Kirjoittaja Aihe: Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju  (Luettu 845634 kertaa)

pamaus

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 597
  • Liked: 234
  • Bang, Bang, Bang... Harvoin ja tuloksena paskaa.
Turun ja Helsingin laivasatamavertailu?

Matkustin syystä Ahvenanmaale autolla ja kuinka helppoa se olikaan Turusta käsin. Ajat motaria suoraan, pysyt kaupunkialueela yhdellä kaistalla ja muistat kääntyä Nesteen aseman kohdalla vasempaan. Olet satamassa ja vot, laivassa.

Autolauttaliikenteen voisi siis hyvin ulkoistaa Hell'sinkistä Turkkuseen. Pääkaupungin autoliikkujat voisi siten jättää omaan marinaadinsa muhimaan Sinnemäen aivoituksien kanssa.

PS: Paluumatkalla Mantun grillistä saa eväät paluumatkalle, kun puffet ei lautalla maistunut.

Pamaus - tapahtui Viipurissa 30.11.1495 ja uudestaan 19.5.2024  https://mil.in.ua/en/news/an-explosion-occurs-at-an-oil-depot-in-vyborg/ . Vajakkien keskuudessa uumoillaan  ullatusilotuksen sattuneen.

jmk

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 362
  • Liked: 7789
Kuvassa tolkuton bussijono. "Autoilua kannattaa poliisin mukaan välttää, mikäli mahdollista." Tarkoittaa ehkä, että busseilua kannattaa välttää. Samoin raitiovaunuilua kannattaa välttää, koska nekin ovat siellä jumissa.

Unohdin sanoa, että myös metroilua kannattaa välttää, mikäli mahdollista. (Koska Rautatientorin aseman remontti.)

Myös pyöräilyä ja jalkailua alueella kannattaa välttää, mikäli mahdollista.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010626678.html
Lainaus
Onnettomuudessa pyöräilijä törmäsi jalankulkijaan.

jmk

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 362
  • Liked: 7789
Turun ja Helsingin laivasatamavertailu?

Helsingissä on yksi ihan toimiva satama, Vuosaaressa. Kehäkolmoselta jatketaan tunneliin ja tunnelin jälkeen ollaankin jo satamassa.

Torspo

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 933
  • Liked: 3879
Kuvassa tolkuton bussijono. "Autoilua kannattaa poliisin mukaan välttää, mikäli mahdollista." Tarkoittaa ehkä, että busseilua kannattaa välttää. Samoin raitiovaunuilua kannattaa välttää, koska nekin ovat siellä jumissa.

Unohdin sanoa, että myös metroilua kannattaa välttää, mikäli mahdollista. (Koska Rautatientorin aseman remontti.)

Myös pyöräilyä ja jalkailua alueella kannattaa välttää, mikäli mahdollista.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010626678.html
Lainaus
Onnettomuudessa pyöräilijä törmäsi jalankulkijaan.
Koko kantakaupunkia kannattaa välttää aina, se on niin pysyvä ohjeistus, että ihmettelen poliisin tiedottamista.

Sinne matkaan menee 15-30 minuuttia kehä ykköseltä ruuhkista riippuen, paluumatkaan samoin. Pysäköintiin menee helposti viisi euroa per käynti, tai monikulttuurijoukkoliikenteeseen.

Mikäli saman palvelun tai tuotteen saa mistä tahansa muualta kehä ykkösen ulkopuolelta, on se lähes poikkeuksetta ajallisesti ja rahallisesti kannattavempaa. Lisäksi ei näe niin paljon katukulttuuria.

Karjala

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 388
  • Liked: 919
  • Karjala karjalaisille.
    • 🇫🇮 Maamme väestö
Mielipiteitä? Puolesta/vastaan ja miksi?
Lainaus
Töölön ja Munkkiniemen yhdistävästä pyöräliikenteen ja jalankulun sillasta on syntymässä kiista Helsingissä

Töölön ja Munkkiniemen yhdistävä Humallahden silta maksaisi noin viisi miljoonaa euroa. Kaupunkiympäristölautakunta käsittelee asiaa tiistaina.
https://yle.fi/a/74-20107317

JoKaGO

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 16 587
  • Liked: 12243
  • Mullaki o kissa
^Tottakai se täytyy rakentaa. Ei voida vaatia, että kondomi päällään polkevilla kommareilla on ylämäkiä reitillään  :silakka:
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Betonikostaja

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 230
  • Liked: 6754
Tuo Humallahden silta edistäisi lähinnä  huvipyöräilyä keskustan suuntaan.

Munkkiniemestä kulkee keskustaan spora, ja alueella asuu paljon ihmisiä, joilla on varaa käyttää omaa autoa ja taksiakin. Eli mikään työmatkaliikenteen pullonkaula se mäki ei ainakaan ole. Sitä paitsi HUS sijaitsee edelleen sen mäen päällä, jos isojen työnantajien saavutettavuutta mietitään. Siihen ei silta auta.

Niin ja Munkkiniemessä asuvalla Fatim Diarralla on sähköpyörä. Sillä hän saattaa jaksaa polkea ylämäkeenkin.
Itä-Helsinki, täynnä mutiaiset
Itä-Helsinki, sinä maksat kaiken

--------------

Täytän TT2 on time
Toimeentulotuki on aina on time
Asumistuki on aina on time
Kuka pistää paremmaksi this time?

--------------

Jokainen matu maksaa miljoonan.

Weijer

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 113
  • Liked: 176
^Tottakai se täytyy rakentaa. Ei voida vaatia, että kondomi päällään polkevilla kommareilla on ylämäkiä reitillään  :silakka:
Vmp.
Samaa logiikkaa käyttäen pitää ehdottomasti kaivaa tunneli Mannerheimintien ja Runeberginkadun risteyksestä Kallion ja Sörkan ali Kulosaaren sillalle, koska Lintsin mäki Helsinginkadulla on ylämäki.

Kallan

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 037
  • Liked: 6138
  • Panda nimeltä Kallan.
Mäethän kohottavat pyöräilijän kuntoa. Mutta ilmeisesti mikään summa ei ole liian suuri kun pyöräilyn vaatimasta tilasta on kyse.

Jostain syystä markkinatalouspuolue Vihreät eivät vaadi projektin markkinatalousehtoista rahoittamista eivätkä siltatulleja sillalle sen kuluja kattamaan. Asia olisi varmasti toki eri, jos kyse olisi autoista.

Ideologisesti miellyttävä projekti kaikkien varoilla vaikka väkisin, opposition projekteihin sen sijaan sovelletaan "markkinatalousehtoisuutta".

Golimar

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 25 602
  • Liked: 45628
  • Ego sum Spartacus
Suunnitellaan ja kokoustetaan, rahaa kuluu tolkuttomia määriä ja lopputuloksena on kuvottava bazaari.

Lainaus
X

Uusi tori ja muut suunnitelmat ovat vain yksi osa kaupungin jopa hurjia, vuoteen 2050 ulottuvia suunnitelmia Martinlaakson keskustasta noin 500 metrin säteellä asemasta.

– On kartoitettu, mitä mahdollisuuksia alueella on, aluearkkitehti Timo Kallaluoto kiteyttää juuri valmistuneen kehityskuvan idean.

Myös bussiterminaalin alue mullistuisi, kun joukkoliikenne siirtyisi pihakannen alle, sen päälle rakennettaisiin oleskeluaukioita sekä tapahtuma- ja leikkitiloja. Aukion reunoille voisi rakentaa kerrostaloja ja liiketiloja. Näin alueesta saataisiin Martinlaakson "käyntikortti".

X

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/7734519

https://www.vantaa.fi/fi/kaupunki-ja-paatoksenteko/tietoa-vantaasta/tilastot-ja-tutkimukset/vantaan-vaesto-20222023/kielet-ja-kansalaisuudet-2022

                                           

                                           

                                           

Eino P. Keravalta

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 33 016
  • Liked: 42708
  • The Buddha of Kerava
Golimarin postaus yllä:

Lainaus
Uusi tori ja muut suunnitelmat ovat vain yksi osa kaupungin jopa hurjia, vuoteen 2050 ulottuvia suunnitelmia Martinlaakson keskustasta noin 500 metrin säteellä asemasta.

– On kartoitettu, mitä mahdollisuuksia alueella on, aluearkkitehti Timo Kallaluoto kiteyttää juuri valmistuneen kehityskuvan idean.

Mitä mahdollisuuksia alueella on? Varmasti paljon ja monenlaisia. Mutta mitä enemmän alueelle otetaan ÄO70 porukkaa, sitä kapeammaksi mahdollisuudet käyvät, sitä enemmän kehitysmaata alue muistuttaa ja lopulta ainoat 'mahdollisuudet' ovat enää jengitoiminnassa ja huumeidenmyynnissä, white flightissä..

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

-PPT-

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 12 198
  • Liked: 14008
Tikkurilassa on purettu paljon sellaisia 50v kerrostalojakin. Luulisi talojen eliniän olevan vähän pitempi kuin ihmisten.

Nyt alkoi oikeustalon purku.

Golimar

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 25 602
  • Liked: 45628
  • Ego sum Spartacus

Lainaus
X

Nuorten sähköpotkulautailu ärsyttää usein aikuisväestöä. Helsingin Uutiset päätti kysyä nuorilta itseltään, miksi he skuuttailevat ja ajavat kaksi päällä, vaikka se on kiellettyä.

– Tykkään hurjastella, ja sähköpotkulaudalla on siksi kivaa ajaa. Sillä pääsee myös nopeasti, jos on kiire vaikka kouluun tai kauppaan, kertoo Järvenpäässä asuva Venla Varonen, 19.

X

– Kaksin matkustaminen on halvempaa. Kun matka on joku pari euroa, niin se maksetaan puoliksi eikä molempien tarvitse maksaa erikseen, Varonen selventää.

Kolmen pojan kaveriporukka kertoo matkustavansa sähköpotkulaudalla useampi henkilö kerrallaan.

– Sillä säästää rahaa. On kätevää, kun sillä tavalla ei tarvitse maksaa paljoa, 16-vuotiaat kertovat.

X

Yksi kolmihenkisen poikaporukan jäsen kertoo meinanneensa jäädä sähköpotkulaudalla auton alle Helsingin keskustassa.

– Meitä oli kaksi päällä, ja olimme ylittämässä suojatietä. Pimeässä emme nähneet kunnolla, että tieltä olikin auto tulossa. Auto meinasi ajaa ylitsemme, poika kertoo.

X

– Sillä (sähköpotkulaudalla) pääsee paikasta toiseen jopa helpommin kuin bussilla tai pyörällä, kertoo Oulunkylässä asuva Eelis Lyytinen, 18.

X

Kolmen pojan porukka kertoo ajavansa sähköpotkulaudalla sellaisia matkoja, joita he eivät jaksa kävellä. He menevät sähköpotkulaudalla esimerkiksi kauppaan.

X

Kolmen pojan kaveriporukka ei usko käyttävänsä kypärää sähköpotkulautaillessaan, vaikka kypäräpakko tulisikin voimaan.

Venla Varonen ja Eelis Lyytinen suhtautuvat mahdolliseen kypäräpakkoon myönteisemmin.

– Jos kypäräpakko tulee, niin sitten käytän kypärää. En aio loukata päätäni ja saada jotain aivovammaa. Kerran olen jo meinannut jäädä bussin alle, Varonen sanoo.

Helsingin medialukion ympäristössä oli paljon sähköpotkulautoja. Sara Akinci


https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/7804256

JoKaGO

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 16 587
  • Liked: 12243
  • Mullaki o kissa

Lainaus
– Tykkään hurjastella, ja sähköpotkulaudalla on siksi kivaa ajaa.

Minäkin tykkään ajaa autollani kovaa, mutta koskaan en hurjastele. Silti polliisi rätkii mulle silloin tällöin päiväsakkoja ylinopeudesta, muttei koskaan hurjastelusta. Tai no, viimeisin saattaa olla seitsemän vuotta sitten.

Mutta joo, miksi Venla saa hurjastella ilman, että polliisi puuttuu asiaan, mutta minä saan päiväsakkoja, vaikka en koskaan hurjastele, ajan vain sellaista nopeutta, joka on hyvä kyseiselle tielle. Esim. 60 km/h ja sen alle olevia rajoituksia en koskaan riko. Sakot olen saanut vain kun tiekohtainen rajoitus on 80 km/h.

Hurjastelijat kiikkiin ja taviksia kovaa ajavia ei saa kiusata, nih!

Muuten, huomaa että Venla ja neekeri eivät ole penaalin kirkkaimpia muumeja:

Lainaus
Venla Varonen ja Eelis Lyytinen suhtautuvat mahdolliseen kypäräpakkoon myönteisemmin.

– Jos kypäräpakko tulee, niin sitten käytän kypärää. En aio loukata päätäni ja saada jotain aivovammaa. Kerran olen jo meinannut jäädä bussin alle, Varonen sanoo.

Siis oman tyhjän nupin suojaaminen kiinnostaa vain, jos se on pakollista  :facepalm:
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Outo olio

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 12 475
  • Liked: 16269
  • Manner-Suomen Tasavalta
Lainaus
Myös bussiterminaalin alue mullistuisi, kun joukkoliikenne siirtyisi pihakannen alle, sen päälle rakennettaisiin oleskeluaukioita sekä tapahtuma- ja leikkitiloja. Aukion reunoille voisi rakentaa kerrostaloja ja liiketiloja. Näin alueesta saataisiin Martinlaakson "käyntikortti".

VMP :facepalm: Kuljen Martinlaakson kautta junalla joka päivä. En kutsuisi näkymää paratiisilliseksi, mutta tuon "aukion" vihreät laidat ovat maiseman paras osa. Vielä kun ehkä saataisiin radan länsipuolella "kirjastotalon" parkkikansi korvattua pienellä puistolla, jossa kasvaisi vehmaita puita. En tiedä, mutta maisema ainakin paranisisi. Lisärakentaminen vain päinvastoin tuhoaisi paikan.

Ja nyt kun mietin, niin siinä on juna-asemalla seinällä historiateos, jossa kaupunginmuseo on valokuvannut lähiön rakentamista, ja haastatellut "alkuperäisiä" asukkaita. Yksi vanha mies siinä muistelee että oi kun tästä tuli hieno paikka, ahneet rakennusyhtiöt tietty halusivat ylirakentaa, mutta ne pistimme kovan kovaa vastaan, ja niin tämä säilyi vihreänä asuinpaikkana, ja tästä tuli aivan ihana.

Jos täydennysrakentaminen toteutuu, tuokin kaupunginmuseon teos täytynee samalla poistaa asemalta, ajastaan jääneenä, ja tuhosta muistuttavana. :(
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Siili

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 14 975
  • Liked: 13603
Lainaus
Myös bussiterminaalin alue mullistuisi, kun joukkoliikenne siirtyisi pihakannen alle, sen päälle rakennettaisiin oleskeluaukioita sekä tapahtuma- ja leikkitiloja. Aukion reunoille voisi rakentaa kerrostaloja ja liiketiloja. Näin alueesta saataisiin Martinlaakson "käyntikortti".

VMP :facepalm: Kuljen Martinlaakson kautta junalla joka päivä. En kutsuisi näkymää paratiisilliseksi, mutta tuon "aukion" vihreät laidat ovat maiseman paras osa. Vielä kun ehkä saataisiin radan länsipuolella "kirjastotalon" parkkikansi korvattua pienellä puistolla, jossa kasvaisi vehmaita puita. En tiedä, mutta maisema ainakin paranisisi. Lisärakentaminen vain päinvastoin tuhoaisi paikan.

Tässä ilmakuvassa bussiterminaali on keskellä.  En näkisi hirmuisena turmeluksena, jos asfalttiaukion päälle tulisi parkkikansi, ja vaikka joku 5-6 kerroksinen rakennus kannen reunaosiin, korkeintaan samalle korkeudelle kuin alueen muiden kerrostalojen
katot. Ei kai terminaalin etelä- ja itäpuolella olevia metsiköitä ole tarkoitus hävittää?

Tosin tästä terminaaliaukion pohjoispuolen valoisasta raitista tulisi kanjoni, jos sen oikealle puolelle rakennettaisiin kansi ja sen päälle rakennuksia.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2024, 18:53:19 kirjoittanut Siili »

-PPT-

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 12 198
  • Liked: 14008
Minä kun tykkään katsella asuntomyyntitauluja ja vertailla lukuja ja nyt  olen viikonlopun Turussa niin katsoin että kerrostaloasunto 60 neliötä Varissuolla maksaa 54000 euroa ja 28 neliön yksiö Kupittaalla maksaa 160000 euroa.  ;D

Joo, tiedän etta asuntojen hintoihin vaikuttaa muutkin asiat kuin koko ja sijainti mutta silti.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2024, 02:55:48 kirjoittanut -PPT- »

Eino P. Keravalta

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 33 016
  • Liked: 42708
  • The Buddha of Kerava
Lainaus
Joo, tiedän etta asuntojen hintoihin vaikuttaa muutkin asiat kuin koko ja sijainti mutta silti.

Koon ja sijainnin lisäksi vaikuttavat myös koko ja sijainti.

Esimerkiksi miten monen metrin päässä lähin matujoukko sijaitsee ja mikä on sen koko.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Huppupelikaani

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 364
  • Liked: 9210
  • Dirty white boy
Einoa mukaillen:
Ennen asunnon tärkein asia oli kuulemma sijainti, sijainti ja sijainti. Nykyään löyhän kaveriporukan sijainti, varsinaisen katujengin sijainti ja SUPO:n seuraaman terrorismiryhmittymän sijainti.

Eino P. Keravalta

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 33 016
  • Liked: 42708
  • The Buddha of Kerava
Sijainti alkaa tosiaan nykyisin merkitä jo aivan muuta kuin aikaisemmin.

Ennen sijainti oli hyvä, jos palvelut ja liikenneyhteydet olivat lähellä.

Ne ovat toki nykyisinkin monelle tärkeitä, mutta nyt asetelma alkaa kääntyä ylösalaisin: tulevaisuudessa kohteet syrjässä massakeskittymistä, kauppakeskuksista ja raideliikenteestä alkavat houkutella enemmän ja enemmän.

Jos minulla olisi maata tai kiinteistöjä vaikka Sipoon metsissä, Tuusulan peräkylissä tai muualla Helsingin metropolialueen 'neitseellisillä' alueilla, en myisi nyt. Rakennuttaisin vaikka poikkeusluvalla asuntoja ja myisin: white flight!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Larva

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 979
  • Liked: 7730
  • The Phosphorescent
Jyväskylässä on käynnistetty tänä kesänä jokseenkin järjenvastainen hanke poistella kääntyvien kaistoja eri puolilta kaupunkia jo valmiiksi ruuhkaisilta teiltä. Mm. vanhalta Vaajakoskentieltä Halssilanrinteelle ja Sulunperälle kääntyvät jumittavat sitten vastaisuudessa liikenteen usean kilometrin matkalta ruuhka-aikaan, koska kyseisiltä osuuksilta muurataan kääntyvien kaistat umpeen levittämällä liikenteenjakajaa kaistan tilalle. (Ekstrahauskan jälkimmäisestä tekee se, että Sulunperällä on paloasema.) Samaa tehdään Myllyjärvellä ainakin Tuulimyllyntielle käännyttäessä ja varmaan monessa muussakin kohteessa, josta en vain ole viime aikoina tullut ajaneeksi.

MIKSI??
There are far worse things awaiting man than death.
Bram Stoker

Kallan

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 037
  • Liked: 6138
  • Panda nimeltä Kallan.
Jyväskylässä on käynnistetty tänä kesänä jokseenkin järjenvastainen hanke poistella kääntyvien kaistoja eri puolilta kaupunkia jo valmiiksi ruuhkaisilta teiltä. Mm. vanhalta Vaajakoskentieltä Halssilanrinteelle ja Sulunperälle kääntyvät jumittavat sitten vastaisuudessa liikenteen usean kilometrin matkalta ruuhka-aikaan, koska kyseisiltä osuuksilta muurataan kääntyvien kaistat umpeen levittämällä liikenteenjakajaa kaistan tilalle. (Ekstrahauskan jälkimmäisestä tekee se, että Sulunperällä on paloasema.) Samaa tehdään Myllyjärvellä ainakin Tuulimyllyntielle käännyttäessä ja varmaan monessa muussakin kohteessa, josta en vain ole viime aikoina tullut ajaneeksi.

MIKSI??

En tiedä tausta syytä, mutta ainakin punavihreän liikennesuunnitteluideologian mukaan autoruuhkat lakkaavat, jos ei ole teitä mitä ajella*. Kaikki vaan jotenkin siirtyvät joukkoliikenteenkäyttäjiksi (jollain mystisellä logiikalla) ja ongelma on ratkaistu.

Toki tuo päätös on poliittinen asia, joten varmaan kaupunginvaltuuston päätöksiin lienee syytä perehtyä. Kaiketi joku punavihreä liikennesuunnittelija on onnistunut juksaamaan kaupunginvaltuustoa ja pahasti.

*Ne ihan valitettavan oikeasti ajattelevat näin naiiviisti.

Murkula

  • Vihjeettömät
  • Jäsen^^^
  • *
  • Viestejä: 1 823
  • Liked: 3484
  • Ex-mersupersu
En tiedä tausta syytä, mutta ainakin punavihreän liikennesuunnitteluideologian mukaan autoruuhkat lakkaavat, jos ei ole teitä mitä ajella*. Kaikki vaan jotenkin siirtyvät joukkoliikenteenkäyttäjiksi (jollain mystisellä logiikalla) ja ongelma on ratkaistu.

Toki tuo päätös on poliittinen asia, joten varmaan kaupunginvaltuuston päätöksiin lienee syytä perehtyä. Kaiketi joku punavihreä liikennesuunnittelija on onnistunut juksaamaan kaupunginvaltuustoa ja pahasti.

*Ne ihan valitettavan oikeasti ajattelevat näin naiiviisti.
Veikkaan että näissä syy on hyvin yksinkertainen. Homman arkkitehtinä on jokin nykypäivän korkeakoulutettu idiootti.

Sellainen joka on koulussa oppinut ihan oikein, että katujen kaventamista yms. kannattaa harkita liikenneturvallisuuden yms. takia. Vaan kovasta koulutuksesta huolimatta järkeä ei ole siunaantunut riittävästi ymmärtämään, että tämä ohjeistus ei ole tarkoitettu suomalaiseen kaupunkiin, vaan amerikkalaiseen pikkukaupunkiin.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista

Golimar

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 25 602
  • Liked: 45628
  • Ego sum Spartacus
Tolvanat ovat leikkineet vuosikymmeniä tuon yhden onnettoman tien kanssa.

Lainaus

Vantaa päätti avata Seivästien
Tilaajille
Kaikkonen Raija
14.12.1993 2:00
Vantaan kaupunginhallitus päätti maanantaina avata liikenteelle Vantaan Rajakylässä olevan Seivästien. Kadun avaamisesta on riidelty siitä asti, kun se 1990 suljettiin.

Avaamista vastustivat vihreät kaupunginhallituksen jäsenet, mutta he hävisivät äänestyksen.


https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000003291621.html

Lainaus

Vantaa pitää kiinni Seivästien avaamisesta
Tilaajille
Kaikkonen Raija
16.2.1994 2:00
Vantaa pitää kiinni päätöksestään avata Rajakylän Seivästie Helsingin rajan ylittävälle liikenteelle.

Helsingin päätös pitää rinnakkainen Koskenhaantie Vesalassa kiinni, ei muuta vantaalaisten mieltä. Vantaa oli edellyttänyt, että Helsinki avaa Koskenhaantien tasaamaan liikennemääriä.


https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000003308686.html

Paawo

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 630
  • Liked: 10701
  • Monomaanista jankkaamista
Alkoi tässä taannoin ihan hymyilyttämään kun toista kertaa kuukauden sisään ajelin öistä kolmostietä kohti pohjoista ja kotia.
Ei pääse persuministeri Rannetta siltarumpupolitikoinnista Sunnycar Centerin kätilöinä toimineet valtionhoitajapuolueiden politrukit syyttämään.

Lulun kotihuudeilla nimittäin valtatie alittaa Goodmanin kauppakeskuksen ja jonkunlaisena ihmeellisen suomalaisen virkamiesvallan työnäytteenä tuossa lyhyessä tunnelintapaisessa on ollut tietyö-opasteet jo noin sen kuukauden ajan sekä tietenkin asiaankuuluva 60km/h rajoitus, ollaanhan sentään suoralla moottoritiellä.

Mitään työtä ei tuossa ole noin kuukauteen tehty, no metsuri raivaussahoineen sentään tuossa edellisen reissun menomatkalla eli joskus elokuussa työskenteli. Mutta esim väyläviraston nettisivut eivät koko tietyöhankkeesta tiedä mitään eikä tuolla muita tietyön tunnusmerkkejä edes näy kuin joitakin yksittäisiä kumijalustalla seisovia muovilevyjä heiteltynä motarin keskialueelle sinne kaiteiden taakse, siis niitä puolen metrin korkuisia "hattivatteja" joilla yleensä ajokaistoja ja kiertoteitä tietyöalueilla merkitään. Jotain oikeaa korjuutyötäkin tuolla tunnelissa joskus lähimenneisyydessä tehtiin, ja siksi en ihmettelisi vaikka joku poliittinen upseeri olisikin vielä käskenyt jättämään nopeusrajoitukset paikalleen vaikka elokuulle 2025 asti, just because I can.  8)
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Outo olio

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 12 475
  • Liked: 16269
  • Manner-Suomen Tasavalta
Ainakin tällä hetkellä näyttää oikein kauniilta, ja kannatettavalta.

Lainaus
Helsinkiin nousee ennen näkemättömiä, ”vanhan ajan” kerros­taloja

Arkkitehtuuri | Helsingin Kruunuvuorenrantaan on nousemassa kaupungin ensimmäinen, jugendia jossain määrin jäljittelevä ”vanhan ajan” kortteli.

Tilaajille

Havainnekuva näyttää, että taloissa on jugendia muistuttavia erkkereitä.

Kaisu Moilanen HS
13.9. 12:39

Helsingin Kruunuvuorenrantaan rakennetaan ”vanhan ajan” asuinkortteli.

Talot ovat arkkitehtuuriltaan ainutkertaisia, sillä tämänkaltaista, jossain määrin jugendia muistuttavaa, rakentamista Helsingissä ei ole aiemmin nähty.

Talojen arkkitehtuuri poikkeaa Helsingin arkkitehtuurin valtavirrasta ja nykymuodista, jossa harvoin näkee pehmeitä muotoja tai koristeellisuutta.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010694943.html
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

ikuturso

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 27 701
  • Liked: 69002
  • Kekkosen re-inkarnaatio
Lulun kotihuudeilla nimittäin valtatie alittaa Goodmanin kauppakeskuksen ja jonkunlaisena ihmeellisen suomalaisen virkamiesvallan työnäytteenä tuossa lyhyessä tunnelintapaisessa on ollut tietyö-opasteet jo noin sen kuukauden ajan sekä tietenkin asiaankuuluva 60km/h rajoitus, ollaanhan sentään suoralla moottoritiellä.

Mitään työtä ei tuossa ole noin kuukauteen tehty, no metsuri raivaussahoineen sentään tuossa edellisen reissun menomatkalla eli joskus elokuussa työskenteli. Mutta esim väyläviraston nettisivut eivät koko tietyöhankkeesta tiedä mitään eikä tuolla muita tietyön tunnusmerkkejä edes näy kuin joitakin yksittäisiä kumijalustalla seisovia muovilevyjä heiteltynä motarin keskialueelle sinne kaiteiden taakse, siis niitä puolen metrin korkuisia "hattivatteja" joilla yleensä ajokaistoja ja kiertoteitä tietyöalueilla merkitään. Jotain oikeaa korjuutyötäkin tuolla tunnelissa joskus lähimenneisyydessä tehtiin, ja siksi en ihmettelisi vaikka joku poliittinen upseeri olisikin vielä käskenyt jättämään nopeusrajoitukset paikalleen vaikka elokuulle 2025 asti, just because I can.  8)

Siellä on iisakinkirkkotekniikalla vaihdettu valaistusta LED-valoihin. Yksi valaisin kerrallaan irroitetaan, vedetään sähköt irti, johdotetaan uusi ja kytketään. Uusien valaisinten välimatkat ovat eri kuin siinä aiemmin olleilla suurpainenatriumvalaisimilla. Siksi ilmeisesti johtovedot tehdään uusiksi tai ainakin lisätään/poistetaan jakorasioita. Kun jokainen yksittäinen valaisin vaatii henkilönostimen siirron ja ilmeisesti hommaa tekee pieni asennusporukka, niin kestäähän se.

Ja milloin eivät ole töissä, niin nopeusrajoitus liittynee siihen, että tunnelissa ei ole valoja ja nykyautoissakaan ei tahdo olla kuin joku tuikku päiväsaikaan. Tunnelissahan voi seistä hirvi keskellä kaistaa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Siili

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 14 975
  • Liked: 13603
Ainakin tällä hetkellä näyttää oikein kauniilta, ja kannatettavalta

Saa nähdä, miten SAFAn porukka reagoi. Kitschiä?

Paawo

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 630
  • Liked: 10701
  • Monomaanista jankkaamista
Tunnelissahan voi seistä hirvi keskellä kaistaa.

...tai joku muu hädänalaisessa asemassa olevaksi identifioituva joka ei hirven vertaa tajua mennä muualle seisoksimaan/istuksimaan, stana soikoon.  :silakka:

Joku kuvailemasi kaltainen hanke epäilemättä on varmaankin keksitty toteuttaa ja juurikin tällä tavalla, en epäilisi vähääkään. Maailmalla pl. Suomessa ja ehkä Venäjällä nämä tapahtuvat siten että lehdissä radiossa ja netissä ilmoitetaan että tie menee viikonlopuksi poikki ja tässä kulkuväylä siksi aikaa.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Tagit: