla.

Pihalla oli keskiviikkona aamupäivällä kymmeniä autoja, joiden tuulilaseissa oli Helsingin kaupungin asettamia pysäköintivirhemaksuja.


--

HUS vastaa

MTV Uutiset tavoitti HUS-viestinnän kommentoimaan tapausta.

– Haasteemme on, että pyöräilykauden aikana pysäköintipaikkoja on ollut Meilahden kampuksella riittävästi, sen sijaan talvisin huonoilla keleillä pysäköintipaikkoja on vähemmän kuin henkilöautoa käyttävää henkilökuntaa, HUS-viestistinnästä sanotaan.

--

Erikoislääkäri Suvi Nikun mukaan julkisen liikenteen käyttö on monille HUSissa vaikeaa.

– Julkiset yhteydet voivat olla huonoja ja työmatka voi venyä ajallisesti aika pitkäksi. Kesäaikaan kaikki kynnelle kykenevät pyöräilevät, Niku sanoo.

--

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/meilahden-sairaalasta-jopa-irtisanouduttu-kroonisen-parkkikaaoksen-takia-uudet-tilat-pahentaneet-ongelmaa-ei-helpota-hoitajien-rekrytointia/8623276
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Tagit: