Kirjoittaja Aihe: Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju  (Luettu 855025 kertaa)

Paawo

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 664
  • Liked: 10842
  • Globohomonatotransuslobo
Siellä on varmaan kaikki valaistuksen ohjauslaitteet myös tunnelissa. Jos siellä on jotain DALI- tai DMX-ohjausta valoissa, ne ohjaimet joudutaan signaalikaapeloimaan normaalin sähkönsyötön lisäksi. Ei siis mene heittämällä yhdessä yössä edes isolla porukalla. Mutta onhan tuota luvattoman pitkään nysvätty. Kertoo huonosta työn suunnittelusta, jos kohteessa vatuloidaan noin kauan.

Kertoo paljon myös teknisen suunnittelun ammattitaidottomuudesta ja rakennuttamisen leväperäisyydestä jos todellakin on tällaisessa 24/7 toimivassa infrakohteessa järjestelyt toteutettu niin että kaapeloinnin takia pitää kohde sulkea normaalikäytöstä määräämättömäksi ajaksi. Noista ohjausjärjestelmistä ymmärrän yhtä paljon kuin sika pohjantähdestä, mutta tiettävästi Led-valaistus on tehnyt tuloaan jo parikymmentä vuotta. Ylipäätään olen jaksanut itseäni pitää siinä ymmärryksessä että kun jotain/mitään rakennetaan on ylimääräisten putki- ja kaapeliputkitusten veto normaali käytäntö, koska yleinen käyttövarmuus ja mahdollisuus nopeaan korjaukseen jne. Mutta ilmeisesti ei tämänlaistakaan liiterikatoksen rakentajan muistilistasta löytyvää perusasiaa ole sitten valtiollisen tilaajan tai ostopalveluna hanketta valvoneen rakennuttajan toimesta mihinkään kirjattu.

Tuokaan muutaman sadan metrin betoniholvi ei aikuisten oikeasti mitään valaistusta edes tarvitsisi. Kokonaisuudessaan en voi todeta kuin että vttu mitä rahan tuhlaamista.  :facepalm:
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

pienivalkeapupu

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 375
  • Liked: 4703
  • Epävakaa maanantaikappale
Hah mitä puuhastelua tuon Goodmanin "tunnelin" valaistuksen suhteen  :facepalm:   Oon aina olettanut, että tuo alennettu nopeusrajoitus johtunut siitä kattolaattojen putoamiskaustista; ja että nyt siis pelätään uusia vastaavia, ja alennetut nopeudet jotenkin auttaisivat vahinkojen vähentämisen suhteen - tjsp  ;D
Happiness more or less

Well I'm a lucky man
I hope you understand

Uuno Nuivanen

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 26 052
  • Liked: 53828
Ei tuosta kovin usein tule ajettua, mutta en edes muista aikaa ettei siinä olisi 'tietyöt' ja puomeja ollut...  :roll:

ikuturso

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 27 980
  • Liked: 69994
  • Kekkosen re-inkarnaatio
Omat arvaukset vain arvailua. Maksumuurin takana on asiaa pohdittu. Jos jollain on tunnukset jne.

https://www.hameensanomat.fi/paikalliset/7816562
Lainaus
Hämeenlinnan keskustan moottoritien tunnelin uusia teknillisiä järjestelmiä on päästy jo testaamaan. Nopeusrajoituksia tarvitaan yhä, rakennuttaja sanoo.

Lukija kirjoitti. "Voisiko Hämeen Sanomat selvittää, mistä on kyse Goodmanin tunnelissa". No voisi.

Linkin otsikko taisi olla jotain, että rajoitukset vielä viikkoja...

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

HDRisto

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 449
  • Liked: 9807
Ei näkynyt tänään mitään laitteita eikä duunareita. 60 km/h rajoitus kylläkin.
Pelätäänkö siellä että tunnelissa ajavan auton aiheuttama ilmanpaine ja pyörteet pudottavat valaisimet katosta?.

Outo olio

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 12 515
  • Liked: 16364
  • Manner-Suomen Tasavalta
Uutinen oli aikaisemmin vielä ilmaiseksi luettavissa, ja siinä kerrottiin, että rakennustyömaata ei oltu sääsuojattu, ja elementit kastuivat sateessa.

Uutisessa luki myös, että haastateltava perhe kärsii tulehduskierteestä, päänsärystä, uupumuksesta, jomotuksesta, jne. :(

Lainaus
Helsingin puu­kerros­talo homehtui jo rakennettaessa – Nyt, 7 vuotta myöhemmin, Toivosen perheen on muutettava

Rakentaminen | Helsingin Jätkäsaaren puukerrostalon asukkailla on sairastelukierteitä. Hanna Toivonen epäilee, että ongelmat johtuvat homeesta. Heka selvittää ongelmia.

Tilaajille

Hanna Toivosen perheen asunnon parvekkeen sprinklerisuuttimen ympärillä on kosteusvaurio.

Lasse Kivinen HS
18.9. 9:04

Jätkäsaaressa asuvan Hanna Toivosen perheessä on vuosia kestänyt sairastelukierre. Toivosen perhe asuu kuuluisassa puurakenteisessa kerrostalossa, joka kärsi homeongelmista jo rakennusvaiheessa vuonna 2017.

Talo on Helsingin kaupungin vuokra-asuntoyhtiön Hekan omistuksessa.

Hän epäilee asunnossa olevan hometta. Heka vakuuttaa selvittävänsä asunnon sisäilmaongelmat.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010692153.html
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 40 873
  • Liked: 138782
Tämähän on ihan Guggenheimia.

"Vihreän siirtymän" ja "ekoteon" mielikuvalla kaupatun "tunnin junan" kritisoijia syytetään tunteenomaisuudesta, ja muista maakunnista esitetty kritiikki halutaan vaientaa "sulle, mulle"-hengessä.

Lainaus
Eläköityvä Kari Häkämies toivoo malttia keskusteluun ratahankkeista: ”Länsirataan on iskenyt eräänlainen pölhöpopulismi”

Syyskuun lopussa Varsinais-Suomen maakuntajohtajan virasta eläköityvän Kari Häkämiehen mielestä Turun ja Helsingin välisen nopean junayhteyden etsikkoaika on nyt.

[...]

Maakunnan edunvalvonnan kärkikohteen, Turun ja pääkaupunkiseudun välisen nopean junayhteyden eli länsiradan, neuvottelut ovat herkässä vaiheessa. Valtion linjaus jakaa ensimmäisen vaiheen rakentamiskustannukset puoliksi hankeyhtiön osakaskuntien kanssa närkästyttää kuntakenttää.

Häkämies patistaa kuntia tulemaan vastaan. Hankkeen etsikkoaikaa ei saisi hukata.

– Jos ratkaisu viivästyy, en tiedä kuinka monen vuoden päästä palataan uudelleen asiaan. Jokaisen hankeyhtiön osakaskunnan tulisi olla mukana, sillä investointi hyödyttää kaikkia.

Länsirata herättää vastustusta myös muualla maassa. Kriitikot pitävät hanketta turhana, kalliina ja kannattamattomana. Häkämiehen mielestä keskustelussa on tuhatkertaisesti enemmän tunnetta kuin asiaa.

Toivoisin vähän malttia, etenkin Tampereen ja Pirkanmaan suunnasta. Meillä on ollut eräänlainen sopimus lainausmerkeissä, että emme moiti toistemme hankkeita, vaan tuemme niitä. Länsirataan on iskenyt eräänlainen pölhöpopulismi.
Yle 24.9.2024

Nimenomaan numerot ja kovat faktat ovat selkeästi hanketta vastaan, aivan kuten Guggenheimissa, jolloin hankkeen taustavoimat pelottelivat, että hanke on hyväksyttävä, koska tilaisuus ei toistu.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

P

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 20 457
  • Liked: 27831
^Miltei aina kusetusten tunnusmerkkejä ovat "kiire tehdä päätös" ja "tilaisuuden ainutkertaisuus". Sii pätee katuhuijareista ministereihin nuo tunnusmerkit.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

jmk

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 378
  • Liked: 7867
Olipahan männäpäivänä hauska kombokohtaaminen Sörnäisten Kurvissa. Bongaa kaikki vihavasemmiston aikaansaannokset!

(1) Mamukuski saa bussin A jämähtämään pysäkille. Sitähän emme ulkopuolisina toki tiedä, mikä osuus tähän on (a) kuskin mamuudella ja (b) Helsingin joukkoliikenteen yleisellä paskuudella eli kalusto on hajoamispisteessä, koska julkinen.
(2) Hätävilkut mamukuski osaa laittaa päälle, mutta koska oikea takavilkku ei toimi (ks. kohtaa hajoamispisteessä oleva kalusto), bussi näyttää vilkuttavan vasemmalle, kuin se olisi juuri lähdössä.
(3) Bussi B ajaa bussin A perseeseen kiinni, koska luulee tämän olevan juuri lähdössä. Mamukuski pölöttää samaan aikaan puhelimeen. Bussit C ja D jäävät taakse jonoon, joka tukkii edeltävän risteyksen.
(4) Lopulta bussin B kuljettaja ymmärtää tilanteen ja lakkaa odottamasta A:n lähtöä. Koska ajanut perseeseen ja koska vihavasemmisto ahtauttanut ajoradan, bussi B ei mahdu kääntymään liikkeelle. Yrittää peruuttaa, mikä mahdotonta koska bussit C ja D ja vihavasemmisto. Mikään bussiliikenne ei liiku mihinkään.
(5) B:n yrittäessä sompailua bussi A kokee ihmeparanemisen ja lähtee liikkeelle! Oliko bussissa alun perinkään vikaa (muuta kuin se rikkinäinen vilkku) vai oliko tavanomainen kuskin "et vain osaa"-tilanne?
(6) Edeltävien tapahtumien aikana myös paikalle ajanut ambulanssi X, joka on joutunut pysähtymään raitiokiskoille hakemaan elämää nähneen näköistä asiakasta, joka ottaa samaan aikaan huikkaa, kun häntä istutetaan pyörätuoliin. Perään ahtautuu raitiovaunu R, joka ei myöskään liiku mihinkään.

Tällaiset ovat arkipäivää vihreässä, maailman toimivimmassa kaupungissa. Tämä on yksi kaupungin suurimmista vaihtoterminaaleista metron ja bussien välillä, ja se on tässä tilassa. Koska ne haisevat prolebussit pitäis ajaa jonnekin vidun susirajan taakse hipsterien kaupunkikuvaa häiritsemästä.

Yhtäkkiä tuli mieleen, miten mukavaa onkaan ajaa seuraavana päivänä töihin henkilöautolla.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2024, 04:14:22 kirjoittanut jmk »

Uuno Nuivanen

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 26 052
  • Liked: 53828
Hyvää yötä Helsinki, viimeinen sammuttakoon valot.

Lainaus
Helsingin ydinkeskustaan suunnitellaan valtavia muutoksia
Helsingin kaupungin suunnitelmissa yksityisautoilu loppuisi päärautatieaseman ympäristössä. Uudistukset voivat tulla voimaan pääosin 2030-luvun alkupuoliskolla.


Helsingin kaupunki esittää merkittäviä muutoksia ydinkeskustaan. Tarkoituksena olisi parantaa erityisesti kävely-ympäristöä, tiedote kertoo.

Yksi keskeinen muutos nykytilaan olisi Kaivokadun varaaminen joukkoliikenteelle, kävelylle ja oleskelulle. Asiasta tehdään linjaus tämän syksyn aikana.
Istutuksia ja terasseja päärautatieasemalle

Helsingin kaupunki haluaa parantaa ydinkeskustan viihtyisyyttä, elinvoimaisuutta ja saavutettavuutta. Ydinkeskustan liikennejärjestelmäsuunnitelmassa keskustaa tarkastellaan kokonaisuutena.

Kaupunkiympäristölautakunta otti asian esille kokouksessaan 17. syyskuuta, mutta siirsivät sen käsittelyä muutaman viikon päähän.

Ehdotuksen mukaan Helsingin päärautatieaseman ympäristöön halutaan uusia palveluita, istutuksia ja terasseja.

– Muutosten jälkeen rautatieaseman ympäristö liittyisi entistä selkeämmin osaksi kävelykeskustaa, tiedote kertoo.

Henkilöautojen läpiajo kiellettäisiin Kaivokadulla, ja keskustan läpi olisi mahdollista ajaa Esplanadien kautta. Sekä Pohjois- että Eteläesplanadilla olisi kaksi ajokaistaa.
Ydinkeskustan läpi ajaminen yksityisautolla hankaloituisi
...

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/13ac6215-40f5-4e2c-bc03-8e027a4dd710

Eino P. Keravalta

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 33 125
  • Liked: 43114
  • I Have A Bird That Whistles
Uutinen edellisessä viestissä:

Lainaus
Helsingin kaupunki haluaa parantaa ydinkeskustan viihtyisyyttä, elinvoimaisuutta ja saavutettavuutta.

 ;D

Tämähän on täyttä orwelliaanista inversiota eli päälaelleen kääntämistä: viihtyisyys paranee kun liikkuminen hankaloituu ja notkujat valtaavat paikat. Elinvoimaisuus lisääntyy kun ostovoimaiset autoilijat karkotetaan ja tilalle tulee narkkareita. Saavutettavuus paranee kun liikkumismahdollisuuksia karsitaan eikä paikkaa saavuteta.

Kaupunkia johtavat viherkommarit eivät tajua, että mitä enemmän tilaa tehdään notkunnalle, sitä enemmän paikka houkuttaa notkujia, juoppoja, jengejä, varkaita, ryöstäjiä.. you name it..

Autoliikenne ei välttämättä ole mikään hieno ja nautittava ympäristöelementti, mutta se tuo mukanaan keskiluokkaisia ihmisiä, joilla on positiivinen vaikutus ympäristöön. Jätä autot pois ja tila jää niille, jotka eivät kykene hankkimaan autoa, jotka ovat liian köyhiä, liian kännissä ja liian kamoissa ja joita ei vain kiinnosta muu kuin oma sekoilu. On unohdettu, että auton omistaminen usein korreloi yhteiskuntaa hyödyttävien ominaisuuksien kanssa. Ainakin ostovoimaa on enemmän kuin autottomilla. Autoilijat ovat myös selvinpäin, dösässä voi istua kännissäkin.

Jos kaupunki haluaa kukoistaa, sen on otettava autoilijat huomioon. Idoeloginen holhous ei johda mihinkään hyvään.

Lisätään nyt vielä jälkikäteen sekin, minkä kaikki jo tietävät ja mistä täälläkin on sataan kertaan kirjoitettu, että kun autolla pääsy estetään, ne autoilijat eivät suinkaan saavu paikalle metrolla, spåralla tai muilla julkisilla, vaan ajavat autoillaan sinne, minne niillä pääsee. Tämä lisää segregaatiota: toisaalla ovat keskiluokkaiset autoilijat lompakoineen, toisaalla ovat tilastollisesti pienempituloiset bussillaköröttelijät kaljakasseineen.

Pahoittelen yleistämistä, taiteellista liioittelua ja mustavalkoistamista, monet julkisia käyttävät ovat aivan loistavia ja älykkäitä ihmisiä ( minua esimerkiksi parempia ), hyödyksi yhteiskunnalle, mutta tilastollinen keskiverto on se, että autoilija kuluttaa enemmän ja käyttäytyy paremmin, koska hänellä on enemmän menetettävää.

Minulle on se ja yksi v-tun sama jos joku tulee paikalle vaikka droonin lennättämänä, haikaran selässä tai teleportaatiolla, mutta yhteiskunnan tehtävänä on pitää huolta siitä, että paikka voidaan saavuttaa monin tavoin, myös autolla.

Se on sitä moniarvoisuutta, mitä nykyisin niin arvostetaan, eikö?

Plus bisnes kiittää.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2024, 19:57:19 kirjoittanut Eino P. Keravalta »
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Golimar

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 25 670
  • Liked: 45858
  • Ego sum Spartacus
Hölmölästä kajahtaa!

Lainaus
X

Tikkurilan tiivistä keskustaa aiotaan laajentaa radan itäpuolelle etelän suuntaan. Väritehtaan alueelle halutaan rakentaa koteja jopa 4 500 asukkaalle ja jopa 3 000 uutta työpaikkaa.

Väritehtaan alue on Vantaan kaupunginjohtaja Pekka Timosen mielestä osoitus siitä, että Tikkurilan suunnittelussa hypätään seuraavaan kehitysvaiheeseen.

– Väritehtaan alueesta tulee koko pääkaupunkiseutua ajatellen uniikki korkeatasoisen asumisen alue, Timonen kuvaa Vantaan Sanomille.

X

Suunnitelmat koskevat 40 hehtaarin aluetta, joka pitää sisällään Tikkurilan väritehtaiden alueet, Heurekan parkkipaikan sekä niiden välissä sijaitsevat Kunikaalan kylän ja puistomaat. Alueeseen kuuluu myös Keravanjoen rantaa.

Timonen luonnehtii neljästä ”kylästä” koostuvan uuden alueen sijaintia erinomaiseksi.

– Alueelta on maantieyhteydet joka suuntaan ja lyhyt matka Tikkurilan asemalle. Vantaan ratikka kulkee aluetta sivuten. Myös kävely- ja pyöräily-yhteydet ovat hyvät.

Loistava sijainti on yksi syy sille, että kaupunginjohtaja uskaltaa veikata alueesta kehkeytyvän jopa yksi pääkaupunkiseudun kärkialueista.

X

– Luonnonläheisyys tuo mieleen monen uuden alueen vaikkapa Ruotsissa, Timonen sanoo.

X

Arkkitehti Kuusisto esittelee alueen liikenneratkaisuja. Kuninkaalantie tulee olemaan ainoa alueen läpi kulkeva katu, ja sitä pitkin kulkevat myös bussit.

– Muuten alue on ulkosyöttöinen eli rauhoitettu läpikulkevalta liikenteeltä. Liikenne alueen sisällä ohjataan pääosin pysäköintitaloihin, jotka ovat lyhyen kävelyetäisyyden päässä asuinkortteleista.

Jo nyt on tehty liikenteen toimivuustarkasteluja. Niiden mukaan lähestymissuuntien liikenne alueelle on pääosin sujuvaa.

X

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/7881059

X

Huppupelikaani

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 377
  • Liked: 9293
  • Dirty white boy
Hölmölästä kajahtaa!

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/7881059

Ensimmäinen kommentti kiteyttää mitä on tulossa:
Lainaus
"Liikenne alueen sisällä ohjataan pääosin pysäköintitaloihin, jotka ovat lyhyen kävelyetäisyyden päässä asuinkortteleista"
Onko kävelyetäisyys lyhyt kauppakassien kanssa? Mikä on pysäköinnin hinta? Yleensä kohtuuton. Pitää olla ilmainen taikka tuolta tulevaisuuden jakomäki hakunilasta ei kannata ostaa koppia itselle. Puheissa maalaillaan kaikkea kivaa, mutta todellisuus on sitä samaa halpisroskaa, kun talot ovat valmiita.

Kyllähän Vantaan johdon pitää väestönvaihtokasvukiimassaan tietää mitä on tulossa. Ei tule ihanaa Tikkurilan värikarttaa, vaan sitä mitä päävärit sotkemalla saadaan.

jmk

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 378
  • Liked: 7867
Autoliikenne ei välttämättä ole mikään hieno ja nautittava ympäristöelementti ...

... eivätkä muutkaan liikennemuodot sitä aina ole. Bussit rämisevät, raitiovaunut kirskuvat. Molemmat ovat kaupunkiympäristössä jättimäisiä möhkäleitä, joita jalankulkijat joutuvat varomaan -- joo, henkilöautojakin täytyy varoa, mutta bussin renkaan alle jääminen ei ole leikkiä pienessäkään nopeudessa, bussin kuljettajalla on huomattavia näkemäesteitä, bussi on iso möhkäle jonka kulmat tekevät kivoja koukkauksia pysäkillä odottavien ihmisten sekaan jne. Dieselbussit myös mylvivät jumalattomalla volyymillä ja joskus myös käryttävät pahemmin kuin viiskytä henkilöautoa.

Polkupyöräilijät kiitävät vaarallisesti siellä täällä, wölttikuskit huruttelevat paksurenkaisilla sähkömopoillaan varpaittesi päältä syytäen kumsarankielisiä kirouksia. Yksi mopopoika pärisee enemmän kuin 50 henkilöautoa.

Moderni junarata halkaisee asuinalueen ja muodostaa valtavan liikkumisesteen panssariaitoineen.

Siinä sitä maisemaelementtiä.

Ylipäätään henkilöautoliikenne on Suomessa demonisoitu aivan suhteettomalla tavalla, kun katsoo eri liikennemuotojen todellisuudessa ympäristölleen aiheuttamia hyötyjä ja haittoja. Eivät ne muut liikennemuodot mitään enkeleitä ole.

(Eipä sen puoleen, että kaikki jalankulkijatkaan olisivat välttämättä nautittavia ympäristöelementtejä.)

Ainoita "poissa tieltä, poissa silmistä"-elementtejä ovat maan alle viedyt juna- ja autoväylät.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2024, 10:46:28 kirjoittanut jmk »

Eino P. Keravalta

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 33 125
  • Liked: 43114
  • I Have A Bird That Whistles
Golimarin viesti yllä:

Lainaus
Tikkurilan tiivistä keskustaa aiotaan laajentaa radan itäpuolelle etelän suuntaan. Väritehtaan alueelle halutaan rakentaa koteja jopa 4 500 asukkaalle ja jopa 3 000 uutta työpaikkaa.

Tämähän kuulostaa kieltämättä suurenmoiselta.

Jos Tixiin saadaan 3 000 uutta työpaikkaa ja jos jokaisessa työpaikassa on 100 työntekijää, uudet työpaikat työllistävät kaikkiaan 300 000 työtöntä, joten Tikkurilan kylä poistaa Suomesta koko työttömyysilmiön. Voi tulla ihan oikea työvoimapula kun sitä on yli 50 vuotta jo huudettu ja palkat nousevat! Hyvä Tikkurila!

But I Vanda how?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Uuno Nuivanen

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 26 052
  • Liked: 53828
Miten työpaikka "rakennetaan" tuosta vain? Satoselle vinkki että rakentaa sitten niitä paljon lisää. Eikä julkiselle.

Paawo

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 664
  • Liked: 10842
  • Globohomonatotransuslobo
Lainaus
Luonnonläheisyys tuo mieleen monen uuden alueen vaikkapa Ruotsissa, Timonen sanoo.
Huutonaurua tälle päivän parhaalle kommentille.

Kieltämättä on muutamien ruotsalaisten huudien kulmilla tunnelma ja ilmapiiri kuin pimeimmässä viidakossa.
Ehkäpä Dixiinkin saadaan vielä lisää sitä kaivattua vävinää, yhteisiä pelihetkiä ja jokapäiväisiä juhlimisen aiheita.

Ei se lentorata välttämättä huono idis olekaan vaikka olenkin tuota vastustellut - sen myötä jää tulevaisuudessa yhä jännittävämmäksi käyvät junanvaihdot meikäpaawolta vähemmälle.  8)
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Eino P. Keravalta

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 33 125
  • Liked: 43114
  • I Have A Bird That Whistles
Miten työpaikka "rakennetaan" tuosta vain? Satoselle vinkki että rakentaa sitten niitä paljon lisää. Eikä julkiselle.

Jos työpaikka rakennetaan niin siinähän on vasta seinät ja tilat. Lisäksi pitäisi saada sen tönön sisään myös joku firma, jolla on työllistävä liikeidea. Työtä Suomessa on vaikea luoda koska hirmuverotus ja holhous.

Poliitikkojen ajattelu on vähän seuraavanlaista: jos jonnekin rakennetaan tie, ihan minne tahansa, se täyttyy heti autoista.

Ja jos jonnekin rakennetaan teollisuushalli tai toimistotilat, niin ne tilat täyttyvät heti rahaa tekevistä, uusista firmoista.

Hellyyttävän lapsellista sakkia meillä johtajina  :)
« Viimeksi muokattu: 01.10.2024, 14:41:55 kirjoittanut Eino P. Keravalta »
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Uuno Nuivanen

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 26 052
  • Liked: 53828
Konkurssien jäljiltä taitaa Vantaallakin olla työpaikkatilaa ihan riittämiin. Tai ehkä suunnittelevat tuonne tuhatkuntaa pizzakebulaa.

Kallan

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 048
  • Liked: 6189
  • Panda nimeltä Kallan.
Miten työpaikka "rakennetaan" tuosta vain? Satoselle vinkki että rakentaa sitten niitä paljon lisää. Eikä julkiselle.

Jos työpaikka rakennetaan niin siinähän on vasta seinät ja tilat. Lisäksi pitäisi saada sen tönön sisään myös joku firma, jolla on työllistävä liikeidea. Työtä Suomessa on vaikea luoda koska hirmuverotus ja holhous.

Poliitikkojen ajattelu on vähän seuraavanlaista: jos jonnekin rakennetaan tie, ihan minne tahansa, se täyttyy heti autoista.

Ja jos jonnekin rakennetaan teollisuushalli tai toimistotilat, niin ne tilat täyttyvät heti rahaa tekevistä, uusista firmoista.

Hellyyttävän lapsellista sakkia meillä johtajina  :)

Kyllä sinne joku Alin kebab ja pizza-tyyppinen kulissityöpaikka (joka tosin toimii ihmiskaupan kulissina) nousee, mutta veroja ei noista kannata odotella sitten saavansa... mutta ei edes kulissityöpaikkojakaan loputtomiin riitä.

Jotenkin haistan tässä täysin tietoista valehtelua päättäjiltä.

Weijer

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 121
  • Liked: 192
Hyvää yötä Helsinki, viimeinen sammuttakoon valot.

Lainaus
Helsingin ydinkeskustaan suunnitellaan valtavia muutoksia
Helsingin kaupungin suunnitelmissa yksityisautoilu loppuisi päärautatieaseman ympäristössä. Uudistukset voivat tulla voimaan pääosin 2030-luvun alkupuoliskolla.


Helsingin kaupunki esittää merkittäviä muutoksia ydinkeskustaan. Tarkoituksena olisi parantaa erityisesti kävely-ympäristöä, tiedote kertoo.

Yksi keskeinen muutos nykytilaan olisi Kaivokadun varaaminen joukkoliikenteelle, kävelylle ja oleskelulle. Asiasta tehdään linjaus tämän syksyn aikana.
Istutuksia ja terasseja päärautatieasemalle

Helsingin kaupunki haluaa parantaa ydinkeskustan viihtyisyyttä, elinvoimaisuutta ja saavutettavuutta. Ydinkeskustan liikennejärjestelmäsuunnitelmassa keskustaa tarkastellaan kokonaisuutena.

Kaupunkiympäristölautakunta otti asian esille kokouksessaan 17. syyskuuta, mutta siirsivät sen käsittelyä muutaman viikon päähän.

Ehdotuksen mukaan Helsingin päärautatieaseman ympäristöön halutaan uusia palveluita, istutuksia ja terasseja.

– Muutosten jälkeen rautatieaseman ympäristö liittyisi entistä selkeämmin osaksi kävelykeskustaa, tiedote kertoo.

Henkilöautojen läpiajo kiellettäisiin Kaivokadulla, ja keskustan läpi olisi mahdollista ajaa Esplanadien kautta. Sekä Pohjois- että Eteläesplanadilla olisi kaksi ajokaistaa.
Ydinkeskustan läpi ajaminen yksityisautolla hankaloituisi
...

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/13ac6215-40f5-4e2c-bc03-8e027a4dd710
Saas nähdä juu. Ettei tulis Rautatientorista isoa käyttöaukiota...

Weijer

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 121
  • Liked: 192
https://yle.fi/a/74-20113483
Pahoittelut: jäi toi linkki laittamati edelliseen viestiin.

Harri2

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 111
  • Liked: 93


Lainaus
Suunnitelmat koskevat 40 hehtaarin aluetta, joka pitää sisällään Tikkurilan väritehtaiden alueet, Heurekan parkkipaikan sekä niiden välissä sijaitsevat Kunikaalan kylän ja puistomaat. Alueeseen kuuluu myös Keravanjoen rantaa.

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/7881059


Viedäänköhän Heurekan parkkipaikka eikä rakenneta tilalle korvaavaa? Sitten luokkaretkibussit kiertävät päivän kehää parkkipaikkaa etsien...
Kerran kiusalla kysyn Helsingin kaupungin chatista, kuinka pitkä matka (huonojalkaisen) on käveltävä Sibeliusmonumentin parkkipaikalta kohteeseen? :D

jmk

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 378
  • Liked: 7867
... eivätkä muutkaan liikennemuodot sitä aina ole. Bussit rämisevät, raitiovaunut kirskuvat.

Juuri kun pääsin sanomasta.

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010730266.html
Lainaus
”Kirskunta­­helvetti” – Irene Jaakkola kertoo, että hänen kodissaan pauhaa melu, joka vie terveyden

Pikaraitiovaunun äänen takia Jaakkola käyttää kotonaan päivät ja yöt kuulosuojaimia.

Eiköhän tämäkin vihreässä päässä muokkaudu muotoon "siinä näette, liikenteestä on haittaa, joten henkilöautoliikennettä täytyy kuristaa lisää".

HDRisto

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 449
  • Liked: 9807
"Henkilöautojen läpiajo kiellettäisiin Kaivokadulla, ja keskustan läpi olisi mahdollista ajaa Esplanadien kautta".

Kun kartaa katsoo, niin siinäpä idea.. On siinä pari asiaa vielä mietittävänä. Kauppatori, liikenne Katajanokalle, Pohjoisranta..

Eipä minua haittaa koska en tule / mene Hellsink´iin kuin kannettuna.

Tagit: